Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Symbolon

Symbolon 1/5

Symbolon
Vložené: solace - 19.03. 2018 Téma: Symbolon
solace nám napísal:

Symbolon

Autor: Pigwidgeon37

Preklad a banner: solace

Originál: Symbolon

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

1. časť

 

Boh, pre ktorého neexistoval čas a začiatok a koniec, alfa a omega, minulosť, prítomnosť a budúcnosť boli pre neho len jednou neprerušenou entitou obklopenou jeho múdrosťou a láskou, natiahol nehmotnú ruku, aby jemným pohybom ukazováka zastavil nanosekundu, ktorá sa mierne vybočujúc z radu hekticky ponáhľala za svojimi kolegyňami. Fúkol na ňu presne tak, ako by dieťa fúklo na kvapku mydlovej vody natiahnutú do opalizujúcej plochy v plastovej obruči, aby sa rozšírila do podoby balóna a stala sa z nej časová bublina.

Vstúpil dnu.

Vo vnútri naňho čakalo trochu ošúchané kreslo. Aby preukázal zdvorilosť hosťovi, ktorého očakával, nadobudol podobu starca s dlhými bielymi vlasmi a snehobielou bradou. Zdalo sa, že ľudia – nielen jeho hosť, ale i ostatní – ho radi takto zobrazovali, a tak začal toto prestrojenie dosť často používať a dokonca sa mu páčilo.

V bubline sa materializovalo druhé kreslo a na ňom sedel Osud. On (alebo to bol ona? Boh si nebol nikdy celkom istý) často ukazoval ľuďom svoju tvár, aj keď väčšinou len v snoch alebo predstavách, preto sa ju niektorým z nich podarilo dosť presne zachytiť: nemala ženské ani mužské črty, no jej krása prekračovala všetky estetické ideály, bola neodolateľná a zároveň desivá. Nebol slepý, ako si mnohí mysleli. Ale to, čo videli v jeho očiach, bolo tak veľmi vzdialené akejkoľvek ľudskej predstave, že ich krehké mysle na ten výraz radšej zabudli, aby sa po precitnutí nezbláznili. Takže osud považovali za slepý a táto myšlienka vyčarila na jeho tvári záhadný úsmev.

Teraz spoly ležiac spoly sediac na nízkej pohovke pozeral na Boha s očakávaním a možno aj trochu posmešne, no pre toho nebolo ťažké zniesť jeho pohľad.

„Je za tým znovu Veda, však?“ vyhlásil – nebola to skutočná otázka.

„Áno, a Svár. Zdá sa, že tentokrát im to vyšlo. Vyjde.“

„Nezáleží na čase. Čiže to znamená, že potrebuješ moju pomoc?“

Boh vážne prikývol. „Áno. Aspoň by sme to mali skúsiť.“

Osud vyceril zuby v ďalšom hrozivom úškľabku. „Povedz mi, kto je vinníkom a urobím všetko potrebné.“

„Nie,“ povedal Boh. „Nič také. Vážne, ja...“ Pohladil si bradu. „Vieš, že som veľmi rád, že som im ponechal slobodnú Vôľu.“

Slobodná Vôľa bola od počiatku neustálou príčinou sporov medzi Bohom a Osudom. Presnejšie povedané, pri vybavovaní si účtov v súvislosti s touto témou zlámali toľko kostí, že pri ich správnom poskladaní by získali prinajmenšom 564 782 kostier dinosaurov s množstvom náhradných dielov. (Dinosaury boli tiež predmetom početných vzájomných vášnivých diskusií.)

„Tak čo navrhuješ?“ spýtal sa Osud. Bol v pomerne zmierlivom rozpoložení.

„Existuje len jedna Sila mocnejšia než Veda a Svár...“

„Máš na mysli Lásku? Aké neuveriteľne naivné!“

„Možno, no nemôžeš poprieť, že väčšinou bola úspešná.“

„Hmmm...“ Osud sa zamračil. „Ale uvedomuješ si, že je strašne pomalá, však? Koľko máme času?“

„Nie veľa. Presnejšie, pol hodiny. Preto si myslím, že by sme to tentoraz mohli skúsiť inak.“

Boh mu vysvetlil svoj plán. Osud pozorne počúval.

„Ukáž mi to!“ povedal, keď skončil. Boh vystrel ruku, predmet mu spočíval na dlani. Osud si ho dôkladne prezrel a zasmial sa. „Tvoj jedinečný zmysel pre humor, že?“ podotkol.

Bohu zaiskrilo v očiach. „Nuž, nie je to zlý nápad, však? Okrem toho, len čo ho rozdelím na dvoje, písmená sa rozptýlia na množstvo drobných čiar a kriviek. Iba keď sa obe polovice spoja, bude nápis znovu čitateľný.“

„Vyzerá to tak, že si mal znova jeden z tých vážnych rozhovorov s Platónom,“ riekol Osud a pokrútil hlavou.

„Nech už je to akokoľvek, ideš do toho?“

Osud prikývol.

„Výborne. Tak radšej zavolám Michala.“

Jedna z božích myšlienok dorazila k mocnému anjelovi, ktorý jediným mávnutím ohnivočervených krídel dostihol časovú bublinu a vstúpil dnu.

„Ach, tu si!“ zvolal Boh. „Buď taký dobrý, rozsekni mi ho.“

Vyhodil predmet nahor po dokonalej parabole. Keď dosiahol vrchol krivky, Michal vytasil mohutný meč a zasiahol ho...

 

ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ

 

Bolo horúco, veľmi horúco. Všetci sa uchýlili do tieňa pod skupinkou stromov s dlhými konármi, síce pichľavými, ale tak husto prepletenými, že poskytovali úplnú ochranu pred nemilosrdným slnkom. Väčšina z nich driemala, dvaja stáli na stráži – levy zvyčajne o takomto čase nelovili, no bola jar a samice s mláďatami vždy zvyšovali riziko napadnutia. Strážcovia neboli príliš pozorní. Navzájom si vyberali blchy z chlpatých pliec.

Trochu bokom od hlavnej skupinky sedela dievčina. Mala oveľa pozornejší a bystrejší výraz než ostatní. V oboch rukách držala kamene a občas nimi udrela o seba. Nič sa nestalo a zdalo sa, že ju to veľmi rozčarovalo.

Bdel ešte jeden člen skupinky. Bol to muž. Menej chlpatý a štíhlejší než ostatní. Kradmo pokukoval po dievčine, ktorá sa nepozerala jeho smerom. Keď sa im pohľady nestretli, rozladene sa díval po okolí. Zrazu čosi upútalo jeho pozornosť. Pustil sa do neohrabaného behu typického pre jeho druh, nahrbil plecia a rukami hompáľal temer pri zemi. Zastavil sa a zodvihol zo zeme ligotavý predmet – nie, boli to dva predmety. Zdalo sa mu, že nič také krásne dosiaľ nevidel. Nebol by schopný opísať ich, pretože nepoužíval žiaden jazyk, iba rôzne druhy vrčania, aby vyjadril zjednodušené myšlienky, ktoré mu skrsli v hlave. Stál tam a usmieval sa očarený temer identickými predmetmi spočívajúcimi v jeho dlaniach.

Boli úplne hladké a lesklé a ich tvar mu trochu pripomínal prsia tej dievčiny. No boli oveľa dokonalejšie, nádherné pologule z kovu, len ich spodné strany boli máličko drsné a zubaté, ako by boli rozrezané nie veľmi ostrým nožom.

Taká krása...

Dlhý čas tam stál a zaujato si ich prezeral. Potom sa rozhodol zamieriť späť pod stromy, kde stále pospávali jeho druhovia, a ďalej k dievčine.

„Urgh!“ ozval sa. (Preložené do slovenčiny, by to znamenalo viac-menej: „Aké pekné miesto! Chodíš sem často?“)

Pozrela hore. Veľmi dobre vedela, že sa o ňu zaujíma. Ale jej sa nepáčil. Muži museli byť robustní, chlpatí a silní. Tento bol príliš chudý a ani tých chlpov nemal veľa. „Gŕŕŕ!“ odvetila (Nechaj ma na pokoji, ty bezvýznamný chmuľo!“)

Prehral dosť súbojov o prevahu s ostatnými chlapmi (nieže by mal chuť bojovať, no nutkanie, ktoré mozgu vnukli hormóny kolujúce mu v krvi, bolo priveľmi silné), aby si bol vedomý svojich nedostatkov. Ale zase neprichádzal s prázdnymi rukami. „Ngrrrr?“ povedal a ponúkol jej jeden z lesklých predmetov.

„Arrr-ack!“ zvolala a udrela pravým kameňom o ľavý.

Jeho hlava sa nachádzala uprostred.

 

ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ

 

„No-oo,“ riekol Boh a vyzeral trochu zahanbene. „To bol začiatok.“

„A aký sľubný,“ zapriadol Osud. „Takže toľko k slobodnej Vôli...“

„Skúsme to znovu. Veď na to máme niekoľko tisícročí.“

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Symbolon 1/5 Od: sisi - 16.11. 2018
Samý jinotaj. Eva chce mohutnějšího Adama, ne žádného chcípáčka, který by nevydobyl ze země chleba pro jejich mláďata. Křísnout toho chlápka po hlavě křemeny bylo velmi evoluční. Fakt si myslím, že to ještě v tuto chvíli není o Snapeovi a Hermioně. Láska si počká na ty správné lidi, s Osudem v patách obejde Romea a Jůlii, také Jelenu udatnou a Vasilisu překrásnou, mine Ivánka a Nastěnku, Angeliku i Geofreye, Freyu i Odina, v klidu si odskočí k Oldřichovi a Boženě, Tetě a Bivojovi, co krok to sedm mil, co rok, to sedm verst... Rok sem, rok tam a máme tu Severuse a Hermionu, půlhodinka jim ale stačit nebude, už se moc těším na pokračování. Děkuji za krásný překlad

Re: Symbolon 1/5 Od: silrien - 20.03. 2018
Super. Trochu mi to připomíná Zeměplochu. Ovšem chudák Severus, to od Hermiony nebylo pěkné. Těším se na pokračování. Děkuji
Re: Symbolon 1/5 Od: solace - 20.03. 2018
Hádam sa najbližšie dočkáme väčšieho progresu. Teraz to so Severusom naozaj nedopadlo dobre. Vďaka za komentár, silrien:-)

Re: Symbolon 1/5 Od: marci - 20.03. 2018
Cha! "Tolik ke svobodné vůli" :) Moc pěkné - byla jsem zvědavá, jak povídka začne a jsem rozhodně nadšená :) Urgh! A děkuji :)
Re: Symbolon 1/5 Od: solace - 20.03. 2018
Teším sa, že ťa začiatok zaujal. Myslím, že autorke sa príbeh vydaril. A navyše ani nie je dlhý. Ďakujem, marci:-)

Re: Symbolon 1/5 Od: martik - 20.03. 2018
Z nějakého důvodu jsem si myslela, že půjde o vážný příběh. Ale tohle je mnohem lepší. Pobavil mě dinosauří střípek i to, jak byl chudák hubený Severus outsiderem i v pravěku. Díky a moc se těším, jaká historická etapa nás čeká.
Re: Symbolon 1/5 Od: solace - 20.03. 2018
Nuž, dostaneme sa aj k vážnejším pasážam, ale debata Boha s Osudom do nich zakaždým vnesie určitú dávku humoru a potrebný nadhľad. Z ich pohľadu sa i tie "neveselé" životné chvíle budú javiť menej tragicky. Všetko je relatívne. Ďakujem za odozvu, martik:-)

Re: Symbolon 1/5 Od: Jacomo - 20.03. 2018
Solace, vďaka. Máš velmi šťastnou ruku na neotřelé náměty. Nakoukla jsem po publikování Úvodu do originálu, a když jsem zjistila, že si tu povídá Bůh s Osudem, povídku jsem zavřela a začala se neskutečně těšit na tvůj překlad. A jsem nadšená, obrovsky. Tohle je jasně blyštivá perla. Jak už jsem napsala - ďakujem velmi pekne.
Re: Symbolon 1/5 Od: solace - 20.03. 2018
Takýmto námetom nejde odolať. Tušila som, že ťa zaujme. Pripomenul mi tvoj preklad "Pomocná ruka osudu". Aj to je skvost. Poviedku som mala veľmi dlho nachystanú na preklad v počítači. Napokon prišiel rad aj na ňu. Dúfam, že ťa bude baviť aj naďalej. Veľká vďaka za odozvu, Jacomo:-)

Re: Symbolon 1/5 Od: Twilly - 20.03. 2018
Rozhodne nezvyčajný námet! Šla som pre dieťa a...ok, pripadala som si ako čistý blázon. Sedela som v aute a nevyšla z neho skôr než som nedočítala túto kapitolu. A potom som sa dobré dve minúty smiala... na pointe, ale aj na predstave neandertálského Severusa..... ĎAKUJÉÉÉM
Re: Symbolon 1/5 Od: solace - 20.03. 2018
Teším sa, že ťa poviedka zaujala. Keď to človeka "drapne", niet úniku. Veľká vďaka za odozvu, Twilly. Tvoj komentár ma pobavil:-)
Re: Symbolon 1/5 Od: Twilly - 21.03. 2018
Samozrejme, keďže som žienka netrpezlivá, okamžite som siahla po originálne, takže sa teraz teším na preklad o to viac a o to netrpezlivejšie ho vyzerám v "dennej kizi-ponuke".
Re: Symbolon 1/5 Od: solace - 21.03. 2018
Tak už vieš, ako to s nimi dopadne;-) Ďalšie časti prekladu sú naplánované klasicky na pondelky (26. 3. o 12.00h a od Veľkej noci o polnoci). V marci tu máte dostatočne štedrý denný prídel, nechcem to tu viac zahlcovať.

Re: Symbolon 1/5 Od: JSark - 19.03. 2018
Takže plán je skúšať skúšať skúšať, dokiaľ sa to láske nepodarí? Boh má zmysel pre humor. Sadista. :D
Re: Symbolon 1/5 Od: solace - 20.03. 2018
Áno, majú na to polhodinu - z nášho pohľadu niekoľko tisícročí;-) Čiže skúšať, kým to nevyjde. Hlavne, aby mal Boh pocit, že sa rozhodli na základe vlastnej slobodnej vôle:-)

Re: Symbolon 1/5 Od: denice - 19.03. 2018
„Vyzerá to tak, že si mal znova jeden z tých vážnych rozhovorov s Platónom,“ riekol Osud a pokrútil hlavou. - asi jsem se do téhle povídky zamilovala. Nemůžu se přestat smát, když si představím ne dost chlupatého hubeného Severuse, jak neohrabaně pobíhá s nahrbenými zády a rukama houpajícíma se těsně nad zemí. A pravěká Hermiona byla žena činu :-D Jsem upřímně zvědavá, v jakém období se ti dva objeví příště - Egypt? Řecko? Řím? Díky.
Re: Symbolon 1/5 Od: solace - 20.03. 2018
Už len tá debata Boha s Osudom stojí za to. Strašne ma bavili pri čítaní i prekladaní:-D A tipuješ správne. V jednom z tých troch období sa ocitneme v nasledujúcej časti. Indícia sa nachádza v prvej vete tvojho komentára;-) Veľmi pekne ďakujem, denice:-)

Re: Symbolon 1/5 Od: kattyV - 19.03. 2018
Chudák, takový krásný dar jí věnuje a má hlavu na placato. Doufám, že příště se zadaří lépe.
Re: Symbolon 1/5 Od: solace - 20.03. 2018
Nuž, nepadol jej do oka, tak to vyriešila ručne-stručne. Áno, treba dúfať, že najbližšie to vypáli lepšie. Ďakujem, kattyV:-)

Re: Symbolon 1/5 Od: luisakralickova - 19.03. 2018
Páni, začínáme u Velkého třesku „Arrr-ack!“ To nás čeká ještě dlouhá cesta;) Těším se na další historické exkurzy, díky solace.
Re: Symbolon 1/5 Od: solace - 20.03. 2018
Bude to síce dlhá cesta, ale Boh s Osudom majú na realizáciu svojho plánu iba polhodinu:-) Takže všetko je relatívne. Ďakujem za komentár, luisa:-)

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Symbolon 1/5 Od: Lupina - 19.03. 2018
Napadlo mě, odkud povídka začne, ale rozhodně ne od chlupatého, tedy ne až tak chlupatého Snapea Ngrrr :D Který skončil uprostřed Hermionina pokusu :D Jsem moc zvědavá, co za polokoule to bůh poslal na Zem. Jak mají naplnit jeho plán. Pozitivní je, že Severus projevoval o Hermionu zájem už od počátku věků :-) A těším se, až ty souboje hnané hormony začne kvůli své inteligenci vyhrávat. Nemůžu se dočkat dalšího kousku, solace. Děkuji za překlad.

Prehľad článkov k tejto téme:

Pigwidgeon37: ( solace )16.04. 2018Symbolon 5/5
Pigwidgeon37: ( solace )09.04. 2018Symbolon 4/5
Pigwidgeon37: ( solace )02.04. 2018Symbolon 3/5
Pigwidgeon37: ( solace )26.03. 2018Symbolon 2/5
Pigwidgeon37: ( solace )19.03. 2018Symbolon 1/5
. Úvod k poviedkam: ( solace )18.03. 2018Úvod