Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Snapeovy vzpomínky

Kapitola 13.

Snapeovy vzpomínky
Vložené: Lupina - 12.12. 2018 Téma: Snapeovy vzpomínky
Lupina nám napísal:

Autor: paganaidd                  Překlad: Lupina        Beta: marci                 Banner: arabeska

Originál: https://www.fanfiction.net/s/6329597/13/

Rating: 13+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 13.

Harry Ginnyin návrh, aby si vzal dovolenou, považoval za jeden z jejích nejlepších nápadů, a že jich pár měla. Další dva dny, kdy byla v práci a děti ve škole, strávil v pracovně a pročítal Snapeovy dokumenty.

Timova návštěva léčitelky proběhla bez zvláštních příhod. Vlastně byl natolik povolný, až to Ginny vyděsilo.

Další schůzku, tentokrát bez Tima, sjednala na pátek, aby jim léčitelka sdělila její zjištění. Harry se toho hrozil.

Oba doufali, že Snape zapsal složení lektvaru, který bradavickým studentům dával toho strašného roku, když převzal vládu Voldemort. Zatím však neměli štěstí.

Krátura pro Harryho uspořádal papíry chronologicky, aby nebyly všehochutí poznámek, předpisů a osobních komentářů, a Harry se snažil nějak se v tom zorientovat.

Ale pročítání Snapeových deníků v něm vyvolalo podivné, intenzivní pocity opětovného shledání se starým přítelem, přestože jimi nikdy nebyli. Na stránkách sešitů se opět setkal s Princem dvojí krve, s tím brilantním kouzelníkem, jehož učebnice lektvarů Harryho tolik naučila v šestém ročníku v Bradavicích.

Písmo prvních zápisků odpovídalo těm špatně čitelným poznámkám v učebnici. Jak se Harry prokousával deníky, písmo začalo zrát. Poslední zápisy budou patrně rukopisem profesora Snapea, kterého si Harry pamatoval.

Byl si jistý, že Snape na lektvaru na následky Cruciatu začal pracovat krátce po začátku učitelské kariéry v Bradavicích. Z těch let však návody na lektvary, jakkoliv užitečné a skvělé, patřily k těm, které by vytvořil jakýkoliv opravdu dobrý Mistr lektvarů. Žádný nebyl originální, i tak však našel vynikající vylepšení stávajících předpisů. Zkušební recepty anti-Crucia patrně skryl nebo magicky zašifroval. Harry potřeboval nejdřív najít deník, který nebyl tím, čím se zdá.

A pak ho dekódovat.

A pak pochopit předpis, jejž sestavil ten nejbrilantnější a nejparanoidnější Mistr lektvarů, který kdy tento titul nesl.

A pak ten zatracený patok musel připravit.

Možná by se našlo pár temných kouzelníků, které by mohl jít vystopovat. V lovení temných kouzelníků byl mnohem lepší.

Při těchto chmurných myšlenkách pochopil, že potřebuje pauzu. Šálek čaje a možná i procházku. Protáhl se a zamířil do kuchyně, kde Krátura dá vařit vodu okamžitě, jakmile se Harry objeví na schodech.

U paty schodiště ho zaslechl s někým mluvit. Hlas se podobal Penny ze školy. Zrychlil krok.

„Potřebujete mě?“ zeptal se Pennyiny tváře v kuchyňském krbu.

Ulevilo se jí. „Ano, Harry. Tim má dnes nějaké problémy. Můžete přijít?“

„Zranil se?“ polekal se Harry.

„Nic takového, jen je rozrušený.“

Penny se z krbu stáhla, Harry hodil hrst letaxového prášku do ohně a zvolal název školy. Vystoupil v malém kabinetu. Penny byla školní sestra a také pracovala s dětmi, které potřebovaly zvláštní pomoc.

„Tak kde je?“ zeptal se Harry, zatímco si oprašoval hábit.

Penny poněkud rozpačitě odpověděla: „Je ve skříni a nemůžu ho přesvědčit, aby vylezl. Zkusila jsem Lily, aby ho přemluvila, ale nějak se to jen zhoršilo. Asi se s Lily o přestávce pohádali.“

„O čem?“ staral se Harry.

„N-nechce, abych na podzim odešla do školy.“

Harry nadskočil – neuvědomil si, že Lily sedí tiše v rohu. Přešel k ní. Oči jí plavaly v slzách a spodní ret se třásl. „Jedna z holek mu řekla, že příští rok nastupuju do Bradavic. Zeptal se mě, jestli je to pravda. Nechtěla jsem ho rozčílit…“

Harry si dřepl a dcerku objal. „To není tvoje chyba, Lilinko. Tim je rozrušený už dlouho a toto ho prostě dorazilo. Běž zpátky do třídy a já se o něj postarám. Ano?“

Penny se na Harryho a Lily pochvalně usmála. „Pojďte se mnou, Harry,“ pozvala jej.

