Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Deník pana Nuly

Sobota, 23. července

Deník pana Nuly
Vložené: Lupina - 23.07. 2017 Téma: Deník pana Nuly
Lupina nám napísal:

Autor: Hannah-1888             Překlad: Lupina        Beta: marci                 Banner: arabeska

The Diary of a Nobody

Rating: 13+

 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 7.

Sobota, 23. července

15:00 – Yorkshire, East Riding

Sedím v garáži v otcově autě a sbírám odvahu zapnout motor. A co hůř – otec sedí vedle mě. Trvalo hodinu, než jsme se dostali do tohoto bodu. Když jsem ho požádal o klíčky od vozu a odhalil mu své záměry, jen zvolal:

„Tož tobě je pětačtyřicet a eště neumíš řídiť?“

Povzdechl jsem si. „Otče, jsem kouzelník, pamatuješ? Místo ježdění autem létám.“

Na chvíli vypadal zaraženě, ale asi se rozhodl předstírat, že mě neslyšel. Následně – k mé hrůze, musím dodat – odhodil přikrývku a oznámil:

„Já ťa to naučím.“

Ano, pomyslel jsem si, a pak já tebe naučím, jak srozumitelně mluvit.

„Otče, není ti dobře natolik, abys –“

„Samosebú že je!“

„Pamatuješ si vůbec, jak se řídí?“

„Tož baže!“

Dal si ruku k ústům a na chvíli vypadal vzdáleně. „Enem si nemožu vzpomenúť, gde sem pochránil klúče.“

Lehká překážka. „Accio klíče od auta,“ pravil jsem.

I po té dlouhé době, i přes strnulost vyvolanou jeho zdravotním stavem, vždycky dokázal vypadat nesvůj při používání magie. Dalších pět minut ten výraz nezměnil, jako bych měl v nejbližší chvíli odchýlit sklon zemské osy nebo narušit přirozenou rovnováhu světa a ovlivnit gravitační sílu.

Zkusil jsem to znovu. „Měl bys zůstat zde –“

„No ba! Si myslíš, že sa ně ľúbí byť tu zavřítý celé dni? Krucifiks, su dosť zdravý, abych seďél v autě!“

Doparoma, sotva chodil, aniž by si vykašlal plíce.

„Podívej –“

„Ne!“ vykřikl.

Poznal jsem, že začíná být rozrušený. Abych jej umlčel a udržel mír, přemístil jsem nás do garáže. Sakra, proč mě něco takového vůbec napadlo?

Rozhodně to nebyl dobrý nápad, že? Kdo ví, v jakém stavu je otcova mysl. Může si vzít do hlavy, že půjde o nějakou hroznou sebevraždu nebo eutanazii, zmocní se volantu a nasměruje nás z útesu.

Navíc mě zasáhlo to nepříjemné poznání, že toto je první společná akce od, no, vůbec.

„Daj tu knižku bokem a nastartuj motor!“

Ach. Já šťastlivec.

16:00

Jsem naživu.

I můj otec, i když jen taktak. Málem jsem ho uškrtil.

Sotva jsem nastartoval, už tu bylo:

„Daj ruku na volant!“

„Daj nohu na spojku!“

„Zařaď jedničku!“

„Počkej!“ zařval jsem. „Zatraceně vím, co dělám, ano? Jen tu seď a užívej si výhled!“

Abych ten dlouhý příběh zkrátil – vybavil jsem si vše, co jsem četl o ‚základních krocích‘ a ‚co musíte udělat‘, povolil jsem ruční brzdu a užuž jsme se rozjížděli, když mi chcípl motor. Auto jen bezmocně poskočilo a zastavilo.

„Si zdělal nohu ze spojky skoro!“

Nebyl jsem potěšený. Nerozumně jsem řízení auta chtěl zvládnout do konce dne a nepotěšilo mě selhání na první metě.

Po několika pokusech jsme se však pomalu rozjeli, byť jen na jedničku. Přišlo mi to celkem jasné a už jsem přemýšlel o úpravách ministerských vozů a změnách, které bych mohl udělat. Proč se starat o nezákonnost takovéhoto riskantního podniku?

Bohužel jsem musel přehodnotit svůj postoj k právní stránce věci. Zamýšlel jsem jen dojet na konec cesty, otočit se a pak se vrátit domů – nejsem až tak lehkomyslný. Silnice kolem otcova domu jsou obvykle prázdné až na podivné chodce. A tu jsem si jednoho všiml. V tiché hrůze jsem sledoval Hermionu Grangerovou, kterak klidně kráčí po krajnici, jako by jí to místo patřilo.

Jsem si jistý, že ji budu muset požádat, zda by jí nevadilo procházet se jinudy. Británie je ostrov – ztraceně, všude je pobřeží. Proč si pro své procházky vybírá tento konkrétní rozpadající se, pustý úsek?

„Ne že tu cérku zrazíš,“ instruoval mě otec zbytečně.

„To nemám v úmyslu,“ zamumlal jsem temně.

Vsaďte na moje štěstí, že narazím na bezúhonnou, pravidla dodržující Grangerovou, zatímco sám řídím bez řidičského průkazu a v nepojištěném autě. V autě, které by patrně ani neprošlo technickou kontrolou. Hm.

Docela jsem doufal, že mě přes čelní sklo nepozná. Ale poznala. Naše zanedbatelná rychlost asi přitáhla její pozornost. A pak na nás, zatroleně, zamávala.

Horečnatě jsem se snažil vzpomenout, jak zastavit, a tak jsem jemně stiskl brzdu a zmáčkl spojku. Há! Stáli jsme a motor běžel!

Objevila se u mého okna a já je neochotně stáhl.

„Dobrý den, Severusi,“ pozdravila a zvědavě nakoukla do auta. „Jak nečekané.“

To teda jo.

„Otče,“ řekl jsem, „toto je Hermiona Weasleyová, jedna z mých bývalých studentek. Hermiono, můj otec Tobias.“ Mimochodem, váš manžel je nevěrný parchant.

Zachmuřeně jsem hleděl do volantu, zatímco se otec s úsměvem naklonil. „Dobrý deň, cérenko.“

Myslím, že pohled na usmívajícího se Snapea ji znepokojil, protože sebou trochu cukla.

„Dobrý den, pane Snape,“ odpověděla.

Já na to nic neříkal, protože mě příliš zaměstnávala panika, jestli se Grangerová nechystá požádat, abych ji někam hodil. „Beru otce k lékaři,“ ozval jsem se rychle. „Že, otče?“ zamračil jsem se na něj.

Naštěstí to pochopil a přikývl.

„Dobře, pak vás nebudu zdržovat…“

Katastrofa byla zažehnána – i když zpětně vidím, že nebylo pravděpodobné, že by o něco takového požádala. Pro všechno na světě, kdo by uprostřed ničeho dobrovolně sedl do auta se dvěma Snapey?

„Ach, půjdete na Harryho párty?“

Stydím se to napsat, ale málem jsem odpověděl ano. Málem jsem ze sebe vyhrkl souhlas. A ještě hůř, místo abych se nějak vymluvil, pravil jsem: „Ještě nevím.“

Proč? Proč jsem to udělal? Co je špatného na prostém a jednoznačném ‚ne‘? Copak jsem se už nerozhodl?

„Aha,“ ona na to. „No, rádi bychom vás tam uviděli.“

„Ehm… dobrá,“ zrozpačitěl jsem. Ona přikývla, rozloučila se s námi oběma a pokračovala v cestě.

„Tož řiď,“ poznamenal otec.

Ale nemohl jsem.

Protože jsem najednou zapomněl jak.

Nicméně, i přes tu chvilkovou anomálii jsem si řízení užil. Myslím ovšem, že bych se mu měl možná věnovat víc, protože když používám výraz řízení, pak jen v tom nejvolnějším smyslu.

