Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Maska

7. Urovnání

Maska
Vložené: arabeska - 23.09. 2016 Téma: Maska
Online preklady nám napísal:

Autor: Hesaluti;      Překladgama, Meiki16121993, Anetka, Ani;      Beta: arabeska;      Banner: Jimmi

OriginálFacade

Rating: 13+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Hermiona vstoupila do Velké síně, aby našla všech devatenáct studentů prvního ročníku, kterým nefungovaly hůlky, společně s Dracem, který už žáky seřadil a právě mluvil s nejbližším děvčetem. Hermiona Draca v první chvíli nevyrušila a sledovala ho, jak položil hůlku do dívčiných rukou a dával jí instrukce. Napjatě ho poslouchala s očima navrch hlavy. Sama Hermiona od něj nemohla odtrhnout pohled – jak vzorně s tou prvačkou jednal. Dívka po pár vteřinách zvedla kouzlem do vzduchu peříčko, které leželo vedle ní, a Draco přikývl. Než dívka odešla prozkoumávat svou hůlku, zářivě se na něj usmála.

Draco obrátil svou pozornost k dalšímu studentovi a najednou si Hermiona uvědomila, že je to otec, a proto ví, jak mluvit s dětmi. Přesto to bylo překvapující srovnání, vidět jej takto. Nečekaně zvedl oči a setkal se s jejími dřív, než stačila uhnout. Jejich pohledy se na okamžik setkaly a Hermiona málem zapomněla, na koho tak upřeně zírá.

Chlapec, který stál před Dracem, se dožadoval jeho pozornosti a Draco se k němu obrátil. Hermiona došla na konec řady a cestou promluvila se všemi dětmi a ujistila je, že nebudou muset čekat dlouho. Nakonec dorazila na začátek, kde Draco právě podával hůlku vysoké dívce, kterou Hermiona znala z přeměňování.

"Teď zkus mávnout hůlkou tak, jak vám to ukazovali v kouzelných formulích, Hilary," instruoval ji Draco. Hilary švihla hůlkou, ale pohyb se jí nepovedl.

"Wingaro Leviosa," vyhrkla zoufale a Hermiona k ní vykročila, aby jí pomohla. Draco byl ovšem rychlejší, postavil se za Hilary, zdvihl její ruku a pomohl jí se správným pohybem.

"Wingardium Leviosa," opravil ji. "Zkus to znovu."

Hilary udělala, jak řekl, a peříčko vzlétlo do vzduchu. "Děkuji vám, pane Malfoy," pronesla a pospíchala pryč. Draco se propracovával řadou a ujišťoval se, že hůlka všech dětí funguje, než je pustil po vlastní cestě. Časem zkontroloval všech devatenáct a Hermiona na něj kývla.

"Nečekala jsem, že budeš kontrolovat každou hůlku," řekla.

"Potřeboval jsem se ujistit, že fungují," prohlásil úsečně Draco, jako by se ptal, kde bere tak hloupé otázky. Během řeči si oblékl hábit. Hermiona se kousla do rtu, nevěděla, jestli má ještě něco říci nebo udělat. Měl ladné pohyby, které si pamatovala ze školních let, a teď jej fascinovaně pozorovala, aniž by si svůj pohled vůbec uvědomovala. Nepřestala, dokud si neodkašlal. Cítila na sobě jeho oči. "Četla jsi v poslední době nějaké dobré knihy, Grangerová?" protáhl Draco a Hermiona si najednou vzpomněla, co mu chtěla říct. Ta kniha! Nechala by ho odejít, aniž by se o ní zmínila. Beze slova mu ji podala. Zvedl jedno obočí; očividně čekal, že k tomu něco řekne.

Povzdechla si a zpříma se na něj podívala. "Mýlila jsem se ve tvém vedení obchodu," ohrnula ret. "Dlužím ti omluvu."

Draco se na ni upřeně díval, až jí to začalo být nepříjemné. "Pouze hlupák by podcenil důležitost správné výroby hůlky," řekl tiše. "A ať už si o mně myslíš cokoliv, tak víš, že já hlupák nejsem."

"Nemůžeš mi vyčítat, že jsem si to zpočátku myslela, zvláště po špatných zkušenostech se zaměstnanci z prodejny," Hermioně dalo práci udržet si vyrovnaný tón hlasu. "Navíc jsem měla v tašce devatenáct hůlek z tvého obchodu, které nefungovaly."

Draco lehce svraštil obočí. "A které jsou nyní všechny opravené."

"Co s nimi bylo špatně?" zeptala se.

Naklonil hlavu na stranu. "Výroba hůlek je složitá magie, tomu bys nerozuměla. Vše, co potřebuješ vědět, je, že jsou spravené." Chtěl ji obejít, ale Hermiona ho nehodlala pustit tak snadno a postavila se mu zpět do cesty.

"Jak se chceš ujistit, že se to už nestane?" zeptala se.

"Už se to nebude opakovat."

"Jak to můžeš vědět?"

Draco se přestal snažit ji obejít a vzdychl si. "Jsi neodbytná, viď, Grangerová?"

"Oceňuju, že jsi měl dobré úmysly, když jsi zakládal své podnikání, ale faktem zůstává, že tví zaměstnanci jsou nezkušení a sotva schopní zodpovědět základní otázky." Hermiona vyzývavě zdvihla obočí. "Jak se jim dá věřit, že prodají správné hůlky?"

"Nevím, proč bych se ti měl zodpovídat ze svých obchodních rozhodnutí," řekl Draco a jeho hlas byl stále klidný, bez známek hněvu.

Hermiona pokrčila rameny. "To nemusíš. Nechci tě kritizovat. Snažím se ti říct, že obchod není veden tak, jak by měl. Snažím se ti pomoct."

"Ty žes mi pomohla?" Draco k ní přistoupil blíž. "Ó, jak šlechetné! Díky tvé pomoci momentálně nemám žádného zaměstnance, protože jsem je včera všechny vyhodil. Chantalle je teď sama v obchodě, musím jít, abych jí pomohl."

"Ty jsi je vyhodil?"

"Ano."

"Nechtěla jsem, aby někdo dostal padáka," Hermiona si nemohla pomoct, ale trochu ty mladíky litovala.

"Netvař se tak, Grangerová," vyštěkl Draco.

"Jak se nemám tvářit?"

"Všechny ty starosti a obavy, že jsi možná zodpovědná za vyhazov tří zaměstnanců."

"Pouze potřebovali déle zaučit…" Hermionin hlas se postupně vytratil, protože si uvědomila, že to není pravda. Všechen trénink na světě by jim nepomohl, aby pochopili, jak správně prodávat hůlky.

Draco si povzdechl a obrátil oči v sloup. "Nech si tu laskavost, Grangerová. Nezvládli prodat a správně spárovat ani jednu hůlku."

Hermiona znovu povytáhla obočí. "Nedokázali správně přiřadit ke kouzelníkovi ani jednu hůlku?"

Draco kývl. "Ani jednu. Náhodně je přidělovali studentům, i když se s nimi vůbec nemohly spojit."

"Zatraceně!" vydechla Hermiona. "Takže můj první dojem byl správný! Udělal jsi správně, žes je vyhodil, aspoň se můžu přestat cítit provinile."

"Mohl jsem tě nechat užírat se výčitkami svědomí trochu déle," utrousil Draco a Hermiona měla skoro dojem, že mu při těch slovech zajiskřilo v očích. Poprvé v nich spatřila něco jiného než útočnost a chlad. Což ji trochu znepokojilo.

"Jen jsem poukázala na zřejmé," zamumlala.

"Jo… pouze upozorňuješ na zřejmé věci," nasadil Draco tón, jímž upoutal Hermioninu pozornost. Zněl poněkud smutně. Hermiona zamrkala, nebyla si jistá, jak se vypořádat s odlišným chováním. Vypadal, že se ztratil ve vlastních myšlenkách.

Náhle se ale vrátil zpět do reality, obešel ji a vydal se ke dveřím. "Na rozdíl od mých bývalých zaměstnanců jsem se přesvědčil o existenci pouta mezi hůlkami a jejich majiteli. Hůlky fungují perfektně, takže mě tady již není déle potřeba."

"Dobře, v pořádku…"

Otevřel dveře a vykročil ven, očividně měl v plánu odejít bez dalšího slova. Hermiona se za ním dívala a cítila se podivně nešťastná při představě, že by jejich konverzace měla skončit takhle. Po chvilce váhání za ním vyběhla z Velké síně. Když Draco u vchodu zaslechl její kroky, otočil se.

Hermiona okamžitě zastavila a polil ji stud za to, že ho takhle pronásleduje. Nesrozumitelně koktala, protože si ještě nestihla rozmyslet, co mu řekne. "Hmm…" sebrala se. "Chci říct – děkuji, že jsi opravil ty hůlky."

Dracův výraz byl nerozluštitelný. Vypadal zaskočeně, po chvilkové odmlce však kývl na srozuměnou a vyšel ze dveří.

_______________

"Jen pro kontrolu – všichni jste vybrali pouze z prvních až třetích ročníků?" zeptala se profesorka McGonagallová všech shromážděných.

Přikývli. Věděli, že vyšší ročníky dostanou možnost vstoupit do jiného programu později ve školním roce. "Byl byste tak laskav a řekl nám, koho jste vybral, pane Longbottome?"

"Toby Smith, Alicia Bigginsová a Evangeline Bagworth-Jonesová," přečetl Neville ze svého seznamu a pak vzhlédl. "Bylo těžké zúžit výběr jen na tři."

"Povídej mi o tom!" postěžovala si Celia Corbinová zapáleně a Hermiona se trochu usmála. Přišlo jí téměř nemožné vybrat jenom tři studenty, kteří se zúčastní bradavické minisoutěže, a ani teď si nebyla úplně jistá, že vybrala dobře.

"A co vy, profesore Langu?" vyzvala ředitelka Fabiena.

"Moji reprezentanti jsou Osmond Long, Camellia Greengrassová a Elladora Malfoyová."

Hermiona se kousla do jazyka. Ačkoliv nebylo pochyb o tom, že Elladora je skvělou hráčkou famfrpálu, nebyla si jistá, jestli by měla být vybraná kvůli své povaze.

"Profesorko Grangerová?"

Hermiona přikývla. "V nebelvírském výběru jsou Alexandra Woodová, Albus Potter a Scorpius Malfoy."

"Chápu, že vybrat tři soutěžící bylo obtížné, ale konečný výběr již neleží na vašich bedrech," pronesla McGonagallová. "Já, profesorka Vectorová a profesorka Hoochová zvolíme čtyři reprezentanty. To je prozatím vše."

______________

Hermiona kráčela ke svým komnatám, ztracena v myšlenkách. Rozhodnutí, koho vybrat, bylo vskutku velmi obtížné. Mnoho nebelvírských studentů by si zasloužilo reprezentovat svoji kolej. Hermiona vybrala ty, kteří měli kromě mimořádného nadání i povahu, jež by jim mohla pomoci zvládnout soutěž.

"Jak překvapivé, že se Potter zvládl dostat do výběru," řekl Fabien, když ji dohnal.

Hermiona se na něj zlostně otočila. "Co tím naznačuješ?"

"Protekce?"

"Albus je mimořádně nadaný v lektvarech, což ti jako profesorovi lektvarů jistě nemusím říkat."

"Jako kdyby to byly lektvary, kvůli čemu jsi ho vybrala," pokrčil rameny Fabien a sledoval Hermionin pobouřený pohled. "Mně to nevadí, můžeš vybrat toho, koho máš ráda."

"Tak proč to komentuješ? Pro tvou informaci jsem vybrala tři studenty, o kterých si myslím, že jsou schopni nejlépe reprezentovat Bradavice," vyštěkla na něj Hermiona. "Nebyli vybráni podle svého původu. Scorpius to jasně dokládá."

"Těžko bys ho mohla nevybrat!" trval na svém Fabien. "Ten chlapec je téměř génius."

"Na rozdíl od své sestry, kterou jsi vybral z důvodu, ze kterého jsi mě před chvíli obviňoval," protáhla Hermiona obličej a odvrátila se od něj.

"Elladora je ten nejlepší letec, jakého jsem kdy potkal," trval na svém Fabien. "Byl bych blázen, pokud bych nevybral ji."

