Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Hodiny Nietzscheho

Kapitola 1. Prolog

Hodiny Nietzscheho
Vložené: denice - 20.06. 2019 Téma: Hodiny Nietzscheho
denice nám napísal:

 

Hodiny Nietzscheho

Originál: https://www.fanfiction.net/s/2603288/1/The-Nietzsche-Classes

Autor: Beringae          Překlad: denice          Beta: Jimmi a Sevik99          Banner: solace

Rating: 16+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Kapitola 1. Prolog

-

„Co mě nezabije, to mě posílí.“

Soumrak bohů, Friedrich Nietzsche

-

Vyhláška Ministerstva kouzel č. 24 357

Ve světle porážky Vy víte koho (lorda Voldemorta) Harrym Potterem, všechny osoby – jmenovitě potomci nebo známí jeho následovníků – kteří projevili sympatie k jeho názorům, filozofii nebo záležitostem, a nebudou schopni přesvědčit Starostolec o jejich oddanosti straně světla, budou odsouzeni k jednomu roku vězení v Azkabanu.

-

Řekla jim, že jsou šílenci.

„Slečno Grangerová, to bylo nemístné.“

Hermiona nevěřícně zírala na Rufuse Brouska a Percyho Weasleyho, z nichž prvně jmenovaný ji právě pokáral za hrubost.

„Omlouvám se, pane ministře,“ řekla bez dechu. Měla pocit, že jí její hlava tak docela nepatří a je poněkud vzdálená od jejího těla. Uklidnila se lehkým opřením rukou o zeď, u níž stála. „Není – není tu někdo jiný? Chci říct… Mám s těmi lidmi společnou minulost. Znám je z dřívějška. Oni mi nebudou naslouchat.“

„Hermiono,“ řekl Percy tiše, „není tu nikdo jiný.“

Její tvář ztuhla, když si uvědomila, jak pravdivé je jeho tvrzení. Během pěti let války ztratili mnoho lidí.

„Nikdo jiný nemá kvalifikaci, znalosti nebo zkušenosti, týkající se této záležitosti. Ministerstvo to žádá po vás, protože ví, že se tomuto úkolu budete poctivě věnovat a zajistíte, že nikdo z nich nevyklouzne z tohoto projektu bez toho, aby prodělal obrovskou názorovou proměnu. My… my nemůžeme přežít další takovou válku, slečno Grangerová. Nemůžeme riskovat, že někdo bude pokračovat v tom, co Vy víte kdo začal,“ zachraptěl Brousek skrz svou poškozenou průdušnici. Jeden z Voldemortových nižších následovníků před několika lety podstrčil do jeho kanceláře rostlinu vydávající jedovaté výpary; nebyl to první ani poslední úklad o jeho život.

Hermioniny oči s kalkulujícím výrazem přebíhaly z jednoho muže na druhého. „Harry navrhl, abyste mě požádali, že?“ Percy pohledem slétl ke svým rukám a Brousek lehce přikývl.

„Vypořádám se s ním později. A teď… udělám to. Nevím proč, ale udělám to.“

„Poslední pomsta, možná? Zlikvidujete to poslední z něj jednou provždy?“ zareagoval ministr na její neurčité zdůvodnění a v náznaku pokrčení zvedl jedno široké rameno.

Kysele se ušklíbla a napodobila jeho gesto. „Možná. Příští týden říkáte… v sobotu v jednu?“ Současně přikývli. Se slabým zašustěním hábitu se obrátila k odchodu a zoufale se snažila potlačit pocit, že právě podepsala svůj vlastní rozsudek smrti.

„Samozřejmě vám přidělíme bystrozory. Za těchto okolností se bude hodit jistá ochrana,“ prohlásil Brousek.

Zavrtěla hlavou. „Tito lidé mi možná nebudou naslouchat, pane ministře, ale ujišťuji vás, že vím, jak s nimi zacházet.“ A pak s ironicky zvednutým obočím dodala: „Přežila jsem válku, ne?“

Proti tomu se nedalo nic namítnout.

„Tak tedy v sobotu v jednu. Budu tam.“

-

„U jednotlivců je šílenství vzácné; ale ve skupinách, politických stranách, národech a epochách je pravidlem."
Mimo dobro a zlo, Friedrich Nietzsche

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 1. Prolog Od: sisi - 29.06. 2019
Tedy doufám, že tentokrát ministerstvo zaplatí "přesčasy." Nebo mají nějakou kolonku na výplatní listině - pro případ pohotovosti, pro záchranu světa se vzdávám nároku na mzdu? Udělám vše potřebné, i život obětuji pro druhé. (?) Mohli by se poučit, že to není násilí, nebo kruté zacházení, které vede k lepším zítřkům, je to milosrdenství a lidský soucit, jak by řekl Brumbál, b.p. , ač poněkud středověce zaobalenými slovy: "Láska" pomohla Harrymu vyhrát válku, s láskou musíte potrestat i smrtijedy. Nejlépe, aby nasadili Lenku Láskorádovou, když už jsme u toho. Ne, ministerstvo nasadilo válečnou hrdinku Grangerovou. Jsem zvědavá, jak si s tím poradí. Děkuji za překlad, těším se na pokračování.
Re: Kapitola 1. Prolog Od: denice - 26.07. 2019
Tvůj komentář jsem objevila se zpožděním, takže odpovědi na většinu otázek už asi znáš .-) Děkuji.

Re: Kapitola 1. Prolog Od: Lupina - 21.06. 2019
Takže já četla v originále, ale takto v češtině, to je jiné kafe. Docela realistický náhled do kouzelnické společnosti po válce. Nebylo tam toho moc, ale z těch náznaků mrazí. Jen si říkám, jestli náprava životních postojů je úkol pro jedinou čarodějku. Moc se těším, až s tím bojem začne. Děkuji, denice. Skvelý začátek.
Re: Kapitola 1. Prolog Od: denice - 21.06. 2019
Tak to mě vážně těší :-) S nápravou bych v reálu byla hodně skeptická, jenže tohle je Hermiona a její inteligence, zodpovědnost a nezdolná vytrvalost. A všichni prožili válku, to mají společné, proto je tu šance... Děkuji.

Re: Kapitola 1. Prolog Od: Gift - 20.06. 2019
Chapu spravne, ze z Hermiony udelali jednim svihnutim hulky soudce? No, tak to ji rozhodne nezavidim. Tady si nekdo zaklada na nove nocni mury. Zacatek je zatim vic jak lakavy, uz se nemohu dockat pokracovani. Diky!
Re: Kapitola 1. Prolog Od: denice - 20.06. 2019
Neřekla bych, že zrovna soudce. Spíš má ty Voldemortovy příznivce nějakým způsobem přesvědčit, aby změnili názor, a tak zajistit, že za pár let nepovstane další Pán zla a kouzelníci se nevybijí navzájem. Životní výzva .-) Děkuji.

Re: Kapitola 1. Prolog Od: Yuki - 20.06. 2019
Tedy, to je mi opravdu optimistický začátek... doufám, že tam jistým stupněm šílenství nebudou trpět všichni... Hermiona mě lehce... zaskočila...
Re: Kapitola 1. Prolog Od: denice - 20.06. 2019
Obávám se, že válka zanechala následky na všech zúčastněných... Hermiona tě zaskočila přijetím tohoto závazku? Asi neměla na výběr, zřejmě si uvědomila, že nikdo vhodnější tu není. Děkuji.
Re: Kapitola 1. Prolog Od: Yuki - 20.06. 2019
Spíše než přijetí závazku jsem si představila ten lehce maniakální výraz, který možná měla, když s tím souhlasila :D
Re: Kapitola 1. Prolog Od: denice - 20.06. 2019
Ano, možná i víc maniakální než lehce :-D

