Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

HP Kalendár 2018

Moc

HP Kalendár 2018
Vložené: Jacomo - 26.09. 2018 Téma: HP Kalendár 2018
Jacomo nám napísal:


  Quirinus Quirrell

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Moc

autor: Queenie´s Broken Heart - překlad: Jacomo

rating 13+, před Bradaviceme, cca 750 slov


Originál viz https://www.fanfiction.net/s/5843273/1/Power



Shrnutí: Když byl Quirrell ještě učitelem studia mudlů, snažil se změnit názor jednoho žáka ze své třídy s velmi negativní postojem k mudlům. Ví, že by to dokázal, jen kdyby měl o trochu větší moc...
Podle J.K.Rowlingové se Quirrell potkal s Voldemortem, když si vzal volno po svém působení ve škole coby učitel studia mudlů. Ale jaký byl před tímto setkáním?

"Setkal jsem se s ním, když jsem cestoval kolem světa. Tenkrát jsem byl pošetilý mladíček, plný směšných představ o dobru a zlu. Vznešený pan Voldemort mi ukázal, jak velice se mýlím."
(Quirinus Quirrell v knize Harry Potter a Kámen mudrců, 17. kapitola)

Žádost o souhlas s překladem zaslána

Postavy obsažené v tomto příběhu jsou majetkem J. K. Rowlingové, autorky Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harry Potterovi přeložili do češtiny. Autorství této fanfikce náleží HarnGin. Ani příběh, ani jeho překlad, nevznikly za účelem finančního zisku.

***


Vždycky bylo zneklidňující stát před třídou puberťáků a snažit se je učit tak, aby to nevyznívalo nudně nebo povýšeně. Několikrát cítil, že přesně tak to zní. Konec konců, studium mudlů nebyl zrovna nejnáročnější předmět, šlo spíš o hodně filozofování a ještě víc o běžné znalosti, zejména pro studenty, které učil. Když si tento předmět zapsali, očividně už měli povědomost o mudlech, a bylo pošetilé vysvětlovat jim na hodinách takové věci, jako je role lékaře. Ale bylo to v osnovách a těch on se vždycky držel.

"Za domácí úkol si přečtěte kapitolu sedm. A udělejte si z ní výpisky. Zkontroluju si to," nařídil jim klidně a sebejistě. Na tom tónu si pečlivě zakládal. "Ještě okamžik, Selwyne!" zvedl ruku, aby zastavil mladíka s mrzutým výrazem. "Rád bych si s vámi promluvil."

Chlapec pokrčil rameny a ustoupil stranou, aby nepřekážel spolužákům v odchodu. Byl do této třídy přesunut proti své vůli, ale profesor Kettleburn prohlásil, že je nezvadatelný, a požádal, aby ho z péče o kouzelné tvory přeložili jinam. Dalšího studenta bylo možné přidat jen do hodin studia mudlů.

Když odešel zbytek třídy vyměňující si se Selwynem pohrdlivé pohledy, Quirrell zavřel švihnutím hůlky dveře.

"Tak, Selwyne. Je mi líto, ale pokud budete nadále pokračovat v takto ponižujících komentářích, nemohu vám dovolit v této třídě zůstat."

Chlapce se to podle všeho nijak nedotklo. "Byla to otevřená diskuse," podotkl nedbale. "Vy jste se ptal na náš názor. Řekl jsem svůj. Pane," ušklíbl se.

"Selwyne! Je nepřijatelné označit mudly za ´tupé, bláznivé parazity´. Mnoho studentů v této třídě má mudlovské příbuzné. To je naprosto necitlivé."

"Neřekl jsem to z necitlivosti," namítl Selwyn. Zacukaly mu koutky úst. "Jako kdyby měli mudlové dost rozumu, který by se dal urazit. Je to můj názor, to je všechno, pane profesore, a pokud ho nejste schopný přijmout, neměl byste mě nutit účastnit se na tomto vyučování."

"Váš názor," vzdychl Quirrell, "je chybný. Copak neposloucháte? Mudlové s využitím okolního světa dokázali neuvěřitelné věci. Nemáte ponětí, jak je dnešní téma, vynález telefonu, složité; jak je to geniální. V mé hodině není místo pro neopodstatněné urážky."

"Neopodstatněné," zašeptal Selwyn tiše. "Ale není to důkaz, že jsou mudlové méněcenní? Dobře, pojďme se blíž podívat na váš příklad, pane profesore. Telefony. Schopnost vést rozhovor na vzdálenost mnoha mil. Přišli na to před sto lety. Kdežto my," odmlčel se a triumfálně se na svého učitele ušklíbl, "my používáme oheň ke komunikaci už tisíc let."

"Dost! Považujte to za varování. Takové chování nebude tolerováno."

Selwyn si nahodil tašku přes rameno. "Je to všechno? Můžu jít, pane profesore?"

"Ano, běžte, zmizte mi z očí!" vyštěkl Quirrell a mávl rukou s hůlkou ke dveřím, zatímco druhou si zoufale zakryl oči. Udělá na tyhle děti někdy dojem?

Když uslyšel cvaknutí zavíraných dveří, otočil se k mapě připevněné za jeho stolem. Příští rok si udělá přestávku od učení a získá trochu praktických zkušeností. Přejel prstem přes Albánii, kde plánoval troufnout si vyrazit do lesa s temnou pověstí. Když přišlo na kouzelné tvory, měl jistý dar, na který se ve vhodný čas bude moct spolehnout. Usmál se, protože věděl, že když se mu podaří být natolik odvážný, aby prozkoumal takové místo, zvládnout třídu už pro něj bude hračka.

Tohle bylo to, co mu v životě chybělo, to, co všechno zlepší - moc. Vliv. Až se vrátí, nebude se muset zaobírat takovými odpornými nesmysly od žáků, jako je Selwyn. Bude schopný si dupnout a pořádně se mudlů zastat.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Moc Od: sisi - 30.09. 2018
Profesor studia mudlů měl jet víc na východ, jistě četl Brama Stockera, svého rodáka, a jeho gotický román. Všichni by ho měli ve velké úctě až by se vrátil, ne z malé země u moře, kde lesů ubývá, ale z Transylvánie, hrůzyplné a nádherné. Země nekonečného lesa a starých zvyků, země, kde slunce vychází a rosa se třpytí na pavučince v listí, země, kde v údolí zurčí ne jen malý potůček, ale i dravá řeka, země hor a pastýřů stád. Největší úctu si zaslouží nezměrná dřina mudlovských sedláků a tvrdá práce od kuropění do soumraku. Selwynovi by taktéž prospělo naučit se vážit si práce a odříkání. Život, ve kterém je každá chlebová kůrka požehnáním z nebes, pohne srdcem i nejotrlejšího darebáka. Chudák Quirell to trefil ze špatného konce a dlouho už nevydrží. Byl lapen do pasti. Moc děkuji za překlad. Ten profesor vždy budil spíše lítost a soucit, než odpor, jako například madam Umbridge.

Re: Moc Od: JSark - 27.09. 2018
Tak zastanie sa muklov nejako nevyšlo. :)

Re: Moc Od: margareta - 27.09. 2018
A profesor Quirrell si napřesrok skutečně dupnul! Protože úcta jeho samého k mudlům se po prozkoumání Země za Kanálem vyšplhala až do nebes. Albánský Temný les ho nijak nenadchnul. S hůlkou a magií nebyl žádný problém ho propátrat. Byl sice temný a neprostupný, ale to bylo tak všecko. Zato o kus dál...Merline! To skutečně nečekal. Takový mrňavý hrádek, s tak směšným jménem, navíc kolem plno měst, vesnic a lidí...nechápal, jak vůbec může kdokoliv v blízkosti něčeho tak hrůzného existovat, natož žít! Aby se vyhnul davům, šel si hrádek prohlédnout v noci. Pomocí hůlky se dostal i tam, kam byl oficiálně ,,vstup zakázán", jak varovaly tabulky a zátarasy. Když nad ránem vylezl, vzdal nejdříve v kleče díky Merlinovi, že přežil. Pak se mu chtělo poklonit se každému mudlovi, kterého potkal. Jak jsou odvážní! Chodí si tam, smějí se...a nic! Vůbec se nebojí, zatímco on z toho má ještě pořád noční můry a Bezesný už loká skoro po litrech! A taky s úžasem zjistil, že Voldemort už mu nepřipadá ani z poloviny tak strašný. Rozhodl se. Vzpurné studenty, hlavně Selwyna, nechá, aby si prohlédli jeho vzpomínky v myslánce. Pokud to nezabere, uspořádá pro celou skupinu na hrad Housku povinnou exkurzi. Uvidíme, kdo z nich se potom ještě odváží vysmívat se mudlům! Díky moc, Jacomo, ale můžeš si za to sama, žes mi svou povídkou tak vzbouřila mudlovskou čest! Děkuji!!!

Re: Moc Od: gleti - 26.09. 2018
Cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly.

Re: Moc Od: denice - 26.09. 2018
Chudák Quirrell, měl obrovskou smůlu. Ani kdyby se nepotkal s Voldemortem, putování Albánií by mu myslím nepomohlo - nebyl z povah, které dokázaly překročit vlastní stín. Díky.

Re: Moc Od: Lupina - 26.09. 2018
Ano, konečně smysluplný náhled do života Quirrella. Jak ho dobrý úmysl dovedl ke špatnému konci. Tleskám k výběru i překladu, Jacomo. A děkuji.

Prehľad článkov k tejto téme:

Backroads : ( Jacomo )31.12. 2018Komplot
Rita Arabella Black: ( Jacomo )12.12. 2018Poprvé
articcat621: ( denice )12.12. 2018Něco dobrého
Eaving Mal: ( arabeska )06.12. 2018Pavoukomilové
bananacosmicgirl: ( denice )29.11. 2018Bubáci
Jewels5: ( arabeska )03.11. 2018Rebel
Unspoken Tragedy: ( Jacomo )30.10. 2018Noc pro pomoc
darkbloodylegs: ( Jacomo )17.10. 2018Poslední dárek od Hedviky
Dark Angel Of Sorrow: ( Gift )17.10. 2018U barové stoličky
hermin22: ( Jacomo )04.10. 2018Rodina
coffeeonthepatio: ( martik )04.10. 2018Frustrace
Queenie´s Broken Hea: ( Jacomo )26.09. 2018Moc
Julia Claire: ( Jacomo )25.09. 2018Výrobce hůlek
HarnGin: ( Jacomo )19.09. 2018HJG: Nejchytřejší čarodějka?
Queen of Cheesecake: ( Jacomo )26.08. 2018Velice kvalifikovaná čarodějka
teslasgirl: ( Gift )22.08. 2018Co má Percy rád
Mutant Horse: ( Jacomo )11.08. 2018Velice vydařená omluvenka
TheMarshmaloWizardGh: ( Jacomo )31.07. 2018Sázka
Scattered Logic: ( Jacomo )30.07. 2018Maličkost
Solora Goldsun: ( Jacomo )28.06. 2018Začátek Dobbyho příběhu
Minnionette: ( Jacomo )23.06. 2018Být divný je normální
DangerMouse: ( Jacomo )05.06. 2018Draco a jeho opravdu hodně špatný a příšerně blbý den
Gravidy: ( Jimmi )05.06. 2018Temné tajomstvo
FancifulRivers: ( Gift )15.05. 2018Společná odpoledne
lazy_neutrino: ( Jacomo )15.05. 2018Ruce lékouzelníka
milkman6478: ( Gift )28.04. 2018Konzultační hodiny
Jack of the North: ( Gift )01.04. 2018Co se doma uvaří, to se doma sní
Hippie Jade: ( Jacomo )27.03. 2018Harryho první slovo
SilverWolf7007: ( Jacomo )10.03. 2018Jednou za měsíc
Ostatní autori: ( Jacomo )09.03. 2018Dát lidem to, co chtějí
Ostatní autori: ( Jacomo )01.03. 2018Vzestup klanu Weasleyů
Ostatní autori: ( Jacomo )13.02. 2018Květina v jejích vlasech
Ostatní autori: ( Jacomo )06.02. 2018Otec a syn
Ostatní autori: ( Jacomo )30.01. 2018Lepší než domácí
Ostatní autori: ( Jacomo )26.01. 2018Sám k sobě
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )23.01. 2018HP kalendář - úvod