Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Prostě jen být

Kapitola 7. Jen seďte a sledujte – 1. část

Prostě jen být
Vložené: Lupina - 19.04. 2017 Téma: Prostě jen být
Lupina nám napísal:

Autor: Amarti                        Překlad: Lupina        Beta: marci                 Banner: arabeska

Originál: https://www.fanfiction.net/s/7454117/7/Just-to-Be

Rating: 16+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 7. Jen seďte a sledujte – 1. část

Severusovo ustanovení legálním poručníkem všech patnácti dětí proběhlo relativně rychle a hladce. Předpokládal, že za to mohl poděkovat Potterovi… zase. Možná Grangerové. Oba pracovali pro ministerstvo a oba měli blízko ke Kingsleymu, který zajistil urychlené jednání a rozhodnutí.

Pochválen buď Merlin za malé zázraky.

Teď už musel jen informovat děti, že se budou stěhovat. Natrvalo. Neprojde to hladce. Ty, které až dosud odešly, se nikdy nevrátily ani na krátkou návštěvu. Neměl to srdce říct jim, co se s nimi doopravdy stalo. Většina dětí měla za to, že ti, co odešli, byli v Bradavicích a nemají dovoleno psát.

Nenáviděl se za tu lež, nenáviděl se, protože věděl, že nakonec děti zjistí pravdu a budou jej za ni nenávidět. Severusovi nikdy nevadilo, když jej ostatní nenáviděli, opravdu ne. Ale teď byl jedinou osobou, ke které tyto děti necítily nenávist, a děsil se dne, kdy přijde změna.

Ty starší, které navštívil v nevěstinci nebo Azkabanu nebo na ulici, přijaly jeho pomoc a soucit, ale viděl, vnímal nelibost, kterou k němu cítily. Že je nevaroval. Že nevěděly, jak přežít mimo sirotčinec. I když je maximálně připravil na Bradavice – na politikaření, koleje, pravidla, rozvrhy – vyšlo to vniveč, když zažívaly šikanu nebo obtěžování a odstrkování. Nebo vyhazov, protože obrátily hůlku proti jinému studentovi. Bradavice měly oficiální politiku nulové tolerance kouzel a prokletí mezi studenty (politiku stvořenou dozvuky války), ale platila jen proti studentům jistého původu. Jistěže ne oficiálně. Jeho svěřenci bývali jedinými studenty, které chytili s vytaženými hůlkami. A jeho svěřenci vždy udělali tu chybu, že se ošetřili sami v soukromí a nešli za někým odpovědným.

Severus si povzdechl.

A Minerva se v minulosti vždy zdála spravedlivá.

Ne, když se to týkalo tvé koleje, šeptal hlásek.

ooOOoo

Přestěhovat se z Grimmauldova náměstí bylo náročnější a trvalo déle, než Harry a Ginny čekali. Nakonec nalezli místo, které nabízelo prostor, pohodlí a hlavně soukromí. Bylo připravené jen pro ně.

A pak se James Sirius Potter rozhodl k předčasnému příchodu na svět.

Přestěhování se bude muset pozdržet, dokud trochu nepovyroste a Harry s Ginny nezačnou zase spát.

Všichni možná očekávali, že po narození děťátka je Molly všechny upečuje, ale jako u ostatních vnoučat, i teď toho na ni bylo moc, aby zvládla víc než navštívit je, zacukrovat nad miminem a jít. Fredova smrt, Billovo zranění, jak si všechny děti nesly zdravotní i psychické následky z války… nakonec ji to zlomilo.

ooOOoo

Ta změna byla… těžká, mírně řečeno.

Potter s ženou a novým rodinným příslušníkem se nakonec odstěhovali a zanechali v domě nábytek, který si Severus dle potřeb přeměnil. Rozmnožil a změnil také velikost postelí, kouzly zvětšil koupelny a zvýšil počet toalet a sprch, aby se podobaly těm kolejním a vyhověly více než jedné osobě najednou. Ztlumil světla a změnil barvu zdí na tmavší odstín. Horní knihovnu přeměnil na učebnu. Odstranil gobelín rodu Blacků – jen by je rozrušilo, kdyby na něm viděli jména rodičů.

Bylo to vyčerpávající, ale Severus dům nakonec považoval za obyvatelný.

A pak začal ten nejsvízelnější úkol. Setkal se s Longbottomem i Láskorádovou. Když je Grangerová poprvé zmínila, byl připravený ji okamžitě začarovat za návrh, aby byl k dětem puštěn Longbottom ve vší jeho neschopnosti. K jeho dětem. A Láskorádová… na to neexistovala slova.

Nicméně navzdory obavám se rozhodl, že na krátkodobé účely jsou dost kompetentní. Z jejich strany sice vyvěrala jakási počáteční nešikovnost, váhavost i jasná hloupost, ale Severus nakonec dospěl k závěru, že jakkoliv byl Longbottom nezpůsobilý v lektvarech, o výuce základních před-bradavických předmětů toho věděl dost. Krátká diskuze s Minervou potvrdila, že Longbottom je studenty oblíbený.

I když ho v tak mladém věku Smrtijedi připravili o rodiče, Longbottom reagoval jako Potter. Neviděl rodiče – Smrtijedy, ale svízelnou situaci sirotků, a otřásl jím fakt, že nemají žádného dalšího příbuzného, na kterého by se obrátili. Protože se bylinkářství v Bradavicích stalo volitelným předmětem, učil jen na částečný úvazek dopoledne a souhlasil, že během odpolední Severusovi ulehčí od jeho učitelských povinností. Severus se stejně zařekl, že na něj dohlédne.

Láskorádová… nebyl si jistý, jaký je, u všech všudy, její životní příběh, ale došel k závěru, že ona také alespoň nějaký čas zvládne péči o jeho svěřence. Byla výzkumnicí a po otcově smrti (nevyšel živý ze setkání se Smrtijedy v jeho domě, když nahlásil, že má Pottera) převzala Jinotaj. V poradenství však prošla překvapujícím množstvím proškolení. Jako všichni ostatní neviděla rodiče, ale děti, které přesně vystihla jako nepochopené outsidery. Pravděpodobně proto, že sama jedním vždy bývala.

Shledával ji také velmi bystrou. Dost nepohodlně.

„Chápu, proč všem říkáte příjmením,“ dumala během jejich jednání. „Odděluje vás to od nich. Proto trváte na tom, že nikdy nepoužijete Harryho jméno, že? Proto můžete uvažovat o něm i jeho otci souhrnně jako o ‚Potterovi‘ a tedy jako o jedné osobě? A proto nemusíte přiznat, že Harry je spíš jako jeho matka, a můžete to šťastně ignorovat?“

Jako by nikdy nevkročila do jediné z jeho hodin lektvarů! Neměla strach! Téměř na ni seslal Obliviate, aby na vše zapomněla. Ale pak přišel rychle k rozumu a rozhodl se – že dokud neobrátí pozornost na něj, tato bystrost může být docela hodnotná pro děti. Souhlasila, že bude přicházet o víkendech. Nabídla se i častěji, ale Severus cítil, že toto je maximum její přítomnosti, které ustojí.

Pořád měl za úkol najít léčitele a po přečtení knih od Grangerové zvážil i přivedení mudlovského psychiatra, ale prozatím musí stačit toto. Nevěděl, co ho znepokojuje víc – že se mu k jeho svěřencům vnutili Longbottom, Láskorádová, Grangerová a Potter, nebo že se jednalo o výrazné zlepšení podmínek dětí.

Bez ohledu na své vlastní deprese musel Severus udělat příliš bolestivých rozhodnutí.

Potter uspořádal benefiční akci pro adoptivní rodiče a zákonné zástupce sirotků ministerstva. V minulosti se ukázal při tak málo příležitostech, že přitáhl pozornost médií a tudíž i peníze. Severus měl víc než dost prostředků na dohlednou budoucnost.

Děti byly vyděšené z přenášedla. Sirotčinec byl to jediné, co znaly, a i když je maximálně ujistil, že zůstanou spolu a nikdo nebude poslán pryč, pro ty mladší to bylo příliš. Starší sourozence jeho tvrzení uklidnilo, ale Severus musel utěšit pár menších, které vzlykaly strachy.

Držel je a ony mu plakaly na rameni. Tajemství, které si vezme do hrobu.

Po úřady dodaných polních lůžkách a ošuntělých přikrývkách, na které byly děti zvyklé, zíraly na nové postele s nebesy, na peřiny a množství koupelen. Mnohé pocházely z bohatých rodin, ale tyto byly z nejmladších v sirotčinci a nepamatovaly se. Byly si jisté, že v tom je nějaký háček.

Ano, Severus měl v rukou hejno budoucích Zmijozelů, kterážto skutečnost mu přinášela nesmírnou úlevu.

Ale noci byly rozhodně nejhorší. Nářek. Pláč. Noční můry. V novém prostředí se vše zhoršilo. Severus věděl, že jde o přechodný jev a jakmile si uvědomí, že jsou tu ve větším bezpečí než v sirotčinci, začnou se děti uvolňovat a důvěřovat okolí.

Na jeho žádost noví ‚profesoři‘ nezahájí svoji činnost dřív, než se děti uklidní. Grangerová a Potter souhlasili, že během těch prvních týdnů zůstanou opodál. Pottera zřejmě zaměstnávalo jeho první dítě a Grangerová, nu, Grangerová pravděpodobně byla k dispozici, ale ještě ji tu nechtěl. Zatím mu pouze občas poslali sovu s dotazem, jak se situace vyvíjí, ale mimo to jej nechávali na pokoji.

Bez odporu splnili všechno, co chtěl.

Bylo to k vzteku.

Na co přesně si to hráli?

Asi po třech týdnech se Severus rozhodl, že toho má dost, a poslal sovu Grangerové, aby se s ním sešla. Musel se ušklíbnout nad její rychlou a dychtivou reakcí.

ooOOoo

Hermiona se považovala za ‚světem protřelou ženu‘. Ve svém mladém životě toho viděla hodně a byla hrdá na to, že ji jen málo věcí mohlo šokovat a otřást jí. Že se mýlila, se ukázalo před několika měsíci při onom vpádu na Obrtlou ulici. Myslela, že to bylo to nejhorší. Navíc tyto děti už viděla. Pořádně se s nimi setkat bude asi mnohem snazší; Snape jim o ní určitě řekl, i že jí mohou věřit, takže by to mělo jít. Možná s ní dokonce budou chtít i mluvit.

Setkání se Severusem Snapem opět zcela podkopalo její očekávání. Tentokrát to alespoň snad nebylo úmyslné.

Všechny děti shromáždil v obývacím pokoji v přízemí, který kouzly zvětšil a rozmnožil pohovky a sedačky, aby bylo dost místa pro všechny. Děti tam seděly… ztuhlé. Duchem nepřítomné. Se strachem. Nikdy dřív u dětí neviděla takový strach – a to chodila do školy uprostřed války, v čase, kdy nebylo neobvyklé, že byl student odvolán z výuky, aby jej informovali o úmrtí blízkého příbuzného.

Předpokládala, že za to mohl jejich bolestný pocit izolace, možná si dokonce uvědomovaly, jak nechtěné jsou u zbytku světa, a že ze zkušeností považovaly každého cizince za nepřítele. Hermionu napadlo, co Snape udělal, aby si získal jejich důvěru. Tvrdil, že vybledlým Znamením zla na předloktí. Hermiona si stále nebyla jistá, zda mu věřit.

Snape je informoval mnohem mírnějším hlasem, než jej kdy Hermiona slyšela použít, že slečna Grangerová není nebezpečná a je důvěryhodná, ale že pokud provede cokoliv neobvyklého, vědí, co mají dělat. Hermiona odhadovala, že na dřívějším setkání je instruoval, jak postupovat, pokud by někoho zranila nebo vyhrožovala – nejspíš aby přišli za ním.

Dej bůh, aby jim k tomu nikdy nedala důvod.

Dnes se měli jen setkat a pozdravit se. Představí se a bude pouze pozorovat všechny v místnosti, aby ohodnotila situaci. Dětem to dá čas, aby si na ni zvykly, a ona pak pomůže Snapeovi rozhodnout, co od ní a ostatních potřebuje. Trochu jako v její auditorské práci. Souhlasila, že bude spát ve svém pokoji, protože ji Snape informoval, že chce jít zkontrolovat některé ‚absolventy‘, až půjdou děti spát. Hermiona se neptala, kam přesně jde, protože to opravdu nechtěla vědět.

Nezůstala na pochybách, že je zde jen do počtu pro případ nouze, že má být celou dobu mimo ložnice dětí a také že Severus vždycky při odchodu nechává Patrona, který jej upozorní na problémy. Hermionu napadlo, že by pravděpodobně na nebezpečí zareagoval dřív, než by to zvládla ona, ale jistější bylo mít po ruce dva bojeschopné kouzelníky a alespoň jednoho v domě po celý čas.

Ze vzdáleného rohu Hermiona sledovala děti, jak si… no, hrají, není správný výraz. Jsou pospolu. Měly mezi sebou zjevně silná pouta. Jako nejmladší sirotci strávily mnoho let a většinu života v sirotčinci. Viděly, jak sourozenci a kamarádi odchází do Bradavic, jen aby zase zmizeli. Děti jen tiše seděly a povídaly si. Doopravdy si nekreslily, nepsaly, ani nečetly. Nevytáhly si tchoříčky či kouzelnické šachy, dokonce ani neprojevily zájem o Harryho staré Zlatonky. Nevypadalo to, že by si spolu chtěly zahrát nějakou hru nebo dokončit domácí úkol. Prostě jen… byly.

V duchu si poznamenala, aby se zeptala Snapea, jestli je toto typické chování, nebo snad dokonce zlepšení. Později při jídle to udělala, protože byli mimo doslech, a dostalo se jí odpovědi, že ano, ta interakce byla zlepšením.

„Dříve tvořily spíš rugbyovský chumel, nemluvily, jen se držely pohromadě,“ objasňoval Snape. „Že jsou ochotné sedět v místnosti, odděleně od sebe, a nechoulí se v jedné velké hromadě, je naštěstí – nebo naneštěstí – obrovské zlepšení.“

„Máme před sebou velký kus práce, že?“ zeptala se Hermiona. Snape přikývl.

Po večeři přidělil dětem čtení a Hermioně řekl, že není třeba, aby dělala něco jiného, než jen seděla a sledovala z rohu místnosti. Vyšel po schodech do panské ložnice, kde si zřídil kancelář, a opatrně zavřel dveře. Bylo to tak nesnapeovské chování, že ji překvapilo. Usoudila, že není jedinou osobou v domě, která nadskakuje při hlasitých zvucích.

Prohlédla si skupinu. Všechny děti měly knihu odpovídající jejich čtenářským schopnostem a seděly na pohovkách. Sourozenci si četli schoulení u sebe, starší pomáhali mladším. Nezdálo se, že by neměli problémy, mnoho jich se čtením zápasilo. Zejména ta malá hnědovláska s modrýma očima, která seděla samotná na gauči nejblíž Hermioně. Na každé stránce strávila hodně času, každé slovo vyslovovala a nad obrázky vzdychala.

Hermiona netušila, co ji to popadlo – nikdy nebyla učitelkou a měla nepatrně zkušeností s malými dětmi, natož dětmi s problémy s důvěrou a úzkostí – ale vstala a pomalu zamířila k holčičce. Zůstala stát ani ne dva metry od pohovky.

„Mohu si přisednout?“ zeptala se. Holčička polekaně vzhlédla a nic neřekla. Hermioně neušlo čtrnáct dalších párů očí, které ji pozorovaly. Nedostatek reakce chápala jako svolení. Opatrně se posadila na druhý konec pohovky, aby holčičku nevylekala.

„Jmenuju se Hermiona,“ představila se tiše.

Holčička na ni zírala dlouhou dobu, patrně se rozhodovala, jestli má odpovědět. Po rozhodnutí, že je tato žena asi bezpečná (pan Snape to říkal) tiše odpověděla: „Margaret.“

Margaret. Macnairová. Dcera jednoho z nejobávanějších a nejnenáviděnějších Smrtijedů. Devítiletá holčička s obličejem porcelánové panenky. Podle záznamů, které Hermiona přečetla, Margaret trpěla zlými návaly paniky a nočními běsy. Aby se vyhnula reakci na to jméno, Hermiona polkla a zeptala se: „Copak čteš, Margaret?“

Dívenka váhavě ukázala název knihy. Za zrcadlem od Lewise Carrolla. Hermiona se pousmála. „To je skvělá kniha. Líbí se ti?“

Margaret se zamyslela, co řekne. Nechtěla té paní přiznat, že má se čtením velké problémy, ale zároveň opravdu chtěla poznat ten příběh. Pan Snape jim vždy říkal, že nepříteli nesmí ukázat slabost. Ale tato Hermi-jona nemohla být nepřítel, ne? Pan Snape ji tady nechal samotnou a přitom s ostatními dobrovolníky vždycky zůstával v místnosti. Alespoň zpočátku. Bylo děsivé si to představit, ale tato paní asi není nebezpečná. Nikdo s tak jemnýma hnědýma očima nemůže být nebezpečný.

Takže Margaret zavrtěla hlavou. „Nejdou mi některá slova,“ přiznala tiše s pohledem upřeným do klína, jak se styděla.

Hermiona chtěla natáhnout ruku a dotknout se jí, ale uvědomila si, že je to pravděpodobně špatný nápad, natož kdyby to zjistil Snape. Opravdu se snažila poslechnout jeho nařízení. Věděla, že moc často někoho s dětmi samotného nenechává, že nebere jejich bezpečnost na lehkou váhu. Zároveň bylo pro ni těžké nečinně sedět a sledovat, jak dítě nemůže objevovat potěšení z dobré knihy.

Zjistila, že říká: „Chtěla bys, abychom si ji přečetly spolu? Mohu číst nahlas a ty můžeš sledovat napsaná slova. Když je uslyšíš a uvidíš napsané, možná ti to přijde snazší.“

Fungovalo to takto vůbec? Hermiona si nepamatovala, jak se naučila číst. Věděla, že v tomto ohledu byla předčasně vyspělá. Ale pamatovala si, že jí rodiče četli, takže to nějak muselo pomoci.

Holčička váhala dost dlouho, než pomalu přikývla. Hermiona natáhla ruku a holčička ucouvla. Hermiona ji uklidnila: „Jen knížku.“ Holčička ji váhavě podala a rychle stáhla ruku zpět, jako by Hermionina natažená dlaň byla had čekající, až ji bude moci uštknout.

„Jestli chceš, přisuň se, tak slova uvidíme obě,“ pobídla ji Hermiona. Dívka ztuhla. „To je v pořádku, já začnu číst a ty se buď posuneš, nebo ne podle toho, jak budeš chtít.“ Odkašlala si, nalistovala začátek a začala potichu předčítat.

ooOOoo

Severus si povzdechl a přidal další složku na rostoucí hromadu. Na základě jeho jmenování zákonným poručníkem těchto nejmladších byla Minerva natolik laskavá, že mu předala bradavické disciplinární zápisy dřívějších sirotků, aby ho zpravila, jakým problémům budou nejspíš jeho svěřenci čelit. Byly zlé a tristně typické pro posledních pár let. Bitky mezi studenty. Vzbuzení s tarantulí nebo škorpiónem v posteli. Začarované boty, aby při každém kroku klouzaly. S grimasou si pomyslel, že každý z těchto zápisů mohl být jeho školním.

Našel ještě horší body. Ostatní studenti děti zahnali do rohu v tiché, zapomenuté části hradu, plivali jim do tváří a nazývali je Smrtijedy, říkali jim, že jejich rodiče jsou mrtví nebo dostali polibek (obvykle šlo o pravdivé informace) a že je budou následovat, protože si to zaslouží. Výprask jako odplata za ztrátu člena rodiny. Krádeže i toho malého množství osobních věcí, které si děti přinesly.

Ale nejhorší na tom byl postoj učitelského sboru. Většina přirovnávala Zmijozely k Smrtijedům, což Zmijozelové všeobecně odmítali (pochopitelně). K těmto studentům se však chovali obzvláště jako k provinilcům, dokud neprokázali nevinu naprosto ve všem. Pokud některý z nich odpověděl špatně v hodině, dostal trest. Body jim byly odebírány vpravo, vlevo. Bojujícím studentům nebyla nabídnuta pomoc, obvykle za to byli více potrestáni.

Severus věděl, že on býval favorizováním nejvíce vinen a že sám neprávem trestal děti za jejich rodiče (zvláště Pottera – slova Grangerové se podivně trefila), ale alespoň se nesnížil tak, že by dětem odepřel studium. Podle jeho zkušenosti to obvykle udělaly samy. Své děti ale znal, ty by se nepokusily neučit se z vlastní vůle. Vinil sbor.

Ale jak na ten problém? S povzdechem si prohrábl vlasy. Po válce si je zkrátil ve znamení nového začátku, ale i po pěti letech to bylo nepříjemné po té celoživotní délce pod bradu až k ramenům i níž.

Už je to třicet minut. Lepší bude se vrátit.

Došel na odpočívadlo prvního patra a tiše nakoukl přes zábradlí, odkud měl slušný výhled na obývací pokoj a mohl nenápadně pozorovat. Co našel, jej zděsilo.

Grangerová. Sedí mezi studenty. Čte nahlas. A všech patnáct dětí poslouchá jako u vytržení.

Ne. Ne. Ne. Ne.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Hmm a co je spatne? Vzala to hezky a nenasilne. Dekuju!
Severus je komplikovaný a bohužel důvod má :-( On je postižený stejně jako děti. Musíme jim všem držet palce. Já děkuji za odezvu, zuzule.

Zjistila jsem, že nestačí přečíst si kapitolu, je nutné číst i následné komentáře :-) Já totiž - duše naivní - jsem ten konec vnímala pozitivně! Ta scéna působila tak poklidně, idylicky, že jsem naprosto nechápala, proč je Severus zděšený. Proč to "ne, ne, ne." Vždyť to přece holka dělá dobře, ne? Až názory ostatních a tvoje odpovědi, Lupinko, mě dovedly k obavám, čeho že se to dočkáme v druhé polovině kapitoly. Nějak nevím, jestli když Hermionu seřve, dokážu mu to tentokrát rychle odpustit. Já bych na jejím místě totiž udělala totéž, taky bych nedokázala sedět v koutě a jen se dívat. On náš milý netopýrek není žádný školený psycholog a nemá patent na rozum, není jisté, že kdyby ho poslechla, pomohlo by to. Nejspíš by si našel nějaký jiný důvod, proč se na ni mračit a snažit se všechny pomocníky odehnat. Naopak si myslím, že ve finále ostatní pomůžou aspoň části dětí právě tím, že ho NEBUDOU poslouchat. Jeho snahy byly chvályhodné, ale nepřinesly kýžené výsledky. Život v bublině je na drsné prostředí tam venku nepřipravil... :-( Safra, tahle povídka vede jednoho k filozofování. Ale jak jsem viděla výše, nejsem jediná :-) Našla jsi skutečný poklad Lupinko! Strašně moc děkuju za překlad tobě a za pomocnou ruku tvé drahé betě marci! Vy samy jste pokladem!
Tak se tu teď jen zubím :-) Ano, ráda čtu takovéto komentáře. Když kapitola - nebo její půlka - nutí dumat nad dějem. Jen bych asi vypíchla, že život v bublině děti opravdu nepřipravil na džungli. A chudák Severus to věděl, ale nedokázal udělat víc, protože byl sám. Doufejme, že teď překročí vlastní stín a nechá si pomoci. Díky moc za milý komentář, Jacomo, takové povzbuzují k další práci :-)

Lenka trefila hřebík na hlavičku! 0:) A moc se mi líbí nenásilný a jemný způsob, kterým si Hermiona získala pozornost těch dětí. ^^ Ale to ukončení? Tak za a) Severus se musí naučit důvěřovat, hlavně Hermioně. Za b) Hlavně žádnou scénu! A za c) to useknutí bude moje smrt, protože nutně potřebuji vědět, jak to bude dál!
To máš pravdu, Severus se musí naučit důvěřovat :-) Scéna, nu, to uvidíme. A doufám, že do příští středy vydržíš :-)

Lupinko, marci, moc vám čarodějky děkuji za úžasný překlad další kapitoly ♡ Stejne jako ostatní komentujici se opravdu těším na Lenku i Nevila (Severusovi postřehy na ty dva budou třešničkou na dortu :)) Na jednu stranu chápu Severusovo zděšení, na druhou stranu...zná Hermionu nějakou dobu a protoze jsem se nedocetla, že by dostala přímý zákaz zkusit s dětmi komunikovat, no tak co čekal? Možná meli domluvit jista pravidla, ještě před setkáním s dětmi, hlavně jakou roli bude Hermiona v jejich životech hrát. Udělala bych naprosto to samé, co Hermiona, i proto, že sedět v rohu a civet na děcka jak na zvířátka v zoo, mi nepřijde příliš terapeutické. Tak jen doufám, že ji Severus neserve jak malou holku, pač by me tim naštval (v rozmezí 5 -10 vteřin by mu samozrejme bylo odpuštěno :)))))
No jo, k pravidlům - k tomu se vrací druhá část kapitoly a naznačuje i název. Takže víc příště :-) Od Severuse jistě můžeme čekat nějakou severusovštinu. Kterou mu, jak píšeš, následně odpustíme. Hlavně aby byla dostatečně smířlivá i Hermiona. Severus je holt komplikovaný, navrch s jeho zkušenostmi - můžeme čekat tóčo :-) Díky za komentář, grepiku.

Ešte zinfarktuje. :D Problémy v Rokforte by mohlo aspoň čiastočne vyriešiť zapojenie Nevilla, keď tam učí, mohol by im pomáhať.
Ano, míříš správným směrem. Neville se ukáže být velmi důležitým. :)

Ten záver ma úplne rozsekal, to bolo nádherné, presne si viem predstaviť Hermionu ako číta deťom knihu a oni na nej visia pohľadmi a počúvajú ju :) Táto poviedka sa mi veľmi páči, je taká iná, smutná, ale predsa len je v nej toho toľko krásneho a určite ešte len bude :)
Doufejme, že si časem ten pohled na předčítající Hermionu užije i Severus. Že jí dovolí, aby dětem četla. Těší mě, že se povídka líbí. Děkuji za komentář, Densi.

Těším se na Lenku. Ona umí nazývat věci těmi správnými jmény a myslím, že do problému vnese další zajímavý pohled na věc. A jsem zvědavá na nadcházející nezbytný rozhovor Severuse s Hermionou - copak se mu asi nepozdávalo? Ale já na Hermionině místě bych taky nevydržela jen nečinně sedět na místě. Děkuju za další kapitolu.
Hermiona nevydržela, ale v té chvíli nedomyslela, co to bude znamenat pro Severuse. Určitě ji přemohla síla okamžiku, kdy viděla zápasit malou dívenku s textem. Asi málokdo by odolal a nepomohl. Ale Severus to vidí jinak :-( Lenka bude skvělá! A ano, vnese do problému zajímavý pohled :-) Díky za komentář, Marti.

Objevila jsi další geniální povídku, kapitolu po kapitole se v tom víc a víc utvrzuji. Chudák Severus, to stěhování mu dalo zabrat. Děti jdou do lepšího, ale jsou tak ubité a zničené, že bude ještě nějakou dobu trvat, než jim to úplně dojde. Raději by byly v pekle, kde to už znají, než někde jinde. Jasně, nikdy se nenaučily důvěřovat a prostě nemají žádnou naději. A uprostřed nich jediný člověk, který pro ně něco znamená. Nedivím se, že jsou vyděšené a hledají v tom nějaký zádrhel. A do toho člověk, kterého život naučil být naprosto nedůvěřivý, je vůči svým svěřencům z mnoha dobrých důvodů extrémně ochranitelský a který přijme pomoc z jednoho jediného důvodu, totiž že sám to opravdu už nezvládá, pustí k dětem osobu, u níž předpokládá zdravý rozum a schopnost přijímat jednoduché a jasné příkazy. A co se nestane - madam 'všechno vím líp než zbytek světa' během prvních deseti minut hodí všechny jeho pokyny za hlavu a dělá si podle sebe. Ano, náhodou to dopadlo dobře - ale byla tu stejná šance, že ne, a co by potom dělala? Co by se stalo s dětmi, kdyby Severus ji zabil? A že bych se někomu v jeho situaci moc nedivila... Díky.
Že? Co kdyby ta interakce nedopadla dobře? Severus měl dobré důvody, proč jí dal tento konkrétní pokyn. Jako by potřeboval další stresy k tomu, co teď zažívá s dětmi. Změna bydliště po letech v podzemí musela být pro ně příšerná, i když se stěhovali do lepšího. A Hermiona při prvním projevu Severusovy důvěry takto zklame. Jakou to bude mít dohru se dozvíme příště. Držme palce, aby se pozitivní vývoj nezpomalil. Těší mě, že se líbí :-) Mám výraz kočky Šklíby. Díky moc za komentář, denice.

To zase bylo mrazivé. A to utnutí - taky mám chuť křičet ne. Hned jsem si také vzpomněla na jeho vlastní chování, co se týče favorizování určité koleje a určitých studentů. Ale zase si to aspoň připustí. Lenka je opravdu nepříjemně bystrá - ale její vysvětlení Severusova chování dává dokonalý smysl - odosobnit, za žádnou cenu si nepřipustit nikoho k tělu. Mně z toho jeho chování na konci připadá, že má prostě strach, co bude dál. Až se na Hermionu důvěřivě navážou a ona pak jednoho dne odejde. Tak jako odešla Lily, Brumbál... A hlavně má pocit, že se stalo to, na co už podvědomě dlouho čeká - neuposlechnutí jeho pokynů, zklamání jeho důvěry. Prostě pořád hradba mezi Nebelvíry a Zmijozely, mezi pozicí učitele a jeho žáků. Děkuji a netrpělivě čekám na pokračování - až mě svrbí prsty :-D
Myslím, že jsi Severuse odhadla přesně. Ale přece tam bude ještě něco :-) Lenka mu svým vhledem ještě pěkně zatopí. Jen co se objeví na scéně :-) Utnutí muselo být, kapitola by byla dlouhá. Omluvila bych se, kdyby mi to bylo líto :D Muhaha. Moc děkuji za komentář, martiku.

Severus asi nechtěl zavádět nebelvírské metody, proto se mu nelíbí, že Hermiona čte dětem. No tak by asi měl pořídit malé Margaretě brejličky, aby sejí lépe četlo. Já vím, až to bude finančně únosnější, ne dříve, ale musí se naučit číst, aby se mohla efektivněji učit a probíjet se životem. Třeba si pak i sama změní jméno na umělecký pseudonym a bude vydávat knihy z oblasti kouzelnické psychologie. Třeba z ní bude lékouzelnice psychoterapeutka,nebo i víc. Očistí rodové jméno a dodá mu patřičnou úctu. To by třeba mohla, kdyby se dokázala poprat s písmenky. Dík za překlad, budu se těšit na novou kapitolu.
V té nelibosti toho bude víc. Co by jeden možná nečekal. Změna jména by mohla pomoci. Věřím, že tyto děti by to mohly někam dotáhnout navzdory tak neutěšenému startu do života. Díky za komentář, sisi.

Dalsi kapitola, ktera bolela u srdce. Clovek nevi, o koho se ma bat vic - deti v porucnictvi, deti na ulici nebo Severuse? Kazdy ma sve vlastni osobni problemy, ktere je nutne individualne osetrit. Z posledni Severusovi reakce je zrejme, ze to nebude vubec snadny ukol. Moc dekuji, opet to byla velmi zajimava kapitola!
Musíme se bát o všechny a doufat, že to společnými silami zvládnou. Děkuji za komentář, Gift.

Nehrají si, jen jsou spolu a potom je čekají Bradavice, kde budou těžce šikanovány nejen od dětí. Z toho mrazí. Snad společně zvládnou zvrátit tento osud. Pročpak Severus nesouhlasí s hlasitým čtením Hermiony? Stále jí nedůvěřuje? Mají před sebou tolik práce. Děkuji
Příšerná představa, že? Děti vlastně v Bradavicích neměly šanci. A Hermiona Severusovu nedůvěru musí překonat. Čeká je těžký úkol. Díky za komentář, silrien.

Co se Severusovi nelíbí? Děti jsou v klidu, zaujaté, očividně poslouchají se zájmem a nebojí se. Jestli je teď ale nějak vyruší, bude zle. Grangerová škrtne hlavou o strop, děti se vyděsí, uvolní magii a z pokoje bude kůlnička na dříví!! Tak hezky a nenásilně si je upoutala! Šla na to z té nejlepší stránky! Pohádky všechny děti milují, v tom jsou všechny stejné. Napadá mě, že by časem mohli u dětí zaměstnat i některé ty nešťastnice z Obrtlé, peníze na to teď mají a ta děvčata by to určitě s radostí přijala? Těším se, jak s nimi bude postupovat Lenka s Nevillem! Jenom škoda, že si nepřečtu, jak vyhodili madam Gé! Jestli šla dobrovolně, nebo musela být manuálně ,,odejita" a jak zuřila, že přišla o bezpracný zdroj příjmů? Ta druhá variace by se mi líbila víc!! Moc děkuji za krásnou kapitolu a moc se těším na pokračování!! Děkuji!!!
Mluvíš mi z duše. Přesně toto jsem si myslela i já. Ale jak uvidíme, Severus měl své důvody. Je prostě velmi komplikovaný a sám těžce postižený, ale věřme tomu, že Hermiona jej zvládne. Hermiona vlastně musí pomoci i jemu. Zatím je Severus velmi nedůvěřivý k cizím lidem. I Nevilla a Lenku přijal jen na krátké intervaly. A Severus musí i tuto nedůvěru překonat. A na děti v bradavickém věku si ještě počkáme. Bohužel. Prostě, čeká je kus práce... Moc děkuji za komentář, margareto.
Já jenom lituji, že si nepřečteme jak Severus paní Gé a ty bestie na obrtlé "uabrakadabroval". ps: nečiním si žádný nárok na toto slovo, a pokud to již použil někdo přede mnou, tak zpětně prosím o dovolení to používat také:-) pps: A teď naprosto vážně... Toto je nejdrsnější, nejbrutálnější a bohužel také nejrealističtější povídka kterou jsem na těchto stránkách zatím četl. Na druhou stranu, je také nejnapínavější a dle mého skromného názoru nejhodnotnější a nejpoučnější. Je naprosto děsivé čeho všeho je člověk schopný pokud se domnívá, že k tomu má dostatečný důvod a ani to nemusí být šílenec, stačí když je přesvědčen, že za to nebude potrestán. A ještě děsivější je to co všechno jsme ochotní přehlížet, tolerovat, nebo prostě jen ignorovat. Pevně doufám, že alespoň povídka končí happyandem, na rozdíl od reality:-((( Omlouvám se, že komentuji až tuto kapitolu, ale ty předchozí jsem přečetl až dnes, jedním dechem... Také bych moc chtěl poděkovat, za to že je tato povídka zde zveřejněna a prosím o další časti
Tvůj komentář, Ragnare, mě velmi potěšil, chlapi se neozývají často :-) A jinak musím souhlasit, tato povídka je opravdu realistická. Hrozně si ale cením toho, že ač přináší opravdové hrůzy, které je člověk schopen napáchat, nezachází do popisných detailů, a přesto vykreslí podrobný obraz. Odsouzení provinilých nechá na čtenáři a soustředí se na pomoc potřebným. A to jí dodává onen příslib do budoucna. Naději, která se vine celým příběhem. Naději, že vše dobře dopadne. Nebudu spoilerovat, ale šťastný konec bude - takový reálný. Povídka určitě bude dokončena, jen opravdu vážný problém by mi zabránil ji dopřekládat. Kapitoly budou vycházet ve středu, střídají se s kapitolami Imperius. Strašně ráda bych zrychlila, ale reálný život si mě žádá :-) Moc děkuji za krásný komentář a budu se těšit na další. :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Amarti: ( Lupina )05.06. 2018Kapitola 30. Epilog: Na věky věků
Amarti: ( Lupina )30.05. 2018Kapitola 29. Pošetilé mávání hůlkou
Amarti: ( Lupina )16.05. 2018Kapitola 28. Kde mají chrabré srdce
Amarti: ( Lupina )02.05. 2018Kapitola 27. Myslím, že vidím jiskru naděje
Amarti: ( Lupina )18.04. 2018Kapitola 26. Přichází soumrak
Amarti: ( Lupina )04.04. 2018Kapitola 25. Vezmi mě domů
Amarti: ( Lupina )21.03. 2018Kapitola 24. Ukaž mi cestu – 2. část
Amarti: ( Lupina )14.03. 2018Kapitola 24. Ukaž mi cestu – 1. část
Amarti: ( Lupina )28.02. 2018Kapitola 23. Harry a Hermiona – 2. část
Amarti: ( Lupina )21.02. 2018Kapitola 23. Harry a Hermiona – 1. část
Amarti: ( Lupina )07.02. 2018Kapitola 22. Severus a Lily – 2. část
Amarti: ( Lupina )31.01. 2018Kapitola 22. Severus a Lily – 1. část
Amarti: ( Lupina )17.01. 2018Kapitola 21. Umění napodobuje život
Amarti: ( Lupina )29.11. 2017Kapitola 20. Vyvrženec
Amarti: ( Lupina )15.11. 2017Kapitola 19. Expecto patronum!
Amarti: ( Lupina )01.11. 2017Kapitola 18. Svatá noc
Amarti: ( Lupina )18.10. 2017Kapitola 17. Léčitelka
Amarti: ( Lupina )04.10. 2017Kapitola 16. Lobbisté
Amarti: ( Lupina )20.09. 2017Kapitola 15. Co bych mohl být
Amarti: ( Lupina )06.09. 2017Kapitola 14. Jako přátelé – 2. část
Amarti: ( Lupina )30.08. 2017Kapitola 14. Jako přátelé – 1. část
Amarti: ( Lupina )16.08. 2017Kapitola 13. Mnoho šťastných návratů – 2. část
Amarti: ( Lupina )09.08. 2017Kapitola 13. Mnoho šťastných návratů – 1. část
Amarti: ( Lupina )26.07. 2017Kapitola 12. Odevzdání
Amarti: ( Lupina )12.07. 2017Kapitola 11. Osvobození – 2. část
Amarti: ( Lupina )05.07. 2017Kapitola 11. Osvobození – 1. část
Amarti: ( Lupina )21.06. 2017Kapitola 10. Co teď – 2. část
Amarti: ( Lupina )14.06. 2017Kapitola 10. Co teď – 1. část
Amarti: ( Lupina )31.05. 2017Kapitola 9. Prostě jen být – 2. část
Amarti: ( Lupina )24.05. 2017Kapitola 9. Prostě jen být – 1. část
Amarti: ( Lupina )10.05. 2017Kapitola 8. Co je podstatné
Amarti: ( Lupina )26.04. 2017Kapitola 7. Jen seďte a sledujte – 2. část
Amarti: ( Lupina )19.04. 2017Kapitola 7. Jen seďte a sledujte – 1. část
Amarti: ( Lupina )05.04. 2017Kapitola 6. Přijetí
Amarti: ( Lupina )22.03. 2017Kapitola 5. Lidské gesto
Amarti: ( Lupina )08.03. 2017Kapitola 4. Roztříštěné porcelánové panenky – 2. část
Amarti: ( Lupina )01.03. 2017Kapitola 4. Roztříštěné porcelánové panenky – 1. část
Amarti: ( Lupina )15.02. 2017Kapitola 3. Skromná nabídka
Amarti: ( Lupina )01.02. 2017Kapitola 2. Staré duše
Amarti: ( Lupina )18.01. 2017Kapitola 1. Prolog: Zapomenutí
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )23.11. 2016Prostě jen být - úvod