Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Spoznali sme more [SM I]

Kapitola 6 Uvedenie

Spoznali sme more  [SM I]
Vložené: Jimmi - 01.07. 2009 Téma: Spoznali sme more [SM I]
Jimmi nám napísal:

All Characters belong to JKR . Autor anglického originálu We learned sea : luckei1

Draco Malfoy otočí po veľmi úspešnej kariére medzi smrťožrútmi, potom naverbuje Harryho a Hermionu, aby mu pomohli v pláne, ako premôcť Temného pána. 

Kapitolu venujem kajke, Lucy18, Nuviel, 32jennifer2, Lucy, Invisible, Sele, eternaliffe, Maenee, Khire, JSark, soraki a Tez.

Preklad z rýchlika.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

We Learned the Sea - Kapitola šesť

Ale ty meníš môj názor

Premýšľam ako strávim svoj čas

Nútiš ma zdvihnúť moju bradu, keď mi lámeš srdce.

Kde je v tom zábava?

Kedy začne tá ľahšia časť?

Som zase späť v chaose.

The Nields

Kapitola 6 - Uvedenie

Vo vnútri bol ten dom nádherný. Ani náznak rozpadu či dokonca niekde prach. Hermiona sa pozrela na Draca, čakajúc na komentár, ale všimla si, že vyzerá smutne.

"Toto je moje útočište," povedal bez emócií. "Teraz sme vo vstupnej hale. Prijímacia izba," riekol, ukázal naľavo vedľa nich. Bol tam gauč, niekoľko stoličiek a stoly. "Jedáleň," napravo - veľký stôl pokrytý pergamenmi. Viedol ich ďalej; kráčali po malej chodbe do zadnej časti domu. "Kuchyňa a malý jedálensky stôl sú tadeto," ukázal, "umyváreň, toaleta, obývačka," povedal, naznačujúc striedavo každú jednu. Potom vystúpili po schodisku, na vrchu ktorého sa odhalila chodba.

"Potter, tvoje izby sú napravo, Grangerová, tvoje naľavo. Moja je na konci. Toalety pre vás dvoch sú napravo. Nejaké otázky?" spýtal sa, otočiac sa tvárou k nim.

Hermiona mala veľa otázok. Všimla si, že všetky izby boli jednoducho zariadené, bez žiadnej extravagantnosti a to sa nehodilo k jej predstave o Malfoyovi. Ale tiež si všimla, že kým sú jednoducho zariadené, sú taktiež tej najlepšej dostupnej kvality. Prečo by mal Malfoy taký malý dom? A uprostred ničoho? Kde je služobníctvo, a pozemky, a záhrady a ostatné ozdoby bohatstva?

Skôr než Hermiona mohla položiť otázku, Harry pokrútil hlavou, že nemá žiadnu a šiel do izby určenej pre neho. Hermiona šla potom do svojej. Mala posteľ, bielizník, stôl, malú poličku na knihy a lampu. Draco ju nasledoval dnu.

"Viem, že si nemala čas niečo si pre seba zobrať, pretože si o tomto všetkom nevedela tak, ako to vedel Harry. Snažil som sa prísť na to, čo by si mohla potrebovať; v skrini máš nejaké oblečenia, ak chceš. Dúfam, že ti padnú." Hermiona sa na neho skepticky pozrela, potom si položila tašku na posteľ. Prešla sa po izbe, aby si všetko pozrela zblízka. Bola vďačná, že izba nebola ladená do zelenej a striebornej. Namiesto toho posteľná bielizeň a závesy boli tmavomodré a steny boli bledošedé. Bolo tam okno; roztiahla závesy a vyzrela von, aby zistila, že jej izba je otočená k útesu a búrlivým vodám Írskeho mora.

"Kde sme?" spýtala sa, hypnotizovaná neustálym pohybom vody.

"Wales," odpovedal.

Prikývla, potom otočila svoju pozornosť k polici s knihami. Obsahovali väčšinou čarodejnícku beletriu, príbehy veľkého dobrodružstva. Boli tam nejaké výchovné knihy a usmiala sa, keď jej prsty prebehli po titule, História Rokfortu. Bola prekvapená, keď na druhej polici našla malý výber mukelských titulov, hlavne klasiku a väčšinu toho, čo už čítala.

Hermiona sa postavila a pozrela sa na Draca, ktorý stál vo dverách a díval sa na ňu.

"O hodinu budem mať pripravenú večeru," povedal a otočil sa k odchodu.

"Ty budeš mať o hodinu pripravenú večeru?" spýtala sa pobavená tou myšlienkou.

"Áno," povedal prosto.

"Počkaj, hovoríš mi, že ju naozaj urobíš sám?" pokračovala, neschopná zadržať tú otázku pod zámkom.

"Zvláštne veci sa stávajú," odpovedal.

