Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Odpoledne u svatého Munga

Kapitola 1.

Odpoledne u svatého Munga
Vložené: denice - 25.04. 2019 Téma: Odpoledne u svatého Munga
denice nám napísal:

 

Odpoledne u svatého Munga

 Originál: https://www.fanfiction.net/s/8968613/1/Afternoons-at-St-Mungo-s

Autor: Hypnobarb    Překlad: denice   Beta: Jimmi a Sevik99    Banner: Jimmi

                                                                    Rating: 9+ 
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Kapitola 1.

Lékouzelník doprovodil Snapea k místu vedle ní. Opatrně se spustil na pohodlné křeslo a hůl položil na podlahu tak, aby na ni snadno dosáhl. Měla zavřené oči a klidně, pomalu dýchala. Už dostala svou dávku a její křeslo bylo sklopené. Přikrývku měla zastrčenou kolem nohou, takže musela už chvíli spát.

„Zvyšujeme dávku o třetinu,“ řekl mladý lékouzelník. „Podle dnešních výsledků se vaše tělo dostatečně přizpůsobilo tomu, aby ji sneslo.“

„Dobře,“ odvětil Severus a posunul se, když mu magicky upravené křeslo zvedlo nohy a zformovalo se tak, že jeho zádům a stehnům zajistilo maximální pohodlí. Natáhl zkroucenou ruku, aby si vzal hrnek, z něhož stoupala pára. Lékouzelník mu ho přidržoval, zatímco Severus pomalu ovíjel prsty kolem silného ouška a druhou rukou si hrnek podpíral. Když jej pevně držel, srovnal tvář do výrazu chladné vyrovnanosti a opatrně usrkl.

Žádný z absolventů Mrzimoru neuvidí bývalého bradavického mistra lektvarů ušklíbat se chuti lektvaru.

„Dejte si s pitím na čas,“ poznamenal lékouzelník, opakující své instrukce, jako vždy během těch dvou týdnů, kdy Severus docházel ke svatému Mungovi na léčení.

Volnou rukou lékouzelníka odmávl. Běžnou praxi znal nazpaměť.

Jeden doušek za minutu. Celkem dvanáct doušků.

Ne, to bylo staré dávkování. Při zvýšení o třetinu by teď měl vyprázdnit hrnek šestnácti doušky. Takže lektvar bude vlažný. Jeho svaly se začnou uvolňovat, když dopije sedmý doušek. Po desátém mu povolí křeče v rukou. Pět minut po dvanáctém doušku bude ospalý. Za dalších pět až deset minut usne a lékouzelník mu přikryje nohy dekou.

Přibližně za devadesát minut se probudí a bude se cítit lépe.

Cítit se lépe bylo definicí dobrého dne. Bude méně křečí a ty, které zůstanou, nebudou tak silné. Neustálá bodavá bolest v nohou a zádech se zmenší, nesnesitelná bolest v rukou se rozplyne a jeho rovnováha se zlepší. Pořád bude potřebovat hůl kvůli zesláblým nohám, ale bude v lepším stavu než Grangerová.

Po třetím doušku otočil hlavu a pohlédl na spící ženu. Její chodítko bylo složené a opřené o zeď za křeslem.

Léta už ji neviděl. Možná deset, nebo víc? Naposledy to bylo, když si Lily Potterová brala Thomase Longbottoma. Severus si vzpomněl, že ji viděl tančit s jejím manželem, tím ryšavým otrapou. Bývalým manželem. Když se její stav zhoršil, Lasičák při ní nestál.

Minerva povídala Severusovi o Grangerové při jejich každoměsíčním setkání u čaje v jejím domě v Prasinkách. Poté, co odešla do důchodu, se z jejich pravidelných čajových besed v jeho bytě v Londýně staly schůzky u ní doma. Po letech vzájemného přátelství bylo příjemné mít možnost strávit nějaký čas s jedním z mála lidí, kteří mu rozuměli.

Grangerová začala mít příznaky plné dva roky předtím, než se začaly nějaké objevovat u Severuse. Jakýmsi zvráceným způsobem to dávalo smysl. Úmysl, s nímž byl Cruciatus sesílán, měl na postcruciatový syndrom významný vliv. Belatrix neměla v úmyslu nechat Grangerovou žít, takže jí neváhala způsobit poškození.

