Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Zlodej a žobrák

*Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3)

Zlodej a žobrák
Vložené: Jimmi - 27.09. 2017 Téma: Zlodej a žobrák
Jimmi nám napísal:

Autor: Gravidy     Preklad: Jimmi     Beta: kapitola neprešla betovaním   Banner: Jimmi

Originál: nie je k dispozícii

Rating: 16+ (překládáme cenzurovanou verzi - necenzurovanú sme nenašli) 


PP. Deje sa toho veľa a kapitoly sú pridlhé, takže delím...



Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 5*: časť 5 zo 7 (1/3)

Hermiona sotva stihla dojesť raňajky, keď po ňu prišli Troy s Jeremym. Troy sa tváril neobvykle rozpačito a kajúcne. Jeremy vyzeral naštvane.

"Čo sa deje?" spýtala sa.

Troy sklonil hlavu. "Pozri, je tu niečo, čo ti chceme ukázať, ale najprv sa chcem ospravedlniť."

"Ospravedlniť?"

"Za to, ako som sa k tebe správal, keď sme sa po prvý raz stretli. Musíš pochopiť, počul som všetky tie reči o tebe a len som... reagoval."

"Počul si reči?" Hľadela z jedného na druhého. "Nechápem."

"Pochopíš," zamrmlal Jeremy. "Poď."

Vo veľkej učebni, kde kedysi Flitwick vyučoval Čary, sa zhromaždila skupina, ktorú večer predtým Hermiona nedokázala identifikovať. Väčšina z nich bola pomerne mladá a ich oblečenie tvorila zmes džínsov, habitov, muklovských topánok a čarodejníckych doplnkov. Jedného či dvoch poznala z Rokfortu, ale väčšina vyzerala staršia než ona. Všetci vyvalili na Hermionu oči, keď vošla dnu a Troy zatvoril a zapečatil miestnosť.

Čas strávený s Dracom z nej asi musel urobiť paranoika, pretože ten čin spôsobil, že inštinktívne schmatla svoj prútik.

Za dlhým konferenčným stolom sa postavilo dievča s rovnými hnedými vlasmi, okrúhle náušnice sa mu rozhojdali. "Čo si myslíš, že robíš? Nechceme ju tu."

"Vážne chceš odmietnuť ďalší mozog len preto, že tvoje ego si neporadí s konkurenciou?" nahnevane strelil späť Troy. "Toto nie je súťaž! V stávke sú životy ľudí. Myslel som, že preto sme tu."

Ticho.

"Nedá sa jej veriť." Zaškeril sa muž tmavej pleti.

"Hej!" nahlas povedala Hermiona. "Mohol by mi, prosím, niekto vysvetliť, čo sa tu deje a čo ste dopekla za ľudia?"

"Prepáč, Hermiona," znova zopakoval Troy a nadýchol sa. "Toto je vnútorný kruh MR."

"MR?"

"Muklorodení revolucionári," vysvetľoval muž, ktorý sa blížil k šesťdesiatke. "Bola založená v 1925, keď zákony, ktoré už vtedy boli nefér, začali skutočne obmedzovať muklorodených. Sme akýmsi uzavretým klubom pre špičku z muklorodených. Pracujeme na hraniciach muklovského a čarodejníckeho sveta, pokúšame sa zlepšiť podmienky pre motákov a muklorodených. Robíme také veci, ako že berieme motákov a muklorodených, ktorí sú zneužívaní alebo ich vyhodili z rodín a zriaďujeme štipendijné fondy cez muklovské programy."

Hermiona na nich zízala, tvár bledá a neveriaca. Ani náhodou. Nemohla tomu uveriť. Toto boli ľudia, ktorých hľadala, odkedy sa dozvedela, že je čarodejnica - muklorodení ako ona, ktorí chceli niečo zmeniť.

Spomenula si na to, ako nepríjemne ju uvítali a spýtala sa: "A prečo som o vás nikdy nepočula?"

Muž našpúlil pery. "Bolo rozhodnuté, že si... nie presne to, čo naša organizácia vo svojich členoch hľadá."

Tie slová pocítila ako fyzický úder, ako nevoľnosť v žalúdku. Čistokrvní a im podobní jej už vraveli odporné veci, ale nič jej neublížilo ako tieto zdvorilé, suché slová od jej vlastného druhu.

"Čože?" vykročila dopredu. "Ja som bola čo?" spýtala sa nebezpečne.

"Musíš to pochopiť." Muž vyzeral trochu súcitne nezaujatým spôsobom. "Pracujeme v utajení. Nechceme, aby čistokrvní vedeli, čo za organizáciu sme. Ty na druhej strane si... hlavný prúd. Priatelíš sa so všetkými tými nesprávnymi ľuďmi. Od začiatku si bola bezpečnostné riziko. Nechceme, aby sa o našej organizácii dozvedeli média v nejakom vystatovačnom škandále."

Hermiona cítila, ako jej z tváre mizne krv. "No páni, vy farizejskí bastardi. Viete koľko rokov som strávila hľadaním iných muklorodených, ktorí sa odvážili postaviť sa za svoju vlastnú vec? Viete, ako ťažko som bojovala sama, keď som sa snažila, aby si ľudia všimli, že všetko nie je fér a že je potrebná zmena?" Vysoký, takmer hysterický smiech bublal z jej pier. "A tu zistím, že ľudia, ktorým by na tom v skutočnosti mohlo záležať, sú príliš snobskí, aby ma prijali medzi seba, pretože sa priatelím s - čistokrvnými? S Harrym Potterom? Čo? Ktorý z nich urazil vašu delikátnu citlivosť?"

"Nevieš nič o nás a ani o tom, čo sme pre našu vec obetovali," zakričal nejaký blondiak. "Mala si plno práce byť slávna, aby si sa starala."

"Tebe v skutočnosti na muklorodených nezáleží," obvinilo ju dievča s kučeravými vlasmi. "Jediné, čo robíš, je prenasledovanie čistokrvných v snahe byť jednou z nich."

"Znieš zatrpknuto!" Vložil sa zrazu Jeremy a chladne sa zasmial. "Viete, počul som, čo hovoríte, ale nespomínam si, že by sa niekto z vás pokúsil zlepšiť môj život. Zniete vážne sem tam chvályhodne a politicky korektne, ale myslím, že len žiarlite, že Hermiona Grangerová je všeobecne známe meno a zvyšok z vás je len banda bezmenných muklorodených, ktorí sú všetkým ukradnutí. Je slávna, pretože je zasranou vojnovou hrdinkou. Kým ste vy ostatní utekali a skrývali sa, Hermiona Grangerová bojovala so smrťožrútmi a mučila ju Bellatrix Lestrangeová. Je slávna, pretože je zasrane geniálna. A na rozdiel od vás debilov, záleží jej na muklorodených, mukloch, motákoch a čistokrvných. V porovnaní s ňou ste banda úbohých náhražok a mali by ste byť kurevsky vďačný za jej pomoc."

"S tým súhlasím," prehovoril Troy.

Niekoľko muklorodených sa zatvárilo pobúrene, ale starší muž, ktorý predtým prehovoril, ich výkrikom všetkých umlčal. Keď mlčali, otočil nezaujatý pohľad na Hermionu. "Myslím, že to čoskoro zistíme."

Hermiona si dala ruky vbok, zhlboka sa nadýchla. "A s čím mám pomôcť?"

"Diskutovali sme o dievčati v Príbehoch barda Beedla. Chceme zistiť, ako ochrániť čistokrvných," povedal jej Troy. "Ak dokážeme zistiť, ako muklorodený dokáže ochrániť čistokrvného a zduplikovať tento efekt, tak máme vyhrané."

Niekoľko ďalších dní strávili rozhovormi o povahe rozdielov medzi muklorodenými a čistokrvnými. Bol tento nekompatibilný rozdiel fyzický alebo magický? Rozoberali príbeh o mágiežrútoch, aby našli záchytné body a potom rozoberali Hermionin zážitok pod Malfoyovým kúzlom, ktoré, pokiaľ šlo o Hermionu, len zakalilo vodu.

Ako veľmi to kúzlo ovplyvnilo jej zážitok? Alebo bolo to kúzlo jediným dôvodom, prečo stratila spomienku na Scorpiusa? Spomenula si na neho, pretože Malfoyovo kúzlo na nej bolo slabé? Alebo si spomenula na Scorpiusa preto, lebo bola muklorodená? Prešli stovkami rozličných scenárov a prehodnotili oveľa viac nápadov.

Kým pracovali, do hradu sa hrnul trvalý prúd utečencov, medzi nimi Weasleyovci. Lucius s Narcissou sa ešte neobjavili. Vojaci prepravovali utečencov dnu a odchádzali, aby pozbierali ďalších. Ostatní mali plné ruky práce v podzemí, k Hermioninmu znepokojeniu, kde napĺňali sklady zbraňami a výbušninami. Tiež bola v triede Transfigurácie skupina čarodejníkov, ktorá plánovala obliehanie materskej lode.

"Takže muklorodení geneticky odovzdávajú svoju imunitu svojmu potomstvu," vravel Troy, keď asi po stýkrát začal od začiatku. "Ale je to genetické fyzicky alebo je to magická genetika?"

"V našich vedomostiach o magickej genetike máme ešte stále tak veľa medzier," vzdychol si muž v okuliaroch. "Ani netušíme, aký pomer osobnej mágie otca a matky prispieva k mágii plodu alebo čím sa stáva odlišným magický podpis dieťaťa."

"My tu nešľachtíme, ľudia. Musíme sa sústrediť na deti, ktoré nie sú geneticky príbuzné."

"Nemáme čas na niečo takého rozsahu. Hovoríte o transplantácii kostnej drene alebo niečo iné."

"Myslím, že to príliš analyzujeme," nakoniec prehovorila Hermiona, trochu váhavo, pretože všetci dali jasne najavo, že od nej nechcú nič počuť. "Alebo sa na to nepozeráme zo správneho uhlu."

Jedno z dievčat pretočilo očami."Tak čo potom navrhuješ?" pohŕdavo sa spýtala.

"Myslím, že potrebujeme situáciu otočiť a pozrieť sa na ňu z čistokrvného hľadiska."

"Oh, u Merlina," niekto zamrmlal a odhodil pero.

"Vieš, ak si myslíš, že čistokrvní sú takí skvelí..."

"Čušte," takmer zareval Troy. "Hermiona, čo máš na mysli?"

Hermiona dlhý čas mlčala. Niečo ju práve napadlo a nemohla uveriť, že na to nepomyslela skôr. Možno o tom neuvažovala, pretože to bolo niečo, čo sa ešte nikdy neurobilo. Pred dneškom by povedala, že sa to ešte nikdy predtým neurobilo, nikdy v celej čarodejníckej histórii. Ale teraz si bola istá, že sa to už stalo. Minimálne raz.

"Čo keby som bola čistokrvná a chcela by som rozšíriť ochranu môjho dieťaťa, čo by som urobila?"

Pozreli sa na ňu, ako keby jej narástla druhá hlava.

Vydýchla. "Keby som bola zlá, super elitná čistokrvná rodina, ktorá by chcela ukradnúť dediča z inej magickej rodiny, ako by som to dieťa spravila svojím?"

"Nejakým druhom krvného adopčného rituálu," vykoktal jeden zo starších muklorodených.

Bežná magická adopcia bola v podstate podpísaným kontraktom, nie príliš odlišným od muklovskej adopcie. Jediná v nej zahrnutá mágia bol možno sľub chrániť dieťa. Hermiona sa nepovažovala za bláznivú, ak uvažovala, či čistokrvní nerobili niečo, alebo kedysi nerobili niečo, trochu inak. Čo ak...

"Spôsobuje krvný rituál adopcie, že sa odovzdáva nejaká rodinná črta od adoptujúcej rodiny?" uvažovala Hermiona.

Nastalo vydesené ticho, ale Hermiona si rýchlo uvedomila, že v miestnosti nebolo nikoho, kto by o tom niečo vedel. Krvná adopcia bolo s najväčšou pravdepodobnosťou jedno z tých závistlivo strážených čistokrvných tajomstiev. To a...

"To je temná mágia!" vykríkol niekto vyplašene.

Hermiona vyskočila na nohy, stolička so zaškrípaním odstrčená dozadu. "Je mi to srdečne ukradnuté! Ak budem musieť použiť temnú mágiu, aby som ochránila stovky bezmocných ľudí, urobím to bez zaváhania!"

Muklorodení nenávideli temnú mágiu ako všeobecné pravidlo, to vedela. Temná mágia predstavovala to najhoršie z čistokrvnej spoločnosti. Niet divu, že sa nikam nedostávali; títo idioti odmietali dokonca uvažovať o celom obore mágie!

Žena stredného veku pokrútila hlavou. "Krvná adopcia zmení obeť na elementárnej úrovni. Nikdy s tým nebudú súhlasiť!"

Jeremy sa hystericky zasmial. "Predstavte si to, muklorodená, ktorá si adoptuje čistokrvného."

"Prečo je krvná adopcia považovaná za temnú mágiu?" spýtala sa Hermiona.

"Trošku predbiehaš, nie? Ani si nemôžeš byť istá, že to funguje."

Odpovedal niekto iný. "Bola zakázaná, pretože sa používa krv, pretože deti, ktorých sa týkala, boli obvykle ešte pod zákonom a prinútili ich do nej. A pretože temné rodiny ju používali na to, aby zobrali schopné deti z iných rodín. Je nezrušiteľná a keď sa pokúsi vykonať na dieťati viac než raz, je obvykle smrteľná."

"To je trochu extrémne, nie?"

"Ako funguje?" spýtal sa Troy. "Koľko druhov rituálov krvných adopcií existuje? Vie to niekto?"

Všetci sa pozreli na Hermionu.

Zlomyseľne sa uškrnula, vzrušená možnosťou, ktorá sa sama ponúkala. "Čas zapojiť čistokrvných."

*****

Hermiona vystopovala Malfoya v knižničných archívoch. Mal na sebe znova draho vyzerajúci habit a našiel si čas vyparádiť sa. Vlasy si znova ulízal dozadu. Na okamih tam stála a cítila sa nemiestne, ako keby v tomto jeho návrate ku koreňom niečo stratila. Stál pred kopou starých Denných prorokov, vôbec si neuvedomoval jej prítomnosť, keď študoval článok vo svojich rukách. Pohupoval sa sem a tam na pätách.

"Malfoy?"

Rýchlo sa otočil a ona si všimla, že oči má veľké a podozrivo vlhké. "Pozri sa," povedal chrapľavo, keď ukázal na fotografiu v novinách. Ruky sa mu triasli. "Môj syn!"

Hermiona mu vytrhla noviny z ruky, zízajúc na obrázok mladej malfoyovskej rodiny stojacej panovačne pred ministerstvom. "Nemožné! Myslela som, že všetky dôkazy o tých deťom zmizli!"

"Rokfort," prerušil ju s roztraseným dychom. "Rokfort ich ochránil. Spomínam si..."

Ostro sa na neho pozrela.

Trasľavo sa usmial. "Pozrel som sa na tú fotografiu, uvidel som svojho syna a spomenul som si. Spomenul som si na svojho syna."

Vykročila k nemu. Niečo v jej bruchu sa nebezpečne chvelo na hranici roztrieštenia. "Čo povedal Scorpius o miešaných vajíčkach?"

Draco na chvíľu tuho zatvoril oči a potom dojato prehovoril s úsmevom. "Bez ohľadu na to, ako ich zamaskujeme, stále odmietam jesť bábätká vtáčikov."

Výdych opustil jej pľúca a uvedomila si, že ho mocne objíma, neschopná zastaviť príval sĺz. Bol tu niekto, kto zdieľal jej zármutok, kto chápal, že niečo tak nádherné a nenahraditeľné zmizlo z ich životov. Lapil ju v tvrdom objatí a napoly hystericky ju pobozkal na vlasy a líca, a ona naklonila tvár dohora, keď sklonil svoju, aby mu dovolila tvrdo ju pobozkať na ústa.

"Je úžasný, však?" vydýchla, keď sa trochu odtiahol, len trošičku, aby obtrel pery o jej, oči zatvorené. "O toľko bystrejší a krajší ako ty."

Draco jej prehrabol rukou vlasy a pritiahol si jej hlavu bližšie k svojmu plecu. "Je mi to tak ľúto. Je mi to tak ľúto, Hermiona. Nikdy som nemal v úmysle niekoho z vás vtiahnuť do nebezpečenstva." Zvieral ju tak mocne, že to takmer bolelo. "Snažil som sa ho chrániť, a potom ho kvôli mne uniesli."

"Ale dostaneme ho späť," plakala, takmer prosila, ale potom sa prinútila vzchopiť a odtiahla sa. "To preto som sem prišla. Myslím, že sme našli spôsob ako ochrániť čistokrvných, ale potrebujem informácie od teba. Poď."

Viedla ho do starej učebne, kde sa muklorodení medzi sebou intenzívne hádali. Zostali podozrivo ticho len, čo otvorila dvere.

"Zdravím, miláčikovia!"

Hermionu šokovalo, ako rýchlo Draco opätovne nasadil svoju hráčsku tvár. Uškrnul sa na zhromaždené čarodejnice a čarodejníkov vrelým, milým, trochu sadistickým úsmevom a oprel sa o palicu, ktorú vyčaroval, keď sa nepozerala.

"Viem, kto ste," zapriadol úlisným, vtieravým hlasom.

K Hermione sa otočili nahnevané tváre.

"Vedela som, že sa jej nedá veriť," niekto zasyčal.

"Oh nie, nie, nechápte to zle," vložil sa Draco, stále s príjemným úsmevom. "Už to viem celé roky. Väčšina čistokrvných vie. MR - hoci ja uprednostňujem RM - rebelujúci muklorodení." Rukou urobil pohŕdavé gesto. "Vyberte si, čo chcete."

Nastal sykot a niekoľko ľudí sa nahnevane postavilo.

"Aha." Ukázal na jedného z mužov, ktorí sa postavili. "Pozrite, tento má správne vychovanie, vstane, keď vyššie postavený vkročí do miestnosti. To sa mi páči. Dobrá šou."

Ten muž vyzeral, že by sa mohol skutočne vrhnúť na Malfoya, ale ten sa tým najnedbalejším spôsobom pohrával v prstoch s prútikom, ktorý si nikto predtým nevšimol.

Hermiona si skryla tvár v rukách. "Viete, úplne som zabudla, aký protivný dokáže byť."

Podivným spôsobom jej to chýbalo.

"Nuž, pokúšam sa lichotiť ti," s ľahkosťou vrátil Draco. "Ty si ale tvrdý oriešok. Hermiona, moji spolupracovníci to nikdy nemohli dokázať, takže sa spýtam priamo: si členom tejto malej... skupiny?"

Hermiona vytriezvela. "V skutočnosti nie. Než som sem prišla, nemala som potuchy, že vôbec existujú." Statočne sa pokúšala zabrániť trpkosti vo svojom hlase. "Zjavne nie som dosť dobrá, aby som sa k nim pripojila."

Dracov posmešný úsmev smerom k MR sa len rozšíril. Hermiona na to zareagovala vrelejším pocitom vo svojom vnútri. "To ako vážne? Aké neodpustiteľne hrubé. Nepovedali ti náhodou prečo?"

"Povedali mi, že som sa zapredala s príliš veľa čistokrvnými a vysoko postavenými priateľmi."

"No páni, páni, to je to, čo ti vážne povedali?" Jeho oči zostali upriamené na najstaršieho člena skupiny. "Absurdné." Vystrel ruku, aby sa zmocnil jej, ktorú krátko, ale úctivo pobozkal. "Obávam sa, že nie som jediný, kto sa previnil tým, že ti vravel malé milosrdné lži, láska moja."

"Vážne?" Vytrhla sa a prekrížila si ruky, znervóznená. "A tým si myslel čo?"

"Povedali ti, čo robia?"

"Pomáhajú motákom a muklorodeným bez domova alebo tým, ktorí potrebujú finančnú pomoc," pomaly zopakovala, sledujúc hru neviery a pobavenia v jeho tvári.

"Hmmm. Moja úbohá Hermiona. Obávam sa, že skutočným dôvodom, prečo ťa MR nepozvali, aby si sa pripojila, je kvôli tomu, že máš to otravné malé svedomie. Vedeli, že by si nikdy netolerovala ich predstavu, čo je spravodlivé a správne. Vtedy na manore som si nebol istý, či nie si členom MR a obvinil som ťa, že si uniesla čistokrvné deti a ukryla ich v muklovskom svete. Myslíš si, že to bol môj nápad? Nie, moja drahá. Vtedy som narážal na jeden z radikálnejších plánov MR." Konečne sa otočil, aby sa na ňu pozrel. "Sú trochu viac než teroristi, Hermiona, a uvedomujú si to a nechceli, aby si to zistila, pretože by si to neschvaľovala. Si príliš dobrá." Vykrútil pery, ako keby to bola urážka. "Príliš sa zaoberáš tým, čo je správne a čo nie."

Hermiona stuhla. "To nemôže byť pravda. Sú tu, aby pomohli!"

"Nie." Zatiahol to slovo, ako keby hovoril s trojročným deckom. "Sú tu, aby prevzali moc, aj keby mala celá čistokrvná elita vymrieť. V čo, ako som si istý, že dúfajú." Draco sa usmial nad jej zmätením, ako keby spravila niečo strašne rozkošné. "Považuješ za náročné uveriť, že tvoji vlastní ľudia dokážu byť rovnako zlí ako čistokrvní? Na ich obranu musím povedať, že skutočne veria, že to, čo robia, je správne. Každý čarodejnícky zákon je pre nich čistokrvným zákonom, a tak pre nich neplatí."

"To je absurdné! Sú dobré zákony a na ministerstve sú dobrí ľudia."

"A toto je ten druh uvažovania, kvôli ktorému ťa nechceli naverbovať," povedal jej Draco. "Skutočne si myslíš, že sa čistokrvní starajú o muklovské právo? Nejaký muklovský zákon? Nikto z nich si nemyslí, že takéto niečo platí aj pre nich."

Hermiona cúvla.

"Preukázal si pravdivosť svojich slov," nevrlo sa vložil najstarší z muklorodených. "A nebudem sa namáhať to popierať. Je dobré, že nás ako skupinu potešil Hermionin plán. Ak je vykonateľný."

"Potešil vás?" zamrmlala Hermiona, zažmurkala a otočila sa znova k Malfoyovi. "Povedz nám o krvných adopčných obradoch."

"Prečo? Čo...?" Draco sa zarazil, sánka mu poklesla, keď mu tá informácia došla, ale potom pohodil hlavou dozadu a začal sa smiať.

"Skutočné vymretie čistokrvných."

*****

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: MichelleF - 29.09. 2017
Mazec, ani se nepokousim spekulovat...

Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: Sach - 29.09. 2017
dekuji za dalsi cast.

Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: MeiLi - 29.09. 2017
Ďakujem za kapitolu....

Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: m_mitackova - 28.09. 2017
Týmto dávam vedieť, že očakávam ďalší príspevok. Ďakujem

Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: Siesina - 28.09. 2017
Vůbec nevím, co napsat. Tenhle příběh je tak zamotany a každá kapitola přijde s novou peckou. Jsem VAZNE ráda, že nejsem na Hermionine místě. A to nejen proto, že jim jde o život. :) Každopádně díky za nový příspěvek!

Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: borka - 28.09. 2017
Týmto dávam vedieť, že očakávam ďalší príspevok. Ďakujem.

Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: Neprihlásený - 28.09. 2017
Děkuju...

Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: Gabux - 28.09. 2017
Příliš teď nekomentuji, ale stále pravidelně čtu a moc děkuji za každý příspěvek. Tenhle příběh mi dlouho chyběl a líbí se mi, jak se to hezky zamotává a komplikuje. Nemůžu se dočkat vyvrcholení a rozuzlení! :) P.S. Nějak tady nemám mudlorozené ráda. Ale vůbec.

Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: Twilly - 28.09. 2017
Čo jedna nespraví pre pár ďalších, úžasne přeložených písmen, hmmmmmm?
Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: Jimmi - 28.09. 2017
Prepáč, vymazala som nasledujúcu časť aj s tvojím komentárom... aby si vedela, že to musíš prečítať znova. Oni sa tie kapitoly uvoľňuje, keď nová pribudne, takže stačí počkať....

Tak to je hukot :) Myslím, že až bude povídka celá, budu si ji muset přečíst v kuse znovu a doodhalovat skryté souvislosti a narážky a trochu se snad rozmotám. Díky!
Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: Jimmi - 28.09. 2017
Mám vyššie v komentoch taký zoznam, ktorý priebežne upravujem. Tu ani nejde o to napínať vás, ale správne všetko pochopiť. Podľa toho zoznamu vidíš, že ani dielik napred sama nechápem. Díky moc

Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: luisakralickova - 27.09. 2017
Moc, moc děkuji za překlad. Rozjelas to parádně. Konečně rozumím, alespoň částečně, co se děje. Baví mě vaše spekulace, protože u Gravidy člověk neví do konce, co bude. Těším se až si přečtu všechno najednou, a vychutnám si promyšlenost a skryté narážky.
Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: Jimmi - 27.09. 2017
Aktualizácia po tretej časti 5.kap: Lenka - netuším Harry - v tretej časti Narcissa - v tretej časti Pokrvné adopcie - v druhej časti Draco - zase nechápem, len už mám istotu, že som sa mýlila Hermiona - po tretej časti nechápem Scorpius - asi sa všetko vysvetľuje slovíčkom "give", ktoré je tak mnohoznačné, že to môže byť všeličo Tak zajtra jeden z veľkých zvratov :) Ďakujem za komentár

Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: Lupina - 27.09. 2017
Jaj, Hermiona je jak mezi dvěma mlýnskými kameny. Nesnáším tu čistokrevné, ale nesnáším i teroristy. Asi bych uvízla jako Hermiona mezi. Přála bych si utopickou společnost, kde jsou všichni šťastní. Toto je tak realistické, až mrazí. Kouzelník nebo mudla, je to jedno, když jde o moc, jde se přes mrtvoly. Jenomže tady do té rovnice vstoupili vetřelci. A jsem zvědavá, jak vyjde neznámá. Co se týká Hermiony a Draca, přijde mi, jako by malý byl Hermioniným synem. Ale jde o Gravidy, takže nepředpokládám nic a počkám si, kam mě tenhle bláznivý rychlík doveze. Je to jízda. Moc děkuji. A máš můj neskonalý obdiv. Co jsem si Gravidy zkusila, ten obdiv je bezmezný.
Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: margareta - 27.09. 2017
Jo, Lupino! Mám tentýž mrazivý pocit. Možná se nakonec dozvíme, že emzáci nejsou vetřelci, ale že byli původně pozvaní, aby jedné skupině pomohli k moci, předčasně se prozradili a teď se to zvrhlo. U Gravidy jeden nikdy neví. Navíc ten banner! Ten mě děsí už od začátku! Jednak tím textem, který jsem s bídou přelouskala, jednak tím obrázkem. S tou sakrální pomůckou v hrsti vypadají jako dva mudlové, zahánějící upíry. Znamená to snad, že se do boje zapojí i mudlovský klér? V tom případě jsem zvědavá, ke komu se přidají, protože u Gravidy fakt netuším.
Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: Jimmi - 27.09. 2017
Keby bol niekto taký múdry ako ja dnes, tak tam dám nože miesto kríža - ale to bol jediný vhodný obrázok, ktorý mi vtedy prišiel vhod. Stále sa mi marilo, že sa vezmú a to už asi nestihnú. Takže ten obrázok ich dvoch nerieš, to má len navodiť atmosféru :)

Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: Brumlinka2 - 27.09. 2017
Děkuji za hezkou kapitolu a překlad

Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: silrien - 27.09. 2017
Eh, komu se tady vlastně dá věřit? Každý má nějaký plán, jak získat více moci. Chudák Hermiona, lapená svou vírou v dobro a touhou pomáhat. Ale i chudák Draco, přijít o syna a vzpomenout si na něj nad novinami. Ještě, že má Hermionu, ať už původní plán byl jakýkoliv, nyní s ní může sdílet stesk a naději. Jsem zvědavá, jak se to vysvětlí s těmi pokrevními adopcemi, zda to nějak pomůže. A co e stane až dorazí Lucius a Narcissa. A co našli (pokud něco našli) Lenka s Harrym. Velice děkuji
Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: Jimmi - 27.09. 2017
Ďakujem. Od konca: Lenka s Harrym - netuším Keď dorazí Narcissa - veľa veľa vysvetľovania Pokrvné adopcie - zajtra sa vysvetlia Draco - ešte nechápem, považovala som ho za Draca z Jastrabej ženy (náš pojem pre inú poviedku od gravidy s tým jastrabom), ale začínam tušiť, že sa mýlim. Hermiona - myslela som, že chápem. Práve ma napadlo - čo ak keď mu vzali Scorpiusa, tak to kúzlo, ktoré vymazáva spomienky a upravuje pamäť, tak spôsobuje, že sa osoba chová a spomína si na to, čo by rada, aby sa stalo? Zabudol na syna, ale ju považuje za jeho matku? A zas som sa zamotala. Na rovinu - neznášam prekladať do šuflíka, keď ľudia pri poviedke rozmýšľajú nad teóriami a ja už dávno viem čo ako. Takto to mám radšej a ženie ma to v prekladaní vpred. Asi to urobím rovnako aj s ďalším prekladom. Baví ma to :)

Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: Sally - 27.09. 2017
Mmm, ja som tak zmätená z toho ich vzťahu. Rozumiem, že po zmiznutí Scorpiusa zdieľajú zármutok, ale i tak, na mňa je to priveľa tvári a rolí v dvoch osobách. Dúfam, že časom sa to trochu rozlúskne, inak si budem musieť prečítať poviedku pekne po slove odznova :D V tomto prípade je asi zbytočné dodávať: Nechajme sa prekvapiť! Vdaka za preklad :)
Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: Jimmi - 27.09. 2017
To je presné, priveľa tvári v dvoch osobách. Pretože to platí aj na Hermionu. Draco ma šokuje, na striedačku. Ale tu to vidno. Stále premýšľam, či to nejako nesúvisí s tým príbehom o Žobrákovi (je to názov poviedky), ale... no veď uvidíme. Tie vety z banneru ešte nezazneli. Ďakujem moc za komentár. Musím si počkať na zajtrajšie a potom znova prekladám...

Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: margareta - 27.09. 2017
No pěkně. Čistokrevní nerespektují mudlovské zákony, RM zase ty kouzelnické - existuje nějaký zákon, který by mohly respektovat obě strany? Tedy kromě zákona silnějšího? Myslím, že ne; ale v tom jsou všechny války stejné. Jestli krevní rituál skutečně přenáší něco z adoptovaného na adoptujícího, možná by se tím dal vysvětlit vztah Hermiony k Dracovi a naopak. Tedy v případě, že Hermiona skutečně je Scorpiusovou biologickou matkou. Ale podle těch jejich tak silně rodičovsky vypjatých reakcí bych řekla, že je. Ten nápad, že by mudlorození, či dokonce motáci a mudlové, mohli v rámci záchrany adoptovat čistokrevné, by sice fungovat mohl, ale pokud by rituál byl nevratný, či dokonce smrtelně nebezpečný, pochybuji, že bude akceptován. Opravdu asi záleží na druhu rituálu. Je možné, že všechny nejsou tak absolutní. Scorpiova definice míchaných vajec je nádherná! Dušička čistá! Tenhle názor určitě z otcovy strany nezdědil. Ta poslední Dracova poznámka je divná. Chtěl snad říct, že se všichni čistokrevní už dávno množí pouze kradenými dětmi pomocí krevních rituálů? Jste úžasné, jak překládáte a přidáváte! Tohle je nádhera číst! Nádhera! A to tvrdím jako zarytá snamionkářka! Moc děkuji!!!
Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: Jimmi - 27.09. 2017
Spomínaš si, ako si frfľala (v dobrom), že kapitoly pribúdajú pomaly. Kvôli tebe som to zmenila a navarila si teda riadne. Už sa nedá prestať. Zajtra si počkám na tvoj komentár a hneď po ňom idem do prekladu zvyšku kapitoly. Pretože ten zvyšok zase strašne veľa vecí vysvetlí - už je na čase. Už len dve kapitoly dokonca a to tam ešte stále sú emzáci. Ani nechcem teraz vedieť, aká je ďalšia kapitola dlhá. Aktuálny stav - na jednej strane elitní čistokrvní (buď im šéfuje ten hlavoun alebo Draco, skôr si myslím, že si časom prepracovával Draco cestu na ich čelo, minimálne tých mladších - tá likvidácia odporcov by tomu nasvedčovala). Muklorodení sú pre nich odpad, niečo ako škriatkovia. Na strane druhej muklorodení teroristi - teroristi preto, pretože likvidujú čistokrvných tak, že im unášajú deti a nechávajú ich vyrásť v muklorodenom svete. Neznášajú čistokrvných a chcú ich vykynožiť. Myslím, že na toto som ešte vo FF nenarazila. No a niekde medzi nimi stojí Hermiona,ktorá by chcela, aby sa tieto dve strany nejako dohodli. Harry a spol (Ron, Weasleyovci) v tejto poviedke nehrajú väčšiu úlohu (teda ešte nemáme doriešenú príšeru). Nejak sa nespomínala Luna. Tú poznámku Draco myslel tak, že keď použijú adopčný rituál / hlavne ten pokrvný / tak adopciou vlastne budú čistokrvní súčasťou muklorodenej rodiny a tým pádom vlastne nebude žiadneho čistokrvného. Ale nebol by to Malfoy, aby to neobišiel, v ďalšej časti to vysvetľuje, toto by sa malo vyjasniť. To kúzlo, ktoré Malfoy použil na Hermionu ohľadne Scorpiusa, sa ešte stále nevysvetlilo. Len že si myslia, že je preč. Narážka o nevratnosti istých kúziel zaznela už v tejto časti, len dúfam, že to správne chápem... Dôležité je nezabudnúť, že jej posielal listy (to, čo si pamätal po únose Scorpiusa) atď. Je to neuveriteľné, ale autorka to má prešpekulované do posledného detailu. Všetko je tam, len to nevidíme. Zatiaľ.
Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: Jimmi - 27.09. 2017
A ďakujem!

Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: denice - 27.09. 2017
Už jsem se nadobro vzdala pokusů něco předvídat, vysvětlovat si, porozumět a odhadovat, kdo nakonec skončí jako padouch a kdo jako hrdina. Rozhodně pořád padám na zadek a prostě se jen vezu ve vlaku, o němž netuším, kam směřuje, i když si pořád pamatuji tvoje varování, Jimmi :-) Tahle kapitola byla bezvadná. Vím, že to ve skutečnosti není žádná legrace, ale nesmírně jsem se bavila, když Draco nakráčel do místnosti plné bigotních, zkostnatělých, nadutých, tajnůstkářských revolucionářů a pár větami je totálně utřel jako smečku naprostých tupců :-D A jsem moc zvědavá, jestli ta něžná chvilka nad starými novinami bude mít nějaké pokračování. Díky!
Re: *Kapitola 5*: Časť 5 zo 7 (1/3) Od: Jimmi - 27.09. 2017
Na tvoj a komentár pod tebou som čakala. Keďže máš interné info, bolo zlé. Tak nesprávne, že som pustila nepreloženú a neobetovanú kapitolu. Napíšem ešte nižšie, ale to patrí aj pre teba :) Ďakujem moc