Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Deník pana Nuly

Středa, 4. května

Deník pana Nuly
Vložené: Lupina - 04.05. 2017 Téma: Deník pana Nuly
Lupina nám napísal:

Autor: Hannah-1888             Překlad: Lupina        Beta: marci                 Banner: arabeska

The Diary of a Nobody

Rating: 13+

 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 5.

Středa, 4. května

16:15 – ministerstvo

Ráno jsem musel vzít slečnu Moranovou do mudlovského Londýna. Mojí povinností je se zaručit, že má dost důvtipu, aby se uměla zamíchat do davu mudlů, přestože to nikdy nebude potřebovat.

Znamená to žádné bezduché zírání do počítače nebo na televizi a tak podobně; žádné vyřvávání do telefonu; nedělat ze sebe mimozemšťana v městské dopravě; žádné mluvení na bankomat… Seznam je nekonečný.

„Viděla jste už někdy mudlovské peníze?“ zeptal jsem se jí onehdy, když jsem připravoval náš malý kurz mudlů.

Ano,“ vyrazila ze sebe, jako bych byl směšný. „Mají libry a pence.“

„Na nich je čí tvář?“

„Královny,“ odpověděla svižně, přestože se jí trochu protáhl obličej a já poznal, kde zvítězím.

„Její jméno?“

Oči se jí zúžily a chvíli jsem čekal na odpověď. „Alžběta…“

„Alžběta…?“

„Co Alžběta?“ zamračila se na mě.

„Alžběta kolikátá?“

„Co kolikátá?“

„Její pořadí.“

„U Merlina,“ zamumlala pro sebe. „Čtvrtá?“

Špatně, je druhá. Jak se jmenuje současný předseda vlády Spojeného království?“

Zavrtěla hlavou a nechala ji spadnout do dlaní. „To není dobré. Upřímně, zatraceně netuším.“ Chvíli se odmlčela. „Ne, je to Churchill?“

„Ano, s partou mudlů si povedete báječně, že? Úplně vidím, jak básníte o úžasnosti Alžběty čtvrté a, jemináčku, neodvádí ten Churchill skvělou práci s řízením země ze záhrobí?“

„Proč bych měla znát všechny tyhle zbytečnosti?“ vyštěkla.

„Říká se tomu obecné znalosti, mít povědomí, jde o udržení zájmu o věci vzdálenější, než je konec vašeho zatraceného nosu!“

„Fajn,“ prskla podrážděně, „přečtu si mudlovské noviny…“

„Nestačí jen zpropadené noviny,“ zamumlal jsem na ni.

Přepadla ji zlost. Byl jsem rád. Na okamžik jsem se bál, že mě vyzve, abych jí tedy objasnil, kdo že je předseda vlády, a to by byla katastrofa, protože naprosto netuším, kdo ten úřad v současnosti zastává.

A nebudu tak odhalený jako pokrytec.

Pak jsme se vydali do mudlovského Londýna, hlavně abych jí předvedl veřejnou dopravu. „Pro jisté ‚pracovníky‘ může být nezbytné, aby infiltrovali mudlovskou společnost,“ řekl mi jednou Wilson tak vážně, až by si jeden myslel, že odhalil tajemství vesmíru a ne jen zbytečný fakt, který si vydedukuje kdejaký blb.

„Vlakem jste už jela,“ začal jsem. „Mudlovské jsou stejné.“

Samozřejmě cestování spěšným vlakem do Bradavic není stejné jako ty stísněné, klaustrofobní, přeplněné pekelné díry mudlovského metra.

Stáli jsme před vchodem do podzemí u katedrály svatého Pavla. „Dejte mi hůlku,“ vyzval jsem ji.

„Zmizte,“ zasyčela hrubě. „Ani náhodou vám nedám hůlku!“

„Dejte mi hůlku,“ zopakoval jsem. „Příštích třicet minut budete mudla. Rozumíte? Nebo mám raději Wilsonovi říct, že jsme natrefili na neodstranitelnou vážnou překážku?“

Mračila se, ale požadovaný předmět zdráhavě vytáhla.

„Tady máte nějaké peníze.“ A do ruky jsem jí upustil pět babek. „Chci, abyste použila podzemku a dojela na Viktoriino nádraží, kde na vás počkám v hale. V myslánce se pak podíváme na vaše cestování a dozvím se, jestli jste ze sebe udělala blázna, nebo ne.“

Přepadly ji obavy. „Co když se ztratím?“

„Co jste? Děcko?“

Otočila se na patě a zmizela dolů po schodech.

„Také se nenechte zavřít!“ zavolal jsem za ní. Ušklíbal jsem se sám pro sebe, když jsem si našel tiché místo na přemístění. Toto bývalo vždycky zajímavé cvičení.

A nešlo vždy jen o čistokrevné. Jednou jsem měl mudlorozenou, která vyrostla na jakémsi opuštěném skotském ostrově a sotva kdy předtím vkročila do Londýna. Dostala záchvat paniky a z vlaku nemohla vystoupit přes dvě hodiny. Mělo to své pozitivum – dost dobře se seznámila s linkou Bakerloo.

Ale většinou mají problémy se adaptovat ti zcela zakořenění do kouzelnického světa. Zjistil jsem, že hodit je do hluboké vody je jediný způsob, jak posoudit jejich schopnosti zvládat neznámé situace.

Na rušném Viktoriině nádraží jsem se vydal k místu s dobrým výhledem na vchod do podzemky, odkud uvidím, až (pokud) slečna Moranová dorazí. Kdysi jsem byl nucen dohledat jednoho chlapce až v Essexu. Netřeba říkat, že nakonec musel z programu odejít.

Zalovil jsem v kapse a vytáhl zbytek mudlovských peněz, načež jsem popošel, abych si koupil koblihu. Koneckonců to byly ministerské peníze, tak jsem si objednal i kávu. Nevěděl jsem, jak dlouho budu ještě čekat, tak co. Musel jsem si nějak ukrátit čas.

No, stálo to za to. Skončil jsem celý posypaný cukrem, ale nic, co by nespravilo kouzlo.

Uvažoval jsem, že si koupím ještě jednu, ale ve frontě jsem uviděl kohosi známého. Do prkýnka dubového. To jsem si mohl myslet. Opět ta fuchtle Grangerová.

Ona mě snad pronásleduje. Už to začíná být směšné. Asi si budu muset u Starostolce zařídit zákaz přiblížení.

Chystal jsem se schovat, když se otočila a uviděla mě. Byla dost překvapená, protože mě oslovila: „Profesore Snape.“

„Dobrý den, paní… jak se jen jmenujete…“ pozdravil jsem podrážděně.

Zamračila se. „Přísně vzato, stále Weasleyová…“

Popadla svůj šálek kávy, posunula si kabelku na rameno a zatvářila se rozpačitě. Co se mě týče, já nebyl vůbec rozpačitý ze svého mudlovského vzhledu. Pravda, vázanka měla výstřednější barvu. Nejsem velkým příznivcem šedé.

Najednou zvedla hlavu a nadechla se. „Něco bych vám ráda řekla –“

Musel jsem ji přerušit. Zrovna jsem zahlédl slečnu Moranovou, která se objevila na vrcholu schodiště. Madla se držela jako klíště a chvěla se jak list ve větru. Zvedl jsem ruku, aby si mě všimla.

„Moment, paní Weasleyová,“ přerušil jsem ji, „objevil se někdo, na koho čekám.“

Přikývla a podívala se směrem, kterým jsem vykročil. Přišel jsem ke schodům a slečna Moranová mě konečně uviděla. Hnala se ke mně zelená jak sedma, ale s širokým úsměvem.

„Merline!“ vydechla. „Tohle miluju!“

Srdce mi pokleslo. Typické. Nenachytám ji na ničem.

„Velmi dobře,“ zamumlal jsem a otočil se, abych promluvil s Grangerovou.

Grangerová však zmizela. Bože, copak její neurvalost nemá hranic? Zatracená nána. Příště, až ji uvidím – a postavme se tomu čelem, jak to vypadá, bude to brzy – výmluvně jí ukážu, jak taková neurvalost vypadá.

17:15 – doma

Ještě se směju slečně Moranové a jejímu přesunu vlakem. To cestování jsem sledoval v myslánce a pohled na její smrtící sevření madla eskalátoru je prostě k popukání.

Ani se do ní nepustím kvůli průchodu s turnikety. No, řekněme, pár lidí se na ni dívalo zvláštně.

Přesto se projevila jako ne zcela nekompetentní. Musím ohodnotit, co je třeba.

Pff.

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Středa, 4. května Od: denice - 10.05. 2017
Severus se nám moc pěkně rozepsal, vážně jedna radost! A setkání s Hermionou jsem si užila - kdypak asi přijde na to, že si Hermiona mohla situaci vyložit několika způsoby :-) Díky.

Re: Středa, 4. května Od: zuzule - 09.05. 2017
Alzbeta ctvrta a Churchill, to nemelo chybu :D Dekuju moc za zlepseni rana

Re: Středa, 4. května Od: Ganlum - 08.05. 2017
Severus baví :-D

Re: Středa, 4. května Od: teriisek - 05.05. 2017
Sakryš, tak jsem si odvykla psát komentáře, že jsem se překlikla, tak aspoň tu ode mě budou poděkování dvě :) Copak mu asi paní "přísně vzato stále Weasleyová" chtěla sdělit tak důležitého, že ji odradila přítomnost slečny Moranové? Tohle bude ještě zajímavé, Severusovy poznámky miluju, tak doufám, že se dočkáme ještě nějakých dalších praktických cvičení, která bude možné patřičně okomentovat! Díky moc za překlad!

Re: Středa, 4. května Od: Elza - 05.05. 2017
"Přísně vzato... stále Weasleyová." Ha! Tu to máme. :) Vypadá to dobře, velmi dobře. Se slečnou Moranovou soucítím - já mívám potíže i v pražském metru (hlavně s nákupem jízdenky, to je horor; samotná orientace na 3 linkách už je v pohodě), takže londýnské... je výzva. Plánuju někdy na podzim. Hezké, dámy, velmi hezké, těším se na další. :)

Re: Středa, 4. května Od: martik - 04.05. 2017
Není nad to když to práce poskytuje takové škodolibé potěšení viď Severusi. Fuchtle Grangerová je skvělá a úplně mě rozsekalo tohle: Pravda, vázanka měla výstřednější barvu. Nejsem velkým příznivcem šedé.. Vždyť on už se na to příští setkání vyloženě těší. Aspoň může být načuřený a dotčený. A na tu jeho neurvalost už se taky těším. Jako kdyby se on někdy choval slušně. Děkuji za dlouhý zápisek plný perel.

Re: Středa, 4. května Od: luisakralickova - 04.05. 2017
Moc pěkné cvičení v mudlovském světě a komentář o fuchtli Grangerové, skvostné. Děkuji za střípek, Lupinko.

Re: Středa, 4. května Od: margareta - 04.05. 2017
No, tak už je konečně zpátky ve své vlastní podobě. Zlomyslný, škodolibý, pokrytecký, nedůtklivý a pomstychtivý bastard. Ale jestli v budoucnu hodlá své protivníky takhle povýšeně podceňovat, spláče nad výdělkem. Moranová už dokázala, že nebezpečné výzvy miluje a jestli se mu podaří naštvat Hermionu....ach ach, to zase bude v deníku ponurých a sebelitujících zápisů! A docela se na to těším, protože, jak kdysi kdosi řekl - jsou-li muži sobci, jsou pak ženy sopky. Joj, to si počtu!! Mockrát děkuji za prima kapitolu! Už se nemůžu dočkat, až to čóromóro vypukne!! Díky!!!

Re: Středa, 4. května Od: sisi - 04.05. 2017
Pan Snape se dnes nějak rozepsal. Bylo to jistě zábavné. Aspoň se mírně uvolnil, když vede ten kurz mudlů. :-) slečna Moranová s projevila celkem inteligentně, když přicestovala v pravý čas na správné místo, trošku zauzlovala komunikaci pana Snapea a paní Weasleyové, ale co, čím déle potrvá sbližování, tím víc zápisků si pan Snape udělá. Asi se i hodně zasměji, až to bude popisovat. :) Díky za překlad.

Re: Středa, 4. května Od: JSark - 04.05. 2017
Severus je vtipálek. :) Theresa Mayová. Ale za chvíľu budú mať muklovia voľby. Pozerám, že Severus dodržiava nariadenie Úradu geodézie, kartografie a katastra SR - všetky médiá aj štátni predstavitelia musia používať štandardizované geografické názvoslovia. Čiže žiadna Británia, ale Spojené kráľovstvo. :D

Re: Středa, 4. května Od: Jacomo - 04.05. 2017
Moranová? Sakra, kdo je to Moranová? Jo, aha, ta adeptka, co ji testuje? A to by nebyla vhodná "žena", Severusi? Moc mladá? Moc samostatná? ;-) Nejdřív jsem si myslela - tak dneska nebude nic zajímavého, jen pracovní zápisky, pak to vylepšilo neodhalení Severusova pokrytectví a nakonec - hele, fuchtle Grangerová! (Miluju výraz "fuchtle"! :-)) A ještě mě nadchla věta "Dobrý den, paní... jak se jen jmenujete...", to už jsem se tu chechtala vysloveně nahlas :-))) Merline, Severusi, některé tvé poznámky by se měly tesat do kamene! Převelikánské díky za další střípek Deníku. Ten chlap je na zabití a k sežrání zároveň.

Prehľad článkov k tejto téme:

Hannah_1888: ( Lupina )30.12. 2017Pátek, 30. prosince - závěr
Hannah_1888: ( Lupina )29.12. 2017Čtvrtek, 29. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )23.12. 2017Pátek, 23. prosince (ten obávaný den)
Hannah_1888: ( Lupina )21.12. 2017Středa, 21. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )19.12. 2017Pondělí, 19. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )16.12. 2017Pátek, 16. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )14.12. 2017Středa, 14. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )12.12. 2017Pondělí, 12. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )10.12. 2017Sobota, 10. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )08.12. 2017Čtvrtek, 8. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )06.12. 2017Úterý, 6. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )04.12. 2017Neděle, 4. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )01.12. 2017Čtvrtek, 1. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )26.11. 2017Sobota, 26. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )22.11. 2017Úterý, 22. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )18.11. 2017Pátek, 18. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )15.11. 2017Úterý, 15. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )12.11. 2017Sobota, 12. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )11.11. 2017Pátek, 11. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )10.11. 2017Čtvrtek, 10. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )09.11. 2017Středa, 9. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )07.11. 2017Pondělí, 7. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )05.11. 2017Sobota, 5. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )01.11. 2017Úterý, 1. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )25.10. 2017Úterý, 25. října
Hannah_1888: ( Lupina )21.10. 2017Pátek, 21. října
Hannah_1888: ( Lupina )17.10. 2017Pondělí, 17. října
Hannah_1888: ( Lupina )15.10. 2017Sobota, 15. října
Hannah_1888: ( Lupina )12.10. 2017Středa, 12. října
Hannah_1888: ( Lupina )11.10. 2017Úterý, 11. října
Hannah_1888: ( Lupina )10.10. 2017Pondělí, 10. října
Hannah_1888: ( Lupina )06.10. 2017Čtvrtek, 6. října
Hannah_1888: ( Lupina )03.10. 2017Pondělí, 3. října
Hannah_1888: ( Lupina )29.09. 2017Čtvrtek, 29. září
Hannah_1888: ( Lupina )26.09. 2017Pondělí, 26. září
Hannah_1888: ( Lupina )22.09. 2017Čtvrtek, 22. září
Hannah_1888: ( Lupina )20.09. 2017Úterý, 20. září
Hannah_1888: ( Lupina )17.09. 2017Sobota, 17. září
Hannah_1888: ( Lupina )15.09. 2017Čtvrtek, 15. září
Hannah_1888: ( Lupina )14.09. 2017Středa, 14. září
Hannah_1888: ( Lupina )10.09. 2017Sobota, 10. září
Hannah_1888: ( Lupina )03.09. 2017Sobota, 3. září
Hannah_1888: ( Lupina )30.08. 2017Úterý, 30. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )26.08. 2017Pátek, 26. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )24.08. 2017Středa, 24. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )22.08. 2017Pondělí, 22. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )20.08. 2017Sobota, 20. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )17.08. 2017Středa, 17. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )11.08. 2017Čtvrtek, 11. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )08.08. 2017Pondělí, 8. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )04.08. 2017Čtvrtek, 4. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )31.07. 2017Neděle, 31. července
Hannah_1888: ( Lupina )26.07. 2017Úterý, 26. července
Hannah_1888: ( Lupina )25.07. 2017Pondělí, 25. července
Hannah_1888: ( Lupina )23.07. 2017Sobota, 23. července
Hannah_1888: ( Lupina )19.07. 2017Úterý, 19. července
Hannah_1888: ( Lupina )17.07. 2017Neděle, 17. července
Hannah_1888: ( Lupina )13.07. 2017Středa, 13. července
Hannah_1888: ( Lupina )08.07. 2017Pátek, 8. července
Hannah_1888: ( Lupina )05.07. 2017Úterý, 5. července
Hannah_1888: ( Lupina )22.06. 2017Středa, 22. června
Hannah_1888: ( Lupina )16.06. 2017Čtvrtek, 16. června
Hannah_1888: ( Lupina )12.06. 2017Neděle, 12. června
Hannah_1888: ( Lupina )11.06. 2017Sobota, 11. června
Hannah_1888: ( Lupina )07.06. 2017Úterý, 7. června
Hannah_1888: ( Lupina )03.06. 2017Pátek, 3. června
Hannah_1888: ( Lupina )01.06. 2017Středa, 1. června
Hannah_1888: ( Lupina )26.05. 2017Čtvrtek, 26. května
Hannah_1888: ( Lupina )23.05. 2017Pondělí, 23. května
Hannah_1888: ( Lupina )22.05. 2017Neděle, 22. května
Hannah_1888: ( Lupina )21.05. 2017Sobota, 21. května
Hannah_1888: ( Lupina )16.05. 2017Pondělí, 16. května
Hannah_1888: ( Lupina )12.05. 2017Čtvrtek, 12. května
Hannah_1888: ( Lupina )04.05. 2017Středa, 4. května
Hannah_1888: ( Lupina )02.05. 2017Pondělí, 2. května
Hannah_1888: ( Lupina )01.05. 2017Neděle, 1. května
Hannah_1888: ( Lupina )30.04. 2017Sobota, 30. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )27.04. 2017Středa, 27. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )21.04. 2017Čtvrtek, 21. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )14.04. 2017Čtvrtek, 14. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )13.04. 2017Středa, 13. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )11.04. 2017Pondělí, 11. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )10.04. 2017Neděle, 10. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )08.04. 2017Pátek, 8. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )05.04. 2017Úterý, 5. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )04.04. 2017Pondělí, 4. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )20.03. 2017Pondělí, 21. března
Hannah_1888: ( Lupina )18.03. 2017Pátek, 18. března
Hannah_1888: ( Lupina )17.03. 2017Čtvrtek, 17. března
Hannah_1888: ( Lupina )16.03. 2017Středa, 16. března
Hannah_1888: ( Lupina )14.03. 2017Pondělí, 14. března
Hannah_1888: ( Lupina )10.03. 2017Čtvrtek, 10. března
Hannah_1888: ( Lupina )07.03. 2017Pondělí, 7. března
Hannah_1888: ( Lupina )03.03. 2017Čtvrtek, 3. března
Hannah_1888: ( Lupina )21.02. 2017Pondělí, 21. února
Hannah_1888: ( Lupina )18.02. 2017Pátek, 18. února
Hannah_1888: ( Lupina )16.02. 2017Středa, 16. února
Hannah_1888: ( Lupina )14.02. 2017Pondělí, 14. února
Hannah_1888: ( Lupina )13.02. 2017Neděle, 13. února
Hannah_1888: ( Lupina )12.02. 2017Sobota, 12. února
Hannah_1888: ( Lupina )11.02. 2017Pátek, 11. února
Hannah_1888: ( Lupina )05.02. 2017Sobota, 5. února
Hannah_1888: ( Lupina )03.02. 2017Čtvrtek, 3. února
Hannah_1888: ( Lupina )01.02. 2017Úterý, 1. února
Hannah_1888: ( Lupina )26.01. 2017Středa, 26. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )25.01. 2017Úterý, 25. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )22.01. 2017Sobota, 22. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )20.01. 2017Čtvrtek, 20. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )19.01. 2017Středa, 19. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )17.01. 2017Pondělí, 17. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )11.01. 2017Úterý, 11. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )10.01. 2017Pondělí, 10. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )09.01. 2017Neděle, 9. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )05.01. 2017Středa, 5. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )02.01. 2017Neděle, 2. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )01.01. 2017Sobota, 1. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )27.12. 2016Pondělí, 27. prosince
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )18.05. 2016Deník pana Nuly - úvod