Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Rokfortské proroctvo

Kapitola 4/6 Debakel na metle

Rokfortské proroctvo
Vložené: Jimmi - 19.02. 2019 Téma: Rokfortské proroctvo
Jimmi nám napísal:

Autor: rumaan

https://www.fanfiction.net/s/8543295/1/The-Hogwarts-Prophecy

https://archiveofourown.org/works/964264/chapters/1890701

Preklad: Jimmi  

 Banner: solace

Žáner:  Romance/Humor

Pairing:  Dramione

Rating: K+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 4/6 Debakel na metle

Reakcia Veľkej siene na raňajkách na Malfoyov príchod po ich prvom treste zostane pre Hermionu ako jedna z jej najmilších spomienok na Rokfort. Zhíknutia a chichotanie, ktoré ho prenasledovalo, keď kráčal k slizolinskému stolu, boli hudbou pre jej uši.

"To je tvoja robota?" spýtala sa Ginny.

"Hej," vyhlásila pyšne.

"Dobrá práca!" rozplýval sa Ron, než jej rozstrapatil vlasy.

Vystrela sa pod súhlasom svojich spolužiakov, ale nevšimla si úzkostlivý pohľad medzi Ginny a Harrym a ani nepočula kopnutie, ktoré zasiahlo Rona do holene a ani jeho tlmené zhíknutie bolesťou, hlavne preto, že si túto chvíľku príliš užívala. Avšak zachytila pohľad profesorky McGonagallovej, ktorá vyzerala súčasne smutná a znepokojená a pocítila krátke bodnutie viny, pretože riaditeľka sa ustavične snažila zlepšiť vzťahy medzi týmito dvoma fakultami. Potom si spomenula, že ešte stále nepočula, o čom to celé proroctvo bolo.

"Hej, zabudla som sa spýtať... čo včera večer povedala McGonagallová o tom proroctve a návšteve od Nedotknuteľných?"

"Povedala, že bolo falošné," ľahkomyseľne prehlásil Harry.

"Falošné? Ale vravel si, že sa Trelawneyová chovala rovnako, ako keď vyslovila proroctvo o Červochvostovi."

Harry sa zamrvil na mieste. "Vážne som to vysvetlenie nepochopil. Kedy ideš za riaditeľkou?"

"Neviem," odvetila, otrávená, že bol taký neurčitý.

"Som si istý, že ti to vysvetlí."

"Dobre, ale dnes večer na ňom začneme robiť, dobre?"

"Ehm... nie, prepáč, sľúbil som, že si prejdem so Zabinim poznámky z elixírov."

"Áno, a Michael chce pomôcť s rešeršami," dodal Ron.

"Okrem toho, aký to má zmysel, keď je falošné?" spýtal sa Harry.

Na to Hermiona nemala odpoveď - mal pravdu. Ale jednako bola ohľadne celej situácie zvedavá. Ten nepokojný pocit, že sa jej nejako týka, sa stále nevytratil.

Ale než mohla vysloviť svoj nesúhlas nad ich neochotou ďalej pátrať, vedľa nej pristála školská sova s pergamenom priviazaným k nohe. Odviazala list, vyrovnala ho a začala čítať.

"Och, zdá sa, že sa profesorka McGonagallová chce so mnou stretnúť dnes popoludní. Dobre, aspoň ona dokáže odpovedať na moje otázky."

Nikto z nej priateľov nezareagoval na to zlomyseľné rypnutie, takže tam Hermiona sedela a divila sa, ako ho mohli prehlásiť za falošné. Večer, keď sa udialo, vyzeral Harry presvedčený, že je skutočné.

****

Po vyučovaní sa Hermiona vydala do pracovne riaditeľky. Zastonala, keď zbadala, že Malfoy tesne pred ňou prišiel pred chrličov, čo strážili vchod. Ako keby ho už dosť nevidela - teraz bude musieť čeliť tomuto stretnutiu v jeho prítomnosti. Postavila sa za neho a zachichotala sa, keď prehľadával vrecká v snahe nájsť pergamen s heslom.

Stočil sa, podráždenie vpísané veľkými písmenami v jeho tvári.

"Keď si taká úžasná, potom povedz heslo."

Domýšľavo ho obišla a vyslovila heslo bez toho, aby si musela pomôcť papierom. Začula ho zamrmlať: "Prekliata vševedka."

"Pekná tvár, Malfoy. Je to zlepšenie," prehlásila bez toho, aby sa namáhala obzrieť. Nemusela vidieť zamračenie, ktoré vyslal jej smerom, dokázala si ho dokonale predstaviť.

Napchali sa do točitého schodiska a neohrabane sa čo najviac od seba odtiahli, keď sa pohlo nahor. Keď zastavilo, Hermiona zaklopala na dvere.

"Vstúpte," pozvala ich dnu profesorka McGonagallová.

Hermiona stočila kľučku a otvorila dvere. Zazrela na Malfoya, keď sa popri nej prepchal dnu, ale neprekvapilo ju to; vždy bol neznesiteľne nevychovaný.

"Posaďte sa, prosím, slečna Grangerová, pán Malfoy." Profesorka ukázala na dve miesta oproti jej stolu.

Obaja študenti sa mlčky posadili a čakali, kedy začne vysvetľovať.

"Som si istá, že vás už vaši spolužiaci informovali o tom proroctve, ktoré je našťastie falošné. Poskytnem vám rovnaké vysvetlenie, ako som dala im: Arwydd Morganová, Nedotknuteľná, ktorá ho prišla prešetriť, ma informovala, že profesorka Trelawneyová vyslovila niečo, čo nazývajú ‘tieňovým proroctvom’. Pôsobí a vyzerá ako skutočné proroctvo, ale v skutočnosti je to jej podvedomá reakcia na jej schopnosti. Je veľmi vzácne, ale vyskytuje sa, keď veštkyňa... ehm... nadmieru popíja alkoholické nápoje."

Malfoy vedľa nej si odfrkol, očividne ho profesorka Veštenia nezaujala a tentoraz s jeho pohŕdaním Hermiona súhlasila. Tiež to vysvetľovalo Harryho a Ronovu neochotu ďalej to proroctvo skúmať. Vtedy, keď robili pôvodné pátranie, už čítala o tieňových proroctvách.

Avšak pri ďalších riaditeľkiných slovách sa už ošívala na mieste.

"Ďalšia vec. Hovorila som s profesorom Slughornom o pohrome na včerajšom treste a musím povedať, že ma vaše správanie veľmi sklamalo. Očakávam, že sa moji siedmaci budú správať s istou dávkou slušnosti, ktorú však ani jeden z vás v poslednej dobe neprejavil. Pre vás dvoch je neprijateľné, aby ste sa spolu mlátili a ak zistím, že sa na nasledujúcich trestoch nedokážete primerane správať, budem nútená zasiahnuť sama. Chápeme sa?"

Hermione očerveneli líca pod vážnym pohľadom riaditeľky, ale súhlasne prikývla. Bola hanba nechať sa zvoziť v devätnástich takýmto spôsobom a k tomu pred Malfoyom. Aspoň že zotrela aj jeho.

"Ako trest za vaše správanie som odmietla dovoliť madam Pomfreyovej zahojiť akékoľvek rany či modriny, ktoré ste zo svojich hádok utŕžili."

Hermiona sa uškrnula. Čudovala sa, že si tu Malfoy vykračoval so stopami po škode, ktorú mu spôsobila v tvári. Keďže ona musela strpieť len studenú sprchu špinavej vody, podľa Hermioninho názoru to nebol veľký trest. Ale možno sa riaditeľka konečne pomstila za roky, čo bol Malfoy monumentálnym blbcom.

****

Ďalší týždeň trestov prešiel pomerne hladko vďaka nevyslovenému prímeriu medzi Hermionou a Dracom po prísnom dohovore riaditeľky. Podrobili sa a prešli zvyšnými úlohami určenými profesorom Slughornom bez výmeny viac než pár nevyhnutných slov. Tiež sa im darilo spolupracovať na úlohe z elixírov, pokiaľ na seba prehovorili len, keď potrebovali. Rozdelili si úlohy a robili na nich oddelene, čím obišli celý cieľ toho, aby pracovali spoločne. Osadenstvo Rokfortu sa na tento vývoj pozeralo s nevôľou. Potrebovali, aby medzi dvojicou bolo viac než spolupracujúce mlčanie. Riaditeľka zvolala naliehavé stretnutie u seba v pracovni, ktorého sa zúčastnili hlavní prefekti a najbližší priatelia Hermiony a Draca.

"Radšej by som, kebyže sa ustavične hádajú," sťažoval sa Filius Flitwick. "Tak aspoň prejavovali trochu vášne. Toto chladné mlčanie je neuveriteľne odradzujúce."

Niekoľko hláv nešťastne prikývlo na súhlas.

"Zatiaľčo ma teší vidieť, že sa vzájomne nepokúšajú zabiť, nepokračujú dostatočne rýchlo. Zdvorilá interakcia nestačí," komentovala Minerva. "Našťastie madam Hoochová prišla s nápadom."

Všetci nastražili uši. "Pripomenula, že Hermiona je sotva schopná lietať na metle a tak prišla s odvážnym plánom, v ktorom ju bude musieť Draco Malfoy naučiť lietať."

"Ako by to bolo možné? Keby sa Hermiona chcela naučiť lietať, šla by za mnou alebo za Ronom," prehlásil Harry.

"Nebojte sa, mám niečo, čím tomu zabránime. Len potrebujem, aby ste spolu so svojimi slizolinskými náprotivkami rozšírili správu, že nikto z vašej fakulty jej nesmie ponúknuť, že ju to naučí a profesori Flitwick a Sproutová urobia to isté vo svojich," povedala riaditeľka pred tým, než načrtla hlavný plán, čo bolo prerušované len zhíknutiami a chichotom.

****

Pár dní po skončení trestov zízala Hermiona neveriacky na chrabromilskú nástenku. Čo sa to v poslednej dobe dialo? Vyzeralo to, že profesorom mierne preplo. Keď o tom uvažovala, zdalo sa, že preskočilo aj študentom. Takmer sa rozplakala, keď si uvedomila, že jej drahocenný výsledok z MLOKov môže byť ovplyvnený - doslova - sprostým pravidlom, na ktoré sa práve pozerala.

"Hej, Hermiona, čo sa deje?" spýtala sa Ginny, keď sa postavila za ňu.

Stočila sa k svojej najbližšej priateľke a rukou rozčúlene ukázala na tabuľu.

"Toto si videla?"

Ginny chvíľu skúmala prišpendlený pergamen, ktorý práve rozčúlil jej priateľku. "Och, áno. My sme ti to zabudli spomenúť?"

"Čože? Ako to že to už viete?"

"Profesorka McGonagallová nám o tom povedala pred pár dňami, muselo to byť vtedy, keď si mala trest s Malfoyom."

Hermiona potlačila nutkanie dupnúť nohou a namiesto toho sa niekoľkokrát zhlboka nadýchla. Toto ju nerozhodí. Všetko bolo v poriadku; mala viac než dosť priateľov, ktorí jej dokážu pomôcť prekonať tento problém. Jej fóbia z tenkého kusa dreva, ktoré dokázalo lietať, nebola taká hrozná. Bola si istá, že s trpezlivým učiteľom, ju dokáže poľahky poraziť a potom bude môcť pokračovať v ceste k MLOKom s ešte väčším sebavedomím, pretože bude vedieť, že prekonala jedinú stránku mágie, ktorá jej doteraz vzdorovala.

Prezrela si Ginny od hlavy po päty. Hmm... všetci sa rozplývali nad Harryho prirodzenou schopnosťou lietať, ale Ginny bola schopným triafačom a pravdepodobne bude viac chápať Hermionine problémy než Harry s Ronom. Obaja chalani vždy považovali jej neschopnosť jazdiť na metle za smiešnu. Nechápali, prečo ju tak desí, pretože odmietali vidieť, aké je to neprirodzené. Metly by nemali lietať! Mali zametať smeti, nie prenášať ľudí z jedného miesta na druhé!

"Takže, ak sa musím naučiť lietať, aby som zvládla lietanie cez prekážky do konca tohto semestra, naučila by si ma to?"

"Oh, Hermiona, rada by som! Ale McGonagallka obmedzila celé toto cvičenie len na siedmakov."

"Čože? To nedáva zmysel!" vykríkla Hermiona.

"No, nechcela, aby to bolo zmätočné. Myslela si, že bude dávať väčší zmysel, ak to bude v rámci ročníka."

To je v poriadku, pomyslela si Hermiona. Poznáš množstvo siedmakov, ktorí vedia lietať. Na začiatok tvoji dvaja najlepší priatelia, aj keby sa ti mali smiať.

"To je okej, myslím, že pôjdem za Harrym," povedala a vydala sa do chlapčenských spální.

Vrazila dnu.

"Hej, Harry!" vykríkla.

Ryšavá hlava, ktorá bola schovaná pod vankúšmi, vystrelila nahor. "Dokelu Hermiona, daj človeku šancu na život. Takmer som z toho, ako si sem vrazila, dostal infarkt, keď tu takto jačíš," frflal Ron.

"Prepáč, ale toto je naliehavé."

Harry sa ospalo posadil.

"Čo sa deje?" zazíval.

"Potrebujem tvoju pomoc s lietaním." Schmatla jeho metlu a vydala sa ku dverám. "O desať minút sa stretneme dole. Mali by sme hneď začať."

"Kroť sa, Hermiona. Ja nemôžem."

"Čo tým myslíš? Potrebujem, aby si ma naučil lietať a ty si najlepší v ročníku."

"Áno, ale ja už som to sľúbil Nevillovi a máme dovolené trénovať len jedného študenta, aby neutrpel zvyšok našich vecí v škole."

Neville sa na ňu zo svojej postele hanblivo usmial. Potlačila nutkanie zamračiť sa na neho. Nebola to jeho chyba, že odchytil Harryho ako prvý.

"Oh!" sklamane zvolala. Potom sa pozrela na Rona. Nebol jej prvou voľbou. Dopekla, nebol ani druhou, ale tiež vedel lietať. Išlo len o to, či si dokáže poradiť s jeho drzými komentármi o jej nedostatku talentu bez toho, aby ho zavraždila.

"Ron, tak sa o desať minút uvidíme my."

Ron sa na ňu zaškeril, než si znova zakryl hlavu dekou. "Prepáč, nemôžem."

"Čo tým myslíš?"

"Justin Finch-Fletchey ma už požiadal, či by som mu nepomohol."

Hermiona sa už cítila načisto nešťastne. Nemali sa jej údajní priatelia aspoň zamyslieť nad tým, aby ju vzali do úvahy? Vedeli, že nevie dobre lietať. Bola v pohode, ak od nej žiadali pomalý let rovno, ale čokoľvek komplikovanejšie než to a už bola hotová. Teraz mala dokončiť akúsi prekážkovú dráhu, než bude mať dovolené pokračovať na MLOKy. Celá situácia ju poriadne nasierala. Neexistovala ani len slušná výhovorka na to, prečo to podmienili takýmto niečím.

Nenamáhala sa zatajiť nevraživé pohľady, ktoré vyslala Ronovým a Harryho smerom. Bola to jej hodina núdze a oni ju totálne sklamali.

Hermionin pohľad sa presunul na druhú stranu miestnosti. Stále mala Seamusa s Deanom. Obaja hrali metlobal a teraz na ňu s obavami zízali.

"Prosím, povedzte mi, že ma niekto z vás naučí lietať," spýtala sa, neobťažovala sa zaobaliť tú otázku.

Obaja pokrútili hlavami. Ani sa nesnažila zistiť, komu už prisľúbili svoju pomoc. Dupla nohou, zasyčala, hodila Harrymu metlu na posteľ a vybehla zo spálne. Nebude už strácať čas s tými neužitočnými sebcami. Potrebovala nájsť niekoho, kto ju naučí lietať a to rýchlo.

****

Hermiona bola na raňajkách prvá dole. Vždy vstávala zavčasu, aby maximalizovala svoj čas na štúdium a dnes sa jej to zišlo. Striehla vo Veľkej sieni, odpíjala si z kávy a hodnotila každučkého siedmaka, čo vošiel dnu. Rozhodla sa najprv ísť po Bystrohlave. Nemala nič proti Bifľomoru, ale takmer ju zaradili do Bystrohlavu, takže ju napadlo, že tam s najväčšou pravdepodobnosťou nájde kandidáta. Michael Corner a Anthony Goldstein nakráčali do Siene, živo sa rozprávali. Prikradla sa k nim.

"Ahojte," pozdravila.

Prerušili svoj rozhovor a usmiali sa na oplátku. "Vy ste obaja v bystrohlavskom metlobalovom tíme, správne?"

"Jasne," odpovedal Michael. "Sme triafači."

"Dobre. Potrebujem, aby mi niekto pomohol prejsť ten kurz lietania cez prekážky, ktorý nariadila McGonagallová. Pomohol by mi niektorý z vás?"

"Prepáč, Hermiona, rád by som, ale už som povedal Padme, že jej pomôžem," odpovedal Michael.

"Áno, aj ja. Teda nie Padme, samozrejme, ale požiadala ma, aby som pomohol Parvati," informoval ju Anthony.

Dokelu! To to zistila ako posledná? Chabo sa na nich pousmiala a vrhla sa na Lisu Turpinovú, ktorá kráčala do Siene s Mandy Brocklehurstovou. Lisa bola strážcom bystrohlavského tímu. Hermiona ju dobre nepoznala, ale keďže žiaden bifľomorčan ešte nebol vo Veľkej sieni, nemala veľa možností.

"Lisa, môžem na minútku?"

***

Hermiona si už takmer trhala vlasy. Čakala na Susan Bonesovú, ktorá bola jej poslednou šancou, než zakope svoju hrdosť a pôjde o pomoc požiadať nejakého slizončana. Susan sa konečne objavila a ona sa k nej prihnala.

"Susan, môžem ťa požiadať o veľkú láskavosť?"

"Iste, Hermiona, o čo ide?"

"Môžeš mi pomôcť s lietaním? Potrebujem prejsť tým McGonagallovej kurzom lietania cez prekážky.

Susanina tvár posmutnela. "Je mi to tak ľúto, Hermiona, ale už som povedala Erniemu, že mu pomôžem."

Ako veľa študentov malo problémy s lietaním? Toto bolo absurdné. Hermiona sa prosebne pozrela na Susan.

"Prosím, Susan, si moja jediná možnosť, ktorá mi zostala, než budem musieť ísť požiadať niekoho zo Slizolinu."

Všimla si súcit na bifľomorčankinej tvári. "Rada by som, Hermiona, ale už sme sa zaregistrovali u riaditeľky. Po registrácii už nemôžeš zmeniť partnera."

Slza čistej zúrivosti vykĺzla Hermione z oka. Pozrela sa na slizolinský stôl. Už tam sedeli všetci siedmaci okrem jedného. Nikdy by si nepomyslela, že jej posledný ročník na Rokforte povedie k takémuto niečomu. Radšej by znova zviedla Veľkú bitku, než tam musieť ísť a niekoho z nich požiadať o pomoc. Nikdy jej nepomôžu a keby aj niekto pomohol, budú sa jej určite posmievať a urobia jej zo života úplne peklo.

Napla chrbát. Si Hermiona Grangerová a toto zvládneš.

Pomaly kráčala k nim, očami prechádzala po skupinke. Kto by jej bol najviac naklonený? Rozhodovala sa medzi Blaisom Zabinim a Daphné Greengrassovou. Zabini s ňou bol v Slug klube v šiestom ročníku - bol rezervovaný, ale nikdy ju neobťažoval a s Greengrassovou nikdy neprišla do kontaktu. Keby nenávideli muklorodených tak veľmi ako Malfoy a Parkinsonová, iste by boli súčasťou skupiny, čo ju trápila.

Slizolinčania stíchli, keď zostalo zrejmé, že Hermiona Grangerová, muklorodená a najlepšia priateľka Harryho Pottera, sa blíži k ich stolu. Začali si šeptať. Ignorovala tie zízania a sústredila sa výhradne na svoju úlohu. Došla na koncu, kde sa zhlukli siedmaci. Hromadne sa na ňu otočili.

Nasadila falošne priateľský úsmev.

"Ahojte," veselo pozdravila.
Mlčanie.

Prekliati slizolinčania, pomyslela si.

"Ehm... Zabini, Greengrassová, uvažovala som, či by niektorý z vás nebol ochotný pomôcť mi s tým kurzom lietania cez prekážky."

Mlčanie.

"Viete, že sa so mnou môžete rozprávať. Uvedomujem si, že som muklorodená, ale tým sa nenakazíte, keď mi odpoviete," hnevala sa, totálne vytočená ich nevychovanosťou.

Zabini si ju prezrel od hlavy po päty, než stočil pohľad späť k toastu vo svojej ruke. "Prepáč, Grangerová, nemôžem. Už niekomu pomáham."

Nestrácala čas ďalším rozhovorom s ním, ale otočila sa ku Greengrassovej, ktorá už krútila hlavou.

Vzdychla si. "Môže mi niekto z vás pomôcť?"

Goyle bol nepravdepodobným človekom, od ktorého čakala, že odpovie. "Všetci sme zabratí. Ja pomáham Tracey Davisovej a Millicent pomáha Pansy."

Hermiona pocítila, ako ňou prebehla čistá panika. Crabbe bol mŕtvy a to bol posledný človek, ktorý jej mohol robiť partnera, však? Takže zostala bez partnera, pretože Crabbe bol debil - samovražedný debil. Och, určite jej zamietnu povolenie zúčastniť sa skúšok na MLOKy.

"Grangerová?" zatiahol za ňou nejaký hlas. "Viem, že si si užívala všetok ten čas strávený so mnou osamote v žalároch, ale nie je nutné ma prenasledovať."

Zatvorila nakrátko oči, keď si uvedomila, že na jedného človeka zabudla. Tým niekým, ktorý zostal v ich ročníku a mohol jej pomôcť bol - Draco Malfoy.

****

Harry, Ron a Ginny sledovali ako Hermiona odkráčala z Veľkej siene, nechajúc Malfoya vliecť sa jej v pätách. Zdalo sa, že si celá sieň vzdychla obrovským výdychom úľavy, keď odišli. Toto bolo náročné.

"Cítila som sa hrozne, že som ju odmietla," povedala Ginny.

"Viem. Vyzerala, že sme ju príšerne sklamali, keď odchádzala. Ako keby sme na ňu vážne zabudli," dodal Harry.

"Myslíte, že toto skutočne vyjde?" spýtal sa Ron.

"Kto vie? Ale ak ich to dá viac dokopy, potom máme nádej, že sa proroctvo naplní," odpovedal Harry.

"Áno, ale Malfoy jej pomáha len vďaka kombinácii toho, že mu Hermiona pohrozila, že ho prekľaje a že mu to profesorka McGonagallová prikázala," pokračoval Ron.

Trojica sa na seba pozrela a zastonala. Boli prekliati. V žiadnom prípade Hermiona s Malfoyom nevyriešia svoje rozdiely dosť na to, aby sa zamilovali. Bolo vôbec možné, aby sa niekto zamiloval do takého mrzutého čubčieho syna?

****

Hermiona cítila trpkú príchuť poníženia v úzadí svojho hrdla. Opäť sa ocitla v situácii, keď školská metla odmietala poslúchať jej príkazy. Len tentoraz ju nepovzbudzovala madam Hoochová, ale kriticky a posmešne na ňu zízal Malfoy.

Keď sa opäť neúspešne pokúsila privolať metlu do svojej ruky, nahnevane zazrela na Slizolinčana. "Bolo by to oveľa ľahšie, kebyže mi požičiaš svoju metlu."

"K môjmu miláčikovi sa nepriblížiš, kým nedokážeš privolať jednu z tých úbožiačok."

"Ale tie sú lenivé a poznamenané rokmi používania. A sú tvrdohlavé!" durdila, keď metla zase odmietla vyskočiť.

Malfoy zívol. "Grangerová, musíš ju prestať žiadať, aby urobila, čo chceš a rozkázať jej. Nie je to jeden z tvojich prekliatych domových škriatkov."

Štuchol ju lakťom, aby mu uhla a postavil sa vedľa metly.

"Nahor!" prikázal a metla okamžite vletela do jeho ruky.

"Vidíš?" samoľúbo sa spýtal.

Zazrela na neho. Nebola žiadnym rozmaznaným čistokrvným výrastkom bez spôsobov a nepáčilo sa jej niečomu rozkazovať. Bolo to nevychované. Ale bolo nesporným faktom, že metla na Malfoya reagovala a ju ignorovala. Len sa tvár, že si Malfoy a ono to urobí, čo chceš, pomyslela si. Zachichotala sa, keď si ho predstavila v chrabromilskej dievčenskej uniforme.

"Pohni si, Grangerová. Nemám na to celý deň," podráždene na ňu zavrčal.

"Nahor!" prikázala svojim najlepším napodobnením Malfoyovho snobského hlasu.

Takmer spadla dozadu, keď metla vyskočila a vrazila jej do ruky.

"JA SOM TO DOKÁZALA!" zajačala, mávajúc metlou šialeným spôsobom.

"Dobrá práca, Grangerová. Teraz len dokáž vysadnúť na tú prekliatu vec."

Prezerala si metlu prižmúreným pohľadom. Cítila, ako mierne vibruje v jej ruke, čo ju znepokojilo. To by nemali robiť - znervózňovalo to, ako keby to žilo vlastným životom a len čakalo, kedy si na ňu sadne, než vyletí a potom ju z výšky zhodí na zem v pomste za to, že si na ňu trúfla posadiť. Neisto sa pozrela na Malfoya.

"U Merlina, si čarodejnica alebo nie? Je to metla; tá ma lietať. Je magicky navrhnutá k tomu, aby tak robila!"

Rozčúlene zazrela na slizolinčana, ale nechcela vycúvať alebo stratiť vieru, takže tú oslavovanú vetvu obkročila.

"Dobre, teraz sa len odkopneme a pomaly obletíme metlobalové ihrisko."

Hermiona odhodlane prikývla. Toto zvládne, vážne zvládne. Jemne sa odtlačila od zeme a zamračila sa, keď sa nič nestalo. Zamračenie sa prehĺbilo na zaškaredenie, keď začula za sebou dramatický povzdych.

"Skutočne sa musíš odkopnúť, Grangerová. Drobučké ťapnutie na zem tvojím malíčkom nič neurobí."

Tvrdohlavo zaťala čeľusť. Naučí ho byť takým mrzutým blbom. S touto myšlienkou dupla nohou a bojovne sa odrazila od zeme. Metla vyletela k oblohe a ona vykríkla, keďže stále rýchlo a strmo stúpala. Letela rýchlejšie než ktorákoľvek metla, na ktorej kedy sedela a ona bola vydesená, že spadne a aby sa to ešte zhoršilo, začula zo zeme výbuchy smiechu.

"PRESTAŇ SA SMIAŤ A POMÔŽ MI, TY BLBEC!" vrieskala absolútne vydesená.

Po závane vetra bola zrazu nejaká ruka na jej rukách a vyrovnávala metlu.

"Nemyslel som si, že niekto môže byť horší než Longbottom, ale gratulujem, Grangerová, myslím, že ty to si."

Potlačila záchvev spodnej pery, pretože v žiadnom prípade sa nerozsype pred tým bezcitným kreténom. Zvierala metlu tak tuho, ako sa len dalo a cítila, ako sa jej trasú ruky nielen od úsilia, ale aj od hrôzy. Neodvážila sa pozrieť nadol, pretože keď sa môže pozerať rovno dopredu, potom môže skúsiť predstierať, že sa v skutočnosti vznáša pár centimetrov nad zemou. Mierne to kazil fakt, že tu a tam ju zaplavil mlhavý oblak.

"Ako sa dostanem dolu?" spýtala sa nešťastne.

Cítila, ako jej Malfoy hľadí na tvár, ako keby ju zhodnocoval.

"Dobre, dokážeš vpredu metlu trochu nakloniť?"

Otestovala, či dokáže pohnúť rukami a potom prikývla.

"Dobre, takže to pomaly urob."

Váhavo naklonila koniec metly nadol, ale uľavilo sa jej, keď zareagovala a pomaly začala klesať. O chvíľu už stála nohami pevne na zemi. Avšak tie nohy mala zablokované a chvíľu trvalo, než dokázala trasľavo zdvihnúť ľavú nohu ponad metlu, aby zostúpila.

"Hmmm. Myslím, že by sme mali na dnes skončiť," prehovoril Malfoy. "Čo keby sme sa tu zajtra stretli v rovnakom čase?"

"Dobre," potichu odpovedala. To, čo naozaj chcela, bolo nikdy sa neblížiť k žiadnej metle, ale vďaka tomuto novému, absurdnému pravidlu nemala na výber. Roztržito prikývla Malfoyovým smerom, než odkráčala späť do hradu, kde sa vybrala do knižnice. Potrebovala čas na zotavenie v príjemnom, upokojujúcom prostredí.

****

Draco si spočiatku myslel, že Grangerovej prvý pokus na metle je neuveriteľne zábavný, až kým nezbadal tú naprostú hrôzu v jej tvári. Bolo zrejmé, že to nie je nedostatok schopností, ktoré jej predtým bránili, ale strach z lietania samotného. Pred vojnou by ho to naďalej zabávalo, ale pretože v strachu žil sám, mal väčšie sklony súcitiť s týmto pocitom u ostatných, aj keď to bola chrabromilská bifľoška. Okrem toho mu McGonagallová dala jasne najavo, že ak Grangerová tým kurzom neprejde, bude ho považovať za zodpovedného a to sa odrazí na jeho známkach.

Takže včerajší večer strávil rozmýšľaním nad spôsobom, ako uvoľniť tú strapatú vševedku, aby dokázala svoj strach prekonať. Dospel k plánu, ale nebol si istý, či s ním bude súhlasiť. A nebol si istý ani tým, či ho on sám chce realizovať.

Jeho neochote uviesť ten plán do činnosti nepomáhali isté nové - a veľmi nevhodné – pocity, ktoré aktuálne k tej panovačnej muklorodenej pociťoval. Začalo to počas ich prvého trestu, keď mu strelila facku. Cítil pobúrenie a potrebu ukázať jej, že s ním sa nezahráva, ale bol tam aj nepríjemný podtón túžby. Nepáčilo sa mu pomyslenie, že ho nejako vzrušovala.

Prišiel na metlobalové ihrisko o päť minút skôr a strávil ten čas lietaním okolo štadióna, užíval si vánok. Jeho otec mu navrhol, že mu vymení jeho metlu za Bleska po tom, čo Potter jedného dostal v treťom ročníku, ale Draco bol dosť naviazaný na svoj Nimbus 2001. Iste, Blesk bol rýchly a používali ho medzinárodné tímy, ale nič nemohlo poraziť dobré partnerstvo s metlou a to on so svojím Nimbusom mal. Dúfajme, že to bude jeho výhoda pri učení Grangerovej.

Krik zdola konečne upútal jeho pozornosť a keď sa tam pozrel, zbadal spomínané dievča, ako na neho máva z ihriska. Zniesol sa dole a vznášal sa vedľa nej.

"Rozhodol som sa, že tentoraz skúsime niečo iné," povedal, keď prešiel rovno k veci. Napadlo ho, že ak toto udrží formálne, potom sa niektoré jeho z trápnych pocitov stratia.

"Čo tým myslíš?"

"Je zrejmé, že sa bojíš lietať, takže ťa potrebujeme uvoľniť skôr, než urobíme nejaký pokrok v tvojej skutočnej schopnosti lietať."

Zatstkala a prekrížila si ruky. "Nebojím sa lietať."

Odfrkol si. "Grangerová, prečo strácať čas popieraním? Myslel som si, že chceš sedieť na MLOKoch?"

"Chcem!"

"Tak prečo strácame drahocenný čas debatou, či si vydesená alebo nie? Pokiaľ to neuniklo tvojej pozornosti, včera som tu bol a zvierala si od strachu tú metlu tak silno, že si ju skoro rozdrvila."

Mrzuto sa durdila, ale neodpovedala. Dobre, ak tento plán mal vyjsť, potom musela prestať byť svojím obvyklým tvrdohlavým a otravným ja.

"Polož svoju metlu na kraj tamto," prikázal.

Zatvárila sa zmätene. "Ale ako sa mám naučiť lietať bez metly?"

Vzdychol si; vedel, že to bolo príliš dobré, aby to vydržalo. Nebola by to Grangerová, kebyže každú maličkosť nespochybňuje.

"Nejdeš na nej lietať práve teraz, takže urob, ako som povedal a odlož ju tamto!"

Hnevala sa, ale urobila, ako povedal predtým, než sa postavila pred neho.

"Teraz nastúp na metlu a posaď sa predo mňa."
"Čože?"

"Len to urob!"

Zazrela na neho, ale urobila, ako povedal, každý jej čin ho nútil uvedomovať si, že z toho nie je šťastná.

"Ako mi má toto pomôcť?"

"Toto ťa naučí, že na lietaní nie je nič desivého," odpovedal, naklonil sa okolo nej, aby zovrel svoj Nimbus a odrazil sa od zeme.

Cítil, ako sa jej zasekol dych a napli plecia, ale nevydala ani hláska, čo vzal ako dobré znamenie. Buď to, alebo bola taká vydesená, že ju to tentoraz umlčalo. Pomaly ich vzal nahor, tak aby boli v rovnakej výške ako budovy a začal robiť veľké kruhy okolo ihriska. Dal si záležať, aby držal metlu rovno a neurobil nič, čo by ju vydesilo. Pomaly sa začala uvoľňovať, až kým sa dokonca nezačala rozhliadať.

Dobre. Čas realizovať fázu dva a dostať ju z jeho Nimbusu, než si začne teplo, čo vyžarovala, užívať viac, než už si aktuálne užíval.

"Dobre. Polož svoje ruky na moje a vnímaj, ako ovládam metlu," povedal.

Váhavo tak urobila, jej malé rúčky sa sotva dotýkali jeho. Spravil niekoľko veľkých zatáčok a malé vzostupy a výstupy.

"Vidíš, ako hladko robím zmeny? Nič trhavé alebo príliš rýchle."

Prikývla a takto pokračovali chvíľu dlhšie, až kým nepredvídala jeho pohyby a nepomáhala mu viesť metlu. Pousmial sa nad jej detským nadšením, považoval ho za trošku rozkošné.

"Teraz vytiahnem ruky spod tvojich a ty prevezmeš kontrolu, myslíš, že to zvládneš?"

"Malfoy, nie som si istá," trochu spanikárila.

"Tak ver mne. Nezveril by som svoj život do tvojich rúk, kebyže si myslím, že to nezvládneš."

"Ale ak sa niečo pokazí? Ako včera?" spýtala sa nervózne.

"Len rob to, čo si robila posledných desať minút a všetko bude v poriadku.

Začul ako prehltla, ale potom sa predrala dopredu jej chrabromilská odvaha a vystrela plecia.

"Dobre, som pripravená."

Draco vytiahol ruky, ale chvíľu ich držal nad jej pre prípad, že by stratila nervy a strmhlavo s nimi letela k zemi. Bol trošku pyšný, keď to neurobila a pokojne pokračovala v lete okolo metlobalového ihriska.

S pár kolečkami úplne bez nehody sa rozhodol, že je na čase, aby letela sama.

"Zaveď Noru dole," povedal.

"Noru?"

"Metlu," vysvetlil trošku v rozpakoch nad tým, že prezradil meno, ktoré dal svojmu Nimbusu.

"Nora Nimbusová?" zachichotala sa.

"Čo len chceš, Grangerka, len s ňou zostúp dole."

Zasmiala sa a urobila ako povedal a čoskoro boli na pevnej zemi.

"Myslíš, že to dokážeš zvládnuť sama?" spýtal sa.

Našpúlila pery, ale odhodlane prikývla.

"Áno, toto dokážem."

"Skvelé! Tak si teraz privolaj svoju metlu."

Zosadla a rýchlo bola späť so školskou Lietavicou. Čoskoro jej prikázala, aby sa zdvihla, posadila sa na ňu a čakala na ďalšie pokyny. Niet divu, že ju mali profesori tak radi; v učebnom prostredí bola radostne poslušná, pomyslel si Draco.

"Tak teraz sa jemne odraz!"

Prižmúrila oči nad tou pripomienkou fiaska zo včera, ale urobila ako povedal. Tentoraz to bolo oveľa hladšie, ale skôr než sa dostali príliš vysoko, všimol si, že začína panikáriť a než panika zasiahla plnou silou, dostal ich hneď na zem.

"Čo sa stalo?"

"Neviem," odpovedala, spodná pera sa jej triasla. "Metla na mňa nereagovala tak dobre ako Nora. Bojovala so mnou, čo je absurdné, keďže to nie vnímajúca bytosť. Smej sa mi a prekľajem ťa!"

Bol by sa smial, ale chápal, čo myslí. Napriek tomu, že to boli kúsky očarovaných vetvičiek pripevnených k naleštenej vetve, metly mali odlišné vlastnosti, ktoré boli takmer ako živé. On si vytvoril puto so svojím Nimbusom a dôveroval jeho schopnosti zvládnuť všetky tie druhy fantastického lietania, kým na ňom sedel.

"Dobre, a čo tak sa vymeniť? Skúsiš to znova, ale tentoraz na Nore."

Prikývla a trochu potiahla nosom.

"Začni plakať, Grangerová a je mi jedno, čím sa mi vyhráža McGonagallka, idem preč."

To malo žiadaný efekt a chrabromilčanka sa na neho škaredo pozrela.

****

Hermiona sa pokúšala upokojiť svoje búšiace srdce, keď sa vliekla z hradu smerom k metlobalovému ihrisku. Dnes bol deň kurzu lietania cez prekážky a ona sa snažila nepanikáriť. Dva týždne lekcií s Malfoyom vykonali svoje a ona sa neustále zlepšovala. Bol prekvapujúco dobrým učiteľom, súčasne trpezlivým a novátorským vo svojich metódach. Nikdy si nemyslela, že niekedy dosiahne úroveň, kedy si skutočne bude užívať lietanie, ale dosiahla. Nuž, rozhodne na Nore.

Prekvapujúco ju čakal pri strome pred metlobalovým ihriskom a mal v ruke svoj Nimbus. Zastavila sa a vyvalila na neho oči.

"Napadlo mi, že ti zaželám trochu šťastia," prehlásil trošku neohrabane.

"Vďaka."

"A tiež som ti chcel navrhnúť, aby si použila Noru, pretože si ešte celkom nezvládla tie školské metly."

Prijala ponúkaný Nimbus, vďačnosť a emócia, ktorú si netrúfla pomenovať, prebublávali na povrch.

"Ehm... vďaka Malfoy. To je od teba vážne veľkorysé."

"Mám oprávnený záujem, aby si prešla. McGonagallka mi pohrozila, že mi nedovolí zložiť niekoľko skúšok, ak neprejdeš."

Zachichotala sa. "Nemôžem uveriť, že si si skutočne myslel, že to splní. Skúšková komisia by to nikdy nedovolila."

Pokrčil plecami. "Nepodceňoval by som našu riaditeľku. Je ľstivá a nemilosrdná, keď sa jej zachce."

Hermiona krútila metlou v ruke, nechcela povedať, čo si myslela, ale vedela, že to povedať musí.

"Malfoy, chcela som sa ti za tie hodiny poďakovať. Vážne si mal so mnou trpezlivosť a ja si to vážim."

"Nezačni byť príliš emocionálna, Grangerová. Toto nič medzi nami nemení. Potrebuješ prejsť a mne sa dostane slávy, že som ťa naučil lietať, čo je niečo, čo ani Zázračný chlapec nezvládol."
A presne takto dokázal zničiť všetku dobrú vôľu, ktorú predtým k nemu cítila.

****

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 4/6 Debakel na metle Od: Jacomo - 04.03. 2019
Obávám se, že až celý ten velký plán praskne, budou mít Draco a Hermiona jednu věc pořádně společnou - vztek na učitele a spolužáky, že s nimi tak manipulovali. A to by je paradoxně mohlo dát dohromady líp než všechno, co ti intrikáni vymyslí. Jsem na to náramně zvědavá :-) Díky za povídkové pohlazení, jimmi.

Re: Kapitola 4/6 Debakel na metle Od: sisi - 21.02. 2019
Dráček Malfoyáček je tady celkem gentleman. Nedá se nic dělat, asi to má prostě dědičné. Jenže Hermiona jako mudlorozená asi nemá ten správný cit pro kouzla. Není jako jiné děti ve škole, které se s kouzly setkávaly již v kolébce, vyrostly s nimi. Potřebovala by více času si na vše zvyknout, škoda, že nemá obraceč času pro menší rychlokurz, když je taková všeználka, aby se stihla třeba aklimatizovat, nebo na menší románek s Dracem. Mimo prostor a čas by jim to šlo možná i lépe, protože by nebyly vázáni platnými zákony. Děkuji za překlad, těším se na pokračování.

Re: Kapitola 4/6 Debakel na metle Od: Gift - 21.02. 2019
S posledni vetou ja tedy rozhodne nesouhlasim. Hoochova mela (pro tentokrat) vyborny napad. A pak ze to nepujde... ;-) Moc dekuji za prekla!

Re: Kapitola 4/6 Debakel na metle Od: kakostka - 19.02. 2019
Lítání byl dobrej nápad, Draco zabodoval, je pěkné, jak se všichni dokázali vymluvit, ale jestli nafasují zas nějakou společnou aktivitu, začnou větřit... Gregory, se ujal slova, dobrý. fakt dobrý. Jenže co dál, čas kvapí. Děkuju za překlad, těším se na pokračování.

Re: Kapitola 4/6 Debakel na metle Od: denice - 19.02. 2019
Když Draco chce, je z něj skvělý učitel. Nevím nevím, jestli by Ron nebo Harry měli s Hermionou tu trpělivost. Líbí se mi, jak Draco nahlas tvrdí, že ji učil jenom kvůli sobě - a ona mu to věří. Díky za další kousek dušehřejky.

Re: Kapitola 4/6 Debakel na metle Od: silrien - 19.02. 2019
Tohle je vážně milá povídka. Musela jsem se smát, jak všichni "nenápadně" tlačí na pilu. Ale dát Dracovi nad Hermionou moc ( převahu, toho, že něco zvládne lépe) zafungovalo. A Hermionu chápu, létat a ještě na věci, která je umíněná, nemá záchranné pásy a všeobecně působí nebezpečně. Jsem zvědavá, jaký bude další postup. Zda se Draco chytil a bude už sám akční nebo jim učitelský sbor ještě vypomůže.

Re: Kapitola 4/6 Debakel na metle Od: Sally - 19.02. 2019
Lekcie s Dracom, čo viac si priať! Viete ako mi pohlasiť dušu, tato scéna bude už navždy mojou tajnou fantáziou! Vďaka za preklad :)

Re: Kapitola 4/6 Debakel na metle Od: margareta - 19.02. 2019
Skoro mi je jich obou líto. Takové nucení ze všech stran, vyhrožování profesorů postihem, divím se, že těm dvěma to ještě nezačalo být podezřelé. Hermiona asi považuje metly za nějaký druh živých bytostí, které nechce obtěžovat příkazy ze stejného principu jako skřítky, protože skutečnou závrať by jen tak nepřemohla. Ale kouzelníci by na to měli mít lektvar, ne? I na krátkodobé vzájemné okouzlení, které by těm dvěma aspoň ulehčilo první krok. Zaplaťmerlin za hormony, hlavně ty pánské! Draco už je začíná cítit a pokud se mu podaří infikovat Hermionu, bude vyhráno! Děkuji za veselou kapitolu a těším se na další vývin situace.

Re: Kapitola 4/6 Debakel na metle Od: tvefisto - 19.02. 2019
Draco opět nezklamal :D Děkuji :)

Prehľad článkov k tejto téme: