Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Severusovy sny

Kapitola 10. Mezikrok

Severusovy sny
Vložené: Lupina - 26.06. 2019 Téma: Severusovy sny
Lupina nám napísal:

Autor: paganaidd                  Překlad: Lupina        Beta: marci                 Banner: arabeska

Originál: https://www.fanfiction.net/s/7679130/10/

Rating: 13+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 10. Mezikrok

Timovo oblíbené místo v domě byl schod na schodišti vedoucím z druhého podlaží do ložnic. Přesně prostřední schod. Babi mu říkávala báseň o středu schodiště, ale pamatoval si jen kousek.

 

Vespodu nejsem,

nahoře nestojím;

toto je místo,

kde se vždy zastavím.

 

Máma jej konečně pustila z postele. Teď tady seděl a poslouchal, jak se táta vrátil domů. Lily a Al hráli hlučnou rachotivou sedmu v salonu. Přizvali ho ke hře, ale po pár kolech se vykradl sem, na své oblíbené místo.

Přemýšlel, jestli by tátovi neměl zmínit, že se Tmavý pán vrátil.

Tmavý pán se neobjevil od Timovy adopce.

Mluvil o něm s léčitelkou Phoebe během jejich týdenních setkání. Řekl jí, jak vždy v hlavě slyšel jeho hlas, když mu při zhoršení situace dával pokyny, co má dělat.

Ona mu vysvětlila, že Tmavý pán byl pomocník, kterého si vytvořil. Aby měl někoho, kdo se o něj postará, když není žádný dospělý po ruce. Ujistila jej (po několika diagnostických kouzlech), že Tmavý pán je nějak součástí jeho samotného. Možná jako stín jeho budoucího dospělého já.

Zeptal se jí, proč je Tmavý pán tak moc, no… tmavý. Ona mu vysvětlila, že černá je barva ochrany, protože pohlcuje škodlivou magii, což Timovi dávalo smysl. Tmavý pán se nejčastěji objevoval, když přišel na návštěvu Smith.

Od začátku školy Tim léčitelku Phoebe neviděl, ačkoliv mu často posílala sovu. Možná by měl říct mámě, aby mu sjednala schůzku. Ty divné stavy po zranění hlavy mu daly dostatečnou výmluvu.

Škola byla pěkně stresující. Možná i proto se Tmavý pán vrátil.

Když Tima zařadili, Síní se rozhostilo hrobové ticho. Pamatoval si na šokované výrazy, které uvítaly prohlášení Moudrého klobouku a jak moc se snažil neukázat nervozitu před nepříjemnými zkoumajícími pohledy.

Udělal dva kroky ke zmijozelskému stolu, když od havraspárského, mrzimorského a nebelvírského vypukl potlesk. Jeho sourozenci a bratranci projevili souhlas. Tim našel Lilyiny a Albusovy oči. Oba se na něj usmívali, zatímco zbytek školy se snažil nějak se přes tu podivnost dostat. Oba se konejšivě usmáli a hned bylo všechno téměř v pořádku.

Zbytek oslavy byl zábavný a Zmijozelové své nové spolužáky vítali. Té noci usnul hlubokým spánkem v ložnici s osmi ostatními chlapci. Byl vyčerpaný, protože zařazování trvalo nekonečně dlouho kvůli šedesáti novým studentům. Nicméně Tim měl podezření na manipulaci s časem (v duchu si zapsal, aby se na to zeptal tety Hermiony, hned jak ji příště uvidí).

Až následujícího dne zjistil, za nakolik šokující jeho zařazení lidé považovali. Cestou na snídani se ho jeden z prefektů velmi vážně zeptal, jestli s tím rodiče budou mít problémy.

Tim prefekta přesvědčil, že nemusí mít strach.

Byl by na to zapomněl. Nicméně po první hodině lektvarů si jej profesorka Bulstrodeová vzala tiše stranou, aby se ho zeptala, jestli nechce, aby rodičům napsala ona a vše vysvětlila. Tehdy začal být nervózní.

Opravdu nevěděl, co říct. Pokud se i profesoři báli, možná si měl s něčím dělat starosti?

Naštěstí se objevila ředitelka. Chtěla profesorku lektvarů na slovíčko, ale Tim měl zřetelný pocit, že ho zachraňuje. Mile se na něj usmála a pravila: „Jsem si jistá, že někde máte být, že ano, pane Pottere?“

Slyšel šeptat profesorku McGonagallovou: „Millie, vím, že Harryho a Ginny neznáte moc dobře, ale přísahám, že s tím nebudou mít problém.“

Tim si nemohl pomoct a začal si dělat starosti. S obavami čekal na první dopis od rodičů, ve kterém se mu ale dostalo mámina a tátova ujištění, že ano, je to v pořádku. Táta zmínil, že teta Roz je šťastná jako blecha.

Pak už šla škola dobře. Dokud se ten idiot nerozhodl hodit ohňostrojovou raketu do cizího kotlíku. To bylo poslední, co si Tim pamatoval. Pak se vzbudil se strašnou bolestí hlavy, která byla stejná, jako když na něj použil hůlku ten bastard Smith.

Bolest doprovázely příšerné noční můry.

Ale byla tam máma a Tmavý pán.

Máma jej kolébala a mluvila skrz tu bolest. Tmavý pán mu do mysli zašeptal kouzlo, ale Tim s ním nebojoval a vděčně upadl do bezbolestného spánku.

Další, co Tim viděl, byl léčitel Ernie přímo před ním, když mu spravoval hlavu.

Hlava ho již nebolela, ale v zákoutích mysli cítil přítomnost Tmavého pána. Ten vyzařoval zlost a vylekání. Tim si nebyl jistý, co by mohlo vyděsit Tmavého pána, a to jej vyplašilo.

Několikrát mu hlavou proběhlo slovo posednutí. Tim si pamatoval, že Hougani a Mambos na Haiti, se kterými tam pracoval táta, o něm mluvili. Jednou u večeře poprosil tátu, aby mu to vysvětlil. Máma zesinala a opustila místnost. Nesnášela hovory o černé magii a táta řekl, že obzvlášť posednutí ji rozrušuje.

I přes máminy protesty si Tim půjčil pár tátových knih, které o tom předmětu pojednávaly. V tomto s tátou vždy mohl počítat. Kdykoliv se zeptal, táta mu řekl pravdu bez ohledu na to, jak byla temná nebo děsivá.

Nemyslel si, že Tmavý pán by mohl být jako Bokor, který posedával různé lidi, i když Tmavý pán, čas od času, převzal velení. To se stávalo, jen když se přihodilo něco hrozného.

Tim se zachvěl a vzpomněl si, jak Tmavý pán víc než jednou vstoupil mezi něj a Cruciatus. Poté, co Smith odešel, jeho mudlovská máma byla naprosto neužitečná. Občas se o ni Tim staral, zvedal ji z podlahy, doprovázel ji k místům, kde získávala svoji medicínu. Jednou nebo dvakrát Tmavý pán Tima uspal a o Mary se postaral sám.

Takže může být Tmavý pán Houganem? Hougani a Mambos také dokázali posednout lidi, ale obvykle to dělali, aby pomáhali. Proč by cizí Hougan poslal svého ducha Timovi na pomoc?

K vyřešení toho na Tima bylo opravdu moc, a ačkoliv Tmavého pána cítil, byl si jistý, že od něj odpovědi nedostane.

 

PA: Hougan a Mambo jsou kreolská slova pro kněze a kněžku. Zde jsou použity jako ekvivalenty kouzelníků a čarodějek. Bokor bývá obvykle černokněžník.

Autor veršů – Alan Alexander Milne.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 10. Mezikrok Od: sisi - 29.06. 2019
Děkuji za krásný překlad další kapitoly, Tim to věru nemá jednoduché I profesorka Millie se mu snažila pomoci, jenže bojovná stařena Minerva ji poslala na tři doby do někam. Naštěstí jsou Potterovi dobrá rodina a nevadí jim Tim ve Zmijozelu. Pořád líp, jak přemlouvat klobouk ke špatnému rozhodnutí. Tim a Tmavý pán jsou dobrý tým. Spolu jim to jde. Jeden bez druhého by nezvládli nic. Snad by bylo i hezké, pokud by to tak zůstalo, protože jestli se Snapeovi něco přihodí a Tim zůstane bez svého průvodce světem, ponese to velmi těžce. Jsem zvědavá a napnutá, jak to bude dál.

Re: Kapitola 10. Mezikrok Od: kakostka - 27.06. 2019
Tmavý pán... to sedí, překvapují mne reakce na Timovo zaření, sakra, oni přece vědí, že je Tim adoptovaný, tudíž že má geny i z jiných kolejí a že zrovna Harry by to asi fakt nehrotil. Zajímavě se rozvíjí linka mezi Timem a Severusem. Jen doufám, že bude pořádně vysvětleno, jak se mu Severus dostal do hlavy už dřív...

Re: Kapitola 10. Mezikrok Od: denice - 26.06. 2019
Je milé, jak si Tim pěkně sedí na svém oblíbeném místečku a pěkně si uvažuje o všem zvláštním, co ho potkalo. Chudák malý, ve škole by byl víc v pohodě, kdyby před ním starší dokázali utajit své obavy a pochyby, naštěstí ředitelka byla na stráži a dopis od rodičů všechno napravil. Miluji zmínky o Tmavém pánovi, jsou nám dávkovány po kapkách, takže se moc těším na vysvětlení. Díky.
Re: Kapitola 10. Mezikrok Od: Lupina - 26.06. 2019
Tim problém neměl, ale ostatní mu nasadili brouka do hlavy. Ještě že tam Minerva byla. A ještěže má milující rodinu. Báječné na tom je, že Harry má teď celou sadu :-) Tmavý pán zatím mlčí. A my pořád nevím, jak to s ním neta je :-) Děkuji za komentář, denice.

Re: Kapitola 10. Mezikrok Od: Yuki - 26.06. 2019
:D jsem tak očekávala možná i trochu víc... Vím, že se kapitolka jmenuje 'Mezikrok', což už samo o sobě vypovídá, co čekat, ale stejně... Další středa je daleko... :) Děkuji za překlad
Re: Kapitola 10. Mezikrok Od: Lupina - 26.06. 2019
Mezikrok je prostě jen mezikrok :-) A já získala týden navíc pro přípravu dalšího překladu. Aspoň se nám vysvětlilo, proč je Tim tak v pohodě se Severusem v hlavě. Moc děkuji za komentář, Yuki.

Re: Kapitola 10. Mezikrok Od: Jacomo - 26.06. 2019
Tim je moc šikovný kluk, s docela dospělým uvažováním. Hledá vysvětlení a nepodléhá až tolik panice. Asi proto, že ho potkaly mnohem horší věci. I ty obavy z přijetí jeho zařazení do Zmijozelu tak pěkně překonal. Líbí se mi pojmenování Tmavý pán :-) Černá barva symbolizující ochranu a pohlcující škodlivou magii. A včlenění dalších aspektů do kouzelnického světa, tentokrát z Haity. Jen se mi ta kapitola zase zdála strašně krátká - jsem hrozně zvědavá, co za tím vším je. Budu se nedočkavě těšit na příští středu. Děkuju!
Re: Kapitola 10. Mezikrok Od: Lupina - 26.06. 2019
Přesně tak. Tim má docela dospělé uvažování, ale to je způsobené jeho životem a dovedu si představit, že na něm má podíl i Tmavý pán v hlavě. Ano, dnes to bylo krátké, jen mezikrok :-) Děkuji za komentář, Jacomo.

Re: Kapitola 10. Mezikrok Od: Gift - 26.06. 2019
Chudak Tim, uz takhle toho bylo hodne na jeho mladou hlavinku a ted jeste tahle zahada. Je to chytry kluk, hned si vzpomnel na lecitelku a dokonce ho samotneho napadlo, ze by si mel nechat pomoc. Snad ho v tom Severus povzbudi. Nas netopyr byl totiz minule malo kooperativni. Dekuji za dalsi kapitolku!
Re: Kapitola 10. Mezikrok Od: Lupina - 26.06. 2019
Tak Severus ještě stále sbírá informace, musí si udělat obrázek :-) Neboj, on se ozve :-) Konečně se nám ale vysvětlilo, proč je Tim se Severusovou přítomností tak v pořádku. Díky za komentář, Gift.

Prehľad článkov k tejto téme: