Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Maska

2. Nočná mora

Maska
Vložené: arabeska - 07.08. 2016 Téma: Maska
Online preklady nám napísal:

Autor: Hesaluti           Překlad: OP (přihlašte se o práva)         Beta: arabeska           Banner: Jimmi

OriginálFa�§ade

Rating: 13+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

"Naprosto nepřijatelné!"

Hermiona poznala ten hluboký arogantní hlas a zastavila se přede dveřmi kabinetu profesorky McGonagallové. Nahrbila se. Tohle nebude příjemné. Zaklepala na dveře a vešla dovnitř.

"Ach, profesorko Grangerová!" pozdravila ji ředitelka. "Pan Malfoy je zde kvůli Scorpiusovi."

Fabien, ktorý stál vedľa Draca, sa k nej otočil s vážnou tvárou, avšak Draco ju úplne ignoroval, ani sa k nej len neotočil. Hermiona mohla vidieť jeho profil a vyzeral veľmi podobne ako na škole. Vysoký, hoci so širokými ramenami si ho nepamätala. Pokračoval v rozprávaní, ako keby profesorka McGonagallová neprehovorila.

"Nedovolím, aby byl Scorpius v Nebelvíru," řekl Draco. "Je to směšné – chci, aby byl přesunut."

"Nuž, som si istá, že si uvedomujete, že také niečo nedokážem."

"Jste ředitelka, ne?" vyštěkl Draco. "Žádám, abyste ho přesunula."

"Studenti jsou řazeni do kolejí jen jedinou metodou, pane Malfoyi." Profesorka McGonagallová byla klidná, logická jako vždy a Hermiona obdivovala její schopnost nesnížit se na Dracovu úroveň. "Moudrý klobouk zařazuje studenty do kolejí už od dob, kdy Bradavice začínaly, a ani jeden student nebyl ještě přesunut."

"No, tak se ten zatracený Moudrý klobouk zmýlil – jak starý doopravdy je?"

"Moudrý klobouk se nikdy nemýlí a pracuje naprosto správně," pronesla profesorka McGonagallová pevně. "Je to rozhodnutí, ne otázka. Mnoho studentů bylo zařazeno do kolejí, do kterých neočekávali, že budou zařazeni. Základem Moudrého klobouku je rozhodování na množství proměnných. Nechápeme a nikdy ani nepochopíme, jak tato rozhodnutí činí, ale jsou vždy správná."

"Jak to můžete říct?" dožadoval se Draco. "Jak může být Malfoy zařazen do Nebelvíru?" Poslední slovo vyplivl, jako by mu zanechalo nepříjemnou chuť v ústech, a Hermiona cítila, jak se jí ježí chlupy na obranu své koleje. Nemusela však mít strach, protože profesorka McGonagallová nebyla ochotna přijímat jakékoliv hanlivé poznámky týkající se její bývalé koleje.

"Mnoho studentů je a zůstane velmi hrdých na to, že byli zařazeni do Nebelvíru, pane Malfoyi." Její hlas byl jízlivý. "Jsem si jistá, že Moudrý klobouk uviděl ve vašem synovi vlastnosti, se kterými skvěle zapadne do Nebelvíru. Vy máte některé podobné vlastnosti, takže jsem si jistá, že je váš syn zdědil."

"Ale on je chytrý, bystrý a vynalézavý. Jeho prospěch je vynikající!"

"Přesně o tom mluvím. Přesně tyto vlastnosti požadujeme na studentech zařazených do Nebelvíru," profesorka McGonagallová pozvedla na svého bývalého žáka staré prozíravé obočí.

"On není jako Grangerová a její kamarádíčci," řekl Draco a poprvé připustil Hermioninu přítomnost, i když pohrdavým způsobem.

"Profesorka Grangerová je žiarivým príkladom pre všetkých našich študentov," odpovedala profesorka McGonagallová. "Bolo by vhodné, keby ste zostal zdvorilý, Draco." Hermione neuniklo, že profesorka McGonagallová použila Dracovo krstné meno. Nenápadne mu pripomenula, kto tu je šéf.

Draco ju opäť ignoroval. "Ak ho nepreradíte, potom budem nútený jeho aj s Elladorou preložiť na inú školu."

"Ach ne, to nemůžeme dovolit," řekl Fabien a Hermiona si hlasitě povzdechla, díky čemuž se na ni všichni otočili. "Jako vedoucí Zmijozelu budu více než šťasten být Scorpiusovým vedoucím a rád si ho vezmu pod svá křídla."

