Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Rokfortské proroctvo

Kapitola 1/6 Proroctvo

Rokfortské proroctvo
Vložené: Jimmi - 29.01. 2019 Téma: Rokfortské proroctvo
Jimmi nám napísal:

Autor: rumaan

https://www.fanfiction.net/s/8543295/1/The-Hogwarts-Prophecy

https://archiveofourown.org/works/964264/chapters/1890701

Preklad: Jimmi  

 Banner: solace

Žáner:  Romance/Humor

Pairing:  Dramione

Rating: K+


Varovanie:  nenáročná poviedka pre pobavenie duše a srdiečka. 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 1. Proroctvo

 

Veľká sieň bola obvyklým chaosom hluku - čas večere nikdy nebýval pokojný. Študenti boli radi, že deň skončil a profesori boli uvoľnenejší, pretože ich unavilo celodenné vynucovanie dodržiavania pravidiel.

Radostné štebotanie bolo hudbou pre uši profesorky McGonagallovej. Znovuotvorenie Rokfortu túto jeseň bolo vyčerpávajúce, nielenže celé leto strávila opravou hradu po Veľkej bitke z mája, ale teraz dozerala na najväčší počet študentov, ktorým kedy škola poskytla domov.

Rada školy rozhodla, že bude najlepšie, ak sa predchádzajúci ročník zopakuje. Polovica siedmakov viedla vzburu voči Carrowovcom alebo bola na úteku, čo malo za následok nie tie najlepšie výsledky v MLOKoch. Ani známky vo VČU neboli oveľa lepšie; v skutočnosti boli celkové ročníkové výsledky najhoršie, odkedy tento skúškový systém založili. Nezaobišlo sa to bez problémov - najväčšou skupinou študentov boli teraz prváci, ktorí sa skladali z minuloročných prvákov a tohtoročných nováčikov. Bolo to k novým študentom trošku nefér, hlavne pre muklorodených, keďže boli v tom istom ročníku ako študenti, ktorí už za sebou jeden ročník školy mali. Niežeby sa posledný rok dal považovať za skutočné vzdelávanie; bola to bitka o prežitie.

Takže teraz mala na starosti školu, ktorá bola plná na prasknutie, čo bol celkom problém. Pôvodne sa pohrávala s myšlienku, že ubytuje siedmakov samostatne a umožní im extra slobodu, keďže už boli dospelí, ale čoskoro ten nápad zavrhla. Títo študenti mali za sebou priveľa histórie, aby to úspešne fungovalo. Predstava, že by ustavične musela prerušovať hádky medzi slizolinčanmi a chrabromilčanmi, bolo niečo, na čo nemala žalúdok. Už počas dňa to bolo dosť zlé a svojím nepriateľstvom sotva dávali zvyšku školy vhodný príklad.

Minervu z jej rozjímania vytiahol duniaci zvuk drevenej stoličky padajúcej dozadu. Vyskočila a vyplašene sa rozhliadla. Jediné, čo mohla vidieť, boli nohy Sibyly Trelawneyovej v punčoškách, ako trčia nad stôl. Okamžite prepukol masový chichot. Minerva zazrela na chichotajúcich sa študentov, keď sa náhlila pomôcť Sibyle postaviť sa. S pomocou Pomony Sproutovej nadvihla problémovú profesorku. Zatstkala, keď im veštica vôbec nepomohla, ani sa nenamáhala odpovedať na otázky, či je v poriadku alebo nie. Namiesto toho tam stála s cvakajúcimi zubami a potrebovala, aby ju obe, aj Minerva, aj Pomona, podopierali.

Študenti sa čím ďalej tým hlučnejšie smiali. Použila Sonorus, aby zosilnela svoj hlas a zarevala "Ticho" na tú neovládateľnú bandu. To okamžite nastalo.

Minerva sa otočila tvárou k Sibyle, aby zistila, či dokáže stáť bez pomoci len, aby ju prekvapilo to, čo zbadala. Profesorka Veštenia úplne stuhla, oči sa jej zasklili a prestali vidieť, kým mal ústa dokorán. Minerva sa práve chcela spýtať, ako sa cíti, keď prehovorila hlasným a ostrým hlasom.

‘Do konca tohto roka, keď svet začne nanovo, Had a Lev sa musia spojiť. Bez ich spojenia sa nepodarí mágiu zachovať. Jednou osobou je najčistejší z čistých  a druhá osoba je zo všetkých najbystrejšia. Obaja budú vzdorovať, ale ak má mágia prežiť, ich láska musí do Nového roka zvíťaziť.’ 

Minerva zízala v šoku, spolu so zvyškom školy, keď Sibyle klesla hlava na hruď. Na krátky čas tam zostala, než to vyzeralo, že sa profesorka veštenia prebrala k životu.

Prekvapene sa rozhliadla po Veľkej sieni.

"Tak ma to mrzí, riaditeľka, musela som na chvíľu zadriemať. Je to mnou alebo je tu príšerne horúco?"

Minerva spolu so zvyškom Rokfortu hľadela na vrstvy oblečenia, ktoré mala na sebe. Bol november; sotva sa dalo hovoriť o teple kdekoľvek v tomto prefukujúcom hrade. Stála tam, nemá, keď si tá trafená ženská preplietala cestu von so sály a, pravdepodobne, zamierila do svojej izby. Sibylin odchod prerušil mlčanie a všetko prepuklo do chaosu.

"Bolo to skutočné proroctvo?" spýtala sa jej Pomona.

Minerva nevedela, čo si o tom myslieť. Doteraz iba dvaja ľudia počuli Sibylu Trelawneyovú vysloviť proroctvo a jeden z nich bol mŕtvy. Ten druhý práve civel na profesorský stôl s úzkostlivým pohľadom.

"Nie som si istá, Pomona. Dokončíme večeru a stretneme sa v zborovni. Musím hovoriť s Albusom a Harrym Potterom."

****

Minerva sa rozhliadala po znepokojených tvárach zhromaždených okolo nej. Mala pre nich len zlé správy. Len čo skončila večera, schmatla Pottera a náhlila sa späť do pracovne, aby konfrontovala Albusa. Mlčky počúval, keď všetko vysvetľovala a potom mu to proroctvo zopakovala. Potvrdil, že malo podobné vlastnosti ako to, ktoré pred všetkými tými rokmi vyslovila Sibyla v jeho prítomnosti. A Harry s ním súhlasil. Teraz musela povedať zvyšku profesorov - okrem Sibyly samozrejme - čo sa práve dialo.

"Aby som to skrátila," začala, keď sa profesori zhromaždili v zborovni. "Vyzerá to tak, že Sibyla vyslovila skutočné proroctvo. Poslala som sovu, aby som informovala ministerstvo a len čo správu dostanú, mali by poslať niekoho z Nedotknuteľných, aby nám ho pomohol rozlúštiť a nahrať."

Šokované zhíknutia navôkol atmosféru nezlepšili. Takto teda nechcela začať svoju vládu ako riaditeľka.

"Si si istá?" spýtal sa Filius.

Prikývla.

"Hovorila som s Albusom a Harrym Potterom. Jej prejavy a reakcie sa zhodovali s tými, čo zažili sami, keď sa jej podarilo predpovedať budúcnosť."

"Prečo teraz?" zavrčala Pomona. "Všetko sa práve vracalo k normálu."

"Musím priznať, budem rád, keď naši siedmaci konečne odídu. Na Rokforte ešte nebol pokoj odkedy nastúpili," komentoval Filius.

Minerva mohla len súhlasiť. Odkedy Harry Potter prvý raz prekročil prah školy, tak sa každý rok niečo pokazilo.

"Takže len musíme prísť na to, čo presne to proroctvo znamená," prehovorila Aurora Sinistrová.

Našpúlila pery a prikývla.

Prečo mala príšerný pocit, že toto bude tá ľahšia časť?

****

Harry unavene kráčal nahor do chrabromilskej veže. V klubovni ho čakal uvítací výbor. Nič iné ani neočakával.

"Harry!" vykríkla Hermiona, ktorá sa k nemu prihnala s Ronom v závese. "Čo sa stalo?"

Zvalil sa na najbližší gauč, takmer rozdrvil nejakého prváčika, ktorý rýchlo vystrelil na nohy. "Je to to, čo som si myslel. Trelawneyová zjavne vyslovila ďalšie proroctvo. Dumbledorov portrét so mnou súhlasil."

Po klubovni sa ozývali zhíknutia, ako ľudia postupne spracovávali, čo toto znamenalo.

Trojica počkal, než záujem ostatných opadol, než pokračovala v rozhovore. Harry vrhol Muffiato, než ktokoľvek z nich znova prehovoril.

"Ale povedala niečo o tom, že sa mágia nezachová," prehltol Ron.

"V skutočnosti povedala, že sa musia do seba zamilovať dvaja ľudia, inak sa mágiu nepodarí zachovať," opravila ho Hermiona.

"Fajn, tým sa to fakt vylepšilo," sarkasticky odsekol Ron.

"Ako všetky proroctvá, Ronald, znamená to, že za účelom, aby sa naplnilo, musí sa odohrať séria udalostí. Presne ako keď Harry musel čeliť Voldemortovi a zabiť ho, pretože obaja nemohli byť súčasne v mierumilovnom svete. Keby si dával pozor, toto by si vedel."

Ron na Hermionu zazrel, než sa otočil k Harrymu a ignoroval jej domýšľavé vysvetlenie. "Povedala McGonagalka, kto je tá dvojica?"

"Ne, poslala sovu na ministerstvo, aby si vyžiadala Nedotknuteľného, ktorý zajtra príde, aby nahral a rozlúštil to proroctvo."

"Ja už som bola v knižnici a zohnala som knihy súvisiace s proroctvami a ako ich rozriešiť," informovala ho Hermiona.

Harry si nemohol pomôcť, aby sa mu neroztiahol v tvári úsmev. Jednou vecou ste si mohli byť istí, Hermiona vždy pôjde do knižnice, aby vyhľadala materiály.

"Poďme hore do spálne. Bude tam pokojnejšie," navrhol.

****

Keď sa pohodlne usadili v chlapčenskej spálni, vrhli sa do rozpitvávania večerných udalostí.

"Má McGonagallová potuchy, o kom to proroctvo hovorí?" spýtala sa Hermiona.

"Nie, viac ju zaujímalo, či je skutočné alebo nie. Ale o tom sa nedá pochybovať,  Trelawneyka sa chovala podobne ako vtedy, keď vyslovila to o Červochvostovi."

Hermiona z habitu vytiahla pergamen z habitu a rozložila ho na zemi. 

"Podarilo sa mi urobiť pár poznámok."

"Samozrejme, že sa ti podarilo," doberal si ju Ron.

Nedospelo na neho vyplazila jazyk. "Tak či tak, myslím, že je pomerne očividné, o akom hadovi a levovi hovorí."

"Musí to byť Slizolin a Chrabromil," doplnil Harry.

"Presne!"

"Tak potom je to beznádejné. Chcem povedať, realisticky, chceme mať skutočnú lásku medzi nejakým slizolinčanom a niekým od nás?" poznamenal Ron.

Hermiona s Harrym sa na seba zaksichtili.

"Nič také, nie," odpovedal Harry.

"Je to poriadne nemožné, ak sa mňa pýtate!"

"Nič nie je nemožné. Pozri sa na to, ako veľmi Snape miloval Harryho matku," pripomenula Hermiona.

