Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Aktivistka

5. kapitola

Aktivistka
Vložené: solace - 29.01. 2018 Téma: Aktivistka
solace nám napísal:

Aktivistka

Autor: Rilla

Preklad a banner: solace

Originál: The Activist

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

5. kapitola

 

Vyše týždňa pracovali spolu v relatívnej harmónii. Snape dokázal udržať kuchyňu dobre zásobenú a s pomocou Filcha rozšíril zoznam bezpečných úkrytov. Rokfortský školník bol prekvapujúcim spojencom Hermioninej organizácie a ona si uvedomila, že šmuklov mala vziať do úvahy oveľa skôr. Ukázalo sa, že väčšinu z nich zákon šokoval. Zdalo sa, že ich považuje za ohavnosť, ktorá sa má odstrániť prostredníctvom zmiešaných manželstiev. Filch vedel, že šmuklovia sa už aj tak cítili dosť zle a rozhodne nepotrebovali, aby im tento zákon pripomínal, že pre svojich rodičov neboli pýchou a potešením. S radosťou im poskytol mená dobrovoľníkov a jedlo.

Keď v to popoludnie dorazila Hedviga, Hermiona si ihneď všimla, že je rozrušená a nervózna. Zvyčajne bola dosť dobrým indikátorom Harryho nálady, a tak premýšľala, čo sa stalo, že je v takom stave. Keď roztvorila list, ktorý priniesla, bolo to jasné.

 

Hermiona,

zlé správy! Na ministerstve si všimli to množstvo zmluvne viazaných muklorodených čarodejníc, ktoré zmizli v poslednom čase a chcú ťa dostať z úkrytu. Rona s Lunou dnes ráno zatkli. Nikto mi nepovie, z čoho konkrétne sú obvinení. Nechcú, aby sa k tebe dostali akékoľvek informácie. Myslím, že to robia, aby ťa odtiaľ vystrnadili. Artur a Molly sa proti tomu vzbúrili. Mala si vidieť dnešnú titulnú stranu Sršňa! Lunin otec je vážne naštvaný. Mrzí ma, že ti to všetko posúvam, ale nikto z nás nevie, akým smerom sa pustiť ďalej. Teraz sa nemôžeš vrátiť; okamžite by ťa zatkli za to, že si sa odmietla vydať za Snapa. Kiežby som mal viac odpovedí, Hermiona. Dnes popoludní sa porozprávam s Dumbledorom, ale nezdá sa, že by veľa zmohol.

Maj sa, 

Harry

 

Hermiona plesla list na stôl a zavrčala: „Jednoducho fantastické!“

„Problém?“ spýtal sa Snape stojaci vo dverách.

„Je koniec. Musím sa vrátiť. Rona s Lunou dnes ráno zatkli.“

„Večná altruistka, však?“

„No a čo by som mala podľa vás robiť? Nechať ich zhniť vo väzení, lebo sa priveľmi bojím vystúpiť a čeliť obvineniam?“

„Ani náhodou, ale vzdávate sa dosť rýchlo, nie?“

Povzdychla si. Neznášala, že mal pravdu. V priebehu minulého týždňa sa zdalo, že sa jeho rady stali ešte užitočnejšími a nechcela si priznať, že bola odkázaná na jeho pomoc. Vedela, že naďalej nemôže robiť všetko sama, ale žiadať o pomoc pri veľkých projektoch nebolo jej silnou stránkou. Mala rada všetko pod kontrolou.

„Viem, že obvinenia proti Ronovi a Lune sú prinajlepšom nepresvedčivé a môžem ich ľahko zmiesť zo stola. Problém je, že sa musím dostať na ministerstvo bez toho, aby ma zatkli. Jediný spôsob, ako to urobiť, je...“

Náhle naňho vzhliadla a Severus cítil, ako mu v žilách stuhla krv. Nemohla naznačovať... Nie, určite nie. No stále sa naňho dívala a už sa začala približovať takmer ako dravec. Urobil krok dozadu.

„Uvedomujete si, že manželstvá v čarodejníckom svete je veľmi ťažké zrušiť, však?“ spýtal sa a dúfal, že myšlienka, že ho bude mať po zvyšok života na krku, postačí, aby od toho upustila. No nestačila.

„Čarodejnícke manželstvá môžu byť skoro trvalé... ale muklovské rozhodne nie,“ odvetila a na tvári sa jej rozžiaril víťazoslávny úsmev.

„Muklovské manželstvá?“

„Áno. Prečo mi to nenapadlo skôr? Zákon nehovorí nič o type manželstva a čarodejnícky svet muklovské manželstvá uznáva. To je perfektné! Dnes večer sa môžeme vziať, zajtra zájsť na ministerstvo a potom sa čo najskôr rozviesť.“

Zhlboka sa nadýchol. „Myslíte to naozaj vážne?“

„Ó, áno! Je to jediná možnosť. Severus, celý týždeň mi hovoríte, že mi chcete pomôcť. Teraz máte šancu. Ak Rona s Lunou dostanem von, bude to pre PAROM obrovské víťazstvo.“ Ignorovala jeho zdvihnuté obočie, keď zistil, že organizácii nezmenila meno. „Harry hovorí, že čistokrvní čakajú na vhodnú príležitosť, aby sa mohli vzájomne sobášiť, ale obávajú sa právnych dôsledkov. Keď im ukážem, že sa niet čoho báť... Prosím, Severus, žiadam vás... o láskavosť.“ Takmer sa tými slovami zadúšala.

„Ak privolím,“ riekol pomaly, „môžem si byť istý rýchlym rozvodom?“

Pohľad, ktorý mu venovala na oplátku, bol dokonale výrečný.

„Tak teda dobre, Hermiona, zdá sa, že musíme naplánovať svadbu.“

 

* * * * *

 

Obrad netrval dlho, konal sa v malej muklovskej svadobnej sieni v neďalekom meste. Hermiona premenila väčšinu tlačív a legitimácie, ktoré boli potrebné, vyhlasujúc, že muklovským spôsobom by to trvalo oveľa dlhšie a okrem toho, že vlastne ani neklamali, len trochu urýchlili proces. Severusovi sa uľavilo, keď zistil, že dievčina nemá v úmysle prijať jeho priezvisko na tak krátke manželstvo. Nepripadala mu ako ten typ, ktorý by to urobil, lenže človek si nemohol byť nikdy príliš istý.

Potom, ako boli oficiálne manželmi, Hermiona trvala na tom, aby sa zastavili po fľašu šampanského a večeru, aby to „oslávili“, hoci to v skutočnosti zdôvodnila skôr tým, že chce použiť alkohol, aby otupila ostrú realitu vzniknutej situácie. Severus, ktorý vyzeral byť rovnako ohromený myšlienkou, že sa stal „manželom“, ju len mlčky nasledoval do obchodu a potom sa premiestnili späť do chaty.

„Zajtra ráno urobíme, čo musíme a o pár mesiacov bude rozvod oficiálny,“ riekla a vyčarovala dva poháre na šampanské. „Aspoň sa nemusíme obávať klauzuly požadujúcej potomkov do dvoch rokov, rozvedieme sa dávno pred tým.“

„Aj tak by to bolo diskutabilné,“ podotkol, keď si sadol na jednu z tvrdých drevených stoličiek a vyzúval si čižmy.

„Čo tým myslíte?“

„Vďakabohu nie som schopný splodiť žiadne deti.“

„ČOŽE?“ Neveriacky naňho pozrela. Hovoril tak nenútene, že ten bod zákona musel úplne prehliadnuť. Myšlienka na manželstvo bola pre neho taká hrozná, že ani nepremýšľal nad tým, že by sa tomu všetkému mohol vyhnúť.

„Celkom príjemný vedľajší účinok spôsobený prípravou niekoľkých extrémne nebezpečných elixírov pre Voldemorta. Aj keď som si istý, že existuje zopár takých, ktorí by tým boli úplne vyradení,“ dodal na záver.

Hermiona sa prinútila zavrieť ústa a pokojne sa nadýchla. Nevedela, ako zareaguje na to, čo sa mu chystá objasniť. Ako mohol taký brilantný čarodejník prehliadnuť čosi také do očí bijúce?

„Viete, že ste to mohli ministerstvu jednoducho oznámiť. Tento zákon sa týka výlučne plodenia. Ak toho nie ste schopný, nepotrebujú vás.“

Tie slová zostali visieť vo vzduchu, až kým Severus náhle neotočil hlavu, aby sa zadíval z okna. Plecia mal meravé a bol zjavne vyvedený z miery, že znovu našla spôsob, ako mať nad ním navrch.

„Nenapadlo vám to, však?“ spýtala sa a mlčanie sa ešte prehĺbilo. „To je v poriadku. Tento zákon spôsobuje, že spanikárite a robíte veci, ktoré by ste inak neurobili. J-ja som nemala utiecť, ale i tak som utiekla. To sa mi nepodobá... Trochu som sa bála... že by som tomu neunikla. S radosťou by som išla do Azkabanu... čokoľvek pre väčšiu publicitu našej neutešenej situácie. No istým spôsobom ma znepokojovalo, že ma prinútia vydať sa za Malfoya. To by som nedokázala. Som presvedčená, že by to rád videl – prostoreká muklorodená vševedka uväznená v jeho sídle. A tá predstava o naplnení manželstva s tým...“

„Predpokladáte, že by vás chcel.“

„Pravdaže. Samozrejme, nie som čistokrvná...“

„Nie pre to, Hermiona.“ Otočil sa od okna a pozrel na ňu. „Som prekvapený, že o tom neviete. Draco Malfoy neuprednostňuje spoločnosť žien.“

„Och! Páni!“ Krátko sa zasmiala. „Potom by to bolo rovnako hrozné manželstvo pre nás oboch. A keď si pomyslím, že som sa bála, že bude mojím prvým...“

„Ste panna?“ spýtal sa neveriacky. Pomyslela si, že by mala byť trochu urazená tým, ako prekvapene zareagoval. Veď to nebolo nemožné.

„Nenechali ste ma dokončiť,“ povedala pokojne. „Bála som sa, že Draco bude prvým... mužom.“ Lenivo zodvihla fľašu so šampanským a poklopala prútikom po zátke, potom ju začala otáčať rukou.

„Zrejme ma teraz zasypete rozdielmi medzi „mužmi“ a „chlapcami“, Hermiona. Ušetrite ma detailov. Draco Malfoy už nie je...“

„Skôr rozdielmi medzi mužmi a ženami,“ odsekla a prerušila ho. „Len preto, že som nikdy predtým nebola s mužom, ešte neznamená, že som nebola s nikým. Skrátka nikdy nebola príležitosť... nie je to ľahké, keď sú vašimi najlepšími priateľmi chlapci. Oveľa menej kritizovali ženy, s ktorými som randila.“

Pobavene zodvihol obočie. „Slečna Grangerová, nemal som tušenia.“

„Myslím, že teraz už pani Grangerová,“ opravila ho so zavrčaním. Fľašu so šampanským stisla medzi stehnami a otáčala uzáver. Korok s buchnutím vystrelil z hrdla, a keď zodvihla fľašu, po zápästí jej stekal dlhý prúd bubliniek. „Tak, teraz to viete.“ Naliala šampanské do dvoch úzkych pohárov a ironicky sa naňho usmiala. „Veselú svadobnú noc!“


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 10.06. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 5. kapitola Od: JSark - 06.02. 2018
Ha! S tým manželstvom som sa trafila. :) Chudák Severus, prehliadnuť takú vec sa mu nepodobá. Téda, Hermiona sa nezdá. :D

Re: 5. kapitola Od: denice - 31.01. 2018
Dokonale gradovaná kapitola! Ministerstvo si konečně všimlo, že mu mizí chovné samice, tak zareagovalo zatčením Rona a Lenky, aniž by se obtěžovalo sdělit, za co je vůbec zavřelo. Věčná škoda, že jim Harry neposlal ty noviny! Strašně ráda bych si početla, co napsal rozzuřený Xenofilius :-) Taky se divím, proč Herminu nenapadlo, že mudlovská manželství se rozvádějí jako na běžícím pásu, to by mohlo být pro leckoho východisko. A pak jedna bomba za druhou - neplodný Severus, Draco na kluky, Hermiona na holky. Chechtala jsem se jako blázen. Hermiona dokonale přebila Severusovu kartu. Randila s děvčaty a k Severusovi se nic nedoneslo? Vážně? A on, věhlasný mistr lektvarů, že by nevěděl o nebezpečí vyplývajícím z vaření jistých lektvarů a nedokázal se proti němu chránit? Možná bych uvěřila tomu o Dracovi, ale zbytek považuji za bajky :-D Díky!
Re: 5. kapitola Od: solace - 04.02. 2018
Tiež by som bola ochotná veriť, že ten zvyšok sú len rozprávky na dobrú noc:-D Veď uvidíme... A inak celkom dobrý nápad s tým východiskom. Mali by sa nad ním poriadne zamyslieť. Veľmi pekne ďakujem za obšírny komentár, denice. Zgustla som si;-)

Re: 5. kapitola Od: Folwarczna - 30.01. 2018
Nenašla jsem smailíka, který kulí oči....
Re: 5. kapitola Od: solace - 04.02. 2018
Niekam sa zatúlal...

Re: 5. kapitola Od: Elza (nepřihl.) - 30.01. 2018
Tak manželé, hm... :) S tou indispozicí, to se ani nemusejí rozvádět!
Re: 5. kapitola Od: solace - 04.02. 2018
Máš pravdu, do dvoch rokov nemusia, ak im bude takéto usporiadanie vyhovovať;-) Díky.

Re: 5. kapitola Od: sisi - 29.01. 2018
vyjukaná jako jojo. :o) Děkuji za překlad, kapitola zabodovala. Všechno je hlavou dolů :-D Těším se na další pokračování.
Re: 5. kapitola Od: solace - 04.02. 2018
Teším sa, že kapitola boduje a autorka drží čitateľov v napätí. Vďaka, sisi:-)

Re: 5. kapitola Od: MichelleF - 29.01. 2018
Tak tato kapitola mi vyrazila dech.. Snape neplodný, Draco na chlapy a Mia lesba?? Nebo bisexualni? :-O To je tedy kombinace... jsem opravdu zvědavá,co z toho vyleze.. Děkuji za překlad
Re: 5. kapitola Od: solace - 04.02. 2018
Tak hádam z toho niečo vylezie:-D Veď uvidíme, čo si na nás autorka pripravila. Díky, MichelleF

Re: 5. kapitola Od: Jacomo - 29.01. 2018
No to jsou mi věci! Myslela jsem si, že už mě ve fanfiction nic nepřekvapí - a ejhle, Hermiona je (i) na holky! To jsem snad ještě nikde nečetla. Každopádně s potěšením kvituju, že povídka se vyhýbá klišé :-) Jsem náramně zvědavá, jak se to vyvine. Díky, solace!
Re: 5. kapitola Od: solace - 04.02. 2018
Pri troške hľadania by si určite pár poviedok našla. Mne sa to už pošťastilo;-) Autori ff sú veľmi kreatívni v každom smere. S tým klišé máš pravdu. V tejto kapitole sa mu autorka úspešne vyhla. Veľká vďaka, Jacomo:-)

Re: 5. kapitola Od: Sally - 29.01. 2018
Ó môj bože, tak tieto infomrácie pekne zamotali dej a pohnútky :D Som náramne zvedavá, ako sa to vyvŕbi, preboha veď toho je Snamione! :D Tak na zdravie! A vďaka za preklad :)
Re: 5. kapitola Od: solace - 04.02. 2018
Však hej, je to Snamione. Dúfajme... Vďaka, Sally:-)

Re: 5. kapitola Od: kakostka - 29.01. 2018
No já se taky bavila, moc. Klidně může být Mione bisexuální, připomínka, jak to mají homosexuální kouzelníci je na místě, protože by se někteří také mohli klidně vyzout:-))) ikdyž Luciusova umanutost je zarážející, pokud se Hermioně nechtěl jen pomstít. Jsem zvědavá na další vývoj. A do 4% klubu bych kromě Zlatoslava přidala i Albuse, jestli tam patří Draco, těžko říct.
Re: 5. kapitola Od: solace - 04.02. 2018
Luciusovi nešlo v prvom rade o pomstu, hlavne sa chcel dostať z Azkabanu. Podmienkou jeho prepustenia bolo, že požiada o Hermioninu ruku v Dracovom mene. Autori fanfictions celkom iste zaradili do 4% klubu všetky postavy z HP, takže ja sa už ničomu nečudujem:-)

Re: 5. kapitola Od: zuzule - 29.01. 2018
Mnooo, tak uvidime, co z toho jeste bude :p Diky
Re: 5. kapitola Od: solace - 04.02. 2018
Presne tak:-)) Díky.

Re: 5. kapitola Od: margareta - 29.01. 2018
Měl by být ještě uveřejněn výnos, jaký ministerstvo vydalo pro homosexuály. Vždyť gay a lesbička mít děti můžou, což ostatně potvrdil i Lucius, když se tak tvrdě snažil pro Draca vybojovat Hermionu. Ministerstvo by určitě lépe uspělo, kdyby rovnou přikázalo všeobecnou polygamii. Nezáleží kdo s kým, záleží na rozmnožení. Myslím, že před takovým zákonem by se nikdo neschovával; o protestech ani nemluvě! Souhlasím s Kakostkou, je to fakt mišmaš. Ale hlavní je, že se určitě ještě moc pobavíme a nasmějem! Děkuji za kapitolu a těším se na další!
Re: 5. kapitola Od: solace - 04.02. 2018
Lucius sa hlavne snažil vybojovať si pre seba slobodu. Aké boli jeho ďalšie plány s Hermionou, to netuším. V každom prípade minister očakával, že jej pristrihne krídelká. Tiež si myslím, že dôležité je, aby sme sa pri čítaní dobre pobavili a ten mišmaš je len taký chvíľkový;-) Ďakujem, margareta.

Re: 5. kapitola Od: Gift - 29.01. 2018
Nez jsem si precetla komentar od kakostky, novy vyvin udalosti me docela pobavil. Otazka samozrejme zustava, jestli je tech par detailu jen pro pobaveni, nebo jsou dulezite pro budouci dej. At tak ci tak, me se povidka stale libi. At uz je Hermiona lesbicka nebo bisexualni. (Protoze, budme uprimni, pokud byl ze sveta HP nekdo jasnym homosexualem, byl to Lockhart nebo Draco. :-)). Moc diky, solace!
Re: 5. kapitola Od: solace - 04.02. 2018
Ak ťa nový vývin udalostí pobavil, je to tak správne. Domnievam sa, že presne taký bol autorkin zámer. Teším sa, že sa ti poviedka páči a veľmi pekne ďakujem za komentár, Gift:-)

Re: 5. kapitola Od: kakostka - 29.01. 2018
Tak nevím, není to parodie? Hermiona je na holky, Draco je na kluky, Severus je neplodný....Trochu moc zvratů na jednu kapitolu, jsem zvědavá co bude dál, protože teď mám pocit, že je to nějaké překombinované...
Re: 5. kapitola Od: solace - 04.02. 2018
Humor áno, ale paródia nie. Zvraty musia byť práve kvôli tomu humoru;-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Rilla: ( solace )19.02. 2018Epilóg
Rilla: ( solace )12.02. 20187. kapitola
Rilla: ( solace )05.02. 20186. kapitola
Rilla: ( solace )29.01. 20185. kapitola
Rilla: ( solace )22.01. 20184. kapitola
Rilla: ( solace )15.01. 20183. kapitola
Rilla: ( solace )08.01. 20182. kapitola
Rilla: ( solace )01.01. 20181. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( solace )28.12. 2017Úvod