Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Utajovaná realita

8. Překvapivá odhalení

Utajovaná realita
Vložené: arabeska - 22.04. 2018 Téma: Utajovaná realita
Online preklady nám napísal:

Autor: Tears of Ebon-Grey;   Překlad: alichay, Sally;   Beta: arabeska;   Banner: arabeska

OriginálA Clandestine Reality

Rating: 13+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Sobota, 4. května 2002

23:56



Další z těch nocí. Kdyby si mohl vybrat, byl by doma a spal jako každý jiný příčetný člověk. Místo toho se jeho jméno už třetí noc za sebou objevilo na rozpisu služeb pro hlídkování v opuštěných chodbách ministerstva, kde se nikdy nic nedělo. Bylo to vážně ubohé. Možná si měl podat přihlášku na nadrámcový výcvik a k těm třem letům obecně nutným pro bystrozory přidat další dva roky. Kouzelníci, kteří to udělali, byli vždycky v poklusu, denně bojovali a zatýkali zločince. Možná měl zvážit přidat se k nim a ne se nechat převelet na Oddělení výslechů. Musel hlídkovat stejně jako každý jiný bystrozor bez specializace. Zato když už někoho vážně přivedli, měl licenci a schopnosti k tomu je vyslechnout.

"Chápeš, co ti říkám, Zabini?" vyštěkl podrážděně Gawain Robards. Blaise se snažil nemračit na toho muže moc očividně – přece jen byl vedoucí oddělení – ale stálo jej to nesmírné množství sil.

"Postupuj decentně, chápu," zavrčel, jak nejzdvořileji dokázal. "Ale než k něčemu svolím, rád bych věděl, proč je potřeba našlapovat tak opatrně," dodal Blaise potom a v duchu se ušklíbl, když jeho šéfovi zaškubalo v čelisti.

"Budeš vyslýchat dítě," odpověděl muž rozvážně a pokývl směrem ke dvěma bystrozorům, kteří čekali opodál – jeden měl zastoupit Blaise – než dostanou pokyn v pokračování v hlídce.

Blaise zamrkal. "Dítě?" Určitě žertoval. Museli dodržovat určité procedury a vyhýbat se vyslýchání dětí, kdykoliv to jen šlo. S dětmi to bylo… zapeklité. Málokdy si věci pamatovaly objektivně, popisovaly spíš svoje pocity, než co se doopravdy stalo. Z toho koukal problém.

"S tímhle konkrétním dítětem musíš zacházet opatrně, několika dramatickými výbuchy už odrovnala Cartera a Matthewsovou," vysvětlil Robards a naznačil mu, že ho má následovat.

"Odrovnala?" To se mu vůbec nezamlouvalo.

"V podstatě je vyděsila k smrti, pokopala je a ječela. Matthewsovou pořádně poškrábala, když se jí snažila dát deku," prozradil Blaisovi jeho šéf, zatočil za roh a vykouzlil složku. "Tady máš shrnutí toho, co jsme zatím posbírali. Než půjdeš dovnitř, asi by sis měl popovídat s Matthewsovou. Nejspíš ti dokáže líp objasnit, čeho se vyvarovat. Zrovna dovyslechla otce." Robards stroze kývl hlavou a odešel k sobě do kanceláře. Blaise v chodbě osaměl.

"Řekl tu někdo moje jméno?" Do výhledu mu vstoupila vysoká štíhlá žena s blond vlasy nepořádně sepnutými na temeni.

"My o vlku a vlčice za dveřmi," protáhl sarkasticky a připojil se k ní v hale.

"Stýkalo se ti, Zabini?" opáčila cynicky, drze se na něj usmála a práskla sebou do jednoho z volných křesel.

"Leda ve snu, Matthewsová," odvětil lehce, sjel ji pohledem a rty mu zvlnil úšklebek. "Vypadáš příšerně." Vlasy měla ucourané, zcuchané a ve spěchu stažené do drdolu. "Spalas, když tě zavolali?"

Zamračila se. "Jistěže jsem ksakru spala," zvýšila hlas. Ostře v něm zaznělo podráždění. "Dneska jsem měla mít volno."

Blaise dlouze hvízdl a ignoroval její zlostný pohled. "Robards říkal, že jsi vyslýchala toho otce, podělíš se o něco, než tam půjdu?" zeptal se a během toho si uvařil kávu.

"Dokopal tě k výslechu té holky, jo?" Vstala z křesla a přešla k němu.

"Vypadá to tak," pokrčil rameny a nalil si do kávy trochu smetany. "Přiblížíš mi, co se stalo? Nemám zrovna náladu na další z Gellardových nekonečných zpráv."

"Ošklivá domácí rozepře," odvětila blahosklonně a natáhla se po hrníčku.

"Nejsou ošklivé všechny?" podotkl, upil z horké kávy a obrátil se k ní.

"Matka je v nemocnici, v bezvědomí, ale podle všeho stabilizovaná. Bylo to ošklivější než obvykle," vlasy jí sklouzly ke straně, když pokrčila rameny, a z drdolu se jí uvolnilo pár pramenů. "Mluvila jsem s manželem, ale zdá se mi až moc poklidný na to, aby něco takového udělal schválně. Nemá to v povaze."

Blaise se zamračil. "Ty ho znáš nebo co?"

"Ron Weasley," řekla prostě a na důraz zvedla obočí.

"U Merlinových koulí!" zaklel polohlasně a nevěřícně se na ni podíval. "Co se sakra stalo, že Wízlíkovi bouchly saze?" ujelo mu dřív, než si stihl upravit slovník. Při vzpomínce na starou přezdívku, kterou zrzkovi dal jeho kamarád Draco, se mu horní ret zkroutil v úšklebku.

"Ještě pořádně nevím. Je stále moc otřesený na to, aby mi pořádně odpověděl, takže se přikláním k nehodě. Ale Robards tlačí na obvinění, vzhledem k tomu, že u toho byli Malfoyovi -"

"Malfoyovi?! Myslíš Luciuse, Narcisu a Draca?" Nemohl uvěřit svým uším. Jeho nejlepší přítel neměl sebemenší důvod nacházet se v domě Ronalda Weasleyho, nebo o něm aspoň nevěděl.

"Znáš nějaké jiné Malfoye?" odsekla, světle modré oči jí blýskly zlostí. "Robards si navíc usmyslel, že je obviní, proto mě tak rychle tlačil do výslechu Rona Weasleyho. Podle všeho se Weasley a tvůj kamarád Draco tak trochu porvali. Ale nikdo pořád neví, proč tam Malfoyovi vůbec byli," skousla si spodní ret a zamyšleně zamíchala zbytek svého čokoládového nápoje. "Jak vypadá patron Narcisy Malfoyové?"

"Labuť… myslím," odpověděl obratem a zmateně se zamračil.

Oči se jí rozsvítily. "Na," strčila mu do ruky hrnek. "Možná bude přístupnější, když začneš mírovou nabídkou. Ta chuděrka je pěkně otřesená, tak na ni jdi zlehka. myslím, že v tom jsme s Carterem udělali chybu."

"Matthewsová, kam jde -"

"Lila," prerušila ho a strelila po ňom úsmevom. "Koľko krát ti to musím povedať? Volaj ma Lila." Niečo v jej očiach ho prinútilo usmiať sa. Zmizla tak náhle, že si nemohol pomôcť, aby si nepomyslel, že objavila niečo nečakané a celkom možno životne dôležité pre tento prípad.

Lila Matthewsová. Dôvod, prečo sa ho rodičia zriekli. Koketná blondína bola prvou osobou, ktorá mu po vojne dala druhú šancu a ľahko sa s ním spriatelila. Bola polovičnej krvi a preto bola podľa rodičov neprijateľná. Keď prišlo na voľbu, vybral si ju miesto rodičov a jeho dedičstvo zmizlo spolu s poslednými zvyškami ich lásky. Na tom ale teraz nezáležalo. Lila bola jeho priateľkou… potenciálne aj niečo viac.

Blaise si těžce povzdechl, obrnil se a prolétl složku, kterou mu Robards dal. Obsahovala vlastně to samé, co mu shrnula Lila, jen víc zeširoka. Dítěti dali malou dávku lektvaru proti únavě, aby zvládla ještě tak hodinu odpovídat na otázky. Moc se mu nelíbilo, že podali tak silný lektvar malému děcku. Ale teď už nemělo cenu se o tom s nadřízenými dohadovat. Už se stalo.

Blaise loktem zatlačil na kliku a otevřel si dveře, na moment zaváhal a vešel dovnitř. Místnost byla skoro prázdná, pochmurné prostředí vylepšoval jen stůl a dvě židle. Není divu, že se to dítě bálo, nešlo zrovna o milé a vřelé místo. Rozhlédl se a konečně si všiml záplavy blonďatých vlasů v rohu, skoro schované na bobku ve stínech. Vzhledem k jejímu věku se bude muset vzdálit od protokolu.

Tiše zavřel dveře a přešel k dítěti. Nebyl si jistý, jak začít. Jestli se jí nelíbila Lila, jak asi zareaguje na něj? Aby dostal, co chce, musí si získat její důvěru. Jak toho dosáhne, to se teprve uvidí. Bude muset improvizovat. Připomněl si Lilinu radu, váhavě se posadil na studenou betonovou podlahu a postrčil před sebe hrnek horké čokolády. Všechny děti mají rády čokoládu, ne?

Dával si pozor, aby nedělal zbytečně prudké pohyby. Záleželo hlavně na tom, aby si dítě na jeho přítomnost zvyklo, nechtěl promluvit příliš brzy, a tak čekal, až ona sama udělá první krok. Po několika dlouhých minutách se po hrnku čokolády natáhla drobná ruka. Tělem se pořád skrývala ve stínech, ale sem tam dokázal rozeznat pár rysů. Byla to půvabná holčička.

"Jmenuju se Rose," přerušil ticho znenadání její hlásek a vzápětí se posunula ze stínů na světlo. Blaise okamžitě napadlo, že vypadá povědomě. Ale za žádnou cenu nedokázal přijít na to proč.

"Moc mě těší, Rose. Já jsem Blaise," odpověděl zdvořile a zamračil se, protože vypadala až děsivě prokřehle. "Je ti chladno, Rose?" Místo odpovědi přikývla, a víc nepotřeboval. "Chtěla bys deku?" Nezaváhal a vykouzlil světle modrou vlněnou přikrývku.

"Děkuju," v hlase jí tichounce zaznívalo vyčerpání. Vzala si od něj deku, přitáhla si ji k hrudi a do očí se jí nahrnuly slzy.

Blaise se nepříjemně zavrtěl a snažil se vymyslet, co má dělat. Se slzami to neuměl. "Ehm, Rose, nebreč." Hned jak to vyslovil, v duchu si za tu hloupost vynadal. Protože hrozně pomůže, když jí to zakážeš, pomyslel si cynicky. K slzám se teď připojil rozechvělý spodní ret.

"Proč nemůžu za maminkou?" zeptala se Rose a uplakaně popotáhla. "Ten zlý pán říkal, že nemůžu za maminkou," sevřela deku pevněji. "Proč?" Už podruhé za večer ho překvapila. V očích měla tolik paličatý, neústupný výraz. Byl si jistý, že už ho někde viděl.

"To já nevím, Rose," odvětil a v duchu proklel Cartera do idiotů. "Ale slibuju, že tě za maminkou vezmu, pokud mi odpovíš na pár otázek. Šlo by to?"

"Tak jo," odpověděla pomalu a s očekáváním na něj zamrkala.

"Řekneš mi, co se stalo tvojí mamince?" Nejspíš to byla jedna z nejtěžších otázek, ale nějak začít musel.

Rose si začala žmoulat ret a velké smutné velké oříškové oči se jí zalily slzami. "Oni-oni kžičeli," řekla opatrně.

"Kdo křičel?"

"Mamka a táta," opáčila prostě a popotáhla, aby se zbavila slz. "Hádali se o mně…" Hlas se jí vytratil.

"Určitě to nebylo kvůli tobě," ujistil ji, opatrně natáhl ruku a pohladil ji po paži. "Řekneš mi, co se stalo pak?"

Přikývla. "Mamka žíkala, že mám jít do pokojíčku, ale… já jsem nešla. S-kovala jsem se na schodech. Táta byl moc moc stašidelný a kžičel na mamku," jak vyprávěla, živě mávala rukama. "Táta něco žíkal a mamka kžičela… myslím, že žekla "myslela jsem, že je tvoje," nebo tak. Já nevím," zamyšleně se zamračila.

Nevypadá jako Weasleyová, napadlo ho zničehonic. Blonďaté vlasy, oříškové oči, měla trochu ostřejší rysy, zcela nepodobné kulaté tváři svého otce. Jestli tedy byl její otec? Možná o tom se hádali, o tom, čí Rose je. To by rozhodně dávalo smysl.

"Mamka pak něco žíkala a já myslela, že má bebí, tak jsem šla dolů. Mamka mi vždycky dá na bebí pusu a pak se to zlepší," řekla věcně a znovu upoutala jeho pozornost. "Táta mě uviděl a mamka upadla… a nevzbuzovala se," spodní ret se jí znovu začal chvět, a než stihl Blaise cokoliv udělat, nekontrolovatelně se rozplakala.

"Rose -"

"Ten hodný pán žíkal, že se zbudí," zakvílela. "Sliboval mi to!"

Hodný pán? Pořád tu byla ta věc s Malfoyovými. Mohl by ten "hodný pán", o kterém mluvila, být Draco?

"Hodný pán?" zeptal se, aby ji pobídl. Kdyby se mu povedlo ji přimět pokračovat, možná by z ní dostal něco, co by Dracovi a jeho rodině pomohlo. Z toho, co zatím zjistil, tentokrát nebyli na té špatné straně… po dlouhé době.

"Byl moc moc hodný. A pak tam byla ta paní – taky moc hodná! Žíkal jí… Sis-Sissy-Sisso, asi," škytla Rose a hřbetem ruky si promnula oči.

Nemohla mluvit o Luciusovi, že ne? Samotná ta myšlenka se mu zdála nepochopitelná, ale zároveň to tak trochu dávalo smysl. Draco by rozhodně svou matku neoslovil Cisso a vzhledem k tomu, že tou zdrobnělinou oslovoval svou ženu právě Lucius, muselo jít o něj. Ale proč by Lucius utěšoval dítě? A proč by navíc utěšoval Weasleyovic dítě? Byla Rose vůbec Weasleyová? Tvrdila, že se rodiče hádali o ní, že? A pak tu byl ten výkřik její matky. "Myslela jsem, že je tvoje." Něco mu unikalo.

"Ten hodný pán, nejmenoval se náhodou Lucius?"

Oči se jí rozzářily a prudce přikývla. Celá ta skládačka byla minutu od minuty divnější. Věděl, že mu něco uniká, něco podstatného. Navíc věděl, že v hloubi duše tuší, o co jde. Blond vlasy. Špičaté rysy. Malfoyovi. Rose. Blaise zavrtěl hlavou – to bylo nemožné.

"Rose, byli Mal – ten hodný muž a jeho žena, říkali ti něco zvláštního?" Tentokrát se na ni zadíval pozorněji a zkoumal každý její pohyb.

"Ptali se, jestli jsem v požádku," soustředěně se mračila a snažila se rozvzpomenout. "A ta paní žíkala, že jsem pžekl-pžekrásná… moc si to nepamatuju."

Mihlo se to před ním jen na vteřinu. Ten výraz, který už viděl tolikrát, až se divil, že si toho nevšiml dřív. Samozřejmě tomu nechtěl uvěřit. Ale když si v duchu prošel všechna fakta, musel si přiznat, že to dávalo perfektní smysl. Rose byly odhadem zhruba čtyři roky, což znamenalo…

"Rose, mohla bys mi prosím říct, kdy máš narozeniny?"

"Pl-rv-ní-ho záží," odpověděla a přitom si na prstech odpočítávala slabiky.

Do hajzlu. To by znamenalo, že pokud se nemýlí, Draco a Grangerová na to museli vlítnout… během bitvy o Bradavice. Co to tehdy říkal jeho otec? Nedochvilnost. Nadával na Luciuse, že nikdy nenaučil svého syna dochvilnosti a slušnému chování. Dvakrát do hajzlu. Draco tehdy přišel pozdě, jen pár vteřin před začátkem bitvy.

"Můžu teď za maminkou?" zeptala se náhle Rose a zvedla k němu ubrečené oči.

Blaise polkl a nemotorně se postavil. "Jasně, prcku." Bez protestů ho vzala za ruku. "Vezmu tě za mámou. Ale teď je hodně unavená, tak musíš být opatrná, abys ji nevzbudila. Platí?"

"Platí."

A až tohle odbudu, pořádně skřípnu Draca.


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 17.07. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre


Re: 8. Překvapivá odhalení Od: Jacomo - 23.04. 2018
Vypadá to, že Hermiona otevřela Pandořinu skříňku - nějak rychle to dochází kde komu. Ačkoliv Blaise asi nebude bystrozorem pro nic za nic, rychle si to poskládal. A s malou Rose mu to taky pěkně šlo, zřejmě zmijozelská mazanost má své přednosti :-) Zbytek napsaly komentující výše, tak už jen vyzdvihnu úžasnou češtinu - doslova jsem si rochnila. Díky za další kapitolu!

Re: 8. Překvapivá odhalení Od: denice - 22.04. 2018
Blaise do toho sice pěkně spadl, ale jak se zdá, je jedinou kompetentní osobou v bystrozorském sboru. Rose vezme za maminkou a pak by si někdo mohl třeba vzpomenout a zavolat Molly nebo jinou ženu, kterou holčička zná a důvěřuje jí. Pevně doufám, že Malfoyovy zatím nedrží v nějaké příšerné cele na ministerstvu. A Blaise už ví - jsem zvědavá, kdo bude další :-) Díky všem zúčastněným.

Re: 8. Překvapivá odhalení Od: Gift - 22.04. 2018
To byla uzasna kapitola! Ten novy uhel pohledu povidce rozhodne prospel. Do smutne situace se dostala pekna radka humoru a - co si budeme nalhavat - mam slabost pro Blaize. :-) Moc dekuji vsem prekladatelkam.

Re: 8. Překvapivá odhalení Od: Lupina - 22.04. 2018
Rose hezky reagovala na Zmijozely :-) A konečně ji někdo vezme za mámou, vždyť musí být strachy bez sebe, takhle odtržená od rodiny. U kouzelníků se asi nenosí sociální pracovníci a zástupci nezletilých (nevím, jak se jim říká). Pěkná kapitolka. Děkuji všem zúčastněným.

Re: 8. Překvapivá odhalení Od: margareta - 22.04. 2018
Tak pořád nemám jasno, jestli mám začít Rona nesnášet, nebo ho ještě pořád litovat. Strčil do Hermiony nebo ne? A rukou nebo kletbou? Sama od sebe přece nespadla, ne? Jestli do ní strčil a Rose to viděla, mohla by to mít v paměti schované, ale potlačovat to, protože si nedokáže tu agresi táty k mámě vysvětlit. Pokud vůbec něco takového dítěti vysvětlit lze. Ale moc se mi líbí, jak hezky se o Malfoyových vyjádřila. A taky, jak to Zabinimu rychle myslí. Jenom aby se už Hermiona probrala, i když, to uvádění věcí na pravou míru, co ji čeká, to jí fakt nezávidím. Moc děkuji za emočně nabitou kapitolu a netrpělivě čekám na další! Děkuji!

Prehľad článkov k tejto téme:

Tears of Ebon-Grey: ( Online preklady )02.03. 201920. Epilog - o třináct let později
Tears of Ebon-Grey: ( Online preklady )24.02. 201919. Předurčeni
Tears of Ebon-Grey: ( Online preklady )17.02. 201918. Krutá pravda
Tears of Ebon-Grey: ( Online preklady )10.02. 201917. Který táta?
Tears of Ebon-Grey: ( Online preklady )03.02. 201916. Vlastní chyba
Tears of Ebon-Grey: ( Online preklady )27.01. 201915. Konec
Tears of Ebon-Grey: ( Online preklady )06.01. 201914. Pomocná ruka
Tears of Ebon-Grey: ( Online preklady )07.10. 201813. Sdílnost
Tears of Ebon-Grey: ( Online preklady )23.09. 201812. Faleš
Tears of Ebon-Grey: ( Online preklady )08.07. 201811. Malfoy nebo Weasley?
Tears of Ebon-Grey: ( Online preklady )06.05. 201810. Předjitří
Tears of Ebon-Grey: ( Online preklady )29.04. 20189. Z Malfoyů
Tears of Ebon-Grey: ( Online preklady )22.04. 20188. Překvapivá odhalení
Tears of Ebon-Grey: ( Online preklady )15.04. 20187. Krev
Tears of Ebon-Grey: ( Online preklady )08.04. 20186. Smršť vysvětlení
Tears of Ebon-Grey: ( Online preklady )01.04. 20185. Budeš mě nenávidět?
Tears of Ebon-Grey: ( Online preklady )25.03. 20184. Znepokojivá návštěva
Tears of Ebon-Grey: ( Online preklady )18.03. 20183. Uzření
Tears of Ebon-Grey: ( Online preklady )11.03. 20182. Komplikace
Tears of Ebon-Grey: ( Online preklady )04.03. 20181. Zastřená pravda
. Úvod k poviedkam: ( arabeska )01.03. 2018Úvod