Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Závěť

6. kapitola - Tiché pozorování (1. část)

Závěť
Vložené: Jacomo - 13.08. 2017 Téma: Závěť
Jacomo nám napísal:

Závěť

Last Will and Testament
Originál viz https://www.fanfiction.net/s/1200564/6/Last-Will-and-Testament

 Autor: hasapi
Překlad: Jacomo     Beta: Ivet     Banner: Jacomo

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

6. kapitola - Tiché pozorování (1. část)


Hermiona si při vykročení na molo povzdechla a promnula si oči. Byl to únavný týden, o tom nebylo pochyb. S náhlým zájmem, který Draco projevil o swing, takže protančili spoustu nočních hodin, a vzhledem k jeho popularitě mezi ženami na palubě (kterou Hermiona shledávala značně protivnou, nemluvě o tom, že je nikdy nenechaly o samotě!) toho příliš nenaspala. Konec konců věděla, že kdyby ho jen na sekundu opustila, nepřekvapilo by ji, kdyby po něm vystartovaly - a nemohla na tolik dní vystavit svého manžela svodům krátkých sukní a těsných blůziček.

Nedělala si o sobě žádné iluze. Věděla, že není krásná a že měla štěstí, když měla v minulosti tolik známostí. Věděla, že většina z nich ji považovala jen za odreagování, počínaje Viktorem. Chodil s o rok mladší dívkou z Kruvalu, která ho pustila k vodě, když začal stoupat na společenském žebříčku. Hermiona se ho dlouze pokoušela utěšovat, což mělo za následek první vábení k sexu.

Nicméně logika, které si cenila víc než cti a loajality, převládla, a když onu možnost nadnesl, jednu mu střelila. Byl v šoku, ale nic neudělal. Později se jí omluvil a zeptal se, jestli by mohli zůstat přátelé - souhlasila a ještě dnes si dopisují. Spokojeně se usadil s nejmladší příslušnicí prominentní kouzelnické rodiny - s Aileen Zabiniovou.

Hermiona se na ni pamatovala z Bradavic. Když dívka nastoupila do prvního ročníku, stala se Hermiona zrovna prefektkou a začala chodit s Ronem. Byla stejně jako její starší sestra zařazena do Zmijozelu. Ale Hermiona se s ní setkala blíže, když Aileen začala mít problémy ve formulích a obrátila se na ni. Šokovalo ji, že přišla za ní a ne za některým spolužákem nebo prefektem ze své koleje, ale akceptovala to bez otázek a pomohla jí.

Později se dozvěděla, že dívenku přitahovala její uklidňující přímost; aspoň tak to Aileen řekla. Také řekla, že ji ovlivnila Hermionina oddanost studiu, tak odlišná od postoje v její koleji. (Ohromilo ji, když se doslechla, že si dívenka ve třetím ročníku zapsala téměř všechny předměty.) O jejich kamarádství se příliš nevědělo, nevěděl to ani Harry nebo Ron, ačkoliv Hermiona úplně přesně netušila proč. Koneckonců Harry už rozhodně netrpěl předsudky vůči zmijozelům a Ron... No, možná to bylo tím. Ron byl poněkud zaujatý, hloupě, jak se teď možná zdálo, když se jeho nejlepší kamarád oženil s tou, kterou měl Ron ve zvyku počítat mezi "nepřátele".

Ale když se to tak vezme... od té doby, co Harryho vztah s Pansy vešel ve všeobecnou známost, nevídali se s Ronem tak často. Hermiona se zamračila. Co to asi jako mělo znamenat?

Z myšlenek ji vytrhl jasný záblesk a Hermiona zvedla oči k přístavišti, kde postával dav novinářů a vykřikoval otázky, mezi nimiž vedla ta "Pane Malfoyi! Co nám povíte o vašem vztahu s Herminou Grangerovou?" a na kterou Draco odpověděl.

"Ve skutečnosti," řekl, "je teď Hermiona Grangerová-Malfoyová." Hermiona během plavby vyjádřila přání nechat si své původní jméno, alespoň jako část. "A už to začíná," zašeptal jí do ucha a objal ji kolem pasu. Téměř mohla slyšet jeho úšklebek, když v tom polovičním objetí ztuhla. Pořád ještě dobře nezvládala fyzickou blízkost, kterou měl dojem, že vyžaduje jejich předvádění se coby manželského - a údajně beznadějně zamilovaného - páru. Proboha, ještě se ani nepolíbili!

