Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Od Zlatého dievčaťa k Sliz. princeznej

3. kapitola

Od Zlatého dievčaťa k Sliz. princeznej
Vložené: Jimmi - 08.03. 2019 Téma: Od Zlatého dievčaťa k Sliz. princeznej
Jimmi nám napísal:

Od chrabromilského Zlatého dievčaťa k slizolinskej princeznej

 

Autor: rumaan

Súhlas s prekladom:  univerzálny pre tieto stránky

https://www.fanfiction.net/s/7290423/3/

Preklad: Jimmi  

Banner: solace

Poviedka je plánovaná ako oslava 11.výročia týchto stránok.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 3

 

Chrabromilská veža

Pansy sa v duchu stočila do klbka, keď zbadala reakciu Chrabromilu na jej prítomnosť. Tušila, že sa toto pravdepodobne stane, ale jednako to bolelo. Profesorka Sinistrová predstierala, že sa nič nestalo, a stále rozprávala, kým viedla Pansy nahor do dievčenských spální. Pansy ukázali siedmacku spálňu a ona v duchu zvýskla, keď zbadala výhľad. Pansy milovala dramatické krajinky a takéto niečo slizolinským žalárom chýbalo. Neprítomne si všimla, že Sinistrová povedala niečo predtým, než odišla. Pansy nedávala priveľký pozor, pretože bola plne pohltená západom slnka v okne. Možno bude čeliť osamelým dvom mesiacom, ale aspoň má toto, aby ju to upokojilo.

 

Slizolinské žaláre

Hermiona sa pripravila na nevyhnuteľný šepot, ktorý prepukol, keď sa zjavila za Slughornom. Tmavá atmosféra pôsobila zastrašujúco, ale skôr by zomrela, než by dala najavo slabosť pred nejakým slizolinčanom. Pohľadom skĺzla na druhú stranu, kde sa okolo kozuba zoskupili mlčanliví siedmackí slizolinčania. Krátka sa stretla s párom sivých očí, ktoré sa odvrátili skôr, než stihla rozlúštiť ten ich záhadný výraz. Nasledovala Slughorna pár schodíkmi do dievčenských spální. V duchu zhíkla, keď zbadala ten zložito vyrezávaný starožitný nábytok a prebehla prstami láskyplne po jednom z nádherných stolov, na ktorom už bola kopa jej kníh a pergamenov. Nemala by byť prekvapená kvalitou slizolinskej izby, ale aj tak jej vyrazila dych. Aspoň spálňa nebola taká ponurá ako klubovňa. V skutočnosti oheň planúci v rohu ju robil takmer veselou.

 

Slizolinská klubovňa

V tom čase v klubovni Slughorn zamieril k siedmakom po tom, čo ukázal Hermione jej izbu.

"Ach, mladý pán Malfoy, smiem na slovíčko?"

Draco prikývol. "Samozrejme, profesor, ako vám môžem pomôcť?"

"Len som sa chcel uistiť, že tu máte všetko pod kontrolou. Nerád by som, keby sa niečo slečne Grangerovej stalo, kým ju mám na starosti. Profesorka McGonagallová by mi to nikdy neodpustila."

"Nemajte obavy, profesor. Už som uviedol do činnosti niekoľko plánov pre každý prípad. Udržíme všetko pod kontrolou," odpovedal Draco, rukou ukazujúc na Blaisa, Daphne a Thea.

"Skvelé, vedel som, že sa na nás môžem spoľahnúť. Rád vidím, že ste všetci dozreli od... ehm... udalosti minulého roka." Veselo im zamával na rozlúčku, keď odchádzal z klubovne.

Draco nad tým pretočil očami a zachytil značne pobúrený výraz na Snapovom portréte. Potlačil uškrnutie a vrátil sa k svojim priateľom.

"O čom to všetko bolo, kamarát?" spýtal sa Blaise.

"Oh, veď vieš, Slughorn, ktorý je Slughornom. Chcel skontrolovať, že z tejto situácie sa nič hnusného nespojí s jeho menom."

"Takže čo urobíš, Draco? Som si istá, že neunikli tvojej pozornosti tie radostné pohľady niektorých našich mladších spolužiakov, ktoré si vymieňajú odkedy, čo sa správy o Grangerovej rozšírili," riekol Theo.

Draco si prehrabol rukou vlasy. V noci o tom premýšľal. Vedel, že všetci očakávajú, že počas tých dvoch mesiacov tu dole Grangerovej ublížia. Nuž, urobí svoje maximum, aby dokázal, že sa všetci mýlia. Od Voldemortovho zmŕtvychvstania bolo menu Slizolinu ťahané bahnom a on sám mu veľa poškodil. Ale bol odhodlaný tento rok zanechať iný odkaz, odkaz, ktorý znovu vybuduje povesť jeho fakulty a zamýšľal, aby si ho pamätali inak než chlapca, ktorý sa pokúsil zabiť Dumbledora a zlyhal.

"Dafné, potrebujem, aby si sa pokúsila zblížiť s Grangerovou. Bude potrebovať niekoho, s kým by si sa mohla porozprávať. Viem, že to nebude ľahké. Bude nás všetkých podozrievať."

Dafné zvraštila nos. "Prečo ja, Drake? S tým jej postojom, že je najsvätejšia zo všetkým, ma privádza k šialenstvu."
"No Millicent to asi nebude, že? Som si istý, že Grangerová nezabudla, koľkokrát ju Millie držala pod krkom. Ty si jediné dievča tu, s ktorým mala minimálny kontakt." Draco sa otočil od Dafné. "Blaise, Theo, potrebujem, aby ste na ňu vy dvaja dávali pozor. Theo, budeš mať na starosti Grangerovú v knižnici. Buď Blaisovi alebo mne dáš vedieť, či sa vracia do klubovne, aby sme sa mohli uistiť, že tu budeme."

"Ty si nad týmto veľa premýšľal, Draco," poznamenala Dafné.

Nadvihol obočie. "Niekto musel, keď Dumblerore vyrukoval s týmto nezmyselným plánom." Vzhliadol na Snapa. "Severus, viem, že mi dáš vedieť, kebyže zachytíš nejaké úklady."

Snape sa tváril znudene. "Už na tom pracujem. Nemohol som dovoliť, aby mala v tomto Minerva nado mnou navrch."

Draco sa pohol k dverám. "Oh a Blaise, možno by si mohol skúsiť niečo zo svojho šarmu, aby si sa postaral, že sa s Grangerovou spriatelíš."

Blaise sa uškrnul. "A čo budeš robiť ty, Drake, zatiaľčo nás posúvaš po svojej malej šachovnici?"

Draco si odfrkol. "Budem v pozadí dávať pozor, aby ste to vy idioti nepokašľali. Vážne si nemôžeme dovoliť, aby toto zle vypálilo. Pôjde po nás celá škola, ak sa skriví vlások na tej kučeravej hlave."

 

Slizolinské spálne dievčat

Hermiona si vzdychla a odložila knihu. Čas čeliť zvyšku svojich spolužiakov a ísť na večeru. Vystrela si uniformu, uhladila vlasy a otvorila dvere. Klubovňa bola tichá. Pár tretiakov pomaly kráčalo von a Zabini sa lenivo rozťahoval pri ohni. Zdvihol hlavu, keď prešla, veselo na ňu žmurkol. Venovala mu zmätený pohľad, než pokrútila hlavou a nasledovala tretiakov von.

Keď vošla do Veľkej siene, automaticky zamierila k chrabromilskému stolu.

"Oj, Grangerová, zlý smer," zavolal spoza nej Zabini.

"Dopekla," zašepkala, než sa otočila k slizolinskému stolu. Prezerala si ho s obavami, nebola si istá, kam sa posadiť. Potom si všimla slabý pokyn od Dafné Greengrassovej k voľnému miestu vedľa nej. Zmätená Hermiona sa k nej vydala, neistá či dôverovať gestu očividného priateľstva.

"Vďaka," zamrmlala, keď vkĺzla na lavičku.

"Bez problémov," odvetila Dafné. "Stavím sa, že máš pocit, ako keby sme zase boli prvákmi, há?"

Hermiona sa slabo zasmiala. "Áno, asi áno, len s obrovským množstvom zlej krvi."

Dafné sa pozrela na svoj tanier, keďže nevedela ako na to odpovedať. "Veci sa menia, Grangerová. Myslím, že posledný rok prinútil veľa z nás pozrieť sa hlbšie do samých seba."

Hermiona pocítila bodnutie viny, keď si všimla, že dievčina mierne zvesila hlavu. Nechcela vyťahovať posledných šesť rokov. Bolo jej jasné, že ak má prežiť nasledujúce dva mesiace, bude musieť prehliadnuť roky urážok a prekliatí bez ohľadu na to, aké ťažké sa to zdalo byť.

"Nemyslela som to tak. Myslím, že všetci sa len snažíme prispôsobiť novému svetu. A prosím, hovor mi Hermiona."

Dafné vzhliadla a zbadala malý, ale priateľský úsmev na chrabromilčankinej tvári. Trochu ju to prekvapilo, pretože očakávala, že Grangerová bude reagovať s väčšou zlobou. Hoci sa Dafné držala vzadu, nasledovala hlavný prúd a skutočne považovala Grangerovú za humusáčku. Realita záverečnej bitky to čoskoro zmenila. Zbytočnosť všetkých tých stratených životov postavila do inej perspektívy absurdnosť obáv o niečiu krv. Ešte ďalšia vojna ako táto a čarodejnícky svet nebude existovať, a nieto sa starať, kto je "čistokrvný" či "humusák".

"Iba ak ma budeš volať Dafné," bola jej rozosmiata odpoveď.

Hermionu šokovala tá otvorená priateľskosť voči nej, ale nebude hľadieť darovanému koňovi na zuby. Po zvyšok večere občas s Dafné prehodila pár slov. Keď večera končila, pozrela na svoj bývalý stôl a prekvapilo ju a trochu rozrušilo, keď videla, ako izolovane Parkinsonová vyzerá. Nepremýšľala veľa o tom, ako bude bývala slizolinčanka vychádzať s chrabromilčanmi. Viac ju znepokojovalo vlastné fyzické zdravie medzi tými, ktorí boli známi notorickou nenávisťou voči muklorodených. Všimla si odstup, ktorý chrabromilčania udržiavali medzi sebou a Parkinsonovou, ktoré sedela najbližšie k prvákom. Pocítila vlnu súcitu voči očividne nešťastnému dievčaťu. Takto by na tom bola ona, keby jej Dafné neponúkla olivovú ratolesť.

 

Veľká sieň

Hermiona nebola jediná, ktorá si všimla Pansyinu situáciu. Minerva McGonagallová sledovala oba stoly ako jastrab. Pôvodne viac pozornosti venovala slizolinskému stolu. Nebola nadšená, že do tej fakulty musí poslať Hermionu, ale Dumbledore ju presvedčil, že je viac než schopná vyriešiť akékoľvek problémy lepšie než Lavender Brownová či Parvati Patilová.  Minerva to vedela, ale stále jej to nezabránilo v obavách. Užasla, keď si všimla, že Dafné Greengrassová urobila miesto pre Hermionu a sledovala váhavý rozhovor medzi tými dvoma dievčatami. Tiež jej neušlo slabé prikývnutie od Draca Malfoya, ktoré predtým venoval Dafné. Ten čin jej tiež robil starosti.

