Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Preklady jednorazoviek od Martika

Střepy

Preklady jednorazoviek od Martika
Vložené: martik - 06.08. 2019 Téma: Preklady jednorazoviek od Martika
martik nám napísal:

Střepy

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Originál: The Cheapest Form of Warfare

Autor: DHWMirror

Překlad: martik

Beta: arabeska

Banner: arabeska

Povolení k překladu: bylo zažádáno

Supernatural/Angst

13+

900 slov

 

Postavy obsažené v tomto příběhu jsou majetkem J. K. Rowlingové, autorky Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harry Potterovi přeložili do češtiny. Autorství této fanfikce náleží DHWMirror. Ani příběh, ani jeho překlad, nevznikly za účelem finančního zisku.

 

Shrnutí: Je přesná jako hodinky, samá kadeř a krutost.

 

***

Pondělí

Zřejmě má ztělesňovat jeho trest. Pokání za poražení smrti v pokeru.

Prokletá vševědka.

„Nebuď takový, Severusi,“ napomene ho. Vítr jí cuchá husté vlasy.

Nemůže se na ni ani podívat, nesnese opovržení v její tváři. Svrbí ho prsty touhou popadnout ji za hrdlo a tisknout tak dlouho, až ty proradné rtíky konečně zmodrají.

Místo toho sebere pár oblázků a hází žabky po hladině obrovského jezera. Ví, že je to dětinské, ale na tom nezáleží. Cokoliv, co ho dokáže odvést od nenávisti.

„Odejdi. Ihned.“

A ona tak učiní. Na chvíli.

 

Úterý

Je to vězení.

Jenže ve skutečnosti není. Dnes se koná degustační večírek s vínem a sýry, bradavická Velká síň slouží jako jevištní kulisa jeho věčného prokletí. Místnost duchů, nenávisti k životu, který Severus nedostal šanci vést.

Zlostně zaplete ruku do Remusových vlasů a drtí jeho ústa svými. Chutná po popelu a červeném víně a Severusovi se z toho zvedá žaludek.

„Předstírání ti nesluší, Severusi,“ pronese za jeho zády znuděným hlasem. „Víš, že není skutečný.“

Otočí se na ni, rozběsněný a plný vzdoru.

„To nejsi ani ty.“

Jen pokrčí rameny.

„Jak si můžeš být tak jistý?“

 

Středa

Severus pochoduje po lektvarové učebně. Oči zaplavené neprolitými slzami upírá na studenou kamennou podlahu. Ví, co uvidí, když svůj pohled od podlahy pozvedne. Hříchy zde nabývají na skutečnosti i významu.

A ona unavenýma hnědýma očima zkoumá Dracovo bledé tělo visící z trámu.

Chlapec není mrtvý, pouze spí, každý jeho tichý výdech se kroutí ve studeném vzduchu jako mlhavý opar.

„Očekávala jsem od tebe víc, Severusi. Ale jsi tak… nudný.“

Vina je záludná emoce a stravuje ho. Ví, že mohl udělat víc.

 

Čtvrtek

Dnes byl na louce. Luční květiny se mírně pohupovaly ve vánku. Tančila mezi stonky, její kroky vedl rytmus přírody.

„Jsi praštěný, víš to,“ pronesla mimoděk a rozesmála se. „Aspoň to tvrdí lékouzelnice. Ubohý starý Snape, zajatý ve svěrací kazajce, šílený jako pověstný Kloboučník.“

„Zmlkni!“

„Spící mysl na tisíc kousků,“ křičela k nebi a kroutila se a točila v neznámých obrazcích. „Ráda bych věděla, který z těch oplzlých kousků jsem já.“

Zašklebila se na něj.

„Jsem tady jen proto, že nemůžeš mít ji. Zvrhlíku.“

Někdy zaryla do těch nejhlubších ran.

 

Pátek

Sněží a měkké bílé vločky se v chomáčích něžně snášejí na ztemnělou zem. Oknem je pozoruje, čelo opřené o chladné sklo.

Nachází se v jídelně původního ústředí. Vzduch voní po chlebu a Molly Weasleyové. Vůně mateřské lásky a bezpečí, ačkoliv tak tu ženu nikdy nevnímal. Má to být utěšující, pomyslí si. Jenže klid jej mine a zanechá ho prázdného, spíše schránku než člověka.

Ona ho dnes nenavštíví a on je za to nesmírně vděčný.

Šílenství přichází a odchází, ale vězení přetrvává. Stejně jako nenávist.

 

Sobota

„Proč nejdeš se mnou, Severusi?“ Albusova natažená ruka byla zčernalá, spálená a scvrklá. „Za novým dobrodružstvím.“

„Jsi mrtvý.“

Když se ředitel rozesmál, vzduch prořízl zvuk tříštícího se skla. Seděla na kraji Albusova stolu, házela láhve na zem a sledovala, jak se rozbíjí na miliony drobných střepů.

„Můj drahý chlapče, tam tě čeká mnohem víc než jen smutek a strach.“

„Amo, amas, amat,“ pravila a nohama kývala sem a tam jako malá.

„Ano! Přesně tak!“ vykřikl Albus. „Pojď, Severusi.“

„Ne, prosím,“ žadonil Severus a zády se tiskl ke zdi. „Nechci zemřít.“

 

Čtvrtek

Čas plyne, mezi prsty mu protéká zcela nepředvídatelně. Nikdy nemíří tak docela vpřed, jako to dělával. Když mu chvíli nevěnuje pozornost, vrátí se oklikou nazpět a uvězní ho v déjà vu.

Sleduje ji, jak si vykasává šaty a usedá vedle něj. Pohlédne do jeho očí, temné tůně prázdnoty v půvabné tváři. Její oči se mu vysmívají, ale na tom mu nezáleží. Společně hoří, planou, jejich duše se kroutí žárem.

„Jsem tady jen proto, že nemůžeš mít ji.“

Tráva pod jeho prsty je mokrá a on by přísahal, že už tu kdysi byl.

„Zvrhlíku.“

 

Pátek

Někdy se diví, proč nikdy nedorazí Lily. Všichni ostatní už přišli, ať tak či onak.

Odůvodní si to tím, že není šílený. Kdyby byl, pak by ho Lily už dávno navštívila. Jeho drobná květinka se zlomeným stonkem a vlídným zeleným pohledem.

Místo ní přijde ona, přesná jako hodinky, ve víru kadeří a pokožky. Veškerá krása a nicota oděná v hedvábí. Přelud školačky, který ho hluboko v nitru spaluje.

„Pojď si hrát, Severusi,“ zavolá posměšně a krutě.

Možná přece jen zešílel a takto se ho jeho duše snaží chránit.

 

Sobota

„Nechci tě.“

„Ne, nechceš,“ souhlasí s ním a rubínově rudé rty se pokřiveně ušklíbnou. „Ale potřebuješ mě.“

„Ne.“

„Ano. Jsem tvou kotvou v bouři.“

Obkročí ho a pevně drží na zemi, jak by to udělala každá dobrá kotva. Jeho ruce se přibližují k jejím stehnům, snad ze své vlastní vůle.

„Proč ty?“

„To mi řekni ty. Koneckonců je to tvá mysl.“

„Nejsi skutečná.“

Ta zašeptaná slova jsou přesycena chtíčem a strachem.

„Záleží na tom?“ opáčí, pozvedne obočí a začne mu rozepínat kalhoty.

Nezáleží.

 

Neděle

Leží vedle ní, malátný a ukojený. Dnes jsou na lodi, plují skrze závoj hvězd, schovaní ve hřejivé náruči noci. Loď se zlehka kolébá na vlnách a on přemítá o podtitulu nenávisti.

Láska a nenávist. Dvě nevlastní sestry bezbožného vesmíru. Dvojčata totožného smýšlení; stejná a přesto odlišná ve všech těch nejdůležitějších detailech.

Hermiona.

Představuje Severusův trest za neopětovanou lásku. Druhou v jeho životě. Hluboko uvnitř ví, že není skutečná. Ale právě teď ji miluje a na tom jediném záleží.

Že ano?

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Střepy Od: margareta - 28.07. 2020
Ach, ten věčný rozpor mysli a smyslů, duše a těla, přání a reality. Ta úporná snaha porazit a umlčet to, co je tak bolavě pokořující a přízemní! To vědomí, že útěk by byl zbabělostí, již si nesmíme dovolit, protože až moc dobře víme, že by s námi zůstala, stejně jako zůstávají naše viny, jež toužíme mít za mrtvé a ony jen spí. A tak předstíráme a lžeme sobě i druhým, a pokud jsme odhaleni, cítíme stud, vztek a zoufalství jako špatný herec, kterého vypískali. A život nemlčí: ,, Miluji tě! A ty miluješ mne, vždyť se bráníš mě opustit! Navíc máš kotvu, jež tě drží a jíž ty se držíš, třeba i proti své vůli, protože ta první tě opustila a ponechala napospas vlnobití. Ta druhá tě ale nenechá, ta má pro tebe všechno, co ti ta první dát nemohla. Víru, naději a lásku. Braň se jak chceš, víš to, protože to jsem já, tvůj život, co k tobě mluví." Dobře ses rozhodl, Severusi. Třebaže nechceš život, stále ho cítíš až do morku kostí. A protože už víš, že může kdykoliv skončit, rozhodl ses, dokud trvá, vstřebat každý jeho okamžik. Dobře ses rozhodl. Překrásný překlad překrásné povídky! Martiku, Arabesko, hluboký úklon! A velký dík za strhující čtenářský zážitek!! p.s. K povídce jsem se dostala až teď. Prostě mi unikla, když jsem loni byla nějaký čas mentálně offline.

Re: Střepy Od: sisi - 31.08. 2019
myslím, že dnes mohu citovat různé blouznivé texty a nebude vadit, že: " Život je jak sen, který se ti jen zdá, kéž ti krásný sen, bůh dá." " Veď loďku svou, pěkně ke břehu, vesele, vesele, vesele, život je jak sen." Aha, asi se opakuji, no v každém případě, to znamená, že nemůžeme soudit život jiných, když máme co dělat s tím vlastním. Severus Snape se nesmazatelně zapsal do srdcí mnohých, takže sen o něm zůstává. Je pěkné číst o jeho snu, jakkoliv je to pouze sen. Děkuji za překlad.

Re: Střepy Od: MIRA - 08.08. 2019
Teda, wow. Tiež som nepochopila o čo tu ide, ale bolo to krásne.:) Nakoniec sa Severus prestal brániť a či už to bola realita, alebo blúznenie, zobral svoju šancu na lásku, aká sa mu naskytla.:) Veľmi pekne ďakujem dievčatá. :)

Re: Střepy Od: marci - 06.08. 2019
Zpočátku jsem tak nějak napůl doufala, že Severus blouzní po kousnutí Nagini a Hermiona se jej snaží probudit... No, asi ne, to by bylo příliš jednoduché... A život není jednoduchý... Takže nechám povídku prostě doznít a působit - není nutné všechno pochopit a narvat do nějakých schémat... Každopádně to bylo krásné a působivé. Veliké díky, martiku, arabesko. Medvěd!!
Re: Střepy Od: martik - 07.08. 2019
Máš pravdu, marci, není nutné vše najednou pochopit. A někdy to ani nejde. Možná to skutečně blouznění je. Děkuji za komentář, těší mě, že se líbilo. Velemedvěd!

Re: Střepy Od: kakostka - 06.08. 2019
Ty jo, jsem to nějak asi nepochopila... a nebo jsem nechtěla to drásání chápat a vnímat. Tolik z nich by bylo mrtvých:-( ach jo
Re: Střepy Od: martik - 07.08. 2019
Každý v tom může vidět něco jiného, výklad je jen na čtenáři. Děkuji za komentář, kakostko, příští jednorázovka už bude jednoznačnější.

Re: Střepy Od: ansus - 06.08. 2019
Ach... krásné a kruté. Díky.
Re: Střepy Od: martik - 07.08. 2019
Souhlasím. Díky, ansus.

Re: Střepy Od: luisakralickova - 06.08. 2019
Noční můry? A co realita Severusi? Díky za další dílek.
Re: Střepy Od: martik - 07.08. 2019
I noční můry mohou být realitou. A co je vlastně realita? Děkuji za komentář, luiso.

Re: Střepy Od: Lupina - 06.08. 2019
Tak nějak nevím, co na to říct. Severuse dohnaly roky špiona k šílenství. Nakonec se zlomil. Nakonec si uvědomil, že miluje podruhé. Ale pozdě. Nebo ne? Děkuji, čarodějky. Chytlo mě to za srdce.
Re: Střepy Od: martik - 07.08. 2019
Dá se to vykládat různě. Tentokrát veškerý výklad nechávám jen a jen na čtenářích. Ale mohu slíbit, že další příběhy už budou přímočařejší. Děkuji, Lupino.

Prehľad článkov k tejto téme:

Lady Altair: ( martik )03.09. 2019Otupit
cathedral carver: ( martik )27.08. 2019Severní obloha
fyre: ( martik )20.08. 2019Jeden z nich?
cathedral carver: ( martik )13.08. 2019To je hodná holka
mezzosangue: ( martik )09.08. 2019Bídná paměť
DHWMirror: ( martik )06.08. 2019Střepy
kribu: ( martik )03.08. 2019Setkání
. Úvod k poviedkam: ( martik )30.07. 2019Úvod k překladům