Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2016 Advent

Perspektiva

2016 Advent
Vložené: Lupina - 02.12. 2016 Téma: 2016 Advent
Gama nám napísal:

 

2. december 2016

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Perspektiva

Perspective

Překlad: gama

Beta: Marci

 

Poznámka překladatele: Autorka povídku vymazala dříve, než jsem stihla zaslat žádost o překlad a postřehnout autorčino jméno. Jediné, co mi zbylo, byl vytištěný scann povídkyJ I přes tyto „polní“ podmínky jsem se rozhodla, že povídku uveřejním a věřím, že si ji užijete tak, jako já. 

 

 

„Co to proboha děláš?“

Veritin hlas přicházel ze zápraží šatny, ve které se převlékali do služebních hábitů. George by pokrčil rameny, nebýt faktu, že ho stejně nebyla schopna vidět. Ležel totiž na zádech na podlaze svého obchodu.

„Jako co to vypadá, že dělám?“

„Odtud to vypadá, že jsi upadl a nemůžeš vstát.“ Mohl v jejím hlase slyšet, jak se snaží potlačit smích. A i když jí neviděl do tváře, věděl, že se culí. Nebyl to takový ten něžný úsměv, ale ten, co udělá vrásku v koutcích úst, napnutou tím, jak se člověk ze všech sil snaží nerozesmát. Tušil, že vypadá směšně, ale copak neviděla, proč to dělá?

„Podívej se nade mě, ty blázínku.“ Mlaskl jazykem v předstíraném nesouhlasu nad nedostatkem jejích pozorovacích schopností. Zvedl ruku a namířil ji na množství koulí a jehliček nad ním.

„Proč tedy ležíš pod stromečkem?“ Ptala s velmi, ale opravdu velmi pomalu a kladla důraz na každé slovo.

„Proč ty vlastně neležíš pod stromečkem?“

„Proč bych měla dělat něco tak zvláštního?“

„Výhled samozřejmě. Abys získala novou perspektivu.“

„Och, ale samozřejmě.“ Její hlas byl nyní blíže, stejně jako kroky, a brzy uslyšel, jak se posadila na zem. Přivrtěla se až k němu, takže když otočil hlavu, byla ta její přímo vedle té jeho.

Na tváři se jí odrážela světla z ozdob umístěných na stromečku a vytvořila tak pestrobarevnou záři s růžovými odlesky ve vlasech. Vypadala, jak kdyby si vlasy namočila do vody, ve které si předtím malíř vymyl štětec od barev.

Ohromeně zamrkal do záře nad nimi, když si uvědomil, že se jejich prsty mezitím propletly dohromady. Ze svého vězení pod větvemi a jehličím byli celí otupělí a světlo bylo tak jasné, až oči přecházely.

„Už chápu, co jsi měl na mysli tou perspektivou,“ řekla po chvíli pozorování třpytících se skleněných koulí.

„Vidíš? Nezbláznil jsem se.“

„Ale ano, zbláznil.“

„Pak jsi blázen též, když tu se mnou ležíš na podlaze a pod stromkem. Je zřejmé, že jsi zcvokatěla.“ George se ušklíbl na nízko položené větve nad ním, ohnul nohu a škádlivě ji drcnul do kolena.

„Nikdy jsem neřekla, že ne.“

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Perspektiva Od: martik - 02.12. 2016
Tak tuhle perspektivu musím letos taky vyzkoušet. A k tomu koledy a vůni cukroví... už se těším. George měl vždycky skvělé nápady. Děkuji gamo za pohádku na dobrou noc.
Re: Perspektiva Od: gama - 03.12. 2016
Po přečtení tohoto příběhu nás asi bude víc :-) Děkuji Martiku za krásný komentář a přeji ti, ať máš svátky takové, jaké si přeješ :-)

Re: Perspektiva Od: solace - 02.12. 2016
Georgea absolútne chápem. Ako dieťa som zbožňovala zaliezť do kúta pod stromček, nasávať odtiaľ vôňu ihličia, kochať sa pohľadom na pestrofarebné trblietavé ozdoby a svetielka a sem-tam si pomaškrtiť na kolekcii či salónke. Kto to ešte nevyskúšal, prichádza o veľa. Ešte aj teraz si to viem živo predstaviť. Veľmi pekne ďakujem za preklad, gama. Podarilo sa ti vo mne vyvolať kopec nostalgických spomienok:-))
Re: Perspektiva Od: gama - 02.12. 2016
To jsem moc ráda Solace, že jsem u tebe zažehla tak krásné vzpomínky. Já teda pod stromkem nikdy neležela, to se chystám až letos, ale kolekci jsem týrala hned, jakmile se nikdo nedíval. Zůstávaly tam jen háčky a prázdné provázky. To mi tak nějak zůstalo do dospělosti :-D Přeji Ti nádherné vánoce a děkuji za komentář.

Re: Perspektiva Od: Iveta - 02.12. 2016
No, s Georgovou perspektivou mi to pripada krapanek slabsi, ale je to dobry uhel pohledu :-) Jeste jsem premyslela, jestli se tam nepolozil jako darek :-D
Re: Perspektiva Od: gama - 02.12. 2016
Tak mezi námi, nevíme, jak to pokračovalo, že? :-D Třeba si ty dárky rovnou rozbalili :-D Děkuji za komentář Iveto a krásné svátky.

Re: Perspektiva Od: Jimmi - 02.12. 2016
To bolo milé. Neušlo mi to len, ale nebolo tam, že s kým tam je, že? Takže si môžeme predstavovať kohokoľvek :) Povedala som si, že to vyskúšam. Možno aj pod umelým to bude mať svoje čaro. Krásny kúsok, skvelý preklad, ste šikulky. A len tak ďalej. Díky
Re: Perspektiva Od: gama - 02.12. 2016
Jimmi bylo, ale že jsi to ty, můžeš si představovat kohokoliv jen budeš chtít ;-) Já se na svoje poprvé (lehnutí pod stromeček) moc těším. Tahle povídka byla skvělou inspirací. Děkuji za komentář a taky přeji krásné vánoční období :-)

Re: Perspektiva Od: doda357 - 02.12. 2016
Jeeej, to bolo zlaté :-) K správnej atmosfére mi fakt už len stromček v kúte chýba :-) Ďakujem :-)
Re: Perspektiva Od: gama - 02.12. 2016
A všichni povinně sem 25. prosince napíšeme, kdo ležel pod stromečkem :-D Letošní vánoce budou úžasné, věřím tomu. Moc děkuji Dodo za komentář a přeji krásný vánoční čas.

Re: Perspektiva Od: larkinh - 02.12. 2016
Roztomilé. To bych měla taky někdy vyzkoušet. Snad si jednou koupím stromek :) díky za překlad.
Re: Perspektiva Od: gama - 02.12. 2016
Letos je ta správná příležitost. A když už, tak ať má alespoň dva metry. Pod ním se totiž bude báječně ležet :-) Moc děkuji ze komentář Larkinh a přeji krásné vánoce :-)

Re: Perspektiva Od: luisakralickova - 02.12. 2016
Krásné ráno, střípek navodil tu správnou vánoční náladu. Škoda, že stromek ještě nestojí:) Díky.
Re: Perspektiva Od: gama - 02.12. 2016
Takže bylo kakao a perníčky? :-) Já zpívám koledy už od rána. Jsem blázen do vánoc :-D Takže ti Luiso přeji nádherné vánoce a moc děkuji za komentář.

Re: Perspektiva Od: martian - 02.12. 2016
Milá povídka po ránu. :D
Re: Perspektiva Od: gama - 02.12. 2016
Jsem ráda, že se líbila. Moc děkuji Martian a taktéž přeji krásnou vánoční atmosféru.

Re: Perspektiva Od: marci - 02.12. 2016
Svět se točí správným směrem - opět jsem zapomněla, že jsem tuto povídku betovala :D Ale zase díky skleróze člověk stále žasne, takže jsem si tuto drobnůstku znovu s potěšením přečetla... Hm, tuším, že jsem Tebou, gamo, spolupracovala ještě na jednom kousku? jejda. Překvapením není nikdy konec ;) Krásné, díky za nádherný překlad! :)
Re: Perspektiva Od: gama - 02.12. 2016
Úžasná schopnost sklerotika je vychutnat si jednu věc jako poprvé stále dokola :-D Moc děkuji za pomoc Marci, máš to u mě. A ano, ještě něco málo společného od nás čeká v dalších dnech :-) Veselé vánoce.

Re: Perspektiva Od: Jacomo - 02.12. 2016
Jé, to bylo milé. A krásně připitoměle se usmívám, doufám, že mi to vydrží :-) Díky, gamo a marci!
Re: Perspektiva Od: gama - 02.12. 2016
No to doufám, že se dnes celý den budeš taky připitoměle usmívat :-) Já se připitoměle usmívám, když čtu vaše úžasné komentáře. A čím více nás bude, tím lépe se budeme cítit. Krásné vánoce Jacomo a děkuji.

Re: Perspektiva Od: Lupina - 02.12. 2016
Krásné, milé, už se těším na Vánoce. A víš, že si letos taky lehnu? Moc děkuji za krásný překlad!
Re: Perspektiva Od: gama - 02.12. 2016
Ano, taky to mám letos v plánu. Budu mít vlasy plné jehličí a budu vonět po vánocích :-) Moc děkuji Lupi za všechno :-)

Re: Perspektiva Od: Coretta - 02.12. 2016
děkuji, gleti, za takový příjemný začátek dne :)
Re: Perspektiva Od: gama - 02.12. 2016
Děkuji Coretto, jsem ráda, že jsem se mohla podílet na tvém dnešním úžasném dni. A věřím, že úžasný byl (tedy je), že?

Re: Perspektiva Od: grepik03 - 02.12. 2016
Gamo, moc děkuji za milý střípek ♡ Vzpomněla jsem si díky tomu na vánoce, když jsme byly se ségrou malé. Vždy jsme spolecne s tátou zdobily stromeček a když bylo všechno hotove, dělaly jsme ksichty do našich oblibenych ozdobicek :))))
Re: Perspektiva Od: gama - 02.12. 2016
Jé, tak to je úžasné, že jste dělali něco podobného, protože už když jsem to překládala, tak jsem si říkala, že to musí být něco báječného ležet takhle pod stromečkem. Myslím, že letos vyzkouším a ty též, protože vracet vzpomínky z dětství se prostě musí :-) Krásné vánoce Grepiku a děkuji za komentář.

Re: Perspektiva Od: silrien - 02.12. 2016
Miloučké, vykouzlill úsměv. Děkuji
Re: Perspektiva Od: gama - 02.12. 2016
Moc děkuji Silrien, snažila jsem se, aby se líbilo, takže jsem ráda, že svůj účel povídka splnila. Veselé vánoce :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

gothikmaus: ( Elza )06.01. 2017Jak se rodí náklonnost
LilyIsAwesomerThanYo: ( martik )01.01. 2017Jizvy
Valentia: ( Violeta )31.12. 2016Prozření
Letraherida: ( arabeska )26.12. 2016Dopis od malého Toma
Caliadne: ( arabeska )25.12. 2016Nature morte
Severitus: ( Jacomo )24.12. 2016Vánoční dárek - 4/4
Severitus: ( Jacomo )23.12. 2016Vánoční dárek - 3/4
Severitus: ( Jacomo )22.12. 2016Vánoční dárek - 2/4
Severitus: ( Jacomo )21.12. 2016Vánoční dárek - 1/4
dragoon811: ( martik )20.12. 2016Dva seznamy
DarkPhoenixAscending: ( holloway )19.12. 2016Problémy se jmelím
Camille-Miko: ( arabeska )18.12. 2016Ach, ach, ACH!
JenniGellerBing: ( arabeska )17.12. 2016Jmelí
CUtopia: ( Gama )16.12. 2016Vzrušení
CUtopia: ( Gama )15.12. 2016Neposlušný nebo hodný
CUtopia: ( Gama )14.12. 2016Zemřít pro čokoládu
CUtopia: ( Gama )13.12. 2016Co všechno chce Voldík na Vánoce
CUtopia: ( Gama )12.12. 2016Vánoční euforie
koorimechick: ( Elza )11.12. 2016Starci
Anna Strife0211: ( arabeska )10.12. 2016Čas Vánoc
ulka_black_potter: ( Soraki )09.12. 2016Bohyně
ThePlainWhite: ( arabeska )08.12. 2016Cukroušku
gothikmaus: ( Elza )07.12. 2016Hotová pohádka
Iroko: ( arabeska )06.12. 2016Zelená je barva Vánoc
birdsofshore: ( holloway a LadyF )05.12. 2016Dvanáct dní Draca
omfg it‘s sophie: ( arabeska )04.12. 2016Voldemortovy Vánoce
ClarionRomance24: ( Sevik99 )03.12. 2016Já vám ukážu neloajálnost!
Ostatní autori: ( Gama )02.12. 2016Perspektiva
silverbirch: ( arabeska )01.12. 2016Pár přání