Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Komnata ztracených snů

1. kapitola

Komnata ztracených snů
Vložené: Jacomo - 07.01. 2017 Téma: Komnata ztracených snů
Jacomo nám napísal:

Komnata ztracených snů

autor: Mundungus42

překlad: Jacomo              betaread: Ivet

banner: arabeska

Originál The Room of Lost Dreams najdete na
https://www.fanfiction.net/s/4097276/1/The-Room-of-Lost-Dreams

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Kapitola první


Stála na vrcholu Astronomické věže a hleděla dolů na bitevní pole. Její přátelé byli jeden po druhém koseni kletbami nebo cupováváni monstry, dokud nezůstal nikdo jiný než ona.

"Zvítězili jsme!" zajásal Voldemort magicky zesíleným hlasem, který protrhl okolní hřmot. Na bojišti zvedli černě odění muži a ženy pěsti a vykřikli na souhlas.

Ty hlasy se zdály slabší, protože z těl roztroušených po trávníku začali stoupat duchové. Zvedali se jako stříbrná mlha – tucty mrtvých tváří a rukou natahujících se k obloze, k něčemu, co nebyla schopná pojmenovat. Možná to bylo nebe, možná další mrtví, možná jen v němé úzkosti hledali smysl toho všeho.

Náhle se její realita posunula a ty ruce se místo k obloze natahovaly po ní. Zvedla dlaň, částečně aby je odstrčila, částečně aby unikla pohledu do očí těch, kteří zemřeli, plných zklamaní a závisti.

Paže jí klesla a ona se ocitla tváří v tvář duchům Harryho a Rona. Oči se jí zalily slzami.

"Neplač, Hermino," řekl Ron, který vypadal, že sám má pláč na krajíčku. "Časem budeme zase spolu."

"Jo," souhlasil Harry. "Netrap se pro nás. Unikli jsme. Ty jsi ten, kdo se bude muset vypořádat se světem pod Voldemortovou nadvládou."

Ron sebou trhl a zeptal se: "Proč vyslovuješ jeho jméno?"

"Weasley, ty a Potter jste mrtví," ozval se za nimi ironický hlas. Stín Severuse Snapea stál vedle ní, krk poznamenaný pruhy stříbrné krve. "Ministerstvo už vaše zakázaná slova nemonitoruje. A doufám, že teď jste šťastná, slečno Grangerová."

Strach byl překonán rozhořčením. "O čem to mluvíte? Tohle jsem nechtěla!"

Snapeův duch se na ni ušklíbl: "Vždycky jste toužila po konečném důkazu, že Věštění je nesmysl. Pán zla vám ho právě poskytl."

"Tohle není realita," prohlásila pevně. "Tohle je noční můra. Zvítězili jsme, víte, ale spousta lidí zemřela. Myslím, že to nezvládám moc dobře."

Ušklíbl se. "Vítejte ve světě traumatizovaných přeživších, slečno Grangerová," řekl. "Budiž vám útěchou, že vaše návštěva zde bude mít krátké trvání."

"To je výhrůžka?"

"Ne, slečno Grangerová," povzdechl si. "Je na čase, abyste se probudila."


Každý sval Hermionina těla se napjal a ona prudce procitla, zalitá potem.

Okamžitě odhodila přikrývku ve snaze ochladit pálící tělo, a když ji zasáhl noční vzduch, vzdychla. Její postel na ošetřovně stála nejblíže u otevřeného okna. Jarní vánek přinášel vůně lesa a květin, ale také sirný pach celodenní bitvy. Dvojí chrápání nedaleko od ní naznačovalo, že Ron a Harry tvrdě spali.

Navzdory tomu, že všechny ostatní zraněné poslali ke Svatému Mungovi, trvala Madam Pomfreyová na tom, aby oni strávili noc na ošetřovně. Hermiona byla hluboce vděčná, že zatím nemusela odpovídat na žádné otázky ohledně Voldemortova pádu. Nicméně se zdálo, že její svědomí nebylo naléháním Madam Pomfreyové, aby v klidu odpočívali, nijak dotčeno.

Vyklouzla z postele a opatrně otevřela dveře jen na malou škvíru, aby se mohla protáhnout ven. Oknem v chodbě bylo vidět měsíc a ona se vydala na cestu mezi skvrnami jeho světla.

Věděla, že tam nebudou žádní učitelé; zaslechla profesorku Prýtovou a McGonagallovou, jak popisují, kdy naposledy měli bradavičtí zaměstnanci důvod k oslavě, která zahrnovala zbavení Madam Rosmerty veškeré medoviny a Kratiknotovo shromažďování kalhotek od všech ženských členek sboru. Dumala nad tím, jak dnes večer může někdo oslavovat.

Zastavila se u okna a vyhlédla ven na trávník, kde pracovníci ministerstva sepisovali a odstraňovali mrtvé. Vzhledem k rozsahu boje jim ten úkol nějaký čas zabere. Pohybující se světla za okny Velké síně ji dovedla k závěru, že se stále pracuje na stabilizaci té části hradu, která byla navzdory dávným magickým ochranám poškozena.

Napadlo ji, jestli opravili tu zeď, která se zhroutila na Freda Weasleyho nebo vyčistili místo, kde padla Levandule Brownová. Bradavice stály tisíc let a pravděpodobně další tisíce let stát budou, ale teď byly jejich posvátné chodby potřísněny krví a ona se obávala, že se tu nikdy nebude znovu cítit bezpečně.

Zjistila, že ji nohy donesly ke známé tapisérii s tančícími trolly. Smutně se usmála na prázdnou zeď, kde se před ní dřív tolikrát objevily dveře do Komnaty nejvyšší potřeby.

Komnata byla dalším bezpečným místem, o které ji násilím připravili. Cítila se hloupě, že nepochopila, že tady komnata není jen pro ni, ale pro každého, kdo ji zrovna potřebuje, bez ohledu na jeho záměry. Neville a zbytek Brumbálovy armády se z té chyby poučili, ale ona věděla, že její pochybení bylo jednou z příčin Siriusovy smrti.

Věděla, že to není tak úplně její vina, ale nemohla si pomoct, aby si nepředstavovala, jak by se ten večer mohl odvíjet jinak, kdyby tehdy nebyli chyceni vyšetřovatelským sborem. Harryho by možná napadlo jít hledat Siriuse na Grimmauldovo náměstí místo toho, aby věřil Kráturovu slovu, že tam není. Schopní členové Řádu mohli Smrtijedy překvapit a zajmout je bez krveprolití.

Po tváři jí začaly stékat tiché slzy, když přemýšlela nad tím, jak mohl včerejší den bitvy proběhnout jinak, kdyby nejprve zkontrolovala Komnatu nejvyšší potřeby, kdyby měla dost odvahy, aby použila ke zničení viteálů zložár, nebo kdyby nezlomila Harrymu hůlku. Možná by Bradavice nebyly nikdy napadeny. Kolik dalších lidí mohlo být dnes naživu, kdyby byla chytřejší a odhodlanější? Sesunula se u stěny s portréty a plakala. Celé její tělo se otřásalo tichými vzlyky.

Vroucně si přála, aby existoval nějaký způsob, jak by mohla obětem vynahradit svou hloupost.

Jakmile se jí ta myšlenka zformulovala v hlavě, z druhé strany chodby se ozvalo tiché zaskřípění. Zvedla hlavu a ke svému překvapení uviděla v protější stěně dveře. Nebyly z dubového dřeva pobitého mosazí jako ty do Komnaty nejvyšší potřeby, ani z prastarého habru jako do Komnaty ukrytých předmětů. Tyto dveře byly vyrobeny z kovu, který byl tak tmavě stříbrný, že až vypadal jako modrý.

Hermiona, příliš překvapená, než aby dál plakala, zvedla závoru a otevřela je.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 08.04. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 18.09. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 1. kapitola Od: KatherineKeiko - 09.11. 2017
Tímto dávám vědět, že je povídka úžasná :D

Re: 1. kapitola Od: Elza (nepřihl.) - 27.02. 2017
Ahoj Jacomo, děkuji za upozornění - vypadá to velice slibně.

Re: 1. kapitola Od: Zuzana - 13.02. 2017
Najprv som sa zľakla, že je to naozaj tak a že sú všetci mŕtvi a Voldemort prežil, vydýchla som si, keď sa Hermiona prebudila, no napriek dobrému koncu vojny je to príšerne smutná kapitola. Ďakujem za preklad. Ospravedlňujem sa za neskoré komentovanie, ale život ma zaviedol na také cestičky kde pre seba takmer vôbec nemám čas...

Re: 1. kapitola Od: arabeska - 28.01. 2017
Myslela jsem, že bude dlouhodobě traumatizovaná, ale je to koukám hned noc po bitvě. To bude teda síla. Dobrý rozjezd, holky, ještě že nemusím čekat týden na další. Díky!
Re: 1. kapitola Od: Jacomo - 07.02. 2017
Ona se povídka toho traumatu jen dotkne, ale i tak mi to přišlo jako vítaná změna oproti jiným FF. Díky, arabesko!

Re: 1. kapitola Od: zuzule - 19.01. 2017
Juuu. Bradavice jsou proste kouzelny. :)
Re: 1. kapitola Od: Jacomo - 07.02. 2017
Bradavice skrývají mnohá tajemství :-)

Re: 1. kapitola Od: solace - 10.01. 2017
Dosť drsný sen na úvod. Chápem, že z neho Hermiona bola poriadne vykoľajená. Uvidíme, čo všetko stihne vyriešiť počas pobytu za dverami. Očakávam silný terapeutický účinok na jej ubolenú dušu. Vďaka za preklad, Jacomo.
Re: 1. kapitola Od: Jacomo - 11.01. 2017
Pobyt za dveřmi přinese spíš další otázky, ale taky Hermionu zaměstná, převede její myšlenky k jiným věcem. A to jí může pomoct. Díky, solace.

Re: 1. kapitola Od: Julie - 10.01. 2017
vypadá to vážně dobře, těším se na další kousek.
Re: 1. kapitola Od: Jacomo - 11.01. 2017
Já se po tomhle startu už nedokázala odtrhnout. I když se příběh stočí jiným směrem. Díky, Julie.

Re: 1. kapitola Od: margareta - 08.01. 2017
Jsem z toho na prášky! Miluju Severuse a teď zaboha nevím, jestli přežil nebo ne..nebo je někde, odkud ho může Hermiona ještě dostat zpět do jsoucna?? Pevně doufám, že ano!! Jinak to obulím a budu mít zlost, že jsem to vůbec četla! Ale pevně věřím, že takové drasťárny by jste se na nás nedopustily, co?? Že ne!!?? Takže s důvěrou čekám jak na další díl, tak na dobrý konec!!! A za obojí předem děkuji!
Re: 1. kapitola Od: Jacomo - 09.01. 2017
Jste na tom momentálně všechny stejně - vy čtenářky i Hermiona - to, co víte, se vám nelíbí, ale netušíte, co všechno se ještě dozvíte a jestli se vám to bude líbit. A že bychom se s betuškou na vás nedopustily žádné drasťárny? No, nebyla bych si tím tak jistá, doma mi přezdívají "milovnice poprav" a Ivetka o sobě velmi rázně prohlašuje, že rozhodně není mírumilovná osoba ;-) Tož se nech překvapit, margareto! Díky a těším se na další setkání u povídky.

Re: 1. kapitola Od: martik - 08.01. 2017
Já nemám slov. Začíná to úžasně, už se těším, co bude za dveřmi. A jsem moc zvědavá, jak se tahle lehce potemnělá povídka překlene do romantiky. Díky Jacomo, nemůžu se dočkat příští soboty.
Re: 1. kapitola Od: Jacomo - 09.01. 2017
Za dveřmi se to trochu pozmění, ale snad zůstane příběh poutavý i nadále. Díky, martíku!

Re: 1. kapitola Od: Carmy - 08.01. 2017
Juu, to nevadí, že to bude romantika, kdyby autorka pokračovala v tomto duchu, tak by to mohla být dost temná povídka... takhle se to alespoň trochu odlehčí :) A jsem zvědavá co bude za dveřmi, už aby byl další týden :) Díky Jacomo a Ivet!
Re: 1. kapitola Od: Jacomo - 09.01. 2017
Ano, odlehčení nás určitě čeká. A taky náhledy z netradičních směrů. Nech se překvapit, Carmy. Díky!

Re: 1. kapitola Od: JSark - 07.01. 2017
To vyzerá dobre, som zvedavá. :)
Re: 1. kapitola Od: Jacomo - 09.01. 2017
Ďakujem, JSark!

Re: 1. kapitola Od: grepik03 - 07.01. 2017
Jacomo, Ivet, moc vám děkuji za skvělý překlad první kapitoly ♡ Musím říct, že ze začátku mi běhal mráz po zádech, představa spousty mrtvých těl, že kterých stoupají duchové. ...brrr. Bylo to velmi emotivní, myslím, že Hermiona nebude jediná koho trápí noční mury. ... A jsem velmi navnadena co nás čeká za modrými dveřmi :))))
Re: 1. kapitola Od: Jacomo - 09.01. 2017
Ta noční můra je děsivá, ale naprosto pochopitelná. Hermionina touha splnit přání těch, co tu už nejsou, je hnací silou příběhu. Díky, grepiku!

Re: 1. kapitola Od: marci - 07.01. 2017
Jak Hemiona přemýšlí, co mohla udělat jinak - zkontrolovat Komnatu? Nějak mi teď právě nedocvakává, o jakou scénu jde... Ale povídka začala rozhodně moc pěkně. Jsem napnutá co bude za dveřmi a vůbec jaký bude další vývoj. Zatím je příběh stejně nádherný jako banner ;) Díky, Jacomo!
Re: 1. kapitola Od: Jacomo - 09.01. 2017
Mezi námi děvčaty, taky mi to nedocvaklo. Nakonec jsme to s Ivet označily za Hermionino tápání pod vlivem chmurných myšlenek a nočních můr. Ostatně to není zas až tak důležité. Banner se Arabesce obrovsky povedl, je na něm všechno důležité ;-) Díky, Marci!

Re: 1. kapitola Od: ansus - 07.01. 2017
Jacomo, díky za překlad, vypadá to moc dobře! Těším se na další.
Re: 1. kapitola Od: Jacomo - 09.01. 2017
I já děkuju, ansus!

Re: 1. kapitola Od: Sally - 07.01. 2017
Páni, tak tento úvod mal silu! Teším sa na túto poviedku baby, veľa sily a pevných nervov pri preklade a korektúrach :)
Re: 1. kapitola Od: Jacomo - 09.01. 2017
Díky. Povídka už je přeložená, takže pravidelný přísun bude zaručen :-)

Re: 1. kapitola Od: Lupina - 07.01. 2017
Po přečtení první kapitoly jsem se velmi navnadila. A pravda asi na něco jiného, nicméně romantiku rozhodně beru. Vážné téma bude v Prostě jen být. Ale musím říct, že tato kapitola stojí za to. Uvádí nás do světa po válce, kdy přeživší mají výčitky, že přežili. Je to hodně pochmurné a depresivní a trhá to srdce a určitě to tak bývá i ve skutečnosti. A o to víc si pak budeme cenit následné romantiky (vážně těším!) Tak už aby byl další týden! Jsme velmi navnazená. Děkuji moc, Jacomo a Ivet. PS: A Kratiknot sbírající spoďáry alias plky alias gaťky ženského osazenstva mě pobavil :D
Re: 1. kapitola Od: Jacomo - 09.01. 2017
To je přesně ono - ve skutečnosti to tak určitě bývá, ale ve fanfiction se to příliš neřeší, proto mě to tak zaujalo. A ten přechod k jiným tématům bude nenásilný, myslím, že si ho všichni užijeme. P.S.: Konečně někdo, koho taky zaujalo Kratiknotovo sběratelství :-)

Re: 1. kapitola Od: denice - 07.01. 2017
Úžasný sen (ten Severus!) i realita, jsem napnutá jak kšandy. Hermionin sen jí opravdu nezávidím. Musím psát, jak nesmírně se těším na pokračování? Už z úvodu bylo jasné, že téma povídky je mimořádné, a první kapitola rozhodně nezklamala. Díky.
Re: 1. kapitola Od: Jacomo - 07.01. 2017
Když už mám teď povídku celou přeloženou, bych řekla, že autorka na začátku navnadila na něco trochu jiného, než pak dostaneme. Bude méně traumat a více romantiky. Ale říkám si, že i kvůli tomuhle úvodu to stojí za to, protože o psychické zátěži války se zas až tolik povídek nezmiňuje. Co na tom, že jde jen o pozadí, na kterém se rozvine zvláštní milostný příběh... Díky, denice. Doufám, že se ti bude povídka líbit i nadále.

Re: 1. kapitola Od: Gift - 07.01. 2017
Oje, neco mi rika, ze tohle bude velmi horko-sladka povidka. Soudic dle prvni kapitoly ovsem velmi dobre napsana. Dekuji!
Re: 1. kapitola Od: Jacomo - 07.01. 2017
Ono se to trochu vylepší, nebude to až tak drsné. Tohle je spíš takový prolog, povídka se časem přesune blíž k romantice. Děkuji, Gift!

Re: 1. kapitola Od: silrien - 07.01. 2017
Hermiono, nemůžeš si to tak moc brát. Ikdybys byla sebelepší, vždy se něco pokazí. Jsem zvědavá, jak to vypadá za dveřmi. Děkuji
Re: 1. kapitola Od: Jacomo - 07.01. 2017
Však ono jí to dojde, teď je jen moc brzo. Je dost logické, že ji budou občas pronásledovat noční můry. Za dveřmi čeká překvapení :-) Díky, silrien!

Prehľad článkov k tejto téme:

Mundungus42: ( Jacomo )01.04. 201713. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )26.03. 201712. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )18.03. 201711. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )11.03. 201710. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )04.03. 20179. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )25.02. 20178. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )18.02. 20177. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )11.02. 20176. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )04.02. 20175. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )29.01. 20174. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )21.01. 20173. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )14.01. 20172. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )07.01. 20171. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )30.10. 2016Úvod k povídce