"Snad souhlasíte, že to je moje práce," Hermiona poprvé promluvila, její hlas vyjadřoval pocity z Fabienovy nabídky víc než jasně.

"Já vím, ale pokud by se Scorpius cítil v Nebelvíru nepříjemně…"

Profesorka McGonagallová umlčela Fabiena zvednutím ruky a upřela pohled na Draca. "Nemůžu přesunout vašeho syna, Draco, i kdybych si myslela, že by to bylo to nejlepší. Což si nemyslím," rozhodla svým stále klidným hlasem. "Bola by škoda narušiť štúdium vašich detí zmenou školy, ale ak máte pocit, že to je to, čo by ste chceli urobiť, potom vás, samozrejme, podporíme. Verím však, ako určite viete zo svojich školských čias, že všetky fakulty sú pre študentov, ktorí sú v nich umiestnení, prospešné.

Každému studentovi se dostane velmi dobrého vzdělání, ať už je zařazen kamkoliv. Každá kolej má silný přínos a žádná není lepší než ty ostatní. Takže předtím, než se rozhodnete o přemístění, mohu navrhnout, abyste si promluvil s profesorkou Grangerovou? Jako ředitelka Scorpiusovy koleje může přihlédnout k jakýmkoliv vašim obavám, když mu bude pomáhat projít prvními týdny."

Draco se otočil na Hermionu, která si nebyla zcela jistá, zda se má přinutit se na něj usmát, nebo ne. Nakonec pouze povzbudivě přikývla. Dracův pohledný (ano, pořád pohledný) obličej byl napjatý, schovával za ním emoce. Jeho oči se do ní zabodávaly jako dýky a ona, neochotná nechat se jím zastrašit, zatajila dech. Po chvíli se otočil zpět k profesorce McGonagallové.

"Som týmto zhrozený – nemám predstavu, ako sa rozprávať s Grangerovou…"

"Profesorkou Grangerovou," opravila ho profesorka McGonagallová.

"Nevím, čemu by to mohlo pomoci. Můj syn by měl být ve Zmijozelu, ale očividně ho odmítáte přeřadit a tím tohle téma uzavíráte. Budu se tedy muset rozhodnout, jak se s touhle situací vyrovnám."

"Samozřejmě," přikývla profesorka McGonagallová. " Vezměte si tolik času, kolik potřebujete."

"Zítra se ozvu," odpověděl Draco nevrle. Otočil se na Fabiena: "Děkuji." S krátkým kývnutím profesorce McGonagallové opustil místnosti bez toho, aby vzal Hermionu jakkoliv na vědomí.

Tři profesoři na sebe zírali několik chvil, než Hermiona promluvila.

"No, to šlo dobře, ne?" řekla sarkasticky. "Zajímalo by mě, co jsem udělala, že jsem si tohle zasloužila."

_____________

Když byli všichni studenti ve svých pokojích, vyšetřila si čas, aby zkontrolovala Scorpiuse. Byl v pokoji s Christopherem Shallowem, Lawrencem Masonem a Albusem. Nebyla si jistá, jestli dát Albuse a Scorpiuse do jednoho pokoje byl dobrý nápad, chvíli i zvažovala přerozdělení, ale včas si uvědomila, že by pouze přiživila předsudky z minulosti. Pokud Scorpius zůstane v Bradavicích, chlapci se budou muset naučit spolu žít.

Když otevřela jejich pokoj, byli všichni nahrnutí okolo Lawrencovy postele. Chlubil se svojí ještěrkou. Chvíli je pozorovala, poslouchala jejich veselou konverzaci, a pak odešla. Zdálo se, že Scorpiusovi už nemůže být víc jedno, že je v Nebelvíru. Už poznával nové přátele, tak jak to umí jenom děti. Kéž by mohla Dracovi ukázat, co právě viděla. Ale měla pocit, že s ním nepohne vůbec nic.

_____________

Následující ráno měla Hermiona první hodinu s nováčky. Přeměňování byl těžký předmět a počáteční týdny dokázaly být hodně frustrující. Dokud neovládáte základy, je těžké se posunout dál, tyhle první hodiny byly hodně důležité.

