Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

HP Kalendár 2018

Lepší než domácí

HP Kalendár 2018
Vložené: Jacomo - 30.01. 2018 Téma: HP Kalendár 2018
Jacomo nám napísal:

Lily Potterová (Evansová)

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Lepší než domácí

autor: rebecca-in-blue             překlad: Jacomo              betaread: Iveta

Originál viz https://www.fanfiction.net/s/11843165/1/Better-Than-Homemade

Rating: bez omezení - humor - cca 1000 slov - období Pobertů


Shrnutí: Jak se Lily Evansová stala jednou z nejoblíbenějších studentek Horacia Křiklana? Všechno to začalo v jejím prvním ročníku hádkou o sušenkách.

Prohlášení: Postavy obsažené v tomto příběhu jsou majetkem J. K. Rowlingové, autorky Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harry Potterovi přeložili do češtiny. Autorství této fanfikce náleží rebecca-in-blue. Ani příběh, ani jeho překlad, nevznikly za účelem finančního zisku.

PP: Chtěla jsem Lily k narozeninám nadělit nějakou povídku, kde by ji:
- James Potter neotravoval zvaním na rande
- Severus Snape tajně nemiloval
- Voldemort nezabil
- Petunie neubližovala svou nenávistí
- Pobertové neškádlili
Věřte, byl to problém, ale našla jsem. Povídka je sladká - jako domácí sušenka. Vychutnejte si ji :-D

***


Pohodlný život v Bradavicích Horaciu Křiklanovi náramně vyhovoval. Nešlo jen o vynikající plat a šanci ovlivňovat mladé lidi; byla tu také spousta drobných výhod, které s sebou tato práce přinášela. Studenti museli jíst takové jídlo, které domácí skřítci v kuchyni připravili pro Velkou síň, a přestože všechno, co vytvořili, bylo výtečné, profesoři měli ještě tu výsadu vyžádat si pokrmy, které jim chutnaly. Mohli si je nechat přinést k učitelskému stolu během společného stolování nebo nechat přemístit přímo do svých kabinetů. Křiklan toho využíval poměrně často, protože si říkal, že je důležité mít u sebe nějaké delikátní dobroty pro případ, že by se zastavil někdo důležitý - nebo potenciálně důležitý.

Jedno podzimní odpoledne kráčel ze třídy do svého kabinetu s plechovkou čerstvě upečených zázvorových sušenek a míjel skupinku prváků - většinou nebelvírů a mrzimorů - kteří se učili na trávníku na nádvoří. Několik z nich hladově vzhlédlo, protože sušenky zavoněly, čemuž se nemohl divit - voněly božsky. Jelikož byl teprve začátek pololetí a on stále pátral mezi novými studenty po možných přírůstcích do Křikova klubu a jelikož se cítil štědře, rozhodl se zastavit a podělit se.

"Vypadá to, že jsem si toho nabral víc, než dokážu sníst," řekl, když popošel blíž ke skupince, a zvedl plechovku. "Dal by si někdo sušenku?"

Všechny děti se mlsně uculily a vzaly si po jednom kousku. Hromadně zahučely: "Děkujeme, pane profesore," a Křiklan se usmál při myšlence, čí jméno by se mohlo jednou, za dvacet let, objevit v Denním věštci u citátu "Horacio Křiklan byl mým dobrým rádcem už od prvního ročníku v Bradavicích".

"Mhm, jsou výborné," zamumlal jeden z chlapců a Křiklan dodal: "Čerstvé z bradavické kuchyně. Domácí skřítci dělají ty nejjemnější sušenky, jaké kdy ochutnáte."

V tu chvíli zrzavá dívenka, Lily Evansová - která se zdála být dostatečně bystrá pro Havraspár, ačkoliv Moudrý klobouk ji poslal do Nebelvíru - vzhlédla, jako kdyby před ni právě postavil výzvu. Ukousla si ze sušenky a při žvýkání trochu naklonila hlavu. "Cha!" zasmála se vítězoslavně a polkla. "Moje maminka dělá lepší."

Teď bylo na Křiklanovi, aby se zasmál on. Náhle viděl, proč Moudrý klobouk poslal tu dívenku do Nebelvíru. "Tak tvoje maminka dělá lepší?" zopakoval a uculil se. "Ale moje milá, nejsi ty mudlorozená?"

Lily stiskla rty, trhla rameny a přimhouřila zelené oči. "No a?" vybídla ho.

"Inu, jsem si jistý, že sušenky od tvé matky jsou dobré, ale musí je dělat bez kouzel, že ano? A domácí skřítci používají magii."

Byl stoprocentně přesvědčený, že proti tomuto nemůže nikdo nic namítnout, ale k jeho překvapení se Lily po tváři rozlil slabý úsměv. "Ale... ale pane profesore, nemůžete si přece opravdu myslet, že to stačí?" pousmála se, jako kdyby mu naprosto unikal smysl. "Chci říct, domácí skřítci jsou něco jako otroci, ne?"

Křiklanovi spadla čelist. Samozřejmě měla pravdu; domácí skřítci byli v podstatě otroky svých kouzelnických pánů. Byla to jedna z těch věcí, o kterých všichni věděli, ale nikdo o nich nemluvil. Koneckonců, ta stvoření si své porobení užívala, tak proč o tom mluvit? Křiklan nikdy neslyšel podat to takto nepokrytě. A jak Lily vůbec přišla na to, že domácí skřítci fungují jako otroci? Vypadalo to, že na jedenáctiletou mudlorozenou dívenku rozumí kouzelnickému světu až překvapivě dobře.

V tuto chvíli tím byl příliš udivený, tak se zeptal: "K... kde jsi o tom slyšela?"

"Hm, řekl mi to kamarád," odpověděla s trochu uličnickým úsměvem. "Chtěla jsem tím říct: vy si myslíte, že hromada sušenek vyčarovaná skřítky pro učitele, které vůbec neznají, a dělali je proto, že musí poslouchat, chutná líp než jedna dávka sušenek od mojí maminky, která věnovala čas a úsilí, aby ji udělala pro mě a moji sestru, protože chce?"

"Já si nemyslím..." začal Křiklan, ale pak zmlkl. Když to podala takto, z nějakého zvláštního důvodu se zdálo zřejmé, že sušenky od její mudlovské matky musí chutnat lépe. Poškrábal se na bradě a zkusil to znovu: "Inu, já..." Ale pak si jeden ze studentů přitiskl ruku na pusu ve snaze se nerozesmát a Křiklan nabyl dojmu, že z něj ta prvačka právě udělala blázna. Ale netrápilo ho to, protože věděl, že našel další přírůstek do svého malého klubu. Zasmál se, pohrozil Lily prstem a řekl: "Víš, moje milá, ve zmijozelské koleji se ceníme mazanosti. Myslím, že by z tebe byl dobrý zmijozel."

Lily se na tváři okamžitě objevil přehnaně zničený výraz. "Ach, tohle mi nedělejte, pane," zaprosila úpěnlivě, jako by ve strašných bolestech. "Škemrala jsem, opakovaně, u Moudrého klobouku, aby mě poslal do Zmijozelu, ale řekl, že na to dostatečně nezvládám intrikovat."

"Cha!" zasmál se Křiklan a pochechtával se celou dobu, co kráčel přes nádvoří.

***

Týden poté našel u dveří svého kabinetu balíček. Zvědavě rozevřel vzkaz připevněný navrchu a četl:

Pane profesore Křiklane,
moje maminka mi poslala dávku svých doma vyráběných zázvorových sušenek. Rozhodla jsem se s Vámi podělit, protože jsou vynikající. Ale víte, co chutná ještě víc? DŮKAZ, ŽE SE MÝLÍTE! Chacha, ochutnejte je a sám uvidíte.

Křiklan se ušklíbl. Lily rozhodně měla kuráž, to tedy ano. Vešel do svého kabinetu, otevřel balíček a našel v něm talířek se zázvorovými sušenkami. Váhal, jestli jednu ochutnat. Vypadaly nestejnoměrně a trochu hrudkovitě, jednoznačně byly připravené bez magie, a Křiklan jedl mudly vyrobené jídlo jen výjimečně.

Sáhl po malém kousku, nečekal, že na něj udělá dojem... ale byl docela dobrý. Ve skutečnosti byl vynikající. Křiklan sáhl po dalším, pak po dalším, a než se nadál, snědl téměř celý talíř. Všechny chutnaly tak skvěle, až ho napadlo, že by i mudlové možná mohli dělat dobré věci, aniž by k tomu potřebovali magii, hůlky nebo kouzla.

Ale pak se vzpamatoval a v duchu se zasmál. Neměl nic proti mudlům, ale myšlenka, že by se v čemkoliv mohli vyrovnat čarodějkám a kouzelníkům, byla absurdní.

Ale přesto, když dojedl poslední sušenku, musel připustit, že Lily měla pravdu. Její maminka dělala lepší.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Lepší než domácí Od: Densi - 02.02. 2018
To bolo veľmi pekne ... Lily je ozaj mazaná, ale pobavilo ma, že nie dosť pre Slizolin, hehe :) ale vypiekla so Slughornom riadne :D

Re: Lepší než domácí Od: sisi - 01.02. 2018
Děkuji. Líbí se mi Lili, upřímná až prostořeká. Hodně se podobá Hermioně. Asi je to nějaký společný rys nebelvírských děvčat narozených u mudlů. Bránila nejen maminčina sušenky pečené s láskou, ale i práva skřítků, nebo aspoň tou měrou, že ví, že jsou pro kouzelníky otroky. Směju se, jak Lili nechává balíček sušenek u dveří do Křiklanova kabinetu, je to z paradygmetického úhlu pohledu poněkud Hujerovské, ale od Lili asi spíš otázkou posouzení kvality sušenek, důkazní materiál, je průkazným. A fungvalo to. A nechat cokoliv ležet před Horaciem na talířku si přímo žadoní o snězení. Děkuji čarodějky. Krásná povídka.

Re: Lepší než domácí Od: MichelleF - 01.02. 2018
Teda, tahle povídka zahřála mé mateřské srdce.. a že to zrovna dnes potřebuju, děkuji

Re: Lepší než domácí Od: Elza - 31.01. 2018
Vždy jsem uvažovala o tom, co se stalo rodičům Lily a Petúnie - a samozřejmě i rodičům Jamese. Kolik jim mohlo být, když Harry osiřel? Evansovým možná ještě ani ne 50... Přesto všichni po smrti. :( Škoda. Díky, Jacomo!
Re: Lepší než domácí Od: Jacomo - 31.01. 2018
Ano, JKR všechny Harryho prarodiče "pohodlně" odklidila do hrobu a přitom mají takový potenciál. Ještěže máme fanfiction :-) Díky, Elzo!

Re: Lepší než domácí Od: zuzule - 31.01. 2018
Mnam, hned bych si taky dala :) Dekuju!
Re: Lepší než domácí Od: Jacomo - 31.01. 2018
Zdá se, že povídka působí na mlsné jazýčky :-) A to jsem kupodivu při překládání nic neuždibovala :-))

Re: Lepší než domácí Od: kakostka - 30.01. 2018
Ty jo, to je snad nejhezčí povídka s Lily Evansovou/Potterovou, co jsem četla. Žádná ušláplá chuděrka, žádná mrcha, případně lehce vypočítává osoba přehlížející, jako se Pobertové chovají k ostatním. Prostě chytrá holka, co měla kuráž a navíc dokázala ocenit výborné jídlo. A ještě to uměla s Křiklanem:-))) děkuju za krásný příběh, moc jsem si ho užila. A jasně, že domácí je domácí... A Margaretino pokračování má něco do sebe, včetně páté chuti - bleee. Křiklan se měl rád a dopřával si, takže jít na něj přes jídlo je velmi mazané.
Re: Lepší než domácí Od: Jacomo - 31.01. 2018
Sladká, nevinná Lily, která ještě neví, jak na ni bude osud zlý. Je kamarádka, trochu přidrzlá a ještě jednou nohou ve svých mudlovských kořenech. Milovala jsem ji překládat - a Křiklana ostatně taky. O to víc mě těší, že má takový úspěch. Díky, kakostko!

Re: Lepší než domácí Od: martik - 30.01. 2018
Tak tady mi je Lily opravdu sympatická. Škoda, že je to jen výjimka. Zázvorové sušenky bych si dala. Díky, Jacomo.
Re: Lepší než domácí Od: Jacomo - 31.01. 2018
Hledala jsem jinou Lily a tahle je skutečně povedená. A sladká. Děkuju, martiku!

Re: Lepší než domácí Od: luisakralickova - 30.01. 2018
Moc hezká mňamka, je vidět po kom měl Harry zmijozelské tendence, ale hubatá byla Lily asi víc:) Díky za překlad.
Re: Lepší než domácí Od: Jacomo - 31.01. 2018
No jistě, ty jsi na to kápla! Kdepak od Voldemortova viteálu - zmijozelský byl Harry po mamince! :-)) Děkuju!

Re: Lepší než domácí Od: margareta - 30.01. 2018
A profesor se brzy přesvědčil, že nejen sušenky mají mudlové lepší. To když k další zásilce lahodného pečiva, kterou mu Lily se zlomyslným úsměvem opět darovala, byl přibalen i polotovar asijské nudlové polévky, ochucené ,pátou chutí ', alias glutamátem, kterého si pan Evans přivezl ze světové války značnou zásobu a který od té doby paní Evansová musela přidávat skoro do všeho. Profesor ochutnal a byl ztracen. Začal pátrat, v čem to vězí, že se toho nemůže dojíst a v zoufalství přizval k výzkumu i kolegyni bylinkářku Prýtovou. Ta okoštovala jedno i druhé a ihned se zařadila do fronty. Okamžitě začala po večerech vyrábět domácí sušenky a když se Horaciovi konečně podařilo extrahovat glutamát, už se jen cpali a cpali. Skřítci byli celí pyšní, jak jim hradní kuchyně chutná, jak baculatí. Minerva se sice už nad jejich barokními tvary párkrát zamyslela, ale vysvětlila si to tím, že zatímco oni nevytáhnou paty z laboratoře, ona a ostatní se udržují fit pomocí whisky, ogdenské a sherry a neustálým naháněním studentů po chodbách a okolí. Pokud neprotestoval Brumbál... Ten pravdu znal, ale mlčel. Sám ujížděl na kyselině citronové a tak si jen tiše metl před vlastním prahem a nikdy nic neprozradil. A Lily, která teď dostávala z lektvarů a bylinkářství samá véčka, byla ta poslední, kdo by ten skvělý status quo hodlal porušit. P.s.No vidíte, zase mi jich bylo líto. A Lily to udělala určitě naschvál, protože zaprvé v obou předmětech propadala a zadruhé chtěla dokázat, jak se klobouk těžce zmýlil, když ji odmítl zařadit do Zmijozelu! Mockrát děkuji za prima povídku! Jsou to velmi zajímavé náhledy z druhé strany! Tėším se na další! Díky!
Re: Lepší než domácí Od: Jacomo - 31.01. 2018
Margareto, geniální jako vždy. Tvé sequely jsou nedostižné, vždycky se na ně s čarodějkami moc těšíme. Už jen kvůli nim stojí za to hledat neotřelá témata a páry. Slibuju, že na tom budu pracovat :-) Díky!

Re: Lepší než domácí Od: Lupina - 30.01. 2018
Jé, to bylo milé. Samozřejmě, že domácí jsou lepší. A přidrzlá Lily se mi líbí. V pozdějším věku k ní mám výhrady, ale tady byla sladká :-) Děkuji, Jacomo!
Re: Lepší než domácí Od: Jacomo - 31.01. 2018
Jo, přesně tak, chtěla jsem trochu jinou Lily a tady se fakt povedla. Díky!

Re: Lepší než domácí Od: denice - 30.01. 2018
Opravdu sladká povídka - tuhle Lily bych měla ráda :-) Jestlipak Křiklan vyloudil další dávku? Třeba pod záminkou, že měl příliš malý vzorek ke srovnání? Díky.
Re: Lepší než domácí Od: Jacomo - 31.01. 2018
Lily je tu sladká a nevinná, i když trochu přidrzlá. Já myslím, že mlsný Křiklan si určitě nějaký důvod našel :-) Díky!

Re: Lepší než domácí Od: Ganlum - 30.01. 2018
Jacomo, díky za příjemný kousek! Zpříjemnila jsi mi odpoledne v práci.
Re: Lepší než domácí Od: Jacomo - 31.01. 2018
To mě těší, tohle je na překladatelské práci ta nejkrásnější odměna.

Re: Lepší než domácí Od: JSark - 30.01. 2018
Mňam, dala by som si. Rozhodne muklovské. Je to zlaté, hlavne ako sa chúďatko sťažovala, že ju ten mizerný klobúk nechcel dať do slizolinu. :)
Re: Lepší než domácí Od: Jacomo - 31.01. 2018
Ano, Lily je tu roztomilá a dobrá kamarádka.

Prehľad článkov k tejto téme:

Backroads : ( Jacomo )31.12. 2018Komplot
Rita Arabella Black: ( Jacomo )12.12. 2018Poprvé
articcat621: ( denice )12.12. 2018Něco dobrého
Eaving Mal: ( arabeska )06.12. 2018Pavoukomilové
bananacosmicgirl: ( denice )29.11. 2018Bubáci
Jewels5: ( arabeska )03.11. 2018Rebel
Unspoken Tragedy: ( Jacomo )30.10. 2018Noc pro pomoc
darkbloodylegs: ( Jacomo )17.10. 2018Poslední dárek od Hedviky
Dark Angel Of Sorrow: ( Gift )17.10. 2018U barové stoličky
hermin22: ( Jacomo )04.10. 2018Rodina
coffeeonthepatio: ( martik )04.10. 2018Frustrace
Queenie´s Broken Hea: ( Jacomo )26.09. 2018Moc
Julia Claire: ( Jacomo )25.09. 2018Výrobce hůlek
HarnGin: ( Jacomo )19.09. 2018HJG: Nejchytřejší čarodějka?
Queen of Cheesecake: ( Jacomo )26.08. 2018Velice kvalifikovaná čarodějka
teslasgirl: ( Gift )22.08. 2018Co má Percy rád
Mutant Horse: ( Jacomo )11.08. 2018Velice vydařená omluvenka
TheMarshmaloWizardGh: ( Jacomo )31.07. 2018Sázka
Scattered Logic: ( Jacomo )30.07. 2018Maličkost
Solora Goldsun: ( Jacomo )28.06. 2018Začátek Dobbyho příběhu
Minnionette: ( Jacomo )23.06. 2018Být divný je normální
DangerMouse: ( Jacomo )05.06. 2018Draco a jeho opravdu hodně špatný a příšerně blbý den
Gravidy: ( Jimmi )05.06. 2018Temné tajomstvo
FancifulRivers: ( Gift )15.05. 2018Společná odpoledne
lazy_neutrino: ( Jacomo )15.05. 2018Ruce lékouzelníka
milkman6478: ( Gift )28.04. 2018Konzultační hodiny
Jack of the North: ( Gift )01.04. 2018Co se doma uvaří, to se doma sní
Hippie Jade: ( Jacomo )27.03. 2018Harryho první slovo
SilverWolf7007: ( Jacomo )10.03. 2018Jednou za měsíc
Ostatní autori: ( Jacomo )09.03. 2018Dát lidem to, co chtějí
Ostatní autori: ( Jacomo )01.03. 2018Vzestup klanu Weasleyů
Ostatní autori: ( Jacomo )13.02. 2018Květina v jejích vlasech
Ostatní autori: ( Jacomo )06.02. 2018Otec a syn
Ostatní autori: ( Jacomo )30.01. 2018Lepší než domácí
Ostatní autori: ( Jacomo )26.01. 2018Sám k sobě
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )23.01. 2018HP kalendář - úvod