Na druhé straně Pán zla si svého mistra lektvarů a špióna cenil. Když ho tedy trestal, působil mu bolest, ale trvalé újmě se vyhýbal. Přinejmenším do chvíle, kdy ho pokousala Nagini.

Trhl sebou, když si ten okamžik vybavil.

Před několika lety mu Minerva svěřila, že Grangerová se už nedokáže pohybovat po Bradavicích. Vzdala se výuky věštění z čísel a přijala místo na ministerstvu. V době, kdy šedesátiletá Hermiona Grangerová-Weasleyová začala potřebovat chodítko, její manžel budižkničemu ji opustil kvůli zdravé, třicet pět let staré ženě, s níž založil druhou rodinu.

Podle Minervy obě děti Grangerové se svým otcem stále ještě nemluvily.

Žádná ztráta. Ten chlap byl blbec a Grangerová s ním zřejmě žádné velké štěstí neudělala. Snad se jejich děti omezily na přijetí genetického vkladu pouze z matčiny strany.

Ne že by jeho manželství dopadlo lépe. Nejdřív by si měl zamést před vlastním prahem. Catherine ho nazvala studeným panchartem a našla si někoho jiného. Ale přinejmenším se s ním Elizabeth a Stephen stále bavili. A svého vnuka vídal častěji než Catherine.

Při té myšlence se ušklíbl. Jeho děti byly jedinou dobrou věcí na jeho osmiletém manželství. Se svou snachou si rozuměl a tiše zbožňoval svého dvouletého vnuka.

Kvůli Tylerovi se smířil s bolestí, kterou mu působilo batole, lezoucí po něm. Kvůli Tylerovi soustředil veškerou svou sílu do rukou, aby dokázal pochovat Stephenova a Meganina syna.

Svého vnuka.

Muž, který si myslel, že nikdy nebude mít rodinu, že nepřežije tu zatracenou válku, měl děti, které si ho vážily a milovaly ho. To byla jeho odměna za všechno, co kdy obětoval.

Kdyby tato léčba napravila poškození nervů a umožnila mu chodit a používat ruce tak, jak mohl před deseti léty, už nikdy v životě by si nemohl na nic stěžovat.

Tedy, stěžovat by si mohl, ale neudělal by to.

Lektvar byl dopitý. Položil prázdný hrnek na stůl mezi svým křeslem a křeslem Grangerové. Uvolnil se v jistotě, že mu brzy přehodí přes nohy přikrývku. Ještě jednou pohlédl na spící ženu a zavřel oči. Teď už byl ospalý.

Nechala si šedivět vlasy, pomyslel si. Naprosto pochopitelné. Když má člověk soustavné bolesti, nezáleží mu na tom, aby si udržel barvu vlasů.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: hanka - 28.03. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 1. Od: sisi - 26.04. 2019
Minerva odpočívá na vejminku v Prasinkách, a Severus k ní chodí na čaj, když mu to končetiny dovolí. jinak pobývá v křesílku na oddělení válečných vysloužilců spolu s držitelkou Merlinova řádu. Držitel číslo dva - Ronald se opět vyvedl v celé své parádní kráse, jako schudlý hrdina oslňuje mladici v reprodukčním věku, ale nemyslím, že by s ní vydržel. On vždycky uteče, když nemá dost jídla a měkkou postel a teplé oblečení. Vlastně je to jen ubožák, když celý život utíká před problémy. Severus je z jiného těsta. Podle mě silně touží po klidném, vyhřátém místě, možná poněkud mrzimorsky, kde by mohl pít čaj, číst knihu, psát paměti lektvarů, chce mít někoho, s kým může vést smysluplný rozhovor a občas pohladit vnuka po vlasech. O Hermioně se píše hodně těžko, ale i ona dokáže věřit ve štěstí a budoucnost. Spolu se Snapeem budou silná dvojka a překonají celou minulost i šediny. Držím jim palce, aby nezakopli a těším se další kapitolu nové povídky. Díky za překlad.
Re: Kapitola 1. Od: denice - 30.04. 2019
Hlavní hrdiny jsi charakterizovala a teď nezbývá než čekat, jak jsi se trefila a jak to bude dál... Děkuji.

Re: Kapitola 1. Od: Gift - 26.04. 2019
Paaani, jsem sokovana vic z faktu, ze Severus se ozenil a zalozil rodinu, nez z jeho zdravotnich nasledku. Co to o me coby ctenarce vypovida? Ze ctu moc dramatickeho fanfiction. :-) Kazdopadne jsem doslova nadsena z originalniho settingu. Neco takoveho jsem jeste necetla. Vyborne vybrana povidka, moc dekuji!
Re: Kapitola 1. Od: denice - 30.04. 2019
Tak mě šokovalo, že si vzal nějakou zcela neznámou ženu - asi čtu moc snamione :-) Jsem ráda, že se líbí - přiznám se, že jsem měla trochu obav, ale rozhodně mě neodradily od překladu. Děkuji.

Re: Kapitola 1. Od: luisakralickova - 26.04. 2019
Veteráni ve výslužbě? Určitě ne, moc zajímavý začátek dalšího života. Jak píše margareta, určitě je čeká minimálně spolupráce, takové hlavy nebudou přijímat osud se založenýma rukama. Díky denice, vidím to optimisticky;)
Re: Kapitola 1. Od: denice - 30.04. 2019
Rozhodně je to začátek nové kapitoly, to je pravda. Děkuji.

Re: Kapitola 1. Od: marci - 25.04. 2019
Ach denice - jsem okouzlená. A vlastně, když o tom tak přemýšlím, ani nedokážu definovat čím. Asi něčím, co na mě z kapitoly dýchlo, co nějak rezonovalo s mojí duší, snad, nebo momentálním rozpoložením. Nevím. Vlastně mě nezajímá děj, minulost nebo budoucnost hlavních protagonistů. Pokud budu s povídkou i nadále takhle souznít, nechám se prostě unášet. Asi jsem přesycená všemi těmi prvoplánovými dramione i snamione a hledám něco trochu jiného. A jsem moc zvědavá, jak na mne bude povídka působit dál... Děkuji, denice i betušky, za krásný překlad. Budu se těšit na příští týden :)
Re: Kapitola 1. Od: denice - 30.04. 2019
Milá marci, naprosto přesně jsi vystihla to, co jsem velmi intenzivně cítila už při prvním čtení. Původně jsem po vražednici Amelii hledala právě prvoplánovou dramionku, ale když jsem narazila na tento příběh, hned bylo rozhodnuto. Děkujeme.

Re: Kapitola 1. Od: martik - 25.04. 2019
Naprosto chápu, že jsi měla potřebu to přeložit. Škoda, jsem kapitolku nemohla číst už včera, mohly jsme si o ní podebatit. Oba už si zjevně něčím prošli a nebyla to procházka růžovou zahradou. Weasley je opět za ultimátního vidláka - a to mám dojem, že vidláky těžce urážím. Ale jak už psala Lupina - nejde i nic neznámého, zvláštního, naopak se to bohužel stává standarem. Aspoň že děti jsou po Hermioně. Že o manželku přišel Severus mě tolik nepřekvapuje. Na něj je potřeba velmi milující, empatická a silná žena. S jeho obtížnou povahou a traumaty. Naopak mě mile překvapilo, že vůbec nějakou měl a že má i děti a vnoučata. Přeju mu to. Těším se až od spánku dostaneme i k rozhovorům. A ano, trošku to vypadá jako domov důchodců ;-) ale já bych to spíš nazvala jako sešlost válečných veteránů. Děkuji, denice, za další velmi zajímavý překlad. A samozřejmě poděkování i betám.
Re: Kapitola 1. Od: denice - 30.04. 2019
Strašně moc mě těší, že první kapitola měla úspěch. Je to taková ochutnávka :-) Ti dva si opravdu za ta léta prošli lecčím a proto je teď dvojnásob smutné, co se jim stalo. Ale nevzdávají to a to je hlavní. Moc doufám, že brzy bude příležitost příběh probrat;-) Děkujeme.

Re: Kapitola 1. Od: margareta - 25.04. 2019
Začíná to pošmourně, to tedy jo, ale zase se tím víc můžu těšit na dobrý konec! Přece jako kouzelníci mají před sebou ještě fůru let a jestli se vyléčí, můžou toho ještě spoustu zažít! Navíc, oba jsou velmi tvořiví, to by v tom byl čert, aby spolu, jakmile se pořádně postaví na nohy, něco nevymysleli! Možná dokonce něco, co jim vynese obdiv a slávu celého kouzelnického světa a nad čím budou lidi jako Ron a Catherine jenom závistivě skřípat zubama! Přála bych to jedněm i druhým! Moc se těším na rozhovory Severuse s Hermionou. Děkuji, denice a betušky! Je to tak poutavé, až mě bere tušení, jestli se z toho nevyklube moje další srdcovka! Což ovšem bude pouze vaše vina! A banner je krásný a výmluvný: ten svěží trojlístek na pozadí suché a tvrdé skály... Díky!!!
Re: Kapitola 1. Od: denice - 30.04. 2019
Pošmourně, to ano, ale když on život už je takový. A tady stál osud pěkně dlouho za rohem a cpal cihlu do boxerských rukavic... Banner vymyslela Jimmi sama a opravdu je krásný. Děkujeme!

Re: Kapitola 1. Od: Lupina - 25.04. 2019
Jsem nadšená, že Severus se dočkal vlastní rodiny a milujících dětí a vnoučat. A osud Hermiony mě nepřekvapuje, je to osud mnohých žen - porodit a vychovat děti, aby byly prohlášeny za staré, nudné, tlusté... (doplň dle lebosti) a byly opuštěny. Zaujala mě myšlenka trvalých následků po Cruciatu. Nějak se tomuto možnému vývoji nedivím. Dovedu si představit, že po takovéto kletbě by opravdu následky byly. Moc se těším, až bude Severus i Hermiona vzhůru. V tomto věku budou určitě jejich rozhovory víc než zajímavé. Děkuji, denice. Moc se těším na pokračování.
Re: Kapitola 1. Od: denice - 30.04. 2019
Severus je tady bezvadný dědeček - kdo by to byl čekal, že. Postcruciatové následky si pěkně počkaly, ale pak dopadly tím krutěji. Hermiona bohužel měla tu smůlu, že onemocněla a Ron to nezvládl; jak píšeš, to se stává. Ale když se to tak vezme, zase o moc nepřišla. Děkuji.

Re: Kapitola 1. Od: Jacomo - 25.04. 2019
Ale to zřejmě bude zcela jiná povídka! Mám obrovskou radost, že tento Severus se dočkal - byť jen nakrátko - manželského štěstí a může se těšit z vnoučete. Hermiony je mi líto, pro tohoto Rona asi omluvy nenajdu. Nicméně jsem moc zvědavá, co dalšího se bude u svatého Munga dít. Veliké díky, denice a betušky.
Re: Kapitola 1. Od: denice - 30.04. 2019
Dost jiná povídka, to máš pravdu. Až jsem se bála, jak ji čtenáři přijmou... ale snad dobře, aspoň zatím :-) Děkuji.

Re: Kapitola 1. Od: zuzule - 25.04. 2019
Nojo, tenhle Ron se nevyvedl, ale potesily me Severusovy deti :) Dekuju!
Re: Kapitola 1. Od: denice - 30.04. 2019
Severus má aspoň zadostiučinění - Ron na něj prostě nemá :-) Děkuji.

Re: Kapitola 1. Od: kakostka - 25.04. 2019
Ach jo, to vypadá na bolavej a smutnej začátek. Ron se tu asi vážně moc nepovedl... ale těším se na ta odpoledne, až nebudou tolik spát a nebo naopak, že až se Hermiona probudí, bude se dívat na Severuse a přemýšlet o něm. vypadá to lákavě, děkuju
Re: Kapitola 1. Od: denice - 30.04. 2019
Naštěstí nebudou jenom spát :-) Děkuji.

Prehľad článkov k tejto téme:

Hypnobarb: ( denice )06.06. 2019Kapitola 7.
Hypnobarb: ( denice )30.05. 2019Kapitola 6.
Hypnobarb: ( denice )23.05. 2019Kapitola 5.
Hypnobarb: ( denice )16.05. 2019Kapitola 4.
Hypnobarb: ( denice )09.05. 2019Kapitola 3.
Hypnobarb: ( denice )02.05. 2019Kapitola 2.
Hypnobarb: ( denice )25.04. 2019Kapitola 1.
. Úvod k poviedkam: ( denice )18.04. 2019Úvod k povídce