Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Nedokonalá dokonalosť [FP I]

11. Roztrieštená ilúzia bezpečia 1/2

Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Vložené: Jimmi - 20.10. 2019 Téma: Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Jimmi nám napísal:

Autor: Celebony

Preklad: Jimmi Banner: solace

Originál

Rating: M

 

Preklad z rýchlika


(nerobím si srandu, z deviatich strán za večer neurobíte umelecké dielo ani neopravíte všetky chyby)

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

11. Roztrieštená ilúzia bezpečia 1/2

 

O hodinu neskôr sa zadné dvere potichu otvorili. Vernon Dursley bol podivne pokojný, keď vošiel do miestnosti, kde hlasne spali štyria chlapci.

Bol taký vzrušený, keď mu jeho žena povedala, že narazila v obchode na Harryho a nielenže ten chlapec býval znova býva u Stensonovcov, ale všetci si mysleli, že je Vernon stále vo väzení. Skutočnosť bola taká, že pri tom, ako fungoval právny systém, ho nemohli zatvoriť len za ten incident na vlakovej stanici a na základe Stensonovho svedectva. Na druhý deň bol vonku s malou pokutou a Harrymu zrušili zákaz navštevovať Stensonovcov.

Prekvapilo ho, že Stensonovci nevedeli, že je vonku, ale asi tomu tak bolo, keď to ani ich dcéra, ani Harry nevedeli. Niežeby sa teraz veľmi producíroval po Privátnej ceste, väčšinu času si hľadal prácu, o ktorú, ako bol presvedčený, ho pripravil predovšetkým Harry. Bol si istý, že jeho synovec používal svoju nenormálnosť, aby im skomplikoval život a teraz za to zaplatí.

Vernon bol pomstou Harrymu posadnutý. Koľkokrát si vravel, že keby mal ešte jednu šancu a dostal to chlapčisko do rúk, postaral by sa, aby oľutoval všetko, čo spravil, aby zničil Vernonov život? Teraz mal svoju šancu a uistí sa, že ten chalan dostane lekciu, na ktorú nikdy nezabudne.

Najprv sa prikradol k najbližšiemu ryšavcovi, Georgeovi, ktorý spal roztiahnutý na chrbte. Vernon odtrhol kus lepiacej pásky a kľakol si vedľa chlapca. Prirazil pásku chlapcovi na ústa, čím spôsobil, že sa chlapcove oči roztvorili dokorán. George sa pokúsil vykríknuť, ale jeho výkriky boli príliš tlmené, aby niekoho prebudili. Všetci boli tvrdí spáči.

Vernon hrubo pretočil Georgea na brucho a vytočil mu ruky za chrbtom, aby mu ich mohol zviazať sťahovacou páskou. George cítil z toho muža silný zápach alkoholu. Ďalšou zdrhovačkou mu zviazal členky.

"Toto si beriem," zašepkal diabolsky, keď schmatol Georgov prútik, ktorý mal položený vedľa vankúša.

George nemohol nič robiť, len sa zvíjať a s roztvorenými očami sledovať, ako sa ten veľký chlap presunul k Fredovi, ktorý ležal na bruchu a spal ako drevo.

Vernon sa nahol nad Georgeove spiace dvojča. Odtrhol ďalší kus hrubej pásky a prirazil ju Fredovi na ústa, keď vrazil koleno do chlapcovho chrbta, čím ho prišpendli k zemi. Prvé, čo Fred uvidel, boli roztvorené oči svojho dvojčaťa. Oči oboch prezrádzali strach a zmätenie, keď Vernon stiahol Fredove ruky a členky a vložil si druhý prútik do zadného vrecka.

Muž sa presúval k Ronovi, keď sa Harry pohol. Dvojčatá začali robiť toľko hluku, koľko dokázali so zalepenými ústami, aby získali jeho pozornosť.

Čiernovlasý chlapec sa ospalo začal dvíhať do sedu, aby zistil, čo za zvláštny tlmený zvuk počuje, žmúril do temnoty, ale zrazu mu veľká, tučná ruka zakryla ústa a treskla jeho hlavu späť na zem.

Hoci nemal okuliare, hneď spoznal tvár, ktorá sa nad ním týčila. Zúfalo sa pokúšal kričať a prehadzovať, ale jeho výkriky boli tlmené a pre svojho robustného strýka nebol vôbec žiaden súper.

Vernon vytiahol zo zadného vrecka nôž a rúčkou udrel Harryho do čela, čím mu spôsobil veľkú tržnú ranu a takmer z toho omdlel. Potom pošmátral vo svojich vreckách a so zlomyseľným úsmevom vytiahol nylon na ryby. Pretočil Harryho na chrbát, kde chlapcovi zviazal zápästia.

Harrymu točilo pred očami a v hlave mu zúrivo búšilo. Keď Vernon potiahol nylon, aby zaviazal uzol, vrezal sa do Harryho pokožky. Zasyčal bolesťou, stále sa snažil bojovať s bezvedomím od úderu do čela.

"Sklapni chlapčisko, inak ťa okamžite zabijem," zašepkal jeho strýko.

Harryho líce bolo pevne pritlačené k zemi, takže jediné, čo v skutočnosti videl, bol jeho najlepší priateľ. Ron sa pohol a Harry sa v duchu modlil, aby sa prebudil. Ryšavcove oči sa s trepotaním roztvorili a rozšírili, keď sa stretli s Harryho vydesenými očami. Ron na okamih uvažoval, či to nie je ďalší žart, ale keď zbadal Harryho strýka, vedel, že to nie je nič, o čom by niekto z nich žartoval.

Ron chcel vykríknuť, ale zarazil sa, keď sa pri Harryho krku objavil nôž a Vernon sa mu pozrel do očí. Očividne si ten chlap tiež všimol, že je hore. Harry v zdesení zatvoril oči a ostro sa nadýchol, keď ostrie poškriabalo citlivú pokožku.

"Pípneš, chlapče, a ja ho podrežem. Chápeš to?" zavrčal potichu Vernon.

Ron mlčky neochotne prikývol, očami prosil Harryho o odpustenie.

Strýko Vernon zakryl pevne rukou Harryho ústa a vytiahol synovca na nohy, napriek Harryho zúfalej snahe uniknúť.

"Nezabudni, stačí jediný zvuk," varoval Rona, keď vliekol Harryho k dverám.

Harry nechcel zistiť, čo mu strýko urobí, keď ho dostane von z domu Stensonovcov. Keď prechádzali okolo stolíka s malou lampou, z celej sily do neho kopol a ten narazil na zem a lampa pristála na ňom.

"Ty malý zasran!" zavrčal Vernon, keď ťahal Harryho k dverám. Harry robil, čo mohol, aby kopol strýka do píšťaly. Vernon, v záchvate hnevu,  sekol nožom po Harryho nadlaktí, čím spôsobil, že Harry do jeho ruky vykríkol a krv mu začala stekať po ruke.

Priložil nôž k Harryho krku a strelil varovný pohľad na Rona, ktorý sa triasol hrôzou. Ryšavec nevedel čo robiť a tak sa bál, že nech urobí čokoľvek, bude to mať za následok Harryho smrť.

"Chlapci, čo sa to tu dole deje?" zavolal pán Stenson, ktorý začal schádzať dole schodmi nasledovaný Síriusom. Obaja stuhli, keď ich oči pristáli na Harrym, ktorý bojoval proti svojmu strýkovi.

Harry vrhol na Siriusa pohľad naprostého zúfalstva, než ho hodilo bokom do kuchyne. Dopadol na dlážku, keď za ním strýko Vernon zatvoril dvere. Rýchlym pohybom k nim prirazil ťažký stôl. Potom prevrátil obrovský príborník plný čínskeho porcelánu. Dopadol na zem pred stolom a vytvoril ešte väčšiu blokádu.

Harry počul krik a silné búchanie z druhej strany dverí, ale ani Siriusove kúzla nedokázali otvoriť dvere, keď ich blokovalo toľko nábytku.

Vernon sa otočil k Harrymu na chrbte, ktorý sa zúfalo pokúšal uniknúť, ignorujúc vystreľujúcu bolesť v hlave. Jeho strýko neuveriteľne zúril.

"Prekvapený, že ma vidíš, chlapče?" zasmial sa šialene. Zdvihol veľkú tabuľku skla a hodil ju na zem vedľa Harryho.

"Pomoc!" vykríkol zúfalo Harry.

"Harry!" ozvali sa tlmené výkriky z druhej strany dverí, po ktorých nasledovala silná rana, ale na tú obrovskú blokádu to nemalo vplyv.

"Pomôžte mi, prosím!" vykríkol Harry v hrôze, keď sa snažil odsúvať pred strýkom, ktorý sa k nemu približoval. Zastavil ho silný kop do boku, ktorý mu na okamih zablokoval schopnosť dýchať.

"Zničil si mi život!" zreval Vernon v čistej nenávisti a silno kopol Harryho do brucha. "Všetko si zničil!" Zdvihol Harryho za límec a vrhol ho na prevrátenú stoličku s takou silou, že sa jej zlomila noha. "Ty úbožiak! Ty ničomník! Len ničíš ľuďom životy!" Zdvihol rozbitý kus porcelánu a šmaril ho na Harryho, ktorého zasiahol na bočnej strane krku. Harry vykríkol bolesťou a znova sa pokúsil uniknúť, vediac, že je to zbytočné. "Snažili sme sa o teba starať, ale ako môže niekto milovať takého šmejda ako si ty? Pozri sa na seba. Chce sa mi z teba zvracať, tak veľmi sa mi hnusíš. Mali sme ťa hodiť do rieky, keď ťa nechali pri našich dverách, ale tolerovali sme ťa, keď s tebou nikto iný nechcel mať nič spoločného. A takto sa nám odplácaš? Tým, že nám stále ničíš život? Niet divu, že ťa nikto nechcel! Niet divu, že po teba neprišli žiadni z divných priateľov tvojich rodičov, dokonca ťa ani nenávštívili? Si len monštrum!"

Harry na zemi sa odťahoval najlepšie ako mohol.

"Milujú ma. Môjmu krstnému otcovi na mne záleží!" protestoval. Aj keby to malo jeho strýka len viac vytočiť, chcel sa uistiť, že to pochopí.  "Miluje. Sám to povedal a nakope ti tvoj tučný zadok, ak sa ma ešte raz dotkneš," vravel v panike, pretože jeho strýko sa rýchlo priblížil, zatiaľčo sa Harry nemohol dobre hýbať s rukami zviazanými za chrbtom a zraneniami, ktoré doteraz utrpel.

Vernon sa k nemu dostal a veľmi silno ho kopol do brucha, Harry sa takmer povracal.

"Nebuď zasraný idiot, chlapče! Tí ľudia, čo hovoria, že im na tebe záleží, ako tvoj drahocenný krstný, ťa vôbec nepoznajú. Nestrávili s tebou ešte dosť času, aby ťa poznali tak ako ja. A keď zistia, aký naozaj si, a uvedomia si, čo si za príťaž, budú ťa nenávidieť rovnako ako ťa nenávidím ja!" zúrivo zavrčal, zdvihol zlomenú nohu stoličky, keď sa k nemu znova priblížil.

Harry sa s veľkou námahou vytiahol na nohy a vrhol sa k zásuvke plnej nožov v nádeji, že získa niečo, čím sa bude môcť brániť, aj keď mal ruky zviazané za chrbtom. Avšak v polovici cesty ho do pleca zasiahla misa z čínskeho porcelánu, ktorá sa pri dopade rozletela a zrazila ho k zemi.

Nemohol nič spraviť, pretože cítil, že mu chrbát a zadnú stranu stehien zasiahli ďalšie kúsky porcelánu. Mal pocit, že mu telo pohlcujú plamene. Pokúsil sa znova zavolať o pomoc, ale tie slová zamreli, keď sa noha jeho strýka spojila s jeho hruďou a bruchom.

V pauze medzi kopnutiami vykukol na strýka. Ten muž držal nohu stoličky nad hlavou s výrazom čistej zúrivosti. Harry sa ani len nemohol pripraviť na bolesť, ktorá prišla od úderu tým kusom dreva. Mal pocit, že mu rozťalo chrbát a najhoršie na tom bolo vedomie, že sa to zopakuje.

***

Medzitým na druhej strane dverí sa pán Stenson a Sirius zúfalo snažili dostať do kuchyne. Ženské osadenstvo začulo povyk a zišlo do schodmi, šokované, keď zbadali zviazané dvojčatá a Rona, ktorý sa triasol, keď dával bratom dole pásku z úst. Pani Stensonová pribehla k manželovi, kým dievčatá utekali k trojici weasleyovských chlapcov.

"Hermiona, máš svoj prútik?" vykríkol zúfalo Fred, keď Ron bezmocne poťahoval za sťahovacie pásky, nevediac ako sa ich zbaviť.

"Nie," vyľakane odpovedala. "V lete ho so sebou nenosím, pretože ich nesmieme používať, ale čo sa deje? Kde je Harry?"

Kota rýchlo získala nožnice z otcovej pracovne. Utekala späť a kľakla si medzi dvojčatá, prestrihla pásky tak rýchlo ako mohla s roztrasenými rukami.

Hermiona objímala Rona, keď sa rozrušene pokúšal o vysvetlenie.

"Nevedel som čo robiť! Povedal, že ho zabije, ak budem kričať o pomoc! Nevedel som... nevedel som... čo ak zomrie? Toto sa nemôže diať! Nemôže..."

"Kto povedal, že zabije koho?" zúfalo sa spýtala Hermiona.

"Harryho strýko. Dostal Harryho," trasľavo odpovedal George, tvár bledá od strachu. Kota si rukami zakryla ústa.

"Och môj bože, musíme sa dostať cez tie dvere! Jeho strýko je prekliaty maniak! Harryho zabije!" zúfalo kričala.

"Ron, máš svoj prútik?" spýtal sa Fred mladšieho brata. Ron zatvoril oči a pokrútil hlavou.

"Hm, musíme zohnať mamu s otcom," navrhol George. "Ale tie štíty, ne-nemôžeme sa premiestniť domov, keď sú tu tie štíty."

"Ehm... Harry skladuje ten prášok, s ktorým sa chodí cez kozub, v hosťovskej," spomenula si Kota.

Ginny okamžite vyskočila na nohy a vybehla hore schodmi, aby ho našla.

"Dobre, dobre, musíme zažnúť oheň, ale neviem ako to spraviť bez prútika." Fred znel spanikárene.

Kota sa rýchlo vyštverala na nohy a prikázala Hermione, aby zobrala zapaľovač zo zásuvky, kým Ginny bežala dole schodmi s malým zeleným vreckom.

Práve sa chystali zapáliť oheň, keď sa v kozube plamene rozhoreli a otvor sa rozšíril, aby umožnil ľuďom vykročiť von.

Pán a pani Weasleyovci sa náhlili cez kozub do obývačky, vyzerali neupravene, ako keby len na seba nahádzali náhodne oblečenie a vlasy mali strapaté, ako keby sa práve prebudili.

"Mami? Tati?" spýtal sa Fred v šoku.

"Kde je Harry? Čo sa deje?" spýtala sa pani Weasleyová.

"Jeho strýko sa s ním zavrel v kuchyni! Nevieme, čo sa tam deje, ale vyzeral, že sa ho chystá zabiť!" rýchlo vysvetľoval George.

Pán Weasley dobehol k Stensonovcom, povedal im, aby ustúpili a postavil sa vedľa Siriusa. Dvojica simultánne pálila na dvere kúzla, ale nábytok, ktorý ich blokoval z druhej strany, im zabránil otvoriť sa.

"Ako ste vedeli, že máte prísť?"

"Rodinné hodiny. Ste v poriadku?" spýtala sa rýchlo pani Weasleyová chlapcov.

"Áno, mami, sme v poriadku. Harry potrebuje pomoc," náhlivo odpovedal George.

Pani Weasleyová vytiahla prútik a šla pomôcť svojmu manželovi. Cestou odkopla Harryho vankúš nabok a odhalila jeho prútik. Ron sa k nemu doštveral a schmatol ho, naštvaný na seba, že zabudol, že Harry vždy spáva s prútikom pod vankúšom, keď ho nemá kam položiť na nočný stolík.

Z kuchyne začuli veľkú ranu, nasledovanú mučivým výkrikom.

Sirius narazil telom do dverí.

"DURSLEY! SKRIV MU VLÁSOK NA HLAVE A VYTRHNEM TI TO PREKLIATE HRDLO!" reval Sirius na zatvorené dvere. "HARRY, VYDRŽ!"

Ukročil dozadu a namieril prútik na dvere.

"Na tri," informoval Weasleyovcov.

Trojica kúziel spôsobila, že dvere nadskočili s hlasným buchnutím, ale nábytok na druhej strane ich stále držali zavreté.

"Vydrž, Harry," zamrmlal, keď sa pripravil vrhnúť ďalšie kúzlo. "Znova!"

***

Harry v diaľke počul tlmené výkriky a búchanie ľudí na druhú stranu dverí, cez ktoré sa k nemu pokúšali dostať. Ďalší a ďalší porcelán sa rozbíjal na zemi s každým úderom do dverí. Harry prestal registrovať, čo tie zvuky znamenajú. V tomto okamihu si uvedomoval len bolesť a strach, keď mu noha od stoličky opakovane narážala na chrbát.

V niektorej chvíli ho Vernon násilne pretočil na chrbát a kúsok dreva zasiahol jeho brucho. Mykol sa tak silno, že nylon, ktorým mal zviazané zápästia, sa zarazil tak hlboko, že mu prerezal žily. Cítil, ako mu teplá tekutina steká po zápästí, ale nič s tým nemohol urobiť. Rýchlo si pritiahol kolená k hrudi a pretočil sa nabok, aby si chránil brucho pred ďalším zranením. Len chcel omdlieť alebo zomrieť alebo urobiť čokoľvek, aby tú bolesť zastavil. Modlil sa, aby už bol koniec; bolo mu jedno ako.

A zrazu to skončilo. Ale nechcel vzhliadnuť nahor, niežeby na to vôbec mal sily. Obával sa, že keby to urobil, jeho strýko tam bude stáť s nožom ako v ten deň, keď ho bodol.

Nejaké ruky ho chytili za plece a opatrne ho pretočili na chrbát, jemne ho uvoľnili z jeho ochranného klbka. Harry ležal na chrbte a hľadel do rozmazaných tvárí Rona s Hermionou. Sotva registroval v pozadí hlas pani Weasleyovej, ktorá jačala na ďalšie deti, aby nevstupovali do kuchyne a hrešila Rona s Hermionou, že prekĺzli okolo nej. Jeho dvaja najlepší priatelia jej nevenovali žiadnu pozornosť.

Keď začul rozruch na pravej strane, pozrel sa tam a zbadal Siriusa, pána Stensona a Weasleyho, ako zúrivo kopú do Vernona Dursleyho, ktorý sa krčil v klbku na zemi rovnako ako predtým Harry. Harry sa na to nedokázal pozerať a s obrovskými potiažami odvrátil hlavu, znova sa pozrel na svojich priateľov.

"Harry? Och bože, Harry?" plakala Hermiona, slzy jej stekali po tvári. Chcel jej povedať, aby neplakala, ale nemal na to silu. "Och, Ron, je tu tak veľa krvi. Niekde musí silno krvácať! Ako keby to bolo pod ním!"

Ron vytiahol Harryho prútik a zdvihol ho nad svojho priateľa.

"Seardetrimenta!" zvolal, snažil sa zatriediť všetku tú bolesť, ktorú vycítil z najhorších zranení. "Jeho zápästie," oznámil, keď kúzlo skončilo. "Myslím, že môže mať aj otras mozgu." Znel veľmi vydesene. "Dobre, posadím ho a ty mu skontroluješ zápästie," povedala Hermione.

Ron sa predklonil a zasunul ruky pod Harryho paže a poza jeho chrbát. Opatrne si ho pritiahol k hrudi a posadil sa, čím so sebou vytiahol aj čiernovlasého chlapca. Harryho hlava sa prevalila dopredu, oprela sa o Ronove plece.

"Och bože, je tu tak veľa krvi. On... on zviazal Harryho zápästia nylonom! Prerezalo mu to žilu a teraz rýchlo stráca krv," vravela Hermiona, znela netypicky spanikárene.

Pani Weasleyová sa k nim čoskoro pripojila, hladila Harryho po vlasoch a bozkávala na vlasy, kým jej slzy stekali po lícach. Harry sa na ňu unavene pozrel, hlava stále opretá o Ronovo plece. Hermiona ukázala na Harryho zápästie a pani Weasleyová opatrne prerezala nylon s kúzlom.

"Toto chvíľku zabolí, miláčik, dobre?" povedala smutne Harrymu, keď mu odsunula niekoľko prameňov krvou premočených vlasov z čela. Harry len prikývol.

Pani Weasleyová pevne zovrela ten nylon a jedným rýchlym pohybom ho vytiahla z Harryho zápästia.

Keď bolesť vystrelila Harryho telom, cítil ako sa žalúdok podivne zakolísal. Slabo zatlačil voči Ronovi, ktorý uvoľnil zovretie a spýtavo sa na neho pozrel. Harry sa odvrátil, koľko sa v Ronovom objatí dalo a vyvrátil zmes dnešného jedla s krvou.

Nanešťastie Ron Harryho úplne nepustil, takže tie zvratky dopadli čiastočne na zem a čiastočne na neho. Ale namiesto toho, aby sa odtiahol, Ronovi zjavne nevadilo, že ho Harry povracal. Zostával na mieste, kde sa chystal stále pomáhať Harrymu vzpriamene sedieť.

Keď skončil, pani Weasleyová mu prstom nadvihla bradu a utrela mu zvyšky z tváre utierkou, ktorú si privolala. Tiež sa pokúsila utrieť krv, ktorá mu pokrývala ľavú stranu tváre, ale tú len nahradila nová krv, ktorá vytekala z rany.

Harry sa zdesene pozrel na Ronove nohy.

"...to ľúto," zamrmlal, vzhliadol na neho s výrazom, ktorý prosil o odpustenie.

"Nerob si s tým starosti, Har," vravel Ron s vynúteným úsmevom, aby ho upokojil. Harry vyzeral úplne zničený. Pyžamo mal premočené krvou, rovnako ako vlasy a celú ľavú stranu tváre. Na ľavej strane čela mal veľkú opuchnutú sečnú ranu, ktorú mu spôsobil Vernon rúčkou od noža. Ďalšiu reznú ranu mal na boku krku a niekoľko menších na ramene. Zvyšok z neho bol pokrytý krvou premočeným pyžamom, a Ronovi bolo jasné, že pod ním je skutočné poškodenie.

Kým zvracal, Harry položil pravú ruku na Ronovo plece, aby sa podoprel a Rona zdesilo, ako rýchlo sa celé jeho plece zmenilo na tmavočervené od krvi z Harryho rany.

"Mami, musíme niečím obviazať Harryho zápästie. Stráca priveľa krvi," vravel takmer v slzách.

Hermiona bez slova vytiahla opasok zo župana a začala ním obmotávať Harryho zápästie. Pani Weasleyová šla po ľad na zranenie na jeho hlave.

Zrazu nastal hluk napravo. Pán Weasley odišiel povedať pani Stensonovej, aby nevolala políciu, že oddelenie na presadzovanie čarodejníckeho práva to zvládne oveľa efektívnejšie, čo upútalo pozornosť tiež aj pána Stensona. Nejako sa podarilo Vernonovi vstať. Vykrútil Siriusovi prútik z ruky a zasadil mu úder do brucha. Pán Stenson po ňom skočil, ale Vernon mu vrazil lakťom do tváre.