"Pravda, napríklad, ja stojím vo tvojom dome a neprekľajem ťa."

Venoval jej malý úsmev a povedal, "a za to som ti vďačný. Upozorním ťa, keď bude večera pripravená." Zvrtol sa a zmizol z dohľadu.

Hermiona si vzdychla a potom, pretože umierala, aby tak urobila, bežala rovno ku skrini a roztvorila ju. Vo vnútri bolo asi osem šiat rôznych farieb. Zalapala po dychu, načiahla sa po tých smaragdovo zelených. Pripadal jej ako voda, bol taký hladký; pripomínal Dracov plášť, ktorý si mesiac nechala, kým bol vo väzení a potom vrátila. Tie šaty boli najvyššej kvality, aká sa dá za peniaze kúpiť a nemala pochyby, že on peniaze mal.

Rýchlo, ako keby sa bála, že ju niekto uvidí, sa Hermiona prihnala k dverám spálne a zatvorila ich, potom na ne použila uzamykacie kúzlo. Na to sa vrátila ku skrini a vytiahla tie smaragdovo zelené šaty. Bola dievča, napokon, a nádherné šaty sa žiadali byť obdivované a ako lepšie ich obdivovať než v zrkadle, keď sú na dievčenskom tele? Zachichotala sa a prezliekla si šaty. Potom sa zamračila, keď si uvedomila, že nemá zrkadlo; vyriešila ten problém tým, že jedno vykúzlila.

Počas obdivovania svojho odrazu si nemohla pomôcť, aby si nepomyslela, že to musí byť príjemné byť zvyknutý v živote na bohaté veci. Tie šaty boli ľahké, ako keby boli vyrobené zo vzduchu.  Nijako neboli nepohodlné, a zdalo sa, že sú vyrobené špeciálne pre ňu, na každom mieste dokonale sedeli.

Práve keď sa pred zrkadlom zatočila, ozvalo sa zaklopanie na dvere.

"Ďalej," povedala, potom okamžite spanikárila, keď ju napadlo, že by to mohol byť Draco.

"Uf, Hermiona? Je zamknuté." Bol to Harry.

"Ach, správne." Zrušila zamykacie kúzlo. "Teraz vojdi."

Otočil kľučkou, vošiel dnu a zatvoril za sebou dvere.

"Páni, Hermiona, vyzeráš - páni."

"Ďakujem ti, Harry! Nie je to úžasné? Tieto šaty, myslím. A je ich tam viac; všetky sú úžasné. Nikdy som nič také nevidela."

Na prízemí Draco pracoval na večeri. Naučil sa sám variť po tom, čo sa odsťahoval bývať sám. Nedržal domácich škriatkov, pretože nechcel, aby tam žil niekto iný, takže bol prinútený postarať sa sám o seba. Netrvalo mu to dlho; bol rýchly študent. Prekvapilo ho, aké ľahké boli domáce práce a uvažoval, prečo tí, podobného postavenia ako jeho rodina, vyžadovali v prvom rade domových škriatkov. Potom sa rozhliadol po svojom malom dome a uvedomil si, že v žiadnom prípade by nemal čas upratať dom veľkosti jeho rodičov a tiež urobiť niečo iné.

Draco začul sériu otvorenia a zavretia dverí a dospel k záveru, že buď Potter či Hermiona šli navštíviť jeden druhého. Samozrejme, že sa budú rozprávať a bol zvedavý na to, čo budú hovoriť o ňom. Chcel počuť, čo hovoria o ňom. A - prečo nie, vlastne? Toto bol jeho dom, napokon. Švihol prútikom a ráznym 'Circumduco' mohol počuť, čo hovoria jeho hostia.

"Ani ja nie," začul Harryho povedať. "On mi ich vybral."

"Naozaj? Prečo?"

"Neviem. Povedal, že len pre istotu."

"Sú - nikdy som nevidela či cítila niečo také."

"Hovor mi o tom. Kebyže nie toho, že sa môžem vidieť, ako ich držím, neuveril by som, že ich držím. Nikdy som nepočul o tom obchode, kam ma poslal a to bol v Šikmej uličke. Myslel som si, že tam poznám všetky obchody! Ale bol na poschodí, nad ulicou. Veľmi - " Draco nevedel, čo Harry urobil, ale Hermiona sa zachichotala. "Musel som zaklopať a vpustil ma uvádzač."

"Znie to ako miesto, kam chodia len tí najbohatší. Nebola by som prekvapená, keby tam bol zarátaný príplatok za dýchanie ich vzduchu."

Harry sa zasmial. "Z toho, čo som tam videl, ani ja nie."

"Takže, vieš - koľko stáli?" Draco sa usmial, keď pomaly miešal hrniec.

