Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Čarodějkám jen to nej

O nabručených hrdinech

Čarodějkám jen to nej
Vložené: arabeska - 28.01. 2019 Téma: Čarodějkám jen to nej
arabeska nám napísal:

 

Lupina

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

O nabručených hrdinech

Of Crotchety Heroes

autor: Nanaho-Hime; překlad: arabeska

o povolení zažádáno; přátelství; po kánonu; 666 slov; 13+

 

arabeska: U téhle povídky jsem se nezdravě dojala a nejsem si jistá, co konkrétně je na vině. Ale stejně jsem se rozhodla to věnovat Lupince, protože je to ta nejkrásnější, nejmegamonstrózněúžasnější čarodějka, která kdy nohou spočinula na naší zemi. Moje láska k tobě nezná hranic.

Děkuju ti. A přeju ti všechno nejkouzelnější!

 

*



Lily Lenka Potterová je srdcem uličnice, rošťácká a rozmazlená a nechutně populární. Uvědomuje si, že pro ni má každý svým způsobem slabost. Koneckonců, je to malá Potterová, celá zrzavá a pihovatá a energická. Takže kdykoliv se jí podaří rozpoutat peklo na zemi, pošlou ji do ředitelny, kde jí polovičatě vynadají, pročež jí nabídnou z plechovky sušenku a pošlou ji zpátky.

Až jednoho dne v pátém ročníku se v ředitelně ocitne sama jen se svými myšlenkami. Portrét, který visí na protější zdi, se na ni ušklíbne a začne rozjímat, proč se malé slečně Potterové tak líbí výlety sem do ředitelny. Lily toho muže s černými mastnými vlasy vezme na vědomí a odepíše ho jako mrzoutský starý portrét, s největší pravděpodobností portrét neoblíbeného ředitele, který si užíval ponižování studentů a zemřel velmi bolestivou smrtí.

Když zmíní, že se v žádném případě nepodobá své babičce, zaujme tím její pozornost a Lily spustí naplno svůj šarm. Profesor Snape nevypadá jako hrdina, jak ho její otec vylíčil, ale rozhodně působí duchaplně, byť trochu příkře.

Za pomoci charisma se jí podaří vydobýt si cestu do ředitelčiny kanceláře, kdykoliv se jí zachce, a právě tam si vyvine ten nejpodivnější vztah s portrétem profesora Severuse Snapea. Je to přísný člověk, bezpochyby, ale někdy si nemůže pomoct a vidí ho jako mnohem komplexnější osobnost. Když mu poví o Albusově prostředním jménu, dlouho mlčí, a potom se zabrousí k Jamesovi Potterovi a Siriusovi Blackovi a jízlivě vzpomíná na jejich zbytnělá ega.

Nejraději má příběhy z jeho dětství, ty s Lily Evansovou, a chtě nechtě si svou babičku představuje jako nádhernou ženu. Když profesor mluví o její jmenovkyni, vypadá nejmírumilovněji. Nikdy se přitom neusměje, ale když si nahlas vybavuje všechny ty letní měsíce strávené s Lily, jeho rysy nepůsobí tak ostře.

Připomíná jí, docela často, aby se pokusila upravit si chování, odvolává se na její babičku, která by některé její nejtěžší výstřelky neschvalovala, ale v jeho rtu vždy něco nepatrně zacuká, něco, co svědčí o jisté náklonnosti. Někdy ji rozesměje, svým zahořklým sarkastickým smyslem pro humor, a ačkoliv dělá vše pro to, aby ji neměl rád (nebo ji donutil, aby ho neměla ráda ona), hanebně selhává.

V poslední den svého sedmého ročníku nesejde Lily dolů, aby si užila slunečné odpoledne se svými přáteli. Raději zamíří nahoru, aby se naposledy rozloučila s portrétem, který se stal jejím mentorem. Severus Snape pronese slova, která se blíží té nejsrdečnější gratulaci, jaké je schopen, vzhledem k tomu, jak rozmrzelým a nedůtklivým mužem je; a když domluví, Lily se rozpláče, protože jí dojde, že už za ním nikdy nebude moci přijít a povídat si s ním.

Když skane i poslední slza, profesor se tak ošívá, až se Lily rozesměje, a rozesměje se ještě hlasitěji, když začne podrážděně bručet. Nakonec se ale utiší a on využije příležitosti, aby jí připomněl, že není skutečný Severus Snape. Že je pouhý portrét.

Ujistí ji, že kdyby profesor Snape žil, nesmírně by si ji oblíbil, a že kdykoliv by s ním chtěla Lily hovořit, skutečný Snape by si jistě vždy našel čas ji vyslechnout. Vždy.

Lily portrét políbí, než opustí ředitelnu. Na jeho tvář. Je si jistá, že žádný portrét nikdy nezahořel v obličeji takovou červení.

A zatímco Lily kráčí svým životem, kariérou, manželstvím, mateřstvím, píše svému příteli a rádci dopisy, které shledává mnohem efektivnějšími než mluvení, a ví, že všem jejím úspěchům i selháním přes všechny své nedůtklivé nálady naslouchá.

A naslouchat bude.

Navždy.


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: O nabručených hrdinech Od: zuzule - 29.01. 2019
Ach, dojalo me to taky a hodne. Musim se uklidnit, nez nekdo prijde. A Lupince vse nejlepsi

Re: O nabručených hrdinech Od: Sally - 29.01. 2019
Ako sa vraví, slza ukápla. Moc hezka poviedka arabesko :) Dodatočne všetko najlepšie, Lupina!

Re: O nabručených hrdinech Od: luisakralickova - 28.01. 2019
Lupinko, přeji krásné narozeniny a splněná přání, alespoň některá;) Arabesko, krásný výběr, díky za překlad.

Re: O nabručených hrdinech Od: denice - 28.01. 2019
Arabesko drahá, jestli ses při čtení nezdravě dojala, tak nevím, jaké je moje dojetí, čtu potřetí a pořád brečím jak stará želva. A je mi přitom krásně. Za Severuse i za Lily, ze které i s jeho pomocí vyrostla žena se srdcem na pravém místě. Děkuji. Drahá Lupino, ještě jednou všechno nejlepší k narozeninám, protože ty si jen to nejlepší zasloužíš.

Re: O nabručených hrdinech Od: kakostka - 28.01. 2019
Tak to bylo sladké a věřím, že si slečna Potterová dokázala najít cestu do ředitelny i po opuštění školy:-) doufám, že i díky ní se ze Severuse v obrazu stal menší bručoun. Arabesko, díky za krásný střípek a milá Lupino, všechno nej, ať je ti Merlin nakloněn a hvězdy přejí to nejlepší.

Re: O nabručených hrdinech Od: Jimmi - 28.01. 2019
Ach, a ešte raz ach... Lupinka, všetko najlepšie, veď ty vieš. Arabeska, neskutočné, veď ty vieš. Zmyslupnejší komentár nezosmolím, snažím sa, aby v práci nevideli, že slzím. Ďakujem

Re: O nabručených hrdinech Od: Jacomo - 28.01. 2019
Ach! Chtěla jsem počkat se psaním komentáře, až na to přes slzy uvidím, ale to by zase nebyl tak autentický. Nu což, možná v něm budou chyby a překlepy, ale vy mi to určitě odpustíte. Milá Lily, vzala jsi mě za srdce. Díky tomu, jak jsi svou divokost trestanou pohovory v ředitelně dokázala přetvořit v něco tak nádherně pozitivního jako je získání přítele v nabručeném, mrzutém, sarkastickém portrétu. A být mu natolik věrnou přítelkyní, že ses s ním nedokázala rozloučit ani po sedmi letech studia a našla jsi cestu, jak s ním zůstat ve spojení. Tím ses stala tou Lily, kterou miloval a kterou chtěl mít ve svém životě navždy. Milá arabesko, dojala jsi mě. Máš obrovsky šťastnou ruku při výběru povídek, které nesou ve slovech tolik věcí a ještě víc mezi řádky. I ty máš navzdory všemu neskutečnou schopnost nacházet to pozitivní a vnášet lidem světlo do života. A připsala jsi oslavenkyni věnování, ve kterém podepisuji každičké písmenko. Milá Lupinko, připojuji ještě jednoho velikého medvěda a opakované přání jen těch nejčarokrásnějších věcí! Jo, jsem hrozně sentimentální, ale je mi to jedno. Děkuji vám všem!

Re: O nabručených hrdinech Od: Lupina - 28.01. 2019
Ach, to byla nádhera. To mě chytlo za srdce. Severus rádce a přítel, i když jen jako portrét je, je to nejlepší, co Lily potkalo. Žila si svůj život, ale vlastně do něj zahrnula i Severuse. Ach jo. Jsem celá naměko. I z toho neuvěřitelného poděkování. Ani si to nezasloužím. Děkuji, arabesko. Jsi jedinečná a nejlepší :-*

Re: O nabručených hrdinech Od: martik - 28.01. 2019
Obávám se, že nedokážu najít slova, kterými bych vyjádřila, jak moc mě celý příběh a vůbec ta představa zasáhly. Také jsem se dojala, až mi vstoupily slzy do očí. Krása. Děkuji, že jsem si mohla z Lupinčina dárku ždibec uloupit. Jedno vím jistě - věnování je pravdivé do posledního písmene, Lupinko, všechno nejlepší k narozeninám. Velemedvěd pro vás obě.

Re: O nabručených hrdinech Od: margareta - 28.01. 2019
Ách arabesko! Jsem zrovna tak dojatá, jako ty, ale ne nezdravě, leč z plna srdce! Myslím, že v mladé Lily Potterové našel Severus Snape opět kontakt se svou velkou láskou. V její vnučce odpustil jí i sobě, skrze ni také získal možnost naslouchat jí, povídat si s ní a konečně jí říct, že portrét neportrét, pro svou zrzavou a divokou Lily tam stále je a bude tak, jako se snažil být v minulosti. A Lily Lenka Potterová mu jeho přání vyplnila. Stal se jejím nejlepším přítelem a rádcem a je pravděpodobné, že ji u něj posléze vystřídaly i její děti a možná i děti jejích dětí...prostě Severus a Lily navždy. Mockrát děkuji! Krásné!!
Re: O nabručených hrdinech Od: margareta - 28.01. 2019
Ajejej, Lupinko, veselé narozeniny Ti přeji a ať se Ti splní všechno, o čem sníš!!!

Prehľad článkov k tejto téme:

Dying Romance: ( Lupina )26.05. 2020Hermionina škytavka
Hannoie: ( Lupina )28.04. 2020Klevety ve sborovně
coffeeonthepatio: ( Jacomo )25.04. 2020Kterak se Lucius Malfoy pokoušel domluvit manželství
Elysia1: ( Jacomo )18.04. 2020Mí zmijozelové
Gravidy: ( Jacomo )11.04. 2020Dračí doupě
Colubrina: ( Jacomo )11.01. 2020Když dopis nepřišel 3
Colubrina: ( Jacomo )04.01. 2020Když dopis nepřišel 2
Colubrina: ( Jacomo )01.01. 2020Když dopis nepřišel 1
bravenclawesome: ( martik )11.05. 2019Zlatá
Lost2Found: ( Lupina )11.05. 2019Zůstaň
DobbyElfLord: ( Lupina )28.04. 2019Chlípnost Harryho Pottera
Nanaho-Hime: ( arabeska )28.01. 2019O nabručených hrdinech
ambientbenevolance: ( Ganlum )31.12. 2018Poslední viteál
Rumaan: ( Jimmi )29.12. 2018Nenechajte Malfoya šoférovať autobus!
arashi wolf princess: ( martik )22.06. 2018Přání
MintiNeko: ( Lupina )22.06. 2018Záležitost rodinné zvídavosti
Gravidy: ( Jimmi )22.06. 2018Teacher's Pet
Whispering Darkness: ( arabeska )26.05. 2018Předvečer Všech svatých
denice: ( denice )26.05. 2018Na každého jednou dojde, část druhá
drcjsnider: ( Lupina )26.05. 201810 lživých vět
denice: ( denice )11.05. 2018Na každého jednou dojde
Drauchenfyre: ( Lupina )11.05. 2018Kdo by potřeboval obliviátory?
The Almighty Cheez I: ( Martik )11.05. 2018Patnáct faktů o našem drahém Mistrovi lektvarů
Captain Evermind: ( Lupina )28.04. 2018Rozhovor o mazlíčcích
ACE Albert: ( martik )28.01. 2018Jak Ron získal děvče
denice: ( denice )28.01. 2018Nejkrásnější narozeniny
Rebekka: ( Jimmi )28.01. 2018Pre Lupinu
Camillo: ( Jacomo )09.01. 2018Odloučení srdce otevírá
Marauders-And-Lily-I: ( Jacomo )27.12. 201780 věcí, které mají Weasleyovic dvojčata zakázané
Nanchih: ( Jacomo )31.10. 2017Schrödingerova hučka
MissWitchx: ( denice )14.09. 2017Jednota
MissWitchx: ( denice )13.09. 2017Sectumsempra
MissWitchx: ( denice )04.08. 2017Koleje
Colubrina: ( denice )22.07. 2017Scorpius?
MissWitchx: ( denice )22.06. 2017Žádost
MissWitchx: ( denice )12.06. 2017Paparazzi
Daylyn: ( Jacomo )28.05. 2017Letní deště
The Plot Bunny Whisp: ( Jacomo )26.05. 2017Milý denníček!
MissWitchx: ( denice )26.05. 2017Sníh
blue artemis: ( Lupina )26.05. 2017Skutečná závěrečná bitva
MissWitchx: ( denice )25.05. 2017Vyvážený poměr
nonjon: ( Jacomo )22.05. 2017Vznik jména
MissWitchx: ( denice )18.05. 2017Noční můra
( denice )11.05. 2017Únos!
BajaB: ( Lupina )11.05. 2017Den lžiček
Itch: ( Jacomo )08.05. 2017Darth Voldemort
Amanda Saitou: ( Jimmi )08.05. 2017Všetko najlepšie
MissWitchx: ( denice )08.05. 2017Chutě
blue artemis: ( denice )28.04. 2017Bručoun
blue artemis: ( Jacomo )28.04. 2017Nová perspektiva
May La Nee: ( Lupina )28.04. 2017Ten rozhovor
Rumaan: ( Jimmi )26.04. 2017Maškrtu, inak niečo vyvedieme
Hypnobarb: ( Jacomo )01.04. 2017Několik úvah o třicítce
Ms-Figg: ( denice )22.03. 2017Lekce
Colubrina: ( denice )18.03. 2017Lepší muška
Rumaan: ( Jimmi )18.03. 2017Autogram
Ladymage Samiko: ( denice )01.03. 2017Ve dvojici po opici aneb když pijani vystřízlivějí
Jana Helen Laivel: ( arabeska )28.01. 2017O zbabělosti; Kotlíky
Rumaan: ( Jimmi )28.01. 2017Predohra
Eight Horcrux: ( denice )28.01. 2017Tři v posteli
Rumaan: ( Jimmi )24.01. 2017Koordinátor svadby
Rumaan: ( Jimmi )22.01. 2017Radosť
Rumaan: ( Jimmi )14.01. 2017Prachovka
Rumaan: ( Jimmi )13.01. 2017Zmätky na deň Sv. Patrika
MissWitchx: ( denice )09.01. 2017Telefon
MissWitchx: ( denice )14.09. 2016Kočka
Clell65619: ( Lupina )14.09. 2016Harry Potter a území draků
MissWitchx: ( denice )13.09. 2016Měsíční svit
MissWitchx: ( denice )04.08. 2016Setkání
( soraki )22.07. 2016Choroba?
MissWitchx: ( denice )22.07. 2016Chemie
M14Mouse: ( Lupina )22.07. 2016Neopouštím staré známé pro nové?
Draco' Favorite Girl: ( arabeska )22.07. 2016Aeroplány
MissWitchx: ( denice )12.06. 2016Svítání
Ava Miranda Dakedavr: ( Lupina )12.06. 2016Rozprava nad Moudrým kloboukem
Draco' Favorite Girl: ( arabeska )12.06. 2016Iracionalita
somandalicious: ( Lupina )26.05. 2016Dráždivé lízátko
BeWhoYouAre99: ( arabeska )26.05. 2016Zvrácený
MissWitchx: ( denice )26.05. 2016Malování
ulka_black_potter: ( soraki )26.05. 2016Neplač
Draco' Favorite Girl: ( arabeska )18.05. 2016Golf
Marauder: ( Jacomo )11.05. 2016Stvořeno s láskou
MissWitchx: ( denice )11.05. 2016Zelená
Amethyst: ( Lupina )11.05. 2016Nikam ho nemůžu vzít!
MissWitchx: ( denice )28.04. 2016Narozeniny
CaptainLeBubbles: ( Lupina )28.04. 2016(Pravdivé) dějiny Bradavic
faithwood: ( Jacomo )28.04. 2016Skutečný vílí příběh
Bad Mum: ( Jacomo )27.04. 2016Sedm 7
Bad Mum: ( Jacomo )26.04. 2016Sedm 6
Bad Mum: ( Jacomo )25.04. 2016Sedm 5
Bad Mum: ( Jacomo )24.04. 2016Sedm 4
Bad Mum: ( Jacomo )23.04. 2016Sedm 3
Bad Mum: ( Jacomo )22.04. 2016Sedm 2
Bad Mum: ( Jacomo )21.04. 2016Sedm 1
MissWitchx: ( denice )21.04. 2016Sbližování
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )20.04. 2016Sedm - úvod
Dragonclaw11: ( Lupina )20.04. 2016Bradavické koleje
MissWitchx: ( Jimmi )20.04. 2016Kino
Bad Mum: ( Jacomo )01.04. 2016Výběr jmen po weasleyovsku
Ostatní autori: ( Jimmi )01.04. 2016Všetko najlepšie
calliopeinbloom: ( Lupina )01.04. 2016O stropech, neladících botách a nezměřitelné bystrosti
Draco' Favorite Girl: ( arabeska )01.04. 2016Cíl
Ostatní autori: ( denice )01.03. 2016Okamžik pravdy
Ostatní autori: ( Violeta )28.01. 2016Jeden takový rozhovor s J.
Dahlia: ( Jacomo )28.01. 2016Mezihra
Draco' Favorite Girl: ( arabeska )28.01. 2016Elán
TheNextFolchart: ( denice )28.01. 2016Ve jménu lásky a famfrpálových tréninků
Draco' Favorite Girl: ( arabeska )18.01. 2016Disko
birdsofshore: ( LadyF )09.01. 2016Ráno poté
Draco' Favorite Girl: ( arabeska )09.01. 2016Barevná noc
. Úvod k poviedkam: ( arabeska )08.01. 2016Úvod 2016
Ostatní autori: ( arabeska )16.12. 2015Sněhové koule
Ostatní autori: ( arabeska )04.11. 2015Co chceš?
Ostatní autori: ( arabeska )10.10. 2015Narozeninová přání
whispered touches: ( Lupina )14.09. 2015Člověk vs. sova
Dragonclaw11: ( arabeska )14.09. 2015Banány
Faith Wood: ( holloway )13.09. 2015Jak Draco Malfoy přestal být hetero
ocd.grl: ( arabeska )13.09. 2015Karbonizace sladkého pokušení
ehcorns: ( arabeska )13.08. 2015Pofiderní ohozy
Dragonclaw11: ( arabeska )04.08. 2015Merline
Pink Wolf Princess: ( arabeska )24.07. 2015Válka šprýmů
DatWinchesterPlaid: ( arabeska )22.07. 2015Má tě pod palcem, kámo
Severusgirl: ( Lupina )22.07. 2015Klepy a zvěsti
randomgenius: ( arabeska )12.06. 2015Pašík
Sassmaster Omega 620: ( arabeska )12.06. 2015Živé obrazy
Emullz: ( arabeska )07.06. 2015Baletní piškotky
SilverWolf7007: ( Jacomo )28.05. 2015Jejda
Ostatní autori: ( LadyF )26.05. 2015101 pokusů o dvoření Hermioně Grangerové
Blue Devil Girlie: ( denice )26.05. 2015Záležitost příjmení
galfoy: ( Lupina )26.05. 2015Stav mysli
Ostatní autori: ( arabeska )26.05. 2015Milý měkkejši…
Laser Lance 720: ( arabeska )18.05. 2015Ranní ptáčata
Ostatní autori: ( Jacomo )11.05. 2015Jeden den v životě Hermiony Snapeové
After the Rain: ( LadyF )11.05. 2015Hodně štěstí, pane Páne zla
Tierfal: ( arabeska )10.05. 2015Ropušák Trevor dohazovač
lumosed_quill: ( arabeska )08.05. 2015Hodit to za hlavu
Resa Aureus: ( Lupina )28.04. 2015Kratochvilná alotria
Bertram Wooster: ( arabeska )28.04. 2015Kde píchání (ehm, chci říct láska) zvítězí nad vším
dragoon811: ( arabeska )01.04. 2015Jen jedno přání
JJ Rust: ( Lupina )01.04. 2015Rodinné shledání
sophierom: ( arabeska )22.03. 2015Vyčkávání
weasleyey: ( arabeska )21.03. 2015Asi záležitost primusů
Ostatní autori: ( arabeska )01.03. 2015Citrony v Bradavicích
Ostatní autori: ( Jacomo )21.02. 2015Nezbytná bolest
AmandaxxPlease: ( arabeska )21.02. 2015Nedělní odpoledne
SaneLilies: ( arabeska )11.02. 2015Zatracený Malfoy
Chalebh: ( arabeska )28.01. 2015Není všechno tak, jak se zdá
Ms-Figg: ( arabeska )28.01. 2015Za zavřenými dveřmi
itsverity: ( arabeska )18.01. 2015Prazvláštní krabičky
MMADfan: ( arabeska )15.01. 2015Trevor a královna
dragoon811: ( arabeska )12.01. 2015První dojmy
. Úvod k poviedkam: ( arabeska )08.01. 2015Úvod