"Áno, ale ona mu lásku neopätovala. Sme prekliati. Nemám potuchy, čo robiť, ak mágia zomrie. Ako to zvládnem ako mukel?"

Harry sa pozrel na Rona a potom na Hermionu, s ktorou spoločne vybuchli smiechom, keď si predstavili Rona, ako sa pokúša zapadnúť do muklovského sveta.

"To nie je vtipné," zavrčal Ron.

"Ale je," nedal sa Harry.

Hermiona sa nad Ronom zľutovala a podala mu knihy, ktoré zobrala z knižnice.

"Začnite čítať!" prikázala.

****

Dean, Seamus a Neville sa vrátili o spálne o pár hodín neskôr a množstvo kníh a pergamenov, ktoré sa všade povaľovalo, nevzbudilo ich záujem.

"Konečne! Tu ste," pozdravil ich Ron, keď vstúpili do izby. "Na, chytaj," povedal a hodil knihu Deanovi.

"Ronald!" zvrieskla Hermiona. "Nemôžeš takto zaobchádzať s knihami! Mohol by si vážne poškodiť väzbu."

Pretočil oči. "Potrebujeme posily. Už mám zo všetkého toho čítania rozmazané pred očami."

Musela súhlasiť. O proroctvách bolo tak veľa k prečítaniu a väčšina z toho bola veľmi nejasná. V skutočnosti sa nezdalo, že by existovali nejaké konkrétne fakty.

Rýchlo informovala zvyšných troch chrabromilských chlapcov a dali sa do práce.

****

O hodiny neskôr začala rebélia a predvídateľne ju viedol Ron.

"Už viac nevládzem čítať, Hermiona. Som unavený a bolí ma hlava."

"Len trošku dlhšie, Ron," prosila.

Odhodil knihu na zem. "Nie! Chcem sa vyspať."

"Slyšte, slyšte!" zamrmlal Dean.

"No tak, chalani, vo vedomostiach je sila."

Harry, ktorému stačil jeden pohľad na ostatných štyroch chalanov v izbe, aby navrhol: "A čo keby sme to teraz prebrali a v čítaní budeme pokračovať zajtra?"

Hermiona, čeliaca presile, mohla jedine súhlasiť.

"Dobre, vieme, že je to niekto zo Slizolinu a niekto z Chrabromilu," začala.

"Áno, ale kto?" spýtal sa Seamus.

"Ha ha! Tipujem, že je to Neville a Millicent Bulstrodeová," provokoval Dean.

"Zabúdaš, že proroctvo hovorí o najčistejšom z čistých a najbystrejším zo všetkých," prehovoril Harry na obranu Nevilla, ktorý pri tej predstave ozelenel.

"Oh, áno!"

"Neville je čistokrvný a nikdy nevieš, Bulstrodeová je možno tým najbystrejším trolom zo všetkých," naznačil Seamus.

"Nevieme, či sa hovorí o študentoch, ktorí aktuálne chodia na Rokfort alebo o predchádzajúcich členoch týchto dvoch fakúlt. Alebo ako to zdôraznil Seamus nie príliš pekným spôsobom, nevieme čo môže znamenať z čoho najčistejších a v čom najbystrejší," rozumne prehlásila Hermiona.

"Hermiona má pravdu," riekol Ron s masívnym zívnutím. "Tak či tak, keď už sme si o tom podiskutovali, idem spať. Choď preč, Hermiona."

Pretočila oči na Rona, ale pozbierala roztrúsené knihy a vydala sa preč z izby so želaním ‘dobrej noci’ chalanom. Cítila sa deprimovane, keď kráčala späť do klubovne a nahor po schodoch do dievčenských spální. Nevedela prečo, ale mala blbý pocit, že to proroctvo hovorí o nej. Ju volali ‘najbystrejšou čarodejnicou jej veku’.

****

Minerva pozdravila Arwyddu Morganovú, Nedotknuteľnú, ktorú poslalo ministerstvo. Bola dôležitým pracovníkom oddelenia, keď prišlo na proroctvá, čo Minervu značne potešilo. Znamenalo to, že ministerstvo berie túto záležitosť vážne.

Keď mali pozdravy za sebou, Minerva zaviedla Arwydd k stolu, kde na ňu čakal čaj.

"Och, nádhera, vďaka, Minerva," poďakovala waleská čarodejnica. "Z letaxovej siete vždy vysmädnem."

Porozprávali sa o stave ministerstva po Voldemortovej porážke, kým si popíjali z čaju. Arwydd ešte len začínala dávať proroctvá do poriadku po katastrofe, ktorá postihla Sieň proroctiev, keď sa tam vkradol Harry Potter, aby vzal pre Voldemorta proroctvo z police.

"Je vážne hanba, že to trvalo takto dlho," vravela. "Ale myslím, že ministerstvo malo na mysli naliehavejšie záležitosti."

Minerva potlačila štipľavú poznámku o tom, že Voldermort by sa dal považovať za naliehavejšiu záležitosť. Avšak Nedotknuteľní neboli známi svojou perspektívou. Prácu, ktorú robili, bola taká pohlcujúca a tajná, že mali sklony žiť v bubline Oddelenia záhad.

"Takže, Sibyla Trelawneyová zase vyslovila proroctvo?" poznamenala Arwydd.

"Áno, včera pri večeri."

"Mohla by si mi ho načrtnúť, prosím?"

"Zariadila som, aby si ho videla v mysľomise. Napadlo mi, že by si si tak mohla všimnúť nejaké detaily, na ktoré by som mohla zabudnúť."

"Oh, výborne. Áno, to je veľmi dobrý plán."

Riaditeľka zaviedla Arwydd k mysľomise a obe vstúpili do jej spomienky zo včerajšieho večera. Nedotknuteľná si ju niekoľkokrát pozrela, než sa zatvárila šťastne.

"Hmm... Nuž, Sibyla Trelawneyová možno nie je tou najstálejšou veštkyňou, ale určite vyslovuje tie najzaujímavejšie proroctvá."

"Zaujímavé je jedna z možností ako to popísať."

"Súhlasím, že je to definitívne skutočné proroctvo a proroctvo, ktoré sa musí brať veľmi vážne."

Minerva si vzdychla. Nevzdávala sa nádeje, že sa to ukáže byť len zúfalým pokusom stále nestabilnejšej ženy, aby získala pozornosť. Sibyla sa ešte nezotavila z Umbridgeovej hrôzovlády na Rokforte. Stále mala problémy s alkoholom a ani nevyzerala, že by bola schopná či to chcela dostať pod kontrolu. Mala svoje miesto na Rokforte zo súcitu, ale Firenze na seba bral stále viac hodín a viac zodpovednosti za vyučovanie veštenia na škole.

"Je životne dôležité, aby sme mu porozumeli a to veľmi rýchlo. Už je november a do Nového roka nezostáva veľa času. Pokúsili ste sa ho rozlúštiť?" spýtala sa Arwydd.

"Snažila som sa na to prísť odkedy bolo vyslovené. Myslím, že je viac než zrejmé, že hovorí o dvoch rokfortských fakultách, Slizoline a Chrabromile."

"Áno, to je ten had a lev."

"Premýšľala som, či miesto vyslovenia proroctva môže byť dôležité. Vyslovilo sa na Rokforte, pretože hovorí o dvoch súčasných študentoch? Alebo musíme loviť medzi všetkými žijúcimi absolventmi?" spýtala sa Minerva.

"Nuž, miesto, kde sa proroctvo vysloví, nie je dôležité. Proroctvá sa vyslovujú na mnohých nesúvisiacich miestach, ale často je dôležitá osoba, ktorej je prezradené. V tomto prípade vyslovila Sibyla proroctvo pred celou školou, kvôli čomu si myslím, že má vplyv na školu a tak je pravdepodobné, že tí dvaja budúci milenci sú tu študentmi."

"Ak je to tento prípad, potom si myslím, že sa zužuje to, o kom hovorí ‘najbystrejší zo všetkým’. Musí to byť Hermiona Grangerová, tá je najschopnejšou študentkou zo všetkých, čo tu máme."

Arwydd o tom uvažovala. "Áno, počula som o jej mimoriadnej inteligencii. Vlastne Sandra zvažuje, že sa ju pokúsi naverbovať."

Minerva sa usmiala. Vedúca oddelenia záhad nikdy nestratila schopnosť nájsť toho, koho k ním priviesť.

"Myslím, že zistí, že má konkurenciu v oddelení starostlivosti o magické stvorenia."

"To je škoda!" povedala Nedotknuteľná. "Má na viac."

"Hermiona si to nemyslí. Má za cieľ zlepšiť práva magických stvorení v čarodejníckom svete - hlavne domových škriatkov."

Arwydd to ignorovala a vrátila sa k aktuálnemu problému. "Mohlo by to hovoriť o niekom inom?"

"Vlastne nie. Hermiona je veľmi špeciálna čarodejnica. Vlastne ju volajú ‘najbystrejšou čarodejnicou svojej generácie’ už nejaký čas. Na Rokforte nie je nikto, kto by sa jej čo i len priblížil so svojou inteligenciou."

"Takže to ujasňuje, kto je ten chrabromilčan. Teraz musíme pohľadať najčistejšieho zo všetkých slizolinčanov."

Minerva si pošúchala hlavu. "To môže chvíľku trvať. Všetci sa pýšia svojou krvnou líniou."

"Áno, kvôli tomu si myslím, že to určite musí byť slizolinčan, kto je ‘najčistejší z nich všetkých’".

"Pripravím zoznam slizolinčanov, ktorí nie sú čistokrvní. To bude najrýchlejší spôsob, ako niektorých vylúčiť."

Riaditeľka vzhliadla, keď niekto zakašľal, aby ich prerušil. Všimla si, že sa na ňu pozerá portrét Nigellusa Blacka, jeho oči žiarili záujmom.

"Ak by som mohol byť nápomocný, pani riaditeľka. Poznám väčšinu ich rodokmeňov."

Nepáčilo sa jej to. Zo všetkých portrétov bol Phineas tým najmenej obľúbeným. Rád strkal do všetkého nos a bol oddaný myšlienke, že sú čistokrvní nadradení. Ale v tomto vážne potrebovali pomoc. Minerva nikdy nevenovala veľa pozornosti tomu, kto bol považovaný za najčistejšieho z čistokrvných. Ako nečistokrvnú ju to nikdy nezaujímalo.

"Ďakujeme ti, Phineas, ocenili by sme to."

"Čo presne hľadáte?"

Ako keby to už nevedel. Prebehla pohľadom po stenách a postrehla, že väčšina portrétov odfukuje, ale dychtivo načúva každému slovu. Skutočne to boli tie najdotieravejšie portréty, na ktoré kedy narazila. Potlačila nutkanie zamračiť sa.

"Potrebujeme zistiť, ktorý mladík v Slizoline sa dá považovať za najčistejšieho."

"Ach, to je ľahké," odvetil Phineas.

Minerva a Arwydd na neho vzhliadli, samé ucho. Trvalo mu celú večnosť, než im to povedal, pretože pre maximálny efekt naťahoval dramatickú pauzu.

"Bude to mladý Draco Malfoy. Je to jediný žijúci potomok dvoch vznešených rodov Blackových a Malfoyových. Lepší rodokmeň by ste nenašli. Narcissa je v skutočnosti jediným z mojich pra-pra-pravnúčat, na ktoré môžem byť hrdý."

