Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Svéhlavý mazlíček

Kapitola 18. Paprsek světla

Svéhlavý mazlíček
Vložené: denice - 12.10. 2017 Téma: Svéhlavý mazlíček
denice nám napísal:

Svéhlavý mazlíček

The Wayward Familiar

Autor: Freya Ishtar    

Překlad: denice     Beta: Jimmi a Sevik99     Banner: arabeska

                                                     Originál

                                                                             Rating 13+
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Kapitola 18. Paprsek světla

 

Všechny svíce vznášející se ve Velké síni se rozsvítily několik vypjatých okamžiků poté, co, jak se zdálo, docela samy zhasly. Stalo se to jen zlomek vteřiny před tím, než se mohla tichá panika, přelévající se přes stoly davem studentů i profesorů, skutečně vymknout kontrole.

V rozsáhlé síni vzplálo světlo, právě když se ústa otvírala ke křiku a těla se napínala, aby se vymrštila z lavic. Všichni si přikrývali oči, trhali sebou a zhasínali hůlky. Ohromené ticho pokračovalo, i když si jejich oči přivykly světlu. Ruce odtahovali z tváří a zmateně, vyplašeně se rozhlíželi kolem. Ginny se naklonila a s povzbudivým stisknutím stáhla Hermioninu ruku pod stůl.

Hermiona si s ní vyměnila pohled, než otočila hlavu a očima vyhledala profesorku McGonagallovou. Trochu pohnula krkem, jako to dělávala, a potěšila ji váha Draca, stále stočeného podél jejího límce.

Byla vyděšená, že ho někdo poznal - vždyť mohli proklouznout tou náhlou temnotou a odvléct ho od ní. K její úlevě ji už profesorka sledovala. Hermiona s výmluvným výrazem ve tváři pokývla k dvoukřídlým dveřím. Měla by teď odejít?

Ale McGonagallová zavrtěla hlavou. V obličeji se jí mísila výstraha s podrážděním. Výstraha před náhlým odchodem, uvědomila si Hermiona. Co kdyby někdo čekal na jakoukoli reakci. Podráždění nad incidentem samotným.

Hermiona nervózně polkla a povedlo se jí nepatrně děkovně přikývnout, při tom se snažila zachovat klid. Ředitelka vstala, obešla profesorský stůl a vystoupila na stupínek.

Pročistila si hrdlo a promluvila přísným hlasem. Nepotřebovala ho zvyšovat, ani použít žádné magické prostředky k zesílení, aby ji slyšel každý z přítomných studentů. „Řeknu to jen jednou. Kdokoli je zodpovědný za tento žert, má čas do konce zítřejšího vyučování, aby se přiznal.“

Napětí v Hermionině šíji trochu povolilo. Ředitelka zahrála tuhle šarádu, to bylo dobré. Stále ještě neměly sebemenší představu, jaké činy nebo slova by je mohly prozradit, a této nejistoty se obávala nejvíc.

„Jestliže se přiznáte sami, dostanete jenom školní trest, ale...“ Na okamžik se odmlčela a s přísným výrazem pohlédla na kolejní stoly před sebou. „Jestliže budu donucena zjišťovat, kdo je za to zodpovědný, důsledky přimějí dotyčné osoby, aby si školní trest přály.“

Zbytek nedělní večeře proběhl bez dalších rušivých událostí. Hermiona jen doufala, že nebude podezřelé, jak se kolem ní Ron, Harry a Ginny ochranitelsky seskupili, když po jídle odcházeli do nebelvírské věže.

 

xxx

 

Draco, zahrabaný pod přikrývkami Grangerové a znovu naslouchající bušení jejího srdce, se nepřestal cítit vylekaně. Ten zvuk, který se rozlehl Velkou síní těsně předtím, než nastala tma, se mu dostal až do morku kostí. Od té doby se nedokázal doopravdy uklidnit.

Vyskakoval při každém zvuku. Jakékoli zapraskání a zavrzání ve starých hradních zdech kolem způsobilo, že se jeho malé chlupaté tělíčko přikrčilo. Potřásl hlavou, odhodlaně se stulil do klubíčka nad dívčiným bušícím srdcem a zavřel oči. Položil si hlavu na její noční košili, stočil krk tak, aby jedním uchem spočinul na její hrudi a druhé si přikryl přední tlapkou.

Pak se v této poloze, jediné opravdu pohodlné pro fretku, pokusil uvolnit dost na to, aby dokázal usnout.

Samozřejmě, přiznal si neochotně, pravděpodobně velmi pomáhalo vědomí, že je přitulený ke Grangerové.

 

xxx

 

„Nemyslím, že mě to překvapuje,“ řekla Hermiona druhý den po vyučování a položila Draca na stůl kvůli dalšímu testu. „Nikdo se nepřizná k žertu, když se snaží zakrýt něco horšího. Nemohou riskovat odhalení kvůli tomu, že na sebe upoutají pozornost.“

Ředitelka, která rozkládala svitky ležící před ní – na prvním byla další zkušební metoda, druhý obsahoval poznámky z  předchozích testů - přikývla. Z hloubi svého hábitu vytáhla hůlku, upřela pohled na první svitek a začala Draca zkoumat.

„Slečno Grangerová, musíme si uvědomit, že právě teď pozorujeme události z pokřiveného úhlu pohledu.“

Draco hleděl z jedné čarodějky na druhou a pokoušel se porozumět, o čem to mluví.

Hermionino obočí na vteřinu vylétlo vzhůru, než přikývla. „Vzhledem k událostem okolo Draca hledím na všechno, co se děje, jako na nějak spojené s ním, i když to spolu vůbec nemusí souviset.“

McGonagallová na ni pohlédla přes obrubu brýlí a přikývla.

K sakru, Dracova malá fretčí tlamička svěsila koutky, jak se snažil příliš se neušklíbat. Nebylo to snadné, test ho lechtal. Ale nebylo divu, že si to Hermiona, která byla každopádně ta jediná, jež dokázala získat lepší známky než on, uvědomila.

Minuty, během nichž McGonagallová točila hůlkou tímto způsobem, ubíhaly a ona si volnou rukou zapisovala poznámky.

Po náhlých pohybech, které nutily trhat sebou Hermionu i fretku, se ředitelka vzpřímila.

„Paní profesorko, co se děje?“ ptala se Hermiona, když ředitelka rychle načrtla nové poznámky a utrhla ze svitku další kus pergamenu.

„Mám to! Nejedná se o typické prolomení kletby. Potřebujeme lektvar. Proto jsme nemohly najít odpověď, slečno Grangerová. Na problém jsme nehleděly správně!“

Kaštanové oči se široce rozevřely, když Hermiona  uchopila útržek a přikývla. „Samozřejmě že ne! Nikdo by nepomyslel na prolomení kouzla lektvarem, to je zcela neobvyklé!“

„Přesně tak. Teď jděte za profesorem Křiklanem a nechte to připravit. Pokud by se ptal i přesto, že jsem mu žádost poslala , řekněte mu, že pracujete na zvláštním projektu a víc mu nemůžete říct. Zůstanu s panem Malfoyem.“

„Ano, paní profesorko.“ Hermiona zvedla fretku a přiblížila si ji k obličeji tak, aby se jejich pohledy setkaly. „Slyšíš? Brzy budeš člověkem. Velice brzy!“

Draco se natáhl a dotkl se jejího nosu špičkou čeníšku.

Skousla si ret a s úsměvem plným slz ho podala ředitelce, pak se rozběhla ke dveřím.

V tichu, které nastalo po jejím odchodu, se Draco zamyslel nad tím zvláštním pocitem v hrudi. Když ho zvedla, podívala se na něj a řekla mu, že tato noční můra za chvíli skončí, její oči se na něj smály. A v těch očích byly slzy. Bylo by opravdu možné, aby z jeho návratu do lidské podoby byla tak šťastná, že by se rozplakala? Myslet na něco podobného ho rozechvívalo tím nejkrásnějším způsobem.

Profesorka vydechla našpulenými rty, usedla a přitom fretku stále ochranitelsky držela.

Draco zvedl hlavu a podíval se na ni. Dávala mu pěkně zabrat, ale na druhé straně se domníval, že ani on nic neulehčil. Navzdory všemu mu opravdu pomohla.

Možná by měl dát najevo, že si cení její starostlivosti.

Když viděla, jak se fretka natahuje k její tváři, zvedla obočí a zabodla do ní oči. „Ani na to nepomyslete, pane Malfoyi.“

Prudce svěsil hlavičku. Upřímně řečeno, ne že by momentálně toužil dát té staré ženě přátelský polibek na tvář.

 

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 23.03. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola 18. Paprsek světla Od: Vai - 14.10. 2017
Malfoy chtěl líbat McGonagalovou cha cha cha... jsem ji na konci minulé kapitoly myslela, že jej dostanou a místo toho v tomto díle se vše už vyřeší :D
Re: Kapitola 18. Paprsek světla Od: denice - 16.10. 2017
Když to vidím takhle napsané, představuji si Draca v lidské podobě - ale to by asi k něčemu podobnému nesebral odvahu :-D Děkuji.

Re: Kapitola 18. Paprsek světla Od: sisi - 13.10. 2017
Je tu mé dilema, jestli přát Dracovi rychlý zvrat prokletí a návrat do lidské podoby, nebo si sobecky přát nějaké potíže při kouzlení a věřit v další a další kapitoly ke čtení. Asi se rozhodnu pro první variantu a nebudu chtít nechat hrdiny příběhu trápit. Nakonec je tu dost velký výběr krásných příběhů se šťastným koncem a tudíž čitelných. V tomto příběhu chybí profesor Snape schválně, nebo je na dovolené?Děkuji za překlad.
Re: Kapitola 18. Paprsek světla Od: denice - 16.10. 2017
Vzhledem k tomu, že ještě nejsme ani v polovině příběhu, nás pár potíží ještě čeká, ale jak pěkně napsala v komentáři výše Lupina, odfretčení se blíží ;-) Obávám se, že profesor Snape je v tomto příběhu zcela kanonicky mrtvý. Děkuji.

Re: Kapitola 18. Paprsek světla Od: omnes-seethis - 13.10. 2017
Tak to bylo kruté, Minervo :D Díky za překlad.
Re: Kapitola 18. Paprsek světla Od: denice - 16.10. 2017
Kruté, ale prozíravé :-) Děkuji.

Re: Kapitola 18. Paprsek světla Od: Lupina - 12.10. 2017
A měl ji líbnout na tvář. Minerva by to ustála :D Už se schyluje k odfretčení... Děkuji!!!
Re: Kapitola 18. Paprsek světla Od: denice - 16.10. 2017
Možná ustála, ale on by si pak o sobě a kouzlu své osobnosti moc myslel, potvůrka malá chlupatá :-) Děkuji.

Re: Kapitola 18. Paprsek světla Od: Jacomo - 12.10. 2017
Máme doufat, že se Draco brzy stane zase člověkem? Nebo se toho máme obávat - mohly by mu hrozit další kletby, i když by tato byla zvrácena. Nebo něco horšího, protože útočníci si nemusí být jistí, že je skutečně nezahlédl. Safra, stále víc otázek než odpovědí... Ale ten konec byl sladký - zejména Minerva mě pobavila :-) Převeliké díky za překlad, "pachatelky" :-))
Re: Kapitola 18. Paprsek světla Od: denice - 16.10. 2017
No, do konce máme ještě docela dost kapitol, takže čekají nějaké odpovědi, ale taky další záhady. Minerva tu byla kouzelná - dokonale si zachovala tvář. I když já bych na jejím místě nebyla tak nekompromisní... Děkuji!

Re: Kapitola 18. Paprsek světla Od: margareta - 12.10. 2017
Skvěle napsané! Je typické, jak lidé vnímají náhlé omezení jednoho ze smyslů. Pokud přestanou vidět, mají tendenci křičet a zmatkovat. Asi aby se ubezpečili, že ostatní smysly mají v pořádku a funkční, i když je jim to v dané chvíli houby platné. A je typické, jak různě vnímají postižení toho druhého. Zatímco Hermiona s přáteli vnímají Draca většinou jako zvířátko, které musí chránit a opečovávat, Minerva v něm pořád vidí pouze studenta Malfoye, který jí zadělal na problémy. Hermiona přijímá jeho projevy příchylnosti stejně, jako by je přijímala od svého kocoura, ale pro Minervu McGonagallovou je to pořád pan Malfoy! A jeho snaha, projevit fyzickou příchylnost ředitelce Bradavic, se tudíž jeví jako nepatřičná a společensky nepřijatelná. Asi je to tím, že je sama zvěromág, takže ji vnější podoba už nemýlí - pořád si je vědomá té vnitřní. Jsem napjatá, co bude teď. Bude lektvar fungovat? A bude ho vůbec umět Křiklan uvařit? Hlavně se bojím, aby to Dracovi nějak neublížilo, protože já zvěromág nejsem, takže v něm taky vidím jenom malé zvířecí stvořeníčko, které trpí! Moc děkuji za napínavou kapitolu a moc se těším na pokračování!! Děkuji!
Re: Kapitola 18. Paprsek světla Od: denice - 16.10. 2017
Nesmírně se mi líbí tvoje úvahy - o náhlém omezení jednoho ze smyslů i o tom, jak Draca vnímá Hermiona a jak Minerva. Možná to má co dělat i s životní zkušeností té starší ženy? Některé otázky budou zodpovězeny už v příští kapitole, za komentář k této ti moc děkuji!

Prehľad článkov k tejto téme:

Freya Ishtar: ( denice )02.05. 2018Kapitola 42. Epilog. Dracův slib
Freya Ishtar: ( denice )26.04. 2018Kapitola 41. Malfoyovský temperament
Freya Ishtar: ( denice )19.04. 2018Kapitola 40. Kecal
Freya Ishtar: ( denice )12.04. 2018Kapitola 39. Nešťastné načasování
Freya Ishtar: ( denice )05.04. 2018Kapitola 38. A sem tam plán funguje
Freya Ishtar: ( denice )29.03. 2018Kapitola 37. Prasinkový víkend
Freya Ishtar: ( denice )22.03. 2018Kapitola 36. Zmijozelské způsoby
Freya Ishtar: ( denice )15.03. 2018Kapitola 35. Hlupáci všude kolem
Freya Ishtar: ( denice )08.03. 2018Kapitola 34. Profesor Tlučhuba
Freya Ishtar: ( denice )01.03. 2018Kapitola 33. Pansyina lest
Freya Ishtar: ( denice )22.02. 2018Kapitola 32. Znovu doma
Freya Ishtar: ( denice )15.02. 2018Kapitola 31. O jednu obtíž méně
Freya Ishtar: ( denice )08.02. 2018Kapitola 30. Nečekaná omluva
Freya Ishtar: ( denice )01.02. 2018Kapitola 29. Zlobivý Draco!
Freya Ishtar: ( denice )25.01. 2018Kapitola 28. Kostlivec ve skříni
Freya Ishtar: ( denice )18.01. 2018Kapitola 27. Příliš mnoho informací škodí
Freya Ishtar: ( denice )11.01. 2018Kapitola 26. Zvládnuté potíže
Freya Ishtar: ( denice )30.11. 2017Kapitola 25. Dřívější křivdy
Freya Ishtar: ( denice )23.11. 2017Kapitola 24. Skoro jako naplánované
Freya Ishtar: ( denice )16.11. 2017Kapitola 23. Muchlování na gauči a trelawneyovské brýle
Freya Ishtar: ( denice )09.11. 2017Kapitola 22. Mudlovské řešení
Freya Ishtar: ( denice )02.11. 2017Kapitola 21. Čisté vlasy a zarostlá tvář
Freya Ishtar: ( denice )26.10. 2017Kapitola 20. Motýli velikosti hipogryfů
Freya Ishtar: ( denice )19.10. 2017Kapitola 19. Úplně nové trable
Freya Ishtar: ( denice )12.10. 2017Kapitola 18. Paprsek světla
Freya Ishtar: ( denice )05.10. 2017Kapitola 17. Období klidu končí
Freya Ishtar: ( denice )28.09. 2017Kapitola 16. Nepravděpodobné pouto
Freya Ishtar: ( denice )21.09. 2017Kapitola 15. Další nejlepší věc
Freya Ishtar: ( denice )14.09. 2017Kapitola 14. Polibek od fretky
Freya Ishtar: ( denice )07.09. 2017Kapitola 13. Maličkosti pod povrchem
Freya Ishtar: ( denice )31.08. 2017Kapitola 12 Pouhá noční můra
Freya Ishtar: ( denice )24.08. 2017Kapitola 11. Fretčí tabulka
Freya Ishtar: ( denice )17.08. 2017Kapitola 10. To, co pro tebe dělám
Freya Ishtar: ( denice )10.08. 2017Kapitola 9. Potíže v ráji
Freya Ishtar: ( denice )03.08. 2017Kapitola 8. Překvapující odhalení
Freya Ishtar: ( denice )27.07. 2017Kapitola 7. Pohodlné místo
Freya Ishtar: ( denice )20.07. 2017Kapitola 6. Zatraceně, to není možné
Freya Ishtar: ( denice )13.07. 2017Kapitola 5. Strašlivé načasování
Freya Ishtar: ( denice )06.07. 2017Kapitola 4. Nezpůsobná malá bestie
Freya Ishtar: ( denice )29.06. 2017Kapitola 3. Plachá fretka
Freya Ishtar: ( denice )22.06. 2017Kapitola 2. Hermionin nový společník
Freya Ishtar: ( denice )15.06. 2017Kapitola 1. Dárek pro Rona
. Úvod k poviedkam: ( denice )16.05. 2017Svéhlavý mazlíček - úvod