Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Nedokonalá dokonalosť [FP I]

2. Vydarené výmysly Weasleyovcov

Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Vložené: Jimmi - 14.05. 2019 Téma: Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Jimmi nám napísal:

Autor: Celebony

   Preklad: Jimmi Banner: solace

Originál

Rating: M

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

2. Vydarené výmysly Weasleyovcov

 

Túto sobotu mali Vydarené výmysly Weasleyovcov svoje slávnostné otvorenie. Ron, Ginny a Harry šli s Fredom a Georgeom, aby sa uistili, že je všetko pripravené, keď o ôsmej ráno otvoria. Trojica mládežníkov sa v úžase rozhliadala. Steny boli oranžové (na počesť ducha Weasleyovcov) a pokryté policami, ktoré boli úplne plné. Pod každým produktom viseli kartičky, na ktorých stálo, čo za žartík alebo vynález na robenie neplechy dokázal a aká je jeho cena. Bola tu dokonca testovacia oblasť pre produkty s oranžovými nálepkami, keďže len tieto bolo bezpečné skúšať vo vnútri.

"Chalani, je to fantastické!" nadchýnala sa Ginny. Dvojčatá žiarili hrdosťou, keď trojica chválila ich obchod.

Chvíľu pred otvorením dorazili aj Sirius s Remusom. Ron s Harrym vzali hromadu letákov a vydali sa s dvoma dospelými do Rokville. Tí sa uistili, že niektorý z nich bude mať stále Harryho na dohľad.

Chalani rozdávali tie letáky čarodejniciam a čarodejníkom, povzbudzovali ich, aby prišli. Sústredili sa na tínedžerov a deti, pretože sa zdalo, že tých takéto miesto nadchýna viac.

Harry si uhladil ofinu na čelo, ale aj tak ho niektorí spoznali, venovali väčšiu pozornosť pátraniu po jeho jazve ako letáku. Harry len nasadil veselý výraz a trval na tom, aby prišli. Konečne mohol využiť svoju slávu na niečo užitočné.

Nakoniec všetko obišli tak, aby skončili u Troch metiel, kde niekoľko minút rozdávali letáky, až kým pomocou prenášadla nedorazila Kota. Bola trošku zelená.

"Fuj, nemyslím si, že si niekedy na to zvyknem," prehlásila, keď urobila niekoľko trasľavých krokov smerom k nim.

"Súhlasím," súcitne súhlasil Harry. Usmiala sa na neho, rozstrapatila mu vlasy a on jej venoval svoje obvyklé frflanie o tom, aby mu prestala robiť vlasy ešte menej reprezentatívne.

"V poriadku, poďme pozrieť môjho fešáka," veselo prehlásila, než si všimla, že sú Ginny s Ronom rovno za ňou, obaja sa teraz uškŕňali. Poriadne sa začervenala.

"Ehm, ahoj Ginny... Ron," pozdravila, očividne zahanbená.

Harry ju informoval, že je úplným mimoňom a uhol sa pred pohlavkom po hlave. Strategicky sa postavil tak, aby bol medzi nimi dvoma Ron, keď kráčali späť do obchodu a cestou rozdávali posledné letáky.

Kota sa v úžase rozhliadala, rovnako ako keď navštívila Šikmú uličku. Harry si spomenul, ako kedysi bolo pre neho všetko nové a nemohol si pomôcť, aby necítil nevysvetliteľný nával šťastia, ktorý sa okamžite preniesol na nich všetkých. Takmer vyhlásil, že je také dobré byť nažive, ale zarazil sa skôr, než sa mu podarilo tú dobrú náladu zničiť.

Nakoniec sa dostali k obchodu, len aby zistili, že je tam rad ľudí, ktorí dokonca stáli pred dverami. Štvorica sa na seba s úškrnmi pozrela, než sa rozbehla k zadnému vchodu. Zašepkali heslo a bolo im umožnené vstúpiť do zadnej miestnosti, kde narazili na Angelinu Johnsonovú a Katie Bellovú, ktoré náhlivo ťahali krabice z políc a prehľadávali ich.

"Hej, ľudkovia," veselo pozdravila Angelina. "Tam vonku je blázinec!"

"Je plno a všetko lieta z políc ako bláznivé!" dodala Katie so vzrušeným úsmevom.

Šestica vstúpila do predajne. Katie s Angelinou mali pravdu, bola plná zákazníkov. Veľa z nich bolo z Rokfortu a ukázali sa, aby buď dali najavo svoju podporu alebo jednoducho, aby si doplnili zásoby svojich žartíkov. Harry začul pár mladších, ktorí sa bavili o tom, ako si kúpia obranné a odvetné žartíky len, aby ich nezaskočili nepripravených tí, ktorí tento obchod navštívili.

"Oh, nemôžem sa dočkať do Vianoc!" vytešoval sa Ron, keď si prezeral dlhý rad pred pokladňou. "Fred s Georgeom budú takí bohatí! A čím viac peňazí budú mať, tým lepšie darčeky môžu kúpiť!"

"Len počkaj, až toto uvidí mama s otcom," nadchýnala sa Ginny. "Potom môžu prestať trápiť úbohého Freda s Georgeom kvôli ich mizerným výsledkom na MLOKoch."

Takmer ako keby vycítila, že sa hovorí o škole, práve v tejto chvíli vstúpila Hermiona do obchodu a šťastne sa s nimi zvítala. Objala Ginny a potom Harryho, pritlačila líce na jeho v nenápadnom pokuse skontrolovať mu teplotu, niečo čo Harry považoval za otravné. Ale bol v príliš dobrej nálade a rozhodol sa nekomentovať to. Keď venovala Ronovi dôkladné uvítacie muchľovanie, Harry s Ginny zhnusene zastonali a odsunuli sa ďalej. Kota už našla Georga a pomáhala mu doplniť zásoby na policiach, takže sa mohli porozprávať. Počas dňa ľudia prichádzali a odchádzali, ale obchod zostával plný až do záverečnej, keď museli dvojčatá povedať ľuďom, aby sa vrátili v pondelok.

Už skôr sa zastavili Sirius s Remusom (Sirius získal po jednom prakticky zo všetkého). Pán a pani Weasleyovci prišli tiež a v úžase sa rozhliadali, než vyhlásili, akí sú na dvojčatá hrdí. Pani Weasleyová ani raz nespomenula ich MLOKy. Dokonca sa ukázali profesori McGonagallová s Flitwickom a pochválili použitie transfigurácie a kúziel pri ich produktoch. Obaja si kúpili pár miernejších žartíkov, aby ich dali svojimi neteriam, synovcom a vnúčatám. Tínedžerom sa predstava, že profesori majú rodinu, zdala trochu zvláštna.

Keď boli preč poslední ľudia a obchod zamknutý, zostali len štyria Weasleyovci, Harry, Hermiona, Kota a Angelina. Fred s Georgeom spočítali uzávierku, aby zistili sumu peňazí, ktorá prekonala ich očakávania.

"Nuž, je to slávnostné otvorenie, takže vtedy sa zarobí najviac peňazí. Odteraz to bude skromnejšie," povedal George, keď všetci hľadeli na číslo, ktoré Fred napísal na kúsok pergamenu, aby im ukázal celkový súčet.

"Auňuk," bola Ronova jediná odpoveď. S trojicou zvyšných Weasleyovcov boli v miernom stave šoku.

Fred zoskočil z pultu, na ktorom sedel a so smiechom sa rozhliadol.

"Niektoré produkty sme vypredali, a ďalšie sú tiež takmer preč!" vzrušene vykríkol. "Okamžite musíme začať pracovať na ďalších."

George prešiel dozadu a vrátil sa s ohnivou whisky a ďatelinovým pivom. Našli poháre a naliali si.

"Na Vydarené výmysly Weasleyovcov," zdvihla Angelina pohár.

"Na Freda s Georgeom za to, že sa nenechali mamkou prinútiť sústrediť sa na štúdium a nie na svoje vynálezy," dodala hrdo Ginny, keď zdvihla pohár.

"Pretože vaša mama dokáže byť desivá, keď chce," vložil sa Harry. Každý, kto poznal pani Weasleyovú, so zachichotaním prikývol.

"Hoci vzdelanie je tiež dôležité," dodala Hermiona zdvihnúc pohár. Každý, kto poznal Hermionu, so smiechom pretočil očami.

"Ale peniaze sú lepšie," dodal Ron, držiac pohár vysoko a škeriac sa na Hermionu, ktorá na neho zazerala.

"A na suprovosť všetkých magických vecí," dodala Kota, ktorá tiež zdvihla pohár.

"A na Harryho," povedal Fred.

"Za to, že to všetko začal," doplnil George. Dvojica zdvihla poháre.

"Mám na mysli obchod, nie všetko magické," žmurkol Fred.

Harryho to trochu zaskočilo.

"Už sme im to povedali," informoval ho George.

"Na zdravie," ohlásil Fred.

"Na zdravie," zvolali ostatní, cinkli si pohármi a odpili z ohnivej whisky. Harry, Ron, Hermiona a Ginny sa rozkašľali a zaksichtili sa, keď im to pitie spálilo hrdlá, keďže na tú chuť neboli zvyknutí. Kota zjavne so silným alkoholom nemala problém a pripojila sa k starším tínedžerom v smiechu nad prskajúcimi mladšími.

Ron sa zdal odhodlaný svoj dopiť, ale zvyšní traja prešli k ďatelinovému pivu. Harry sa aj tak nechcel opiť, pretože vždy pohŕdal tým, keď sa opíjal jeho strýko. Fred čoskoro zapol rádio, ktoré priniesol a pustil zmes melódii, niektoré populárne, iné jednoducho zábavné, aby sa spievali nahlas, bez ohľadu na to, aké zlé v skutočnosti boli.

