Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Pro spojení s Grangerovou stiskněte G.

4. část

Pro spojení s Grangerovou stiskněte G.
Vložené: Jacomo - 06.10. 2018 Téma: Pro spojení s Grangerovou stiskněte G.
Jacomo nám napísal:


Pro spojení s Grangerovou stiskněte G

 

napsala: Gravidy

 překlad: Jacomo - betaread: Calwen - banner: arabeska

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Čtvrtá část


"Tak TOMUHLE říkám dům Pána zla!" rozzářil se jednoznačně ohromený Draco.

Hermiona musela s hlasitým polknutím souhlasit.

Černý, nakřivo posazený hrad se rozkládal na holé placaté skále, díky magii visící nad jezerem bublající lávy.

"Ale... je to trochu moc, nemyslíš?" připustil blonďák po chvíli neochotně. "Chci říct, možná kdybych měl našlápnuto ke kariéře Pána zla, tak by to bylo báječné místo - i když možná trochu klišoidní - ale není to zrovna útulné."

Ach, díky Merlinovi, pomyslela si Hermiona, která se skrytými obavami hleděla na úzký, vratký dřevěný mostek, který vedl k černému hradu. Fakt mu nechtěla tohle místo ukazovat, ale věděla, že když dá najevo zdráhavost, Malfoy bude na předváděčce TRVAT.

"Kdo tu žil?" zeptal se.

Hermiona se mrkla. "Pán zla lord Aegrus," zamumlala nakonec. "Opravdu ohavný zmetek, ale máš pravdu, nic moc originálního. Shromáždil armádu, dobyl město, stal se nekromantem, snažil se získat nesmrtelnost a pak se udusil kostí z kuřete."

"To je ale jen oficiální verze!" střelil po ní Malfoy významným pohledem. "Někteří tvrdí, že šlo o alergii na ořechy. O Aegrusovi jsem slyšel. Když jsem byl malý, měl jsem pár čísel komiksů, kde vystupoval."

Dobře. Tak čísla.*)

"Toto místo je mnohem starší než ty, na které jsme se už dívali. Aegrus zemřel asi před třemi sty lety. Pyjamas the Terror zřejmě ještě žije a Kazisvět očividně taky."

"Do dneška jsem netušil, že v Británii žijí Páni zla," zamumlal Draco.

"Hned několik. Jen se o nich nedoslechneš, dokud nezačnou být agresivní. V šedesátých a sedmdesátých letech minulého století jich byl větší počet, ale pak se objevil Voldemort a devadesát procent jich vyvraždil." Ignorovala, že sebou Malfoy při pronesení toho jména škubl, a pokračovala: "Voldemort si už předtím říkal Pán zla, ale myslím, že tohle byla ta chvíle, kdy mu univerzita ten titul udělila honoris causa."

"Cos to řekla? Aby ses stal Pánem zla, musíš mít titul?"

Hermiona se zamračila. "Samozřejmě, že ano. V minulosti jsi musel černokněžnické radě prokázat, že máš talent a ovládáš jednu či více oblastí černé magie. Dnes po dobu dvou až šesti let navštěvuješ Akademii Zvůle**) někde v Severním moři, studuješ tu oblast černé magie, k níž máš vlohy, a pak sepíšeš závěrečnou práci o tom, jak plánuješ ovládnout a/nebo zničit svět."

Malfoy si pobouřeně založil ruce na hrudi. "Nikdy jsem o žádné Akademii Zvůle neslyšel."

"No, je to ten typ zařízení ´nevolejte nám, oslovíme vás sami´. A počet studentů ve třídě je obecně nízký, protože nestačí jen mít nadání na černou magii, ale musíš přežít učební osnovy. Ze školy vychází jen asi tři až pět Pánů zla ročně."

"Nemůže být tolik Pánů zla! Zamořili by nás!"

"Navzdory své závěrečné práci nemusí absolventi Zvůle nutně použít svůj titul k nastartování válek, ovládnutí světa a podobně. Někteří z nich to potřebují kvůli své pověsti nebo jim jde o konexe. Myslím, že v některých částech Bulharska nesežeš práci, pokud nejsi certifikovaný Pán zla. A ne všechny oblasti černé magie jsou užitečné pro boj a světovou nadvládu."

"Co tím myslíš?"

"Vezmi si například hadí jazyk. Je to černá magie, ale rozhodně ti nepomůže dobýt svět."

"Jsem si jistý, že by mohl, pokud by byl příslušný kouzelník dostatečně kreativní," odsekl Malfoy bojovně.

Hermiona ho ignorovala. "A mít tolik Pánů zla pohromadě vlastně pomáhá předcházet konfliktům, protože mnoho z těch nepřátelsky orientovaných je příliš zaneprázdněno tím, že si navzájem ničí plány, takže se k ovládnutí světa vůbec nedostanou."

"Tak jak je možné, že jsem se nikdy s žádným z těch domnělých Pánů zla nesetkal, tedy kromě... no, Pána zla?"

"Vlastně ses setkal. Brumbál měl ten titul."

"To sis vymyslela!"

"Nevymyslela," odsekla Hermiona, protože už jí začínalo jít na nervy vedro sálající z lávy. Otřela si čelo a rychle seslala chladící kouzlo. "Byl současníkem Grindewalda."

"Někdo by se o tom zmínil! Tehdy – tehdy... no, víš, kdy myslím. Ministerstvo se mu snaží zničit pověst už roky."

"Ne, ti by se o tom nezmínili. Chtějí ho zdiskreditovat. Vykreslit Brumbála jako šíleného, hloupého starce. Kdyby tvrdili, že je Pán zla, mohlo by to mít opačný účinek, buď by to přineslo Brumbálovi respekt, nebo by vypadali jako lháři."

"Není možné, aby Brumbál byl Pán zla. Když už, tak Pán dobra."

Hermiona protočila oči. "Neexistuje absolutně nic, co by mu bránilo mít titul mistra bílé i černé magie. Pán zla je dosažený titul, není to povolání, nemá to nic společného s úmysly, není to označení pro osobu, která se pouští do zabíjení lidí a snaží se ovládnout svět. Pán dobra není dokonce ani pojmenování. Ti, kteří by tak mohli být nazýváni, jsou sami o sobě příliš počestní a pokorní, než aby je byť jen napadlo si tak říkat. Téměř se nestýkají, protože pokud by tak učinili, mohli by se rozhodnout udělat pro kouzelnický svět něco dobrého. A to by znamenalo využít svoje ´mocné síly´ k ovlivnění okolního světa, což by mezi nimi vedlo k nekonečné filozofické debatě o tom, co je nebo není správné a zda ovlivnit svou velkolepostí změnu životů nás ubohých, nepatrných lidiček, i kdyby to mělo být k lepšímu. Někteří si myslí, že nemají právo do ničeho zasahovat a jiní, že je jejich povinností něco udělat, a nakonec všichni skončí u toho, že neudělají vůbec nic."

"Vypadá to, jako kdybys měla s touhle záležitostí zkušenosti."

Hermiona protáhla obličej. "Scházejí se jednou za deset let. A z dobrého důvodu."

"Proč tedy, ehm, Ty-víš-kdo nechodil na tu akademii?"

"Voldemort byl dvojí krve, Malfoyi. Jeho otec byl mudla. Neexistovala možnost, že by byl pozván ke studiu na Zvůli."

"Dvojí krve?" Draco ztuhl s neproniknutelným výrazem ve tváři, a vzápětí bouchl pěstí do dlaně, jako kdyby ho osvítilo. "Takže PROTO byl tak šílený!"

"Ach ne, nezačínej s tím!" nafoukla se Hermiona, i když k ní vyslal pohled plný nevinnosti. "Máme možnost prohlédnout si další domy Pánů zla a já bych se odtud ráda dostala dřív, než se k nám doplazí támhlety mrtvoly. Tak pojďme."

Malfoy se zašklebil: "Ne, je poledne a já mám hlad."

"Takže bychom měli pokračovat v této schůzce někdy jindy?" ožila Hermiona. Prosím. Například nikdy?

"Ne," zafuněl znovu, a pak ji vylekal tím, že ji vzal pod paží, čímž jí shodil na zem několik složek s materiály, "dáme si pracovní oběd."

A zmizeli.

Mrtvoly se přestaly plazit blíž a jedna z nich zklamaně zasténala. Nikdo si nikdy nechtěl popovídat.

***


Překladatelské poznámky:

*) V originále je tato slovní hříčka ještě zřetelnější – Malfoy prohlásí, že měl pár Aegrusových akčních figurek, anglicky „action figure", ale „figure" znamená taky „postava, osoba" nebo „číslo".

Pro zajímavost: americký film „Hidden Figures" se do češtiny překládá jako „Skrytá čísla", ale to je jen jeden význam tohoto názvu, v příběhu nejde jen o čísla skrytá za lety do vesmíru, ale především o osoby, které k těm cestám svými výpočty dopomohly. Vřele doporučuju, je to úžasný film.

**) V originále Academia Sinistero – sinister znamená, zlý, zhoubný, nečestný, nepoctivý... Použila jsem pojmenování "Zvůle", což je mimochodem také název části obce Kunžak na Vysočině.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 4. část Od: ostruzinka - 17.02. 2021
???????????????? chudinky mrtvoly, nikdo si s nimi nechce popovídat ????????????????, tdk to bylo skvělý

Re: 4. část Od: Siesina - 16.10. 2018
To je šílený! Absolutně šílený! Mám pocit, že jsem se ocitla v Říši divů. Už vím, jak se cítila Alenka :D Skvěle napsaný a jsem zvědavá, jak to všechno skončí.

Re: 4. část Pokec s mrtvolama Od: salisa - 13.10. 2018
No tak tahle věta je prostě boží: Mrtvoly se přestaly plazit blíž a jedna z nich zklamaně zasténala. Nikdo si nikdy nechtěl popovídat. :D :D :D

Re: 4. část Od: Lupina - 08.10. 2018
Podezřívala jsem, že by Hermiona mohla být studentkou akademie Zvůle, ale je mudlorozená. Je možné, že by tam dokázala infiltrovat? Jinak ti dva jsou naprosto úžasní. Draco vznáší požadavky jako správně rozmazlený spratek a Hermiona se snaží být trpělivá. Čekám, kdy ho bací po hlavě :D Dokonalá kapitola, Jacomo. Děkuji.

Re: 4. část Od: gleti - 06.10. 2018
Bože, to je dokonalé, normálně se mi nedostává slov, jak tu velkolepost vylíčit.

Re: 4. část Od: denice - 06.10. 2018
Čím dál tím lepší :-) Zamilovala jsem se do koncepce Pánů zla - prostě vysokoškolský titul ze Zlověstné akademie, nezavazuje nositele k ničení světa, kdepak, ale v určitých povoláních je to zajímavý, ne-li nutný řádek v životopisu. Voldemort? Ten to nestudoval, dostal pouze čestný titul. Já z toho nemůžu :-D Samozřejmě další Pán zla Brumbál - ten aby v něčem neměl prsty, moc ráda bych viděla jeho závěrečnou práci. Jako laskavý, trochu senilní stařík měl geniální krytí, mohl škodit podle své vůle, pardon, zvůle. Páni dobra se scházejí jednou za deset let, aby si do sytosti požvanili, jak změnit svět k lepšímu, a nakonec neudělají nic. Co mi to jen připomíná? Draco se mi tu líbí čím dál víc, dává prezidentce zeměkoule pěkně zabrat. Až to skoro vypadá, že je tak hrozivá jen tam, kde jí to žerou - na Malfoye a svou skřítku, ozbrojenou mokrým hadrem, velká velitelka tak nějak nemá. Tuhle povídku budu milovat, kapitolu jsem četla zatím třikrát a vždycky jsem našla ještě něco, čeho jsem si doteď nevšimla. Jsem si jistá, že ji čteš čarodějkám, tvůj hlas mi chybí. Díky, sovičko!

Re: 4. část Od: margareta - 06.10. 2018
Vtipná parodie na současnost s poukazem na fakt, že bez ohledu na okolnosti či století, povaha lidí se nemění. Vždyť třeba doktor Mengele a jemu podobní taky složili Hipokratovu přísahu a paragrafy trestního zákoníku se vlastně odvíjejí od přestupků proti Desateru. Draco je tu senzační a Hermiona mu zdárně sekunduje. Jen škoda, že si nepokecali s mrtvolami. Třeba se od nich mohl Draco dozvědět o nemovitosti a jejím posledním majiteli něco, co Hermiona ve spise nemá, případně má a neříká, protože správný realitní agent klientovi nikdy neřekne, kde je zakopaný pes. Jsem čím dál zvědavější, jaký dům si Draco nakonec koupí a co ho tam čeká. Mockrát děkuji za kapitolu a moc se těším na další!

Re: 4. část Od: kakostka - 06.10. 2018
Další pěkný díl, výčet pánů zla s Albusem jako účastníkem se stává velmi kompletním:-) Draco, to jsou věci, co? Draco se prostě nudí a tak vysírá:-))) děkuji za překlad. K překladatelské poznámce dodám, že film Skrytá čísla je opravdu skvělý. Věřím, že to tenkrát ty ženy neměly jednoduché, ale nynější situace je opačný extrém :-(

Prehľad článkov k tejto téme:

Gravidy: ( Jacomo )24.11. 201812. část + Epilog
Gravidy: ( Jacomo )17.11. 201811. část
Gravidy: ( Jacomo )10.11. 201810. část
Gravidy: ( Jacomo )03.11. 20189. část
Gravidy: ( Jacomo )27.10. 20188. část
Gravidy: ( Jacomo )20.10. 20187. část
Gravidy: ( Jacomo )13.10. 20186. část
Gravidy: ( Jacomo )06.10. 20185. část
Gravidy: ( Jacomo )06.10. 20184. část
Gravidy: ( Jacomo )29.09. 20183. část
Gravidy: ( Jacomo )22.09. 20182. část
Gravidy: ( Jacomo )15.09. 20181. část
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )11.09. 2018Pro spojení s Grangerovou stiskněte G - úvod