Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Snapeovy vzpomínky

Kapitola 25.

Snapeovy vzpomínky
Vložené: Lupina - 24.12. 2018 Téma: Snapeovy vzpomínky
Lupina nám napísal:

Autor: paganaidd                  Překlad: Lupina        Beta: marci                 Banner: arabeska

Originál: https://www.fanfiction.net/s/6329597/25/

Rating: 13+

 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 25.

Tim se vzbudil na místě, které nečekal. Bylo temné, ale podle deky poznal, že není u Potterů. Ve vzduchu se vznášel zápach jakési kořalky. Tim ho cítil, zvětralý a známý, takže pochopil, že není v nemocnici.

Ani se nehnul, jako vždy, když se něco takového stalo. Ležel a snažil se, aby se mysl spojila s tělem. Kde je?

Jako poslední si pamatoval jednoho z léčitelů podávajícího mu hustý lektvar a rodiče (dobrá, nebyli jeho rodiče, ale rád to předstíral), kteří mu říkají, že tam budou, až se vzbudí.

Zaslechl tiché cvaknutí. Ne kouzelnické lampy, ale elektrického světla s vypínačem. Jeden šílený okamžik si Tim říkal, že se mu o celém kouzelnickém světě jen zdálo. Možná maminka není doopravdy mrtvá a přijde a řekne mu, aby koukal spát. Nebylo by to poprvé, kdy by ho máma vzala ke známým a uložila ho tam do postele.

Nebo možná přijde babička a řekne mu to samé, jen mnohem něžněji. Možná usnul u některého jejího známého, zatímco mastila karty?

Ne, kdyby šlo o babičku, necítil by kořalku. Nanejvýš víno nebo sherry.

Pootevřenými dveřmi ložnice procházelo mdlé a nažloutlé světlo. Zaslechl televizi. Postel, ve které ležel, byla široká pro dva a měla jen tenké přikrývky. U ní stála stará šatní skříň, prošoupané hnědé závěsy visely na oknech. Pokoj páchl zatuchlinou, jako by koberce navlhly a pořádně neuschly.

Za dalšími dveřmi byl nejspíš záchod.

Najednou ho strašně potřeboval použít. Kradmo vyklouzl z postele a zamířil tam.

Kdokoliv byl ve vedlejší místnosti, zaslechl jej, když spláchl. „Kluku?“ zavolal známý hlas.

Timovi ztuhla krev v žilách.

„Ty se tady zakrádáš, kluku?“ ptal se ten muž.

„A-ano,“ zašeptal Tim a rozhodl se, že nejbezpečnější bude skočit zpět do postele.

Muž v mudlovském oblečení otevřel dveře. „No, bylo načase, aby ses už vzbudil,“ pronesl srdečně s širokým, falešným a úlisným úsměvem. Musel být kouzelníkem, protože měl tyčku, o níž Tim věděl, že je hůlkou.

Byl vyšší než pan Potter a Tim si pamatoval, že máma jeho modré oči a tmavé vlasy kdysi považovala za přitažlivé. Měl na sobě špinavé džíny a košili, ve kterých jeho a mámu chodíval navštěvovat. Tim dřív přemýšlel, proč ten chlap nemá víc oblečení, ale teď si říkal, jestli zbytek nejsou kouzelnické kusy, které by tady příliš bily do očí.

„Nějakou dobu jim trvalo, než mě po mámině nehodě našli,“ pokračoval vesele. „Byl jsem pryč. Ale prý ti řekli vše o kouzelnících, protože máš magii. Musela se tedy ukázat. Myslel jsem si, že jsi určitě moták.“

Tim opatrně přikývl. Jeho magie muže zjevně potěšila.

„No, dobře. Řekli, že bude nejlepší, když si tě vyzvednu rovnou z nemocnice. Tvoji pěstouni nechtěli scénu, víš,“ pokračoval muž.

Timovi se zadrhl dech. Takže Potterovi se ho nakonec zbavili. Poslali zprávu otci. Tim by dal přednost sirotčinci. Nebo squatu. Nebo ulici. Ale nikdo se jej nikdy neptal, co chce.

Cítil, jak se mu zrychlilo dýchání tak nebezpečně, že to v něm vyvolávalo závrať a zvracení. Ale teta Ginny ho nezačne hladit po zádech a říkat mu, aby zpomalil. Pan Potter ho nevezme do náruče a nezačne mu zpívat písničku, jako by byl mrně. Měl být chytřejší. Přiměli ho, aby jim uvěřil, aspoň trošku, a…

Lže.

Hlas, hluboký, temný a hedvábný, pročísl jeho paniku. Zpomalil Timovy myšlenky a tep srdce. Byl to hlas, který Tim už mnohokrát slyšel. Tento hlas mu říkal, kdy a kam se schovat. Tento hlas mu řekl, aby šel (ne utíkal) kolem zlého psa a co podniknout, když se mámě udělalo špatně od pití nebo heroinu. Byl to ten hlas, který mu řekl, aby před tímto mužem neukázal magii, a tento hlas mu pomohl použít divokou, nespolupracující magii, aby přeměnil mámina přítele do švába, když začal být nadržený.

Tim ten hlas slýchával, co si pamatoval. Jednou o něm pověděl panu Clarkovi a ten mu řekl, že je to hlas jeho vlastního dobrého rozumu.

Babička mínila, že je to jeho anděl strážný. „Když jsi malý, slyšíš ho jasně. A pak bude znovu jasný, až zestárneš jako já,“ řekla mu. „Ale je pořád tady, když pořádně posloucháš. A nikdy tě nenasměruje na špatnou cestu.“

Tim si rád představoval anděla, který se hodil k tomu hlasu. Myslel, že andělé jsou vždy v bílém, ale takto si ten hlas nemohl nikdy představit. Jeho anděl byl vysoký, hubený a temný, oblečený v černém hábitu. Téměř vždy měl zkřížené paže a nelítostně se mračil. Když to řekl babičce, zasmála se a řekla mu, že předpokládá, že andělé můžou vypadat, jak chtějí. „Možná tvůj anděl potřebuje být nelítostný,“ dokončila po chvíli přemýšlení.

Lže, zopakoval hlas. A ukradl tě.

Tim pomyslel na tetu Ginny. Jak byla jako jeho babička – předvídatelná a něžná. Jak vždy věděla, co rád jí a učila ho plést. Jak mu ukázala, že čarodějky a kouzelníci opravdu létají na košťatech stejně jako v pohádkách. Jak vždy zařídila, aby pochopil, co se léčitelé chystají udělat, dřív než to udělali. Jak ho držela za ruku během mámina pohřbu. Jak jí nevadilo, když ji v noci vzbudil špatnými sny.

Tim pomyslel na Lily. Jak ho měla ráda, i když na ni křičel. Jak s ním ve škole jedla oběd a nestěžovala si, že je jako její ocásek. Jak jej rozesmála, když si nemyslel, že se někdy ještě zasměje.

Tim pomyslel na Ala a Jamese, kteří byli tak velcí, ale chtěli jej učit hrát famfrpál. Al ho učil kouzelnické šachy a James ho přemluvil, aby zkusil létat na Lilyině koštěti.

Tim pomyslel na pana Pottera, který byl nejdřív trochu děsivý (přestože mu ten hlas řekl, že opravdu není proč se bát). Pan Potter se lišil od většiny mužů, které kdy Tim poznal, a byl něco jako polda. Tim kolem něho často našlapoval po špičkách a čekal výbuch, který ale nikdy nepřišel.

Pan Potter se rád honil na košťatech s dětmi v sadu, když měl čas, a vzal na projížďku i Tima. Když pil, zůstal u jedné sklenky a nikdy nebyl zlý. Zřídka byl víc než otrávený, co Tim viděl. Nikdy nezvedl ruku ani hůlku na Tima, Ginny, Lily ani na Ala a Jamese, kteří byli velcí jako jejich otec. Nikdy si Tima nedobíral, že se bojí, a nikdy mu nelhal, pokud mohl Tim posoudit.

Ano, ten hlas má pravdu. Tento muž, tento… jak ho máma nazvala, že na ni pak použil hůlku?… tento dárce spermatu Tima ukradl od rodiny, která ho chtěla.

Nedej mu důvod, aby ti ublížil.

To dávalo smysl. Nejdřív zjistí, kde je, pak vymyslí plán. Tim vykouzlil na tváři úsměv. Ten podlézavý, který oklamal tolik učitelů, poldů a sociálních pracovníků. „Otče!“ vychrlil (matka ho naučila, aby mu tak říkal. Prý je ‚staromódní‘). „Jsem tak rád, že sis pro mě přišel.“

„Takže jsi rád, že mě vidíš? Nebyl jsi šťastný u těch nóbl zmetků?“ Tim myslel, že se muž tváří trochu podezřívavě, proto jej rychle začal chlácholit.

„Vůbec ne, otče. Nebyli má opravdová rodina.“ Tim se nadechl. „A ani ke mně nebyli tak hodní,“ pokračoval a dovolil, aby mu výraz trochu povadl.

Po tomto mužův úsměv dosáhl očí a ruka na hůlce se nepatrně uvolnila. „Ach, ano?“

Tim vážně přikývl. „Musel jsem pomáhat domácímu skřítkovi v kuchyni,“ to byla pravda – Tim strávil pár šťastných hodin s Kráturou výukou přípravy vdolků. „A musel jsem spát v přístěnku. P-pod schody,“ při tomto detailu Tim zaváhal. Četl jej v knize, kterou pan Potter nechal někde ležet. Většina byla velice zajímavá, ale ty části o ‚klukovi‘ Tima pohltily. „Pan Potter je pořád tak přísný.“

Muž si Timova zaváhání nevšiml. Potěšilo ho, že o Potterových špatně mluví, to bylo zřejmé. „No, už je po všem. Zůstaneme tady pár dní, jen co zesílíš, pak se přestěhujeme,“ muž se na chvíli odmlčel. „Proč jsi vlastně byl v nemocnici? Ehm… zapomněli mi to říct.“

„Mandle,“ odpověděl Tim rychle. O tom lektvaru nechtěl mluvit s mužem, kvůli kterému jej musel užít. Věděl, že několik mudlovských spolužáků ze základky muselo jít do nemocnice kvůli mandlím (ať už to bylo cokoliv).

Muž, zjevně spokojený, přikývl. „Tak si zase lehni.“

Tim zaváhal. Byla tma, musel tady být už hodiny. Nejedl od večera před svatým Mungem. „Ehm. Mám hlad,“ přiznal tiše. Nemohl si pomoci a přemýšlel, proč jej tady ten chlap chce, když nemá zájem se o něj postarat.

Vidí tě jako majetek. Stejně tak viděl i tvou matku.

Muž převrátil oči v sloup, jako by jej to nenapadlo. „Nevím, co tu máme… Běž se podívat do bedny.“ Tim si vzpomínal, jak muž často nazýval věci podivnými jmény, jako by nevěděl, jak se doopravdy jmenují. Teď, když Tim věděl, kým ve skutečnosti je, to dávalo smysl.

Vylezl z postele, přešel do dalšího pokoje a usoudil, že je v nějakém bytě. Byl jen dvoupokojový s malým kuchyňským koutem. V lednici bylo zkyslé mléko a nic moc dalšího. Podíval se do spíže, kde našel krabici cereálií.

„Není tu toho moc,“ oznámil Tim tiše. Vzal si sklenici z odkapávače, přitáhl si židli ke dřezu a nalil si vodu. Měl velkou žízeň.

„Umíš používat to s telefonem, jak to dělávala tvoje máma?“ zeptal se muž.

To s telefonem?

„Myslíš objednat pizzu?“ ujišťoval se Tim, když dopil sklenici.

Muž přikývl. „Mám nějaké mudlovské peníze. Bude to stačit?“ podal mu padesátilibrovou bankovku.

Tim přikývl. Pizza stála asi deset liber. Možná si bude moct nechat drobné. Peníze by mu mohly pomoci při útěku. Možná by mohl zaplatit nějakému feťákovi, aby jej někam schoval.

„Tak do toho,“ pobídl jej muž.

Tim zíral na telefon a přál si, aby Potterovi jeden měli. Tento vypadal starobyle s vidlicí na sluchátko. Tima zajímalo, kde jsou. Telefon i elektrika fungovaly, takže squat to nebyl. Muž tady ale nevypadal jako doma a nic nenaznačovalo, že by tady skutečně bydlel. Možná šlo o jeden z těch bytů, co se pronajímají na víkend. S maminkou v jednom párkrát zůstali.

„Kam ji mají donést?“ zeptal se Tim.

Muž vychrlil adresu.

V přihrádce stolu pod telefonem Tim našel telefonní seznam. Byl londýnský. Tima napadlo vytočit 999. Už to kdysi udělal, když se jednomu máminu známému udělalo moc špatně. Jeho potom vzali k babičce, protože mámu strčili do vězení. Pak už Tim policistům moc nevěřil (nevadilo mu být u babičky, ale mámu do vězení strkat nemuseli. Tehdy byla pryč pár měsíců). Mohl by jim říct, aby zavolali pana Bartona. Mohl by jim říct, že pan Barton pracuje na jeho případu.

Ale další věc ke zvážení – ten muž je kouzelník. Pravděpodobně by všechny poldy zabil a pak už by Tim šanci k útěku nikdy nezískal. Tento muž nebyl jako mámini milenci. Tim se nemohl jen schovat a čekat, až muž odpadne.

Potřebujeme zavolat pro pomoc, zašeptal hlas v Timově hlavě. Kouzelnickou pomoc.

Tim o tom přemýšlel, zatímco v seznamu hledal číslo na pizzerii. Objednal pizzu a láhev limonády. Dvě z několika věcí, které mu z mudlovského světa chyběly. Objednal si ten největší rozměr, protože bude chtít i snídat.

Náhle se mu vybavilo jedno chaotické ráno s Lily, kdy si zapomněl vzít do školy oběd. Byl na sebe naštvaný a nechtěl prosit slečnu Clearwaterovou, aby kvůli tomu volala Potterovým. „Prostě zavolej Kráturu,“ poradila mu Lily, když jí vše vysvětlil. „Uslyší tě, ať už jsi kdekoliv.“

Tehdy to fungovalo. Krátura se objevil, přinesl zapomenutý oběd a byl pryč, než Tim stihl říct někomu dalšímu, co se stalo.

Tiše, za použití hluku odkládaného telefonu, zašeptal: „Kráturo? Potřebuju pomoc.“

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 03.03. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 25. Od: miroslava - 25.12. 2018
Přiznám se. Napřed jsem si přečetla dnešní komentáře, abych věděla, jak moc se mám bát. Díky za Kráturu, takové řešení by mě nenapadlo. A děkuji za super překlad.

Re: Kapitola 25. Od: JSark - 24.12. 2018
Mohli Severusov hlas vysvetľovať ako "strážneho anjela", ale mne stále viac pripadá reálna reinkarnácia. :)

Re: Kapitola 25. Od: denice - 24.12. 2018
No páni, Tim opravdu potřebuje strážného anděla - a má veliké štěstí, bdí nad ním ten nejlepší. Zavolat Kráturu, to je ten nejlepší nápad. Díky, čarodějky.

Re: Kapitola 25. Od: anonymka9 - 24.12. 2018
Ahoj, povídka je úžasná .. jenom bude Vánoční překvápoko? Např. na štědrovečerní večeři :)
Re: Kapitola 25. Od: Lupina - 24.12. 2018
Tak to mě nenapadlo :) Další kousek zas až zítra ráno.

Re: Kapitola 25. Od: martik - 24.12. 2018
Jo takového anděla strážného bych si taky nechala líbit. Vysoký, černovlasý, s hlubokým, sametovým hlasem... Ách, úplně ho vidím. Neexistuje lepší ochránce. A Krátura by mě teda nenapadl. Ještě že Tima ano. A rozhodně to byla správná volba, protože Krátura nám už mnohokrát svou oddanost dokázal. Děkuji, Lupino a marci. A všem přeji krásné a pohodové Vánoce.

Re: Kapitola 25. Od: kakostka - 24.12. 2018
Hluboký, temný, hedvábný hlas, jo? hmmm Severusi, ty ho hlídáš od malinka... doufám, že bude někde vysvětleno, jak si k tomu hlídání přišel:-))) zavolat Kráturu je geniální, doufám, že sbalí Tima a nic se mu nestane. děkuju za další díl.
Re: Kapitola 25. Od: Lupina - 24.12. 2018
Pokud to hlídání nebude zcela vysvětleno teď, pak v pokračování určitě :-) Já už si nepamatuju, kde co je :-) Díky za komentář, kakostko.

Re: Kapitola 25. Od: Ani - 24.12. 2018
Ještě k předchozí kapitole: nemůžu si pomoct, ale to byla hrozná pitomost. Máme dítě, které někdo hledá a je ochotný pro to mučit a zabít. Hm, dáme ho pod sedativa a nezůstaneme u něj (čekárna by ještě mohla být ok, pokud jsou to jediné dveře na sál, ale nechat ho vozit po chodbách nemocnice?).To by snad bystrozor mohl vědět lépe, ne? K téhle: začíná to se Severusem dávat čím dál větší smysl. A moc se mi líbí, že si Tim dokázal zavolat pomoc (nebo to aspoň zkusit) a nečeká na dospělé. I když, to už se asi naučil, že nemusí fungovat... Díky!

Re: Kapitola 25. Od: Jacomo - 24.12. 2018
Takže anděl, hm? Vysoký, hubený, oblečený v černém hábitu? To jsou mi věci :-D Tim je šikulka. Všechno si to pěkně vyvodil, mazaně svého únosce uchlácholil a nakonec zkusil zavolat pomoc. Fakt správný kluk. Asi z něj bude zmijozel ;-) Děkuju za další část povídky, tentokrát s krásnou nadějí. A přeju čarovné svátky!

Re: Kapitola 25. Od: sisi - 24.12. 2018
Blahoslaven buď Krátura. Hrozně jsem se bála, jak to dopadne,ale Kráturovi věřím. Díky za překlad, vánoční ráno je hned příjemnější.

Re: Kapitola 25. Od: Ganlum - 24.12. 2018
Krátura!!! Že mě to hned nenapadlo :-)

Re: Kapitola 25. Od: kattyV - 24.12. 2018
Uf, to jsem ráda, že má Tim svého "anděla strážného". Jinak by ve své nejistotě mohl uvěřit, že ho Potterovi opustili. Severus je sice v roli anděla na první pohled legrační představa, ale nějak zvláštně se k Timovi hodí. Čekala jsem, že Timův otec bude blonďák, po kom má Tim své světlé vlasy? Pořád netuším, kdo to je.
Re: Kapitola 25. Od: Lupina - 24.12. 2018
Naštěstí byl Timův anděl na stráži. Taky jsem trnula hrůzou, že Tim to bude vnímat jako zradu od Trochtů. Naštěstí Tim zachoval chladnou hlavu, teď jen aby pomohl Krátura. Tim má vlasy po mamince a oči po tatínkovi. Myslím, že to bylo v kapitole, kdy šel Tim navštívit mrtvou Mary. Moc děkuji za dnešní první komentář, katyV.

Prehľad článkov k tejto téme:

paganaidd: ( Lupina )31.12. 2018Kapitola 32.
paganaidd: ( Lupina )30.12. 2018Kapitola 31.
paganaidd: ( Lupina )29.12. 2018Kapitola 30.
paganaidd: ( Lupina )28.12. 2018Kapitola 29.
paganaidd: ( Lupina )27.12. 2018Kapitola 28.
paganaidd: ( Lupina )26.12. 2018Kapitola 27.
paganaidd: ( Lupina )25.12. 2018Kapitola 26.
paganaidd: ( Lupina )24.12. 2018Kapitola 25.
paganaidd: ( Lupina )23.12. 2018Kapitola 24.
paganaidd: ( Lupina )22.12. 2018Kapitola 23.
paganaidd: ( Lupina )21.12. 2018Kapitola 22.
paganaidd: ( Lupina )20.12. 2018Kapitola 21.
paganaidd: ( Lupina )19.12. 2018Kapitola 20.
paganaidd: ( Lupina )18.12. 2018Kapitola 19.
paganaidd: ( Lupina )17.12. 2018Kapitola 18.
paganaidd: ( Lupina )16.12. 2018Kapitola 17.
paganaidd: ( Lupina )15.12. 2018Kapitola 16.
paganaidd: ( Lupina )14.12. 2018Kapitola 15.
paganaidd: ( Lupina )13.12. 2018Kapitola 14.
paganaidd: ( Lupina )12.12. 2018Kapitola 13.
paganaidd: ( Lupina )11.12. 2018Kapitola 12.
paganaidd: ( Lupina )10.12. 2018Kapitola 11.
paganaidd: ( Lupina )09.12. 2018Kapitola 10.
paganaidd: ( Lupina )08.12. 2018Kapitola 9.
paganaidd: ( Lupina )07.12. 2018Kapitola 8.
paganaidd: ( Lupina )06.12. 2018Kapitola 7.
paganaidd: ( Lupina )05.12. 2018Kapitola 6.
paganaidd: ( Lupina )04.12. 2018Kapitola 5.
paganaidd: ( Lupina )03.12. 2018Kapitola 4.
paganaidd: ( Lupina )02.12. 2018Kapitola 3.
paganaidd: ( Lupina )01.12. 2018Kapitola 2.
paganaidd: ( Lupina )30.11. 2018Kapitola 1.
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )31.10. 2018Úvod