Ten tučný muž sa vrhol po svojom synovcovi, zmocnil sa ho za predok košele. Harry tuho zatvoril oči a zaskučal zdesením. Strýko Vernom sa pokúsil chlapca vytiahnuť na nohy, aby ho použil ako rukojemníka, ale narazil na problém Harryho priateľov.

Ron s Hermionou sa držali Harryho a odmietali ho pustiť. Búšili na Vernonove zápästie všetkou silou a keď sa to ukázalo ako neefektívne, Hermiona schmatla nejaký prútik z Vernonovho vrecka, pravdepodobne jedného z dvojčiat, dotkla sa špičkou Vernonovej ruky a vykríkla prvé kúzlo, ktoré jej prišlo na myseľ.

"Incendio!" zjačala a mužova ruka začala horieť. S krikom pustil Harryho a pokúšal sa uhasiť plamene.

Harry sa teraz nekontrolovateľne triasol. Ron ho mocne pritískal k svojej hrudi a Hermiona ho ochranne objímala zozadu, šepkala mu do ucha, že všetko bude v poriadku. Pani Weasleyová bola okamžite pri nich a pritiahla si ich do medvedieho objatia, keď Sirius a pán Weasley použili na Harryho strýka celotelové zviazanie. Oheň na jeho ruke zahasili tým, že po ňom brutálne podupali.

Do tejto chvíle sa Harryho hlava nebezpečne kývala a telo mu začínalo ochabovať. Ron sa na neho zúfalo pozrel.

"Harry, nezaspi, dobre? Máš otras mozgu a stratil si priveľa krvi. Nesmieš zaspať," prikazoval. Harry sa príšerne triasol. Tá bolesť bola neprekonateľná a považoval Ronove príkazy za vyložene kruté.

Ron vzhliadol na Hermionu.

"Pomôž mi ho znova položiť." Spoločne nežne položili Harryho chrbtom na zem.

"Sirius," zavolala vážne pani Weasleyová, okamžite upútala mužovu pozornosť. "Prestaň plytvať čas na toho chlapa. Harry ťa potrebuje."

Siriusovou tvárou prebleskla vina a okamžite prišiel k nim, vôbec sa neobzeral. Kľakol si vedľa Harryho, v skutočnosti si po prvý raz všimol jeho stav. Harry si nepostrehol, že tam je, pretože ho príliš zamestnával boj s únavou a zdvíhaním žalúdka.

"Potrebujem letaxový prášok," zrazu prehlásil. Otočil sa k dverám, kde pani Stensonová bránila ostatným deťom vojsť do kuchyne. "Povedzte niekomu, aby zohnal letaxový prášok!" prikázal. Pani Stensonová prikývla a okamžite posunula príkaz ostatným, ktorí ju informovali, že už nejakí našli.

"Berieš ho ku Svätému Mungovi?" úzkostlivo sa spýtala Hermiona, keď Sirius vkĺzol jednou rukou pod Harryho spustošený chrbát a druhou pod jeho kolená.

"Nie," odpovedal, opatrne nadvihol Harryho v náručí.

"Takže kam ho berieš? Na Rokfort?" spýtala sa pani Weasleyová.

"Nie," vravel, keď vynášal Harryho z miestnosti. "Neskôr to vysvetlím," zavolal, nechcel už viacej strácať čas.

"Nedovoľ mu zaspať!" varoval ho Ron. Sirius prikývol. George, Fred, Kota a Ginny zdesene hľadeli na Harryho stav. Pani Stensonová popohnala Georga, ktorý držal vrecko s letaxovým práškom, dopredu. Varovala ostatných, aby zostali na mieste a poskytli Siriusovi priestor.

"Hoď trochu do ohňa," prikázal Sirius. Pani Weasleyová zažala prútikom oheň a George poslúchol príkazy. Ohnisko sa okamžite roztiahlo, umožnilo vstúpiť Siriusovi, ktorý si túlil zakrvaveného krstného syna k hrudi.

"Snape Manor," zavolal a v záblesku zelených plameňov bola dvojica preč.


