Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Odpoledne u svatého Munga

Kapitola 2.

Odpoledne u svatého Munga
Vložené: denice - 02.05. 2019 Téma: Odpoledne u svatého Munga
denice nám napísal:

Odpoledne u svatého Munga

Originál: https://www.fanfiction.net/s/8968613/1/Afternoons-at-St-Mungo-s

Autor: Hypnobarb    Překlad: denice   Beta: Jimmi a Sevik99    Banner: Jimmi

                                                                Rating: 9+ 
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Kapitola 2.

 

Hermiona zívla a s úsměvem se protáhla. Rozpřáhla paže a roztáhla prsty tak doširoka, jak jen mohla. Nebolelo to. Takhle si představovala skvělou chvíli.

Během třetího týdne léčení se její stav rychle zlepšoval. Teď potřebovala chodítko jen v několika posledních hodinách z čtyřiadvacetihodinového léčebného cyklu. Když byly účinky lektvaru nejsilnější, mohla chodit s pomocí hole.

Bůh žehnej Letitii Flintové a Scorpiusovi Malfoyovi. Oba učívala v Bradavicích. Byla jednou z těch, kdo je inspirovali k hledání léčby postcruciatového syndromu a možná i k jeho úplnému vyléčení. Zřídkakdy se profesor mohl tak zblízka seznámit s plody práce svých studentů.

Zcela upřímně, Scorpiusovou motivací byl pravděpodobně Lucius Malfoy.

Viděla ho v ten den, kdy zahlédla Snapea, vycházejícího z ordinace léčitelky Flintové u svatého Munga. Draco svého otce doprovázel a řídil invalidní vozík, posouvající se po očarovaných kolečkách.

I když Luciusem opovrhovala kvůli všemu, co napáchal, vypadal uboze. Jeho arogance a elegantní vzhled byly ty tam. Ruce se mu bez ustání třásly. Nedokázal jimi chytit ani vozík, natož hůlku. Nohy měl přikryté hábitem, seděl shrbeně a oči se mu leskly účinkem lektvarů proti bolesti, díky nimž dokázal aspoň trochu snášet úporné křeče. Když projížděli kolem ní, nepohlédl na ni. S Dracem na sebe kývli.

Draco byl jeden z těch šťastných. Dosud se na něm neprojevily žádné příznaky, přestože ho Cruciem proklínal sám Voldemort. Bylo to dobře, protože se musel postarat o své rodiče.

Jeho otec byl proklínán Cruciem, až byl napůl mrtvý, nejen Voldemortem, ale kýmkoli jiným, komu ho Pán zla předhodil k pobavení. Byl jedním z nejhorších případů, které přežily tak dlouho.

Podle drbů na ministerstvu byl většinu času v bolestech upoután na lůžko. Vážně poškozený nervový systém mu neumožňoval bezpečně seslat jakékoli kouzlo.

Slyšela, že Narcisa je zdravá, ale válečné události jí způsobily tak vážnou agorafobii, že nedokázala opustit panství. Draco s Astorií žili s nimi a převzali péči o všechny malfoyovské záležitosti.

Zaznamenala Snapea, ležícího v křesle vedle ní. Uvědomila si, že jeho vlasy jsou ocelově šedé.

Když toho dne opouštěl léčitelčinu ordinaci a procházel recepcí, nevšiml si jí. Veškerou jeho pozornost upoutali Malfoyové. Opřel se o hůl a zastavil se před Luciusovým vozíkem. Sklonil se a něco řekl, ale nezaslechla, co to bylo. Malfoy zvedl hlavu a s nekontrolovatelným třesem se začal kolébat z boku na bok. Zvedl chvějící se ruku z opěrky a něco Snapeovi odpověděl. Snape se uchem natočil blíž k jeho ústům.

Pak se otočila, aby viděla na léčitelku Flintovou.

Mohli bychom zorganizovat setkání po letech, pomyslela si. Váleční hrdinové i darebáci, všichni nějak trpí následky nejkrutější Neodpustitelné.

Uplynula další čtvrthodina. Postcruciatový syndrom vyžadoval půl roku každodenního léčení, dvě až tři hodiny denně. Obrátila hlavu a pohlédla na Snapea.

Vypadal lépe, než když ho zahlédla u léčitelčiny ordinace. S těmi uvolněnými rysy nebyly vrásky v jeho tváři tak výrazné. Ve spánku se posunul a odvrátil hlavu.

Harry říkal, že Snape stále pracuje na oddělení záhad. Měl něco společného s temnou magií a analýzou artefaktů. Hádala, že lektvarů se musel vzdát. Není možné je vytvářet, když se vám neustále třesou ruce. Sama musela k psaní používat diktobrko. Byla ráda, že si před více než čtyřiceti lety vybrala jako svou profesi věštění z čísel. Mohla pracovat, dokud dokázala myslet a komunikovat.

Minerva říkala, že Snape má vnuka. Uvažovala, jaké to asi je, mít ho za dědečka. Až bude příště na čaji u Minervy, musí se jí zeptat, jak to s nimi je. Jeho syn a dcera byli mezi jejími studenty. Inteligentní a překvapivě dobře vychovaní. Jeden ve Zmijozelu, druhý v Nebelvíru, a vůbec ne tak nabručení jako jejich otec.

Kdyby tato léčba fungovala, mohla by se vrátit do Bradavic. Moc ráda tam učila. Rutinní výpočty pro ministerstvo byly ve srovnání s tím nudné.

Ron si začal svou aférku, ještě když žili v Bradavicích. Ale přemýšlet o něm by mohlo pokazit její dokonale dobrou náladu. Rozvod byl ošklivý a Denní věštec ho do detailů rozpitval. Měla si uvědomit mnohem dřív, co znamenají jeho večery v kanceláři. Před třemi lety jí určili diagnózu a dostala se do bodu, kdy chůze začala být problém. Když musela od hole přejít k chodítku, našel si někoho zdravého. Zdravého, životem neopotřebovaného a plodného.

Když Hugo s Rose vyhrožovali bojkotem jeho svatby a Ron viděl rudě a utekl s Francine, bylo to jako tenkrát, když odešel během jejich pekelné tábornické cesty za viteály. I když tentokrát za tím mohlo být Francinino těhotenství.

To už dávno odnesl čas, pomyslela si. Musela to nechat být. Tělesně na tom byla lépe než v předchozích letech a měla důvod doufat v budoucnost.

Zívla a znovu se protáhla. Ještě pár minut a bude schopná vstát a odejít z léčebného centra. Bez chodítka. Možná i bez hole. Za pár měsíců by měla být schopná tančit.

Zaslechla tiché zakašlání a otočila se, aby pohlédla na Severuse Snapea, jehož temné oči sledovaly její nadšené protahování.

Impulsivně se na něj široce usmála.

„Není to úžasný pocit, moci se pohnout a nemít žádné bolesti?“

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 28.07. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 2. Od: sisi - 03.05. 2019
Velmi děkuji za novou krásnou kapitolu. Je v ní sice mnoho utrpení z války, ale vsadím se, že nová generace potomků válečných hrdinů a veteránů udělá svět o mnoho hezčím a útulnějším i pro ně. Francina by mohla být celkem chytrá a sečtělá a uvařit Ronovi jedno speciální kafe, až ji bude nudit. :-DDDD Moc se těším na pokračování.
Re: Kapitola 2. Od: denice - 05.05. 2019
Kapitolu jsi moc pěkně shrnula, nová generace se opravdu snaží a má výsledky. Francina třeba Rona otravuje, i když s největší pravděpodobností jen řečmi :-) Děkuji.

Re: Kapitola 2. Od: marci - 02.05. 2019
Krásné, denice. Shrnutí poválečných let - v podstatě není vítězů, není poražených. V následcích jsou si všichni rovni... Sladkobolná kapitola, ale s nadějí :) Moc se těším na pokračování a velice děkuji za excelentní překlad, denice, betušky :)
Re: Kapitola 2. Od: denice - 05.05. 2019
Ano, všichni jsou si rovní a teď po dlouhém trápení všichni mají šanci na když ne vyléčení, tak aspoň zlepšení, v tom je velká naděje do budoucna. Děkujeme.

Re: Kapitola 2. Od: martik - 02.05. 2019
Jacomo to vyhmátla. Epilog po epilogu. Lucius dojel na to, jak žil, ale i tak mu přeji zlepšení. Už kvůli Dracovi, vnoučatům, Narcise. A těším se na pokračování. Moc! Děkuji, denice, Seviku a Jimmi.
Re: Kapitola 2. Od: denice - 05.05. 2019
Ano, Jacomo uhodila hřebíček na hlavičku, teď je to jasné :-) Taky přeju Luciusovi naději na zlepšení, asi už zkusil dost a s ním celá rodina. Děkujeme.

Re: Kapitola 2. Od: Lupina - 02.05. 2019
Krása. Ach, rozplývám se. Hlavní je, že tu zazněla naděje na vyléčení. A Luciuse je mi líto. Škodolibě doufám, že Francine od Rona zdrhne, až si uvědomí, že je starý. A doufám, že si Hermiona se Severusem na konci zatančí. Děkuji, děkuji, děkuji. Byla to nádhera.
Re: Kapitola 2. Od: denice - 05.05. 2019
Těší mě, že se rozplýváš. Luciuse je mi taky líto, platí těžce za všechno, co způsobil. Asi bych Ronovi přála zůstat s Francine, ti dva se asi hledali, až se našli;-) Já děkuji, udělalas mi velkou radost.