"Ani náhodou. Vôbec tam neboli cenovky - ver mi, pozeral som sa. Tá žena, čo mi pomáhala, povedala, že je o to postarané a nepýtal som sa pretože, nuž, mal som pocit, že keby som sa spýtal na cenu, boli ma požiadali, aby som ten obchod opustil."

"Nechápem, prečo by niekto chcel nakupovať v niečom takom prudérnom. Radšej by som šla niekam, kde sú ľudia milí a nápomocní. Domnievam sa, že ľudia, ktorí tam nakupujú pravidelne, sa nikdy nepýtajú na cenu. Len odovzdajú galeóny, kde zazvoní celkový účet."

"Môžem si len predstavovať, že to celá hŕba galeónov."

"Kedy si ich zohnal?" spýtala sa Hermiona.

"Pred dvoma týždňami,"

"Ale Malfoy bol vo väzení."

"Viem. Myslím, že to zariadil predtým."

Nastalo krátke mlčanie. "Takže ma tu musel čakať."

"Niečo také. Naozaj tomu vôbec nerozumiem. V skutočnosti sme nemali príležitosť si o tomto veľa pohovoriť. Množstvo z tohto musel urobiť skôr než prišiel na ministerstvo."

"Takže toto všetko naplánoval. Plánoval, že sem prídeš, a že dokonca - aj ja."

"Vyzerá to tak. Hoci mi nie je jasné, prečo tu chcel teba."

"To ma trápi. Veľmi. Myslím tým, že zohnal knihy, ktoré mám rada... a tamtie šaty. Určite vie ako veľmi ním opovrhujem; prečo by sa namáhal s týmto všetkým?"

"Neviem. Je to zvláštne."

Ďalšie mlčanie. Potom Hermiona znova prehovorila. "Harry, oženil si sa s Ginny, však?" Draco sa usmial.

"Áno."

"Prečo si nám to nepovedal?"

"Vieš, jej bezpečnosť a to všetko. Chcela vám to povedať, ale ja som trval na tom, aby sme to neurobili. Roky sa vzájomne milujeme a nebyť spolu to nezmenilo. Nič to nezmenilo, nič by to nikdy nezmenilo. Uvedomili sme si, že môžeme buď tráviť náš čas oddelene alebo ho tráviť spolu. Rozhodli sme sa spolu."

"Ale ty žiješ sám. Bola som v tvojom byte a žiadna žena tam nežije."

Draco sa zasmial.

"Viem. Žije so svojimi rodičmi. Nemyslíš, že ľudia by začali klásť otázky, keby Ginny zrazu prestala bývať doma?"

"Naozaj si sa postaral, aby si sa uistil, že nikto nebude mať podozrenie."

"Musel som. Nemohol som riskovať, že sa jej niečo stane." Harry si vzdychol. "Veľmi ju milujem, Hermiona. Chýba mi každý deň, čo nie sme spolu. A teraz ju neuvidím dlhé mesiace."

"Prekonáš to a ona tiež. Naozaj som kvôli vám dvom šťastná." Draco začul ako si Hermiona vzdychla.

"Vďaka. A neboj, Hermiona, niekde tam vonku sa potuluje niekto naozaj báječný a čaká, kým sa s tebou stretne."

"Myslíš?"

"Samozrejme. Niekto, kto si ťa bude naozaj vážiť za to, kto si a bude ťa rešpektovať. Ale obávam sa to povedať, bude musieť byť bystrejší ako ty. Chcem povedať, pozri na Kruma a toho chlapíka Thomasa. Nie je najbystrejšie keksy v krabičke. Príliš si sa nudila; neboli žiadna výzva."

"Myslím, že máš pravdu. Nevieš o niekom?" Mohol počuť smiech v jej hlase.

"Možno... ale ešte sa neviem rozhodnúť."

"Ach, naozaj? Harry Potter, radšej mi to hneď povedz!"

"V žiadnom prípade. Čo ak sa mýlim? Nemôžem sa v tomto spliesť.

"A to je v tvojich rukách? To je desivá myšlienka, Harry."

"Jednoducho dozerám na tvoje najlepšie záujmy."

Nastalo krátke mlčanie.

"Vieš Harry, ak sa Malfoy dozvedel o tebe a Ginny, Voldemort to dozvedel asi tiež."

"Nuž, o to nemám obavy."

Počas tej hodiny pod prísahou Draco uistil Harryho, že Voldemort nevie o ňom a o Ginny. Draco sa to dozvedel úplnou náhodou a nemal dôvod prezradiť tú informáciu svojmu pánovi.

"Hovoriac o Ginny, vie o tomto - pláne?"

"Nie, nie úplne. Vie, že idem preč, ale nevie kedy a prečo."

"Chúďatko. A Ron tiež. Prečo tu nie je s nami?"

"Musel som si vybrať. Nemohol som vás priviesť oboch."

"Malfoyove príkazy?"

"Áno, ale dáva to zmysel. Čím menej ľudí, tým lepšie."