Zastonala a zovrela si hlavu v rukách. "Toto jediné sme potrebovali."

Arwydd sa na ňu pozrela. "Kde je problém?"

"Hermiona Grangerová je muklorodená a Draco Malfoy je bývalý smrťožrút. Nemáme žiadnu nádej, že mágiu zachránime."

"Nemali by sme ju ale strácať. Stávajú sa podivné veci," pozitívne prehovorila Nedotknuteľná.

"Pani riaditeľka má pravdu. Môj pra-pra-pra-pravnuk bol vychovaný správne. Nikdy by nezradil svoju krvnú líniu spolčením sa s... ehm... muklorodenou."

"Na to by si nemal byť pyšný, Phineas," vyštekla Minerva. "Potrebujeme, aby sa Hermiona s Dracom do seba zamilovali, aby sme zachránili mágiu."

Bývalý slizolinský riaditeľ vyzeral rozpoltený pri predstave, že jeho drahocenná krvná línia bude nadobro poškvrnená alebo mágia naveky zmizne.

"Nie je treba strácať nádej, Minerva. Proroctvá, ktoré predpovedajú lásku, sú veľmi špecifické. Často sa riadia vyššími nebeskými silami a dvojice sú si predurčené."

Minerva vydýchla úľavou; možno nakoniec to pre ňu nebude až taký zázrak.

"Ale nespočívaj na vavrínoch. Proroctvo sa samo nenaplní. Potrebuje pomôcť, a ak sa tí dvaja študenti vzájomne neznášajú, potom bude náročnejšie ako obvykle vyvolať medzi nimi lásku. Ak dokážeš, aby spolu trávili čas, potom osud môže vyhrať a mágia sa zachráni."

Minerva si netypicky prehrabla rukou vlasy, čím si pokazila drdol.

"To sa ľahko hovorí, ale zabezpečiť, aby Hermiona s Dracom strávili spoločne čas bez toho, aby lietali kliatby, je úloha, ktorá potrebuje aspoň rok!"

"Nanešťastie máš obmedzený čas, ale ty si veľmi schopná, Minerva. Som si istá, že niečo vymyslíš."

Tebe sa to ľahko hovorí, ty to nemusíš skúšať, pomyslela si sarkasticky riaditeľka.

Arwydd sa postavila.

"Ale buď si istá jednou vecou: Proroctvá o láske si vyberajú ľudí, ktorí k sebe pasujú - niektorí ich volajú spriaznené duše. Takže, spravila som tu všetko, čo som mohla. Zdá sa, že sme rozlúštili proroctvo a nahrala som si ho. Nastal čas, aby som sa vrátila na ministerstvo."

Minerva sotva dokázala nájsť dosť energie, aby druhej čarodejnici poďakovala a odprevadila ju. Nemohla si spomenúť, kedy sa cítila tak deprimovane a bezmocne. Ani keď Albusa zavraždili.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 1/6 Proroctvo Od: tvefisto - 03.02. 2019
Tahle povídka je vážně super. Dost mě baví. :) Moc děkuju!

Re: Kapitola 1/6 Proroctvo Od: salisa - 30.01. 2019
To je slibný začátek

Re: Kapitola 1/6 Proroctvo Od: martik - 30.01. 2019
Moje snamionská duše se ztotožňuje s margaretou, ale i v podání Draca to bude skvělá jízda. Zvlášť se těším na to, jak to bude muset celý hrad, v rámci zachování magie, podpořit. Děkuji, Jimmi.

Re: Kapitola 1/6 Proroctvo Od: kakostka - 29.01. 2019
No, celá škola slyšela proroctví, minimálně velká část Nebelvíru, Hermiona už správně tuší, že se týká ji, nebude mít problém zjistit, že protějškem je Draco, otázkou je, co to s ním udělá, že? A co s ním udělalala válka, pan Malfoy je nerad nucen do čehokoliv... ale zas v sázce je magie... jsem na tuhle oddechovku zvědavá. Je těžké se spontánně zamilovat, když kolem vás čenichá celá škola a vy víte co je v sázce. Ron jako mudla by asi ještě ušel, ale co ten zbytek, včetně nabubřelého ministerstva:-)

Re: Kapitola 1/6 Proroctvo Od: Jacomo - 29.01. 2019
Především poskakuju nadšením, že tu máme další krásný překlad od tebe, Jimmi. Vždycky se do nich moc ráda začtu, protože vím, že si je užiju. A teď k povídce. Asi jsem cynik nebo moc nastavená na zkoumání věcí v pozadí, protože mi to proroctví přišlo hrozně prvoplánové. Nejchytřejší a nejčistší mají vytvořit pár, to je mi hlavolam pro batole - a Minerva volá posily z ministerstva! :-) Ale naštěstí hledání příslušné dvojice není předmětem povídky, tu hravě vyluštili hned v první části, takže zřejmě v povídce půjde o to, jak ty dva vůbec nasměrovat k sobě. A protože nevíme, jakou osobou je tu Draco, může se stát naprosto cokoliv :-)) A právě to mě baví a těším se na to. Karty jsou rozdané skvěle, jsem náramně zvědavá, jak se hra vyvine. Děkuju, Jimmi.

Re: Kapitola 1/6 Proroctvo Od: denice - 29.01. 2019
Taky jsem tipovala Nevilla a Millicent Bulstrodeovou :-D Začíná to moc dobře, prakticky osmý ročník, proroctví, všichni oblíbení aktéři na scéně (no dobře, Severus ne), navíc Phineas Nigellus, který je sice osina v zadku, ale pomáhá - už teď vím, že povídku budu mít moc ráda, povzbudí jako hrnek skvělé kávy před náročným dnem. Díky.
Re: Kapitola 1/6 Proroctvo Od: margareta - 29.01. 2019
Sákryš, denice, a proč by ne? Milicent by se zbláznila radostí, že dostává květiny a s přehledem by spráskala každého, kdo by se na jejich dodavatele třeba jen špatně kouknul! A něžný Neville by byl celý pryč z toho, jakou má festovní ženskou, na kterou si netroufne ani úponice jedovatá a která si s pytli zeminy a hnojiv pohazuje jako s míčem! Určitě by se skvěle doplňovali.

Re: Kapitola 1/6 Proroctvo Od: Lupina - 29.01. 2019
Tak to nejčistší jsem myslela povahově. A říkala si, no nazdar, to nemají šanci. Vůbec mě nenapadl rodokmen :D Autorka mě dostala. Zatím flintu do žita ohledně splnění proroctví nehážu, protože zatím nevím, jak se Draco válkou změnil. Možná bedeme všichni překvapeni. Děkuji, Jimmi, začátek je luxusní a neskutečně se těším na pokračování.

Re: Kapitola 1/6 Proroctvo Od: margareta - 29.01. 2019
Velká škoda, že to není snamionka! Bere mě slintání při představě, že by proroctví mluvilo nejen o nejbystřejším Lvu, ale i o nejbystřejším Hadu, což by ukazovalo pouze na dvojici Hermiona/ Severus. Přinutit drsného profesora lektvarů, aby vzal Sibylu Trelawneyovou vážně a snažil se podle toho dokonce jednat - tedy pokoušel se navázat dobrovolně a bez použití Imperia vážný milostný vztah s Grangerovou - úplně ten grandiózní bengál vidím! Ale Draco to asi taky nevezme nejlíp, protože čeho se mu nedostává na chytrosti, nahrazuje pýchou. A ta bývá špatným rádcem. Takže se docela těším, co si na ně Minerva vymyslí a jak se s tím oba poperou! Možná se budeme smát stejně, jako se na tom vtipném banneru směje Draco. Děkuji, Jimmi a solace!

Prehľad článkov k tejto téme: