Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Maska

33. Z hrany na pevnou zem

Maska
Vložené: arabeska - 30.07. 2017 Téma: Maska
Online preklady nám napísal:

Autor: Hesaluti;   Překlad: alichay, dee6, silrien;   Beta: arabeska;   Banner: Jimmi

OriginálFacade

Rating: 13+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

PA: To byste nevěřili, kolikrát jsem tuhle kapitolu přepsala. Pořád dokola jsem ji ladila, až se mi povedlo trefit to akorát. Doufám, že budete souhlasit, a omlouvám se za zpoždění…





Hermiona zírala na Ellu a myšlenky jí běžely jak o závod. V duchu Draca proklínala. Tuhle konverzaci měl vést on a ve skutečnosti už před dávnou dobou! Chystala se jí dát nicneříkající odpověď, ale zarazila se. Ella se to snažila rozebírat s ostatními studenty a ti si ji dobírali. Co by se stalo, kdyby s ní o tom začal mluvit někdo starší? Ella by na to měla být připravená a proto to potřebovala pochopit. Draco si s ní o tom musí promluvit.

Hermiona věděla, že teď na to není vhodný čas ani místo, ale uvědomovala si, že to možná bude jediná příležitost, jaká se kdy naskytne. Draco v žádném případě s tímto tématem nepřijde sám a Ella v tom bude mít zmatek, pokud jí to někdo dostatečně nevysvětlí.

Mohla by svou přítomností zajistit hladší průběh. Hlavně díky rozdílům, které s Dracem překonali. Přemýšlela, jestli už odešel, nebo je stále ve škole. Hodina už dávno skončila, takže už bude asi pryč. Pak si vzpomněla, že pozval Celii ven. Takže by měl být pořád zde.

Hermiona se rozmýšlela jen chvíli, pak se postavila a vystrčila hlavu ze svého kabinetu. Venku stálo pár studentů. Zavolala na nějakého vysokého kluka a požádala ho, aby našel pana Malfoye. Když se vrátila do kabinetu, Ella na ni zírala.

"Proč jste to udělala?"

"Protože bys tenhle rozhovor neměla vést se mnou."

"Už jsme se na to otce ptala. Nic mi neřekne."

"Tak teď už třeba řekne." Hermiona se podívala na svou studentku a naklonila se dopředu. "Zapomeneš to, co ti teď řeknu, ale mám v úmyslu přesvědčit tvého otce, aby si s tebou promluvil, a nenechám to přerůst v hádku."

Ella se na Hermionu zadívala, a potom se ušklíbla. "Dobře. Tak to je jiná."

Za chvíli se ozvalo zaklepání na dveře a Draco vešel dovnitř. Podíval se z Hermiony na Ellu a zase zpátky.

"Co se děje?" zeptal se.

"Posaď se, prosím." pokynula mu Hermiona. Jeho tvář byla plná otázek, ale Hermiona pouze ukázala na židli.

"Je všechno v pořádku?" zeptal se a Hermiona přikývla.

"Ty a Ella si musíte promluvit."

Podíval se na svou dceru. "O čem?"

"Ella chce vědět, proč jsme spolu ve škole nevycházeli."

"Chtěla bych vědět, proč tě profesorka Grangerová nenáviděla. Je tak milá, takže musela mít dobrý důvod," prohlásila Ella.

V jeho tváři se objevily jasně čitelné pocity. "Jak jsi k tomu došla? Není na to jednoduchá odpověď. Co ti profesorka Grangerová řekla?"

"Nic jsem jí neřekla. Myslím, že bys to měl udělat ty." Draco po ní šlehl pohledem, ale ona ho ignorovala. Možná nebyl tak dobrý nápad ho sem takhle dotáhnout, ale musel si s Ellou promluvit, než to uslyší od někoho jiného než od Albuse. Už si ji kvůli tomu dobírali a to musí přestat.

"Dobře. Tak fajn." znovu se podíval na Hermionu. "Měli bychom si spolu někdy sednout a já ti řeknu celý příběh…"

"Vidíte!" Ella rukou zamávala na Hermionu. "Přesně o tom mluvím!"