Tim se schovával v Pennnyině skříni na hábity. Naštěstí tam bylo místo i pro Harryho. Rozsvítil hůlku. U zadní stěny viděl zpod vlněného pláště vykukovat chlapcovu botu.

„Time?“ oslovil jej tiše. „Můžeš vylézt?“

Bez odpovědi. Harry zadržel dech – v tom malém prostoru se zřetelně neslo chlapcovo dýchání. Na spánek (nebo ztrátu vědomí) bylo příliš rychlé, ale ne dost rychlé na hyperventilaci, ke které měl sklony.

„Time? Slečna Clearwaterová, Lily a já máme o tebe starost. Jestli nechceš ven, může jeden z nás blíž za tebou?“

Harry slyšel, jak se Timovi zadrhl dech a uniklo mu vzlyknutí. Přišlo mu to důvěrně známé, ale alespoň se tentokrát nikdo neproměnil ve švába.

„Nikdo se na tebe nezlobí, zlato,“ uklidňovala jej Penny. „Okno jsem už spravila. Každý občas ztratí kontrolu nad svojí magií, není třeba se bát.“

Dětská noha se stáhla a ztratila se Harrymu z dohledu. Pak se cosi rytmicky rozbouchalo. Po vteřině si uvědomil, že Tim už nesedí u zadní stěny. Teď se krčil na kolenou a bouchal hlavou o zem.

„Ne, to nedělej,“ zareagoval Harry rychle. Předklonil se a přitáhl k sobě Tima celého zamotaného v Pennyině plášti. Chlapec bojoval, ale jednu ruku měl znehybněnou oblečením a druhou mu Harry přitiskl k boku a stejně tak mu znehybnil nohy svýma vlastníma.

Na celém tom představení bylo nejpodivnější, že při tom zapáleném boji chlapec nevydal ani hlásku.

„Nesmíš si ubližovat,“ přikázal Harry pevně, když se Tim přestal zmítat. Tuto větu mu doporučili léčitelé mysli pro případ podobné situace.

Tim měl nezaostřený pohled. Harry jej poznával a vlasy na zátylku se mu zježily. Ten samý pohled vídal u obětí některých temných kouzelníků.

Kousek po kousku Tim v Harryho náručí ochabl. Stejně tak pomalu se mu do tváře vkradlo uvědomění. Jakmile bylo jisté, že znovu nevybuchne, Harry jej zvedl i s pláštěm a posadil do Pennyina houpacího křesla. Měla ho zde na uklidnění těch nejmladších dětí.

„Jen klid, jen klid,“ tišil jej Harry, jako míval ve zvyku se svými dětmi, když byly mladší. „Pš-šš-šš,“ a začal zpívat ukolébavku, kterou jej naučila Ginny. Od smrti jeho matky Harrymu nikdy nikdo nezpíval, takže všechny písničky se naučil, až když se narodil James.

Po pár minutách se chlapec začal vrtět. Harry se podíval do jeho tváře, poněkud zmatené a podezřívavé. „Lepší?“ zeptal se ho.

Tim přimhouřil oči, ale přikývl. Postavil se a vymotal z pláště. Na čele mu zářila fialová modřina, tak silně mlátil hlavou do země. Harry bezmyšlenkovitě vytáhl hůlku, jako by to udělal v případě Jamese.

Tim zalapal po dechu a přikryl si tvář dlaněmi.

Sakra, muselo to být tak zlé jako s Vernonovým páskem v Timově věku.

„To je v pořádku,“ klidnil jej Harry. Jemně stáhl Timovy ruce. Chlapec měl oči pevně zavřené a zuby zatnuté, každý sval v těle napjatý v očekávání bolesti.

Harry zašeptal inkantaci na léčení modřin a při pocitu tepla sebou Tim trhl. Otevřel oči a jen na muže zíral.

„Připravený jít domů?“ zeptal se Harry jemně.

Chlapcovou tváří se mihl úžas a pak se vrátila podezřívavost. Harry se otočil k Penny a požádal ji: „Dejte Lily vědět, že jsem ho vzal domů. Nechci, aby si dělala starosti.“

Penny se usmála a přikývla.

Harry vzal Tima za ruku a použil letaxový prášek. Za chvilku se vynořili z krbu v kuchyni.

„Jdu si zabalit, pane Pottere,“ zašeptal Tim a rychle Harryho pustil.

„Jestli malý pán potřebuje zabalit,“ prohodil Krátura nepřítomně od stolu, kde připravoval čaj, „Krátura to udělá. Malý pán by se neměl obtěžovat.“

„Aha,“ povzdechl si Tim zničeně. „Dobře. Půjdu z cesty, než bude čas.“

„Čas na co?“ zeptal se Harry zmateně.

„Čas jít… Můžu se… Smím, tedy… Smím se rozloučit s Lily a paní Potterovou?“

Krátura ostře loupl okem po Harrym. „Malý pán má někam jít? Možná by měl Krátura následovat pána Harryho a malého pána Tima?“ zeptal se Krátura způsobem, který jasně říkal, že jen přímý příkaz Kráturovi zabrání jít s nimi. A i pak by se pokusil najít skulinu v tom příkazu.

„Ale my nejdeme nikam,“ zavrtěl hlavou Harry. „O čem to mluvíš, Time?“ netušil, kam chlapec míří, ale chtěl tomu přijít na kloub.

„Posíláte mě domů,“ zašeptal Tim. Ani to neformuloval jako otázku.

„Ale malý pán už doma je,“ usekl ostře Krátura. „Malý pán Tim sem patří.“

Harryho to překvapilo. Krátura byl dětem oddaný, to ano, ale nějak víc přilnul k Timovi.

Když to tak uvážil, nebylo to vlastně nijak divné.

Tim zůstal na Kráturu zírat, a pak i na Harryho.

„Měl bys Kráturu poslechnout,“ pobídl jej Harry nakonec. „Je to starý moudrý domácí skřítek.“

Krátura se pod tou chválou začervenal a narovnal.

„Komu sloužíš, Kráturo?“ zeptal se Harry.

„Sloužím domu Potterů,“ pronesl Krátura hrdě. „Sloužím pánovi Harrymu, paní Ginny, pánovi Jamesovi, pánovi Albusovi, malé slečně Lily a malému pánovi Timovi.“

„Tak vidíš,“ potvrdil Harry. „Krátura ví, kdo patří k rodině Potterů.“

„Ach,“ vydechl Tim.

Harry ustaraně sledoval chlapcovu zmatenou tvář – možná byl tento způsob a čas pro vysvětlení špatný. Tim věděl, že ho matka nebude moci nějakou dobu navštěvovat, ale možná ještě nebyl připravený považovat se za Pottera.

„Teta Ginny a já jsme teď tví oficiální pěstouni,“ vysvětloval Harry pomalu.

„Ale proč?“ zeptal se Tim.

„Protože potřebuješ někoho, kdo se o tebe postará, a tvoje máma je pořád nemocná,“ Harry následoval radu léčitelů, aby věci uváděl jednoduše.

„Ne, myslím tím, proč byste chtěli?“

„Protože někdy se duše potřebují navzájem najít,“ vložil se do toho Krátura moudře a nečekaně. „Domácí skřítci říkají, že někdy duše ztratí tu druhou a zase ji potřebuje najít.“

Harry se při tom nahlédnutí do skřítčí filozofie usmál.

„Pán Harry vaši hledal už dlouho, malý pane,“ dokončil Krátura.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: hanka - 20.01. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 02.03. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 13. Od: JSark - 14.12. 2018
Bolo by skutočne zaujímavé zistiť, čo všetko škriatkovia vnímajú odlišne ako čarodejníci. Kto vie, či niekedy Harrymu prezradí, čia duša je v Timovi. :)

Re: Kapitola 13. Od: kattyV - 13.12. 2018
Nemůžu říct, že by si u této povídky užívala předvánoční pohody. Po vcelku klidném začátku je čím dál jímavější a drásavější. Ale bez ohledu na to, se den co den nemůžu dočkat pokračování. Opravdu jsem ráda, že ji vydáváte najednou, je to velmi intenzivní zážitek. Díky za něj.

Re: Kapitola 13. Od: kakostka - 13.12. 2018
Tady je Krátura prostě dokonalej:-))) skřítčí magie a moudrost v praxi... Je hezké jak se Harry postupně uzdravuje prostřednictvím Tima, ikdyž předpokládám, že odchod LIly do Bradavic ho dost sejme. A taky doufám, že v téhle povídce bude James pohodový James a ne rozcapený spratek, co svoje žertíčky neumí držet na uzdě, protože na ně Tim opravdu není připravený. Děkuju za pokračování.

Re: Kapitola 13. Od: denice - 12.12. 2018
Sedím tu se slzami v očích. Nádherná kapitola od začátku do konce, moc za ni děkuji.

Re: Kapitola 13. Od: marci - 12.12. 2018
Harryho monolog o patocích se povedl :) A ten závěr - úplně mi z něj mrazí. Jo, nádherná povídka :)

Re: Kapitola 13. Od: sisi - 12.12. 2018
Mé pocity z dnešní kapitoly odpovídají počasí venku. Mrzne, sněží, fouká, prší, ne vše zároveň, ale projela jsem kus města a na různých místech se to vážně měnilo. V dnešní kapitole jsem nejdřív zmrzla strachem, co se Timovi přihodilo, pak odvála starosti s příchodem Harryho, rozbrečela se nad situací ve skříni (jak se tam Tim schoval a bál se), a tak to pokračuje až ke konečné větě, že Tim je součástí rodiny pána Pottera. Krátura dnes boduje na plné čáře. Nechápu, jak mohl chronologicky a obsahově seskládat Snapeovi poznámky, asi na to skřítci používají něco jako uklízecí magii, nebo to kouzlo, které uspořádá věci v komnatě nejvyšší potřeby přesně podle toho, co potřebujete nejvíc. Áááá, Harry se musí vrátit pro učebnici lektvarů, kterou nechal v Bradavicích, aby dešifroval poznámky a našel recept na lék proti postižení nervů poškozených cruciem, pokud ovšem učebnice nelehla popelem při závěrečné bitvě. :-( Jen aby se nehonil zbytečně za černokněžníky, když má dovolenou na péči o svého budoucího syna. Děkuji za kapitolu ubrečeného dne a těším se na pokračování.

Re: Kapitola 13. Od: gleti - 12.12. 2018
Taky máte pocit, že ta povídka je čím dál tím úžasnější?

Re: Kapitola 13. Od: Svetluska - 12.12. 2018
Úžasné.Děkuji moc za překlad a zpříjemnění adventních dní.

Re: Kapitola 13. Od: Sally - 12.12. 2018
Myslím, že odtrraz budem na Kreaturu pozerať inak. Veľmi pochmúrne, ale pravdivé. Moc sa teším na pokračovanie :) je až neskutočné, že tu máme poviedku na každý deň :)

Re: Kapitola 13. Od: Jacomo - 12.12. 2018
Chudinka Tim... ale Harry to krásně zvládl. Taky se mi moc líbí, jak je tu dospělý, rozumný a dobrý táta. A naprosto se ztotožňuju s komentářem od martika - Krátura je tu hvězda! :-) Děkuju, Lupinko a marci!

Re: Kapitola 13. Od: margareta - 12.12. 2018
Bolí mě srdce z toho, jak je Tim zničený! Doufám, že až najdou toho jeho zatraceného dárce spermií, alias biologického otce, dají mu to pěkně sežrat! Krátura je tady úplně jiný. Býval přece služebníkem domu Blacků, ne? Jediné, co mě napadá je, že i Tim, stejně jako Harry, je nějakým způsobem s rodinou Blacků spřízněn. Možná přes Siriuse? Možná Krátura ví, kdo je Timův otec, ale je vázán mlčenlivostí? Už by se vážně mohl zase ukázat Snape a trochu poradit! Nehledě na to, že se mi po něm stýská, vím nabeton, že on zná pravdu! Jen se ji snaží Harrymu servírovat po kapkách a v narážkách, tak, aby mu to došlo samostatně. Že by mu chtěl ušetřit šok? Taková nepřehledná motanice! Skvělá motanice! Už aby zase bylo zítra! Mockrát děkuji, Lupino a marci!! Jste určitě perfektní překladatelky, ale hlavně jste brilantní pisatelky! Děkuji!

Re: Kapitola 13. Od: Neprihlásený - 12.12. 2018
Trda. Kratura prekvapil. Milo. Aj vcera som citala na mobile, ze to potom napisem a den sa zblaznil. Takze dnes aspon takto dakujem,,. Jimmo

Re: Kapitola 13. Od: zuzule - 12.12. 2018
Uplne mi naskocila husi kuze pri tom konci. :) Paradni, dekuju!

Re: Kapitola 13. Od: P20 - 12.12. 2018
Tak tuhle kapitolu jsem obrecela

Re: Kapitola 13. Od: Maiky - 12.12. 2018
To bylo krásné zakončení kapitoly a krásný začátek dne:). Jen se zápisky to bude ještě složité. Nemohl by snový Severus pomoct? Už jsme o něm taky dlouho neslyšeli. Velmi mě pobavil Harryho monolog nad prací, co bude ještě muset udělat. -Možná by se našlo pár temných kouzelníků, které by mohl jít vystopovat. V lovení temných kouzelníků byl mnohem lepší.- Děkuju za krásná rána:)

Re: Kapitola 13. Od: martik - 12.12. 2018
Tak hvězdou této kapitoly je rozhodně Krátura. Úžasné jak se to protivné stvoření stalo v podstatě rovnocenným členem rodiny. Ta poslední věta mi vyrazila dech a hned mě znovu napadá spoustu teorií, co může takový domácí skřítek díky své podivné magii vědět a cítit. A opět se do srdce zabodává Severus jako starý přítel, kterým nikdy nebyl. A pak samozřejmě dokonalý Harry, který naprosto skvěle zvládl situaci s Timem. Teda až na to vytažení hůlky. Je zvláštní vidět Harryho jako dospělého a hlavně rozumného člověka. Celou dobu jsem čekala, kdy Harry pocítí to spojení mezi sebou a Timem. Zalezlí ve skříni nebo v přístěnku pod schody. A pak přišla ta zmínka o Vernonově pásku. Děkuji, Lupino a marci, za nalezení, přeložení a obetovaní tak úžasného příběhu. A také za to, že nám ho servírujete každý den právě v adventním čase.
Re: Kapitola 13. Od: Lupina - 12.12. 2018
Krátura vede. A ano, jeho skřítčí magie mu dovoluje vidět věci, které kouzelník nevidí. Harry to spojení cítí, ale spíš na podvědomé úrovni. Kdežto Krátura, ten ví. A vlastně je úplně jedno, jestli si to Harry uvědomí, hlavně když se Tim stane Potterem. A protože v té rodině jsou samí báječní lidi, má velkou šanci, že ano. Jenomže konec roku je ještě pár dnů před námi, tak si budeme muset počkat. Harry musí najít a rozluštit předpis na lektvar. Harry ale dospěl v úžasného muže, takže se mu jistě podaří i lektvar, i Timovo vyléčení (nejen fyzické). Dobře, že jsme se rozhodly pro prosincové vydávání, byla by škoda čekat na každou novou kapitolku týden. Takto je ta povídka intenzivnější. Moc mě těší, že se líbí. Děkuji moc za dnešní první komentář, martiku :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

paganaidd: ( Lupina )31.12. 2018Kapitola 32.
paganaidd: ( Lupina )30.12. 2018Kapitola 31.
paganaidd: ( Lupina )29.12. 2018Kapitola 30.
paganaidd: ( Lupina )28.12. 2018Kapitola 29.
paganaidd: ( Lupina )27.12. 2018Kapitola 28.
paganaidd: ( Lupina )26.12. 2018Kapitola 27.
paganaidd: ( Lupina )25.12. 2018Kapitola 26.
paganaidd: ( Lupina )24.12. 2018Kapitola 25.
paganaidd: ( Lupina )23.12. 2018Kapitola 24.
paganaidd: ( Lupina )22.12. 2018Kapitola 23.
paganaidd: ( Lupina )21.12. 2018Kapitola 22.
paganaidd: ( Lupina )20.12. 2018Kapitola 21.
paganaidd: ( Lupina )19.12. 2018Kapitola 20.
paganaidd: ( Lupina )18.12. 2018Kapitola 19.
paganaidd: ( Lupina )17.12. 2018Kapitola 18.
paganaidd: ( Lupina )16.12. 2018Kapitola 17.
paganaidd: ( Lupina )15.12. 2018Kapitola 16.
paganaidd: ( Lupina )14.12. 2018Kapitola 15.
paganaidd: ( Lupina )13.12. 2018Kapitola 14.
paganaidd: ( Lupina )12.12. 2018Kapitola 13.
paganaidd: ( Lupina )11.12. 2018Kapitola 12.
paganaidd: ( Lupina )10.12. 2018Kapitola 11.
paganaidd: ( Lupina )09.12. 2018Kapitola 10.
paganaidd: ( Lupina )08.12. 2018Kapitola 9.
paganaidd: ( Lupina )07.12. 2018Kapitola 8.
paganaidd: ( Lupina )06.12. 2018Kapitola 7.
paganaidd: ( Lupina )05.12. 2018Kapitola 6.
paganaidd: ( Lupina )04.12. 2018Kapitola 5.
paganaidd: ( Lupina )03.12. 2018Kapitola 4.
paganaidd: ( Lupina )02.12. 2018Kapitola 3.
paganaidd: ( Lupina )01.12. 2018Kapitola 2.
paganaidd: ( Lupina )30.11. 2018Kapitola 1.
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )31.10. 2018Úvod