Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Havran děl: Už víckrát ne

Úvod k povídce

Havran děl: Už víckrát ne
Vložené: Jacomo - 29.11. 2018 Téma: Havran děl: Už víckrát ne
Jacomo nám napísal:

Havran děl: Už víckrát ne


Napsaly GenkaiFan a Frau

Z anglického originálu Quoth the Raven, Nevermore překládá Jacomo za vydatné pomoci Ivet

Poděkování za úžasný banner náleží solace

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Shrnutí: Londýnský Tower má temnou a krvavou minulost jak v mudlovském, tak kouzelnickém světě. Dříve sloužil nejen jako vězení, ale i jako svatyně. Co kdyby se tak stalo znovu?


Rating: bez omezení - Pairing: Harry/Hermiona (jen v náznaku) - AU, 47 kapitol, 114 tisíc slov

Postavy obsažené v tomto příběhu jsou majetkem J. K. Rowlingové, autorky Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harry Potterovi přeložili do češtiny. Autorství této fanfikce náleží GenkaiFan a Frau. Ani příběh, ani jeho překlad nevznikly za účelem finančního zisku. Autorky souhlasily s překladem.


Prohlášení autorek: Nevlastníme Harryho Pottera, patří jeho autorce a tvůrcům filmů. Londýnský Tower je skutečné historické místo, toto je ale fikce, takže jakákoliv podobnost s nějakou osobou, živou či mrtvou, je čistě náhodná. Rády bychom rovněž podotkly, že chováme obrovskou úctu k mužům, kteří žijí a pracují uvnitř Toweru, a ke královské rodině.

Poznámka překladatelky: Obvykle se pro překlad povídky rozhodnu po přečtení prvních několika kapitol, někdy i jen určitého odstavce. V tomto případě jsem však dočetla celou povídku a stále jsem váhala. Nadchnul mě nápad a včlenění anglických reálií, z inspirace slavnou básní jsem byla u vytržení, nicméně zpracování se mi zdálo nedotažené, námět by si zasloužil mistrnější spisovatelské pero. Nakonec ale zvítězila moje slabost pro překladatelské výzvy, nadšení z úchvatného pozadí příběhu a také možnost nedržet se doslovně originálu, ale vytvořit tzv. adaptaci neboli povídku převyprávět.

Připravte se tedy na povídku z velmi odlišného prostředí. Co se asi stane, když nekontrolovaná dětská magie osvobodí pětiletého Harryho z nedostatečné péče příbuzných a jeho zvěromágská podoba ho zavede do starobylých zdí Toweru? Kdo nad ním bude držet ochrannou ruku? Bude to mít důsledky pro Dursleyovy? A jaké budou roky v Bradavicích, když do nich 1. září 1991 nenastoupí? Jak to ponese Albus Brumbál? Jak to změní osud zbytku Zlatého tria? A co s tím bude mít společného královna Alžběta II.?

Příběh obsahuje odkazy na keltskou mytologii, na anglické dějiny a na pověsti a legendy svázané s Towerem. Názvy jednotlivých kapitol jsou stejně jako název povídky citacemi z básně Havran od A. E. Poea v překladu význačných českých básníků, v čemž je mi velmi nápomocná kniha Havran - Šestnáct českých překladů. Přesto je možné, že kvůli zachování souhry s příběhem by výjimečně mohlo dojít i na moji vlastní verzi; v takovém případě se poeticky nadaným čtenářům předem hluboce omlouvám za nechtěné hanobení tohoto výjimečného básnického díla.


Překlad příběhu bych ráda věnovala „panu Jacomo", který už víc než deset let trpělivě snáší,
že má v domácnosti nastěhované celé Bradavice
:-D

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Úvod k povídce Od: MajaB - 24.11. 2019
hrozně moc mě pobavila poznámka nakonci - o nastěhování Bradavic do domácnosti... tuším, jak to vypadá a gratuluji k trpělivé a snášenlivé povaze pana "Jacoma"

Re: Úvod k povídce Od: Ganlum - 20.12. 2018
Krásný úvod, Sovičko. Moc se těším!

Re: Úvod k povídce Od: Gift - 02.12. 2018
Ani jsem nemusela cist tve shrnuti/oduvodneni prekladu, aby se probudila ma zvedavost. Uz jen ten banner stoji za to! 114 tisic slov rozhodne neni malo, ale ja uz se nemuzu dockat, az se v pribehu ztratim. Moc se tesim!

Re: Úvod k povídce Od: kattyV - 01.12. 2018
Tak to už se těším. Obecně mám ráda příběhy, ve kterých není romantická linka ta hlavní. Zdá se mi, že tady to bude platit.

Re: Úvod k povídce Od: silrien - 30.11. 2018
Havran a keltská mytologie, tak tomu neodolám. Děkuji

Re: Úvod k povídce Od: martik - 30.11. 2018
Kdykoliv ten banner vidím, tak mi padne brada. Je perfektní. Ta atmosféra z něj úplně čiší. A těším se na úryvky Havrana a hlavně na tvůj úžasný překlad, protože mi je jasné, že vymazlíš každé slovo a budeš hledat skrytý význam až na dně mořském, Jacomo. A ta dávka kapitol naznačuje, že máme na celý rok o zábavu postaráno. A už se na ten rok moc těším.

Re: Úvod k povídce Od: miroslava - 30.11. 2018
Těším se, strašně moc se těším. Další velice chutná a čtivá třešinka. Děkuji

Re: Úvod k povídce Od: solace - 30.11. 2018
Po dokončení banneru som začala premýšľať, či ten čarodejnícky prútik, čo Harry zviera v ruke, bude vôbec potrebovať? :-D Nuž, uvidíme... V každom prípade sa zdá, že pôjde o veľmi originálny námet. Vidím, že ťa čaká poriadny kus práce, takže držím palce, nech sa ti darí.

Re: Úvod k povídce Od: marci - 30.11. 2018
Jáj, Ty víš, Jacomo, že na tuhle povídku se neuvěřitelně těším! A ten banner (když si tak vzpomenu na jeho vznik...)... Krása. A zdravím pana Jacomo ;) M

Re: Úvod k povídce Od: luisakralickova - 29.11. 2018
Další skvost na obzoru, tajemno, historie a magie, rychle sem s tím;)

Re: Úvod k povídce Od: margareta - 29.11. 2018
Banner je skutečně sugestivní! Jsem hrozně natěšená! Anglické mýty, legendy a pověsti jsou sice většinou temné a strašidelné, ale právě proto tak velmi oblíbené. K tomu já, na rozdíl od autorek, nemusím cítit vážnost ke královské rodině. Jsem koneckonců , dcera národa Jana Žižky', takže demokrat do morku kostí. Ale pokud to celé jistíš svým překladem a úpravou ty, Jacomo, není co řešit. Velmi se těším!! Děkuji!!
Re: Úvod k povídce Od: Jacomo - 01.12. 2018
Já osobně miluju pověsti spojené s Towerem a cítím se být z jedné strany krevní linie keltem, takže pro mě je to srdeční záležitost, Snad své nadšení přenesu i na čtenáře. Díky za důvěru a těším se na naše virtuální schůzky u kapitol, margareto!

Re: Úvod k povídce Od: denice - 29.11. 2018
A slovo 'úžasný' banner dokonale vystihlo!
Re: Úvod k povídce Od: Jacomo - 01.12. 2018
Naprostý souhlas :-)

Re: Úvod k povídce Od: denice - 29.11. 2018
Já si bahním! Tohle bude něco extra - a v tvém překladu-převyprávění, Jacomo, to bude lahůdka. 47 kapitol... Už se nesmírně těším, jak si budu dohledávat informace k neznámým skutečnostem. Keltská mytologie, anglické dějiny a navíc pověsti o Toweru! Rok 2019 vypadá víc než slibně:-) A panu Jacomo pozdravy a poděkování za jeho vstřícnost. Děkuji.
Re: Úvod k povídce Od: Jacomo - 01.12. 2018
Ano, je to něco jiného, taky jsem si chtěla zkusit trochu jiný žánr. A když udržím tempo kapitola 1x týdně, měla by nám povídka vydržet až do příštího adventu :-)) Doufám, že se ti příběh bude líbit.

Re: Úvod k povídce Od: Jimmi - 29.11. 2018
Zaujalo, moca sa teším, banner úžasný... inak kde sú všetci nadšení fanúšikovia (všeobecne k dnešným veciam)... mali by tu znieť fanfáry
Re: Úvod k povídce Od: Jacomo - 01.12. 2018
Mně též zaujalo, pročež překládám :-) Fanoušci určitě ještě dorazí, i když vzhledem k takřka neexistujícímu pairingu jich tahle povídka asi tolik mít nebude. Nu což, překládám pro všechny ty, kteří to zkusí a zaujme je.
Re: Úvod k povídce Od: kattyV - 06.01. 2019
Takřka neexistující pairing je pro mě naopak fajn. Já docela často zjistím, že právě takové povídky ve mně zanechají nejhlubší dojem.
Re: Úvod k povídce Od: kattyV - 06.01. 2019
Takřka neexistující pairing je pro mě naopak fajn. Já docela často zjistím, že právě takové povídky ve mně zanechají nejhlubší dojem.

Re: Úvod k povídce Od: Lupina - 29.11. 2018
Já se ták těším, protože jsem četla a povídka chytla i mě. A ve Tvém jedinečném podání, kdy si zajisté pohraješ s vyhledáváním souvislostí se zmíněnými reáliemi, tak to bude vážně něco. A banner, tak ten je opět mistrný. Skoro bych chtěla říct - Už aby byl leden!
Re: Úvod k povídce Od: Jacomo - 01.12. 2018
Tvoje vyjádření bylo tím dalším závažíčkem, které převážilo misky vah ve prospěch překladu. Ta povídka je skvělá, a když se mi povede s tím vyhrát, mohli bychom si tu zase užívat příběh z trochu jiného světa. Ano, banner se solace ohromně povedl. A leden bude cobydup :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

GenkaiFan: ( Jacomo )29.11. 201947. Nevzchopí se - víckrát ne!
GenkaiFan: ( Jacomo )24.11. 201946. Nezanechej ani pírka
GenkaiFan: ( Jacomo )23.11. 201945. Nad ránem opustí mě
GenkaiFan: ( Jacomo )17.11. 201944. Až k žalozpěvům beznaděje
GenkaiFan: ( Jacomo )16.11. 201943. Zas ten klepot slyším
GenkaiFan: ( Jacomo )10.11. 201942. Zpátky v komnatu se vrací
GenkaiFan: ( Jacomo )09.11. 201941. Podívám se, kdo to asi je
GenkaiFan: ( Jacomo )02.11. 201940. Jen jediné zašeptání
GenkaiFan: ( Jacomo )26.10. 201939. Kde hrůza vládne
GenkaiFan: ( Jacomo )19.10. 201938. Lapen jakýmsi nešťastníkem
GenkaiFan: ( Jacomo )12.10. 201937. Havran stále ponoukající
GenkaiFan: ( Jacomo )05.10. 201936. Pták či ďábel!
GenkaiFan: ( Jacomo )28.09. 201935. Kliď se zpět do bouře
GenkaiFan: ( Jacomo )21.09. 201934. Co poslové nebes nesou tobě
GenkaiFan: ( Jacomo )14.09. 201933. Obejmout tu duši vzácnou, jasnou
GenkaiFan: ( Jacomo )07.09. 201932. Což nenajdu utišení?
GenkaiFan: ( Jacomo )31.08. 201931. Pověz, jak tě nazývat
GenkaiFan: ( Jacomo )24.08. 201930. Vůně z kadidelnic kdesi skrytých
GenkaiFan: ( Jacomo )17.08. 201929. Vznešeně jak pán či paní
GenkaiFan: ( Jacomo )10.08. 201928. V okolí tom hrůzy plném - 2. část
GenkaiFan: ( Jacomo )20.07. 201928. V okolí tom hrůzy plném - 1. část
GenkaiFan: ( Jacomo )13.07. 201927. Ztiš se, srdce
GenkaiFan: ( Jacomo )06.07. 201926. Zahořelo srdce moje
GenkaiFan: ( Jacomo )29.06. 201925. Trhal mého smutku flór
GenkaiFan: ( Jacomo )22.06. 201924. Used´ na Pallady bustě
GenkaiFan: ( Jacomo )15.06. 201923. Tmou pohlcený
GenkaiFan: ( Jacomo )08.06. 201922. Toužebně jsem čekal rána
GenkaiFan: ( Jacomo )01.06. 201921. Ani na chvilku se nezastavit
GenkaiFan: ( Jacomo )25.05. 201920. Záhada ta vysvětlí se
GenkaiFan: ( Jacomo )18.05. 201919. Toť se ještě pranikomu nestalo
GenkaiFan: ( Jacomo )04.05. 201918. Vlastních myšlenek se lekám
GenkaiFan: ( Jacomo )27.04. 201917. Dokořán otevřel jsem dveře
GenkaiFan: ( Jacomo )20.04. 201916. Pro tu duši vzácnou, jasnou
GenkaiFan: ( Jacomo )13.04. 201915. A ozvalo se tiché zaťukání
GenkaiFan: ( Jacomo )06.04. 201914. A ozvalo se tiché zaklepání
GenkaiFan: ( Jacomo )30.03. 201913. Na ráno jsem se už těšil
GenkaiFan: ( Jacomo )23.03. 201912. Duch můj zas nabývá síly
GenkaiFan: ( Jacomo )16.03. 201911. Jakás návštěva
GenkaiFan: ( Jacomo )09.03. 201910. Pochmurný prosinec
GenkaiFan: ( Jacomo )02.03. 20199. O vstup naléhavě žádá
GenkaiFan: ( Jacomo )23.02. 20198. Marně hledaje
GenkaiFan: ( Jacomo )16.02. 20197. Jednou jen a pak již ne
GenkaiFan: ( Jacomo )09.02. 20196. Již vím
GenkaiFan: ( Jacomo )02.02. 20195. Ještě více opomíjené tradice
GenkaiFan: ( Jacomo )26.01. 20194. Zřídkakdy se tak stane
GenkaiFan: ( Jacomo )19.01. 20193. Cos jemně klepe
GenkaiFan: ( Jacomo )12.01. 20192. Věd zapomněných svazky
GenkaiFan: ( Jacomo )05.01. 20191. Churavý a bez pomoci
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )29.11. 2018Úvod k povídce