Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Nedokonalá dokonalosť [FP I]

9. Vadná dokonalosť – 1. časť

Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Vložené: Jimmi - 20.09. 2019 Téma: Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Jimmi nám napísal:

Autor: Celebony

Preklad: Jimmi Banner: solace

Originál

Rating: M

 

Preklad z rýchlika

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

9. Vadná dokonalosť – 1. časť  

 

Harry,

asi sa pýtaš, ako to rande šlo? (Viem, že nie si dievča, ale na chvíľku to kvôli mne vydrž.) Nuž, bolo to fakt pekné. Roger bol skvelý: fešák, milý, bla, bla, bla, ale aby som ti pravdu povedala, celý večer som sa nedokázala sústrediť. Necítila som sa dobre, moja myseľ sa stále niekam zatúlavala. Nedokázala som prestať myslieť na to, že na tom všetkom nie je niečo v poriadku. Vždy som snívala, že Roger bude taký ten roztomilý, neohrabaný chlapík, ktorý sa dá milovať a ktorý bude v budúcnosti večne robiť tie hlúpe veci, na ktorých sa ja zasmejem a o ktorých budem žartovať, že ho budem milovať bez ohľadu na to, koľko vecí pokazí. A on sa usmeje tým krivým úsmevom, hravým, plachým úsmevom a zakaždým sa začervená, keď ho pobozkám na líce. A predstavovala som si, ako pre mňa pečie sladkosti, ktoré občas vyjdú, občas nie, ale vždy sa budeme smiať na tom, keď sa nepodaria. Predstavovala som si, ako spolu spálime večeru alebo nás zastihne nepripravených búrka, alebo že bude meškať na stretnutie so mnou v reštaurácii a bude sa cítiť tak previnilo, pretože sme prišli o svoju rezerváciu, ale my si objednáme donášku a aj tak sa skvele zabavíme. Ale teraz som tu sedela a postupne si uvedomila, že Roger nie je tým človekom. On nikdy nič nepokašle. Bol príliš dokonalý, aby niečo také spravil. Nikdy nebude meškať; nikdy nespáli večeru; všetko, čo kvôli mne urobí, dopadne presne, ako bolo naplánované a dokonca aj keby pršalo, je tým typom človeka, čo má vždy so sebou dáždnik. Nemá krivý úsmev, ten jeho je veľmi symetrický a biely a vôbec nie plachý. Nie je typom, čo sa červená pri komplimentoch alebo kradmých bozkoch. Ak sa niekedy niečo pokazí, nemyslím si, že sa na tom dokáže zasmiať, pretože potrebuje, aby všetko bolo rovnako dokonalé ako je on.

Všetci si mysleli, že som si dala vysoké ciele, keď som im povedala, že chcem Rogera, ale v skutočnosti to vysoký cieľ nebol. Šla som po Rogerovi, púhom tieni osoby, podľa ktorej som si vytvorila svoje fantázie. Po celý čas to nebol Roger, do ktorého som bola zamilovaná, ale ty si mi pomohol prísť na to, koho som skutočne chcela.

Vždy som si myslela, že osud mi ukáže cestu, a on ju ukázal, ale nespravil to príliš očividne. Myslím, že občas musíš vynaložiť snahu, aby si na to prišiel sám a tak dostal to, čo chceš. A z toho dôvodu som sa práve vrátila z Nevillovho domu, kde, v prejave veľkej odvahy čo sa mňa týka, ak to tak môžem povedať, som prišla rovno k nemu a povedala: "Neville, myslím, že ťa milujem," a ubozkávala som ho do nemoty. Bolo to také nádherné a po tom, čo som sa odtiahla, usmial sa na mňa tým krivým úsmevom a začervenal sa a ja som vedela, že on je ten pravý a že ním bol po celý čas.

Takže oficiálne sme teraz pár. Nastavila som si svoje ciele ešte vyššie a určite som dostala to, čo som chcela. Osud pracuje zvláštnymi spôsobmi, ale ako ti stále hovorím, láska nakoniec zvíťazí.

