Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

advent 2018

Santov tajný život.

advent 2018
Vložené: Jimmi - 18.12. 2018 Téma: advent 2018
Jimmi nám napísal:

 

 


18. december 2018



Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Autor: rumaan

https://archiveofourown.org/works/5262719

Preklad: Jimmi  

 Banner: solace

Žáner:  Vianoce, Romance,Fluff

Pairing:  Dramione

Rating: K+

Zhrnutie: Deti u Sv.Munga potrebujú Santu. Hermiona v tomto nedáva Dracovi na výber.

Výzva: Santov oblek

 

 

Santov tajný život.

 

"V žiadnom prípade!" protestoval Draco a tvrdohlavo vystrčil spodnú peru. Vedel, že vyzerá ako mrzuté decko, ale na Grangerovej bolo niečo, čo spôsobovalo, že školák v ňom vystupoval do popredia.

A potom tu bol fakt, že jej návrh bol tým najhlúpejším nápadom, aký kedy počul. Niečo, čo sa ani za milión rokov nestane.

"Malfoy, zjavne si ma zle rozumel. Ja som sa ťa nepýtala, ja som ti oznamovala, že toto je to, čo urobíš."

"Neprichádza do úvahy, Grangerová, v žiadnom prípade ma do tohto nevlečieš," prehlásil a ukázal pri tom na Santov oblek, ktorý visel na jej dverách a vyvolával veľmi svrbiaci pocit.

Nahnevane vyfúkla a privolala tým spomienky na Rokfort tak ostré, že si takmer pomyslel, že je späť v Snapovom podzemí a sleduje ju kútikom oka, ako sa jej vlasy stávali strapatejšie a jej pohyby zúrivejšie, keď pripravovala dokonalé elixíry napriek posmeškom profesora Snapa.

Teraz, keď bol starší, dospelejší a krvná nadradenosť mu bola ukradnutá, dokázal vidieť, aká mocná Grangerová je. Bola prírodnou silou, ktorá vháňala vášeň do všetkého, čo robila. On to rešpektoval, hlavne keď priniesla svoju naprostú odhodlanosť do oddelenia na presadzovanie magického práva a vydupala si zmeny celej čarodejníckej komunity k lepšiemu. Avšak teraz používala svoju oceľovú vôľu, aby ho ponížila tým najponižujúcejším spôsobom, aký existoval a on sa s tým neplánoval zmieriť.

Ale nebolo to tak, že by brala nie ako odpoveď. To bolo pre Grangerovú mimo zoznam možností prichádzajúcich do úvahy. Nie, hľadela na neho s tým pokojným výrazom v tvári a čakala, kedy sa zlomí.

"To neurobím," zopakoval, založil si ruky na hrudi, aby zdôraznil, ako vážne to myslel.

Grangerová nepotrebovala vedieť, že Vianoce na detskom oddelení u Sv.Munga bolo niečo, čo bral veľmi vážne. Každý rok daroval peniaze na darčeky, ktoré potom Santa rozdával, ale mal so Sv.Mungom uzavretú dohodu: dar bol úplne anonymný a nijako nebol do tohto konkrétneho dňa zapletený. Ministerstvo poslalo každý rok zamestnanca, čo hral ‘Santu’, prácička, čo kolovala po oddeleniach a tento rok bolo na rade jeho oddelenie. Nejakým srandovným zvratom osudu sa Grangerová rozhodla, že on bude jej zamestnancom, ktorý túto prácu urobí, napriek skutočnosti, že iste existoval niekto oveľa kvalifikovanejší. Nebolo to ani tak, že by mohol odmietnuť, pretože ona bola šéfkou jeho oddelenia a prikazovala mu, aby sa obliekol za Santu a odovzdal svoje vlastné darčeky.

****

Samozrejme, Grangerová to presadila a o dva týždne neskôr sa Draco našiel, ako prehĺta zostarejúci a vykrmujúci elixír. Už mal oblečený ten prekliaty Santov oblek, ktorý svrbel presne tak ako sľuboval.

Keď vyšiel z kancelárie Sv. Munga, ktorú mu poskytli ako prezliekareň, už mal dostatočne okrúhlu a vráskavú tvár, dlhé biele vlasy a impozantnú bielu bradu.

Grangerová sa zlomila smiechom v okamihu, keď ho uvidela a on zažil podivný okamih úžasu, keď pohodila hlavou dozadu, rukou si zakrývajúc smejúce sa ústa a oči sa jej leskli pobavením. Vyzerala rozkošne príťažlivo, keď sa smiala.

Vyplašený nevítaným pocitom nakráčal k nej, zamračený a vyhlásil: "Za toto ťa nenávidím!"

Jeho slová neschladili úsmev v jej tvári. "Pozri sa na to z tej lepšej stránky, Malfoy. Teraz máš skutočne dobrý dôvod, aby si ma nemal rád."

Zdráhavo súhlasne prikývol, ale zostal ticho. Nechcel, aby si Grangerová uvedomila, že už to boli celé roky odvtedy, čo ju nenávidel a dokonca vtedy to nemalo nič spoločné konkrétne s ňou. Vždy považoval jej ostrý dôvtip za poriadne zábavný. Avšak to nebolo nič, čo v skutočnosti potrebovala vedieť.

"Pani Grangerová, pán Malfoy", pozdravila ich riaditeľka Sv.Munga, Merit Clumplerová, keď si s nimi potriasla rukami.

Draco dúfal, že nezostane, ale zrovnala s nimi krok, keď zamierili na detské oddelenie, za nimi sa levitovalo obrovské vrece zabalených darčekov.

"Je skvelé, že ste tu tento rok s nami, Draco," prehlásila Merit, než sa otočila ku Grangerovej a dodala: "V tento čas roka je pre tieto deti veľkým priateľom. Každý rok prispieva na darčeky, ale nikdy predtým sa nechcel do toho zapojiť a nikdy nechce, aby sme dali na známosť jeho veľkorysosť."

Grangerovej obočie sa nadvihlo v šoku, keď sa naklonila a pozrela na neho. Cítil, ako mu červenejú líca a v duchu zaklial. Presne pre tento dôvod nechcel, aby niekto vedel, že každý rok daruje peniaze na vianočné darčeky pre deti. Bolo mu jasné, že spoločnosť bude na jeho činy hľadieť s pohŕdaním, istá, že to robí len pre chválu a nie pretože vedel, aké ťažké je byť pre deti v nemocnici v tomto období. Teraz bude Grangerová predpokladať, že mal postranné motívy.

Našťastie sa dostali na detské oddelenie skôr, než mohla niečo povedať a jeho zaplavili jasajúce, vzrušené deti, ktoré na pár hodín dokázali zabudnúť na to, že sú v nemocnici.

****

Kým sa dokázal dostať preč a zmeniť sa sám na seba, bolo neskoro popoludní. Časť z neho dúfala, že Grangerová odišla, kým sa premieňal, ale ona sa opierala o stenu a čakala na neho.

"Chceš ísť na pohárik do Deravého kotlíka?" spýtala sa.

Zvedavo si ju prezeral. Nikdy predtým sa spoločensky nestýkali, ale teraz ho pozývala, aby si s ňou vyšiel von.

"Prečo?" spýtal sa.

Pokrčila plecami, než povedala: "Nikdy som nedokázala odolať záhadám a Draco Malfoy, dobrodinec detského oddelenia Sv.Munga, sa ukazuje ako jedna veľká záhada."

"Nemusíš mi kupovať drink, aby si to zistila. Stačilo sa spýtať," odpovedal.

Jediná vec, o ktorej vedel, že nechce od Grangerovej, bolo predstieranie. Rešpektoval ju, dospel k tomu, že ju obdivoval, a občas si bol istý, že ju má dokonca rád, takže predstava, že ho pozýva na pohárik len preto, aby mohla uspokojiť svoju zvedavú myseľ ohľadne jeho činov, ho znepokojovala. Ale takto si nepredstavoval, že to bude prebiehať, pri tých pár príležitostiach, kedy si dovolil zasnívať sa týmto smerom.

"Tak mi to potom povedz."

Teraz bol Draco na rade, aby pokrčil plecami. "Millicent Bulstrodeová nastúpila ako liečiteľka na tom oddelení a povedala mi, aké deprimujúce tam boli Vianoce. Sv. Mungo nemal peniaze, aby usporiadal večierok pre deti, tak som sa rozhodol na ten účel každý rok venovať nejakú sumu. Každé dieťa dostane darček, niekto sa oblečie za Santu a potom bude vianočná večera."

"A toto všetko si urobil anonymne?"

"Vedel som, čo sa stane, kebyže sa zverejní, že toto robí Draco Malfoy. Naznačovalo by sa, že využívam tie deti v snahe očistiť meno Malfoy a to som nechcel," podráždene vyštekol. "Toto malo vždy byť len o tých deťoch."

Na to sa pohla bližšie k nemu, ruku položila na jeho predlaktie.

"Nechcela som, aby moja otázka vyznela takto," riekla. "Myslím, že je skvelé, že toto robíš."

Krátko sa na ňu pozrel a zbadal úprimnosť v jej očiach, než jeho pohľad v rozpakoch uskočil preč na stenu za jej chrbtom.

"Áno, nuž..." nesúvisle začal, než úplne zmĺkol.

"Takže... chceš ísť na ten pohárik?" spýtala sa.

Šokovaný, že stále chce urobiť s ním niečo tak osobné napriek tomu, že jej zvedavosť bola uspokojená, zízal na ňu v nemom šoku.

"No tak, Malfoy!" usmiala sa ako slniečko. "Nie som taká hrozná. Nikdy nevieš, možno sa budeš baviť."

Na to sa na ňu Draco usmial a povedal: "Áno, rád by som."

"Skvelé," nadšene vyhlásila a preplietla si ruku s jeho.

Teplý, zvonivý pocit sa usídlil na dne jeho žalúdka. Možno nakoniec dovoliť si pomýšľať na niečo viac s Hermionou Grangerovou nebol až tak nedosiahnuteľný sen.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Santov tajný život. Od: denice - 18.12. 2018
Přesně ta pravá povídka pro předvánoční čas. Už vidím stromek, na něm světýlka a cítím, jak voní cukroví... Díky.

Re: Santov tajný život. Od: Gift - 18.12. 2018
Jednoduchy namet, ale o to vic to bylo vanocne kouzelne. Podobnych povidek neni nikdy dost. Diky!

Re: Santov tajný život. Od: Jacomo - 18.12. 2018
Draco jako mecenáš + Hermiona nutící ho z pozice šéfky do santovského kostýmu + vzájemné jiskření = dokonalá vánoční atmosféra s nádechem romantiky :-D Děkuji, Jimmi, přesně tohle jsem dneska potřebovala.

Re: Santov tajný život. Od: Lupina - 18.12. 2018
Tak tohle byla přesně ta adventní dramionka, která mě chytne za srdce. Děkuji, Jimmi.

Re: Santov tajný život. Od: Sally - 18.12. 2018
Ňuňu, takto roztomilo si ich predstvaujem najradšej ^^ ďakujem krasne za taku utešenú vianočnu poviedku!

Re: Santov tajný život. Od: margareta - 18.12. 2018
Moc hezká a dojímavá povídka. A možná si Draco potom pomyslel, že tento rok dostal i on svůj mikulášský dárek. Děkuji, Jimmi!

Re: Santov tajný život. Od: margareta - 18.12. 2018
Moc hezká a dojímavá povídka. A možná si Draco potom pomyslel, že tento rok dostal i on svůj mikulášský dárek. Děkuji, Jimmi!

Prehľad článkov k tejto téme:

Avisavis: ( Avis )24.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků
Bex-chan: ( arabeska )24.12. 2018O třešních a kaštanech
Avisavis: ( Avis )23.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků
lena1987: ( martik )23.12. 2018Za krásné jasné noci
Viniloversus: ( martik )22.12. 2018Náhodná magie
Avisavis: ( Avis )22.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků
eilonwy: ( arabeska )21.12. 2018Následky
Avisavis: ( Avis )21.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků
Avisavis: ( Avis )20.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků
Avisavis: ( Avis )20.12. 2018Prozření
LivingDreaming4Etern: ( gama )19.12. 2018Sada pro přežití
Avisavis: ( Avis )19.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků
Avisavis: ( Avis )18.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků
Rumaan: ( Jimmi )18.12. 2018Santov tajný život.
Avisavis: ( Avis )17.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků
LivingDreaming4Etern: ( gama )17.12. 2018Nakonec toho dosáhnu
Avisavis: ( Avis )16.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků
LivingDreaming4Etern: ( gama )16.12. 2018Nejlepší Vánoce ze všech
Avisavis: ( Avis )15.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků
LivingDreaming4Etern: ( gama )15.12. 2018Změní tě
Avisavis: ( Avis )14.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků
Goddess Bless: ( martik )14.12. 2018Weasley dostal na frak
Kelly Chambliss: ( Jacomo )13.12. 2018Není to dárek
Avisavis: ( Avis )13.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků
Avisavis: ( Avis )12.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků
Avisavis: ( Avis )11.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků
Avisavis: ( Avis )10.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků
Avisavis: ( Avis )09.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků
Avisavis: ( Avis )08.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků
Avisavis: ( Avis )07.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků
Avisavis: ( Avis )06.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků
Avisavis: ( Avis )05.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků
Avisavis: ( Avis )04.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků
Avisavis: ( Avis )03.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků
Avisavis: ( Avis )02.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků
Avisavis: ( Avis )01.12. 2018Obrázky ze života kouzelníků