Wilson měl pravdu – mohla by to být užitečná dovednost do mého repertoáru. A co je důležitější, kdyby se slečna Moranová pokusila někdy mě nachytat, zcela upřímně jí mohu říct, že jsem, samozřejmě, auto řídil.

Pustím se do padělání otcova řidičského průkazu na svůj. Pro případ, že by chtěla vidět oficiální důkaz, samozřejmě.

Mohlo by mi to otevřít další možnosti. Možná bych se mohl ucházet o místo řidiče záchranného autobusu.

To zrovna. Musel bych být zatraceně zoufalý, abych zašel tak daleko.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Sobota, 23. července Od: larkinh - 26.07. 2017
Severus padělatel :D Potkat starýho Snapea asi musí být zážitek :) Díky za překlad.

Re: Sobota, 23. července Od: martik - 24.07. 2017
Já je prostě žeru. Snape senior mladého dokonale uzemnil, Hermiona je jako vábnička dokonalá, vždyť málem řekl ano. Ta holka se vrací jako migréna. No pěkně se v tom chudák Severus máchá. Úžasná kapitola, jako všechny. Myslím, že pohled na usmívajícího se Snapea ji znepokojil, protože sebou trochu cukla. - Není divu :-D

Re: Sobota, 23. července Od: denice - 24.07. 2017
Pro mě zatím nejlepší kapitola - starý tatík Snape si vyrazí se synkem, aby ho naučil řídit :-D Ale že nějak ožil? Moc bych mu přála, aby to nebyla ta poslední věc, kterou bude společně se synem podnikat. Ta goralština je dokonalá. Stejně jako objevení se jisté vševědky a Severusův plán zfalšovat otcův řidičák - kdyby se náhodou slečna Moranová chtěla přesvědčit... Díky!

Re: Sobota, 23. července Od: Jacomo - 24.07. 2017
Až mi tě bylo líto, Severusi. Je tohle vůbec možné? Ledva sedneš do auta k řízení, které neovládáš, už máš v cestě Grangerovou! Ta ženská je hotový mor. Ale zase, pokud to budeš přinášet tuto délku zápisků... Kdy pojedeš příště, abych jí napsala, kdy má vyrazit na procházku? :-)) P.S. Je tady prosím pěkně někdo, kdo si myslí, že Severus na tu Harryho party NEpůjde?

Re: Sobota, 23. července Od: zuzule - 24.07. 2017
Uzasnej zapis! Dekuju :D

Re: Sobota, 23. července Od: Twilly - 24.07. 2017
Priznám sa, že z tejto poviedky na dvakrát zdochnem. Jednak má dorazí onen interval publikovania tohto prekladu, a potom ťa neuveriteľná moravština. Už len predstava akéhokoľvek Sapea v moravskom kroji má dostáva do kolien. Obávam sa, že som akosi odchovaná na Slovácko sa nesúdí..m

Re: Sobota, 23. července Od: MichelleF - 23.07. 2017
Řidič záchranného autobusu :D :D většina potenciálních klientů by prchla hned, jak by ho uviděla..ale zase fanynky by si koupily permici :D

Re: Sobota, 23. července Od: luisakralickova - 23.07. 2017
Děkuji za svezení Severusi:) Jak já Ti rozumím ..., asociace byly velmi zřetelné.

Re: Sobota, 23. července Od: JSark - 23.07. 2017
Už si ho predstavujem: Sevie, před náma stařenka! :D

Re: Sobota, 23. července Od: Elza - 23.07. 2017
Tak tento díl vážně neměl chybu! :D :D :D Krása, díky.

Re: Sobota, 23. července Od: margareta - 23.07. 2017
Moc pěkný zápis! Docela jim to šlo, ne? Je zajímavé, že si Severus neuvědomil, jak normálně a docela rozumně se otec v autě chová. No, snad si to později ještě uvědomí a bude s ním jezdit častěji. Když jim to chcíplo poprvé, měla jsem chvilku strach, že zapomněli natankovat. Když Severus nemohl z místa podruhé, byl už důvod celkem jasný. Zkoprněla ho Grangerová. Na tu párty stejně půjde, to se vsadím! Moc děkuji a těším se na pokračování!

Prehľad článkov k tejto téme:

Hannah_1888: ( Lupina )30.12. 2017Pátek, 30. prosince - závěr
Hannah_1888: ( Lupina )29.12. 2017Čtvrtek, 29. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )23.12. 2017Pátek, 23. prosince (ten obávaný den)
Hannah_1888: ( Lupina )21.12. 2017Středa, 21. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )19.12. 2017Pondělí, 19. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )16.12. 2017Pátek, 16. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )14.12. 2017Středa, 14. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )12.12. 2017Pondělí, 12. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )10.12. 2017Sobota, 10. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )08.12. 2017Čtvrtek, 8. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )06.12. 2017Úterý, 6. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )04.12. 2017Neděle, 4. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )01.12. 2017Čtvrtek, 1. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )26.11. 2017Sobota, 26. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )22.11. 2017Úterý, 22. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )18.11. 2017Pátek, 18. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )15.11. 2017Úterý, 15. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )12.11. 2017Sobota, 12. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )11.11. 2017Pátek, 11. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )10.11. 2017Čtvrtek, 10. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )09.11. 2017Středa, 9. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )07.11. 2017Pondělí, 7. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )05.11. 2017Sobota, 5. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )01.11. 2017Úterý, 1. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )25.10. 2017Úterý, 25. října
Hannah_1888: ( Lupina )21.10. 2017Pátek, 21. října
Hannah_1888: ( Lupina )17.10. 2017Pondělí, 17. října
Hannah_1888: ( Lupina )15.10. 2017Sobota, 15. října
Hannah_1888: ( Lupina )12.10. 2017Středa, 12. října
Hannah_1888: ( Lupina )11.10. 2017Úterý, 11. října
Hannah_1888: ( Lupina )10.10. 2017Pondělí, 10. října
Hannah_1888: ( Lupina )06.10. 2017Čtvrtek, 6. října
Hannah_1888: ( Lupina )03.10. 2017Pondělí, 3. října
Hannah_1888: ( Lupina )29.09. 2017Čtvrtek, 29. září
Hannah_1888: ( Lupina )26.09. 2017Pondělí, 26. září
Hannah_1888: ( Lupina )22.09. 2017Čtvrtek, 22. září
Hannah_1888: ( Lupina )20.09. 2017Úterý, 20. září
Hannah_1888: ( Lupina )17.09. 2017Sobota, 17. září
Hannah_1888: ( Lupina )15.09. 2017Čtvrtek, 15. září
Hannah_1888: ( Lupina )14.09. 2017Středa, 14. září
Hannah_1888: ( Lupina )10.09. 2017Sobota, 10. září
Hannah_1888: ( Lupina )03.09. 2017Sobota, 3. září
Hannah_1888: ( Lupina )30.08. 2017Úterý, 30. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )26.08. 2017Pátek, 26. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )24.08. 2017Středa, 24. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )22.08. 2017Pondělí, 22. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )20.08. 2017Sobota, 20. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )17.08. 2017Středa, 17. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )11.08. 2017Čtvrtek, 11. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )08.08. 2017Pondělí, 8. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )04.08. 2017Čtvrtek, 4. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )31.07. 2017Neděle, 31. července
Hannah_1888: ( Lupina )26.07. 2017Úterý, 26. července
Hannah_1888: ( Lupina )25.07. 2017Pondělí, 25. července
Hannah_1888: ( Lupina )23.07. 2017Sobota, 23. července
Hannah_1888: ( Lupina )19.07. 2017Úterý, 19. července
Hannah_1888: ( Lupina )17.07. 2017Neděle, 17. července
Hannah_1888: ( Lupina )13.07. 2017Středa, 13. července
Hannah_1888: ( Lupina )08.07. 2017Pátek, 8. července
Hannah_1888: ( Lupina )05.07. 2017Úterý, 5. července
Hannah_1888: ( Lupina )22.06. 2017Středa, 22. června
Hannah_1888: ( Lupina )16.06. 2017Čtvrtek, 16. června
Hannah_1888: ( Lupina )12.06. 2017Neděle, 12. června
Hannah_1888: ( Lupina )11.06. 2017Sobota, 11. června
Hannah_1888: ( Lupina )07.06. 2017Úterý, 7. června
Hannah_1888: ( Lupina )03.06. 2017Pátek, 3. června
Hannah_1888: ( Lupina )01.06. 2017Středa, 1. června
Hannah_1888: ( Lupina )26.05. 2017Čtvrtek, 26. května
Hannah_1888: ( Lupina )23.05. 2017Pondělí, 23. května
Hannah_1888: ( Lupina )22.05. 2017Neděle, 22. května
Hannah_1888: ( Lupina )21.05. 2017Sobota, 21. května
Hannah_1888: ( Lupina )16.05. 2017Pondělí, 16. května
Hannah_1888: ( Lupina )12.05. 2017Čtvrtek, 12. května
Hannah_1888: ( Lupina )04.05. 2017Středa, 4. května
Hannah_1888: ( Lupina )02.05. 2017Pondělí, 2. května
Hannah_1888: ( Lupina )01.05. 2017Neděle, 1. května
Hannah_1888: ( Lupina )30.04. 2017Sobota, 30. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )27.04. 2017Středa, 27. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )21.04. 2017Čtvrtek, 21. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )14.04. 2017Čtvrtek, 14. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )13.04. 2017Středa, 13. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )11.04. 2017Pondělí, 11. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )10.04. 2017Neděle, 10. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )08.04. 2017Pátek, 8. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )05.04. 2017Úterý, 5. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )04.04. 2017Pondělí, 4. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )20.03. 2017Pondělí, 21. března
Hannah_1888: ( Lupina )18.03. 2017Pátek, 18. března
Hannah_1888: ( Lupina )17.03. 2017Čtvrtek, 17. března
Hannah_1888: ( Lupina )16.03. 2017Středa, 16. března
Hannah_1888: ( Lupina )14.03. 2017Pondělí, 14. března
Hannah_1888: ( Lupina )10.03. 2017Čtvrtek, 10. března
Hannah_1888: ( Lupina )07.03. 2017Pondělí, 7. března
Hannah_1888: ( Lupina )03.03. 2017Čtvrtek, 3. března
Hannah_1888: ( Lupina )21.02. 2017Pondělí, 21. února
Hannah_1888: ( Lupina )18.02. 2017Pátek, 18. února
Hannah_1888: ( Lupina )16.02. 2017Středa, 16. února
Hannah_1888: ( Lupina )14.02. 2017Pondělí, 14. února
Hannah_1888: ( Lupina )13.02. 2017Neděle, 13. února
Hannah_1888: ( Lupina )12.02. 2017Sobota, 12. února
Hannah_1888: ( Lupina )11.02. 2017Pátek, 11. února
Hannah_1888: ( Lupina )05.02. 2017Sobota, 5. února
Hannah_1888: ( Lupina )03.02. 2017Čtvrtek, 3. února
Hannah_1888: ( Lupina )01.02. 2017Úterý, 1. února
Hannah_1888: ( Lupina )26.01. 2017Středa, 26. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )25.01. 2017Úterý, 25. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )22.01. 2017Sobota, 22. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )20.01. 2017Čtvrtek, 20. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )19.01. 2017Středa, 19. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )17.01. 2017Pondělí, 17. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )11.01. 2017Úterý, 11. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )10.01. 2017Pondělí, 10. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )09.01. 2017Neděle, 9. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )05.01. 2017Středa, 5. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )02.01. 2017Neděle, 2. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )01.01. 2017Sobota, 1. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )27.12. 2016Pondělí, 27. prosince
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )18.05. 2016Deník pana Nuly - úvod