***

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Prehľad článkov k tejto téme:

Celebony: ( Jimmi )03.08. 2020Epilóg Nové začiatky 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.07. 2020Epilóg 1/2
Celebony: ( Jimmi )22.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 4/4
Celebony: ( Jimmi )17.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 3/4
Celebony: ( Jimmi )11.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 2.časť
Celebony: ( Jimmi )10.07. 2020 26. Nedokonalá dokonalosť 1.časť
Celebony: ( Jimmi )07.07. 202025. kapitola Len Harry 3/3
Celebony: ( Jimmi )05.07. 202025. kapitola Len Harry 2/3
Celebony: ( Jimmi )03.07. 202025. kapitola Len Harry 1.časť
Celebony: ( Jimmi )30.06. 202024. Dôvod bojovať 2/2
Celebony: ( Jimmi )28.06. 202024. Dôvod bojovať 1/2
Celebony: ( Jimmi )26.06. 202023. Zelené svetlo 2/2
Celebony: ( Jimmi )23.06. 202023. Zelené svetlo 1/2
Celebony: ( Jimmi )21.06. 202022. Najhoršie nočné mory 2/2
Celebony: ( Jimmi )19.06. 202022. Najhoršie nočné mory ½
Celebony: ( Jimmi )18.06. 202021. Záchrana
Celebony: ( Jimmi )11.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 2/2
Celebony: ( Jimmi )10.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 1/2
Celebony: ( Jimmi )15.04. 202019. Je preč 3/3
Celebony: ( Jimmi )14.04. 202019. Je preč 2/3
Celebony: ( Jimmi )11.04. 202019. Je preč 1/3
Celebony: ( Jimmi )07.04. 202018. Pomoc 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202018. Pomoc 1/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202017. Pochyby a nedôvera 2/2
Celebony: ( Jimmi )24.03. 202017. Pochyby a nedôvera 1/2
Celebony: ( Jimmi )17.03. 202016. Bod zlomu 2/2
Celebony: ( Jimmi )03.03. 202016. Bod zlomu 1/2
Celebony: ( Jimmi )28.02. 202015. Zlý nápad
Celebony: ( Jimmi )10.02. 202014. Priateľ či nepriateľ 1.časť + 2. časť
Celebony: ( Jimmi )29.01. 202013. Reakcie 3.časť
Celebony: ( Jimmi )28.01. 202013. Reakcie 2.časť
Celebony: ( Jimmi )27.01. 202013. Reakcie 1.časť
Celebony: ( Jimmi )19.11. 201912. Následky 3. časť
Celebony: ( Jimmi )16.11. 201912. Následky 2.časť
Celebony: ( Jimmi )12.11. 201912. Následky 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.10. 201911. kapitola 2/2
Celebony: ( Jimmi )20.10. 201911. Roztrieštená ilúzia bezpečia 1/2
Celebony: ( Jimmi )18.10. 201910. Strach 2/2
Celebony: ( Jimmi )11.10. 201910. Strach 1/2
Celebony: ( Jimmi )27.09. 20199. Vadná dokonalosť – 2. časť
Celebony: ( Jimmi )20.09. 20199. Vadná dokonalosť – 1. časť
Celebony: ( Jimmi )10.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )02.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 2. časť
Celebony: ( Jimmi )22.08. 20198. Skúmanie nového teritória - 1. časť
Celebony: ( Jimmi )13.08. 20197. Prví a druhí - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )26.07. 20197. Prví a druhí - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )25.07. 20197. Prví a druhí - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )22.07. 20196. Lekáreň - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )20.07. 20196. Lekáreň - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )19.07. 20196. Lekáreň - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.06. 20195. Otázky a odpovede
Celebony: ( Jimmi )13.06. 20194. To, čo by ste nečakali
Celebony: ( Jimmi )04.06. 20193. Odhalenia
Celebony: ( Jimmi )14.05. 20192. Vydarené výmysly Weasleyovcov
Celebony: ( Jimmi )07.05. 20191. kapitola Začiatky
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )07.05. 2019Úvod k poviedke