"Pravdu pravdivú vravím vám óó-óó, oh nie sú to žiadne báchorky, stále mizernú náladu mám óó-óó, čo som sa zamiloval do bosorky!" dvojčatá, Ron a Angelina, všetci poriadne opití, nahlas spievali, kým bujaro tancovali po pultoch.

Harry, Kota, Ginny a Hermiona ich s pobavením sledovali, keď sa hrali hypotetickú situačnú hru.

"V poriadku, keby ste uviazli na opustenom ostrove, aké tri veci by ste si vzali so sebou?" spýtala sa Ginny. "Pravidlá sú: nemôžete mať prútik a vaše veci sa nedajú poľahky použiť na únik z ostrova alebo na komunikáciu s ľuďmi, aby ste sa odtiaľ dostali."

"Zbožňujem bradavicu na jej krivom noseeee," spieval Fred ako keby Angeline. Jeho priateľka ho pleskla po ruke za to, že naznačuje, že ma krivý nos s bradavicami.

"Dobre, vzal by som si zapaľovač, aby som si dokázal urobiť oheň, na ktorom by som si upiekol jedlo, ako možnú obrannú zbraň a tak aby ľudia mohli vidieť dym, keby sa plavili okolo na lodi. Hm... a nôž a zubnú kefku," dokončil Harry.

"A pleseň, čo jej rastie na prsteeee," reval George.

"Ja by som si vzala príručku prežitia," zamyslene začala Hermiona. "Zapaľovač a zbraň," dodala uvoľnene. Harry s Ginny sa na ňu prekvapene pozreli, to posledné od ich zodpovednej priateľky neočakávali.

"A hoci ma straší, nevidííííííííííííš?" spievala opitá Angelina.

"V poriadku, niečo nové. Nuž vlastne obmena. Keby ste uviazli na tom istom opustenom ostrove, a platili by tie isté pravidlá, akú jednu osobu by ste so sebou priviedli a nemohol by to byť dospelý?" spýtala sa Kota.

"Tá bosorka je tá pre mňa tá pravááááá!" zavýjal Ron.

"Nuž, ehm... myslím, že Harryho, pretože sa zdá, že sa vždy zo všetkého dostane a myslím, že by ma dokázal zabaviť, až kým by sme sa odtiaľ nedostali," povedala Ginny, pričom sa snažila nezačervenať.

"Hej, vďaka, Ginny," zareagoval Harry s krivým úsmevom. Hermiona s Kotou po sebe strelili pohľadom.

"Pravdu pravdivú vravím vám óó-óó, oh nie sú to žiadne báchorky, stále mizernú náladu mám óó-óó, čo som sa zamiloval do bosorky!!"

Ozvala sa hlasná rana, keď sa Ron pošmykol a pristál na zemi. Dvojčatá s Angelinou sa hystericky smiali, pretože boli kráľovsky opití. Ron zastonal a smial sa v krátkych intervaloch.

Triezva skupina nakoniec presvedčila tú nie tak triezvu, aby to už odpískali. Ron trval na tom, že nie je opitý, ale keď sa ho Harry spýtal, aké číslo ide po štvorke, nedokázal si spomenúť.

"V poriadku, Ron, môžeš na noc zostať u mňa, aby ťa tvoja mama nezabila," prehlásil Harry, keď mu Hermiona pomohla udržať ho na nohách.

Fred s Georgeom súhlasili, že to povedia rodičom. Šli domov, pretože alkohol ich tak veľmi neovplyvnil a v čarodejníckom svete už boli dospelí.

Kota použila prenášadlo, aby sa dostala domov, kým Hermiona s Angelinou použili letax rozličnými smermi, obe odmietli dať svojim opitým priateľom bozk na rozlúčku. Harry sa odletaxoval do Domu svetla, a keď sa o sekundu vypotácal Ron, zachytil ho.

"Siri, som doma!" zakričal Harry. "A Ron tu zostane na noc."

Sirius zavolal na pozdrav a zaželal chlapcom dobrú noc.

Harry prakticky dotiahol Rona ku schodom a pokúsil sa ho prehovoriť, aby po nich vyšiel nahor.

"No tak, Ron, nemôžem ťa krucinál niesť," spola sa pokúšal ťahať, spola tlačiť Rona hore schodmi.

"Ale sú ako živé," bránil sa Ron, naznačujúc divoko na schody pred ním, než vybuchol smiechom. Harry sa na neho pozrel, ako keby bol šialený.

"Aspoň že nie si zlý opilec, Ron," zamrmlal Harry. "Hoci si tak trochu cvok."

"Cvok! Ako... ako mlok!" zasmial sa.

Nejako sa nakoniec podarilo Harrymu dostať Rona nahor schodmi do svojej izby. Šiel Ronovi po rezervné pyžamo, ktoré vždy v dome mával, ale keď sa otočil, Ron sa už vyštveral Harrymu na posteľ a zaspal tam.

Harry si vzdychol a vyzul Ronovi topánky, než cez neho prehodil deku. Vytiahol si matrac spod postele a pripravil si pre seba slušnú posteľ.

Uprostred noci sa Harry prebudil, keď mu niekto stúpil na brucho a zakopol.

Ron nahlas zastonal.

"Ron?" spýtal sa Harry s trhnutím, keď si opatrne skúmal brucho.

"Potrebujem ísť na vécko. Budem vracať," bolo jediné, čo zvládol.

Harry vyskočil a rýchlo vytiahol Rona na nohy, podal mu odpadkový kôš pre prípad, že by to nestihli.

Zvyšok noci strávili obaja chlapci v kúpeľni. Harry zadriemkaval a preberal sa, sediac opretý o skrinku, kým Ron ležal pred záchodom kvôli ľahšiemu prístupu.

Celú noc, zakaždým, keď začul Rona vydávať strápené stonavé zvuky, sa zobudil a pomohol dostať Ronovu hlavu k mise pre ďalšie kolo dávenia. Ron sa s plnou vážnosťou zaprisahával, že už nikdy nebude piť, keď bol zopár krát pri zmysloch.

****

Na druhý deň ráno po tom, čo Ron strčil hlavu do umývadla plného studenej vody, sa obaja chlapci dopotácali do kuchyne. Zrútili sa na stoličky a opreli si hlavy o stôl.

"Takže kto chce volské oko s klobásou?" spýtal sa Sirius, keď sa otočil s dvoma panvicami. Ronova tvár obelela do zelena. Vyskočil a uháňal z kuchyne. Harry so Siriusom čoskoro začuli zvuky dávenie zo záchoda na prízemí. O chvíľu sa Ron dovliekol nazad, prstami si masíroval spánky a ksichtil sa pri tom.

Sirius sa zasmial.

"Dovoľ mi hádať, opica?"

Ron so stonaním zdvihol ruku. "Len ja. Harry je ten múdrejší. Len so mnou zostal celú noc hore," povedal, keď opatrne vkĺzol nazad na stoličku.

"Mimochodom, vďaka za to," dodal Harrymu.

Harry zdvihol ospalú hlavu zo stola a odmávol ho. "Na čo sú priatelia?"

"V poriadku, nechajte ma pripraviť vyprošťovák, ktorý sme s Jamesom vynašli, pretože na Rokforte sme sa večierkom nevyhýbali," vyhlásil, keď vytiahol von nejaké veci a začal ich miešať. "Som trochu prekvapený, že si sa neopil, Harry. Tvoj otec býval trošku divoký," roztržito vravel. Znel, ako keby rád videl Harryho minulú noc sa opiť, tak aby mohol opäť prežiť svoje večierkové dni s Harryho otcom.

Dokonca Ron si všimol Siriusov mierne sklamaný tón a vyskočil na priateľovu obranu. "Áno, nuž, Harry je šťastlivec. Dokáže sa baviť aj bez alkoholu. A po minulej noci si myslím, že sa to musím naučiť aj ja, pretože už sa na alkohol znova nepozriem."

Sirius postavil pred Rona pohár tmavohnedej tekutiny. Ron sa na ňu skepticky pozrel.

"Chceš, aby som toto vypil?" spýtal sa neiste.

"Áno. Len zatvor oči, stisni si nos a prehltni to. Ver mi," s úškrnom odpovedal Sirius.

"Ak toto bude nejaký žart, pošlem na teba Freda s Georgeom," pohrozil Ron, než poslúchol Siriusove príkazy. Keď dopil, prekvapene vzhliadol. "Hej! Vážne to funguje! Čo v tom bolo?"

"To nechceš vedieť," hrozivo prehlásil Sirius. "Obaja vyzeráte, že by sa vám zišla káva." Postavil pred nich kávu spolu s vajíčkami a klobásami.

Sirius sa posadil a začal ich zasypať historkami o večierkoch bývalých záškodníkov, ktoré s Harryho otcom zakaždým zakončili prísahou, že už nikdy nebudú znova piť.

Harry sa smial spolu s Ronom a krstným otcom, ale nemohol si pomôcť, aby nepocítil bodnutie žiarlivosti voči Ronovi, ktorého stále porovnávali so Siriusom a Jamesom.

****

Na druhý deň sa Harry, Remus a Sirius preletaxovali späť do Rokville a pešo šli na Rokfort. Harry bol trošku nervózny, znepokojený tým, že by mohli zistiť, že skutočne stratil všetku svoju mágiu a že bude musieť žiť po zvyšok svojho života ako mukel. Uvedomoval si, že je trošku nevďačný, pretože bol koniec koncov nažive, keď by nemal byť, ale nemohol si pomôcť.

Trojica kráčala prázdnym hradom. Pre Harryho to bolo podivné, že bol taký úplne prázdny, že tam nebol okrem neho jediný študent. Konečne sa dostali do Dumbledorovej pracovne, kde sa stretli s riaditeľom a profesorkou McGonagallovou.

Po všeobecných pozdravoch sa vydali do Veľkej siene. Zase to bolo také neprirodzené, že je úplne prázdna. Stoly chýbali a vyzerala ako obrovská prázdna tanečná sála.

Najprv otestovali bezprútikovú mágiu, ktorá jednoducho už viac neexistovala, minimálne nie vo väčšom rozsahu ako u akéhokoľvek iného čarodejníka. Stále si pamätal všetky tie veci, čo sa minulý rok naučil, ale keď mu profesorka McGonagallová dala prečítať kapitolu z pokročilých elixírov, Harry zistil, že všetkej tej novej látke vôbec nerozumie. Profesorka mu ukázala pohyby prútikom a povedala mu, aby urobil transfiguračné kúzlo z minuloročného učebného plánu, ale Harrymu bolo treba niekoľko pokusov, aby to zvládol. Stále bol poriadne dobrý v súboji, ale už nedokázal blokovať kúzla bez prútika či vycítiť, čo sa ľudia chystajú urobiť. Jednako sa mu stále podarilo odzbrojiť profesorku McGonagallovú, Siriusa a Remusa v súboji jeden na jedného, a dokonca zvládol poraziť dvoch záškodníkov v súboji štyria na jedného, než ho odzbrojil riaditeľ. Celkovo bol ale sklamaný, zrazu uvažoval o všetkých tých pokročilých predmetoch, ktoré sa od neho očakávali, že bude navštevovať, kvôli jeho výsledkom vo VČÚ.

"Stále budeš chodiť na moju pokročilú transfiguráciu, Harry," informovala ho profesorka. Harry na ňu prekvapene vzhliadol.

"Čože? Ale som taký zlý! Nedokážem udržať krok," protestoval.

"Nie si zlý, len to pre teba nie je také ľahké ako minulý rok. Povedala by som, že si na úrovni väčšiny tých, čo navštevujú moju hodinu pre pokročilých. Vždy si býval dobrý v transfigurácii, len si ju nikdy naozaj nepoužíval. Avšak ak sa budeš snažiť, myslím, že si povedieš veľmi dobre," pravdivo vysvetľovala profesorka.

"A samozrejme budeš chodiť na moju pokročilú obranu voči čiernej mágii," dodal Remus. Za dlhé roky bol prvým profesorom, ktorý sa vracal druhý rok za sebou. "Vždy si bol medzi svojimi rovesníkmi najlepší, dokonca v treťom ročníku. V súboji si prekvapujúco dobrý. Nečakal som, že niektorého z nás dostaneš, ani v jednom na jedného, pretože máme o toľko viac skúsenosti, ale myslím, že si nás všetkých prekvapil, Harry," hrdo vyhlásil. Harry sa začervenal a placho sa usmial.

"Keď o tom hovoríme, Harry, mali by sme ti naplánovať rozvrh na budúci rok, pretože si tu na konci minulého roka nebol," ozval sa Dumbledore. Harry prikývol.

"Bude na mojej hodine pre pokročilých," rozhodne prehlásila McGonagallová. Pozrela na Harryho, ktorý otvoril ústa, aby ju požiadal, nech to ešte zváži. "Žiadne ale, Harry."

"A očividne bude mať obranu pre pokročilých," dodal Remus.

"Nejaká predstava čo chceš robiť po Rokforte, Harry?" zrazu sa spýtal Dumbledore. Harry nepohodlne prestúpil z nohy na nohu, keď na ňom spočinuli všetky oči.

"Ehmm... naozaj nie. Myslím, že som o tom minulý rok nerozmýšľal, keď to všetci plánovali, pretože som... ehm... nemyslel, že tu táto možnosť bude," neohrabane vysvetľoval.

"Nuž, tak o tom už premýšľať začni," vážne vyhlásila McGonagallová. "Nechceme, aby sa plytvalo tvojim potenciálom."

"No, Hagrid ťa bude chcieť vo svojej hodine pre pokročilých. Bude to prvý rok, čo ju bude viesť," povedal Dumbledore, keď si to poznačil na pergamen.

"Ale ja som ani nedokončil VČÚ," smutne pripomenul Harry. Lupin na neho súcitne vzhliadol, keď si spomenul, ako veľmi Harry ľutoval, že nedokončil ten test, ale bolo mu jednoducho príliš zle, aby pokračoval.

"Harry, Hagrid hovorí, že si jeho najlepší študent. Potrebuje študentov, ktorí sa neboja poslúchnuť jeho príkazy a hovorí, že ty si sa vždy prihlásil dobrovoľne. Už sme sa s ním o tom bavili a chce ťa na svojej hodine. Môžeš sa s ním o tom porozprávať sám, pretože ťa pozval na čaj, keď tu skončíme," rozjarene vysvetľoval Dumbledore.

Harry ešte súhlasil s herbológiou, pretože vedel, že ju bude mať aj Ron a odmietol históriu mágie a astronómiu tak zdvorilo, ako bolo možné.

"Ach, a určite chceš chodiť na pokročilé veštenie," vážne navrhla McGonagallová. Avšak keď zbadala zdesenie na Harryho tvári, rozosmiala sa.

"Ehm... to asi nebude predmet pre mňa," zdvorilo odpovedal. Vedúca chrabromilskej fakulty sa zatvárila podivne víťazoslávne.

"Takže pridáme na tvoj rozvrh pokročilé elixíry a to už bude všetko," ozval sa Dumbledore.

"Ejha, pane, počkajte. Zjavne zabúdate, že som v elixíroch nemožný, minulý rok bol výnimkou. Viem, že ma profesor Snape nebude chcieť na svojej hodine. Radšej by som tam nebol."

"Nemám žiadne pochybnosti, že profesor Snape ťa skutočne na svojej hodine chce," riekol Dumbledore s nadvihnutým obočím.

"Nie po tom, čo som tak málo chápal novú látku v tamtej kapitole," ukázal Harry na učebnicu Pokročilé elixíry.

"Ak budeš mať problémy, som si istý, že ti dokáže zariadiť doučovanie, aby ti to pomohol dohnať."

Harry sa na riaditeľa nedôverčivo pozrel, než sa na neiste rozosmial.

"To ste nemysleli vážne, že pane?" spýtal sa. Rozhliadol sa po ostatných prítomných, všetci sa tvárili rovnako skepticky. Ale Dumbledore sa len usmial tým jeho vševediacim spôsobom.

"Samozrejme, že myslel. Možno to nevieš, Harry, ale profesor Snape pravidelne doučuje niekoľko študentov, ktorí potrebujú pomoc."

Harry na neho prekvapene vzhliadol. "Dobre, ale koľko z tých študentov nie je zo Slizolinu? Poznám veľa ľudí, ktorí potrebujú pomôcť s elixírmi a ktorých nikto nedoučuje," pripomenul Harry tak úctivo, ako zvládol.

"Hm, a koľkí o to požiadali?" spýtal sa Dumbledore. To bola dobrá pripomienka, ale Harry musel premýšľať, či si uvedomil, čo by Snape niektorých deckám urobil, keby ho požiadali o doučovanie. Napríklad Neville, ten by bol asi v stave, kedy by ho prijali u Sv. Munga, aby sa vyrovnal s traumou, keby ho o to požiadal.

Harry uvažoval o tom, že teraz má so Snapom dobré vzťahy a nevedel ako povedať, že nie je pripravený vrátiť sa k odporným komentárom a zlým pohľadom, o ktorých si bol istý, že sa mu dostanú, ak sa opováži vstúpiť do učebne pokročilých elixírov so svojimi zníženými schopnosťami.

"Niečo ti poviem, Harry. Porozprávam sa s profesorom Snapom o tom, čo sme dnes zistili a necháme ho, nech sa rozhodne sám. Okrem toho sa s ním musí porozprávať aj pán Weasley, pretože ak sa nemýlim, aj on sa pokúša dostať na ten predmet."

Harry si na ten fakt zrazu spomenul a cítil sa kvôli tomu trošku lepšie, keď vedel, že ak sa tam dostane, nebude to len on, Hermiona a slizolinčania. Plus bol Ron v elixíroch ešte horší než on, hoci by to Harry nikdy nepovedal nahlas.

Neochotne súhlasil, ale prinútil Dumbledora sľúbiť, že povie Snapovi o tom, že tú kapitolu nepochopil a že toto sa pravdepodobne zopakuje.

Potom zišiel dole k Hagridovi na čaj, pretože sa štvorica dospelých chcela porozprávať osamote.

"Hagrid, si si istý, že je to v poriadku, keď som nedokončil OVCE?" spýtal sa počas rozhovoru. Tesákova hlava odpočívala v jeho lone a Harry cítil, ako mu cez nohavice presakujú sliny až ku kolenu.

"Samozrejme. Nebuď blbý, Harry! Si môj najlepší študent. Nemysli si, že som si nevšimol, že si jediný, kto sa dobrovoľne hlási. A viem, že si rovnako vydesený ako ostatní, ale veríš, že nedovolím, aby si sa zranil a to je ten kľúč," veselo vysvetľoval. Harry sa rozhodol nespomenúť fakt, že počas vyučovania sa niekoľkokrát stalo, že si bol poriadne istý, že sa zraní, ale urobil by čokoľvek, aby pomohol Hagridovi. Avšak keď teraz na to spomínal, nedokázal si vybaviť, že by sa niekedy zranil, keď poslúchal Hagridove pokyny.

Povedal mu o tom a poloobor sa rozžiaril pýchou.

"Samozrejme, že by som nedovolil, aby si sa zranil, Harry. Potom by Hermiona musela byť mojou obľúbenou študentkou a ona vôbec nie je taká zábavná ako ty."

V tej chvíli Tesák olízal Harryho tvár, ako keby súhlasil s Hagridom. Harry sa začervenal a utrel si lepkavé sliny z tváre.

"Ale tak či tak, viem, že by si v tom teste exceloval, keby si mal šancu dokončiť ho," sebaisto prehlásil Hagrid, rozstrapatil Harrymu vlasy svojou veľkou rukou, takmer ho pri tom zrazil zo stoličky.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Děkuji za krásný překlad. Jsem asi překvapená informací, že Snape doučuje studenty lektvary a ví se to. Měla jsem za to, že si do kurzu na OVCE bere jen ty nejlepší a talentované. Takže asi je tu výjimka pro Harryho a možná Rona. Jsme pořád v období prázdnin před šestým ročníkem, nebo jsem někde zbloudila? Weasleyovi jsou podaření kumpáni nejen v práci, ale i v zábavě. Snad se jim bude dále dařit dobře, bez ohledu na zavedené ceny a zboží. Ron se zpil pod obraz a prožil svou noc bez spánku a den po opici. Dík za medicínu na opilecké těžkosti. Jsem zvědavá na profesora Snapea, jak se ke všemu postaví, jestli přijme Harryho do pokročilých lektvarů, nebo ho pošle rovnou k Hagridovi dělat pokusného myšáka. Raději doufám, že Harry lektvary zvládne s pomocí Snapea, popř. Hermiony. Protože Sirius je naprosto nezodpovědný, nepoučitelný a nezodpovědný, bude moct být Harry svěřen někomu jinému do péče. Ale nebude to ani Remus. Těším se na pokračování.
Hm, ten ročník netuším. Ešte len začali prázdniny. Dvojčatá už majú po Mlokoch, takže tí už odmaturovali. Nespomeniem si, či je medzi nimi a Ronom rok alebo dva. Snáď sa to ešte spomenie, alebo sa ozve niekto, kto vie, či sa minulá časť odohrávala v piatom alebo šiestom ročníku. Priznávam, som sklerotik a už mám na to dokonca aj vek. A v kombinácii s roztržitosťou, neustálym naválom nových informácii... proste mi funguje len krátkodobá pamäť. Ďakujem moc za komentár, veľmi potešil.

Re: 2. Vydarené výmysly Weasleyovcov Od: Lupina - 14.05. 2019
Ano, Sirius opět jako otcovská postava zklamal. Místo aby byl rád, že se Harry neslil pod obraz, začne vyzdvihovat eskapády Pobertů. Ještě že má Harry jiné zodpovědné kolem sebe. Má vybráno, co bude studovat. Hlavně na lektvary jsem zvědavá ;-) Díky, Jimmi.
Dobre, netuším, čo bude ďalej (prišla som na to, že ak si poviedku prečítam, tak už ma neženie preložiť čo najskôr čo bude ďalej, tu som to zatiaľ neporušila). Fakt som si až do úvodu myslela, že jeho akože otcom bude Severus, až pri opakovačke som prišla na to, že je to Sirius. Takže som zostala zmätená... možno sa niečo ešte zmení? Netuším. Ale jednoducho Sirius je skôr starší brat, kamarát, spolubývajúci, pubertiak, čo nestihol mentálne dospieť... autorka párkrát naznačuje, aký je Harry stále neistý (myslím, že v jednotke to riešil ako riešil práve preto, že si myslel, že ho nikto nemá rád) a Sirius to tu takto zabije? Tiež som čumela, že či je normálny. Ľutovať, že sa neopil? Viem, že som napočítala tri pohodové kapitoly, kým sa objaví Draco (v tom čase som Snapa neriešila), takže ešte jedna a možno sa ho dočkáme. Fakt ma toto baví - tušiť, ale nevedieť, čo bude ďalej. Ďakujem.

Re: 2. Vydarené výmysly Weasleyovcov Od: Jacomo - 14.05. 2019
Mejdan u Weasleyovců byl prostě skvělý. Mám ráda, když se puberťáci chovají jako puberťáci, a ne jako přemoudřelá děcka. A Ron je zlatíčko, i když má opici :-) Harryho poznámka, že žárlí na to, jak je furt srovnávají se Siriusem a Jamesem, byla taky dost trefná. To je něco, co by každého muselo po čase začít otravovat. A pokud jde o třetí část kapitoly, je fajn, že Harry má budoucnost. Ačkoliv se mu moc nechce jít do ní ve společnosti opět nevrlého Snapea :-) Kdyby tak věděl! :-)) Takže sečteno, jsem nadšená, že Harry je prostě normální kluk s normálními starostmi. Oproti prvnímu dílu je to báječná změna. Díky, Jimmi, a těším se na další kapitolu.
Ja fakt netuším, sledovala som len Draca, čo si pamätám :) Nemala som ešte čas porovnávať, či toto bolo pred Rokom alebo nie... Ale keďže tu spravili dvojčatá mloky, muselo to vyjsť pred päťkou. Hrozne ma baví, že je to také normálne, konečne žije ako normálne decko (aha, prečo mi je to povedomé, druhý kuk, aha, napísala si vlastne to isté :), no jo, všetci si ako keby užívali koniec vojny, ale autorka naznačuje medzi riadkami - v minulej časti záver, že ho problémy vyhľadávajú samé, v tejto, ako z neho R+S nespustili oka... Baví ma to, ale keď vidím, koľko ešte zostáva... uff.

Re: 2. Vydarené výmysly Weasleyovcov Od: denice - 14.05. 2019
To tedy byl mejdan! Dvojčatům se opravdu musí nechat, že vědí, jak uspořádat oslavu :-) Jsem moc zvědavá, za jak dlouho Ron poruší své svatosvaté předsevzetí už nikdy se neopít :-D Čekala bych, že se Harry bude moct víc rozhodovat, v jakých předmětech chce pokračovat, ale vypadá to, že po minulých událostech už profesoři nechtějí nic riskovat a Harryho budoucnost vezmou pořádně do ruky oni sami. Díky.
Ja som z toho mala dojem, že sa ho do tých elixírov snažia dotlačiť zámerne, že sa mcGonagallová potešila, že nechcel veštenie, lebo mu tak zostal priestor pre elixíry. Díky moc

Prehľad článkov k tejto téme:

Celebony: ( Jimmi )03.08. 2020Epilóg Nové začiatky 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.07. 2020Epilóg 1/2
Celebony: ( Jimmi )22.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 4/4
Celebony: ( Jimmi )17.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 3/4
Celebony: ( Jimmi )11.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 2.časť
Celebony: ( Jimmi )10.07. 2020 26. Nedokonalá dokonalosť 1.časť
Celebony: ( Jimmi )07.07. 202025. kapitola Len Harry 3/3
Celebony: ( Jimmi )05.07. 202025. kapitola Len Harry 2/3
Celebony: ( Jimmi )03.07. 202025. kapitola Len Harry 1.časť
Celebony: ( Jimmi )30.06. 202024. Dôvod bojovať 2/2
Celebony: ( Jimmi )28.06. 202024. Dôvod bojovať 1/2
Celebony: ( Jimmi )26.06. 202023. Zelené svetlo 2/2
Celebony: ( Jimmi )23.06. 202023. Zelené svetlo 1/2
Celebony: ( Jimmi )21.06. 202022. Najhoršie nočné mory 2/2
Celebony: ( Jimmi )19.06. 202022. Najhoršie nočné mory ½
Celebony: ( Jimmi )18.06. 202021. Záchrana
Celebony: ( Jimmi )11.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 2/2
Celebony: ( Jimmi )10.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 1/2
Celebony: ( Jimmi )15.04. 202019. Je preč 3/3
Celebony: ( Jimmi )14.04. 202019. Je preč 2/3
Celebony: ( Jimmi )11.04. 202019. Je preč 1/3
Celebony: ( Jimmi )07.04. 202018. Pomoc 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202018. Pomoc 1/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202017. Pochyby a nedôvera 2/2
Celebony: ( Jimmi )24.03. 202017. Pochyby a nedôvera 1/2
Celebony: ( Jimmi )17.03. 202016. Bod zlomu 2/2
Celebony: ( Jimmi )03.03. 202016. Bod zlomu 1/2
Celebony: ( Jimmi )28.02. 202015. Zlý nápad
Celebony: ( Jimmi )10.02. 202014. Priateľ či nepriateľ 1.časť + 2. časť
Celebony: ( Jimmi )29.01. 202013. Reakcie 3.časť
Celebony: ( Jimmi )28.01. 202013. Reakcie 2.časť
Celebony: ( Jimmi )27.01. 202013. Reakcie 1.časť
Celebony: ( Jimmi )19.11. 201912. Následky 3. časť
Celebony: ( Jimmi )16.11. 201912. Následky 2.časť
Celebony: ( Jimmi )12.11. 201912. Následky 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.10. 201911. kapitola 2/2
Celebony: ( Jimmi )20.10. 201911. Roztrieštená ilúzia bezpečia 1/2
Celebony: ( Jimmi )18.10. 201910. Strach 2/2
Celebony: ( Jimmi )11.10. 201910. Strach 1/2
Celebony: ( Jimmi )27.09. 20199. Vadná dokonalosť – 2. časť
Celebony: ( Jimmi )20.09. 20199. Vadná dokonalosť – 1. časť
Celebony: ( Jimmi )10.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )02.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 2. časť
Celebony: ( Jimmi )22.08. 20198. Skúmanie nového teritória - 1. časť
Celebony: ( Jimmi )13.08. 20197. Prví a druhí - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )26.07. 20197. Prví a druhí - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )25.07. 20197. Prví a druhí - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )22.07. 20196. Lekáreň - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )20.07. 20196. Lekáreň - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )19.07. 20196. Lekáreň - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.06. 20195. Otázky a odpovede
Celebony: ( Jimmi )13.06. 20194. To, čo by ste nečakali
Celebony: ( Jimmi )04.06. 20193. Odhalenia
Celebony: ( Jimmi )14.05. 20192. Vydarené výmysly Weasleyovcov
Celebony: ( Jimmi )07.05. 20191. kapitola Začiatky
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )07.05. 2019Úvod k poviedke