Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Oznamy

hpkizi.sk a spol a wattpad

Oznamy
Vložené: Jimmi - 09.06. 2018 Téma: Oznamy
Jimmi nám napísal:

Ahojte, 


trošku sa nám tu začalo množiť kopírovanie poviedok  na wattpad, takže by som to chcela zhrnúť a len odkazovať na tento článok.


Jediný preklad, ktorý môžete nájsť na wattpade, je Mazlíček od denice. Toto sa týka aj ostatných webov, na ktoré prispievajú členky Arabeska o.z. (hlavne sovička od Jacomo: http://www.owlwings.estranky.cz/)


Takže ako to s tým wattpadom je?

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Trochu teórie: 

Všeobecne vo fanfiction platí, že pokiaľ prekladáte autora, od ktorého nemáte súhlas, nejde o plagiátorstvo, ak uvediete jasné označenie autora, zdroj na možný originál a jasne vyplýva z textu, že ide o preklad.  Prekladom sa stávate autorom diela (svojho prekladu) a týkajú sa vás všetky autorské práva.  Dokonca sa toleruje, keď si autor preklad neželá, ale vy splníte podmienky uvedené vyššie.  To však závisí od konkrétnej stránky, či si toto riziko na seba vezme.  Na hpkizi.sk preto máme Restriction section, na nepovolené preklady nestačí bežná registrácia. 

 

K Wattpadu:


Wattpad je v inej situácii. Keďže berú autorské práva vážne, v ich podmienkach je jasne uvedené toto:

So, before you post anything on Wattpad, please consider the following guidelines:

  • The story you’re about to post, as well as all associated media, is appropriate for the community, and has been correctly rated. See: Rating Your Story & Prohibited Content below.
  • The story is entirely your own original work, or you have the author’s permission to post it. See: Copyrighted FAQ.
  • The story has been placed in the correct category (such as Romance, Science Fiction, Fanfiction, etc.). See: Content Categories.

    If you come across any content that violates our guidelines, let us know by reporting it. See here for how to do that.

 

Kto by tej zvýraznenej vete nerozumel:  než zverejníte čokoľvek na Wattpade, vezmite do úvahy nasledovné pravidlá:

- celý príbeh je vaša vlastná originálna práca alebo máte autorov súhlas zverejniť ho.

... ak ste narazili na príbeh, ktorý porušuje naše pravidlá, dajte nám vedieť tým, že ho nahlásite. 


A pokračuje to ďalej:

Your Content is Yours

Before posting any content to Wattpad, it is important that you read our Content Guidelines. If your content does not comply with these guidelines it may be removed at any time.

You own all the rights to the content you create and post on the Wattpad Services. Of course, if the content wasn’t yours to begin with, putting it on Wattpad doesn’t make it yours. Don’t submit content you don’t hold the copyright for (unless you have permission, including to grant Wattpad all the rights outlined in these terms).

When you post content to Wattpad, we need the legal permission under applicable copyright laws to display that content to users of the Wattpad Services. Legally this means you give us a nonexclusive license to publish your content on the Wattpad Services, including anything reasonably related to publishing it (like storing, displaying, reformatting, and distributing it). You’ll need to decide how you want to license your story content to the Wattpad community. Please read our guide on Copyrights for assistance in making this decision

You’re responsible for the content you post. This means you assume all risks related to its publication and display, including someone else’s reliance on its accuracy and any claims relating to intellectual property or other legal rights.

 

V skratke:

- ak nespĺňate pravidlá, môžu vám obsah kedykoľvek odstrániť

- ste vlastníkom práv k obsahu (Chápete? Musíte mať súhlas so zverejnením od pôvodného autora, inak nemáte žiadne práva)

- ak to nebol váš obsah, tým, že ho zverejníte na WattPade, sa vašim nestane. Nezverejňujte obsah, ku ktorému nie ste vlastníkom autorských práv (pokiaľ nemáte povolenie vrátane poskytnutia tohto povolenia Wattpadu v rámci týchto podmienok)  (Chápete? Ak vyžobrete súhlas a nepoviete dopredu, že to chcete pre Wattpad, tak porušujete pravidlá. Musíte mať vyslovný súhlas so zverejnením na Wattpade.)

- udeľujete Wattpadu nevýhradnú licenciu zverejňovať váš obsah (a teda náš) vrátane distribúcie !!!  (Chápete, WattPad si s tým potom môže robiť čo chce!)

 

Čo z toho vyplýva?  Žiadna poviedka z hpkizi.sk okrem Mazlíčka (aj to je diskutabilné, pretože súhlas sa určite nežiadal pre WattPad) nie je na WattPage so súhlasom. Nikto z autorov, ktorých zastrešuje Arabeska o.z., nedá ani v budúcnosti s kopírovaním súhlas. 

 


Na záver:

Sú dva typy ľudí, čo kopírujú na WattPade. Prvou sú zlodejky, ktoré skopírujú váš preklad a drzo ho vydávajú za vlastný. Pre tieto zavedieme niečo ako tabuľu hanby.  Oni totiž naše účty blokujú a potom neviete, že znova niečo ukradli.


Potom je tu druhá skupina tých slušných. Čo sa spýtali a chceli zverejniť autora a link na hpkizi.sk.  Aj keby sme boli radi, kebyže sa povedomie o hpkizi.sk šíri, pretože je už málo takýchto dinosaurov, ale ako viete, niekoľko rokov máme problém s googlom. Návštevnosť takejto stránky je taká, že by si mala bez problémov zarobiť na prevádzku a podobne, ale google nás kvôli neznámej nezodpovednej zabanoval. Tri roky sme si ani nepípli. Teraz sme to skúsili znova, zatiaľ na archíve, tak uvidíme. Zatiaľ máme reklamy schválené, ale oni si určite ešte niečo nájdu. Tým som chcela povedať to, že by sme mohli znova dostať ban, ak sa náš obsah bude niekde duplikovať. 


Takýmto lidičkám odporúčam, aby ak sa im páči poviedka, aby ku každej kapitole napísali svoj názor, hodnotenie  alebo stručne zhrnuli obsah a dali link pre tých, čo chcú vedieť detaily, na originálny zdroj. Pomôžete tým tejto stránke a budete mať svoj vlastný obsah.


Ak som na niečo zabudla, doplním


Jimmi


Linky na kontrolu obsahu:


https://smallseotools.com/page-comparison/


https://www.copyscape.com/compare.php

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: hpkizi.sk a spol a wattpad Od: ester - 17.08. 2020
V clanku sa spomina, ze sa zavedie tabulka hanby. Uz je taka tabulka vytvorena?

Re: hpkizi.sk a spol a wattpad Od: JSark - 10.06. 2018
No neviem, v poslednom čase som dosť skeptická ohľadom ľudskej povahy. Ak sú nejaké zlodejky v skupine, že nevedeli, aké problémy spôsobujú, možno. Ale mám silný pocit, že väčšina z nich bude zo skupiny bezohľadných a sebeckých indivíduí, ktorým je totálne jedno, či niekomu uškodia alebo nie. No ale čo iné sa dá robiť, ako sa snažiť a snažiť. Držím palce.

Re: hpkizi.sk a spol a wattpad Od: margareta - 10.06. 2018
Kdyby to nemělo takový zlý dopad na nevinné, bylo by to vlastně smutné. Kdesi jsem četla, že takoví lidé se jen usilovně snaží za každou cenu získat pozornost a obdiv, na který v realitě nemají šanci svépomocí dosáhnout. Říkali tam, že jim vlastně chybí stalker. Já je řadím mezi ty, kteří raději zničí obraz nebo sochu, protože prostě nesnesou pocit, že oni sami vytvořit něco takového nikdy nebudou schopni. A pokud to zničit nemohou, aspoň autorovi jeho tvorbu pokud možno znepříjemní. Vždyť i to, že se ocitnou na tabuli hanby, jim pomáhá získat vytoužený zájem a pozornost ostatních. Jsou to vlastně chudáci, co se snaží vlastní prázdnotu naplnit kradeným. Google by ale neměl tak striktně zasahovat. Připadá mi to stejné, jako kdyby mi policajti zakázali chovat slepice, protože nejsou schopní dopadnout zloděje, co mi je chodí krást. Chtělo by to vymyslet nějaký fígl. Chytrých je tam na to dost, si myslím.

Re: hpkizi.sk a spol a wattpad Od: Jacomo - 09.06. 2018
Děkuji, Jimmi. Je dobře, že se zde toto vysvětlení objevilo, i když zároveň je mi smutno, že to bylo nutné. Dost špatně nesu, když tento krásný fantasy svět, do kterého si s nadšením chodíme hrát, naruší neshody a podlé jednání.
Re: hpkizi.sk a spol a wattpad Od: luisakralickova - 10.06. 2018
Plně souhlasím a děkuji. Je škoda, že nás realita světa dostihla i tady.

Re: hpkizi.sk a spol a wattpad Od: martik - 09.06. 2018
Co na to říct. Snad jen, že kdykoliv zabloudím na wattpad zvedne se mi tlak, dostanu do oka tik a hrozně se rozčílím. Jako vyjádření názoru to nejspíš stačí. Napsala jsi to, Jimmi, dobře, srozumitelně, tohle už snad musí každý pochopit. Palec nahoru

Re: hpkizi.sk a spol a wattpad Od: marci - 09.06. 2018
Mě osobně by potěšilo, kdyby mi někdo vysvětlil, proč si chce na své stránky kopírovat cizí překlady. Napadá mne totiž jediný důvod - totiž že se chce dotyčný takříkajíc chlubit cizím peřím. Protože když se mi nějaká povídka líbí, tak na ni dám odkaz, napíšu, že jsem nadšená a proč a šířím ji dál i s linkem na stránky, kde jsem ji našla - proč jí kopírovat???? Fakt nechápu. A zajímalo by mne to!
Re: hpkizi.sk a spol a wattpad Od: solace - 09.06. 2018
Podľa mňa, že to robia preto, aby získali čo najviac followerov. Poviedky sú asi hodnotené, takže sa môžu dostať medzi top 10. A k tomu im dopomôže len kvalitný kúsok. Takže keď nie sú samy schopné niečo kvalitné "stvoriť", berú odtiaľ, kde je kvalita zaručená. A vôbec ich netrápi, že sa pýšia cudzím perím. Dôležité je len to, že sú sledované. Radšej keby sa venovali niečomu zmysluplnejšiemu. Myslím, že Kiži nie je odkázané na takúto osvetu.

Re: hpkizi.sk a spol a wattpad Od: soraki - 09.06. 2018
Napsala si to moc hezky. Osobně bych tu největší zlodějku jmenovitě uvedla, protože mi pije krev.

Re: hpkizi.sk a spol a wattpad Od: denice - 09.06. 2018
Tak myslím, že tohle už by měl pochopit každý :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )04.09. 2023Invaze rušivých elementů
. Oznamy: ( Jimmi )18.01. 2022Nutné otestovať prihlasovanie!!!
( Jimmi )16.01. 2022Dočasné zrušenie niektorých častí webu
. Oznamy: ( Jimmi )13.01. 2022Technická otázka DOPLNENIE
( Jimmi )06.01. 2021Wattpad aneb NEKRADNITE našu prácu po druhé
. Oznamy: ( Jacomo )03.11. 2020Anketa - výběr povídky
. Oznamy: ( Jimmi )11.08. 2020Oznam - Zrušenie Archívu a rozdelenia webu
. Oznamy: ( Jimmi )11.08. 2020Technické veci - komentovanie - váš názor
. Oznamy: ( Jimmi )08.08. 2020Info k blog.cz končí
. Oznamy: ( Jimmi )21.07. 2020Oznam
. Oznamy: ( Jimmi )20.02. 2020hppreklady.sk - 1.časť Kategorizácia
. Oznamy: ( Jimmi )09.06. 2018hpkizi.sk a spol a wattpad
. Oznamy: ( Jimmi )29.12. 2017Na záver
. Oznamy: ( Jimmi )26.11. 2016Oznam o (formálnej) zmene prevádzky týchto stránok
. Oznamy: ( Jimmi )01.07. 2014Adventy 2014
. Oznamy: ( Jimmi )07.09. 2013Adventné kalendáre 2013
. Oznamy: ( Patolozka )26.05. 2013Grangerová, moje noční můra!
. Oznamy: ( Jimmi )20.03. 2013Poďakovanie
. Oznamy: ( Jimmi )13.10. 2012Technická - Advent
. Oznamy: ( Jimmi )25.09. 2012Menší chaos v UL a sprievodných poviedkach
. Oznamy: ( Jimmi )01.09. 2012Záložný plán
. Oznamy: ( Jimmi )17.04. 2012Prehľad nickov na Pottermore
. Oznamy: ( Jimmi )10.09. 2011Testovanie emailov
. Oznamy: ( Jimmi )05.03. 2011Zmeny v prístupoch
. Oznamy: ( Jimmi )18.08. 2010Bodovací systém
. Oznamy: ( Jimmi )13.08. 2008Nastavenie profilu