Re: Kapitola 1. Prolog Od: Jacomo - 20.06. 2019
Přidám ještě jeden citát - i když není od Nietzscheho: Když někdo ukáže, že něco umí, musí to dělat. A přesně to se stalo Hermioně. Je pečlivá, důsledná a výmluvná, takže má na krku - co vlastně? Safra, vždyť mi vlastně nevíme, co po ní ministerstvo chce! A ví to vůbec oni? Tuší, k čemu to může vést? Spousta otázek a žádné odpovědi, správný začátek povídky :-) Jsem víc než zaujatá. Děkuju a těším se na další kousek.
Re: Kapitola 1. Prolog Od: denice - 20.06. 2019
Ten tvůj citát sedí přesně - a Hermiona dostala úkol, který bude vyžadovat nejenom pečlivost, důslednost a výmluvnost, ale taky docela dost kreativity, a bezpochyby i řádnou dávku hlavologie ;-) Klíčová věta je myslím Brouskovo vyjádření, že druhou takovou válku kouzelníci jako druh nepřežijí. Děkuji.

Re: Kapitola 1. Prolog Od: kakostka - 20.06. 2019
To je "nadějnej" začátek... chudák Hermiona, nejen že ji hodili na krk ty, co ji šli pět let po krku, ale ještě je nafasovala o víkendu, po obědě, no ufffffffff
Re: Kapitola 1. Prolog Od: denice - 20.06. 2019
Lstivé ministerstvo - takhle se nikdo z bývalých Voldemortových obdivovatelů nemůže vymlouvat, že se nezúčastní kvůli pracovnímu vytížení :-) Děkuji.

Prehľad článkov k tejto téme:

Beringae: ( denice )27.11. 2019Kapitola 15. Epilog
Beringae: ( denice )21.11. 2019Kapitola 14., část 2. Spojení
Beringae: ( denice )14.11. 2019Kapitola 14., část 1. Spojení
Beringae: ( denice )07.11. 2019Kapitola 13., část 2. Bílá a červená
Beringae: ( denice )31.10. 2019Kapitola 13., část 1. Bílá a červená
Beringae: ( denice )24.10. 2019Kapitola 12. Skládačka
Beringae: ( denice )17.10. 2019Kapitola 11., část 2. Co věděli
Beringae: ( denice )10.10. 2019Kapitola 11., část 1. Co věděli
Beringae: ( denice )03.10. 2019Kapitola 10. Občanská válka
Beringae: ( denice )26.09. 2019Kapitola 9., část 3. Něco zlomeného
Beringae: ( denice )19.09. 2019Kapitola 9., část 2. Něco zlomeného
Beringae: ( denice )12.09. 2019Kapitola 9., část 1. Něco zlomeného
Beringae: ( denice )05.09. 2019Kapitola 8., část 2. K temnotě
Beringae: ( denice )29.08. 2019Kapitola 8., část 1. K temnotě
Beringae: ( denice )22.08. 2019Kapitola 7. Primitivní sklony
Beringae: ( denice )15.08. 2019Kapitola 6. Zmatek
Beringae: ( denice )08.08. 2019Kapitola 5.,část 2. Mdloby na tebe!
Beringae: ( denice )01.08. 2019Kapitola 5., část 1. Mdloby na tebe!
Beringae: ( denice )25.07. 2019Kapitola 4., část 2. Nadčlověk
Beringae: ( denice )18.07. 2019Kapitola 4. Nadčlověk
Beringae: ( denice )11.07. 2019Kapitola 3., část 2. Ne-pochopení
Beringae: ( denice )04.07. 2019Kapitola 3. Ne-pochopení
Beringae: ( denice )27.06. 2019Kapitola 2.
Beringae: ( denice )20.06. 2019Kapitola 1. Prolog
. Úvod k poviedkam: ( denice )13.06. 2019Úvod