Nedokázala mať rada Draca Malfoya napriek jeho oveľa zrelšiemu postoju tento rok. Stále v ňom videla malého tyrana, ktorý zo života jej chrabromilských študentov robil peklo a z ktorého sa neskôr stal smrťožúrt. Tiež ju znepokojovalo množstvo kontroly, ktorou zjavne vládol nad staršími v slizolinskej fakulte. Postrehla mimovoľné pohyby, ktorými sa k nemu ostatní siedmaci otáčali pre súhlas. Nechcela ho pozvať späť na Rokfort a ohľadne tejto témy zviedla so Severusom dosť vášnivú hádku. Albus mal rozhodujúci hlas, odpálkoval všetky jej obavy a zdôraznil, že videl vnútorný boj zvádzaný v Dracovi, keď sa ho pokúsil zabiť na Astronomickej veži. Albus veril, že vylúčiť ho z Rokfortu by potlačilo všetky jeho dobré vlastnosti. Takže Minerva prehltla svoje obavy a pozvala ho späť. Doteraz sa dokazovalo, že mal Albus pravdu, aj že sa bude snažiť, aj že dospel vo svojom správaní voči Harrymu. Ale napriek jeho kontrole nad svojim vlastným ročníkom a ročníkom nižšie, nedokázal upokojiť spor, ktorý zvádzali nižšie ročníky.

Neskôr počas jedla sa Minerva mračila nad činmi svojej bývalej fakulty. Vedela, že bude riskantné vybrať Pansy, ale chcela môcť tvrdiť, že vybrala dve prefektky, aby ukázala spravodlivý systém. Nikto nepodal priateľskú ruku Pansy, ktorá vyzerala nešťastne a strieľala kradmé pohľady zúfalstva k svojmu bývalému stolu. Bude sa o tomto musieť porozprávať s Harrym. Hnevalo ju, že neprevzal vedenie a nezabezpečil, aby Pansy privítali srdečnejšie, rovnako ako sa zdalo, že to urobil Draco.

 

Chrabromilský stôl, Veľká sieň

Pansy sa cítila mizerne. Zostávala vo svojej izbe najdlhšie, ako bolo možné a vykradla sa dole schodmi, keď klubovňa bola oveľa tichšia. Nenápadne ako dokázala vkĺzla na koniec chrabromilského stola, ale neušlo jej, ako sa od nej prváčence s hnusením odtiahli.

Všimla si, ako Dafné privítala Hermionu a potešilo ju to. Napriek nenávisti v minulosti si nepriala, aby sa niekto cítil tak, ako sa teraz cítila ona. Bože, menila sa na bifľomorčanku.

Zatiaľ sa jej darilo vyhýbať sa Potterovi a Weasleyovcom. Všimla si, že po nej to ryšavé dievča hodilo niekoľko zvedavých pohľadov, ale predstierala, že je plne zabraná do jedla. Ak prežije nasledujúce mesiace bez výstupu s tými troma, potom sa bude považovať za šťastnú.

Zacítila na sebe pohľad a vzhliadla, aby našla Draca sledovať ju z druhej strany miestnosti. Pokúsila sa nerozplakať, keď naznačil, že kontroluje, či je v poriadku. Prikývla a usmiala sa. Draco ju dnes ráno odtiahol nabok, aby sa s ňou porozprával. Vedela, že jej život bude ešte zložitejší, keby slizolinčania nejako ublížili Hermione a dojalo ju, že Draco na to myslel tiež. Načrtol jej svoje plány, ako keby chcel, aby ich schválila. Vedela, že nechce, aby sa cítila, že ju nahradili a žiarlila. Pansy bolo jasné, že vojna zanechala trvalý odkaz na najmladšom Malfoyovi. Napriek svojej zničenej povesti dospel a cítil sa pohodlnejšie vo svojej vlastnej koži. Takmer ako keby mal pocit, že konečne môže byť svojou vlastnou osobnosťou bez očakávaní vonkajšieho sveta, aký by mal byť.

Pansy sledovala, ako sa Veľká sieň vyprázdňuje a pomaly vstala, nasledovala zvyšok chrabromilčanov do ich veže. Prešmykla sa klubovňou, nemohla sa dočkať, až sa dostane do relatívneho bezpečia svojej spálne. Našťastie bola stále prázdna. Ešte nevidela svoje nové spolubývajúce. Prezliekla sa do pyžama a zatiahla závesy okolo postele.

 

Slizolinské žaláre

Len čo Hermiona vošla do svojej izby, zbadala odkaz na svojom stole. Bola to správa od Nevilla, ktorou jej dával vedieť, že keďže je novou slizolinskou prefektkou, má obchôdzku dnes večer s Padmou Patilovou z Bystrohlavu. Sakra, mala sa stretnúť s Padmou pred piatimi minútami.

Hermiona zbehla dole schodmi a skrz klubovňu. "Hej, Grangerová, kam ten zhon?" zavolal Zabini.

"Obchôdzka, meškám," odpovedala, pričom sa obzrela, než náhle spadla dozadu, keďže to niekoho narazila.

Zadychčaná vzhliadla do dvojice strieborných očí, ktoré na ňu zhora hľadeli. "Bacha, kam kráčaš, Grangerová," vyštekol Malfoy.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 3. kapitola Od: salisa - 09.03. 2019
Tahle verze Malfoye a zmijozelu se mi moc líbí

Re: 3. kapitola Od: sisi - 08.03. 2019
Nebelvíři jsou patrně iracionálně privilegovanou sektou uprostřed kouzelnického světa. Co jiného čekat od tupohlavců a vztahovačných příšer bez mozku. Potřebují chránit sami před sebou, ne tak ještě, když jim do kožichu nasadí pozorovatele. Ale Pansy je statečná holka a všechno zvládne. Co se jí nebude líbit, to přejde s ohrnutým nosem, aby se domácí chytli za frňák též. Dík za překlad, pěkně to odsýpá. Těším se na pokračování.

Re: 3. kapitola Od: silrien - 08.03. 2019
Naprosto chápu McGonagallovou, že ji mrzí a štve, jak se Nebelvír zachoval. Snad aspoň Ginny nebude jen zvědavá a pokusí se o přátelštější přístup. Umím si představit i přátelskou Levanduli, ale její postoj zatím neznáme. Děkuji

Re: 3. kapitola Od: luisakralickova - 08.03. 2019
Pěkné, že si obě děvčata našla něco hezkého na své nové situaci, výhled a zdobený nábytek;) Jen ty vztahy budou asi trochu problém. Díky za expresní kapitolu, Jimmi.

Re: 3. kapitola Od: denice - 08.03. 2019
Zmijozelové jsou rozhodně pragmatičtější než Nebelvíři - koneckonců měli dost času a příležitostí se to naučit. Minerva se tu jeví jako poměrně tupá - skáče, jak Brumbál píská a ještě k tomu nedokáže pořádně zmáčknout kolej, o které už by měla vědět svoje. Díky.

Re: 3. kapitola Od: Jacomo - 08.03. 2019
Ha, takže zmijozelští jsou rozumnější než nebelvíři? Proč mě to nepřekvapuje. Minerva by měla do Harryho a zbytku té bandy tlouct trochu rozumu. Díky, Jimmi, jsem zaujatá a těší mě, že nebudu muset na další pokračovat dlouho čekat ;-)

Re: 3. kapitola Od: Zuska - 08.03. 2019
❤️❤️❤️❤️

Prehľad článkov k tejto téme:

Rumaan: ( Jimmi )21.03. 2019Epilóg
Rumaan: ( Jimmi )20.03. 201919. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )19.03. 201918. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )18.03. 201917. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )17.03. 201916. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )17.03. 201915. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )16.03. 201914. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )15.03. 201913. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )15.03. 201912. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )14.03. 201911. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )13.03. 201910. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )12.03. 20199. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )11.03. 20198. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )10.03. 20197. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )10.03. 20196. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )09.03. 20195. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )08.03. 20194. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )08.03. 20193. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )07.03. 20192. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )06.03. 20191. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )01.03. 2019Úvod k poviedke