Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

HP Kalendár 2018

Rodina

HP Kalendár 2018
Vložené: Jacomo - 04.10. 2018 Téma: HP Kalendár 2018
Jacomo nám napísal:

 


Minerva McGonagallová

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.


Rodina

 

autor: hermin22 – překlad: Jacomo – betaread: Ivet

Originál viz https://www.fanfiction.net/s/3899978/1/Family

Žádost o překlad zaslána


Shrnutí: Minerva objeví rodinu, kterou nikdy neměla.

Postavy obsažené v tomto příběhu jsou majetkem J. K. Rowlingové, autorky Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harry Potterovi přeložili do češtiny. Autorství této fanfikce náleží hermin22. Ani příběh, ani jeho překlad, nevznikly za účelem finančního zisku.

***

Minerva vždycky nenáviděla pocit zbytečnosti. Myšlenka, že nemůže být nikomu nápomocná, ji trápila víc než omráčení utržené do hrudi prokletím od té ďábelské ženské; víc než bolest v ruce a rameni způsobená soustavným používáním vycházkové hole, na kterou byla odkázána už bůhvíjak dlouho. Minerva se snažila ty myšlenky odsunout stranou, ale od té doby, co ji Albus odstavil od všeho, co se týkalo války, toho zůstalo málo, na co se mohla soustředit. Věděla, že to Albus myslí dobře, když jí dával čas na zotavení, a taky věděla, že její rozbolavělé tělo potřebuje zoufale odpočívat, ale přesto se cítila odstavená na vedlejší kolej.

Takže nakonec seděla sama na lavičce u jezera a slabě se chvěla v chladném listopadovém větru. Nikdy v životě se necítila tak osamělá. V takové chvíli záviděla Molly její rodinu, ke které se ona sama nikdy nedopracovala, a teď už věděla, že je příliš pozdě. Byla příliš stará.

Když za sebou zaslechla, jak se někdo blíží, připravila se na ošetřovatelčino hubování, že sedí v takové zimě venku. Už v duchu slyšela ta slova 'moc chladno', 'ještě nezotavená', 've tvém věku' a 'nerozum'; tak jen zavřela oči a vyčkávala, až litanie započne. Ale když ticho zůstalo nenarušeno, otevřela oči a spatřila mladou čarodějku, která se posadila vedle ní a nabídla jí spolu se šálkem horkého kouřícího čaje hřejivý úsměv.

"Nate, paní profesorko," řekla ta mladá žena. "Napadlo mě, že vám přinesu něco na zahřátí. Začíná být chladno, že?"

Hermiona Grangerová. Mozek zlatého tria, pýcha mé učitelské kariéry a 'tvého srdce', jak dodával Albus. Ačkoliv ho ujistila, že ta dívka pro ni není o nic důležitější než ostatní studenti, oba věděli, že to není pravda.

"Paní profesorko?" přetrhla jí dívka myšlenky. Minerva si vzala hrnek s čajem a zaregistrovala tázavě pozvednuté obočí. "Je všechno v pořádku?"

Koutky ženiných úst se stočily do náznaku úsměvu. "Ano, slečno Grangerová. Je mi dobře. Jen jsem přemýšlela..." Ta slova jí sklouzla ze rtů dřív, než je dokázala zastavit.

"Ano?"

"Ale nic, slečno Grangerová. Nic důležitého. To bylo od vás velmi prozíravé, děkuji." A k Hermionině překvapení učitelka zašeptala tak tiše, že to téměř nešlo zaslechnout: "Vaše matka musí být na takovou dceru, jakou jste vy, velice pyšná."

Po těchto profesorčiných slovech zavřela mladá čarodějka na chvilku oči, pak se zvedla a postavila se za ženina záda. Nevěděla, jestli nezachází příliš daleko, ale jemně položila své učitelce ruce na ramena. Zadržela dech, když zaznamenala, že žena překvapením ztuhla, ale brzy se zase uvolnila.

"Paní profesorko, jaká je moje oblíbená barva?" zeptala se dívka tak, jako kdyby její otázka dávala dokonalý smysl.

Sedící žena se mírně naklonila doprava a otočila hlavu, aby se podívala, jestli se její studentka nezbláznila, ale rázem jí bylo připomenuto, že takové pohyby nejsou bezbolestné.

"Prosím, paní profesorko. Udělejte mi laskavost a odpovězte na mé otázky."

"Nemám tušení, kam tím směřujete, slečno Grangerová, ale vaší oblíbenou barvou je červená bordó," odpověděla žena trochu podrážděně. Minerva McGonagallová vůbec netoužila hrát hru na otázky, ale dívčin prosebný tón jí nenechal moc prostoru k volbě.

"Ano. Kdo je můj oblíbený mudlovský autor?"

"William Trevor," pronesla Minerva bez zaváhání. Neměla ponětí, proč vlastně dopřává Hermioně potěšení z téhle hloupé hry.

"Jaké pití nesnáším?" dotázala se mladá čarodějka.

"Dýňový džus," přišla okamžitá odpověď.

"Co chci dělat, až skončím školu?" Hermiona věděla, že taková otázka se její profesorce bude zamlouvat.

"Studovat, abyste se mohla stát učitelkou." Minerva se maximálně snažila nevpustit do hlasu žádné emoce, ale nedokázala se ubránit slabému pyšnému úsměvu. Při pomyšlení, že z Hermiony bude učitelka, doufejme, že v Bradavicích, se cítila podivně spokojeně. Věděla, že bude těžké nechat dívku odejít poznávat svět. Vyhlídka, že se jednoho dne vrátí k ní a zpátky do hradu, jí vždycky rozzářila den bez ohledu na to, jak byl mizerný.

Hermiona pokračovala v kladení otázek. "Co je moje největší obava?"

O tom nemusela její profesorka přemýšlet, a tak tiše odpověděla: "Že ztratíte ty, které milujete."

"Jak si vedu ve škole?" zeptala se dívka, přičemž nedokázala skrýt úsměv. Byla si naprosto jistá, že tato otázka povede k okamžitému ukončení, a skutečně nemusela na požadovaný účinek dlouho čekat.

"Hermiono, tohle je směšné!" přišla jednoznačně otrávená a netrpělivá odpověď. "Jestli to má nějakou pointu, prosím, řekněte mi ji!"

"Ano, paní profesorko, má to pointu," stiskla dívka ženě konejšivě ramena a šťastně se usmála, že přísná učitelka použila její křestní jméno.

"Moje matka, jak ji nazýváte, by nedokázala odpovědět na žádnou z těchto otázek správně. Na žádnou. Být matkou není jen o dání života, paní profesorko. Je to také o lásce, péči a důvěře. Pro ni jsem cizinka. U matky se předpokládá, že své dítě zná, a vy mě znáte líp než kdokoliv jiný na tomto světě." A pak dívka tiše dodala: "Nevím, jestli je na mě moje matka pyšná. Povězte mi to."

Hermiona naposledy stiskla učitelčina ramena a pomalu se vydala na zpáteční cestu do hradu, když tu zaslechla ženin tichý hlas.

"Je, Hermino. Víc než si umíš představit."

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Rodina Od: martik - 12.11. 2018
Jednoduše krásné. Děkuji.

Re: Rodina Od: sisi - 09.10. 2018
Rodina je věc důležitá, jakkoliv často člověka zamrzí, že se příbuzní nechovají podle potřeb svých členů, naopak činí nejrůznější potíže a překážky obzvlášť v určitém věku, tak rodinné zázemí je to jediné, co člověku zůstane, když je na dně. Vím, že někdy ani to ne, ale chci psát a myslet pozitivně. ;);) Sakra, rodinu si člověk nevybírá, ale zatraceně moc ji potřebuje, vždyť i Voldy by pod vlivem milující rodiny nebyl až tak špatným, jako student prokázal mnohé kvality, a kdyby se býval tehdy o krapet víc snažil, mohl tu skotskou princeznu Minervu pojmout za choť, pokud by ho neposlala K šípku a bodláku na dvě doby, protože její srdce by už tehdy bylo patřilo jekémusi AWBB. Na druhou stranu Harry Pottter bez fungující rodiny dokázal mnohé. Moudrá Minerva ovšem našla své místo ve světě a velmi se vždy snažila svou práci dělat dobře. Oddaně se věnovala svému poslání a tak je nabíledni, že se jí lidé ve škole stali jakousi náhradní rodinou. I to je možné. Jen neklesat na duchu. Případ napadené Uršuly, utrženého vlkodlaka, nebo zatoulaného Harryho, to jsou jen malé střípky nedokonalosti na velkém obrazu Nebelvírské odhodlanosti. Velice děkuji za tuto vzpomínku na Bradavickou profesorku, vzalo mě to u srdce.

Re: Rodina Od: Gift - 08.10. 2018
To bylo zvlastni. Ja jsem vzdy trosku skepticka, co se vztahu ucitel-zak tyce, ale napad to byl rozhodne vyborny. A nesl sebou prislib nadeje. Dekuji!

Re: Rodina Od: kattyV - 05.10. 2018
Díky za Minervu, Jacomo. Je to má nejoblíbenější postava ze světa HP. Snad si proto mohu dovolit upozornit na to, že jsem o ní napsala sáhodlouhý příběh, který vykresluje její život od malinka, kdy vyrůstala jako dcera presbytariánského kněze, až do doby, kdy byla ředitelkou Bradavic. Její život zdaleka nevidím tak pustý, jako ho měla tato Minerva, ale Hermionu měla stejně ráda. Pokud by to někoho zajímalo, najde její příběh u nás v Šíleném šupleti. http://silenesuple.blog.cz/rubrika/mcgonagallova-dcera

Re: Rodina Od: Elza (nepřihl.) - 05.10. 2018
Nádhera, není co dodat.

Re: Rodina Od: margareta - 05.10. 2018
Plně souhlasím s komentářem JSark. Navíc pochybuji, že by ty samé otázky dovedla Hermiona zodpovědět o svých rodičích. Rodičovství je mnohem víc, než znalosti o vnějších zálibách. Hermiona své rodiče chránila ze základní vnitřní potřeby dítěte mít své nejmilejší a nejbližší v bezpečí. Protože možná ztráta milujících a milovaných rodičů oproti ztrátě moudré profesorky - to je přece jen rozdíl! Minerva děti neměla, byla bez příbuzných, takže to vzala dobře a stačilo jí to. A od Hermiony to bylo velmi případné a moc hezké! Děkuji za krásné čtení, Jacomo!

Re: Rodina Od: kakostka - 04.10. 2018
Tak T O H L E je S K V O S T. Naprostý, dokonalý skvost. Diamant bez jediného kazu, vonicí stolistá růže s kapkou rosy. To si jdu uložit do HP pokladů, které tímto zakládám:-) Na začátku se mi svíralo nad Minervou a jejím osaměním srdce, osamělá, rozbolavělá s pocitem prázdnoty a pak se tam zjeví Hermiona, která s důvtipem a taktem ukáže, jak na tom ty dvě sou:-))) Tahle perlička je pro mne hodně osobní, protože i já měla takovouhle profesorku, měla svou rodinu, vnoučata já svoje zázemí a přesto jsme si 20 let volaly několikrát týdně. Uctivě si vykaly a říkaly si tolik věcí. A paní profesorka mne znala líp než moje máma, věděla co mne trápí, s kým chodím, co mne nadchlo, na co se těším, čeho se bojím a držela mi palce, uměla mi říct, kdy jsem dělala blbost. A pak ze dne na den odešla a já ač jsem ji několikrát naznačila a v přání napsala jak moc si našeho přátelství cením ji to nestihla říct. Do očí říct, že pro mne znamená domov a lásku, pořád je pro mne ten domov, co jsem s ní a v ní měla. Věřím, že to věděla, ale chtěla bych, aby to zaznělo a tak ji to posílám aspoň takhle v duchu. Skoro dva roky jsem si odvykala brát večer do ruky mobil, abych ji zavolala, její telefon jsem smazala až vloni a na její narozeniny ji přeji aspoň v srdci. Milá Minervo, nejsi sama a zhmotnila si se i u nás do úúúúžasné ženy. Škoda, že se moje Eva neměnila v kočku:-)

Re: Rodina Od: JSark - 04.10. 2018
Hm, ale voči tomuto mám trochu výhradu, možno danú odlišnou kultúrou alebo zvyklosťami, pretože tento systém "v 11-tich rokoch na internát" mi príde divný a neprirodzený. Keď rodičia sú s deckom dva mesiace z celého roku + Vianoce, a učitelia desať, tak to asi nie je úplne nenormálne, že učiteľ vie takéto veci a rodič nie. Väčšina z toho, na čo sa Hermiona pýtala (snáď okrem tej farby), sa málokedy vyjasní pred pubertou. Plus keď Hermiona rodičom polku vecí pre istotu nehovorila, aby ich nevydesila, tak sa to odcudzenie dalo čakať.

Re: Rodina Od: Neprihlásený - 04.10. 2018
To bolo krasne. A pravdive. Dakujem.
Re: Rodina Od: Jacomo - 04.10. 2018
I já děkuji.

Re: Rodina Od: denice - 04.10. 2018
Nádherné. Tiše si tu posmrkuji a cítím se - já nevím, jako o velkém svátku? Tohle zahřálo srdce. Díky, sovičko.
Re: Rodina Od: Jacomo - 04.10. 2018
Vedle té druhé narozeninové povídky to krásně vykresluje, jak košatý je svět fanfiction. Merlindíky za něj! A tobě za milý komentář.

Prehľad článkov k tejto téme:

Backroads : ( Jacomo )31.12. 2018Komplot
Rita Arabella Black: ( Jacomo )12.12. 2018Poprvé
articcat621: ( denice )12.12. 2018Něco dobrého
Eaving Mal: ( arabeska )06.12. 2018Pavoukomilové
bananacosmicgirl: ( denice )29.11. 2018Bubáci
Jewels5: ( arabeska )03.11. 2018Rebel
Unspoken Tragedy: ( Jacomo )30.10. 2018Noc pro pomoc
darkbloodylegs: ( Jacomo )17.10. 2018Poslední dárek od Hedviky
Dark Angel Of Sorrow: ( Gift )17.10. 2018U barové stoličky
hermin22: ( Jacomo )04.10. 2018Rodina
coffeeonthepatio: ( martik )04.10. 2018Frustrace
Queenie´s Broken Hea: ( Jacomo )26.09. 2018Moc
Julia Claire: ( Jacomo )25.09. 2018Výrobce hůlek
HarnGin: ( Jacomo )19.09. 2018HJG: Nejchytřejší čarodějka?
Queen of Cheesecake: ( Jacomo )26.08. 2018Velice kvalifikovaná čarodějka
teslasgirl: ( Gift )22.08. 2018Co má Percy rád
Mutant Horse: ( Jacomo )11.08. 2018Velice vydařená omluvenka
TheMarshmaloWizardGh: ( Jacomo )31.07. 2018Sázka
Scattered Logic: ( Jacomo )30.07. 2018Maličkost
Solora Goldsun: ( Jacomo )28.06. 2018Začátek Dobbyho příběhu
Minnionette: ( Jacomo )23.06. 2018Být divný je normální
DangerMouse: ( Jacomo )05.06. 2018Draco a jeho opravdu hodně špatný a příšerně blbý den
Gravidy: ( Jimmi )05.06. 2018Temné tajomstvo
FancifulRivers: ( Gift )15.05. 2018Společná odpoledne
lazy_neutrino: ( Jacomo )15.05. 2018Ruce lékouzelníka
milkman6478: ( Gift )28.04. 2018Konzultační hodiny
Jack of the North: ( Gift )01.04. 2018Co se doma uvaří, to se doma sní
Hippie Jade: ( Jacomo )27.03. 2018Harryho první slovo
SilverWolf7007: ( Jacomo )10.03. 2018Jednou za měsíc
Ostatní autori: ( Jacomo )09.03. 2018Dát lidem to, co chtějí
Ostatní autori: ( Jacomo )01.03. 2018Vzestup klanu Weasleyů
Ostatní autori: ( Jacomo )13.02. 2018Květina v jejích vlasech
Ostatní autori: ( Jacomo )06.02. 2018Otec a syn
Ostatní autori: ( Jacomo )30.01. 2018Lepší než domácí
Ostatní autori: ( Jacomo )26.01. 2018Sám k sobě
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )23.01. 2018HP kalendář - úvod