"Takže si si vybral mňa."

"Vedel som, že na konci, keby k tomu došlo, ty by si ma nechala odísť. Ron nie. A naozaj som rád, že si sa rozhodla k nám pripojiť. Predstav si mňa a Malfoya samotných v tomto dome."

"Zdá sa, že dosť dobre vychádzate."

"To kvôli tomu, čo sme nazvali obojstranným prímerím. Uvidíme, ako dlho vydrží." Vďaka, Potter, pomyslel si Draco, potom, čo pridal vrtuľky do vriacej vody. "Som rád, že sa mám s kým porozprávať."

"Ja tiež. Ale čo on?" Draco skoro pustil nôž, čo držal. "Koho má on?"

Po chvíli sa znova ozval Harryho hlas. "Nuž, má svoju sovu." Draco sa zamračil a znova začal krájať, tentoraz zúrivejším tempom.

"Harry! Nemôže sa rozprávať so sovou!"

"Iste môže. Ona len neodpovedá." Hermiona asi povedala niečo, čo nemohol počuť, ale nebol si istý. Potom Harry pokračoval, "má nás, myslím."

"Niečo mi hovorí, že by dal radšej prednosť tej sove, Harry. Nie sme tak presne ľudia, s ktorými by sa rozhodol tráviť čas, o čom svedčí, že nikdy netrávil, a v minulosti bol k nám vždy hrozný, zvlášť k tebe. Toto je proste príliš čudné. Môžeš uveriť, že sa rozprávame o Dracovi Malfoyovi? Som si istá, že sme vkročili do alternatívneho sveta alebo niečo také."

"Viem. Priamo z Trelewnyovej bláznivej knihy. Bol to - zaujímavý mesiac, bez zveličovania."

"Počkaj," riekla Hermioan, znejúc dychtivo. "Ako ste toto všetko dohodli? Nikdy si ho nenavštívil."

"Kód. Vkladal kód do všetkého, čo si od neho zapisovala."

Nastalo ticho a Draco si v duchu predstavil, že Hermiona zíza na Harryho, ústa a oči doširoka otvorené v úplnej nedôvere. Nebol ďaleko od pravdy.

"Vložil kód do toho, čo som napísala."

"Áno."

"Ale - ako? Chcem povedať, nemal so sebou nič, nijako nemohol písať. A tiež mi tie informácie dával v abecednom poradí. Ako tam mohol byť nejaký kód?"

"Bol tam. V ten prvý deň mi dal kľúč."

Pauza.

"Páni, je bystrý," riekla a Draco sa nahlas zasmial.

"Diabolsky bystrý," súhlasil Harry. Potom sa bavili o veciach, ktoré Draca nezaujímali, tak zrušil svoju schopnosť počuť ich. Po polhodine počúval znova.

Hermiona hovorila, " - a čo jeho ostrov? Naozaj má nejaký ostrov?"

Jaj. Znova sa bavili o ňom.

"Neviem, ale javí sa dosť neústupčivý."

"Ale kto si môže dovoliť len tak kúpiť ostrov?"

"Nuž, on môže."

"Ach. Správne. Ale jednako." Krátke mlčanie. "Ja chcem ostrov." Draco sa usmial.

"Mala by si jeden mať," riekol Harry.

"V skratke, Harry. Viem, že moji rodičia mali viac peňazí než priemerní muklovia, ale nezanechali mi dosť, aby som si kúpila skutočný ostrov."

"Nemusíš si kúpiť ostrov, len si choď na nejaký pekný, vyhlás ho za svoj, urob ho nezakresliteľným, polož naň zvyčajné antimukelské bezpečnostné kúzla."

"Ach, Harry, to je skvelé! Mohla by som tiež jeden mať!"

Zasmial sa.

"Mmm. Niečo dobre vonia. Teraz heš, chcem sa prezliecť pred večerou."

Draco nato zrušil svoje odpočúvanie a dal preč omáčku zo šporáka. Harry a Hermiona zišli dole práve, keď vyberal z pece chlieb. Hermiona stála vo dverách s prekríženými rukami, na tvári pobavený výraz.

"Musela som to vidieť osobne. Draco Malfoy skutočne pracuje. Okrem tyranizovania prvákov, chcem povedať."

"Veľmi zábavné," odvetil.

"Nepotrebuješ pomôcť?" spýtala sa s nadradeným výrazom.

"Nie, mám všetko pod kontrolou. Ja som schopný toto urobiť, vieš."

"Keď tak vravíš." Ona a Harry sa posadili za stôl, aby počkali na jedlo, a potichu sa zhovárali. Hermiona si nemohla pomôcť, aby sa nezachichotala pri pohľade na Malfoya s rukavicami na rukách, pobehujúc po kuchyni. Keď položil všetko jedlo na stôl, nalial im všetkým tekvicový džús a posadil sa, aby sa pridal k nim.

Hermiona ho obozretne sledovala a nabrala si trochu jedla vidličkou, ale zaváhala predtým, než si ho vložila do úst.

Draco sa na ňu pozrel. "Keby som bol chcel, aby si umrela, bol by som ťa zabil skôr než som sa babral s jedlom pre troch a takto si ušetril námahu." Potom si odhryzol, aby jej ukázal, že naozaj neotrávil večeru. Hermiona prevrátila oči, ale začala jesť.

Večera prešla z väčšej časti v trápnom mlčaní. Hermiona sa pokúšala klásť otázky, ale Malfoy odmietal odpovedať s tým, že dosť skoro dostane svoje odpovede.

"Prečo nie teraz?" dožadovala sa.

"Pretože ti to práve teraz nechcem povedať," povedal prosto, pokračujúc v jedle.

Po večeri šiel Harry do svojej izby a Hermiona sa ponúkla, že umyje riad. Draco ju nechal a vyparil sa. Umývanie riadov bolo jednou z obľúbených Hermioniných domácich prác. Bolo niečo celkom uspokojujúce na tom urobiť zo špiny ligotavosť a staromódny mukelský spôsob poskytoval najviac uspokojenia, zvlášť s naozaj špinavými hrncami. Ginny ju volala čudákom za to, že si tak veľmi vychutnávala, ale nemohla sa o to starať menej.

Nakoniec, keď boli všetky riady čisté a suché, Hermiona im venovala spokojné prikývnutie. Nechcela ešte ísť do svojej izby, tak trochu preskúmala spodné poschodie až kým nenašla dvere vedúce von. Otvorila ich a prekročila ich, našla sa na poriadne veľkej verande. Jej polovica bola zakrytá a pod strieškou bol piknikový stolík. Na nezakrytej časti bola veľká drevená hojdačka, ktorá vyzerala ako by sa na nej mohol človek mohol pohodlne vyspať. Bola pripojená k veľkému drevenému nosníku, ktorý tvoril pravý uhol s ďalším dreveným nosníkom, ktorý dosahoval k podlahe verandy. Vedľa hojdačky bol pár kresiel a malý stolík. Celá veranda bola uzavretá plotom a zábradlím a boli tam malé dvierka, ktoré sa otvárali, aby umožnili vyjsť z verandy na zadný dvor, ktorý viedol asi tak päťdesiat stôp a potom sa stratil z očí.

Hermiona vyšla na verandu a zavrela za sebou dvere. Mohla cítiť slaný morský vzduch, ale zatvorila oči a nechala vietor z oceánu viať cez jej vlasy. Zhlboka sa nadýchla a nechala ten vietor zahnať jej myšlienky až kým nebola úplne uvoľnená. Ale keď sa uvoľnila, uvedomila si prítomnosť inej osoby a obzrela sa. Malfoy ju sledoval so zakrytej časti verandy; striasla sa a odvrátila sa. Postavil sa a prešiel k nej, jej srdce rýchlo bilo. Vyzliekol si svoj plášť, ten, čo si od neho zobrala, keď ho zaviedla do Azbakanu a zavinul ju do neho. Na poďakovanie prikývla, ale bola príliš nervózna, aby prehovorila. Uškrnul sa a vrátil sa na svoje miesto.

Hermiona prešla k zábradliu. Hoci jediným svetlom bol mesiac a hviezdy, stále mohla dovidieť dosť hlboko, kde vlny narážali na útes. Voda sa javila ako čierna, ale taká živá; narážala nekonečne na čelo skaly, poskytujúc tak neustály šum na pozadí, ktorý tíšil jej nervy a privádzal ju k uvoľneniu. Všimla si, že sa Draco postavil a pripojil sa k nej pri zábradlí, hoci na opačnom konci verandy.

"Prečo toto všetko robíš, Malfoy?" spýtala sa Hermiona. Mala v povahe byť zvedavá a tak kládla otázky. Všetko v ten deň jej pripadalo neskutočné. Začala v práci, robila svoju normálnu prácu. Potom šla navštíviť Malfoya, len aby zistila, že sa čoskoro dostane von. Mali búrlivý rozhovor, kde jej povedal, že na ňu čakal v dome jej rodičov s úmyslom ju zabiť, ale neurobil to. Potom ho videla úplne iného, keď sa vrátila, aby sa s ním porozprávala. Prenasledoval ju jeho obraz v tej malej miestnosti, keď vyzeral skoro zlomený, spolu s jeho obrazom v Harryho kancelárii.

Potom ju Harry zo všetkých miest priviedol do Walesu, aby sa stretla s Malfoyom a pripojila sa k nemu v tajnej výprave voči Voldemortovi. Najsamozrejmejšia otázka, ktorá jej v ten večer prebehovala mysľou bola, prečo by zradil všetko, čomu kedy veril a urobil vo svojom živote, aby dosiahol zničenie svojho pána. Iste musel Harry podozrievať nejakú pascu, ale zdalo sa, že úplne Malfoya akceptoval. To ju viedlo k tomu, aby premýšľala o tom, čo sa udialo medzi tými dvoma mužmi v Harryho pracovni. Muselo to byť fantastické, aby tak účinne presvedčilo Harryho. Ale ona nebolo účastníkom tej informácie, a tak nemala takú istú dôveru v tohto muža, tohto smrťožrúta.

"Mám svoje dôvody," povedal tónom, ktorý bol ľahostajný avšak vážny.

"Povieš to niekedy niekomu?"

"Možno," odvetil. Potom sa otočil tvárou k nej. "Niečo ti poviem, Grangerová. O tridsať rokov ma príď pozrieť na môj ostrov. Prines mi čokoládovú tortu s jednou čerešničkou navrchu a ja ti to vtedy poviem."

"Čože?" riekla nedôverčivo Hermiona.

"Počula si ma."

Pokrútila hlavou, chichotajúc sa. "Si taký zvláštny, Malfoy."

"Zvláštny?" povedal rozpačito.

"Áno, zvláštny. Čokoládová torta s čerešňou. O tridsať rokov." Otočila sa, aby sa pozrela znova na čeriacu sa vodu.

"Grangerová, to bolelo!" riekol Draco a priložil si ruku na srdce a predstieral, že je otrasený, skôr než sa otočil, aby sa pozrel na more spolu s ňou.

Hermiona ho ignorovala. Stále sledovala vodu až kým sa jej oči neprestali sústrediť a jej myšlienky zablúdili k iným veciam. Keby tam nebol Malfoy, bolo by to dokonalé. Ale možno to bolo aj tak, napriek nemu.

Draco si nemohol pomôcť, aby na ňu nezízal. Stála dokonale pokojne tvárou k oceánu, vlasmi jej pofukoval vietor. Jeho plášť sa za ňou vzdúval, rovnako ako šaty, ktoré pod ním mala na sebe. Vyzerala ako keby vyšla z obrazu, jedna z tých opustených panien, ktorá stála uprostred poľa kvetín a držala zopár, ktoré nazbierala, vo svojej ruke a hľadela hĺbavo pred seba, ale nie celkom videla, čo je pred ňou. V hlave tej panny bolo niečo iné, čo pritiahlo jej pozornosť.

Bol zhypnotizovaný. Jej výraz bol rozvážny a slobodný a vyžaroval z nej pocit mieru, mieru, ktorý jemu večne unikal. Zdala sa byť oslobodená od obáv, nepokoja a strachu, napriek všetkému, čo videla, všetkému, čo vedela o svete. Dokonca jeho prítomnosť na verande ju nedokázala vyrušiť. Draco závidel to, čo mala, ale bol tiež zvedavý. Bolo to niečo, čo by ste sa mohli naučiť, niečo, čo by ste mohli vysvetliť? Nemyslel si to, ale ako to dokázala ona? Jej rodičia boli mŕtvi, jeho rukou, jej priatelia v smrteľnom nebezpečenstve v každý okamih každého dňa, bola v práci, ktorú nenávidela a predsa napriek tomu všetkému mohla takto vyzerať. Dokázala takto vyzerať ako keby bolo vnútri nej niečo, čoho sa ani smútok ani bolesť nemohli dotknúť.

"Na čo myslíš?" spýtal sa, nedokázal premôcť svoju zvedavosť. Okamžite oľutoval, že prehovoril, keď sa dokonalý pokoj v jej črtách zmenil, takže znova boli viditeľné starosti.

Vzdychla si a odtiahla sa od zábradlia. "Na teba, v skutočnosti," odvetila, keď sa posadila na jedno z kresiel.

"Mňa?" spýtal sa prekvapený. Ako mohla premýšľať o ňom a stále takto vyzerať?

"Áno. Si záhada, Malfoy a ja milujem záhady."

"Nech ťa nenapadne snažiť sa ma rozlúštiť ma."

Zdalo sa, že o ňom premýšľa, skôr než prehovorila. "Ale je toľko k videniu. Jednu minútu si vrchol sveta; si nadutý, arogantný, smelý, nesieš sa ako keby ťa svet nezaujímal. A druhú si zlomený, zničený, klesáš k zemi ako vývrtka. A potom, k môjmu prekvapeniu, si pochabý, skoro ľahkomyseľný ako dnes ráno. Si povrchný a predsa dokážeš byť hlboký ako tá voda tamto. Nechceš spoločnosť, a predsa si neuveriteľne osamelý."

Draco sa nepohodlne posunul pri jej podrobnej a komplikovanej analýze. Ťarcha jej slov hrozila, že ho zrazí pod tie nekonečne besniace vlny. V snahe odľahčiť náladu a vyhnúť sa rozprávaniu o sebe samom, povedal, "čo je to vývrtka?"

Hermiona sa zachichotala, považujúc za zábavné, že zo všetkého, čo mohol povedať, povedal toto. "Dobre, vieš, čo je lietadlo?"

"Áno," odvetil. Prekvapilo ju to.

"Nuž, existujú malé lietadlá, pre dvoch či viac ľudí, ale veľa ich neunesú. Používali sa v mukelských vojnách, aby bojovali medzi sebou na oblohe a zhadzovali na zem pod sebou bomby. Vieš o čom hovorím?"

"Áno, Grangerová, s mukelskými vojnami a bombami som dôverne oboznámený."

"Dobre, ak koniec lietadla odstrelili, to lietadlo začalo klesať smerom k zemi a rotovalo, keď padalo."

Draco prikývol, chápajúc ako najlepšie mohol. "To sedí."

"Takže som ťa odhadla," povedala so šibalským úsmevom.

Ach, nenávidel pocit byť tak odhalený. Pripomenul si, keď povedala, čím ho tipovala v Harryho pracovni. Nuž, iste, uviedla jeho prehľad. Ale pre neho to bol viac než jej popis; za každým slovom, čo povedala,  bolo niečo, čo sa nazbieralo do podoby rozprávania o ňom. Jeho celý život, každé rozhodnutie, čo urobil, malo vplyv na človeka, na ktorého sa zmenil. A bude sa stále meniť; už sa zmenil poriadne a ona o tom nemala ani najmenšej potuchy. Možno nikdy nebude mať.

"Áno," povedal potichu. "Pekne si si vytvorila bleskový obraz toho, čo som. Gratulujem. Ale nevieš o mne nič." Jeho hlas a hnev silneli, keď hovoril.

Hermionin úsmev pomaly zbledol. "Nikdy som si netrúfla povedať, že ťa poznám."

"Nuž, ako som povedal, nech ťa nenapadne, že to chceš." Všimol si, že sa snaží nájsť niečo, čo povedať. Smutne sa usmial. "Ja som ťa tiež odhadol, Hermiona. Dobrú noc," riekol, nechajúc ju vetru, vlnám a jej nepokojným myšlienkam.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: jerry - 04.02. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola 6 Uvedenie Od: Limetka - 04.07. 2009
Neobvyklá povídka :-). Aspoň já prozatím žádnou povídku na tento způsob nečetla. Jinak podařený překlad :-)).

Re: Kapitola 6 Uvedenie Od: eternallife - 03.07. 2009
čím dál tím lepší těšim se na další kapitolu:)

Re: Kapitola 6 Uvedenie Od: Triana - 02.07. 2009
Uuuuha.... Tak tato poviedka je zaujímava....Draco taký tajomný...pritom temný...až mam mráz na chrbte.....tá jeho záhadnosť je veľmi zaujímavá...som zvedavá čo schováva a tají... Asi budem závisla na dalšej poviedke.........a to bude ťažké ked teraz nemam tak často prístup na internet.

Re: Kapitola 6 Uvedenie Od: JSark - 02.07. 2009
Draco-varí- ehm, to si fakt neviem predstaviť. 8O Preklad skvelý, diky moc.

Re: Kapitola 6 Uvedenie Od: Maenea - 02.07. 2009
Ty zelené šaty mi připomněly filmy a knihu Pokání. tak nějak si je představuju :-) Je to paráda, tahle povídka. Fascinuje mě :-)

Re: Kapitola 6 Uvedenie Od: Tez - 02.07. 2009
Krásne až na ten konec...to ělo dopadnout lépe...=). Moc moc díky za překlad a taky za věnování

Re: Kapitola 6 Uvedenie Od: Lucy18 - 02.07. 2009
páni...tak toto bolo úplne super...=D....ja osobne neviem predstaviť Draca v kuchyni variť....=D...som moc zvedavá ako sa to bude ešte vyvijať...=D....díky za preklad a venovanie

Re: Kapitola 6 Uvedenie Od: 32jennifer2 - 02.07. 2009
krásna kapitola...zatiaľ sa len odhadujú...no som zvedavá, kedy tam začne niečo viac=D Dík za preklad a venovanie=)

Re: Kapitola 6 Uvedenie Od: Leann - 02.07. 2009
jáj, to bolo také krásne. a čo myslel tým, že ju tiež odhadol? teším sa na ďalšiu časť

Re: Kapitola 6 Uvedenie Od: Nuviel - 01.07. 2009
Krásná kapitola, s napětím čekám na pokračování, díky za překlad.

Re: Kapitola 6 Uvedenie Od: kajka - 01.07. 2009
vyborny diel:) pacila sa mi ta cast so satami,ako nas odhadla:D dakujem za venovanie:)

Re: Kapitola 6 Uvedenie Od: soraki - 01.07. 2009
Jujky, tak ty šaty bych taky brala a klidně i zelené :-D že by se Dráčkovi začínala dostávat pod kůži? díky za překlad :-D

Re: Kapitola 6 Uvedenie Od: Khira - 01.07. 2009
Krasna sentimentalna kapitola....ozaj ozaj krasny preklad....dakujem za venovanie!!!!

Prehľad článkov k tejto téme:

. Video k poviedke: ( Jimmi )28.01. 2011We Learned The Sea Trailer
. Pdf na stiahnutie: ( Beruška1 )29.10. 2009Pdf na stiahnutie
luckei1: ( Jimmi )18.10. 2009Epilóg II.: Pieseň tohto mesta
luckei1: ( Jimmi )21.10. 2009Epilóg I.: Ja som oceán - II. časť
luckei1: ( Jimmi )16.10. 2009Epilóg I.: Ja som oceán - I. časť
luckei1: ( Jimmi )13.10. 2009Kapitola 35 Za svitu hviezd
luckei1: ( Jimmi )12.10. 2009Kapitola 34 Večný oceán
luckei1: ( Jimmi )10.10. 2009Kapitola 33 Šíry oceán
luckei1: ( Jimmi )06.10. 2009Pieseň k 33. kapitole
luckei1: ( Jimmi )03.10. 2009Kapitola 32 V studniach ticha
luckei1: ( Jimmi )27.09. 2009Kapitola 31 Letná búrka
luckei1: ( Jimmi )22.09. 2009Kapitola 30 Dostihnúť slnko
luckei1: ( Jimmi )20.09. 2009Kapitola 29 Polovica jednotky vpred
luckei1: ( Jimmi )18.09. 2009Kapitola 28 Kam to svetlo siaha
luckei1: ( Jimmi )15.09. 2009Kapitola 27 Čierna diera
luckei1: ( Jimmi )14.09. 2009Kapitola 26 Ten červenoružový sviatok
luckei1: ( Jimmi )13.09. 2009Kapitola 25 Búrka v presklenom ráme
luckei1: ( Jimmi )12.09. 2009Kapitola 24 Nástrahy televízie
luckei1: ( Jimmi )06.09. 2009Kapitola 23 Rozdiel vo svete
luckei1: ( Jimmi )05.09. 2009Kapitola 22 Visím na nitkách z nejbledějšího stříbra
luckei1: ( Jimmi )03.09. 2009Pieseň ku 22. kapitole
luckei1: ( Jimmi )03.09. 2009Kapitola 21 Čriepky charakteru
luckei1: ( Jimmi )01.09. 2009Kapitola 20 Hriech a kúsok božského
luckei1: ( Jimmi )31.08. 2009Kapitola 19 Sny a vajíčka
luckei1: ( Jimmi )17.08. 2009Kapitola 18. Fáza Dva
luckei1: ( Jimmi )16.08. 2009Kapitola 17 - Čoskoro
luckei1: ( Jimmi )16.08. 2009Kapitola 16 Každá rodina je prípad pre psychiatra
luckei1: ( Jimmi )15.08. 2009Kapitola 15 Varenie a rozpačitý rozhovor
luckei1: ( Jimmi )11.08. 2009Kapitola 14. Keď vtáčatká postrčia, poletia
luckei1: ( Jimmi )09.08. 2009Kapitola 13 Vtáčie hniezdo
luckei1: ( Jimmi )06.08. 2009Kapitola 12 Vyhláste poplach
luckei1: ( Jimmi )03.08. 2009Kapitola 11 - Elixíry
luckei1: ( Jimmi )25.07. 2009Kapitola 10 Hádanky v tme
luckei1: ( Jimmi )11.07. 2009Kapitola 9 Nový Zéland - dokončenie
luckei1: ( Jimmi )11.07. 2009Kapitola 9 Nový Zéland - I.časť (kvôli dĺžke)
luckei1: ( Jimmi )07.07. 2009Kapitola 8 Svet sa nerozpadá
luckei1: ( Jimmi )05.07. 2009Kapitola 7 V ťažkej situácii
luckei1: ( Jimmi )01.07. 2009Kapitola 6 Uvedenie
luckei1: ( Jimmi )23.06. 2009Kapitola 5 Dom na kopci
luckei1: ( Jimmi )21.06. 2009Kapitola 4 Through the Looking Glass
luckei1: ( Jimmi )20.06. 2009Kapitola 3 Stojíš
luckei1: ( Jimmi )19.06. 2009Kapitola 2 Neporušiteľná prísaha
luckei1: ( Jimmi )17.06. 2009Kapitola 1 Vchádza nepriateľ
luckei1: ( Jimmi )28.05. 2009Úvod k poviedke