"A její chování?"

"Nebude hodnocena za to, kolikrát poprosí a poděkuje," řekl sarkasticky Fabien a Hermiona si vzpomněla na jiného zmijozela, který by jí odpověděl stejně.

"To jen ukazuje, jak málo o tom programu víš. Samozřejmě že budou hodnoceni i za jiné věci než za své nadání, to je pointa celé soutěže!"

"Elladora je talentované dítě a svou účast si zaslouží."

"Když to říkáš." Hermiona od něj odcházela s pocitem hněvu. Jak se opovažuje ji obviňovat z nadržování. Dlouho a důkladně se rozmýšlela nad zařazením Albuse právě z tohoto důvodu, ale faktem bylo, že měl úžasný talent na lektvary. Třeťačka Alexandra Woodová, dcera Olivera Wooda, byla nepřekvapivě nejlepším nebelvírským famfrpálovým hráčem. Alespoň ji bylo snadné vybrat.

Na rozdiel od Hermioninej tretej voľby – Scorpiusa. Niežeby bol nehodný toho miesta, o tom nebolo absolútne žiadnych pochybností. Scorpius exceloval ve všech předmětech, byl rychlý, chytrý a systematický. Také to byl slušný a tvrdě pracující student. Přinejmenším v tom měl Fabien pravdu. Naprosto by byla selhala, kdyby Scorpiuse nevybrala. Problém spočíval v jeho otcovi, pretože výberom Scorpiusa sa Hermiona sama odsúdila k tomu, aby nasledujúci mesiac strávila v bezprostrednej blízkosti Draca. To takmer stačilo, aby ju vytočilo.

Ještě bude muset informovat rodiče všech tří studentů a setkat se nimi před tím, než jména vyhlásí. Pro účast v bradavické soutěži byl souhlas rodičů nezbytný. Kdyby bylo dítě vybráno pro postup do řádné soutěže, musí jej doprovázet rodič.

Takže dnes opět zasáhl osud a Hermiona mohla na další schůzku s jistým panem D. Malfoyem.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 7. Urovnání Od: mami - 08.11. 2016
Zdá sa mi, že kolega obviňuje z toho čo robí sám.

Re: 7. Urovnání Od: maria - 30.09. 2016
dakujem

Re: 7. Urovnání Od: fido - 26.09. 2016
vždy mne překvapí přechod cz-sk a zpět ... ale je to i zábavné nějak nechápu: když nebyla hůlka správně propojená s kouzzelníkem (vybírá si ho) tak jak je opravil? :) díky

Re: 7. Urovnání Od: Marti - 24.09. 2016
Prej že "zasáhl osud" a Hermiona mohla na další schůzku s jistým panem D. Malfoyem. :-D A to chcete namluvit komu? :-D Jen se nedělej Hermionko, aspoň budeš moct nadále obdivovat páně Malfoyovo ladné pohyby při oblékání hábitu (a co teprv při jeho svlékání...). A obě Malfoyovic děti ve výběru? To by mohly být zajímavé situace. Kombinace Hermiony, Draca, protivného Fabiena a problémové Elladory, kdo ví, co to může přinést. Jen snad Scorpius bude zlatíčko, ať má tatíček i pančelka nějakou radost...

Re: 7. Urovnání Od: MichelleF - 23.09. 2016
Tak si nejsem jistá, jestli Mia nevybrala Scorpiuse právě proto, aby se s jeho tátou potkala.. tedy alespoň podvědomě :D Tenhle Draco se mi fakt líbí.. Děkuji za překlad a moc se těším na další kapitolu :-)

Re: 7. Urovnání Od: denice - 23.09. 2016
Pořád mě strašně baví nebetyčně arogantní Draco. Na Hermionině místě bych zopakovala tu ránu pěstí z kánonu :-) Ale ještě lepším příjemcem by možná byl Fabien - sám se plazí před Malfoyovými po břiše a na Hermionu - prý protekce. Moc se těším na další kapitolu! Díky.

Re: 7. Urovnání Od: Siruka - 23.09. 2016
tak to jsem zvedava co se stane :-D

Re: 7. Urovnání Od: gleti - 23.09. 2016
Už se těším na další setkání Hermiony s Malfoyem. Pěkně to mezi nimi jiskří.

Re: 7. Urovnání Od: silrien - 23.09. 2016
Ale ale Hermiono, tak moc si chceš povídat s Dracem? A jsem zvědavá jestli vyjde můj tip na finálovou čtyřku. Děkuji

Re: 7. Urovnání Od: makyboris - 23.09. 2016
Celkově tahle povídka mě tak mile překvapila a potěšila. Jsem hrozně ráda za příběh s dospělým Dracem a Hermionou. Draco má přesně povahu, v jakou jsem vždycky věřila a jeho ztvárnění v této povídce mi zatím absolutně vyhovuje. Hermiona mi překvapivě přijde jako "horká hlava", ale zatím mi to v příběhu nevadí :) Uvidíme jak se bude příběh posouvat a moc se těším na další kapitoly. Děkuji

Prehľad článkov k tejto téme:

Hesaluti: ( Online preklady )13.10. 2017Epilog
Hesaluti: ( Online preklady )07.10. 201740. Když se zdi bortí
Hesaluti: ( Online preklady )01.10. 201739. Souvislosti
Hesaluti: ( Online preklady )24.09. 201738. Poslední kapka
Hesaluti: ( Online preklady )17.09. 201737. Minulost
Hesaluti: ( Online preklady )10.09. 201736. Jen my dva
Hesaluti: ( Online preklady )20.08. 201735. Mentoři
Hesaluti: ( Online preklady )06.08. 201734. Prasinky
Hesaluti: ( Online preklady )30.07. 201733. Z hrany na pevnou zem
Hesaluti: ( Online preklady )23.07. 201732. Lekce, otázky a odpovědi
Hesaluti: ( Online preklady )16.07. 201731. Test z přeměňování
Hesaluti: ( Online preklady )09.07. 201730. Ranní setkání
Hesaluti: ( Online preklady )02.07. 201729. Návrat
Hesaluti: ( Online preklady )25.06. 201728. Tajemství
Hesaluti: ( Online preklady )18.06. 201727. Padá sníh
Hesaluti: ( Online preklady )11.06. 201726. Útulno
Hesaluti: ( Online preklady )04.06. 201725. Sníh a jahody
Hesaluti: ( alichay )29.05. 201724. V kuchyni to vře
Hesaluti: ( alichay )21.05. 201723. Bouře
Hesaluti: ( Online preklady )14.05. 201722. Chalupa
Hesaluti: ( Online preklady )16.04. 201721. Vzlétnout výš
Hesaluti: ( Online preklady )09.04. 201720. Šťastněji
Hesaluti: ( Online preklady )26.02. 201719. Smíšené pocity
Hesaluti: ( Online preklady )09.02. 201718. Lekce o hůlkách
Hesaluti: ( Online preklady )21.01. 201717. Zkouška lektvarů
Hesaluti: ( Online preklady )12.01. 201716. Odposlouchávání
Hesaluti: ( Online preklady )07.01. 201715. Kruval
Hesaluti: ( Online preklady )29.11. 201614. Umístění
Hesaluti: ( Online preklady )22.11. 201613. Okouzlení
Hesaluti: ( Online preklady )15.11. 201612. Suchar?
Hesaluti: ( Online preklady )08.11. 201611. Příjezd
Hesaluti: ( Online preklady )01.11. 201610. Tiebreak
Hesaluti: ( Online preklady )14.10. 20169. Na stadionu
Hesaluti: ( Online preklady )04.10. 20168. Lektvary
Hesaluti: ( Online preklady )23.09. 20167. Urovnání
Hesaluti: ( Online preklady )16.09. 20166. Tradície
Hesaluti: ( Online preklady )11.09. 20165. Hůlky
Hesaluti: ( Online preklady )24.08. 20164. Znovu pozvaný
Hesaluti: ( Online preklady )13.08. 20163. Traja Malfoyovci
Hesaluti: ( Online preklady )07.08. 20162. Nočná mora
Hesaluti: ( Online preklady )31.07. 20161. Rokfortský klobúk
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )13.07. 2016Úvod k poviedke