Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

HP Kalendár 2018

Jednou za měsíc

HP Kalendár 2018
Vložené: Jacomo - 10.03. 2018 Téma: HP Kalendár 2018
Jacomo nám napísal:


Remus Lupin

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.


Jednou za měsíc

 

autor: SilverWolf7007

překlad: Jacomo                betaread: Iveta

Originál viz https://www.fanfiction.net/s/5065521/1/Once-a-Month


Shrnutí: James věděl, proč Remus odjíždí jednou za měsíc domů. Samozřejmě, že to věděl. Jak by to mohl nevědět? Konec konců bydleli v jedné ložnici a James očividně byl daleko lepší pozorovatel než Sirius nebo Petr.

Rating: bez omezení – Humor/Přátelství - 1100 slov – období Pobertů

Žádost o souhlas s překladem zaslána

***


James věděl, proč Remus odjíždí jednou za měsíc domů. Samozřejmě, že to věděl. Jak by to mohl nevědět? Bydleli přece v jedné ložnici a James byl očividně daleko lepší pozorovatel než Sirius nebo Petr. A ani jeden z nich nevyluštil Remusovo velké tajemství, ne?

Samozřejmě, že když jim předložil svou teorii, poukázali na pár nedostatků.

„Ani profesoři to nevědí?" pochyboval Petr. „Minimálně Brumbál a McGonagallová. A madam Pomfreyová. Hele, víte, jak často skončí Remus na ošetřovně. Tohle není něco, co můžete před léčitelkou utajit, že jo?"

James musel připustit, že je to dobrý argument, ale držel se toho, že profesoři a Pomfreyová možná souhlasili, že budou Remuse krýt. Petr si pomyslel, že je to stejně dobrý argument jako kterýkoliv jiný – nebo se aspoň neobtěžoval ho vyvrátit.

Sirius se ale nedal tak snadno neodradit. „Jamesi, zamysli se na chvíli. Kdybys měl pravdu, přece by nešlo, aby s námi Remus bydlel v ložnici."

„Ale nikdy ho nevidíme se převlékat," poznamenal Petr klidným tónem. „Kdo ví, co skrývá pod hábitem?"

„Přesně tak!" zvolal James triumfálně. „Je to podezřelé, že jo?"

„Možná se ten chudák jen nerad převléká před ostatními?" nadhodil Sirius podrážděně. „Já jsem vyrůstal s bráchou, Péťa má tři a ty nevíš, co je to stud. Remus je nejspíš jediný kluk se smyslem pro slušnost, z čehož ovšem časem vyroste, protože s námi bude sedm let sdílet ložnici."

James zamrkal. „Siriusi."

„Pleteš se, Pottere. Dokážu ti to."

„Jak, Blacku?"

Sirius se na něj ušklíbl: „Uvidíš."

Po této odpovědi James očekával, že to Sirius bude protahovat do nekonečna, dokud on zvědavostí nepraskne (nebo Petr nepřijde o rozum) a společně nezačnou žadonit, aby je zasvětil do svého plánu.

Ale v tu chvíli se otevřely dveře a v nich se objevil ten, o kom hovořili.

James musel připustit, že nejspíš vyhlížejí dost zvláštně. Seděli na podlaze uprostřed ložnice v nepovedeném trojúhelníkovém pokusu o kruh a minimálně on a Petr se pokoušeli tvářit nevinně.

Sirius se ale rozzářil jako sluníčko a vstal. Když Remus uviděl na tváři černovlasého chlapce uličnický výraz, opatrně couvl.

„Ahoj, Remusi," téměř zapředl Sirius.

Remus vyplašeně vytřeštil oči. „Ať je to cokoliv, nechci o ničem vědět," prohlásil pevně.

„Ale ne, nejde o nic špatného," pospíšil si Sirius s uklidněním. „Jen potřebuju, abys mi popravdě odpověděl na jednu otázečku. Je to pro dobrou věc."

„Jakou dobrou věc?" zeptal se Remus opatrně.

„Důkaz Jamesova omylu."

„Aha, tak fajn. Ptej se, zkusím ti odpovědět."

„Skvělé!" zatleskal Sirius. „Remusi Lupine, jsi holka?"

Petr vykvikl. James cítil, jak mu spadla čelist. Sirius jen pozvedl s očekáváním obočí.

Remus chvíli jen civěl a vydával nesouvislé zvuky, jako by se snažil promluvit. „C-cože?" podařilo se mu nakonec vykoktat. „Samozřejmě, že nejsem holka! Co si sakra -" Otočil se s nevěřícným výrazem k Jamesovi. „Jak jsi k tomuhle proboha došel?"

James zrudl, najednou se cítil rozpačitě. „No... jednou za měsíc jezdíš domů... moje sestřenice Cynthie má v onu část měsíce vždycky hrozné křeče... Myslel jsem si, že to je možná důvod... a že se možná schováváš na ošetřovně nebo něco takového..."

„Ty jsi blázen," prohlásil Remus ohromeně. „Naprosto ti přeskočilo. Bydlíme v jednom pokoji už víc než třináct měsíců. Určitě mě znáš dost na to, abys tuhle možnost vyloučil vteřinu poté, co tě napadla."

„Hm. Asi ne, viď? Ale znělo to pravděpodobněji než moje první teorie."

Sirius se otočil a sklopil zrak k Jamesovi: „První teorie?"

„O té jsi nikdy nemluvil," dodal Petr.

„No, jak jsem řekl, je ještě bláznivější než ta možnost Remus-je-holka. Konec konců není možné, aby náš milý Remusek mohl být vlkodlak."

Petr a Sirius na něj zamrkali údivem. Remus se začal dusit.

Sirius vybuchl smíchy: „Remus? Vlkodlak? Cha!"

James se rozesmál s ním.

„Počkej, počkej, už vím!" přemáhal Sirius smích. „Je upír!"

„Ne, zombie!" zareagoval James.

„Obr!"

„Víla!" A oba kluci se zhroutili v neovladatelném záchvatu smíchu na zem.

Remus se podíval na Petra, který zůstal stát a jen se na něj křivě usmíval. „Fakt nejsou moc dobří pozorovatelé, že jo?"

„Hm, asi ne?"

Petr pobaveně zakroutil hlavou s pohledem sklopeným k poněkud hysterickému duu na podlaze. „Bez obav, Remusi, časem na to přijdou – stejně jako já."

Remus zamrkal: „Ty... víš? A neutíkáš?"

Druhý chlapec si odfrkl. „Děláš si srandu? I když jsi vlkodlak, pořád jsi ten naprosto neškodný, nenápadný a trochu obdivuhodný Remus, kterého jsme potkali ve vlaku. Největší škoda, kterou kdy natropíš, se týká lektvarů a potažmo Křiklanovy příčetnosti."

„Páni. No, Křiklan se na to fakt ptal – počkat... úplně jsem se v tom ztratil... ehm... No, díky, Péťo."

Petr pokrčil rameny: „Není zač, Remusi."

Oba zmlkli a poslouchali, jaké další divoké teorie napadaly (a vyvolávaly záchvaty smíchu) Jamese a Siriuse.

„Je leprikón!"

„Jednorožec!"

„Veverka!"

„Už vím, je striptér!"

„Ne, anorektický lupič!"

„Pět galeonů, že na to přijdou až ve třetím ročníku," pronesl náhle Petr.

„Superhrdina!" chechtal se Sirius.

„Snapeův utajovaný brácha!" prohlásil James triumfálně.

Remus se na Petra ušklíbl: „Při téhle rychlosti myslím, že to bude nejdřív ve čtvrťáku."

„Vůbec by mě to nepřekvapilo," zazubil se Petr.

***


PP: Moje beta podotkla, že povídka by spíš měla být dárkem pro Petra Pettigrewa, protože je tu sympaťák. Naprosto s ní souhlasím, ale datum Petrových narozenin nemáme k dispozici, tak se o dárek bude muset podělit s Remusem. Myslím, že tomuto Petrovi by to nevadilo.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Jednou za měsíc Od: Jimmi - 13.03. 2018
To bolo super. Samozrejme, Snapov brácha vyhráva. Peter ešte nestihol byť zakomplexovaný... pripomenulo mi to ten tvoj komentár o tom, aké by to bolo, keby boli len deťmi, bez všetkého toho zla navôkol... krásne, ďakujem

Re: Jednou za měsíc Od: sisi - 13.03. 2018
Děkuji za dobrou rehabilitaci jména Petera Pettigrewa. Zdá se tu jako hodný chlapec druhého ročníku. V těchto dnech pročítám Elysejský klíč, tak mě k těm hádkám na podlaze podvědomí přišouplo Alicino nádherné výrazivo: Falstetická licoustnice, Impietní solipsisto, impotentní solopsisko, imperciptibilní Bulstrodeovou. Moc se směju a děkuji za krásný narozeninový dárek pro profesora Lupina.

Re: Jednou za měsíc Od: Lemurka - 12.03. 2018
Kluci, no :-) neviděj co maj před očima

Re: Jednou za měsíc Od: zuzule - 12.03. 2018
Tak teorie o holce nema chybu :D Myslim, ze tady by to nevadilo ani jednomu :)

Re: Jednou za měsíc Od: Sally - 11.03. 2018
Ňuňuuu, to bolo také milé! Kiežby sa mi v hlave vybaví podobná predstava Petera a záškodníkov :) Moc ďakujem a všetko najlepšie Remusi!

Re: Jednou za měsíc Od: Lupina - 11.03. 2018
A já prošvihla Remusovy narozeniny. Lupina prošvihla Lupina. Tragédie. Ovšem z lokální deprese mě vytáhla povídka. Oni byli tak nádherně praštění :D Veverka? Jako fakt veverka? :D Děkuji, sovičko!

Re: Jednou za měsíc Od: Gift - 11.03. 2018
I ja souhlasim s betou. Je to snad poprve, co ctu o sympatickem Petrovi. Pobertove ovsem nezklamali - streleni jako obvykle. Nasmala jsem se, dekuji!

Re: Jednou za měsíc Od: JSark - 10.03. 2018
:D Jasné, dievča, to je rozhodne logickejšie a pravdepodobnejšie ako vlkodlak. :)

Re: Jednou za měsíc Od: martik - 10.03. 2018
Musím se přiznat, že hned na začátku jsem pochybovala, že by na to James přišel. Takže jsem uvažovala, co jiného se ještě vrací s měsíční pravidelností kromě úplňku a trefila jsem se :-D I přesto jsem se nesmírně bavila. Petr pro jednou potěšil. Škoda, že mu to nevydrželo. Díky, Jacomo. PS: Favorit je rozhodně Snapeův utajovaný brácha. A jednorožec :-D

Re: Jednou za měsíc Od: denice - 10.03. 2018
:-D Myslela jsem, že anorektického lupiče nic nepřekoná - a v tom bum! - Snapeův utajovaný brácha! Sovičko, asi se opakuji, ale máš geniální čuch na výběr povídek, můj hlubokosklon a obrovské díky!

Prehľad článkov k tejto téme:

Backroads : ( Jacomo )31.12. 2018Komplot
Rita Arabella Black: ( Jacomo )12.12. 2018Poprvé
articcat621: ( denice )12.12. 2018Něco dobrého
Eaving Mal: ( arabeska )06.12. 2018Pavoukomilové
bananacosmicgirl: ( denice )29.11. 2018Bubáci
Jewels5: ( arabeska )03.11. 2018Rebel
Unspoken Tragedy: ( Jacomo )30.10. 2018Noc pro pomoc
darkbloodylegs: ( Jacomo )17.10. 2018Poslední dárek od Hedviky
Dark Angel Of Sorrow: ( Gift )17.10. 2018U barové stoličky
hermin22: ( Jacomo )04.10. 2018Rodina
coffeeonthepatio: ( martik )04.10. 2018Frustrace
Queenie´s Broken Hea: ( Jacomo )26.09. 2018Moc
Julia Claire: ( Jacomo )25.09. 2018Výrobce hůlek
HarnGin: ( Jacomo )19.09. 2018HJG: Nejchytřejší čarodějka?
Queen of Cheesecake: ( Jacomo )26.08. 2018Velice kvalifikovaná čarodějka
teslasgirl: ( Gift )22.08. 2018Co má Percy rád
Mutant Horse: ( Jacomo )11.08. 2018Velice vydařená omluvenka
TheMarshmaloWizardGh: ( Jacomo )31.07. 2018Sázka
Scattered Logic: ( Jacomo )30.07. 2018Maličkost
Solora Goldsun: ( Jacomo )28.06. 2018Začátek Dobbyho příběhu
Minnionette: ( Jacomo )23.06. 2018Být divný je normální
DangerMouse: ( Jacomo )05.06. 2018Draco a jeho opravdu hodně špatný a příšerně blbý den
Gravidy: ( Jimmi )05.06. 2018Temné tajomstvo
FancifulRivers: ( Gift )15.05. 2018Společná odpoledne
lazy_neutrino: ( Jacomo )15.05. 2018Ruce lékouzelníka
milkman6478: ( Gift )28.04. 2018Konzultační hodiny
Jack of the North: ( Gift )01.04. 2018Co se doma uvaří, to se doma sní
Hippie Jade: ( Jacomo )27.03. 2018Harryho první slovo
SilverWolf7007: ( Jacomo )10.03. 2018Jednou za měsíc
Ostatní autori: ( Jacomo )09.03. 2018Dát lidem to, co chtějí
Ostatní autori: ( Jacomo )01.03. 2018Vzestup klanu Weasleyů
Ostatní autori: ( Jacomo )13.02. 2018Květina v jejích vlasech
Ostatní autori: ( Jacomo )06.02. 2018Otec a syn
Ostatní autori: ( Jacomo )30.01. 2018Lepší než domácí
Ostatní autori: ( Jacomo )26.01. 2018Sám k sobě
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )23.01. 2018HP kalendář - úvod