Draco se zvedl oči k Hermioně. "Co? O čem to mluví?"

"Ella se ptala na svého dědečka… na tebe… a na Pána zla." Hermiona se setkala s Dracovým pohledem. "Myslela jsem, že by mohl být dobrý nápad, kdybych u toho byla. Mohli bychom jí společně říct, co se stalo a jak jsme se přes to přenesli…" Viděla, jak se Dracovy oči rozšířily, a okamžitě jí bylo jasné, že z toho nemá radost.

"Ne!" postavil se. "Řeknu jí vše, až já uznám za vhodné, ne dřív."

"Ella to potřebuje pochopit, Draco," ztišila Hermiona hlas.

"Tím jsem si jistý. Ale ne teď."

"Plýtváte svým časem," pověděla jí Ella sklíčeně. "Říkala jsem vám, že o tom nebude chtít mluvit."

Hermiona se na ni obrátila. "Pamatuješ, co jsem ti před chvílí řekla?"

Ella přikývla a pousmála se. "Jasně."

Hermiona se otočila zpět k Dracovi. "Prosím, znovu se posaď."

"Podívej, vím, že se snažíš pomoct," spustil Draco. "Ale teď o tom nebudu mluvit. Není na to čas."

"Dobře. Takže bys měl možná počkat, až si ji někdo jiný než kamarád jejího bratra bude kvůli tomu znovu dobírat." prohlásila Hermiona a pozorovala, jak Draco ztuhl.

"Někdo si ji kvůli tomu dobírá?" zeptal se zamračeně.

"Já jsem pořád tady!" zaprotestovala Ella.

Hermiona se na ni ohlédla. "Dobrá připomínka. Nevadilo by ti na minutku počkat venku?"

"Ano, vadilo!"

"Ello!" pokáral ji Draco. "Počkej venku."

"Ale…"

"Hned!"

Ella nasupeně vstala, protlačila se kolem Draca a vyšla ven.

"Albus ji jen dobromyslně škádlil," vysvětlila Hermiona, když Ella odešla. "Řekl jí, že jsme se my dva ve škole nenáviděli, protože její dědeček podporoval Voldemorta."

Draco zbledl a rychle zamrkal. "Na Potterovy potomky je s problémy spolehnutí."

"Draco!" napomenula ho Hermiona. "Moc dobře víš, že Albus nechtěl nikoho rozrušit. Jsou to jenom dětské řeči, to je vše."

Draco se na ni podíval. "Asi ano."

"Obávám se, že by to mohla slyšet i od někoho jiného. Od někoho ze starších studentů například. Potřebuje tomu porozumět a umět jim odpovědět, ať už prohlásí cokoliv." Hermiona úzkostlivě sledovala Dracovu reakci. Nechtěla pokazit to, co mezi nimi bylo, ale musel říct Elle pravdu.

"Měl jsem v úmyslu si s ní a Scorpiusem promluvit, ale nikdy nebyla vhodná doba," Draco se tvářil stejně trucovitě jako jeho dcera. "Děkuji, že mi s tím chceš pomoct, ale promluvím si s ní o tom osamotě."

Hermiona zvedla obočí. "Radši dříve než později. Riskuješ, že jí někdo řekne svou verzi příběhu dřív, než to stihneš ty."

"Sakra, Hermiono! Pochopil jsem. Byl bych ti vděčný, kdybys mě nechala starat se o mé vlastní děti!" vyletěl na ni Draco.

"Byl bys mi vděčný, kdybych tě nechala starat se o tvé vlastní děti?" zopakovala sarkasticky Hermiona.

"Ano, to byl!" zdůraznil Draco a zamračil se na ni.

"Stejným způsobem, jakým jsi jednal s Ellou, když chtěla vzdát soutěž hned první noc?" vyptávala se Hermiona. Bylo to dávno, co ji Draco takhle ranil. "Nebo způsobem, kdy Scorpius trval na tom, že není dost dobrý v létání?" Hermiona přistoupila blíž, v očích se jí blýskalo. "Nebo možná myslíš ten způsob, jakým ses vypořádal s tím, že Ella nechtěla opustit chatu?" Ztichla a chvíli na sebe jen zírali. Draco jako první uhnul pohledem.

"Děkuji, že mi připomínáš mé otcovské nedostatky," pronesl ostře.

"Tak jsem to nemyslela a ty to víš!" odpověděla stejně příkře Hermiona. "Opravdu si myslíš, že si o tom s Ellou promluvíš a nepohádáte se místo toho?" zeptala se pak.

"Nechápu, proč by to tak mělo skončit."

"A co když se tě zeptá, proč ses Luciusovi nepostavil? Proč jsi chtěl zabít Brumbála? Nebo jestli byl Lucius vážně zlý?" Hermiona ho naschvál provokovala.

"Poradím si s tím!" odsekl.

"A co když se zeptá, proč se za správnou věc nepostavila Narcissa?" zeptala se Hermiona, sotva šeptala, protože dobře věděla, že právě tahle otázka Draca dostane. Prudce na Hermionu zamrkal, tvář jako z kamene. Dlouhou chvíli se vůbec nepohnul, a pak náhle sklouznul zpátky do křesla.

"Bude mě nenávidět." Z hlasu se mu vytratila veškerá jedovatost.

"Nebude, pokud na to půjdeme správně a opatrně."

Draco zavrtěl hlavou. "Ne, nemůžu to nijak přikrášlovat. Až se všechno dozví, bude mě nenávidět."

"Já k tobě nenávist necítím."

Vzhlédl k ní. "Já vím, že ne."

"Tak kde bereš jistotu, že Ella bude?"

Draco znovu zaváhal. "Je ještě dítě… a je to Ella! Na ni argumenty neplatí."

"Myslím, že tě překvapí," pokývla Hermiona. "Dokud do toho mám co mluvit, tvoje dcera k tobě nenávist cítit nebude."

Draco si povzdechl a sklonil hlavu. "Vím, že jí to musím říct. Jen jsem chtěl víc času."

"Já vím, ale myslím, že tvůj čas právě vypršel. Je hrozně důležité, aby se to dozvěděla od tebe a nikoho jiného."

Draco si ztěžka povzdychl. Pak pomalu promluvil. "Tak to bys ji měla zavolat zpátky."

Ella se trucovitě vrátila a Hermiona si sedla naproti té pobledlé a na pohled nešťastné dvojici.

"Řekneme ti celý příběh, Ello," začala. "Ale musíš dobře poslouchat a ne hned dělat ukvapené závěry. Musíš si pamatovat, že všechno není vždycky černobílé. Někdy se prostě lidé nerozhodnou nejlépe a mohou pro to mít dobrý důvod."

Ella vypadala vyděšeně. "Takže to je pravda?" Hermiona přikývla a Ellina tvář posmutněla. "Myslela jsem si, že si to Albus vymyslel! Tati?" Pohlédla na Draca, aby jí to potvrdil. Setkal se s jejíma očima a pomalu přikývl.

"Je mi to líto, Ello, ale Albus ti řekl pravdu," zarazil se. "Vyslechneš mě?"

Ella Draca chvíli pozorovala, na okamžik zalétla pohledem na Hermionu a vrátila se k němu. Pak velice pomalu přikývla.

*

Byl to dlouhý večer. Dracovo rande s Celií bylo zrušeno, Hermionina hromada esejí k oznámkování stále ležela na stole a chodby hradu už se téměř vyprázdnily. Ella zpočátku poslouchala mlčky, její oči létaly mezi Hermionou a Dracem. Jak příběh pokračoval, mluvil hlavně Draco, ale Hermiona k tomu sem tam něco přidala a Ella začala reagovat. Několikrát vstala a přecházela po místnosti, ale řekla jen velmi málo.

Draco vyprávěl příběh dobře, vysvětloval objektivně a nevynechával části, které k němu byly nelichotivé. Ella ho nakonec přerušila, když mluvil o noci na věži.

"Opravdu jsi to chtěl udělat? Chtěl jsi ho zabít?" zeptala se na Brumbála.

"Domníval jsem se, že ano, protože jsem si myslel, že nemám jinou možnost," vysvětloval Draco.

"Tak proč jsi ho nezabil?"

"Asi proto, že Brumbál vyjádřil mé pochybnosti slovy, a tak jsme pochopil, že to nemohu udělat, bez ohledu na následky."

"Nebyl jsi dost statečný." Toto bylo prohlášení, ne otázka, a Hermioně se sevřelo srdce pro Draca, když spatřila jeho výraz.

"Ne, neměl jsem dost odvahy."

Ella znovu nepromluvila, dokud Draco nezačal popisovat události na Malfoy manor té noci, kdy byli Hermiona, Ron a Harry chyceni v lese.

"Bellatrix mučila profesorku Grangerovou?" otázala se Ella nevěřícně.

"Ano, mučila."

"Ale proč? Všichni jste byli ještě děti! Proč by se Pán zla s vámi obtěžoval?"

"Bellatrix se neřídila stejnými pravidly jako všichni ostatní, Ello," odpověděl Draco. "Velice ráda Hermionu mučila, prostě jen tak pro potěšení."

Ella se otřásla, její půvabný obličej se zkroutil. "Byla sestrou babičky?"

"Ano, ale měla bys vědět, že babička nebyla taková."

"Proč jsi ji nezastavil?" zeptala se Ella. Její hlas byl teď tichý a dívala se přímo na svého otce.

"Proč jsem nezastavil Bellatrix?"

"Ano, proč jsi ji nezastavil, když mučila profesorku Grangerovou?"

Hermiona zadržovala dech, chtěla do toho vstoupit a odpovědět místo Draca, protože jeho výraz přetékal bolestí, ale věděla, že Ella potřebuje odpověď od něj.

"Protože by mě zabila, kdybych to zkusil…" Draco se odmlčel a Hermiona věděla, že si uvědomuje, že to není celá pravda. Když znovu promluvil, bylo to pevným hlasem, jako kdyby vyřčení těch slov mohlo pomoci. "A protože jsem byl zbabělec." Draco sklopil oči, ale Ella se ani nehnula. Pár vteřin se dívala na svého otce a pak se zaměřila na Hermionu.

"Ona by zabila svého vlastního synovce?" zeptala se a Hermiona přikývla. Ella se otočila zpět na Draca.

"Neviním tě, že ses tehdy nepokusil pomoci. I já bych byla zbabělec, kdybych měla takovou tetu!"

Hermionu přemohly pocity a musela párkrát polknout. Ellina mladá mysl tu informaci zpracovala téměř bez emocí. Chtěla, aby Hermioně její otec pomohl, ale jakmile pochopila povahu Bellatrix i situace, ve které se ocitli, vyložila si to logicky. Proč se nechat zabít, pokud s tím člověk stejně nic nenadělá?

Draco nezvedl hlavu a Hermiona ho s obavami sledovala. Tohle by bylo moc na kohokoliv, ale měl by poslouchat svoji dceru. Neodsuzovala ho. Po chvíli vzhlédl.

"Tak rád bych ti řekl, že jsem byl hrdina, který zabil Pána zla a postavil se za to, co je správné. Ale nemůžu. Můžu ti jen vysvětlit, proč jsem udělal to, co jsem udělal."

"Proto jste otce nenáviděla? Protože se vám nepokusil pomoct?" zeptala se Ella Hermiony.

"Ne, Ello. Toho dne jsem k němu vůbec necítila nenávist. Nenáviděla jsem ho, když jsme začali studovat, ale postupem času, jak jsme vyrůstali, jsem to viděla jinak. Vždycky jsem si myslela, že Harry neměl jinou možnost, než být hrdinou a pokusit se zabít Pána zla, ale Draco byl v podobné situaci. Jen na druhé straně mince než Harry."

"Co sis myslel o tom, že dědeček dělal všechny ty zlé věci, tati? Nenáviděl jsi ho?"

Draco potřásl hlavou. "Nebyl jsem žádný nevinný chudák, který v hrůze sledoval, jak jeho otec páchá zlé věci. Věřil jsem v to samé, dokonce mě to těšilo…"

"To nechápu…" povzdechla si Ella. "Kdybys mi teď řekl, že mám udělat něco zlého, odmítla bych. A pokud bys dělal něco špatného, zkusila bych tě zastavit."

"To protože tě vychoval někdo, kdo tě naučil rozlišovat, co je špatné a co ne, Ello," vložila se do toho Hermiona. "Tvůj otec to měl naopak. Naučili ho, že špatné je dobré."

Ella zkroutila rty a pomalu přikývla.

"Nepředpokládám, že se ti líbí, co jsem řekl," skončil Draco. "Ale děkuji, že jsi mě vyslechla, Ello, a doufám, že to pochopíš. Alespoň něco."

"Neobviňuju tě," pronesla tiše Ella. "Potřebuju si to promyslet, ale neobviňuju tě."

Draco se na svou dceru jemně usmál a ta mu úsměv vrátila. Hermioně se nesmírně ulevilo. Ella má o čem přemýšlet, ale Hermiona doufala, že to dokáže pochopit a nezačne Draca nenávidět.

"Měl tě ve škole někdo rád?" zeptala se z ničeho nic Ella a Draco na ni zamrkal.

"No, ano… Měl jsem přátele… svým způsobem."

"Byli taky ze smrtijedských rodin?"

"Většina ano."

"V tom případě to nebyli ti praví přátelé," oznámila.

Hermiona si odkašlala a postavila se. "Možná bychom měli přestat a vy dva byste si mohli popovídat zítra."

"Jo." Ella se postavila, očividně potěšena tím, že může odejít. "To bude fajn." A pak řekla něco, co úplně změnilo atmosféru, něco, za co ji Hermiona nesmírně obdivovala. Ušklíbla se a poté překvapila Hermionu tím, že se trochu uculila. "Vždycky jsem věděla, že jsem ty čertovy rohy musela zdědit!"

Hermiona se zasmála, ulevilo se jí, když slyšela Ellu žertovat. Draco na svou dceru jen zíral.

"Řekneš to Scorpiusovi?" otázala se Ella.

"Samozřejmě, až si budu myslet, že je připravený to slyšet."

"Neřeknu mu to."

"Díky, Ello," Draco se na svou dceru něžně usmál.

"Jsem ráda, že jsi mi to řekl."

"Já také."

"A jsem ráda, že tě Hermiona nedokázala skutečně nenávidět…" Hermioně to znělo divně, slyšet Ellu oslovovat ji křestním jménem, ale neopravila ji. V této souvislosti to znělo správně.

"Ach, opravdu jsem ho nenáviděla," prohlásila Hermiona a oba se otočili, aby se na ni podívali. "Ale to nemělo nic společného s jeho rodinou nebo tím, koho podporovali."

"Proč tedy?" podivila se Ella.

"Nenáviděla jsem ho, protože to byl protivný pitomeček, který si myslel, že vládne škole a chodil s nosem nahoru!" usmála se Hermiona a Draco otočil oči v sloup.

Ella jí vrátila úsměv. "Vážně?"

"Ano, ve skutečnosti mě jednou rozčílil tolik, že jsem mu dala pěstí!"

Ella vybuchla smíchy a podívala se na svého otce. "To snad ne!"

Draco přikývl. "Ale ano." Otočil se k Hermioně: "Díky za to."

Hermiona se zasmála a slyšela, jak se Ella stále směje, když opouštěla místnost. O chvíli později se dívka vrátila a strčila hlavu do dveří.

"Jo, a pokud se mi Albus Potter odváží znovu říct, že jsi podporoval Voldemorta, vyjasním si to s ním," odmlčela se a perfektně předvedla Dracův úšklebek. "Těsně předtím, než mu dám pěstí!"

*

Hermiona pohlédla na zavřené dveře, a pak uslyšela vzdech. Když se otočila, spatřila, že se Draco v křesle předklonil a složil hlavu do dlaní. Ramena se mu otřásala, takže Hermiona rychle obešla stůl a objala ho kolem ramen.

"Je to dobré! Zvládla to v klidu," připomněla mu. Draco mlčky přikývl, tvář stále zakrytou. Ramena se mu pořád lehce chvěla. Hermiona nemohla uvěřit, že má ve svém kabinetu plačícího Draca Malfoye. Jednou rukou ho beze slova objímala a čekala, dokud se neposbírá.

Když přestal a pomalu zvedl hlavu, Hermiona se omluvila a požádala ho, aby na ni chvilku počkal. Odešla z kabinetu a na chvilku se opřela o zeď. Párkrát se zhluboka nadechla, aby ovládla své vlastní emoce. Nechybělo málo a její slzy by se připojily k Dracovým, ale to si nemohla dovolit.

Bylo jasné, že rozhovor s Ellou bude traumatizující, ale ta dívka to zvládla pozoruhodně. I většina dospělých by se záludnostmi jejich příběhu měla problémy, nemluvě o tom, že by jen s obtížemi dokázali nahlédnout pod povrch skutečnosti a pochopit, pod jakým vlivem tehdy Draco byl. A to dvanáctileté dítě tohle všechno zvládlo, a ještě se zdálo, že z toho má radost. Její chování bylo ohromující a dojemné. Bez ohledu na to, co si o sobě Draco myslel, vychoval svoje děti dobře, protože Ellina láska k otci se dnes projevila víc než očividně. Chtěla věřit tomu nejlepšímu v něm – jeho omluvy přivítala s nadšením a ochotně je přijala. Hermona měla v úmyslu tohle všechno Dracovi říct.

Vrátila se dovnitř, kde Draco ještě pořád seděl v křesle, ale hlavu měl vztyčenou a výraz vyrovnaný. Byla ráda, že mu umožnila těch pár chvil osamotě.

"Neseřveš mě za to, že jsem tě sem přitáhla, že ne?" zeptala se Hermiona, ale už z jeho postoje jí bylo jasné, že se na ni nezlobí.

"To bych tedy měl."

"A uděláš to?"

"Zatraceně, jasně že ne!" Draco zavrtěl hlavou. Vstal, popadl Hermionu za ramena a přiměl ji posadit se do křesla. "Každé ráno jsem to zvažoval."

"Co jsi zvažoval?"

"Že to udělám! Když jsem ti řekl, že vím, že jim to musím říct, myslel jsem to vážně. Ale pořád jsem to oddaloval, protože jsem měl strach z jejich reakce." Zarazil se a ukázal na ni prstem. "A pak si sem nakráčí zatracená Hermiona Grangerová, která musí všude strkat nos, a já najednou vyprávím celý příběh svojí dceři, a to v kanceláři její profesorky!"

"Zní to, jako bys na mě křičel."

"Nekřičím! Jen nemůžu uvěřit, k čemu všemu jsi mě už přiměla! Celou mou rodinu!"

Hermiona prudce zamrkala. "Jen ti chci pomoct – omlouvám se, pokud máš pocit, že se do něčeho montuju… dnes tomu tak asi bylo, ale měla jsem o Ellu obavy…"

Draco zavrtěl hlavou, oči měl temně šedé. "Sklapni a neopovažuj se omlouvat!" Sklonil se k ní. "Děkuju ti."

"Já jsem nic neudělala – to ty. A Ella byla neskutečná, všechno vzala báječně," odvětila Hermiona.

"Myslím, že tohle byla ta nejděsivější věc, co jsem kdy udělal," připustil Draco.

"V mém seznamu děsivých věcí si to taky drží dost vysokou příčku," připustila Hermiona.

"Ale máš pravdu, Hermiono. Ella byla skvělá. Myslím, že jsem ji vážně podceňoval." Draco si prohrábl vlasy. "Nemůžu uvěřit, že to přijala tak dobře."

"A víš proč?"

"Netuším, možná jí to ještě všechno nedošlo…"

"Vzala to dobře, protože má pořádnou výchovu. Vzala to dobře, protože přese všechno, čím jste si spolu prošli, tě má opravdu ráda. Chtěla v tobě věřit tomu nejlepšímu, protože tě miluje. Takže bys neměl děkovat mě, ale spíš sám sobě." Hermiona domluvila a na potvrzení svých slov přikývla.

Draco se na ni upřeně díval, a na chvilku oba zmlkli. Pak Draco porušil ticho. "Mrzí mě, že jsem ti řekl, abys to nechala na mně."

"Už jsem řekla, nejspíš jsem se do toho vážně moc montovala…"

"Už sis poctivě zasloužila svoje právo zasahovat, jak jen chceš," namítl Draco. "Nevím, kde by teď moje rodina byla, kdyby nebylo tvých zásahů."

Hermiona se pokusila kompliment blahosklonně přijmout, ale cítila, že jí růžoví tváře. "Byli byste v pohodě, já jsem věci jen trochu urychlila."

"To není pravda." Pořád se na ni díval a Hermionou projel slabý záchvěv. Vpíjeli se do sebe očima, obličeje jen kousek od sebe. "Myslím, že mě zachraňuješ…" Draco teď jenom šeptal a Hermionina nervová zakončení znovu zareagovala, stáhl se jí žaludek.

"Nebylo od čeho." Zněla trochu udýchaně.

"Zachraňuješ mě přede mnou samým," odpověděl. Sledovala jeho rty v pohybu, a i jeho pohled sklouzl k jejím ústům a zpátky k očím. Hermiona se hluboce rozechvěle nadechla. Nebyla si jistá, jestli má jejich oční kontakt přerušit, nebo se pohnout, ale než se mohla rozhodnout, Draco promluvil: "Hermiono, kdyby nebylo Erika…"

Hermiona polkla – bylo jasné, co tím chtěl říct. Kdyby nebylo Erika, byli by víc než přátelé? Chtěl by, aby byli víc než přátelé? Na chvilku se ztratila v úvahách a zapomněla odpovědět. Pak se jí mozek znovu probral a ona se trochu napřímila.

"Snažila jsem se ti to říct už předtím… s Erikem jsme se rozhodli zůstat jen přáteli."

Draco se na ni zadíval a pak se zamračil. "Proč? Nerozhodilo ho to? Myslím, že tě má vážně rád."

"Neřekla jsem, že jsem se tak rozhodla já. Řekla jsem my – vlastně to navrhl Erik."

Draco jí věnoval další pohled. "Navrhl to Erik? Proč?" Odmlčel se a pak mávl rukou. "No, to není moje věc."

Hermiona se zhluboka nadechla. Teď měla příležitost se vyslovit. Nemohla a nechtěla ji promarnit. "Erik řekl, že má pocit, že doopravdy nejsem s ním."

"Že nejsi s ním?"

"Ale s někým jiným."

Všimla si, jak se Dracova hruď prudce zvedla a klesla, a věděla, že ji pochopil. "A měl Erik pravdu?" zeptal se tak tiše, že se musela soustředit, aby mu rozuměla.

"Myslím, že možná ano…"

Dveře Hermiony kanceláře se rozlétla a dovnitř vpadla Ella. "Profesorko Grangerová, nemůžu se dostat do společenské místnosti, heslo nefunguje, protože už je po večerce." Ella se zarazila a zírala na ně, na Draca skloněného blízko k Hermioně a jejich výrazy. "Ha!" poznamenala, oči dokořán. "Zatraceně, já věděla, že si to nevymýšlím!"

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 33. Z hrany na pevnou zem Od: Fido - 01.08. 2017
super ... poslední věta to byl zlatý hřeb :) díky

Re: 33. Z hrany na pevnou zem Od: denice - 31.07. 2017
Všechno se vyjasňuje, aspoň to tak začíná opravdu vypadat. Draco je borec, že se - i když ho Hermiona musela pořádně zahnat do kouta - dokázal se svou minulostí takhle svěřit. A Ella - to je přírodní živel :-) Díky všem překladatelkám za skvělou kapitolu!

Re: 33. Z hrany na pevnou zem Od: MichelleF - 30.07. 2017
Nee, nesnáším tyhle konce v nejlepším, ach jo...:/ To byl tedy náročný rozhovor..ale od toho je Mia Nebelvirka, jen tak se něčeho nelekne.. Plačící Draco? To zírám.. to by mě tedy taky dostalo.. Zase budu netrpělivě vyhlížet pokračování.. Díky za překlad

Re: 33. Z hrany na pevnou zem Od: gama - 30.07. 2017
Paráda!!! Tahle povídka mi vždycky zvedne náladu, i přes dnešní ukrutný hlavobol :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Hesaluti: ( Online preklady )13.10. 2017Epilog
Hesaluti: ( Online preklady )07.10. 201740. Když se zdi bortí
Hesaluti: ( Online preklady )01.10. 201739. Souvislosti
Hesaluti: ( Online preklady )24.09. 201738. Poslední kapka
Hesaluti: ( Online preklady )17.09. 201737. Minulost
Hesaluti: ( Online preklady )10.09. 201736. Jen my dva
Hesaluti: ( Online preklady )20.08. 201735. Mentoři
Hesaluti: ( Online preklady )06.08. 201734. Prasinky
Hesaluti: ( Online preklady )30.07. 201733. Z hrany na pevnou zem
Hesaluti: ( Online preklady )23.07. 201732. Lekce, otázky a odpovědi
Hesaluti: ( Online preklady )16.07. 201731. Test z přeměňování
Hesaluti: ( Online preklady )09.07. 201730. Ranní setkání
Hesaluti: ( Online preklady )02.07. 201729. Návrat
Hesaluti: ( Online preklady )25.06. 201728. Tajemství
Hesaluti: ( Online preklady )18.06. 201727. Padá sníh
Hesaluti: ( Online preklady )11.06. 201726. Útulno
Hesaluti: ( Online preklady )04.06. 201725. Sníh a jahody
Hesaluti: ( alichay )29.05. 201724. V kuchyni to vře
Hesaluti: ( alichay )21.05. 201723. Bouře
Hesaluti: ( Online preklady )14.05. 201722. Chalupa
Hesaluti: ( Online preklady )16.04. 201721. Vzlétnout výš
Hesaluti: ( Online preklady )09.04. 201720. Šťastněji
Hesaluti: ( Online preklady )26.02. 201719. Smíšené pocity
Hesaluti: ( Online preklady )09.02. 201718. Lekce o hůlkách
Hesaluti: ( Online preklady )21.01. 201717. Zkouška lektvarů
Hesaluti: ( Online preklady )12.01. 201716. Odposlouchávání
Hesaluti: ( Online preklady )07.01. 201715. Kruval
Hesaluti: ( Online preklady )29.11. 201614. Umístění
Hesaluti: ( Online preklady )22.11. 201613. Okouzlení
Hesaluti: ( Online preklady )15.11. 201612. Suchar?
Hesaluti: ( Online preklady )08.11. 201611. Příjezd
Hesaluti: ( Online preklady )01.11. 201610. Tiebreak
Hesaluti: ( Online preklady )14.10. 20169. Na stadionu
Hesaluti: ( Online preklady )04.10. 20168. Lektvary
Hesaluti: ( Online preklady )23.09. 20167. Urovnání
Hesaluti: ( Online preklady )16.09. 20166. Tradície
Hesaluti: ( Online preklady )11.09. 20165. Hůlky
Hesaluti: ( Online preklady )24.08. 20164. Znovu pozvaný
Hesaluti: ( Online preklady )13.08. 20163. Traja Malfoyovci
Hesaluti: ( Online preklady )07.08. 20162. Nočná mora
Hesaluti: ( Online preklady )31.07. 20161. Rokfortský klobúk
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )13.07. 2016Úvod k poviedke