Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

HP Kalendár 2018

U barové stoličky

HP Kalendár 2018
Vložené: Jacomo - 17.10. 2018 Téma: HP Kalendár 2018
Gift nám napísal:

Filius Kratiknot

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

U barové stoličky

A Bar Chat

Autor: Dark Angel Of Sorrow Returns

https://www.fanfiction.net/s/12729375/1/

Překlad: Gift; Beta: Jacomo

Žánr: Humor/Přátelství

Stav: autorka souhlasila s překladem


Prohlášení:
Všechna práva patří JKR, já nevlastním zcela nic. Překlad nebyl vytvořen za účelem zisku.

Shrnutí: Po náročných konzultačních hodinách se bradavičtí kolegové sejdou na skleničku.



Bar se stáčí po délce skromně osvětlené místnosti. Skrz okna, kosočtvercové vitráže z olovnatého skla, prosvítá bledé světlo pouličních lamp. *)

Minerva, čekající na příchod ostatních, se podívala na hodinky. Sice ještě nebylo pozdě, ale jí se jednoduše podařilo dorazit dřív.

„Přesná jako vždy, Minnie," zapředl Severus zpoza jejích zad.

Minerva pohotově otočila hlavu jeho směrem, na tváři připravené zamračení. „Už jednou jsem ti přeměnila hábit do šatů, nenuť mě to zopakovat," vyhrožovala.

„Tak... nepřátelská," odpověděl Severus se stále se rozšiřujícím úšklebkem na tváři. „Tomu uzlu na tvé hlavě by prospělo se uvolnit."

„Nech tu ženu na pokoji, Severusi," pípla Pomona, která také právě dorazila. „Měla náročný den stejně jako my všichni."

Severusův úšklebek se změnit do pohrdavého úsměvu. „Není nutné mi tento příšerný den připomínat. A když už mluvíme o připomínání, někdo by mi měl v první řadě připomenout, proč jsem souhlasil, že se tu s vámi sejdu."

Než mohla Minerva odpovědět, předběhl ji Filiusův hlas přicházející z neznámých míst. „Potřebuješ skleničku stejně nutně jako my. Vlastně jsem překvapen, že kdokoliv z vás řekl ano."

Severus shlédl dolů k menšímu profesorovi a zavrtěl hlavou. „Promiň, přehlédl jsem tě," podotkl sarkasticky.

Filius na Severuse nahněvaně zamával pěstičkou, ten se ovšem jen blazeovaně usmíval.

„Nech i Filiuse na pokoji," peskovala Pomona. „Tak ještě jednou, přišli jsme si sem odpočinout mimo stěny hradu, daleko od vzpomínek na dnešní setkání."

Severus svou pozornost stočil na barmanku, která je upřeně pozorovala. „Pět skleniček toho nejtvrdšího, co tu máte."

Minerva se zamračila: „Pět?"

„Pokud mám ventilovat ve společnosti vás všech, budu potřebovat dvojitou dávku," odpověděl Severus věcně.

Filius zanadával pod vousy a pak se pokusil vyskočit na barovou stoličku. Natáhl se po první šprusli, přitáhl se, ale jeho nohy byly moc krátké na to, aby se vyšvihl na druhou. Vypadal jako malé dítě, které se nedokáže pořádně usadit.

Pomona Filiusovi pomohla a on jí za to věnoval vděčné pokývnutí hlavy. Severus protočil panenky. „To bylo extrémně dramatické," neodpustil si komentář.

Minerva ho za to spálila pohledem a praštila do paže. Severus se k ní energicky otočil a chytil se za poraněnou ruku. „Buď opatrná, Minervo," varoval, „mohl bych tě permanentně proměnit v kočku."

„To by sis nedovolil," zasyčela.

„Buďte tak hodní, přestaňte se kočkovat a chovejte se jako dospělí!" vykřikla Pomona.

Minerva si odkašlala a Severus cosi zabručel. Filius se otočil na Pomonu a začal se smát. „To bylo podařené, Pomono!" dostal ze sebe mezi salvami smíchu.

Pět sklenic bylo naplněno šumivým nápojem a Severus hbitě sáhl po dvou. „Odmítám být ještě jednou donucen mluvit s jakýmkoliv Potterem," řekl a upil ze své první sklenice.

„Co provedl Albus tentokrát?" Chtěla vědět Minerva s povzdechem.

„Který Albus?" zamumlal Filius, odfrkl si a pak se zasmál své vlastní poznámce. Pomona jen zakroutila hlavou, než se sama napila.

Severus se zahleděl na desku baru a zatočil svou sklenicí. „Vkráčel do mé učebny, posadil se, jako by byl doopravdy připraven se mnou rozmlouvat o svém budoucím povolání a pak se jednoduše rozbrečel. Ze všech ufňukanců, se kterými jsem se kdy musel potýkat, tenhle musí být ještě Potterovic děckem."

Ostatní tři vedoucí kolejí věnovali Severusovi soucitný a přesto nevěřícný pohled. Severus se otřásl a pak si znova upil.

„V běžném případě bych nesouhlasila pít cokoliv podobného, ale po setkání se slečnou Chapmanovou nejsem vybíravá," řekla Minerva s hlubokým povzdechem.

Pomona se zamračila: „Co se stalo, drahá?"

Minerva vrtěla hlavou sem a tam. „Celou dobu jsem musela s tím děvčetem diskutovat, že těhotenství se nedefinuje coby povolání!"

Filius právě polykal a Minervin výrok ho lehce přidusil. Zpoza Severusovi sklenice se ozval zvuk podobný chichotu a obě ženy se mezitím snažili pomoc rudnoucímu Filiusovi. Když opět mohl promluvit, bouchl pěstí o stůl.

„Co se s touto generací pokazilo?" chtěl vědět Filius.

Severus protočil panenky: „Ale prosím vás. Budeme rádi, pokud se nám poštěstí mít příští rok na starost děti, které budou schopné koherentních vět."

Minerva nakrčila nos a pak se napila ze své sklenice. Pomona našpulila rty, zakroutila hlavou a pak i ona pozvedla skleničku ke rtům.

„Jaké byly tvoje konzultační hodiny, Pomono?" zeptal se Filius v naději na odlehčující odpověď.

Pomona sklonila pohled a opět zavrtěla hlavou.

„Nemůže to být tak strašné," pobídla ji zamračená Minerva.

Pomoniny tváře se zbarvily do ruda, což Severuse přimnělo se na ni nevěřícně zadívat. „Nemůže to být tak špatné jako brečící Potter."

Minerva na Severuse, který se jen ušklíbl, varovně ukázala prstem. Poté věnovala svou pozornost opět Pomoně.

Filius zíral na Pomonu, na tváři měl přitom lehce vypočítavý pohled. Mohly to být bublinky v jeho krevním oběhu, které ho přiměly k štěklavému smíchu.

„Já vím, co jsi udělala," řekl.

Pomona se podívala na Filiuse s rozšířenýma zorničkami: „Neříkej to!"

„Ale řeknu."

„Nemáš pro to nejmenší důkazy!"

„Vidím ti to na očích, Pomono."

„Bylo to jen jedno kouzlo! Pan Turner nepřestával mluvit a...!" Pomona si zakryla ústa a sklonila se nad barový pult.

Filius se domýšlivě ušklíbl: „Teď už víme, co si provedla."

„Vyprovokoval jsi ji," řekla Minerva s konsternovaným výrazem ve tváři. Odfrkla si a otočila se k Pomoně. „Víš, že to je neakceptovatelné, Pomono!"

Severus napodobil překvapený výraz. „Vedoucí koleje, která reprezentuje toleranci, vlastně není zas až tak tolerantní? Náš svět spěje k zániku."

„U Merlina, Severusi," povzdechla si Minerva a pak se opět napila.

Pomoniny prsty se rozběhly po skleničce. „Omluvila jsem se v okamžiku, kdy mi ta slova vyletěla z úst! Pan Turner jednoduše utekl. Od té doby se cítím neskutečně mizerně."

Filius se na ni usmál. „Všichni jsme měli těžký den. To je v pořádku," povzbudil ji.

Opětovala jeho drobný úsměv a pak se vrátila k popíjení svého drinku.

„A co u tebe, Filiusi?" Promluvil Severus

„C-co?" Filius se k němu otočil.

„Právě jsi řekl ,my všichni´, tak co se stalo tobě?" podíval se na něj Severus s očekáváním. Minerva s Pomonou ho následovali.

Filius cosi zamumlal, dál upíjel ze své skleničky a pak požádal o další. „Ach, vždyť to znáte," mávl odmítavě rukou. „Slovíčko sem, kouzlo tam..."

„Filiusi..." začala Minerva varovně.

Filius rozhodil rukama do vzduchu. „Dobře, dobře! Děti by se měli umět chovat, ale umějí to doopravdy? Neumí! Musel jsem začarovat knihy, aby zůstávaly na místě, protože je jinak kradou! Díky jejich vtípkům s nimi nemohu vést rozhovor z očí do očí!"

Severuse jeho výrok dohnal k opravdovému smíchu. Pomoně uniklo skrz semknuté rty drobné zachichotání a Minerva si pouze opět přihnula ze své skleničky. „Po tolika letech vyučování na této škole, toto je s odstupem nejmrzutější," konstatovala.

„Kdo dokáže překonat lumpárny Harryho Pottera a jeho přátel?" položila Pomona rétorickou otázku.

Severus se přesto rozhodl na ni odpovědět. „Je to jednoduché. Stačí přivést na svět Potterovo potomstvo," komentoval s úšklebkem.

Filius na to nereagoval. Měl co dělat sám se sebou a tak jen ronil slzy do svého pití nad žertíkem, do kterého ho děti zatáhly.


*) Pro všechny, kdo jako já slyšel pojem olovnaté sklo poprvé: http://fortikur.com/leaded-glass-panels/

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: U barové stoličky Od: martik - 12.11. 2018
Miluju perličky ze sborovny (nebo z baru). Každou tu situaci úplně vidím před očima a znovu se huronsky řehtám. Slzící Albus (jeden z mnoha), umlčovací kouzlo (jak ráda bych ho taky měla v zásobě, i když spíš na dospělé) a dívka, která se stane profesionální matkou. No a Filius. Mám hned několik teorii jaké kouzlo použil. Na plné čáře vede zmenšovací. Díky, Gift, pobavila jsem se.

Re: U barové stoličky Od: Jacomo - 18.10. 2018
Dostalo mě to stejně jako poprvé. Krásná ukázka toho, že i kantoři jsou jenom lidi a mají jen jedny nervy. Ale přece jen dosti zocelené, když se ještě pořád dokážou kočkovat :-)) Díky, Gift!

Re: U barové stoličky Od: luisakralickova - 17.10. 2018
Opět perla, děkuji za ni. A plně soucítím, tohle jedna sklenička nespraví:) To chce protiakci;)

Re: U barové stoličky Od: Kakostka - 17.10. 2018
To musel být opravdu náročný den, kočkování mne dostalo, Pomona zabodovala a Severus čelící plačícímu Albusovi, ach jo. A Filiuse normálně šikanují, nedivím se, že si museli dát něco na posilněnou. Děkuju za tuhle krásnou povídku. Olovnaté sklo je známé, dřív se hodně používalo a doteď se dělá spoustu věcí z olovnatého křišťálu.

Re: U barové stoličky Od: denice - 17.10. 2018
Učitelé to vážně nemají snadné. Ufňukanci a užvaněnci, to je hodně zlé, ovšem vede studentka, která si myslí, že těhotenství je povolání :-) Ale kdoví, jestli nemyslela svatbu s boháčem, které dosáhne pomocí těhotenství ;-) Díky.

Re: U barové stoličky Od: margareta - 17.10. 2018
Neboráci! Tohle nebylo na bublinky, tohle bylo spíš na rum s vodkou půl na půl! Potter, brečící před profesorem Snapeem? Až se to dozví Harry, bude se za Albuse stydět nebo rovnou obviní Snapea, že na syna seslal nějakou Slzavou kletbu! Minerva má štěstí, že nežije v mudlovském světě. Ta by se divila! Pomoně prostě ruply nervy. Jinak by do úst ukecaného pana Turnera šoupla lžíci nějakého extra hnusného lektvaru a sotva by polkl, tak další a další. Utekl by i bez kletby a při příští návštěvě ošetřovny už by jen zarytě mlčel. Filius to schytal nejvíc, si myslím. Hajzlíci jedni! Ale za tu dobu už si na ně taky mohl nachystat nějaké Kratinožkové kouzlo, takové, po kterém by je potom on sám převyšoval o hlavu! Myslím, že by stačilo jen jednou. A ano, Severus má pravdu. Každá starší generace vnímá tu nastupující jako horší a tvrdí, že ,to by se za našich mladých let stát nemohlo.' Ale nejvíc mě vzalo to ,kočkování'!! To šlo do černého! Děkuji, gift. Zasmála jsem se!

Re: U barové stoličky Od: Lupina - 17.10. 2018
Zbožňuju scénky s učitelským sborem. Všichni si po konzultačních hodinách o volbě povolání zasloužili přinejmenším čtyři skleničky :D A Severus 2x! Děkuji, Gift. Povedený kousek.

Prehľad článkov k tejto téme:

Backroads : ( Jacomo )31.12. 2018Komplot
Rita Arabella Black: ( Jacomo )12.12. 2018Poprvé
articcat621: ( denice )12.12. 2018Něco dobrého
Eaving Mal: ( arabeska )06.12. 2018Pavoukomilové
bananacosmicgirl: ( denice )29.11. 2018Bubáci
Jewels5: ( arabeska )03.11. 2018Rebel
Unspoken Tragedy: ( Jacomo )30.10. 2018Noc pro pomoc
darkbloodylegs: ( Jacomo )17.10. 2018Poslední dárek od Hedviky
Dark Angel Of Sorrow: ( Gift )17.10. 2018U barové stoličky
hermin22: ( Jacomo )04.10. 2018Rodina
coffeeonthepatio: ( martik )04.10. 2018Frustrace
Queenie´s Broken Hea: ( Jacomo )26.09. 2018Moc
Julia Claire: ( Jacomo )25.09. 2018Výrobce hůlek
HarnGin: ( Jacomo )19.09. 2018HJG: Nejchytřejší čarodějka?
Queen of Cheesecake: ( Jacomo )26.08. 2018Velice kvalifikovaná čarodějka
teslasgirl: ( Gift )22.08. 2018Co má Percy rád
Mutant Horse: ( Jacomo )11.08. 2018Velice vydařená omluvenka
TheMarshmaloWizardGh: ( Jacomo )31.07. 2018Sázka
Scattered Logic: ( Jacomo )30.07. 2018Maličkost
Solora Goldsun: ( Jacomo )28.06. 2018Začátek Dobbyho příběhu
Minnionette: ( Jacomo )23.06. 2018Být divný je normální
DangerMouse: ( Jacomo )05.06. 2018Draco a jeho opravdu hodně špatný a příšerně blbý den
Gravidy: ( Jimmi )05.06. 2018Temné tajomstvo
FancifulRivers: ( Gift )15.05. 2018Společná odpoledne
lazy_neutrino: ( Jacomo )15.05. 2018Ruce lékouzelníka
milkman6478: ( Gift )28.04. 2018Konzultační hodiny
Jack of the North: ( Gift )01.04. 2018Co se doma uvaří, to se doma sní
Hippie Jade: ( Jacomo )27.03. 2018Harryho první slovo
SilverWolf7007: ( Jacomo )10.03. 2018Jednou za měsíc
Ostatní autori: ( Jacomo )09.03. 2018Dát lidem to, co chtějí
Ostatní autori: ( Jacomo )01.03. 2018Vzestup klanu Weasleyů
Ostatní autori: ( Jacomo )13.02. 2018Květina v jejích vlasech
Ostatní autori: ( Jacomo )06.02. 2018Otec a syn
Ostatní autori: ( Jacomo )30.01. 2018Lepší než domácí
Ostatní autori: ( Jacomo )26.01. 2018Sám k sobě
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )23.01. 2018HP kalendář - úvod