Re: Kapitola 2. Od: margareta - 02.05. 2019
Tohle je úžasné čtení! Bere přímo za srdce! Doufám, že si Severus s Hermionou spolu skutečně jednou zatancují!! Z Luciuse mám smíšené dojmy; trochu mu přeji, že si užívá, co tak často dopřával jiným, a trochu mi je ho líto. Ale aspoň má, kdo by se o něho staral, to taky nemá každý! Tak si říkám, jak by na tom byl asi Ron, kdyby ho teď postihlo to samé a Francine ho opustila pro zdravého? Ke komu by šel? Vrátil by se na krk rodičům? Pochybuji, že by ho přivítali. Čarodějky, tuhle povídku už vážně začínám milovat! Denice, betušky, klobouk dolů! Dokonalý výběr a podle mě stejně dokonalý překlad! Čeština jako víno a sloh přímo návykový!! Mockrát díky! Jste skvělé!
Re: Kapitola 2. Od: denice - 05.05. 2019
Tak moc mě těší, že se ti příběh líbí! Lucius sklízí, co zasel, ovšem tolik let po válce, zubožený, s bolestmi a permanentně na lektvarech, bez magie - mně je ho taky líto. Ovšem syn i vnuk se mu povedli, to se musí nechat. Ron - no to jsi mě vyděsila, on by se třeba i mohl chtít vrátit na krk Hermioně… Mockrát děkujeme.

Re: Kapitola 2. Od: luisakralickova - 02.05. 2019
Souhlasím s jacomo, tak to bylo! A budoucnost určitě ukáže, že nějaké přehmaty v originálu lze napravit pravidelným dávkováním fanfic bonbónků. Díky denice.
Re: Kapitola 2. Od: denice - 05.05. 2019
Taky s Jacomo souhlasím, vyhmátla to perfektně:-) Děkuji.

Re: Kapitola 2. Od: Jacomo - 02.05. 2019
Ačkoliv vím, nadšeně jsem se těšila na novou kapitolu. Na Luciuse, na Draca a samozřejmě na Hermionu a Severuse. Autorka tu krásně shrnula uplynulá desetiletí, všechny potomky a osudy. A víš, co je na tom nejlepší? Že je to vlastně kanonické včetně epilogu. Klidně mohlo být ono Rowlingové "O devatenáct let později" - šťastně až na věky a o dalších devatenáct let později mohlo být všechno jinak. (Takovou drobností, jako že Snape v kánonu údajně (!) zemřel, se nezaobírám, všichni víme, jak to bylo, že.) Děkuji, denice a betušky. Je to skvělé čtení.
Re: Kapitola 2. Od: denice - 05.05. 2019
Jacomo, tvůj komentář je naprosto úžasný! Víš, že jsem si neuvědomila kanoničnost příběhu? Nějak jsem podlehla drobnému zádrhelu se Severusem, za což se teď upřímně kaju. Máš pravdu, kánon jako vyšitý. Děkuji.

Re: Kapitola 2. Od: zuzule - 02.05. 2019
Doufam, ze lecba pomuze. Jim vsem. :) Dekuju!
Re: Kapitola 2. Od: denice - 05.05. 2019
Snad ano, uvidíme :-) Děkuji.

Re: Kapitola 2. Od: kakostka - 02.05. 2019
Jeee, to jsou dobré zprávy:-) setkání po letech, to by mohl být zážitek. Luciuse je mi líto, tohle si vážně vyžral a Draco to má vše na hrbu. Ale věřím, že se to všechno v dobré obrátí, i Lucík se zlepší. Moc děkuji za překlad a vymazlení kapitoly betou.
Re: Kapitola 2. Od: denice - 05.05. 2019
Dobré zprávy se vždycky hodí, i když znamenají dlouhé léčení. Snad i Lucius se dočká - to bych přála jemu i Dracovi. Děkuji.

Prehľad článkov k tejto téme:

Hypnobarb: ( denice )06.06. 2019Kapitola 7.
Hypnobarb: ( denice )30.05. 2019Kapitola 6.
Hypnobarb: ( denice )23.05. 2019Kapitola 5.
Hypnobarb: ( denice )16.05. 2019Kapitola 4.
Hypnobarb: ( denice )09.05. 2019Kapitola 3.
Hypnobarb: ( denice )02.05. 2019Kapitola 2.
Hypnobarb: ( denice )25.04. 2019Kapitola 1.
. Úvod k poviedkam: ( denice )18.04. 2019Úvod k povídce