Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent pre Arabesku

13. prosinec

Advent pre Arabesku
Vložené: Lupina - 13.12. 2016 Téma: Advent pre Arabesku
Lupina nám napísal:

 

13. prosinec 2016

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Obrázky ze života kouzelníků

Malfoyovi IV.

Autor: Avisavis

Beta: Nemo Nullius

Počet slov: 50

 

Milující matka Narcissa Malfoyová si velmi zakládá na prospěchu svého jediného syna. Na prvních rodičovských schůzkách se pyšně ptá Minervy McGonagallové: „Nemyslíte si také, že náš Dráček je nejen dobře vychovaný a neuvěřitelně všestranně nadaný, ale má i nesmírně originální nápady?“

„To tedy má,“ ochotně přisvědčí učitelka, „především v pravopise.“

 

ooOOoo

 

Vydařená výroční kontrola

Autor: denice

 

„Severusi,“ připomínám, že již dnes se dostaví pracovníci ministerstva. Očekávám, že letošní výroční kontrola Bradavic proběhne tentokrát bez jakéhokoli vzruchu a zcela v duchu přátelské spolupráce.“

„Samozřejmě, Minervo.“ Mistr lektvarů se důstojně vztyčil, nepatrně se uklonil směrem k ředitelce a opustil její kancelář.

O chvíli později přehlížel dokonale uklizenou učebnu lektvarů. Očima pohladil pečlivě vyrovnanou vysokou pyramidu lahviček se vzorky žákovských prací, hrající všemi myslitelnými barvami. Od časů Longbottoma se neobjevil student, který by ho ve výrobě příšerností překonal, ale několik slibných nástupců by se našlo.

Přistoupil blíže ke stolu se vzorky a zkontroloval terárium, v němž si v písku hověl téměř neviditelný runovec. Jeho váčky budou již brzy zralé k odběru jedu, tak potřebnému do mnoha lektvarů.

Za dveřmi se ozvaly sebevědomé hlasy a do učebny se vhrnul hlouček zaměstnanců ministerstva, v čele s Potterem ve zbrusu nové bystrozorské uniformě.

Obklopili katedru a z těsné blízkosti pozorně zkoumali třpytící se horu lahviček.

Nastala Severusova chvíle. Neslyšně ustoupil o několik kroků, naladil nejhlubší témbr svého rejstříku a tiše pronesl:

„Pozor na hada.“

A pak už jen naslouchal zvukům tříštícího se skla, mísícím se s výkřiky výkvětu ministerského úřednictva a se sykotem děsivých patoků, rozežírajících jejich drahocenné hábity.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Ganlum - 30.05. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 03.03. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 13. prosinec Od: arabeska - 07.01. 2017
Tak na toto jsem se těšila! To je prostě dokonalé, a s jakou lehkostí jsi nám to přednesla, jako by nic, a pak ses tvářila příšerně překvapeně, když jsme všechny lehly smíchy. Děkuji, denice A Lupinko ❤

Re: 13. prosinec Od: doda357 - 20.12. 2016
No mňa z neho šľak trafí :D :D Toto sa mu teda podarilo :-) Ďakujem :-)
Re: 13. prosinec Od: denice - 20.12. 2016
Jistě to plánoval už od minulé ministerské kontroly :-) Děkuji.

Re: 13. prosinec Od: solace - 18.12. 2016
My už dávno vieme, že Dráčik je dokonalý po všetkých stránkach:-) Čo všetko sa dá pripísať na vrub nešikovnosti, však, Severus?;-) Dúfam, že si si to poriadne užil. Ďakujem, dievčatá.
Re: 13. prosinec Od: denice - 20.12. 2016
Myslím, že si vychutnal přípravu i provedení :-) Děkuji.

Re: 13. prosinec Od: JSark - 13.12. 2016
Severus je poriadne škodoradostný. :DD
Re: 13. prosinec Od: denice - 13.12. 2016
No tedy! to by se ho velice dotklo, vždyť on myslel jen na jejich dobro :-) Děkuji.

Re: 13. prosinec Od: sigurd - 13.12. 2016
To len keby náhodou niekto z tých nevzdelancov chcel povedať niečo absolútne nevhodné povesti majstra elixírov. Čisto preventívne.
Re: 13. prosinec Od: denice - 13.12. 2016
Samozřejmě, jen a pouze preventivně :-D Děkuji.

Re: 13. prosinec Od: martik - 13.12. 2016
Jestli tohle znamená být kreativní, tak raději budu úplně nekreativní. Severus se už zjevně na přátelskou spolupráci těší. Hlavně, když se chlapec dobře pobavil na Potterův účet. Trošku morbidní, že zrovna Severus varuje před hadem. Klaním se před vaší tvořivostí dámy a těším se na příště.
Re: 13. prosinec Od: denice - 13.12. 2016
Ano, Severus pro zdárný průběh ministerské kontroly udělal doslova vše, to se mu musí nechat :-) Děkuji!

Re: 13. prosinec Od: omnes-seethis - 13.12. 2016
Vidím, že šarvátky neutuchají ani po Harryho odchodu ze školy. Je to ostuda... takhle se chová dospělý člověk? :D
Re: 13. prosinec Od: denice - 13.12. 2016
Opravdu ostuda - bát se ubohého malého hada, to je bystrozor?!?! Děkuji :-D

Re: 13. prosinec Od: miroslava - 13.12. 2016
Severusi, ty jsi prostě geniální. Miluji tě.
Re: 13. prosinec Od: denice - 13.12. 2016
Tohle by Severus jistě rád slyšel, i když o své genialitě samozřejmě nepochybuje... Děkuji.

Re: 13. prosinec Od: Jacomo - 13.12. 2016
Ach Merline, originální nápady v pravopise! Tomu říkám odůvodnění! Jsem si myslela, že někteří mí kolegové jsou tupci, a oni jsou vlastně kreativní! :-) A za hada děkuju, Denice! Vtipný příběh s krásnou osobní vzpomínkou na sletové ráno!
Re: 13. prosinec Od: denice - 13.12. 2016
Taky moc ráda vzpomínám :-) Děkuji.
Re: 13. prosinec Od: margareta - 13.12. 2016
Taky mě ten ,,originální pravopisec " vzal!! Krásný eufemismus k výrazu -blbý jak pučtok! Ale mám obavy. Narcissa to zjevně nepochopila, takže se může stát, že až jí někdo jiný řekne svůj názor na Dracouška řečí prostou, hrdě se odvolá na Minervino ,,dobrozdání ". A až se to dozví Lucius...
Re: 13. prosinec Od: denice - 13.12. 2016
Věřím, že Narcisa si to vysvětlila úplně správně - její Dráčátko je prostě jedinečné :-)

Re: 13. prosinec Od: Lupina - 13.12. 2016
Originální nápady v pravopise jsem neslyšela. Líbí se mi to a budu hojně používat! Denice, na "Pozor na hada" jsem se těšila. Ano! Úplně ho vidím. Děkuji :-)
Re: 13. prosinec Od: denice - 13.12. 2016
Ano, taky ho vidím... dnes ráno se svlékla a na mokrou kůži si lehla... a odmítla se hnout, zvíře líné... proč nemáme křečka? Děkuji :-)

Re: 13. prosinec Od: marci - 13.12. 2016
Sakryš - měla jsem pocit, jako bych tuto povídečku už někde četla??? Zajímavé - nepoznávám Zlatý fond a jsou mi "povědomé" nové překlady. To už je na Chocholouška :D Nevadí - líbilo se mi to i tak a moc děkuji, denice :)
Re: 13. prosinec Od: Lupina - 13.12. 2016
To je přece onen skutečný příběh s jinými postavami! :-D
Re: 13. prosinec Od: Lupina - 13.12. 2016Re: 13. prosinec Od: denice - 13.12. 2016
Marci, četla jsem hrubý nástřel ráno na podzimním sletu, abyste mi ho zkritizovaly - není to překlad. A protože bylo brzy ráno, není divu, že si vzpomínáš jen mlhavě, jsem na tom úplně stejně... Děkuji.
Re: 13. prosinec Od: Lupina - 13.12. 2016Re: 13. prosinec Od: denice - 13.12. 2016Re: 13. prosinec Od: Jacomo - 13.12. 2016
Marci, nejsi v tom sama. Nejasný pocit, že je mi to povědomé, jsem měla celou dobu čtení a došlo mi to až u hlášky "pozor na hada" :-D V tu chvíli jsem uslyšela hlas Denice a byla jsem doma :-)

Re: 13. prosinec Od: margareta - 13.12. 2016
Grepiku, živě to vidím a řehtám se jak hladová maštal!! Ale nejspíš tam byli jenom jeho bývalí žáci, postižení trvalým postlektvarovým syndromem. A copak Narcissa, ale co kdyby se tak na syna zeptala paní Longbottomová? P.s. taky jsem jednou takhle opravovala diplomku své kolegyni. Bylo to skoro jako přepisovat český překlad z googlu. Díky za chuťovku!! Šmakovala!!!
Re: 13. prosinec Od: denice - 13.12. 2016
Trvalý postlektvarový syndrom je myslím správná diagnóza .-) Děkuji.

Re: 13. prosinec Od: grepik03 - 13.12. 2016
Denice, Lupinko, díky za další krasné ráno ♡ Dracova originalita v pravopise mě nikterak nepřekvapila. V mem okolí je to běžné. Zrovna včera mi psal kolega (vysokoškolsky vzdělany upozornuji!), mail: "zajdem na oběd? Dneska mají řýzek " Draco má šanci, že z toho vyroste.... Kolega má za to, že mailova komunikace toho unese dost. ....a já pěním. Severus to měl vymyslene pěkně, nicméně situaci dost podcenil. ...představme si , že by se do týmu bystrozoru dostala velka fanynka ff, Severus by tichym hlubokým hlasem pronesl "pozor na hada " a pak by nestačil zdrhat, neboť rozjasana fanynka by ho pronásledovala po celem hrade s výkřiky "ja se tvého hada nebojím" :)))))))))
Re: 13. prosinec Od: denice - 13.12. 2016
Fanynka ff na ministerstvu? Ty mě děsíš :-) Děkuji.

Re: 13. prosinec Od: silrien - 13.12. 2016
Jó, originální nápady v pravopise. To budu používat. Severusi, jako vždy naprosto brilantní nápad. Vidím tu zkázu. A Minerva nemůže nic říct. Tys je jen upozornil :). Děkuji
Re: 13. prosinec Od: denice - 13.12. 2016
Přesně tak. Severus přece nemůže za cizí nešikovnost :-) Děkuji.

Prehľad článkov k tejto téme:

Colubrina: ( Lupina )06.01. 20176. leden
Colubrina: ( Lupina )01.01. 20171. leden
Colubrina: ( Lupina )31.12. 201631. prosinec
Colubrina: ( Lupina )26.12. 201626. prosinec
Colubrina: ( Lupina )25.12. 201625. prosinec
Strega Brava: ( Lupina )24.12. 201624. prosinec
Colubrina: ( Lupina )23.12. 201623. prosinec
opalish: ( Lupina )22.12. 201622. prosinec
fairmaidofkent: ( Lupina )21.12. 201621. prosinec
Hoodoo: ( Lupina )20.12. 201620. prosinec
Colubrina: ( Lupina )19.12. 201619. prosinec
Colubrina: ( Lupina )18.12. 201618. prosinec
Colubrina: ( Lupina )17.12. 201617. prosinec
Colubrina: ( Lupina )16.12. 201616. prosinec
Wile: ( Lupina )15.12. 201615. prosinec
Wile: ( Lupina )14.12. 201614. prosinec
Avisavis: ( Lupina )13.12. 201613. prosinec
.Avisavis: ( Lupina )12.12. 201612. prosinec
Avisavis: ( Lupina )11.12. 201611. prosinec
lady_rhian: ( Lupina )10.12. 201610. prosinec
lady_rhian: ( Lupina )09.12. 20169. prosinec
lady_rhian: ( Lupina )08.12. 20168. prosinec
lady_rhian: ( Lupina )07.12. 20167. prosinec
lady_rhian: ( Lupina )06.12. 20166. prosinec
lady_rhian: ( Lupina )05.12. 20165. prosinec
lady_rhian: ( Lupina )04.12. 20164. prosinec
lady_rhian: ( Lupina )03.12. 20163. prosinec
lady_rhian: ( Lupina )02.12. 20162.prosinec
lady_rhian: ( Lupina )01.12. 20161. prosinec