Ne že by se Draco nesnažil. Ne, byl pozorný manžel a několikrát by přísahala, že se ji chystá políbit - ale ty okamžiky vždycky pominuly a jí zůstal pocit hlubokého zklamání. Samozřejmě, že Dracovi by to nepřiznala - koneckonců, pořád byla Hermiona Grangerová a nepřiznala by slabost, nejméně ne před svým bývalým nepřítelem... Bez ohledu na to, jak se v minulém týdnu sblížili.

A sblížili se. Hermiona to upřímně přiznala... sama sobě. Draco to nejspíš cítil stejně, ale nikdy se o tom nebavili. Hermiona spala na posteli a Draco na pohovce (poté, co vyhrála sázku o to, kolik žen ho požádá o tanec). Draco vstával první, obvykle mezi šestou a půl sedmou - bez budíku - a ona velmi brzy poté. Protože se budil dřív, vždycky byl i první v koupelně. Dal si desetiminutovou sprchu (ano, Hermiona mu to stopovala), a pak tam strávil další čtvrthodinu.

Draco docela dost jedl, ale choval se mnohem civilizovaněji než Harry nebo Ron. Jedl pomalu a sousta pečlivě žvýkal. Jídlo jim obvykle zabralo asi tak hodinu a půl, ačkoliv Hermiona vždycky dojedla jako první. Aby vyplnila ticho, povídala a Draco se do toho tu a tam vkládal otázkami. Díky tomu získala dojem, že Draco o ní ví téměř všechno a ona - ona o něm vůbec nic.

Vrátila se zpátky do přítomnosti, protože Dracova ruka, kterou měl položenou na jejích zádech, se ji snažila přimět k pohybu. Krátce se usmála na novináře a fotografy, které míjeli cestou k čekajícímu vozu. Srdce jí téměř bolestivě bušilo v hrudi. Vklouzla na zadní sedadlo, zhluboka se nadechla, zavrtala se do koženého potahu a zavřela oči.

Když je zavření dveří u auta téměř odřízlo od ohlušujícího rámusu venku, Hermioně se na tváři objevil slabý úsměv. Otevřela oči a podívala se na svého manžela. Seděl na sedadle proti ní a díval se na ni s jedním pozdviženým obočím a s tímtéž mírným úsměvem. V šedých očích měl veselé jiskřičky, téměř jako kdyby věděl něco, co ona ne. Zamračila se na něj. "Proč jsi mě nevaroval?" zeptala se ho a založila si ruce na hrudi. Nevšimla si, jak jí to gesto hedvábnou černou látku těsně přitisklo k prsům.

"Upřímně, Hermiono," ušklíbl se Draco a vytáhl z kbelíku s ledem, kterého si dosud nevšimla, láhev šampaňského. "Nenapadlo tě, že tajný sňatek dědice malfoyovského jmění a jména s mudlorozenou bude mimořádně zajímavý pro média? Jediným důvodem, proč jsme nebyli bombardováni už při plavbě, je, že ministerstvo zřejmě nedovolilo novinářům a fotografům přemístit se do prostředí, kde bylo tolik mudlů. A nemáš náhodou být Hermiona Vševědka Grangerová? Proč tě to nenapadlo?" zeptal se s naprosto zmateným výrazem vyjádřeným ještě více pozvednutým obočím.

Hermiona si lehce odfrkla. "Teď jsem Hermiona Vševědka Grangerová-Malfoyová, mockrát děkuji," řekla se slabým náznakem úsměvu na rtech. "A byla jsem velmi... zaujatá plavbou," zamumlala v rozpacích z toho, že jí něco tak očividného uniklo. Ale byla opravdu zaujatá plavbou, přičemž šokující skutečnost, že se vdala za Draca Malfoye převládla nad vším ostatním. Také se k tomu přidalo objevení žárlivosti vůči dalším účastnicím plavby, neustále lichotícím z toho či onoho důvodu jejímu manželovi... Ačkoliv nejčastěji skládaly komplimenty jeho štíhlé postavě a pěknému tělu, které sice Hermioně také nevadilo obdivovat, ale neměla zájem, aby to dělaly i jiné ženy.

Draco znovu pozvedl obočí, naklonil se dopředu a nalil jí skleničku perlícího, právě otevřeného šampaňského. Podal jí ho se slovy: "A čím jsi byla tak zaujatá?"

Hermiona si upila ze světle zbarveného alkoholu a bezmyšlenkovitě s ním zakroužila ve skleničce, zatímco pátrala na stropě auta po věrohodné výmluvě. Nebyla si úplně jistá, proč byla tak zaujatá, ačkoliv jí bylo jasné, že v tom figuruje Draco. Což mu ovšem z nevysvětlitelného důvodu nechtěla říct. Pokrčila rameny a pokusila se to zlehčit. "Ale to víš, prostě z obvyklých důvodů. Navíc jsem se snažila hlavně bavit. Jak se by ses mohl bavit, kdyby sis představoval všechny ty novináře, kteří se na tebe za pár dní vrhnou?" zasmála se nervózně.

Draco ji sledoval opřený o sedadlo. Nechtěl to úplně akceptovat, protože to vypadalo, že jde o víc, než říkala, ale nebyl si jistý, jestli chce tlačit na pilu. Udělali ve svém vztahu pokroky, takže teď spolu mohli aspoň žertovat, ale nevěděl, jestli mu důvěřuje - a to bylo velmi důležité, nejen pro jejich vztah, ale také...

No, chtěl, aby mu důvěřovala. Chtěl, aby věděla, že je víc než jen bývalý chytač, zmijozel a prefekt - všechno to byla minulost. Pravděpodobně o něm moc nevěděla, o tom, jaký je teď, a nemohl ji vinit - při jídle si povídali hlavně o jejím životě a zbytek času strávili nakupováním, tancováním nebo spánkem. Zjistil, že se mu moc líbí swing, i když po Hermioně pádu hned první večer byl velmi opatrný.

"OK," řekl, zabořil se do polstrování a zavřel oči. Jestli se necítila na to sdílet s ním své myšlenky, chápal to. Ale nechtěl se pouštět do nuceného hovoru, tak si odpustil veškeré další poznámky a rozhodl se místo toho využít cestu k odpočinkovému zdřímnutí.

***

Hermiona seděla zabořená v sedadle limuzíny, víčka ztěžklá a dýchání zpomalené. Ještě nespala, ale po pár minutách cesty se jí začaly zavírat oči. Předpokládala, že Draco usnul, protože už značnou chvíli nic neřekl. Kdo by řekl, že to bude na Manor trvat takhle dlouho?

Naneštěstí, právě když upadala do dřímoty, limuzína zastavila a Draco se s trhnutím vzbudil. Vyhlédl tónovaným sklem ven a na tváři se mu objevil náznak úsměvu. "Jsme tady," zašeptal s pohledem na její zavřené oči a při zaregistrování jejího hlubokého oddechování. Jeho úsměv se rozšířil. Naklonil se a odsunul jí z tváře pramen hnědých vlasů. Jemně jí zatřásl ramenem. Zamračila se a zamumlala: "Ještě nechci vstávat."

"Hermiono," pronesl Draco s úsměvem, "jsme na Manoru."

Hermiona se probrala, a když otevřela oči, překvapilo ji, že spatřila Dracovu tvář jen pár centimetrů od svého obličeje. Ztuhla, pohled přišpendlený na jeho rtech; v duchu sice proklínala své zrádné myšlenky, ale nedokázala se odtrhnout. Pokusila se o úsměv a přinutila se mu pohlédnout do očí. Kůži v jejich okolí měl pokrčenou a ona si uvědomila, že se usmívá. Nebyla si jistá, jestli u něj něco takového někdy dřív viděla.

Draco se odtáhl, třásla se mu kolena. Jestliže se takhle cítí, už když se k ní přiblíží, jaké by to bylo, kdyby se políbili? Nebo se případně dokonce milovali? Nebo i jen objímali? Ještě nikdy to neudělali, mimo taneční parket a pár chvil na veřejnosti se dosud vyhýbali jakémukoliv fyzickému kontaktu. Ale už dost s tím coby-kdyby. Je čas představit nové paní Malfoyové její domov: Malfoy Manor.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 05.02. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 6. kapitola - Tiché pozorování (1. část) Od: KatherineKeiko - 09.11. 2017
Tímto dávám vědět, že je povídka úžasná :D

Zdá se, že Draco je první muž, který ji přitahuje... ale tedy opravdu tafy inteligencí zrovna neoplývá, nevadí... těším se na další díl :) Jak jsi psala Draco to vylepšuje :)

To zní slibně. Hlavně žádné drama. Špatně snáším, když je ve více povídkách ve stejnou dobu drama. Obzvlášť když jde i o stejný pár :D Draco se mi tady hodně líbí, hlavně ta jeho touha, aby mu důvěřovala. A přála bych si, aby Hermiona byla nějak vstřícnější a méně odtažitá, co se týče fyzické blízkosti O:) A poslední odstavec mě oddělal. Spousta otázek na které chci znát odpovědi stejně moc, jako sám Draco! A nová Malfoyová? To zní tak skvěle!

uff. zhltla som naraz dve kapitoly a mám deficit po ďalších... preklad je dokonalý, skvele sa to číta, originál ma tak neupútal, preskakovala som, tu hltám každé slovko. Ďakujem moc
Jé, Jimmi, moc děkuju, to mě fakt těší, že tě příběh tak vtáhl. Přiznám se, že na povídce praktikujeme s betou lidovou tvořivost (škrty, přebásnění, doplňování... zkrátka, z doslovných překladů už jsem vyrostla :-D). Ale pokud to přináší ovoce, ať žije překladatelská licence! :-D

Děkuji za kouzelnou kapitolu ze závěru svatební cesty. Je pěkné, že si mohou konečně žít tak pohodlně a spokojeně. Válka ve vzpomínkách a před nimi jen růžová budoucnost. Ronald již pouze v zamlžené minulosti, Harry - dobrý kamarád. Dík, těším se na další části.
A já děkuju za milý komentář. Ještě nás ale nějaký ten zvrat čeká, aby to neměli naši hrdinové tak jednoduché :-)

Hermiona je pěkně majetnická - to bylo první, co mě napadlo. Svatební cestu mají odbytou, a teď tedy začne společný život na Malfoy Manoru. Už se na něj těším! A na reakce přátel a známých samozřejmě taky - příští týden? Díky!
Viď? Ve stylu - já ho sice nechci, ale jiné ho nenechám :-)) Život na Manoru přinese rozličná překvapení, ale jestli to bude už za týden, netuším. Rozjela jsem toho víc (snažím se dotáhnout NOG a začala jsem překládat do Adventu...). No, uvidíme :-) Díky, denice!

Já nevím, ale mám pocit, že tato Hermiona byla natolik zahrabaná v knihách, že nestihla dospět. Draco s ní bude mít ještě spoustu práce. Až je mi ho líto :-) A ty tanečky na lodi, tak ty bych si nechala líbit. To teda jo :-) Děkuji za kapitolku. :-*
Touché! Nedospělá Hermiona bude muset začít fungovat "za pochodu". Až se to na ni navalí. Jo, tanečky by nebyly špatné :-)) Díky, Lupinko!

Ale ale, to vypadá, že Ron je tu ten "nesnáším zmijozely", tak to jsem hodně zvědavá na jeho reakci na sňatek. Hermiona je tu nějaká nečinná a vším udivená. Takže to bude muset být Draco, kdo se odhodlá ji políbit a zdá se, že mu to není proti srsti. Děkuji
Ron zde bohužel neopustil zavedená klišé, nicméně hlavním odpůrcem sňatku bude někdo jiný :-)) Hermiona není jen nečinná, je tu na zabití. Díky za komentář, silrien.

To je legrace! Zajímalo by mě, jak si vždy tak logická Hermiona vysvětluje, proč jí tak vadí zájem jiných žen o manžela. Když ho údajně sama nechce, měla by být spíš ráda, že jeho potřeby bude moci hodit na jiné, ne? Taky si dovedu představit, jak Draco už předem varoval domácí skřítky, aby se schovali, protože Lady Malfoyová má ve zvyku rozdávat oblečky a čepičky a ne nebere jako odpověď. Děkuji za kapitolu a těším se, jak to bude dál!
Hermiona je klasickým příkladem toho, že doma není nikdo prorokem :-) Draco nikoho nevaroval, ovšem ani on nebyl varován, což s sebou přinese pár překvapení... Díky, margareto!