Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

HP Kalendár 2018

Společná odpoledne

HP Kalendár 2018
Vložené: Jacomo - 15.05. 2018 Téma: HP Kalendár 2018
Gift nám napísal:

Pomona Prýtová

(zveřejněno opožděně s velkou omluvou Gift)

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Společná odpoledne

Shared Afternoons

Autor: FancifulRivers

Originál viz 
https://www.fanfiction.net/s/11533593/1/

Překlad: Gift; Beta: Jacomo

Pairing: Pomona Prýtová a Severus Snape

Žánr: Humor/Přátelství/Romance (?)

Stav: žádost zaslána

Prohlášení: Všechna práva patří JKR, já nevlastním zcela nic. Překlad nebyl vytvořen za účelem zisku.

Poznámka překladatelky: Většina příběhů s Pomonou se točí kolem její lásky ke květinám. Přestože především proto jsem si ji oblíbila, přišlo mi neoriginální jí dát k narozeninám opět květinu. Přece jen je to žena, tak proč jí nedopřát trochu... čokolády?


„Pokud nejsi v přeměňování nebo kouzlech talentovanější, než jsem si byl do této chvíle vědom, je stále nemožné vlézt do šálku s kávou a zařídit si tam nové bydlení."

Pomona slyšela Severusův kousavý tón, ale pouze se zasmála a dopřála si další hluboký doušek své kávy.

„Stejně se nad tím pozastavuješ jen z toho důvodu, že jsi ještě nepřišel na způsob, jak to zařídit s tvým čajovým šálkem," odpověděla Pomona. Nemohla si odpustit pobavení nad růžovou barvou, která se rozprostřela po tvářích profesora lektvarů.

„O to nejde," zabručel a přisypal si do hrnku další cukr.

„Bylo by vůbec možné, aby jste se vy dva nehádali?" vložila se do toho Minerva z druhé strany stolu pro zaměstnance. Albus na ně jen mrkl.

„Ne," odpověděli Pomona a Severus unisomo. Minerva si podrážděně odfrkla a začala se věnovat své snídani. Ti dva si na to konto vyměnili soukromý úsměv.

„Dnes ve stejný čas?" zeptala se Pomona a Severus kývl hlavou na souhlas. Dopil svůj čaj a zvedl se od stolu, aby se mohl připravit na první hodinu.

„Co ve stejný čas?" popíchla Minerva zvědavě vedoucí mrzimorské koleje a Pomona se ušklíbla.

„Do toho ti nic není, drahá." Odpověděla. „Mohla by si mi podat kávu? Můj hrnek už je skoro prázdný."

Hodiny do jejich společného volna se nekonečně vlekly a Pomona se musela ovládnout, aby studenty nepropustila dřív než obvykle. Ne, že by jim to bylo vadilo, pomyslela si a sama pro sebe se uchechtla. Bylinkářství nepatřilo k nejvíce fascinujícím hodinám na světě. Tedy pokud jste vášnivě nemilovali květiny a bylo zde pouze několik málo studentů, kteří s ní tuto lásku doopravdy sdílelo.

„Severusi?" zavolala, když doběhla zpět do svých komnat. Tento týden byla ona na řadě stát se hostitelkou. Byla si víc jak jistá, že přišel už před ní, jako ostatně vždy, a čekal na ni se samolibým úsměvem na tváři a perfektně vyžehleným hábitem. Na druhou stranu, on nebyl ten, kdo musel bežet celou cestu od skleníků, že ano.

„Tady," odpověděl z jejího gauče a na klíně mu ležela hnědá papírová taška. „Přinesl jsem ti dárek."

„Oh?" řekla překvapeně a plácla sebou vedle něj, prsty jí svrběly zvědavostí. „Co je to?"

„Otevři to," poukázal na tašku.

Zašmátrala po ní, ve spěchu potrhala papír a nakonec vylovila balení svých oblíbených kávových zrnek v čokoládě.

„Ach, Severusi, to jsi nemusel," vykřikla nadšeně. Když se jeho ruka natáhla ke krabičce, zavrčela.

„V tom případě je pošlu zpět," řekl a pak se rozesmál, když ho plácla přes prsty.

„Ne, myslím, že ne," odpověděla, nacpala si jednu pralinku do úst a slastně zasténala. „Jsi zlatý."

„Vím," reagoval Severus arogantně. I on si povzdechl a pohodlně se s Pomonou uvelebil v polštářích její sedačky.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 17.02. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre


Re: Společná odpoledne Od: gleti - 17.05. 2018
Merlin dík, za tyhle chvíle pohody. Ať si jich užijí co nejvíce.

Re: Společná odpoledne Od: luisakralickova - 17.05. 2018
Tento úhel pohledu na Mistra mne velmi pobavil, nejsem si jista zda opečovávání od dam v nejlepším věku, jak je psáno výše, je jeho šálek, ale je to sladké:) Klidné přátelské pokecání mu přeji. Díky Gift.
Re: Společná odpoledne Od: Gift - 17.05. 2018
Kdo vi, treba jen potreboval vzacnou bylinu do sveho dalsiho lektvaru. ;-) Ale ne, nechme se unest momenten klidu a spokojenosti, co rikas? Ja jsem pripravena verit tomu, ze ty dva doopravdy spojovalo harmonicke pratelstvi. Dekuji za komentar.

Re: Společná odpoledne Od: sisi - 17.05. 2018
Sním? Květen nebyl úrodným měsícem pro zrození kouzelníků. Proto jsou dva příspěvky k bradavické profesorce bylinkářství. Děkuji. Krásný sen. Mistr lektvarů si začíná budovat harém? Jak zmijozelské začít u bylinkářky. A ještě malý sáček kávových kokin, úplně naopak, než jak postupoval Brumbál s jeho citronovými cukrátky. A Minerva začíná mít také zájem. Jenže Pomona si chce udržet svou pozici a nedá ji všanc zadarmo. Krásná povídka v pošmourném ránu. Děkuji, těším se na další povídku. Skvělý výběr.
Re: Společná odpoledne Od: Gift - 17.05. 2018
Je prijemne osvezujici videt Pomonu coby intrikanku a Severuse coby (i kdyz kalkulujiciho) relativne prijemneho kolegu, ze? :-) Moc dekuji za mily komentar, sisi.

Re: Společná odpoledne Od: JSark - 16.05. 2018
Zlatá poviedka, aj keď si neviem Severusa v tejto úlohe predstaviť. :)
Re: Společná odpoledne Od: Gift - 17.05. 2018
Take mi to ze zacatku delalo trochu problemy, ale kdyz pak vytahl z kapsy bonbonieru... :-)

Re: Společná odpoledne Od: martik - 16.05. 2018
On se v podstatě mohl v Bradavicích mít jako prase v žitě! Jen si to představte - jediný mlaďoch obklopený houfem postaršího dámského osazenstva. Úplně to vidím - Pomoně donese čokoládku, Minervě pochválí kožích, Hoochové vzdušné kličkovaní, Poppy její léčitelské ruce, Sibylle naleštěné křišťálové koule, u Pinceové se stačilo naklonit nad výpůjční pult a zvednout obočí (nevím jak ty, denice, ale u mě by to zabralo :-)), se Sinistrovou se jít občas podívat na hvězdy, s Burbageovou si popovídat o výhodách elektřiny a Vectorové namíchat lektvar, aby nad těmi čísly neusínala. A měl by je omotané kolem prstu. Stačilo by kývnout a udělaly by, co by mu na očích viděly. Ještě by se při pohledu na něj pýřily jako školačky. Brumbál a spol. by neměli šanci. Ten zmijozelský prevít!! Úplně ho vidím. S tím jeho zatraceným šarmem, zvednutým obočím, velkým nosem, dlouhými prsty, vlasy padajícími do tváře, vlajícím pláštěm a s těmi knoflíky... Zase slintám. Věřte mi, vím o čem mluvím - takovému celoženskému kolektivu stačí i občasná návštěva údržbáře. A je úplně jedno, že je mu sedmdesát :-D Díky, Gift, báječně jsem se pobavila a zasnila. Taky je vidím jako dobré přátele.
Re: Společná odpoledne Od: Gift - 17.05. 2018
Dekuji za krasny (a velmi pravdivy!) komentar. Chapu, ze Serusovi mohl nekdy ten "slepicinec" lezt na nervy, ale kde byla jeho zmijozelska, strategicky uvazujici duse? Stacilo jen trochu sikovne zatahat za nitky... Mozna i z toho duvodu se mi tato povidka tak zalibila. Ukazuje ho v relativne normalni a spokojene pohode. V mych ocich muselo byt jeho pratelstvi s Pomonou krasne harmonicke.

Re: Společná odpoledne Od: Lupina - 16.05. 2018
Já je vidím jako pár přátel. Ano, v tomto duchu mi k sobě sedí. Dva kamarádi, co si užívají požehnané chvíle klidu. Děkuji, Gift, potěšilo. Bylo to stejné jako ona kávová pralinka. Mňam.
Re: Společná odpoledne Od: Gift - 17.05. 2018
Dekuji za komentar, Lupino. I ja je vidim jako pratele. Vlastne si rikam, proc to nikoho nenapadlo driv. Pomona je jen lehce ztrestena, otevrena a navic kompetentni kolegyne. Se Severusem se, dle meho, skvele doplnuje.

Re: Společná odpoledne Od: denice - 16.05. 2018
Pomona a Severus, bylinkářka a lektvarista - kdo by to byl řekl :-). Ale líbí se mi spolu, vážně. Díky.
Re: Společná odpoledne Od: Gift - 17.05. 2018
Clovek by rekl, ze uz spolu jen z principu musi dobre vychazet, nemyslis? :-) Ja dekuji za komentar.

Re: Společná odpoledne Od: Elza (nepřihl.) - 16.05. 2018
Paráda! :) Děkuji.

Prehľad článkov k tejto téme:

Backroads : ( Jacomo )31.12. 2018Komplot
Rita Arabella Black: ( Jacomo )12.12. 2018Poprvé
articcat621: ( denice )12.12. 2018Něco dobrého
Eaving Mal: ( arabeska )06.12. 2018Pavoukomilové
bananacosmicgirl: ( denice )29.11. 2018Bubáci
Jewels5: ( arabeska )03.11. 2018Rebel
Unspoken Tragedy: ( Jacomo )30.10. 2018Noc pro pomoc
darkbloodylegs: ( Jacomo )17.10. 2018Poslední dárek od Hedviky
Dark Angel Of Sorrow: ( Gift )17.10. 2018U barové stoličky
hermin22: ( Jacomo )04.10. 2018Rodina
coffeeonthepatio: ( martik )04.10. 2018Frustrace
Queenie´s Broken Hea: ( Jacomo )26.09. 2018Moc
Julia Claire: ( Jacomo )25.09. 2018Výrobce hůlek
HarnGin: ( Jacomo )19.09. 2018HJG: Nejchytřejší čarodějka?
Queen of Cheesecake: ( Jacomo )26.08. 2018Velice kvalifikovaná čarodějka
teslasgirl: ( Gift )22.08. 2018Co má Percy rád
Mutant Horse: ( Jacomo )11.08. 2018Velice vydařená omluvenka
TheMarshmaloWizardGh: ( Jacomo )31.07. 2018Sázka
Scattered Logic: ( Jacomo )30.07. 2018Maličkost
Solora Goldsun: ( Jacomo )28.06. 2018Začátek Dobbyho příběhu
Minnionette: ( Jacomo )23.06. 2018Být divný je normální
DangerMouse: ( Jacomo )05.06. 2018Draco a jeho opravdu hodně špatný a příšerně blbý den
Gravidy: ( Jimmi )05.06. 2018Temné tajomstvo
FancifulRivers: ( Gift )15.05. 2018Společná odpoledne
lazy_neutrino: ( Jacomo )15.05. 2018Ruce lékouzelníka
milkman6478: ( Gift )28.04. 2018Konzultační hodiny
Jack of the North: ( Gift )01.04. 2018Co se doma uvaří, to se doma sní
Hippie Jade: ( Jacomo )27.03. 2018Harryho první slovo
SilverWolf7007: ( Jacomo )10.03. 2018Jednou za měsíc
Ostatní autori: ( Jacomo )09.03. 2018Dát lidem to, co chtějí
Ostatní autori: ( Jacomo )01.03. 2018Vzestup klanu Weasleyů
Ostatní autori: ( Jacomo )13.02. 2018Květina v jejích vlasech
Ostatní autori: ( Jacomo )06.02. 2018Otec a syn
Ostatní autori: ( Jacomo )30.01. 2018Lepší než domácí
Ostatní autori: ( Jacomo )26.01. 2018Sám k sobě
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )23.01. 2018HP kalendář - úvod