Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Nemám v tom velký zadok?

Kapitola12: Nepredstaviteľné prekvapenia

Nemám v tom velký zadok?
Vložené: Jimmi - 03.08. 2018 Téma: Nemám v tom velký zadok?
Jimmi nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Does my bum look big in this?
 

Originál: https://www.fanfiction.net/s/1550979/12/ 

Autor: ILUVRONWEASLEY

Súhlas s prekladom:  autorka skončila v r.2007, žiadosť zaslaná

Preklad: Jimmi  

 Banner: náhodný obrázok z internetu

 

 

Kapitola dvanásť: Nepredstaviteľné prekvapenia

 

Čas znova utiekol ako voda a čoskoro bolo prvého septembra. Draco sa cítil podivne, keď míňal to množstvo muklov, ktorí netrpezlivo čakali na Kings Cross, kedy dorazia ich vlaky. Samozrejme, že vedel, kde viedla bariéra medzi nástupišťami deväť a desať na nástupište deväť a trištvrte, ale evidentne to Hermiona, Harry, Ron, Ginny (ktorá sa vrátila od svojich kamarátok) a Lavender nevedeli.

Prehnali sa bariérou, keď si mysleli, že sa muklovia nepozerajú a nastúpili čo najrýchlejšie na vlak, mávajúc na rozlúčku pani Weasleyovej, keď vlak uháňal z dohľadu. Draco pochopiteľne nevystrčil hlavu z okna, nebol takýmto typom človeka a pomyslel si, že to dokonca musí vedieť aj pani Weasleyová, napriek tomu, že ho poznala krátko a ešte k tomu nebol ani svojím skutočným ja.

Hermiona sa usadila, otvorila si knihu od Shakespeara na prvej strane a začala čítať. Sedela vedľa Draca a Draco sedel hneď vedľa dverí. Oproti nim boli Harry s Ronom, ktorí obaja počítali, či majú dosť peňazí na sladkosti, keď príde k ich kupé predavačka. Lavender s Ginny si šli sadnúť do iného kupé ku svojim priateľkám.

"Orli, Hermiona, ideme pohľadať tú ženskú so sladkosťami, dobre? Zmagorím z toho, jak Ron furt otravuje..." Harry sa pozrel na Rona, ktorý vyzeral, že si cvrkne, ak čoskoro nenájde pani, čo predávala sladkosti. Draco potlačil smiech, ale nedokázal sa ovládnuť, aby na to nepoukázal.

"Áno, myslím, že by si mal zrýchliť, vyzerá, že sa čoskoro poští!"

Harry sa uškŕňal, kým sa Ron mračil.

"Prepáč, Hermiona, budeš musieť zatiaľ zvládnuť prefektské povinnosti sama, povedz im, že mám robotu!"

Obaja vybehli z kupé, nechali tam len Draca a Hermionu - Draca, ktorý sa rozhliadal čo robiť, keďže normálne by prechádzal celým vlakom a hľadal niekoho, koho by mohol otravovať a Hermionu, ktorá bola ponorená v knihe, ktorú si kúpila v Čarodejníckej literatúre.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Hodina prešla a Harry s Ronom sa stále nevrátili. Počas tohto času Hermiona odišla do kupé pre prefektov, aby oznámila novým prefektom ich povinnosti, sama, a práve sa vrátila späť. Znova sa začítala a po chvíli Draco vytiahol svoju novú ‘Nike’  tašku (darček od Dennisa), aby aj on nakukol dnu na svoje knihy. Uenisia bola navrchu a keď o nej povedal Harrymu, ten trval na tom, aby kúpil magický baliaci papier (s pohyblivými obrázkami) v špecializovanom obchode (špecializovanom na brká, kalamáre a pergameny) a pomohol Dracovi tú knihu zabaliť, pripraviť ju na to, aby ju čoskoro mohol darovať Hermione. Draco si ani nebol istý, či CHCE dať tú knihu Hermione, ale keď povedal Harrymu, čo tá ženština v Čarodejníckej literatúre vravela, Harry si domyslel, že tá kniha má byť pre Hermionu... a Dracovi sa to vtedy nechcelo popierať, hoci teraz to ľutoval. Jeho zlá stránka mu prakticky požierala vnútornosti.

"Na čo sa pozeráš?"

"Há?"

Draco prekvapene nadskočil a okamžite zatvoril tašku. Hermiona práve prestala čítať a teraz sa nakláňala k nemu, jej kniha položená na protiľahlom sedadle, kde by normálne sedel Ron, keby neodišiel hľadal predavačku sladkostí.

"Prečo si prestala čítať?"

"Čože? Oh, mama mi vždy hovorila, aby som naraz veľa nečítala, večne vravela, že budem nosiť okuliare, ak budem veľa čítať a že budem kvôli tomu škaredšia. Nechápem, čo tým myslela, už som aj tak škaredá, ale nepočúvala ma, hoci ja som ju aj tak ignorovala."

"Oh... prepáč."

"To je v pohode, dnes mi prišiel list od Dumbledora, kde písal, že rodičia sú už stabilizovaní, a keby som dnes nešla na Rokfort, mama by ma rada videla, už sa prebrala, ale otec ešte stále nie. Ale Dennis ich chodí navštevovať."

"Áno, viem."

"Vieš?"

"Ehm... keď si mi to teraz povedala, tak to viem."

‘Skvelá odpoveď, Draco,’ pomyslel si, ‘vážne si zatajil fakt, že si stále s Dennisom v kontakte, Draco, ty chumaj.’ To bola Dracova ‘Orliho’ stránka. Dracova zlá stránka by samého seba NIKDY neurazila!!! Keďže Draco teraz trpel krízou identity, mal v sebe dve stránky, jednu nazýval ‘Orliho’ stránkou, to bol ten dobrý ‘anjel’ na ramene z jeho sna. Jeho druhá stránka bola tá zlá, tá stará stránka, ten ‘diabol’ na jeho ľavom pleci (prepáčte, ak som toto už písala predtým, vážne si neviem spomenúť, takže to opakujem).

Hermiona podozrievavo nadvihla obočie, očividne neverila ani slovko z toho, čo povedal - ‘Skvele, nabudúce viac šťastia, nemôžeš byť po celý čas tak DOBRÝ podvodnícky klamár a idiot!’

"Správne, tak či tak, rozmýšľala som, do ktorej fakulty ťa zaradia. Dúfam, že budeš v Chrabromile! V tej fakulte som aj ja, ale myslím, že Bystrohlav je tiež dobrý! Bifľomor je v poriadku, sú veľmi milí, ale ani neuvažuj, že pôjdeš do Slizolinu, nikto nikdy nedopadne dobre v Slizoline, napríklad, Draco Malfoy, je to veľmi namyslený a zbabelý človek a ten je v Slizoline."

Draco sa ovládol a poriadne zhlboka nadýchol - súčasne sa pokúšal pred Hermionou utajiť fakt, že sa vôbec snaží upokojiť. Za ten čas, čo býval s Potterom a spol. sa ho naurážali tak veľmi, že by si človek myslel, že sa už doteraz cez to dostal, ale nie - Draco bol príliš plný malfoyovskej pýchy, aby niekomu dovolil vravieť o ňom nepekné veci bez toho, aby necítil žiaden hnev.

Hermiona si Dracovu snahu upokojiť sa nevšimla. Vytiahla z tašky Denného proroka a zamračila sa na prednú stranu.

"Aby si vedel, trochu sa cítim previnilo, keď o Malfoyovi takto hovorím, stále je nezvestný a ak sa vráti ako duch... niežeby som tvrdila, že je mŕtvy, to aby si vedel. Chceš si to prečítať sám?"

Draco rád a náhlivo vzal noviny od Hermiony, očami rýchlo preletel text na stránke. ZASE bol na úvodnej strane, napokon, býval tam už nejakú dobu, jeho otec mal peniaze, dosť peňazí, aby si kúpil každý deň prednú stranu v snahe nájsť svojho jediného dediča a jediné trápenie v celom svojom živote. Hoci tentoraz použili na prednú stranu inú fotografiu, táto bolo oveľa novšia. Bola to fotka, ktorú urobili na matkine narodeniny, keď oznámila, že Draco bude cvičiť každý deň, aby bol pripravený, keď nastane čas, aby prijal temné znamenie. Mračil sa na nej a hrešil pod nosom.

V článku stálo:

Draco Malfoy je nezvestný už veľa týždňov, ale jednako sa detektívi stále prú s členmi ministerstva o tom, že pán Malfoy nie je mŕtvy. Podarilo sa im vystopovať jeho kroky a dospeli k záveru, že než zmizol, bol naposledy na poli neďaleko domu svojej tety a strýka. Na tom poli nikoho nevideli viac než päť rokov, kvôli čomu je to ešte podozrivejšie.

Mágia však zabraňuje detektívovom nájsť miesto pobytu pána Malfoya. Zakaždým, keď sa pokúsili vytvoriť nejakú formu kontaktu – napríklad pomocou krištáľovej guli, či prútikovej mapy (značka sa rozhorí dofialova, ak tam vycíti človeka) -  jedna správa sa im zakaždým zjavila priamo pred ich očami:

NESÚĎTE POĎĽA ZOVŇAJŠKU, PRETOŽE JA SOM MAGICKÁ BYTOSŤ.

Detektívi nemajú potuchy, čo by to mohlo znamenať, ale usilovne na tom pracujú, keďže pán Lucius Malfoy sa jasne vyjadril, že je v stávke viac než ich mzda, ak jeho syna nenájdu.

Pani Narcissa Malfoyová zostáva doma na Malfoy Manor pre prípad, že by sa ich syn rozhodol poctiť ich prekvapivou návštevou. Pán Malfoy sa však rozhodol zdržiavať sa na Rokforte pre prípad, že sa jeho syn ukáže tam. Albus Dumbledore, riaditeľ Rokfortskej strednej školy čarodejníckej, mu oznámil, že škola nemá žiadne priestory navyše, kde by mohol bývať, len jednu miestnosť, ktorá je rezervovaná pre tohtoročného učiteľa obrany proti čiernej mágii. A z toho dôvodu pán Lucius Malfoy bude učiť na Rokforte ako nový učiteľ tohto predmetu napriek skutočnosti, že mnohí vravia, že je toto miesto prekliate.’

Mlčali.

Draco prehltol. Jeho otec... bude novým učiteľom obrany. To určite nebolo dobré, istotne príde na to, kto je, keď ho bude učiť každý deň... ak to už náhodou nevie. Dracovi sa nepáčilo, ako to znelo, čokoľvek sa mohlo stať, keď bude jeho otec teraz na Rokforte, mohol by do školy prepašovať Temného pána a pokúsiť sa zavraždiť Pottera v spánku! Ako mohol byť Dumbledore taký hlúpy a niečo takéto dovoliť?

Hermiona prehovorila prvá.

"Viem, Lucius Malfoy..."

"Spomenul niekto moje meno?"

Hermiona s Draco sa stočili a ocitli sa zoči-voči uškŕňajúcej sa tvári samotného Luciusa Malfoya. Draco automaticky zaťal čeľusť, zovrel päste a oči mu schladli. Hermiona zazerala na muža, ktorý stál vo dverách kupé. Lucius vrhol pohľad na noviny, ktoré Draco stále držal v rukách, potom sa pozrel na Draca. Uškrnul sa a vošiel do kupé, zatvoril za sebou dvere a uvelebil sa na sedadle, kým na neho dvaja tínedžeri civeli.

"Čo tu robíte? To sú Harryho a Ronove miesta," namietala Hermiona s takou zlobou, akou dokázala. Lucius vystrel nohy a uškrnul sa na Draca, oči sa mu leskli niečím, z čoho by normálnemu človeku prebehol mráz po chrbte, ale nuž, Draco nebol normálnym človekom, aby mu na to skočil, jeho otec ho už naučil ako zostať pokojný a chladný a nenaletieť na takýto druh trikov.

"Takže.... Orlando, že? Prosím, prezraďte mi svoje priezvisko."

"Felton."

"Pán Felton... Vidím, že ste čítali o zmiznutí môjho syna," prehovoril Lucius s pohľadom k Dennému prorokovi, ktorý ležal voľne v Dracovej bledej ruke, "už je to... tak dlho, že si ani neviem spomenúť, koľko je to týždňov, ale dúfam, že mu je jasné, že čím dlhšie sa neukáže, tým budú následky bolestivejšie a mučivejšie. A dovoľte, aby som zdôraznil, že to nemyslím v dobrom význame."

Luciusov hlas sa stíšil až k šepotu a tvár mal pár centimetrov od Dracovej. Zaklonil sa späť a uškrnul sa, keď sa dvere kupé rozleteli.

"Hermiona, Orli, ste v poriadku? Lavender hovorila, že tu videla Luciusa Malfoya," dychčal Ron s plnou pusou čokoládových žabiek, v rukách kartičky známych čarodejníkov a čarodejníc. Harry s Ronom zazreli na Luciusa, na čo ten nadvihol obočie a zrazu sa postavil, kvôli čomu štvorica schmatla svoje prútiky a namierila mu ich na tvár (Draco používal nový prútik, ktorý bol ale dosť podobný jeho starému  - sekvojové drevo a blana z dračieho srdca).*  Luciusov úškrn sa len zväčšil, keď hľadel na štyri rozličné prútiky. Jedno mávnutie ruky stačilo, aby mu všetky prileteli do ruky. Ron zalapal po dychu.

"Ako ste to..."

"Veľa trénuje," automaticky odpovedal Draco. Často vídaval otca robievať takéto triky s domovými škriatkami, bolo to pre neho prirodzené. Chladné modré oči sa stretli s ich tvorcom. Luciusov pohľad spočinul na zemi pri ich nohách, na ktorú im potom ledabolo odhodil prútiky. Otočil sa, aby opustil kupé a práve chcel vykročiť, keď stočil hlavou, aby sa uprene zadíval na Draca.

"Obávam sa, že už musím ísť. Nemám čas práve teraz sa vybavovať s bezvýznamnými študentíkmi, ale vzhľadom na to, že som nový učiteľ obrany voči čiernej mágii, budem mať príležitosť sa s vami všetkými porozprávať, tým som si istý. Avšak práve teraz nie je takýto pokec aktuálne v poradí, keďže najprv tu máme zaraďovanie. Som veľmi zvedavý na to, ktorých ľudí zaradí do ktorých fakúlt."

A posledným úškrnom na Draca Lucius opustil kupé a zanechal za sebou štyroch veľmi zmätených ľudí.

‘Nemôže to vedieť... že nie? V žiadnom prípade to nemôže vedieť, je to nemožné... tak prečo mám ten čudný pocit, že má niečo za lubom? A to niečo vôbec nebude pekné..."

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

 

* neviem, či to je schválne, ale podľa Wiki mal Draco prútik z hlohového dreva a vlasu jednorožca, jeho otec mal brestové drevo a blanu z dračieho srdca. Nechala som to podľa autorky.

 

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Kapitola12: Nepredstaviteľné prekvapenia Od: kovitalita - 04.08. 2018
Tak toto som naozaj nečakala. Lucius sa stane učiteľom obrany proti čiernej mágii pretože škola nemá žiadne priestory navyše, kde by mohol bývať :) By ma zaujímalo, akú hru v skutočnosti hrá Dumbledore.
Nečakala by som niečo extrémne premyslené, písala to šestnástka a občas mám dojem, že podľa toho, čo ju momentálne napadlo. Ale nemôžem si pomôcť, baví ma to :)

Harry a Draco spolu balí Dracův dáreček pro Hermionu, no to je konec světa :-D Mamá Grangerovou bych nakopala kamsi - ty její poznámky o čtení a škaredosti jsou opravdu to nejlepší, co se dá dceři říct. Vrcholem kapitoly je ovšem Lucius - protože škola nemá jediný pokoj pro hosty, bude učit obranu. Brumbál si fakt umí vybrat zaměstnance! To ještě bude mela, už se těším, jak bude Draca a spol. dusit - nebo že by to bylo naopak? Lucius má hůlku z jilmu? Jeho bych tipovala spíš na nějaké vzácné exotické dřevo :-) Bezvadná kapitola, díky.

Tak tohle začíná být zajímavé. I když Lucius ví, kdo Orli je, co může dělat? Zpátky ho změnit nemůže, o Iskerníčce neví a i kdyby věděl, ona si od něho poroučet nedá. A v Bradavicích to má na povel Brumbál, a ten už tím tuplem ne. Spíš se bojím o ostatní, že si na nich bude chladit žáhu. Díky za kapitolu a těším se na pokračování!

Prehľad článkov k tejto téme: