Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2016 Advent

Vánoční dárek - 2/4

2016 Advent
Vložené: Lupina - 22.12. 2016 Téma: 2016 Advent
Jacomo nám napísal:

 

22. december 2016

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Vánoční dárek 

The Christmas Gift 

Originál: https://www.fanfiction.net/s/504897/2/The-Christmas-Gift

Autor:  Severitus        Překlad: Jacomo      Beta: Calwen 

Harry P., Severus S.

2 / 4

 

 

 

2. kapitola

 

Harry propadal zoufalství. Do Vánoc už zbýval jediný den a on stále neměl ponětí, jak dostat Snapea do sváteční nálady. Nejlepší myšlenkou byl dárek, ale tím vznikala otázka, co mu dát. Snape se opravdu nezdál být vhodným příjemcem Bertíkových fazolek stokrát jinak a rozhodně by neocenil balíček bonbonů Jazyk jako jelito, které nedávno začali prodávat v Kejklích. Vlastně sladkosti jaksi vůbec nepřicházely v úvahu. Snape už měl to nejprvotřídnější lektvarové vybavení a Harry si nemyslel, že by se radoval z vánočních ponožek. Stručně řečeno, byl tou nejhorší osobou pro obdarování.

 

Harry si v hlavě znovu a znovu probíral všechny možnosti a snažil se vymyslet aspoň něco, za co by ho Snape nezabil. Nakonec těch úvah nechal a odploužil se do knihovny. Možná najde nějaký nápad v některé knížce. Možná bude mít dokonce štěstí a objeví tam jeho životopis, i když s ohledem na Snapeovu temnou minulost něco takového nejspíš neexistuje.

 

O hodinu později už věděl, že jeho odhad byl správný. Kromě McGonagallové a knihovnice byl v místnosti sám, tudíž mohl požádat knihovnici o pomoc. Společně vylovili každou knihu, ve které byly nějaké informace o bradavických učitelích. Ani jedna z nich ale neobsahovala o Snapeovi víc než dvě věty. A ty už vůbec neodhalovaly něco užitečného.

 

“Dobře…” řekl si Harry a zvedl hlavu od hromady zaprášených svazků. “Co vím o Snapeovi?” Zesumíroval si v hlavě seznam. Mistr lektvarů. Hlava zmijozelské koleje. Možná hada jako domácí zvířátko? Ne, to by nefungovalo a Snape by to nejspíš vzal jako urážku.

 

“No, je to protivný, nespravedlivý a nepopiratelně ten nejtemnější muž, se kterým jsem se kdy setkal,” mumlal si Harry. V minulosti byl Smrtijedem, ačkoliv to už vůbec k ničemu nevedlo. Zarytě nenáviděl Harryho a Harryho otce… a i když se s touto myšlenkou vynořilo pár neobvyklých nápadů, ani teď si Harry nemyslel, že by se některý z nich dal použít. A kromě toho nebyl tak zoufalý, aby dal Snapeovi terč s vyrytým nápisem “Zemři, Pottere!”, doplněný sadou šipek popsaných “Avada Kedavra”. Jedinou další věcí, kterou Harry o Snapeovi věděl, bylo, že studoval v Bradavicích, ale ani to mu nepřineslo žádnou inspiraci.

 

“Moment…” pomyslel si s pohledem na osobu sedící na druhé straně knihovny. “Jestli studoval v Bradavicích, tak by o něm McGonagallová mohla něco vědět…” Harry se uculil. Jak nejlépe se dá o někom něco zjistit, než se prostě zeptat? McGonagallová by mohla mít nápad, Harry pevně věřil, že ano. Bez dalšího přemýšlení vstal a přešel k místu, kde profesorka přeměňování seděla a četla mudlovský romantický román.

 

“Profesorko McGonagallová?” oslovil ji po chvíli ticha, kdy se obával ji vyrušit, pokud bude mít jednu ze svých méně vstřícných nálad. Vzhlédla a k Harryho úlevě mu věnovala zářivý úsměv.

 

“Harry! Co děláš o prázdninách v knihovně?” zeptala se s náznakem pobavení a položila si zavřenou knihu do klína. Vypadala velmi vánočně naladěná, její hábit měl motiv cesmínově zelených stromků s výšivkou stříbrných zvonků na lemech.

 

“Právě hledám nějaké informace a doufal jsem, že byste mi mohla pomoct…” začal, ale při výrazu McGonagallové zaváhal.

 

“Jestli je to nějaké tvoje další dobrodružství, Harry…” pokárala ho mírně.

 

Harry vehementně zavrtěl hlavou a odmítavě zamával rukama: “Ne, nic takového, paní profesorko. Doufal jsem, že byste mi mohla pomoct vymyslet nějaký nápad.” Učitelčin výraz okamžitě změkl.

 

“No tak to je úplně něco jiného! Bude mi potěšením být ti nápomocná, Harry, ale nejsem si jistá, proč k tomu potřebuješ zrovna moji pomoc. Jistě by ti kamarádi poradili lépe než já…” začala.

 

“Pro Rona a Hermionu už dárky mám. Chtěl bych dát dárek…” odmlčel se.

 

McGonagallová ho s očekáváním sledovala. Po chvíli ticha se předklonila a zeptala se: “Komu, drahoušku?”

 

“Profesoru Snapeovi, Madam,” vyhrkl rychle. Nebyl si jistý, jaký druh reakce má očekávat. Očividně nikdo kromě Brumbála neměl Snapea nijak zvlášť v oblibě. Sice si ho vážili, ale dávat mu dárek?

 

McGonagallová nejprve vypadala překvapeně, zřejmě to bylo to úplně poslední jméno, které by čekala, že Harry řekne. Pak ale její výraz změkl a proměnil se do ryzího úsměvu, který ke svému studentovi vyslala. Nikdy ji nepřestal překvapovat a nemohla si pomoct - pocítila v hrudi slabý záchvěv hrdosti. To, že jeden z jejích studentů, dokonce Harry, má tak velké srdce (a odvahu), že chce dát vánoční dárek svému nejneoblíbenějšímu učiteli, ji nesmírně potěšilo.

 

“Inu, to jsem tedy rozhodně neočekávala,” usmála se a Harry se viditelně uvolnil. “Samozřejmě, že ti pomůžu, Harry, i když on je skutečně oříšek…” dodala a zamyšleně se drbala na bradě.

 

“Znala jste ho, když tady studoval, paní profesorko?” zeptal se Harry a znovu ji vytrhl z myšlenek.

 

“Ale ano, samozřejmě, drahoušku. Zrovna jsem tu začala učit.”

 

“Možná byste mi mohla o něm něco povědět. Možná bych tak mohl dostat nápad, co…” nedokončil, ale McGonagallová přikývla.

 

“Jistě, to je dobrá myšlenka,” řekla a na okamžik se znovu odmlčela, aby si urovnala myšlenky. Knihu odložila na stůl. Harry se usadil na sousední židli a zdvořile k ženě zvedl oči.

 

“Dobrá… nemohu ti vykládat, jaký byl, než přišel do školy, to by nebylo zdvořilé a ani toho až tak moc nevím. Ale když byl tady, choval se hodně odlišně než teď. Byl vynikající student, na to si dost dobře vzpomínám; a nesnášel tvého otce, což jsem si jistá, že už víš,” podotkla s úsměvem. “Vím, že míval rád famfrpál, vzpomínám si, že býval zmijozelským chytačem, což bylo další jádro sporu mezi ním a tvým otcem. A miloval knížky, vždycky se prosmýkl do ´Oddělení s omezeným přístupem´, ačkoliv si myslím, že netušil, že o tom víme.” Znovu se odmlčela, oči ztracené ve vzdálených vzpomínkách, kde pátrala po další myšlence. “V prvních dvou letech, co tu byl, měl mazlíčka, vychrtlou černou kočku, která ho dostávala do větších potíží než tvůj otec a jeho kamarádi dohromady. Ve třetím ročníku se ztratila, nejspíš v Zapovězeném lese. Vzpomínám si, že to byl pro něj hodně hořký rok… jeho výsledky i všechno ostatní se zhoršovalo.” Po krátké pauze se usmála na Harryho a pokračovala: “Víš… ty a on máte hodně společného. Vždycky tu taky zůstával na zimní prázdniny… Myslím, že by tu zůstal i přes léto, kdyby mohl.” Potlačila zívnutí a Harry se zamyšleně opřel o opěradlo židle. Trochu se mračil, vůbec se mu nelíbila myšlenka, že by měl s mistrem lektvarů něco společného.

 

“Promiň,” zamumlala profesorka s úsměvem a pokračovala, “pojďme na to… rozhodně byl samotář… a vzpomínám si, že mu učarovaly kouzelnické šachy. Nikdy neodmítl výzvu… museli jsme odečíst kvanta bodů lidem, kteří si sázeli na šachové zápasy. Ale když tak o tom přemýšlím, od té doby jsem ho už asi hrát neviděla. Myslím, že tvůj otec mu v sedmém ročníku proklel šachovou soupravu, což pravděpodobně zničilo jeho chuť ke hře. Veliká škoda…” dodala s povzdechem. “Obávám se, že to je všechno, Harry. Pomohla jsem ti nějak?” zeptala se s nadějí v hlase.

 

Harry s úsměvem přikývl a začal se zvedat ze židle: “Ano, myslím, že vím, přesně, co… Děkuju mockrát, paní profesorko.”

 

“A co se mu chystáš dát, drahoušku?” zeptala se, když se natahovala po knize na stole.

 

“To se dozvíte o Vánocích, paní profesorko. Nashle a děkuju!” řekl a vyrazil k východu. Knihovnice se na něj od stolu zamračila, ale on byl venku dřív, než mohla cokoliv namítnout. Jeho příští zastávkou byly Prasinky. Kvůli nákupu dokonalého vánočního dárku.

 

 

* * *

 

A/N: Dobře, nejsem si jistá, jestli mají studenti dovoleno jít o prázdninách do Prasinek, ale pro moje účely tam Harry může. Nakonec to není až tak důležité, mohl se tam vykrást pod neviditelným pláštěm, ne?

 

P/N: Mám dojem, že McGonagallová Harrymu v kánonu vyká (a oslovuje ho pane Pottere), ale tady mu říká Harry, tak mi to tykání přišlo vhodnější. Taky jsou zrovna prázdniny a ten rozhovor je hodně neformální, snad mi tedy tuto invenci prominete.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Vánoční dárek - 2/4 Od: Zakuro - 05.11. 2022
Ten terč je náhodou super nápad! XD

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Vánoční dárek - 2/4 Od: Zuzana - 23.12. 2016
Dá mu mačiatko a Severus Harryho prizabije alebo Gonagalku keď zistí kto to Harrymu povedal a potom ho to zvieratko dojme k slzám? Toto je krásna poviedka, ďakujem za preklad. Veľmi sa ospravedlňujem za neskoré komentovanie a za nechodenie sem, ale od kedy mám novú prácu nemám čas a ani silu sedieť za pc.

Re: Vánoční dárek - 2/4 Od: marci - 22.12. 2016
Ale no tááák!! To mám čekat do zítra?? Himbajs šůviks :/ No nic, můj tip je černé kotě :) A představa Severuse s řečeným kotětem pak má soukromá radost :)¨Díky, Jacomo. Doufám, že zítra stihnu zasednout ke čtení :)

Re: Vánoční dárek - 2/4 Od: martik - 22.12. 2016
Když jsi to ani ty Jacomo na první přečtení neuhodla, tak to určitě nebude něco tak jednoduchého jako kotě nebo šachy. Takže ani nebudu zkoušet hádat. Možná něco s famfrpálem nebo knihami? :-D Děkuji a těším se na pokračování.

Re: Vánoční dárek - 2/4 Od: doda357 - 22.12. 2016
Ja hlasujem za mačičku :D Peknú, čiernu a umňaukanú :D Ale nechám sa prekvapiť :-) Ďakujem za ďalší kúsok ♥

Re: Vánoční dárek - 2/4 Od: margareta - 22.12. 2016
Děkuji za další díl. Podle mě má Harry na vybranou mezi šachovou sadou nebo černým kotětem. Šachy by mu mohl koupit i ty nekouzelnické, ty nejdou jen tak proklít ; a malý černý kocourek by mohl být maguár, protože ti jsou velmi inteligentní. Myslím, že Snapeovi by udělal radost obojím, ale ten by dva dárky najednou asi nevydýchal a okamžitě by pojmul podezření na komplot! Takže toho kocourka by mu musel nejspíš nějak podhodit, tak, aby to vypadalo, že se jedná o nějakého bezprizorného zvířecího bezdomovce, kterému, pokud se ho okamžitě neujme, hrozí nebezpečí úhynu. A ty šachy by mu měl pro jistotu taky radši poslat anonymně. Těším se na další díl! Jsem zvědavá, co mu Harry nakonec podaruje! Děkuji!!

Re: Vánoční dárek - 2/4 Od: denice - 22.12. 2016
Tvá odpověď u první části mě hodně silně navnadila - Minerva už je jasná, teď kdo nebo co bude tajemný Cad- ? Jistá podezření už mám, ale moc ráda se nechám překvapit :-) (Cadillac to nebude, že?) Díky.
Re: Vánoční dárek - 2/4 Od: Jacomo - 22.12. 2016
Eh, zdá se, že jsem byla až příliš sdílná... ale což, když jsou ty Vánoce. A stejně to už zítra praskne :-) Nicméně ten úplný konec by snad měl být překvapením pro všechny. Pro mne byl. Děkuju, denice!

Re: Vánoční dárek - 2/4 Od: Lupina - 22.12. 2016
Šipky Avada by si měl nechat v záloze :-D Tak co to bude? Šachy, nebo kotě? Šachy budou ale dost ožehavé téma vzhledem k tomu, že James proklel ty původní. To nevím, jak by Severus vzal. Kotě by zase přivolalo zjevně velmi smutné vzpomínky... Jsem zvědavá, co Harry vymyslí :-) Děkuji!
Re: Vánoční dárek - 2/4 Od: Jacomo - 22.12. 2016
Ano, nápad s šipkami by neměl zapadnout! Tvé myšlenky jdou správným směrem, zítra se dozvíme, co Harry nakonec vybral (přiznám se, že já jsem to při prvním čtení neuhodla). Děkuju, Lupinko!

Re: Vánoční dárek - 2/4 Od: grepik03 - 22.12. 2016
Jacomo, moc děkuji za další milou čokoládičku ♡ Harry je velmi vynalézavý, myšlenka na terč "zemři Pottere" s balíčkem avadovych šipek, mě rozesmála :) Těším se na pokračování ♡
Re: Vánoční dárek - 2/4 Od: Jacomo - 22.12. 2016
Taky mě to pobavilo, možná by s tím Harry i sklidil úspěch. Do okamžiku, než by ty šipky Snape použil k jeho popichování na hodině lektvarů :-D Díky, grepiku!

Re: Vánoční dárek - 2/4 Od: silrien - 22.12. 2016
Čím dál zajímavější. Jsem vážně moc zvědavá, co Harry podle těhle indicií vymyslel. Děkuji
Re: Vánoční dárek - 2/4 Od: Jacomo - 22.12. 2016
Všechno to tam je, skutečně si podle Minerviny rady vybral... teď se jen uvidí, jestli uspěje. Díky, silrien!

Prehľad článkov k tejto téme:

gothikmaus: ( Elza )06.01. 2017Jak se rodí náklonnost
LilyIsAwesomerThanYo: ( martik )01.01. 2017Jizvy
Valentia: ( Violeta )31.12. 2016Prozření
Letraherida: ( arabeska )26.12. 2016Dopis od malého Toma
Caliadne: ( arabeska )25.12. 2016Nature morte
Severitus: ( Jacomo )24.12. 2016Vánoční dárek - 4/4
Severitus: ( Jacomo )23.12. 2016Vánoční dárek - 3/4
Severitus: ( Jacomo )22.12. 2016Vánoční dárek - 2/4
Severitus: ( Jacomo )21.12. 2016Vánoční dárek - 1/4
dragoon811: ( martik )20.12. 2016Dva seznamy
DarkPhoenixAscending: ( holloway )19.12. 2016Problémy se jmelím
Camille-Miko: ( arabeska )18.12. 2016Ach, ach, ACH!
JenniGellerBing: ( arabeska )17.12. 2016Jmelí
CUtopia: ( Gama )16.12. 2016Vzrušení
CUtopia: ( Gama )15.12. 2016Neposlušný nebo hodný
CUtopia: ( Gama )14.12. 2016Zemřít pro čokoládu
CUtopia: ( Gama )13.12. 2016Co všechno chce Voldík na Vánoce
CUtopia: ( Gama )12.12. 2016Vánoční euforie
koorimechick: ( Elza )11.12. 2016Starci
Anna Strife0211: ( arabeska )10.12. 2016Čas Vánoc
ulka_black_potter: ( Soraki )09.12. 2016Bohyně
ThePlainWhite: ( arabeska )08.12. 2016Cukroušku
gothikmaus: ( Elza )07.12. 2016Hotová pohádka
Iroko: ( arabeska )06.12. 2016Zelená je barva Vánoc
birdsofshore: ( holloway a LadyF )05.12. 2016Dvanáct dní Draca
omfg it‘s sophie: ( arabeska )04.12. 2016Voldemortovy Vánoce
ClarionRomance24: ( Sevik99 )03.12. 2016Já vám ukážu neloajálnost!
Ostatní autori: ( Gama )02.12. 2016Perspektiva
silverbirch: ( arabeska )01.12. 2016Pár přání