Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Snapeovy vzpomínky

Kapitola 15.

Snapeovy vzpomínky
Vložené: Lupina - 14.12. 2018 Téma: Snapeovy vzpomínky
Lupina nám napísal:

Autor: paganaidd                  Překlad: Lupina        Beta: marci                 Banner: arabeska

Originál: https://www.fanfiction.net/s/6329597/15/

Rating: 13+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 15.

Ginny se přeletaxovala do školy a s Timem se vrátí domů až příliš brzy.

Harry se zamyslel nad posledními dvěma týdny. Dlouhými dvěma týdny. Léčitelčina zpráva o Timovi byla znepokojivá. Obsahovala množství věcí, které mu museli přeložit – ‚difuzní axonální poranění‘ a ‚neuropatie‘ a ‚reakce na závažný stres‘ (Hermiona mu vysvětlila, že mudlové to uvádějí jako ‚posttraumatickou stresovou poruchu‘).

To všechno se nabalilo na jednoho malého chlapce, který potřeboval hodně lásky.

Léčitelé ale věřili, že mu dokážou trochu pomoci. Alespoň lektvar, který mu začali podávat, to naznačoval. Harry se zmínil o svém projektu hledání předpisu na anti-Crucio a oni jej povzbudili, aby pokračoval. Těch pár, co pod Snapem skládalo OVCE, souhlasilo, že pokud někdo mohl vymyslet něco podobného, pak jedině on.

Ernie Macmillan pracoval u svatého Munga na oddělení poškození kouzly a nabídl svoji pomoc při dešifrování medicinských věcí ve Snapeových záznamech.

Jednou týdně zašel Harry za Alicí Longbottomovou. Přežila kletbu Cruciatus, která ji připravila o rozum. Od té doby, co zemřel její manžel, měla jen málo šancí, ale Neville mínil, že by Harry mohl získat představu, co hledat, pokud by pochopil rozsah poškození, která by měl napravit. Také mu laskavě dovolil nahlédnout do lékařských záznamů své matky.

Harry při svých návštěvách vedl jednostranné rozhovory, protože paní Longbottomová nikdy nepromluvila. Nepřítomně hmkala a občas se mu podívala do očí, jako by ho poznala, ale pak se hned zase ztratila. Se zachvěním si uvědomil, že mu připomíná Tima, kdykoliv se dostane do problémů.

A teď tato pohroma… Harry netušil, jak ji Tim přijme.

Připravil čaj a trochu jej říznul uklidňujícím lektvarem. V takovýchto chvílích nikomu neublíží.

Z krbu vystoupila Ginny s Timem. Hoch se zdál vystrašený, když od nich Krátura bral pláště.

Ginny mu dala ruku přes ramena a dovedla ho k lavici u stolu. Ruku nesundala a Tim ji nezvykle nechal. „Co se děje?“ zeptal se tiše.

Harry si před něj mlčky klekl. Chlapec měl modré oči široké a vyděšené. Harry už párkrát oznamoval úmrtí, dokonce i dětem musel sdělovat, že jejich matka či otec se nevrátí domů. Jen v případě černé magie, samozřejmě, jiné typy vražd nebyly na bystrozorské oddělení odesílány.

Teď jej čekal neskonale horší úkol.

Hermiona se nabídla, že to chlapci řekne, ale Harry s Ginny měli pocit, že takto důležitou událost mu musí sdělit sami. Hermiona tedy s nimi alespoň probrala, jak by Tim mohl reagovat. „Může to vypadat zvláštně,“ vysvětlovala. „Může ho to hodně rozrušit, nebo nejdřív vůbec nemusí reagovat. Vlastně spíš nebude – děti potřebují čas, aby něco takového zpracovaly. Cokoliv udělá, musíte zůstat v klidu. Pokud budete něco potřebovat, pošlete sovu.“ S tím se rozloučila.

„Time, broučku,“ Harry polkl. „Máme špatné zprávy. Tvoji maminku dnes ráno našli mrtvou.“ Posledních pět minut si nacvičoval, co řekne, aby to dokázal plynule. Ginny ten strohý přístup šokoval.

Jistě – Harry si najednou uvědomil – nikdy nic takového nezažila. A Harry o této stránce své práce moc často nemluvil. Jen jí s Ronem povykládali pár historek, přestože toto zažívali často.

Na tréninku jim řekli, že je životně důležité, aby příjemce jejich zprávy co nejdříve vyslechl ono definitivní slovo o smrti. Lidé v šoku snadno propadali falešné naději nebo mohli hluboko zabřednout do popření. Nejlepší bylo obeznámit je se situací co nejmenším počtem slov.

Tim pusou naznačil slovo ‚mrtvá‘. Zíral do Harryho očí, jako by v nich hledal odpověď na otázku, kterou nedovedl zformulovat.

„Jako babi?“ zašeptal nakonec. „Je mrtvá jako babi?“

Harry vážně přikývl – ulevilo se mu, že mu nemusí vysvětlovat pojem mrtvý, ale pak se za to nenáviděl.

Chlapec se nezhroutil, ani neplakal. Vlastně nereagoval nijak. Dlouho jen seděl jako zkamenělý. Harry pohlédl na Ginny poplašený tím pohledem tisíciletého starce. Bezmocně, zmateně pokrčila rameny. Po zdánlivě nekonečně dlouhé době se chlapec vzpamatoval a zeptal se: „Kam dají, co z ní zbylo?“

„Napadlo nás, že bychom ji pohřbili vedle tvé babičky,“ odpověděla Ginny pevně. S Hermionou probrali, jak velké možnosti mu v tomto dát. Harry by to nechal zcela na Timovi, ale obě čarodějky namítaly, že Tim potřebuje cítit, že dospělí mají věci pod kontrolou. „Měla babička na pohřbu pastora?“

Tim přikývl. „Farář z kostela odříkal modlitby, když jsme ji pohřbili.“

„Tak si ho vyžádám, ano?“ zeptal se Harry. Všichni se shodli na tom, že chlapci prospěje, když se bude moci rozloučit.

Tim opět přikývl. Pak se zhluboka nadechl: „Dáte mě teď do sirotčince?“ položil nakonec hroznou, věčnou otázku.

Ginny popotáhla. „Ne, srdíčko,“ odpověděla roztřeseně. „Zůstaneš tady. S námi.“

„Dělala… dělala něco špatného? To ji zabilo? Lidi říkávali, že ji to zabije.“

Harrymu se vybavila teta Marge, jak se mu posmívala, že mu rodiče umřeli při bouračce. Všechny ty roky mu tvrdili, že matka se nevyvedla a otec byl budižkničemu. V žaludku se mu rozvířila kyselina.

„Poslouchej mě,“ pronesl k chlapci a vážně se mu díval do očí, „tvoje máma byla nemocná. Možná kvůli té nemoci trošku ztrácela rozum. Ale než umřela, snažila se tě ochránit.“ Odmlčel se a nadechl. „Myslíme, že ji zabil temný kouzelník, protože mu nechtěla říct, kde jsi.“

„Myslíte mého tátu?“ zašeptal chlapec. Pochopil příliš rychle na Harryho vkus.

Ginny zavrčela. „Není to tvůj táta,“ zasyčela.

Tim se na ni překvapeně podíval. „To je v pořádku, teto Ginny,“ prohlásil podivně klidným hlasem. „Vím, jak se dělají děti,“ pokrčil rameny.

Harry se nad tím nechtěl moc zamýšlet. Sice se v tyto dny v mudlovském světě říkala fakta o ‚hůlkách a kotlících‘ dříve, nicméně Harry pochyboval, že by se to Tim dozvěděl jinak než odporně.

„Být tátou chce víc než jen zplodit potomka,“ oponoval jemně.

„To říkávala i babička,“ přiznal Tim.

„Měla pravdu,“ Ginny si chlapce přitáhla. „Tvoje máma jej chtěla udržet od tebe, protože věděla, že to není dobrý člověk. Měla tě moc ráda.“

„Vždycky říkala, že najde někoho, komu mě dá,“ Tim párkrát zakomíhal nohama a pak ztuhl.

Harry se rozhodl, že Timovi předloží tu nejvlídnější verzi Mary, jakou vymyslí. „Podle mě tím myslela, že se snaží najít kouzelníky, jen nevěděla, jak to vysvětlit. A nás je vážně těžké najít, když nevíš jak.“

Tim hleděl na své ruce v klíně. „Můžu ji vidět, co myslíte?“

Ginny se už nadechovala k odmítavé odpovědi a vrtěla hlavou, ale Harry ji předešel: „Jestli to potřebuješ, ano. Proč to chceš?“

„Nemusela by to být ona. Mohl by to být někdo jiný… nemusela by…“ zastavil se.

Ginny hleděla na přikyvujícího Harryho, jako by přišel o rozum.

Ten se zhluboka nadechl: „Nebude vypadat normálně.“

„Já vím,“ přiznal Tim. „Babička celá zešedla a zežloutla, když jsem ji viděl. Byla v nemocnici… byli jsme na návštěvě,“ povídal tak pomalým a vyrovnaným hlasem, že se Harrymu zježily vlasy na zátylku. V tu ránu věděl, že Tim testrály uvidí.

„Pak tě k ní vezmu. Zítra,“ slíbil.

Tim přikývl a díval se někam za Harryho. Ginny mu nalila šálek čaje a přisunula k němu talířek se sušenkami. Povrtal se v nich a vypil čaj. Ani jeden nepromluvil, Ginny jej jen stále jednou rukou objímala. Opřel se o ni, jak ho najednou přemohlo vyčerpání.

Harry se přesunul k druhému boku chlapce a Ginny mu také podala čaj.

„Můžu jít do svého pokoje?“ zašeptal Tim nakonec.

„Samozřejmě, srdíčko,“ přitakala Ginny. „Asi si budeš chtít pospat. Mám tě přijít přikrýt?“ věděla, že Harry plánoval přidat do čaje uklidňující lektvar a že to Tima uspí.

Zavrtěl hlavou. „Jen chci být sám.“ Odložil talířek a vstal. „Teto Ginny?“ otočil se k ní. Nic víc neřekl, jen se k ní naklonil a věnoval jí první objetí, které někomu krom Lily dal od té doby, co sem přišel. Pak se otočil a odešel po schodech.

„Kráturo?“ zašeptal Harry, jakmile se za Timem zavřely dveře.

„Pán volá?“ odpověděl starý skřítek zpod stolu.

„Dohlédni na Tima – nejsem si jistý, že by za námi došel, kdyby potřeboval. Dej nám vědět, kdykoli uznáš za vhodné.“

„Tak,“ povzdechla si Ginny po chvíli. „Pošlu mámě sovu. Sežene nám nějaké oblečení na pohřeb. Pošlu jí Timovu velikost. Půjdeme jen my?“

„Dejme vědět i Hermioně a Ronovi,“ odpověděl Harry.

„Jestli i oni, budeme muset přizvat i naše, víš,“ pousmála se Ginny. „Mamka by se k tomu pořád vracela, pokud by s tátou nešli.“

Harry jí úsměv vrátil. „Dobře, ale zbytek zvát nebudeme. Chudák Tim netuší, do jak velké rodiny se dostal. Musíme ho seznamovat pomalu.“

„Bude pro něj dobré, když uvidí tělo?“ strachovala se Ginny.

„Myslím, že to potřebuje,“ odpověděl Harry zvolna. Snažil se zformulovat pocity. „Při tréninku nás učili, že když oznamuješ úmrtí, musíš zajistit, aby to bylo skutečné. Občas je k tomu potřeba uvidět tělo,“ protřel si tvář a opřel se lokty o stůl. „Promluvím s Hermionou. Postaráme se, aby Mary nevypadala špatně. A Avada kedavra nezanechává stopy…“ Harry se odmlčel, vděčný za uklidňující lektvar. Opět mu proběhlo hlavou, že kdyby skončil v Azkabanu, Timovi by to neprospělo.

Ginny souhlasně přikývla. Vůbec nebyla šťastná, ale chápala Harryho logiku. Možná si vzpomněla, jak s matkou trvaly na tom, že samy Freda oblečou do hrobu. „Zajdeš za farářem?“

Harry vstal. „Udělám to hned. A Hermiona říkala, že je třeba podepsat hodně formulářů, pokud chceme Maryino tělo.“ Vzal plášť a přeměnil ho do střízlivého kabátu proti dešti.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: hanka - 20.01. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 02.03. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 15. Od: sisi - 15.12. 2018
Harry a kolegium od sv. Munga postupují odborně a přísně profesionálně. Evaluace ( když Harry pozoruje vzory chování) paní Longbottomové nese ovoce. To je dobré. Papírování kolem vyzvednutí a úpravy těla Mary bude oříškem, a je mi mrzko a stydno s představou, jak mořem papírů proplouvá Artur Weasley, nadšený mudlomil. Až Tim uvidí na matčině pohřbu mraky Weasleyových, tak možná otevře své srdce svým opatrovníkům, aby unikl té zrzavé záplavě, ale cokoliv učiní, bude dobré. Tolik věřím ve šťastný konec povídky, že mě nic nepřekvapí. Děkuji za překlad, jdu číst dále.

Re: Kapitola 15. Od: martik - 14.12. 2018
Smutné od začátku až do konce. Napadá mě jediná útěcha. Že Tim toho nebyl svědkem, že v době, kdy k tomu došlu, už byl v láskyplné péči Potterových. Obávám se, že smutno ještě nějakou chvíli bude. Děkuji, čarodějky.

Re: Kapitola 15. Od: Jimmi - 14.12. 2018
Ďakujem, nádherný preklad, smutný obsah. Ešte sa to zhorší, že?

Re: Kapitola 15. Od: Maiky - 14.12. 2018
Harry to řekl Timovi moc dobře. Bohužel má s tím moc velké zkušenosti. Děkuju

Re: Kapitola 15. Od: Monie2 - 14.12. 2018
Lupino, děkuji! Za skvěle překlady a čas, který tomu věnuješ. Myslela jsem, ze už mě žádná povídka nemůže nějak zvlášť ohromit, ale tahle ano! Každý den se moc těším na novou kapitolu.

Re: Kapitola 15. Od: Jacomo - 14.12. 2018
I ty nejtemnější mraky mají stříbrné okraje. Ano, je to hodně smutné, ale pozitivní na tom všem je, jak se celá rodina a okolí snaží to Timovi maximálně usnadnit a myslím především na jeho dobro. A to je krásné. Děkuju, Lupinko!

Re: Kapitola 15. Od: margareta - 14.12. 2018
Ach jo. Při čtení takových kapitol si vždycky v koutku duše tak trochu přávám, aby ten překlad nebyl tak perfektní, abych mě to tak nevtáhlo! Ale to u Tebe, Lupino, je nemožné! Takže mě teď bolí srdce a ubrekuju nad Timem a nad Mary a vůbec nad každým osamělým a nešťastným dítětem, jehož utrpení zavinili právě ti, kdo ho měli před utrpením chránit! Ale Tim má taky štěstí! Nemusí se bát, že skončí osamělý v děcáku nebo že ho z pohodlnosti ,vrátí' otci a zapomenou na něj! Má silnou ochranku, která za něj bude bojovat až do konce! A to mě moc těší! Hned bych jim pomohla! Děkuji za kapitolu, Lupinko! A ať krásně prožiješ svůj svátečkový den!!

Re: Kapitola 15. Od: miroslava - 14.12. 2018
Smutná kapitola. Místy hodně, hodně pravdivá. Snad bude brzy líp, ale Tím ještě to nejhorší za sebou nemá, že? Děkuji moc za překlad.

Re: Kapitola 15. Od: denice - 14.12. 2018
Kapitola, která probouzí hodně vzpomínek. Ale takový je život. Pevně věřím, že po smutku přijde klid a smíření, rodina Weasleyova a Potterova jsou toho myslím dobrou zárukou. Díky.

Re: Kapitola 15. Od: Gift - 14.12. 2018
Hmm... co napsat po takove kapitole? Ze jsem rada, ze Mary aspon v poslednich okamzicich nezklamala? Ze se mi libi, jak realne autorka povidku napsala? Tato kapitola byla velmi smutna, ale presto vlastne horko-sladka. Moc za ni dekuji!

Re: Kapitola 15. Od: Sebelka - 14.12. 2018
To je ták smutné. Moc děkuji za Vaši práci a kapitolu.

Re: Kapitola 15. Od: zuzule - 14.12. 2018
Uplne mi sel mraz po zadech celou kapitolu.. Dekuju!
Re: Kapitola 15. Od: Lupina - 15.12. 2018
Měla jsem stejné pocity. Děkuji za komentář, zuzule.

Prehľad článkov k tejto téme:

paganaidd: ( Lupina )31.12. 2018Kapitola 32.
paganaidd: ( Lupina )30.12. 2018Kapitola 31.
paganaidd: ( Lupina )29.12. 2018Kapitola 30.
paganaidd: ( Lupina )28.12. 2018Kapitola 29.
paganaidd: ( Lupina )27.12. 2018Kapitola 28.
paganaidd: ( Lupina )26.12. 2018Kapitola 27.
paganaidd: ( Lupina )25.12. 2018Kapitola 26.
paganaidd: ( Lupina )24.12. 2018Kapitola 25.
paganaidd: ( Lupina )23.12. 2018Kapitola 24.
paganaidd: ( Lupina )22.12. 2018Kapitola 23.
paganaidd: ( Lupina )21.12. 2018Kapitola 22.
paganaidd: ( Lupina )20.12. 2018Kapitola 21.
paganaidd: ( Lupina )19.12. 2018Kapitola 20.
paganaidd: ( Lupina )18.12. 2018Kapitola 19.
paganaidd: ( Lupina )17.12. 2018Kapitola 18.
paganaidd: ( Lupina )16.12. 2018Kapitola 17.
paganaidd: ( Lupina )15.12. 2018Kapitola 16.
paganaidd: ( Lupina )14.12. 2018Kapitola 15.
paganaidd: ( Lupina )13.12. 2018Kapitola 14.
paganaidd: ( Lupina )12.12. 2018Kapitola 13.
paganaidd: ( Lupina )11.12. 2018Kapitola 12.
paganaidd: ( Lupina )10.12. 2018Kapitola 11.
paganaidd: ( Lupina )09.12. 2018Kapitola 10.
paganaidd: ( Lupina )08.12. 2018Kapitola 9.
paganaidd: ( Lupina )07.12. 2018Kapitola 8.
paganaidd: ( Lupina )06.12. 2018Kapitola 7.
paganaidd: ( Lupina )05.12. 2018Kapitola 6.
paganaidd: ( Lupina )04.12. 2018Kapitola 5.
paganaidd: ( Lupina )03.12. 2018Kapitola 4.
paganaidd: ( Lupina )02.12. 2018Kapitola 3.
paganaidd: ( Lupina )01.12. 2018Kapitola 2.
paganaidd: ( Lupina )30.11. 2018Kapitola 1.
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )31.10. 2018Úvod