Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Severusovy sny

Kapitola 1. Mrazivé Vánoce

Severusovy sny
Vložené: Lupina - 24.04. 2019 Téma: Severusovy sny
Lupina nám napísal:

Autor: paganaidd                  Překlad: Lupina        Beta: marci                 Banner: arabeska

Originál: https://www.fanfiction.net/s/7679130/1/

Rating: 13+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 1. Mrazivé Vánoce

O těchto vánočních prázdninách bylo v Bradavicích nezvykle mrazivo.

Letos Velkou síň nezdobil žádný vánoční strom, ačkoliv po jednom měli ve sborovně a na ošetřovně. Učitelé se neponořili do obvyklého veselí a raději si vybrali schůzky v soukromí.

Carrowovi Štědrý den trávili radovánkami v úzkém kruhu Pána zla. Severus se setkání zúčastnil, ale z následujícího programu se omluvil. Naštěstí díky své proslavené nechuti k hýření se nepotázal se zlou.

Navíc se hned zkraje oslavy jal Amycus úslužně informovat Pána zla o Severusových aktivitách. Tomu přišla jako nejzábavnější část, v níž Amycus s pochechtáváním popisoval Severusovo údajné zneužívání malé Weasleyové.

Pán zla se ušklíbl (jednomu z toho pohledu stydla krev v žilách) a pravil: „Vidíš, Severusi, je to tak, jak jsem řekl. Bradavické studentky jsou jako hrozen vína. Stačí utrhnout. Co myslíš, necháš si ji?“

Severus sklonil hlavu, aby vytvořil myšlenky na to, co se mělo dít oné noci se slečnou Weasleyovou. Pán zla prakticky zakdákal potěšením při představě jejího ponížení a ztráty panenství.

Když Severus oslavy Smrtijedů opustil, cítil, že potřebuje sprchu.

Delší než obvykle.

Slečna Weasleyová naštěstí pochopila, že Amycusovi ve splnění jeho hrozby zabránil pouze Severusův údajný zájem o ni. Nikdy nepopřela žádnou z temných domněnek jejích spolužáků.

Občas ji přistihl, jak na něj ve Velké síni zírá.

Momentálně odjela se zbytkem studentů domů. Žádný z nich nezůstal. Ani jeden. Což bylo naprosto nezvyklé, ale to i tyto časy.

Severus prošel hlavním vchodem a máchnutím hůlkou zavřel a zamkl dveře.

Na okamžik si přál, aby jej cesta dovedla do podzemí k jeho starým komnatám. Namísto toho se unaveně vlekl schody k ředitelně.

Minul ošetřovnu, kde zaslechl tlumené hlasy Filiuse a Minervy v kradmém rozhovoru s Poppy. Jiné roky by se k nim připojil. Jiné roky by tu byl Brumbál a pozval by ho.

Minerva otevřela dveře právě v okamžiku, kdy je Severus míjel. Ani slůvkem jej nepozdravila, jen její oči zaplanuly záští. Rychle se otočila, jako by nemohla vystát ani pohled na něj, a odspěchala do svého kabinetu.

Severusův krok nezaváhal. Cítil v zádech pohledy Filiuse a Poppy. Nepohlédl vlevo ani vpravo, přestože v srdci se mu objevila další prasklina.

Konečně dorazil do bezpečí svého království. Zamkl za sebou dveře, hodil se na židli za stolem a s úlevou si přivolal skleničku.

Tuto jedinou noc jej Pán zla nezavolá. Ne kvůli mizerným svátkům, ale protože ten šílený bastard byl hluboce ponořený do jakéhosi komplotu na polapení toho zatraceného kluka. Pán zla měl schůzku se špehy a informátory.

Nebylo by moudré, aby se Severus opil, jak by si přál. Seděl a přemýšlel, jestli mu ještě záleží na tom být moudrý.

Než se stihl rozhodnout, tiché poklepání jej varovalo, že za dveřmi někdo stojí.

Máchnutím hůlkou dveře otevřel. „Vstupte,“ zavolal, aniž by se obtěžoval vstát.

Do místnosti nakoukla Poppy. Možná chtěla zkontrolovat, zda je sám. Prošla dveřmi, ale jen tak daleko, aby je za sebou mohla zavřít.

„Čemu vděčím za toto překvapení?“ zeptal se chladně. „Nastala nějaká krize, kterou musím vyřešit?“

„Ne, děkuji, Severusi,“ odpověděla tiše. „Přišla jsem vám jen popřát šťastné Vánoce.“

Ve škole pracovala, už když Severus nastoupil jako student, a vždy k němu byla docela milá. Letos však se interakce s ostatními zaměstnanci daly popsat pouze jako nenávistné, s nedostatečně skrývaným opovržením.

Toto přání dobrého mu přišlo poněkud nepatřičné.

„Bude to vše?“ zeptal se stále chladně.

Kupodivu se na něj usmála. „Vím, jak dobře chráněné máte komnaty, Severusi.“ Držela ruce za zády, jako by něco skrývala.

„Jestli mě hodláte zavraždit, měl bych vám připomenout, že v souboji vás snadno porazím. Byla by škoda vás zabít. Studenti stále potřebují vaše schopnosti,“ odvětil Severus jedovatě. Upřímně doufal, že to mezi nimi až na hůlky nedojde, a už vůbec ne na Štědrý den.

Ruce dala dopředu a ukázalo se, že drží malý stříbrný balíček. „Severusi,“ pokračovala tiše, „prosím. Jsou Vánoce a napadlo mě…“ zaváhala, „chtěla jsem vám dát toto.“

Severus zamrkal, když onen balíček položila na stůl. Až teď si uvědomil, že Poppy jej oslovila ‚Severusi‘ a ne ‚pane řediteli‘ jako celé toto pololetí.

Zíral na balíček ne větší než krabička karet. „Dosti nenápaditý způsob, jak se mě zbavit, nemyslíte?“ ušklíbl se. „Nastavený, aby vybuchl, až se jej dotknu?“

Podívala se mu přímo do očí. „Něco takového bych nechtěla,“ odporovala jemně. „Nedovedu si představit, kdo by dokázal ochránit děti, kdybyste zmizel.“

Severus cítil, jak se mu zrychlil tep. „Nemám žádný zájem na ochraně těch spratků,“ zasyčel. „Dělám, co mi řekne Pán zla.“

Přikývla, ale v očích měla stíny. „Ano, to chápu. Také chápu jiné věci.“ Odstoupila od stolu. „Víte, pochybuji, že by si Carrowovi všimli, kdyby si ďábelský ředitel vytvořil zvyk přicházet na ošetřovnu kvůli soupisu majetku a posuzování stavu mé skříně s lektvary. Má pracovna je chráněná stejně jako vaše.“

Severus na tu ženu jen zíral.

„Ostatní pracovníci zítra odcházejí, aby si dali vánoční večeři v Prasinkách. Řekla jsem jim, že budu večeřet s přítelem. Prožívá v této válce těžké časy, víte.“ Poppy přešla ke dveřím. „Jestli budete chtít moji společnost, budu v pracovně v pět večer.“

Severus opět zamrkal. „Jistě mě nezvete na vánoční večeři?“ zeptal se zvolna.

Poppyina ruka na klice se zastavila. „Ano, zvu.“ To bylo vše, co řekla, než otevřela dveře a zamířila dolů ze schodů. Severuse zanechala samotného se stříbrným balíčkem.

Švihem hůlky zkontroloval dárek na černou magii a čáry. Poznal jen, že vydává léčivou magii.

Zaskřípal zuby a přemýšlel, na co si to Poppy hraje. Snažila se nechat se zabít? I kdyby jej podezřívala, že je dvojitým agentem, neměla důvod podstupovat takové riziko.

Otevřel balíček. Uvnitř ležel zářící flakónek se štítkem uvázaným kolem hrdla.

Pokoj srdci.

Severus dlouze zíral na neprůhledný stříbrný lektvar, který vířil v lahvičce.

Pokoj srdci byl silný lektvar s klamně neškodným názvem. Kvůli jeho návykovosti bývalo jeho použití Ministerstvem kouzel omezováno. Mudlovské pohádky o lidech odčarovaných do Země mládí vycházely z jeho účinku. Severus jej nikdy nepřipravil a rozhodně jej nikdy neužil.

Svatý Mungo jej používal jen v případech úporných depresí a magických šoků. Za správných podmínek byl proslavený svojí zázračnou mocí. Severus dumal, jak jej Poppy asi získala.

Malá dávka poskytla uživateli asi čtrnáct hodin úžasných snů, nebo tak se to alespoň tvrdilo. Sny byly přesně tím, co uživatel potřeboval – měly zmírnit veškerou bolest, která potřebovala být zmírněna.

Severus švihl hůlkou a zamkl dveře. Zvedl lahvičku, aby s pocitem neodvratného rozlomil pečeť a vlil si obsah do krku.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: silrien - 01.05. 2019
Přečetla jsem prvních pár řádků a přemýšlela, zda to dám. Bylo mi Severuse tak moc líto. Prolétla jsem očima kousek dál, Poppy mu přeje veselé vánoce, tak snad nebude sám. Pokračovala jsem ve čtení. Je to tak vtahující. Jsem zvědavá na pokračování. Děkuji

Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: sisi - 26.04. 2019
Je jasný, že buď odbočuji od tématu, nebo prostě už jen šílím. (náročný den) Být Severusem, asi bych onen lektvar v zabroušeném flakonku prověřovala milionem kouzel, nejen že je temný, ale donesla mu ho i stará čarodějka. Severus si mohl připadat jako Sněhurka, která dostala otrávené jablko, hřeben, a pod. Propadne se do snů a nebude se chtít probudit, pokud ho nevysvobodí láska. Tak to bude dost zajímavé, kdo si troufne Severuse probudit, vyjma Temného pána a jeho znamení? Děkuji za překlad, opravdu se těším na popis Severusových čtrnácti snů. Co sen, to hodina spánku. Ehm, v jiné pohádce trápili hlavního hrdinu těžké obruče kolem pasu a po překonání času sami od sebe praskly, pak ho vysvobodilo svítání, také dobré. :-)

Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: gleti - 25.04. 2019
přiznám se, že jsem povídku četla pomocí překladače, ale na českou verzi se těším jak malé dítě.

Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: Ani - 25.04. 2019
Rozjíždí se to slibně a zdálo by se, že se ve zbytku povídky budou zdát Severusovi jen samé hezké sny...nebo ne? :) Díky!
Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: Lupina - 25.04. 2019
No, hezké, ani bych neřekla. Zajímavé rozhodně :-) Už příště se dozvíme, co lektvar způsobil. Moc děkuji za komentář, Ani.

Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: luisakralickova - 24.04. 2019
Další netrpělivě očekávaný příběh je tady a další dávka emocí bude vyhlížena hodně nedočkavě. Díky, díky děvčata.
Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: Lupina - 25.04. 2019
:-) Já děkuji za komentář, luiso.

Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: JSark - 24.04. 2019
Jé, to bolo také smutné. Ale aspoň jednému človeku docvaklo, o čo ide a tak má pán riaditeľ o spojenca viac. Díky za preklad.
Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: Lupina - 25.04. 2019
Přesně, smutné, to byl Severusův osud. Snad mu autorka dopřeje něčeho lepšího... ale to teprve uvidíme. Poppy je chytrá čarodějka. Všimla si a jedná. Díky za komentář, JSark.

Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: Gift - 24.04. 2019
Poppy jsem mela vzdy rada a o to vic me tesi, ze opet dostava v jedne z povidek dulezitejsi a hlavne laskavou roli. Severus je... v extremne smutne situaci. Ctenar tak nejak jiz citi, ze to nemuze dopadnout dobre, ale je to tak poutave napsane, ze jednoduse nemuze odolat. Moc a moc dekuji!
Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: Lupina - 24.04. 2019
A ono to vlastně svým způsobem dopadne dobře :) Závěr mě připravil o dech. Poppy je tu skvělá. Moc děkuji za komentář, Gift.

Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: kakostka - 24.04. 2019
Lupinko, to je úvod k povídce Snů, které měl Harry, jak si osvojili Tima? Ouuuuuu to znamená, že Severus umře, aaaaaaaach joooo, to bude fakt bolavé. A jsem zvědavá v jaké koleji byla Poppy a také na účinky lektvaru, ona snad věděla, co dělá.
Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: Lupina - 24.04. 2019
Ano, je to pokračování. Proto jsem to nechtěla ani číst. Ale neboj. Není to až tak bolavé, ono je to hodně o léčení duše... Ale popláčeš si :-) Díky za komentář, kakostko.

Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: Elza - 24.04. 2019
Týjo, mám totální mrazení v zádech. To je dokonalý!
Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: Lupina - 24.04. 2019
Těší mě, že se líbí :-)

Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: margareta - 24.04. 2019
Když se sejde u povídky trio Lupina- Marci- Arabeska, není co dodat; jenom číst a číst a kousat si prsty při čekání na další kapitolu! Už teď mám nervy na pochodu!!! Severus je tu tak mrazivý, až mě jímá hrůza. Zato Poppy je tady léčitelka, jak má být! Vnímá i to, co zvnějšku není vidět. Ale mám strach, že Ginny něco někomu naznačí, bojím se, že někomu z jejího okolí bude třeba divné, že na ní není viditelně více znát Snapeovo ,,mučení", nebo že ostatní profesoři začnou přemýšlet, proč se Poppy na Severuse nedívá tak nenávistně, jako oni. Severus žije na hraně, ale nedivím se, že po uklidňujícím lektvaru nesáhl sám už dříve. Je si více vědom závislosti, kterou vyvolává a tu si nemůže dovolit. Děkuji za kapitolu! Už aby byla další! A nejlíp dvojitá a dvakrát týdně!! Díky!!
Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: Lupina - 24.04. 2019
Ono to možná bude trochu jinak. Přeci jen, zatím nevíme, co ten lektvar provede... A hlavně, minulost je daná (je to sequel...). Přiznám se, že jsem tuto povídku ani nechtěla číst, protože mě tento první díl uvedl do deprese. Ale ono se to vyvine jinak, než jsem čekala. Dopadlo to tak, že mě povídka sežvýkala a na konci vyplivla se slzami v očích ale se smířením v duši... To si ale počkáme :-) Moc děkuji za komentář a doufám, že se bude líbit, margareto.

Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: kakostka - 24.04. 2019
Milá Arabesko, první děkuju tobě za úúúúúúžasný banner, to je jak pohlazení, moc povedený kousek. Zlatá Poppy, jak chytře si poradila, v jaké že to byla koleji? Jsem zvědavá, jestli Severus na tu večeři příjde. A tajemný lektvar, který on nikdy nevařil? tak to je výzva. Předpokládám, že tahle povídka bude dost emočně náročná, ale těším se na ni a moc.
Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: Lupina - 24.04. 2019
Ha, Poppyina kolej se odhalí :-) I jestli Severus přijde. Ale teď vypil lektvar, který by si neuvařil. Myslím, že hlavně pro to, že by nevěřil, že ho potřebuje. Takže musíme nejdřív zjistit, co ten lektvar provede. Doufám, že se bude líbit, Kakostko. A děkujeme za komentář. Arabesce se banner moc povedl.

Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: denice - 24.04. 2019
Skvělá, skvělá, skvělá Poppy. A Lupina a marci. To se mi často nestává, aby mě kapitola zanechala rozechvělou a se slzami v očích. (No dobře, když vynechám Kaňky). Jste kouzelnice. Nevím, co napsat, vážně. Jen tu sedím a zírám. Děkuji.
Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: Lupina - 24.04. 2019
Jo, Poppy je báječná. A chytrá. A tento příběh - jeho rozuzlení - ten chytne za srdce. Děkuji za komentář, denice.

Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: Jacomo - 24.04. 2019
Je to tady! Těšila jsem se hned od probuzení, že si budu moct přečíst první kapitolu Snů. O to víc, že už jsem věděla, co v ní bude. Prostě jsem se nemohla dočkat, až se zase vrátím do tohoto příběhu, který toho má tolik mezi řádky. Nekonečně děkuji Poppy, že pochopila a že má odvahu podat Severusovi pomocnou ruku. Merlinví, že ho čeká přetěžký rok. A nekonečně děkuji brilantnímu týmu Lupinka-Marci za přípravu další fantastické povídky. A klaním se arabesčinu umění stvořit z obyčejných fotek krásný banner, u kterého se tají dech. Objímám vás, čarodějky!
Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: Lupina - 24.04. 2019
Už je to tady :) Nějak mi to uteklo. Je to jako včera, kdy šly Snapeovy vzpomínky. Poppy je tu skvělá a ještě se s ní setkáme. Banner je skvělý, že? A marci tam dokázala dodat i Kráturu. Děkujeme za komentář, Jacomo. Medvěd

Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: marci - 24.04. 2019
Přemýšlela jsem, v jaké chvíli bych sáhla po onom lektvaru. Dovedu si takové situace představit, i když o nich nechci ani přemýšlet, ale - jelikož znám účinky - nevím, jestli by pomohl? Ani Severus to nemohl vědět. Zřejmě Poppy podprahově věřil, nebo mu bylo jedno, co by se s ním mohlo stát. Možná obojí... Krásný banner - děkuji Lupinko, arabesko...
Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: Lupina - 24.04. 2019
Mám stejný pocit. Bylo mu jedno, co se stane a možná Poppy věřil. Ale Severus se vrátí a to je nejdůležitější. Moc děkuji za vše, marci. Jsi nejlepší :-*

Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: martik - 24.04. 2019
Tohle asi nebude příběh, který by byl svým obsahem balzámem pro duši, ale bůh mi věř, že pro mě to balzám je. Díky za Poppy, za kapku normálnosti a lidskosti v tom hrozném období. Neuvěřitelné jak snadno mě to pohltilo, jakobych druhý díl četla terve včera a ne před čtyřmi měsíci. Jak snadno jsem přijala představu Vánoc. Sice je to válečné drama plné traumat a bolesti, ale mám pocit jako bych se vrátila domů. Děkuji. Těším se nesmírně. Jen mám dojem, že s touto kapitolou už jsem měla tu čest. A mám dojem, že tohle bude první povídka, u které mi reálně hrozí, že budu škemrat o předčasný přísun kapitol, jen pro mou osobní potřebu pořádně si pobrečet. Děkuji.
Re: Kapitola 1. Mrazivé Vánoce Od: Lupina - 24.04. 2019
Jo, tuto kapitolu četla Marci :-) Jinak vlastně půjde o Severusův návrat domů. Konec bude rozhodně slzavý, poslední kapitoly jsem nedokázala nikdy přečíst s jasnýma očima. Ale slzavý bude v tom dobrém. Tato povídka patří k těm, které nazývám Severusovy konce. A jestli budeš chtít soukromý přísun? ... Noooo, uvidíme ;-) Moc děkuji za komentář, martiku.

Prehľad článkov k tejto téme: