Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2017 Zlatý fond

Veselé Vánoce, Draco

2017 Zlatý fond
Vložené: Jimmi - 03.12. 2017 Téma: 2017 Zlatý fond
Jacomo nám napísal:

3. december 2017



Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Veselé Vánoce, Draco

 

Autor: draco-severus-mmm

Překlad: Jacomo                             Betaread: Calwen

Originál najdete na https://www.fanfiction.net/s/9962293/1/Merry-Christmas-Draco


Shrnutí: Náhodné vánoční setkání Rose Weasleyové a Scorpiuse Malfoye na mudlovském hřišti přiměje jejich rodiče přehodnotit svou minulost.


* * *


Malá Rose Weasleyová vesele poskakovala směrem k hřišti, které se nacházelo na konci ulice. Její matka Hermiona neochotně souhlasila, že ji tam dovolí pár minut zůstat, aby nemusela vláčet své často hlasité a protivné dítko po supermarketu. Byl Štědrý den a úroveň Hermioniny trpělivosti prudce klesala. A pár minut na hřišti jistě ničemu neublíží.

Rose se o překot rozběhla k houpačkám. Měla je ze všeho nejradši. Nezáleželo na tom, že jde o mudlovské hřiště; pro Rose byla v této roční době možnost hraní, na rozdíl od vykonávání domácích prací nebo následování matky po nudném supermarketu, výjimečnou věcí. Kromě toho ráda využívala možnosti dělat něco mudlovského, k čemuž neměla mimo chvilek se svými prarodiči mnoho příležitostí.

Seděla na houpačce jen pár vteřin, když k ní došel pečlivě upravený chlapec se zamračeným výrazem ve tváři. Rose dala nohy na zem, aby přibrzdila a posléze zastavila.

„Ahoj," řekla.

„Ahoj," řekl chlapec.

„Jak se jmenuješ?"

„Scorpius," odpověděl. „A ty?"

„Rose," představila se dívenka. „Nikdy dřív jsem tě tu neviděla.

Chlapcovo zamračení se zvětšilo. „Protože sem moc často nechodím. Moji rodiče říkají, že by dali přednost tomu, kdybych na tohle hřiště nechodil, ale neřekli mi proč. Ale teď tu nejsou a tohle vypadá jako zábava."

Rosina tvář se rozzářila. Má šanci někomu ukázat, jak zábavné by to tu mohlo být! „Je to zábava!" vykřikla. „Dá se tady toho spousta dělat. Moje mamka mě tu nikdy nenechá dlouho, ale vždycky mám čas pohoupat se na houpačce."

Scorpius se zatvářil trochu ostražitě. „Chceš říct, že se na to posadíš a necháš se houpat dopředu a dozadu?"

Rose přikývla. „Je to prima. Můžeš se vyhoupnout do opravdu velké výšky! Ukážu ti to."

Couvla hodně dozadu, aby se mohla co nejvíc zhoupnout. Scorpius s mírným úžasem sledoval, jak se rozhoupává výš a výš. Byla skoro stejně tak vysoko jako rám houpačky a že ten byl hodně vysoký!

Houpání se postupně zpomalovalo a Rose pokaždé, když položila nohy na zem, přibrzdila, až nakonec zastavila.

„Pojď sem," naléhala na chlapce, „a zkus si to."

Scorpius se zatvářil poněkud obezřetně, ale vypjal hruď a popošel ke druhé houpačce. Posadil se a napodobil Rosiny pohyby. Začal se houpat sem a tam, ale podle všeho si nebyl jistý, jak se dostat o něco výš.

„Použij řetězy," radila mu Rose. „Odtlač se od nich a vykopni nohy. Tak se dostaneš nahoru."

„Aha, díky," odpověděl Scorpius mírně podrážděně. Vypadalo to, že ve skutečnosti nechtěl, aby mu někdo radil, jak má něco dělat, ale přesto se zachoval podle toho, co mu řekla. „Hej!" vykřikl. „Funguje to!"

Rose se rozzářila: „Já vím! A můžeš se rozhoupat ještě výš. Ale dávej pozor a pevně se drž, ať nespadneš."

„Budu v pohodě," odpověděl Scorpius rychle, ale stejně se chytil pevněji.

Obě děti se houpaly výš a výš, smály se a celou dobu výskaly. Než se vrátily zpátky na zem, už se z nich stali kamarádi.

„Jdeme na kolotoč!" vykřikla Rose.

„Na co?" vykulil oči Scorpius.

„Na kolotoč, ty trdlo!" usmála se na něj Rose. „Na tenhle!"

Rozběhla se ke kolotoči a Scorpius ji následoval. „Chyť se za držadlo a utíkej jako já," poučila ho.

Scorpius přikývl: „Dobře."

Oba se chopili tyče a začali běhat kolem dokola, čímž roztáčeli kolotoč. Točil se čím dál rychleji a rychleji, když náhle Rose naskočila.

„Jůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůů!" zaječela. „Vylez nahoru, Scorpiusi!"

Podíval se na ni, jako kdyby zešílela, ale nechtěl, aby ho zahanbila nějaká holka (která se něčeho takové zcela jednoznačně nebála), a tak taky naskočil. Držel se pevně tyče a cítil, jako by měl každou chvíli spadnout, ale přesto se královsky bavil.

„Hrome!" vykřikl. „Myslel jsem, že spadnu!"

Rose se uculila. „Já vím!" odpověděla. „Myslela jsem si to taky, když jsem naskočila poprvé!"

Scorpius se usmál. Nikdy dřív si s nikým neužil tolik zábavy. Tahle rusovlasá nadšením překypující dívenka se mu vážně začínala líbit.

Vůbec si neuvědomili, že se na okraji hřiště objevily dvě mnohem větší postavy. Ti dva nestáli poblíž, ale několik metrů od sebe. A nevěděli o přítomnosti toho druhého, dokud to nezměnil jeden pohled příslušným směrem.

Draco Malfoy se zpříma zahleděl na Hermionu Weasleyovou, a pak se očima vrátil zpět ke scéně před nimi. Hermiona mu pohled oplatila, přičemž se zaměřila na výraz Dracovy tváře. Neviděla ho několik let a byla překvapena, jak se změnil. Pořád měl vysoké lícní kosti a typický výraz Malfoyů, ale nebyl v něm ten úšklebek, kterým tak opovrhovala. Působil obezřetně, možná opatrně, ale zároveň také spokojeně. Přinejmenším to nevypadalo, že by u něj scéna před nimi vyvolala nějaké nepříjemné pocity.

Podíval se na ni s mírným pobavením ve tváři. Možná šlo o výraz nedůvěry, ale nikoliv ve špatném smyslu slova. Pravděpodobně cítil totéž, co ona. Přesto byla překvapená, že působil tak mladě a atraktivně. Jeho kdysi chladné šedé oči tančily. Bylo jasné, co ke svému synovi cítí.

Hermiona se vrátila ke scéně před sebou. Děti stále ještě neměly o svých rodičích potuchy. Bylo tak krásné sledovat ta dvě dítka, jak si spolu nenuceně hrají, i když pocházejí z tak velmi rozdílného prostředí. Zdálo se hloupé, že jim v cestě stály předsudky, když mezi ní a Dracem mohlo, soudě podle jejich inteligence a společných zájmů, velmi snadno vzniknout přátelství. Jak byl dnešní svět jiný.

Otočila se zpět a zjistila, že Draco kráčí k ní, na rtech stále onen mírný úsměv. Hermiona ho chtě nechtě musela opětovat.

„Myslíš, že bychom měli ten klid přerušit?" zeptal se místo pozdravu.

Hermiona se usmála a odpověděla: „Možná bychom je mohli ještě chvíli nechat. Chudák Rose má od návratu domů tak málo šancí si hrát; vypadá, že ji to opravdu baví."

Draco přikývl: „Je pravda, že v našem okolí není mnoho dětí ve Scorpiusově věku. Nemluvě o tom, že tato část roku, vánoční večírky a podobné komedie..." protáhl do ztracena a zároveň protočil oči.

Hermiona se zasmála. Bylo zvláštní, že sdílela takovou chvíli s Dracem Malfoyem o Vánocích. Zdálo se, že i když existuje velmi dobrý důvod nazývat tuto část roku ´bláznivým obdobím´, je to také čas odpuštění. Bylo jasné, že Draco je ochoten nechat jejich minulost za nimi, a tak by měla udělat totéž.

Draco se znovu usmál, tentokrát naplno. Po zaslechnutí matčina smíchu Rose vzhlédla. „Mami!" vykřikla. „Scorpiusi! Pojď se seznámit s mojí mamkou!"

„Hej!" podivil se chlapec nahlas. „Mluví s mým otcem! Myslíš, že se znají?"

„Kdo ví," odpověděla Rose. „Možná. Pojď!"

Oba se rozběhli ke svým rodičům, právě když dospělí skončili s konverzací.

„Mami, tohle je Scorpius," ukázala Rose na chlapce. „Scorpiusi, tohle je moje mamka."

Hermiona si klekla, aby se přiblížila výškové úrovni obou dětí. „Ahoj, Scorpiusi," podala mu ruku. „Já jsem Hermiona."

Scorpius ji uchopil za ruku a místo potřesení na ni k jejímu údivu přitiskl rty v polibku. „Zdravím, paní Hermiono," řekl formálně. „Je mi potěšením, že vás poznávám."

Hermiona se zahleděla na Draca, který se uculil a pokrčil rameny. Vstala, zatímco Scorpius představoval Rose svému otci. Draco si také klekl na Rosinu úroveň a zopakoval Scorpiusovu reakci. Chování bylo určitě něco, co Draco bral vážně, a bylo milé vidět, že vštípil stejné hodnoty i svému synovi.

Draco se znovu postavil a podíval se na Hermionu. „Máš milou dceru," řekl tiše. „Je naprostou kopií Weasleye, ale má tvoje oči."

Hermiona se zasmála. „Tvůj kluk vypadá kompletně jako ty. Je hezký."

Draco se pousmál: „Grangerová, říkáš to, co si myslím, že říkáš?"

Stále se usmívající Hermiona odpověděla: „Ani náhodou, Malfoyi. A jsem Weasleyová, jasné?"

Dracův úsměv se rozšířil: „Pro mě budeš vždycky ´Grangerová´."

Hermiona chtěla odpovědět, ale nedostala šanci, protože se Draco naklonil blíž a dal jí pusu na tvář, k velkému znechucení obou dětí („Fuj! Tvůj táta políbil mou mámu!" – „Fuj! Tati! To je odporné!"). Naprosto ji tím vyvedl z míry.

„Zdá se hloupé, že naše minulost byla naplněná takovou nenávistí. Nechci v tom pokračovat. Veselé Vánoce, Hermiono."

Hermiona se na Draca zadívala. V jeho tváři nebyla známka žádného výsměchu, jen respekt.

Vzala ho za ruku a stiskla ji. „Děkuju," pronesla srdečně. „Naprosto s tebou souhlasím. Veselé Vánoce, Draco," řekla významně. „A všechno nejlepší do nového roku." Neochotně pustila jeho dlaň, ale předtím, než se tak stalo, zvedl její ruku a sklonil hlavu, aby ji jemně políbil. Skutečnost, že při tom sklopil oči, jí řekla víc než jeho slova. Kdyby mezi nimi přetrvávalo ještě nějaké nepřátelství, zachoval by oční kontakt.

Draco zvedl hlavu a upřeně se na ni zadíval. „Nápodobně," zamumlal tiše.

Obě rodinky se vydaly svou cestou. Když se Hermiona v jedné chvíli ohlédla, uviděla, že se i Draco otočil a usmál se na ni a Scorpius se díval na Rose, která na něj vyplazovala jazyk. Oplatil jí to úsměvem.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 23.02. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Veselé Vánoce, Draco Od: luisakralickova - 05.12. 2017
Milé a plné budoucích příslibů, pokračování krásně završuje. Díky za připomenutí:)

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: solace - 05.12. 2017
Roztomilá vianočná poviedočka. Rada som si ju prečítala aj druhýkrát. Veľmi pekne ďakujem, Jacomo.

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: sisi - 03.12. 2017
Má ty dobroto, kolik těch ryšavců bude? Množí se jako na povel. To musí být nějaký rodinný reflex, nebo snaha o přežití. Ještě že Malfoyové dokáží zachovat dekorum a věnují se výchově jediného dědice naplno. Pak má tak dobré vychování, že to i Hermionu překvapí, a Rose se zmůže jen na vyplazený jazyk na rozloučenou. Tomu se říká letmý pozdrav, nebo přání k vánocům, svátkům pokoje, pohody a míru? Dobrá, Malfoyové asi slaví tradiční slunovrat, saturnálie, nebo bacchanálie, ale princip smíření a klidu zbraní platí i u nich, ne? Dík za překlad, užila jsem si mentální - klidný vánoční nákup v samoobsluze s Hermionou: "Vanilkový cukr, badián, pepř, kam to asi přestěhovali, že by koření bylo u polévek, nebo až za pultem s čerstvou zeleninou? Tak jinudy, tady je mouka, cukr, těstoviny, chleba a pečivo, koupím jim ty trubičky, co zmizí hned ze stolu. Ale ne, mandarinky se začínají kazit, raději vezmu konzervované, profesor Snape by asi reptal, kdyby viděl, jak se čerstvé ovoce zavařuje do plechovek, ale nám chutnají a v dortíku budou výborné. Ano, tady je malinový pudink, a smetana ke šlehání, to se bude hodit na svačinku a ke kávě. Harry by si asi pochutnal na čemkoliv, ale Ron je mlsnoun, tomu se musí podstrojovat delikatesy den co den. A to máme za sebou válku, putování, odříkání si a víme, že ani chleba neroste na stromě a nemůže být zadarmo. U Merlina! Vajíčka! Cože, zase zdražila? To nemyslí vážně, odkud to vozí, tak drahé? Možná jsou v bio kvalitě, ale kvantita podle mého neodpovídá kvalitě. Ty žloutky mají moc vybarvené, bílek se sráží ještě před vyklopením na pánev, skořápky prasknou jako nic. No raději již pojedu, Rose je na parku, musím pro ni. Taková dlouhá fronta u pokladny! Tak to ne, jsem čarodějka,pomohu si kouzly. Přičaruji další pokladnu s milou, prodavačkou. Tak, vidíte, žádné stání ve fontě, milá paní mito všechno pěkně naložila do tašky, a tradá do parku." Díky za překlad, těší mě usmíření Hermiony a Draca, jako i seznámení Rose a Scorpiuse. Jsou milí.

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: denice - 03.12. 2017
Jsem zvědavá, jestli mě tahle povídka někdy přestane dojímat. Navozuje mi takovou smířlivou, pravou adventní náladu. Díky, čarodějky!

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: martik - 03.12. 2017
Tuhle jsem neznala, ale z chutí jsem ji přečetla a našla si i pokračování. Vánoce jsou prostě svátky míru a pohody. A to platí i pro tuto čtveřici. Děkuji, Jacomo.

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: Lupina - 03.12. 2017
Tak tuhle jsem našla já, takže zlatý:já=2:1 ;-) Ale bylo potěšením si ji přečíst znovu ve Tvém krásném překladu, Jacomo. Děkuji i po letech :-)

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: margareta - 03.12. 2017
Je to milá povídka, jen trochu nedokončená. Autorka se měla ještě zmínit, jak se na to díval Ron, když mu Rose povyprávěla, s kým se tak dobře bavila a o té puse, co dostala mamka. A Scorpius doma asi taky nemlčel! Možná by to bylo i na delší pokračování. Nebo aspoň ještě na jednu kapitolu. Děkuji! Povídka se mi líbí.
Re: Veselé Vánoce, Draco Od: Neprihlásený - 03.12. 2017
Ono to vlastně pokračování má. Nevím, jestli i to je ve Zlatém adventu, tak sem přidám odkaz http://hppreklady.sk/comment.php?comment.news.457 Díky za komentář, margareto!
Re: Veselé Vánoce, Draco Od: Jacomo - 03.12. 2017
Omlouvám se, Jacomo se neumí přihlásit :-)
Re: Veselé Vánoce, Draco Od: Jimmi - 03.12. 2017
Keď som to vyberala, tak som pokračovanie čítala v originále s tým, že ti napíšem, kedy ho preložíš. Takže ma advent zase dostal. A mimochodom, nikto nevie, čo pôjde v dramionkách :) Zoznam sa našiel neskoro, musela som improvizovať.

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: gleti - 03.12. 2017
I po druhém čtení vyvolal úsměv.

Prehľad článkov k tejto téme:

luckei1: ( Jimmi )24.12. 2017Začarovaný les
GinnyW: ( solace )23.12. 2017Do tretice všetko dobré
Alisanne: ( gleti )22.12. 2017Pudding Combat
scarlettcat: ( Jacomo )21.12. 2017Perníčková patálie
ZukoLuver: ( Lupina )20.12. 2017Blondýnka
Alisanne: ( gleti )19.12. 2017Vřelé rodinné uvítání
Čerešňa: ( solace )18.12. 2017Prvýkrát
Atiana Gray: ( larkinh )17.12. 2017Pod rouškou noci
YenGirl: ( Patolozka )16.12. 2017Otočte se, abyste mohl dostat svůj dárek
AkashaTheKitty: ( Jimmi )15.12. 2017Keď niekto uhlie dostane
Arevik: ( solace )14.12. 2017Vianočný zázrak
Torino10154: ( tiberia )13.12. 2017Předvánoční šílenství
Marmalade Fever: ( Rapidez )12.12. 2017OTRAVOVAT NEPŘESTANU, BRNKNI MI
Imhilien: ( marci )11.12. 2017Ne tak docela šťastné Vánoce
Barkeeper: ( kopapaka )10.12. 2017Trest
eevilalice: ( denice )09.12. 2017Kdy nastane zítřek?
MomoDesu: ( Lupina )08.12. 2017Jen vzhlédni
Faerie Princess Of D: ( tiberia )07.12. 2017Vánoční blues
Ningloreth: ( holloway )06.12. 2017Dobře připravené Plány
SouthernWich69: ( Florence )05.12. 2017Návštěva sirotčince
alliekatgal: ( tiberia )04.12. 2017To se mohlo stát jen tobě
draco-severus-mmm: ( Jacomo )03.12. 2017Veselé Vánoce, Draco
WatchersGoddess: ( larkinh )02.12. 2017Samomluva bývalé studentky
Cheryl Dyson: ( marci )01.12. 2017Týmový duch