Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Havran děl: Už víckrát ne

39. Kde hrůza vládne

Havran děl: Už víckrát ne
Vložené: Jacomo - 26.10. 2019 Téma: Havran děl: Už víckrát ne
Jacomo nám napísal:

Havran děl: Už víckrát ne

 

Napsaly GenkaiFan a Frau

Z anglického originálu Quoth the Raven, Nevermore překládá Jacomo za vydatné pomoci Ivet

Poděkování za úžasný banner náleží solace

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 39: Kde hrůza vládne

(v orig. By Horror Haunted, překlad Jaroslav Vrchlický)

Varování: Boj pokračuje – čeká nás spousta krve a smrtelných zranění.

 

Ulici zachvátil chaos. Dosud klidný den přerušil křik dětí i dospělých.

Při prvních zvucích kleteb vyskočili Remus Lupin a Sirius Black u Tří košťat ze židlí, tasili hůlky, vyrazili ze dveří a vrhli se do boje. Hermiona Grangerová právě naháněla do hospody skupinku dětí a málem mužům zablokovala cestu.

Sirius, ve kterém se probudil jeho bystrozorský výcvik, zakřičel na lidi v místnosti: „Všichni co nejvíc dozadu!" Odstrčil jednoho studenta stranou a protáhl se ven. „Remusi, musíme ty studenty dostat dovnitř. Honem!"

Remus se zastavil hned u vchodu a vyslal po Patronovi zprávu do školy. Rosmerta a několik dalších se snažili přesunout panikařící děti do relativního bezpečí v zadní místnosti.

Už uplynula dlouhá doba, co se Sirius naposledy postavil Smrtijedům, ale nacvičené pohyby mu zůstaly v krvi. S Remusem zatarasili dveře a zády k sobě se přikrčili, připravení zajistit krytí přibíhající dětem. Hermioně přišlo na pomoc několik sedmáků, většinou nebelvírů a mrzimorů.

„Zatraceně! Na konci ulice jejich asi tucet!" zavrčel Lupin a popostrčil vyděšeného vesničana do dveří hospody.

„Na druhém taky... a mezi námi je moc dětí na to, abychom mohli dobře zamířit," křikl Sirius na Remuse. Jak vzhlédl, zachytil v uličce naproti Třem košťatům jakýsi pohyb.

„Co?!" vyhrkl, když tam zaznamenal mírný přesun postavy v maskáčích. Čímsi namířila na jednoho ze Smrtijedů, objevil se záblesk a Smrtijed padl k zemi. Jeho hlava se změnila ve změť krve, mozku a úlomků kostí. Tělo kleslo, krátce sebou škublo a ztuhlo. Když Sirius znovu pohlédl do stinné uličky, po jakémkoliv pohybu nebylo ani památky.

„Sakra, to bylo účinné!" odfrkl si.

„Vypadá to na pomoc?" ozval se přes rameno Remus.

„Jo. Buď opatrný, Remy. Půjdu tudy dolů, vezmi to na druhou stranu. Shromáždi jich tolik, kolik zvládneš krýt, nebo zatlačit k zemi, aby nebyli tak na ráně. A neblokuj postranní uličky; ať tamti používají cokoliv, je to smrtící!"

Na to vyrazil vpřed, hůlku v pohotovosti. Cestou levou rukou stačil popadnout nějakého studenta a zaburácet: „K zemi, ihned!" Na to strhl chlapce dolů a začal si probojovávat cestu chaosem vyděšených dětí a obyvatel vesnice.

***

Tři Smrtijedi si bitvy moc neužili. Jednoho vyřadila Harryho hůlka, zbylé dva kulky od Wolfova týmu. Harry v duchu kroutil hlavou. Voldíkovi starouši netušili, co na ně udeřilo.

„Letče jedna, mazej odtud, sakra!" vyplašil Harryho ostrý povel, který uslyšel z malého černého zařízení umístěného ve svém uchu, zrovna když se obracel a hledal úkryt.

Zároveň k němu proniklo tiché zavzlykání, takže se v podřepu natočil a uviděl mrzimorského studenta, který se držel za pravou ruku potřísněnou krví. Co má dělat?

Ze stínu se vynořila šedě maskovaná postava a zavelela: „Běž! Kryj ho!"

Harry rychle přikývl, hmátl po chlapci a rozběhl se uličkou k zadním dveří nejbližšího obchodu.

***

Když Smrtijedi zahájili útok, několik přítomných členů Řádu začalo panikařit. Ocitli se v tlačenici způsobené tím, jak se Smrtijedi hrnuli z obou konců vesnice!

Příslušníci Řádu, kteří měli víc bojových zkušeností, se ale rychle vzpamatovali. Bohužel ale patřili k pravověrným Brumbálovým patolízalům, takže se řídili jeho příkazy a setrvávali u omračujících a život neohrožujících kouzlech. Nezáleželo na tom, že tím riskovali životy nejen své, ale i studentů.

Artur Weasley byl frustrovaný. Během pěti minut už podruhé čelil témuž Smrtijedovi. Poslal ho k zemi, jen aby ho jeho společníci ihned zase vzkřísili. V tom se strašidelná bílá maska muže, se kterým bojoval, roztříštila, a Artur se ocitl pokrytý tím, co zbylo ze soupeřovy hlavy, když mu cosi hvízdlo kolem ucha. Ztuhl, otřesený náhlou změnou situace.

Odnikud se vynořila dřevěná bedna a připlula před něj přímo do cesty zeleně zbarvené kletbě. Její exploze způsobila zrzavému muži šok. Nato se z uličky vynořila postava v šedém maskování, popadla ho a strhla je oba do zastíněného výklenku.

„K zemi a zůstaň tam, ty blázne!" zasyčel muž v šedém. „Drž se stranou, zatraceně, a nech, ať se o postarají profíci!"

Než mohl Artur vymyslet odpověď, postava vyskočila na nohy a znovu splynula s ulicí. Rozhodl se poslechnout radu, kterou dostal, a zůstat přikrčený. Byl tak před poletujícími kouzly ve větší bezpečí. Omráčeně si v hlavě přehrával, čeho byl právě svědkem. Civěl na krvavé kousky, které na něm ulpěly, a ΄Molly dostane z mého hábitu záchvat!΄ byla jediná ucelená myšlenka, jíž byl schopen.

***

Dvojčata Weasleyových se při prvních známkách boje vyhrnula od Taškáře s napřaženými hůlkami, vyzbrojená Raubířovými rachejtlemi a dalšími materiály na vtípky.

Maskovaná postava se krátce vynořila z úkrytu a houkla na ně: „Hej, vy dva! K zemi! Tohle není školní žertík!"

„K-kdo?" namířilo jedno z dvojčat hůlku.

„K zemi. Kryjte se. Ihned!" Stín popošel vpřed, namířil podivně vyhlížející zbraň na Smrtijeda za jejich zády a odstrčil je stranou.

Když dvojčata viděla, jak Smrtijeda tiše, ale efektivně sejmul, rázem se jim všechny ty vtípky a žertíky nezdály už tak důležité.

***

Aberforth Brumbál zahnal do úkrytu poslední studenty a obyvatele vesnice, kteří se nacházeli v jeho části Prasinek. Kde u Merlinových modrých koulí sakra jsou bystrozoři? Na ulici bojovalo pár lidí z Albusova ΄šachového kroužku΄ - a prohrávali.

Tedy až do doby, než maskovaní Smrtijedi náhle začali ztrácet různé části svých těl velmi bolestivými a krvavými způsoby. Podle Aberforthova názoru byl bez nich svět mnohem lepší místo.

Poblíž explodovalo zelené kouzlo a přinutilo ho zapadnout zpátky do útrob jeho hospody. 'Inu, Albusi, starouši, jsi na to sám. Jak se s tímhle zvířeným prachem hodláš vypořádat?' Pokud ale svého bratra dobře znal, bude ten starý blázen za tohle krveprolití vinit každého kromě sebe. Jako vždycky.

***

Filius Kratiknot zahnal zbytek svých svěřenců do blízkých Písařských brků. Smrtijedi zaútočili, zrovna když si tam šel vyzvednout objednávku. Nad hlavou mu prolétla kletba a on se otočil a ocitl se tváří v tvář útočníkům v černých hábitech.

Coby mistr v soubojích odhadl profesor formulí oba své protivníky mrknutím oka. Ačkoliv měli masky, poznal je. Zarmoutilo ho, že čelí svým bývalým studentům.

„Pane Flinte a pane Damone, opravdu si myslíte, že jste lepší než já?"

Smrtijedi zaváhali, protože si dobře uvědomovali Kratiknotovu pověst. Než došlo k vyslovení první salvy kleteb, Filius spatřil na hrudi svých bývalých studentů vykvést světle rudé skvrny. Vzápětí se oba skáceli k zemi se smrtelně krvácejícími ranami na těle. Díval se na ně, dokud jim oči nezastřela smrt.

***

Harry zanechal zraněného mrzimora s velmi sympatickým prodavačem a vypařil se dřív, než ho lidé v obchodě stihli zadržet. Chvíli poté se přemístil na střechu, odkud naslouchal pokynům v komunikátoru a zkoumal boj dole pod sebou. Chtěl se do něj víc zapojit, ale dostal nařízeno stát stranou. Jeho část byla v tuto chvíli hotová, ale to mu sledování toho, co se pod ním odehrává, nijak neusnadňovalo.

Nastal totální chaos. Z jeho výhodné pozice to vypadalo, že Wolfův tým vítězí, protože jejich cíle padaly jako mouchy. Na ulici leželo několik těl studentů a dospělých; těch, které zkosila první salva kleteb. Zklamaný mladík zaťal rozhněvaně pěsti, když mu v uchu promluvil Wolfův velící hlas, koordinující pohyb svého mužstva.

„Letče jedna, jaká je tvá pozice?"

Harry nahlásil, kde je, a bylo mu sděleno, aby tam zůstal. Pak zazněl Hermionin hlas, který oznámil, že je schovaná u Tří košťat, a také jí bylo řečeno, aby zůstala na místě.

Zaplavila ho úleva, že je dívka v bezpečí. Snažil se nedělat si o ni starosti. Byla spolu s ním trénovaná v bojové připravenosti, jenže tentokrát to bylo doopravdy.

Ze svého vyvýšeného místa sledoval, jak byl sestřelen poslední Smrtijed, který se pokoušel podpálit Medový ráj. Musel dumat nad tím, kdo těm Smrtižroutům velel a jestli je ještě stále naživu.

***

Rodolfus Lestrange se schovával poblíž Chroptící chýše a držel se za krvácející rameno. Nebyl si úplně jistý, jak se mu podařilo odplazit pryč a utéct k tomuto starému zchátralému domu. Jediné, co věděl, bylo, že krvácí a nedokáže to zastavit. S ohledem na protipřemisťovací a protipřenášedlové ochrany mu bylo jasné, že je v háji. Z posledních sil se zadíval na hrad v dálce a setrval tak, dokud ho nepohltila definitivní temnota.

***

Celý útok od smrti prvního studenta po smrt posledního Smrtijeda netrval ani čtvrt hodiny. Rabastan Lestrange, který stále svíral v ruce zlomenou hůlku, byl nalezený mrtvý jen s polovinou hrudníku poblíž místa, kde se skrýval Artur Weasley. Jeho bratra Rodolfuse našli mrtvého u Chroptící chýše.

Členové řádu se rozprchli do uliček a kontrolovali těla padlých. Žádná z obětí nenesla takové známky poškození jako padlí Smrtijedi.

Počet těl byl vysoký. Bylo zabito všech dvacet Smrtijedů. Také padli tři bradavičtí studenti (jedna zmijozelská třeťačka, jeden sedmák z Havraspáru a jeden nebelvírský čtvrťák), dva členové Řádu a tři obyvatelé vesnice.

Zraněné stále ještě sčítali, protože ti byli roztroušení v bezpečí po různých obchodech a domech. Jakmile je stabilizovali, přesunuli je buď do Bradavic, nebo ke Svatému Mungovi.

Nad vesnicí kroužily stovky havranů a k celkovému zmatku přidávaly svou kakofonii. Mnoho zdejších obyvatel, kteří zažili předchozí válku, začalo sesílat ochranná kouzla a ukrývat se před okolním krvavým chaosem. Morrigan jistě dohlížela na boj očima Svých havranů.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 39. Kde hrůza vládne Od: knihomol - 28.10. 2019
Ahoj, váš překlad je moc pěkný. Protože jsem zvědavec, našla jsem si i originál a přelouskala jsem ho s překladačem (anglicky neumím ). Jsem zvědavá jak jste se s tím popasovaly dále :) Na stránce s Havranem jsou další příběhy které se mi (až na výjimky) taky moc líbili. Snad se někdy dočkám i jejich kvalitního překladu (zejména povídky Co je said je said) Děkuji že jste :)

Re: 39. Kde hrůza vládne Od: Lupina - 28.10. 2019
Hodně jsem nad tím přepadením přemýšlela. Došlo by k němu, i kdyby Harry do Prasinek nešel. Takže mu Brumbál mohl předejít jen tím, že by výlet odvolal, nebo by se postaral o aspoň nějaké zabezpečení studentů. Tím, že Harry zajistil královninu elitní jednotku bojovníků, zajistil, že se k Voldymu dostane zpráva - my si na hlavu kálet nenecháme. Jsme zvědavá, co na nás autorky dál vymyslí. Jaké důsledky postihnou Brumbála, co Artur a vůbec Weasleyovi. Děkuji, Jacomo. Opět skvělé.

Re: 39. Kde hrůza vládne Od: sisi - 26.10. 2019
Hrůzný Albus Wulfrick Brian Percival Brumbál, mnoho titulů, je nenapravitelný. Jak může vyslat šachový kroužek do boje a sám užívat klidu na hradě? Má ohromné štěstí, že Wolf s týmem odvedl výbornou práci při krytí lorda Pottera a zahrnul do toho celou vesnici. Ale bude se muset vypořádat s rodiči padlých ( nikoliv mravně, leč skutečně) studentů. Dostane snad pořádný karabáč, a půjde, podle svého jména příhodně, bručet do basy? Ani to dětem nevrátí život. :-( Melancholický dovětek o havranech nad vesnicí mě připomenul poetický konec keltského roku, blížící se dušičky a svátek všech svatých. Dnes nám nad nádražím hlasitým krákáním taktéž vymezovali svá území vrány a bylo to uklidňující. Děkuji velice za překlad, potěšila mě nejen nová kapitola, ale i to že profesionálové vědí, jak vzdorovat násilí páchanému bandou teroristů. Artur by si měl s Molly rozmyslet, co je opravdu důležité a zařídit podle toho dětem domácí výuku. Dvojčata už pobrala dost rozumu, aby se mohla do akce zapojit jako zásobovatelé rachejtlemi, které odvedou pozornost útočníků. Škoda, že jim to včas nedošlo. Mohlo to být s barevným ohňostrojem a s menšími ztrátami na životech.

Re: 39. Kde hrůza vládne Od: reylan - 26.10. 2019
Brutální, tvrdé, ale pravdivé. To je realita, kterou Brumbál neuznává. Myslím si, že bude mít hodně výčitek k ostatním, ale k sobě ne. Děkuji za nalezení a překládání tak krásné povídky.

Re: 39. Kde hrůza vládne Od: JSark - 26.10. 2019
Tak to bol masaker. Morigan bude nadšená. :)

Re: 39. Kde hrůza vládne Od: denice - 26.10. 2019
Tak tohle byla bitva v přímém přenosu. Zdá se, že idylické kapitoly definitivně skončily - ti mrtví studenti a obyvatelé Prasinek, tady končí legrace. Došlo to asi všem, nejen dvojčatům Weasleyovým. Chudák Arthur, až se probere ze šoku, možná zjistí, že má vážnější problém než zničený hábit. A Kratiknot, který musel přihlížet smrti svých bývalých studentů s vědomím, že kdyby mohli, zabili by ho bez mrknutí oka. Hvězdou kapitoly je Aberforth, klidný jak želva, ovšem neodpustí si rejpnutí do Albuse:-D Jsem vážně zvědavá, jaké bude mít tahle akce následky, nejen v kouzelnickém, ale i v mudlovském světě... Díky.

Re: 39. Kde hrůza vládne Od: kakostka - 26.10. 2019
Ufff, tak to je smutná bilance, 3 studenti mrtví, já vím, že kdyby nebylo laskavosti pro Wolfa, tak by to bylo horší a že s činil i Harry s Mione a také Remus se Siriusem,ale i tak je to smutné. Arthur snad pochopí, že je lepší použít víc jak lechtavou kletbu... děkuju za překlad, je to popsané jak přímý přenos z famfrpálu, tj strhujícím způsobem,jen žasnu.

Prehľad článkov k tejto téme:

GenkaiFan: ( Jacomo )29.11. 201947. Nevzchopí se - víckrát ne!
GenkaiFan: ( Jacomo )24.11. 201946. Nezanechej ani pírka
GenkaiFan: ( Jacomo )23.11. 201945. Nad ránem opustí mě
GenkaiFan: ( Jacomo )17.11. 201944. Až k žalozpěvům beznaděje
GenkaiFan: ( Jacomo )16.11. 201943. Zas ten klepot slyším
GenkaiFan: ( Jacomo )10.11. 201942. Zpátky v komnatu se vrací
GenkaiFan: ( Jacomo )09.11. 201941. Podívám se, kdo to asi je
GenkaiFan: ( Jacomo )02.11. 201940. Jen jediné zašeptání
GenkaiFan: ( Jacomo )26.10. 201939. Kde hrůza vládne
GenkaiFan: ( Jacomo )19.10. 201938. Lapen jakýmsi nešťastníkem
GenkaiFan: ( Jacomo )12.10. 201937. Havran stále ponoukající
GenkaiFan: ( Jacomo )05.10. 201936. Pták či ďábel!
GenkaiFan: ( Jacomo )28.09. 201935. Kliď se zpět do bouře
GenkaiFan: ( Jacomo )21.09. 201934. Co poslové nebes nesou tobě
GenkaiFan: ( Jacomo )14.09. 201933. Obejmout tu duši vzácnou, jasnou
GenkaiFan: ( Jacomo )07.09. 201932. Což nenajdu utišení?
GenkaiFan: ( Jacomo )31.08. 201931. Pověz, jak tě nazývat
GenkaiFan: ( Jacomo )24.08. 201930. Vůně z kadidelnic kdesi skrytých
GenkaiFan: ( Jacomo )17.08. 201929. Vznešeně jak pán či paní
GenkaiFan: ( Jacomo )10.08. 201928. V okolí tom hrůzy plném - 2. část
GenkaiFan: ( Jacomo )20.07. 201928. V okolí tom hrůzy plném - 1. část
GenkaiFan: ( Jacomo )13.07. 201927. Ztiš se, srdce
GenkaiFan: ( Jacomo )06.07. 201926. Zahořelo srdce moje
GenkaiFan: ( Jacomo )29.06. 201925. Trhal mého smutku flór
GenkaiFan: ( Jacomo )22.06. 201924. Used´ na Pallady bustě
GenkaiFan: ( Jacomo )15.06. 201923. Tmou pohlcený
GenkaiFan: ( Jacomo )08.06. 201922. Toužebně jsem čekal rána
GenkaiFan: ( Jacomo )01.06. 201921. Ani na chvilku se nezastavit
GenkaiFan: ( Jacomo )25.05. 201920. Záhada ta vysvětlí se
GenkaiFan: ( Jacomo )18.05. 201919. Toť se ještě pranikomu nestalo
GenkaiFan: ( Jacomo )04.05. 201918. Vlastních myšlenek se lekám
GenkaiFan: ( Jacomo )27.04. 201917. Dokořán otevřel jsem dveře
GenkaiFan: ( Jacomo )20.04. 201916. Pro tu duši vzácnou, jasnou
GenkaiFan: ( Jacomo )13.04. 201915. A ozvalo se tiché zaťukání
GenkaiFan: ( Jacomo )06.04. 201914. A ozvalo se tiché zaklepání
GenkaiFan: ( Jacomo )30.03. 201913. Na ráno jsem se už těšil
GenkaiFan: ( Jacomo )23.03. 201912. Duch můj zas nabývá síly
GenkaiFan: ( Jacomo )16.03. 201911. Jakás návštěva
GenkaiFan: ( Jacomo )09.03. 201910. Pochmurný prosinec
GenkaiFan: ( Jacomo )02.03. 20199. O vstup naléhavě žádá
GenkaiFan: ( Jacomo )23.02. 20198. Marně hledaje
GenkaiFan: ( Jacomo )16.02. 20197. Jednou jen a pak již ne
GenkaiFan: ( Jacomo )09.02. 20196. Již vím
GenkaiFan: ( Jacomo )02.02. 20195. Ještě více opomíjené tradice
GenkaiFan: ( Jacomo )26.01. 20194. Zřídkakdy se tak stane
GenkaiFan: ( Jacomo )19.01. 20193. Cos jemně klepe
GenkaiFan: ( Jacomo )12.01. 20192. Věd zapomněných svazky
GenkaiFan: ( Jacomo )05.01. 20191. Churavý a bez pomoci
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )29.11. 2018Úvod k povídce