Teraz je načase, aby ste sa dali ty a Ginny dokopy! Čoskoro sa porozprávame!

Eloise.

 

Harry sa radostne zasmial, hoci si nebol istý, či potreboval všetky vzrušujúce detaily Eloisiných dievčenských myšlienok, a otvoril druhý list.

 

Harry,

U Merlinovej brady, neuhádneš, čo sa stalo. Eloise ma pobozkala!  Vybrala si mňa pred Rogerom! Napadlo mi, že by si to mal vedieť. Čoskoro sa porozprávame!

Neville.

 

Harry pokrútil s úsmevom hlavou, rýchlo vytiahol pergamen, aby im obom zablahoželal. Zakončil list pre Eloise so slovami: "Zdá sa mi, že si si vybrala svoj vlastný osud."

 

****

 

Na druhý deň sa Harry ukázal na Snape manore, pretože Snape ho spolu s Dracom nútil, aby pripravili nejaké elixíry, ktoré budú variť na budúci rok. Chcel sa uistiť, že hlavne Harry nezostane pozadu, pretože okrem jedného roka nikdy nebol v elixíroch skvelý.

Ale Snape ho rýchlo informoval, že Laura vzala Draca s Annou na nejakú hru, ktorú Snape netúžil vidieť.

"Oh, dobre, takže sa vrátim inokedy," povedal Harry, ale Snape ho zastavil.

"Draco už ten elixír pripravil. Bola to podmienka, aby mohol ísť dnes von. Ty ho stále musíš zvládnuť. Poďme do môjho laboratória," prehlásil. Harry ho nasledoval trochu neochotne. Bolo čudné byť tak dlho s majstrom elixírov bez Draca a Harry sa trošku obával, že do neho znova začne rýpať.

Avšak prekvapujúco nezačal. Snape bol v skutočnosti s Harrym veľmi trpezlivý a kým čakali, až sa niektoré prísady uvaria, začali sa rozprávať o náhodných veciach, vrátane Snapovho nového vzťahu s Laurou.

"Nuž, zdá sa, že to zatiaľ ide skvele, hoci si Anna myslí, že vyzeráte ako upír," zasmial sa Harry. Snape na neho zazrel.

"Iste, ide to dobre, ale to je presne to, kedy sa takéto veci zvyknú pokaziť," zatrpknuto odpovedal Snape.

"Uvedomujete si, že jediným cieľom života nie je vás znova zničiť, správne?" spýtal sa Harry. "Všetko je teraz skvelé a zostane to tak," uisťoval ho.

"Ako to vieš?" skepticky sa opýtal Snape.

"Pretože takto jednoducho tieto veci fungujú. Zaslúžite si to, tak prečo nie?" pokrčil Harry plecami.

"Nerozumiem ti. Ako môžeš byť ohľadne života taký optimistický, keď ti stále rozdáva zlé karty?" komentoval Snape.

Harry sa usmial. "Nuž, pozrite, kde som skončil. Môj život je teraz dokonalý."

"Dokonalý? Život nie je dokonalý, hlavne nie ten tvoj," odfrkol si Snape.

Harry o tom chvíľu premýšľal. "Máte pravdu. Život nikdy nie je dokonalý, ale to je to, čo ho robí životom. Myslím, že je to skôr o dokonalosti s vadami, ale naozaj, je to tak lepšie."

Snape sa na neho skepticky pozrel. "Och, vážne? Rád by som si vypočul, ako tento názor obhájiš."

"Nuž, z môjho pohľadu, mám na dosah ruky peniaze a slávu. Šlo po mne najpopulárnejšie dievča na škole. Čo by väčšina ľudí považovala za dokonalý život? Slávu a bohatstvo. Mohol som si dopriať oboje a viesť takzvaný ‘dokonalý’ život, ale bolo by to príšerne nudné a nič by nebolo vzdialenejšie od toho, čo naozaj v živote chcem. Myslím, že dokonalý život je ten, kedy máte ľudí, čo vás milujú a ktorých milujete na oplátku, ale potom sa musíte vyrovnávať so všetkými komplikáciami, ktoré s tým prichádzajú. Máte ich problémy rovnako ako svoje vlastné, nemôžete ich vyplatiť, keď sa pohádate a riskujete, že si ublížite. Takže ak chcete skutočný život, musíte sa vyrovnať s tým zlým, ale s tým zlým prichádza to dobré."

"Nuž, to možno funguje v tvojom malom optimistickom pohľade na svet, ale nie je to tak u všetkých. Niektorí ľudia len dostávajú zlé bez dobrého," zatrpknuto prehlásil Snape. Harry mal pocit, že hovorí o svojom vlastnom živote.

"Myslím, že je to len tým, že občas sa tie vady zdajú byť také ohromné, že zabúdate ako vidieť dobro. A potom sa tak vydesíte, že všetko, čo by mohlo prísť, bude zlé, pretože si skrátka myslíte, že ďalšie zlo už neznesiete, takže to odstrkujete od seba, či je to dobré alebo nie, pretože to jednoducho nedokáže rozlíšiť."

Snape sa na neho zboku pozrel.

"Takže čo sa potom stane? Len sa tak zasekneš?" spýtal sa.

"Niektorí ľudia áno. Myslím, že v tejto chvíli ste zaseknutý, pokiaľ niekto, zámerne alebo nie, vám nepomôže von. Otázka je len, či sa k vám dostanú alebo nedostanú skôr, než to úplne vzdáte."

Snape nad tou predstavou premýšľal. "Kedy sa z teba stal filozof?"

"Na vašej hodine. Musel som predsa niečím zabaviť svoju myseľ," pokrčil Harry plecami.

Snapove zazretie uvítal drzý úškrn.

****

V Dome svetla to bol ďalší pomalý deň. Harry s Hermionou ležali naboku na Harryho posteli s bosými nohami vyloženými na okennej rímse, kým sa Ron prechádzal po Harryho izbe.

"Dobre, tamten vidíš?" ukázala Hermiona na mrak, ktorý sa plavil okolo. "Vidím králika. Tam je hlava a uši a na konci huňatý chvost."

"Vidím ho," súhlasil Harry. "Hoci je to trochu deformovaný králik. Vidím päť nôh."

"Oh, úbožiačik, musel mať taký ťažký život," zachichotala sa.

"Asi si z neho ostatné obláčikové králiky robili srandu," predstieral Harry súcit.

"A teraz si len pláva po oblohe a hľadá uznanie," vzdychla si Hermiona. Obaja sa na seba pozreli a vybuchli smiechom.

"Dobre, tamten vyzerá ako torta so sviečkami," ukázal Harry na ďalší.

"V poriadku, daj mi minútku, nech sa to pokúsim vidieť," naklonila si Hermiona hlavu nabok.

"Harry, čo je toto?" spýtal sa zvedavo Ron.

Harry zaklonil hlavu dozadu, takže sa teraz pozeral na Rona hore nohami. Držal poskladaný kus papiera.

"Fakt neviem," nedbalo odvetil a vrátil sa k vyzeraniu z okna.

"Môžem sa pozrieť?"

"Iste," bez záujmu súhlasil Harry.

"Dobre, už to teraz vidím. Máš pravdu. Určite torta so sviečkami," prehlásila Hermiona.

"Ehm... Eloisin plán pre Harryho budúcnosť," prečítal Ron nahlas, kým ho stále rozbaľoval. Harry zvraštil čelo na chvíľu, než si spomenul, čo je na tom papieri. Okamžite mu zmizla krv z tváre.

"Ron, nečítaj to!" zjačal zrazu, pretočil sa na posteli a postavil sa na ňu.

"Prečo nie? Teraz chcem vedieť, čo to je. Chcem zistiť, aká je tvoja budúcnosť," odpovedal a úplne ho roztvoril.

Harry zoskočil z postele a bežal k Ronovi, ktorý uskočil nabok a pokúšal sa to prečítať, kým sa snažil utiecť.

"Ron! Vráť mi to!" zjačal, prišpendlil ryšavca k zemi, ale Ron ho už prekvapený čítal.

 

Eloisin úžasný plán pre Harryho budúcnosť

Harry a Ginny Potterovci

Ponuka na sobáš: doplní sa, keď Harry prestane popierať

Svadba

- vek: 22 a 21

- lokalita: opustená tropická pláž, kde bude zakázaný prístup reportérom a šialeným fanúšikom

- malá svadba, len blízki priatelia

- ženíchov svedok: Ron

- hlavná družička: Hermiona

- svedkovia: Neville, (možno Ronovi bratia? Dvojičky?)

- družičky: Eloise (doplniť ďalšie)

Medové týždne: cesta po svete

Sídlo: Anglicko (musia samozrejme ostať priateľom nablízku)

Deti: päť. Štyri vekovo po sebe, jedno mladšie, ale vekom zhodné s deťmi priateľov, aby sa mohli hrať

1. chlapec: Alexander

2. chlapec: Brian

3. dievča: Kenzie

4. chlapec: James

5. dievča: Eloise (tá rozkošná)

 

Ron na neho prekvapene vzhliadol a Harry sa prikrčil. Ron podal papier veľmi zvedavej Hermione.

Harry ostražito cúval od Rona.

"Ehm... Eloise má trošku prehnanú predstavivosť."

"Myslel som si, že si stále v popretí," škeril sa Ron. "Päť detí, há? Už si si ten nápad prebral s Ginny?" lišiacky sa spýtal. Harry na neho zazrel.

"Neopováž sa ani začať," varoval.

"Ale Harry, vážne budem hlavná družička?" vzrušene sa spýtala Hermiona.

"Samozrejme," vzdychol si Harry.

"Ako si prišiel na tie mená?" vyzvedala sa.

"Ja nie, to Eloise."

"Nuž, myslíš, že vážne takto pomenuješ svoje deti?"

Harry sa začervenal. "Hermiona, ešte nemám ani šestnásť. Ešte som nemal ani frajerku. Myslím, že je trochu zavčasu hovoriť o deťoch," podráždene zareagoval. Ron sa na ňom zasmial, takže sa na neho Harry škaredo uškrnul.

"Samozrejme, vy dvaja ste už pár. Možno by sme mali prediskutovať vašu budúcnosť. Pozrime sa na to, budete musieť mať veľkú svadbu, aby sa tam zmestili všetci príbuzní, a budete musieť pokračovať v tradícii veľkej weasleyovskej rodiny, takže by som povedal, že môžete mať sami tak päť či šesť detí."

Ron sa na neho zdesene pozrel a Hermiona sčervenala, ale Harry pokračoval.

"Hm, ako asi pomenujete svoje deti?" predstieral, že premýšľa. Ron sa ho pokúsil udrieť po hlave zrolovaným časopisom, ale Harry sa mu s úsmevom vyhol. "Jedno budeš chcieť nazvať podľa metlobalového hráča, však Ron? Čo tak Viktor? Ak to bude dievčatko, mohli by ste ju volať Vicky!"

Jeho dvaja priatelia na seba prikývli a spoločne ho zvalili na zem. Harry sa bezmocne smial, keď ho Hermiona začala štuchať medzi rebrá.

"A... ahahah... musíte... ahh!... pomenovať jedno po ich drahom... hahaha, prestaň... strýkovi Harrym!" lapal po dychu, keď sa konečne vykrútil z ich zovretia.

Vybehol zo svojej izby a zviezol sa po zábradlí, aby vybral ostrú zatáčku schodiska.

Priatelia uháňali za ním, jačali, že to je jeho koniec.

"Už si sa rozhodol, ako ju požiadaš o ruku, Ron?" jačal Harry cez plece, čím spôsobil, že Ronova tvár jasne sčervenela, keď pridal na rýchlosti.

Harry sa zasmial a uháňal k predným dverám. Hermiona s Ronom za ním, keď bežal cez vysokú trávu medzi husté stromy. Sledoval vyšliapanú cestičku, po ktorej už niekoľkokrát šli.

Smiech trojice sa ozýval v malom lese, keď stopovali Harryho k rybníku, ktorý na začiatku toho leta objavili.

Harry bežal k úplnému kraju, v poslednej chvíli si strčil okuliare do vrecka a skočil. Oblečený pristál v jeho hlbokej časti. Vo vode bolo príjemné a chladivo, keď sa driapal k povrchu.

Práve keď vynoril hlavu, Ron skočil ako bombu vedľa neho, čím Harryho hlavu zaliala spŕška vody.

Dvojica krátko na seba špliechala, keď si uvedomili, že Hermiona len sedí na kraji s chodidlami vo vode.

"No tak, Miona!" zavolal Ron.

"Ha! Ani náhodou. Je príliš studená," rozhodne prehlásila.

"Na to si rýchlo zvykneš," uisťoval ju Harry. "Okrem toho, vonku je tak horúco, že je to príjemné."

Hermiona neoblomne pokrútila hlavou. Harry s Ronom sa na seba pozreli a prikývli. Obaja sa zhlboka nadýchli a ponorili sa pod vodu.

Hermiona okamžite vytiahla nohy z vody a snažila sa uvidieť cez tmavý povrch, ale nedokázala vidieť dokonca ani tiene. Trošku cúvla od kraja, ale mala nutkanie zostať. Vedela, že Harry nie je skvelý plavec a chcela sa uistiť, že sa vynorí v poriadku.

Zrazu sa obaja chalani vynorili z vody pri kraji a rýchlo sa naň vyštverali. Hermiona sa s výskotom otočila, že utečie, ale Ron ju zachytil, objal zozadu a celú ju zmáčal.

"Ahh! Ron!" podráždene vykríkla, keď jej chladná voda stekala po chrbte. Pritískal jej so smiechom vlasy po celej tvári. Zastrčil paže pod jej a Harry jej s diabolským úškrnom zdvihol nohy.

"Neopovažujte sa! Zložte ma dole, inak si koledujete o problémy!" škriekala, keď ju niesli ku kraju.

"Dobre, Har," povedal Ron, dvojica ju rozhojdala dozadu a hodila ďaleko do jazera, kým kričala.

Vynorila sa a vražedne na nich zazerala. Obaja skočili bombu po jej stranách, čím ju zase zmáčali.

Špliechali okolo seba, až kým Hermiona nezjačala a nezadívala sa do tmavej vody.

"Myslím, že som práve stúpila na rybu. Veľkú rybu!" znechutene zvolala.

"Tu nie sú žiadne ryby, Miona, Sirius to vykopal len prednedávnom," uisťoval ju Harry, ale práve vtedy sa mu niečo obrovské a slizké obtrelo o nohu.

"Fuj!" prskal. "Dobre, tak myslím, že sem nejakú dal."

"Zase som to cítila!" vykríkla Hermiona. Ron bol ďalší, čo to zacítil.

Trojica okamžite vyliezla z jazera a uháňala späť cez les.

Keď ním prebehli a dostali sa na pole, zrútili sa v smiechu do trávy. Posunuli sa tak, aby mali hlavy pri sebe a hľadeli nahor na oblohu.

"Hej, pozrite, tamten vyzerá ako Hrdozobec!" ukázal Ron na jeden mrak.

****

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


To je tak milé číst si o tom, jak jsou pro jednou prostě jen děti, puberťáci, kteří se baví vzájemným popichováním a škádlením... :-D Díky za rozzáření dne, Jimmi.

"Uvedomujete si, že jediným cieľom života nie je vás znova zničiť, správne?" - dokonalá věta :-) Myslela jsem, že nejkrásnější částí kapitoly je Eloisin dopis, ale ta radost, s jakou si trio užívalo volný čas, se jí přinejmenším vyrovnalo. Díky.

Prehľad článkov k tejto téme:

Celebony: ( Jimmi )03.08. 2020Epilóg Nové začiatky 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.07. 2020Epilóg 1/2
Celebony: ( Jimmi )22.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 4/4
Celebony: ( Jimmi )17.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 3/4
Celebony: ( Jimmi )11.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 2.časť
Celebony: ( Jimmi )10.07. 2020 26. Nedokonalá dokonalosť 1.časť
Celebony: ( Jimmi )07.07. 202025. kapitola Len Harry 3/3
Celebony: ( Jimmi )05.07. 202025. kapitola Len Harry 2/3
Celebony: ( Jimmi )03.07. 202025. kapitola Len Harry 1.časť
Celebony: ( Jimmi )30.06. 202024. Dôvod bojovať 2/2
Celebony: ( Jimmi )28.06. 202024. Dôvod bojovať 1/2
Celebony: ( Jimmi )26.06. 202023. Zelené svetlo 2/2
Celebony: ( Jimmi )23.06. 202023. Zelené svetlo 1/2
Celebony: ( Jimmi )21.06. 202022. Najhoršie nočné mory 2/2
Celebony: ( Jimmi )19.06. 202022. Najhoršie nočné mory ½
Celebony: ( Jimmi )18.06. 202021. Záchrana
Celebony: ( Jimmi )11.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 2/2
Celebony: ( Jimmi )10.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 1/2
Celebony: ( Jimmi )15.04. 202019. Je preč 3/3
Celebony: ( Jimmi )14.04. 202019. Je preč 2/3
Celebony: ( Jimmi )11.04. 202019. Je preč 1/3
Celebony: ( Jimmi )07.04. 202018. Pomoc 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202018. Pomoc 1/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202017. Pochyby a nedôvera 2/2
Celebony: ( Jimmi )24.03. 202017. Pochyby a nedôvera 1/2
Celebony: ( Jimmi )17.03. 202016. Bod zlomu 2/2
Celebony: ( Jimmi )03.03. 202016. Bod zlomu 1/2
Celebony: ( Jimmi )28.02. 202015. Zlý nápad
Celebony: ( Jimmi )10.02. 202014. Priateľ či nepriateľ 1.časť + 2. časť
Celebony: ( Jimmi )29.01. 202013. Reakcie 3.časť
Celebony: ( Jimmi )28.01. 202013. Reakcie 2.časť
Celebony: ( Jimmi )27.01. 202013. Reakcie 1.časť
Celebony: ( Jimmi )19.11. 201912. Následky 3. časť
Celebony: ( Jimmi )16.11. 201912. Následky 2.časť
Celebony: ( Jimmi )12.11. 201912. Následky 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.10. 201911. kapitola 2/2
Celebony: ( Jimmi )20.10. 201911. Roztrieštená ilúzia bezpečia 1/2
Celebony: ( Jimmi )18.10. 201910. Strach 2/2
Celebony: ( Jimmi )11.10. 201910. Strach 1/2
Celebony: ( Jimmi )27.09. 20199. Vadná dokonalosť – 2. časť
Celebony: ( Jimmi )20.09. 20199. Vadná dokonalosť – 1. časť
Celebony: ( Jimmi )10.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )02.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 2. časť
Celebony: ( Jimmi )22.08. 20198. Skúmanie nového teritória - 1. časť
Celebony: ( Jimmi )13.08. 20197. Prví a druhí - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )26.07. 20197. Prví a druhí - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )25.07. 20197. Prví a druhí - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )22.07. 20196. Lekáreň - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )20.07. 20196. Lekáreň - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )19.07. 20196. Lekáreň - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.06. 20195. Otázky a odpovede
Celebony: ( Jimmi )13.06. 20194. To, čo by ste nečakali
Celebony: ( Jimmi )04.06. 20193. Odhalenia
Celebony: ( Jimmi )14.05. 20192. Vydarené výmysly Weasleyovcov
Celebony: ( Jimmi )07.05. 20191. kapitola Začiatky
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )07.05. 2019Úvod k poviedke