Nanešťastie pre Hermionu, nebola animágom, takže nebola schopná zaujať triedy rovnakým spôsobom ako profesorka McGonagallová. Pozornosť detí získala premenením jednej z ich lavíc na vešiak a celá miestnosť stíchla.

"Dobré ráno studenti – jsem profesorka Grangerová a budu vás učit přeměňování. Tato disciplína je složitá, ale účinná forma magie vyžadující vytrvalost a soustředění. Věřím, že vám profesorka Corbinová ukáže první jednoduché pohyby hůlkou v hodině kouzel – osvojení švihových pohybů vám pomůže s přeměňováním."

Když si získala pozornost, rozdala každému studentovi sirku a vysvětlila jim, jak ji přeměnit v jehlu. Byl to standardní úvod do přeměňování, ale jen málo studentů to zvládlo už v první hodině.

Obcházela třídu a všechny bedlivě pozorovala. Mnoho dětí se trápilo, a proto jim dávala rady a pomáhala jim se správným pohybem hůlkou. Jedno dítě, malý zrzavý chlapec, se dokonce během pokusů o přeměnu sirky rozplakal. Hermiona u něj seděla, dokud se neuklidnil.

Albus, Rose, Scropius a Alice byli všichni přítomni a Hermiona se zájmem každého z nich pozorovala. Rose, jak Hermiona předpokládala, byla velmi sebejistá. Její pohyby byly půvabné a Hermiona si byla jistá, že nebude trvat dlouho, než tuhle přeměnu zvládne. Alici se tolik nedařilo, ale byla na úkol plně soustředěná a evidentně se nehodlala nechat odradit.

Albus a Scorpius seděli spolu – vybrali si ta místa sami a Hermionu poněkud znervózňoval pohled na malou kopii Harryho sedícího hned vedle malé kopie Draca, jak spolu vycházejí. Oba chlapci pochopili základy, jejich hůlky se pohybovaly téměř synchronizovaně. Hermiona je pozorovala zpovzdálí, nechtěla zasahovat, když si bez ní vedli tak dobře.

Hermiona bola na ich prvej hodine jediným žiakom, ktorý dokázal niečo premeniť, takže od nich zatiaľ vykonanie tohto kúzla neočakávala. Šla pomôcť jednému vysokému dievčaťu, ktoré všade navôkol nebezpečne mávalo so svojím prútikom, keď začula Albusovo zvolanie.

"Hermio… profesorko Grangerová!" Opravil se a pak pokračoval. "Scorpius to udělal! On to udělal!"

Rychle se otočila a spatřila Albuse s nataženou rukou. Několik dalších žáků se postavilo, aby viděli. Přistoupila a našla Scorpiuse nevěřícně hledět na lesklou, stříbrnou jehlu ležící na lavici. Obdařila ho širokým úsměvem.

"Výborně! Vskutku velmi dobře!" řekla. "25 bodů pro Nebelvír."

Hodina byla téměř u konce, a když se žáci balili, sledovala Hermiona koutkem oka Scorpiuse. Nadšeně si povídal s Albusem, samozřejmě hrdý na svůj úspěch. Překvapilo ji, že se ze Scorpiuse klube příkladný student. Zdvořilý, poslušný, společenský, a nyní prokázal, že je příslibem velmi schopného kouzelníka. Ačkoliv to nebylo tak úplně překvapující, vzhledem k Dracovým schopnostem ve škole. Rychle se učil a lehce si osvojoval dovednosti, vypadalo to, že jeho syn něco z toho zdědil.

Dúfala, že Draco nezoberie Scorpiusa z Rokfortu preč. Vedela, že sa mu bude v Chrabromile páčiť a že ona sama mu môže byť veľkou pomocou.

Těsně před obědem dostala zprávu, že pan Malfoy už čeká v kabinetě profesorky McGonagallové a její účast se vyžaduje. Povzdechla si. Že se Draco tak rychle vrátil, naznačovalo, že od včerejší noci nezměnil názor, a vstoupila do ředitelny s pocitem strachu.

Scéna pred ňou bola veľmi odlišná od tej z predošlého večera. Atmosféra, s profesorkou McGonagallovou sediacou na jednej a Dracom na druhej strane stola, bola pokojná. Nikto iný nebol prítomný, a kým si Hermiona sadala vedľa Draca, nasadila úsmev.

"Dobré odpoledne, Hermiono. Pan Malfoy učinil rozhodnutí ohledně Scorpiuse," promluvila profesorka McGonagallová. Hermiona se kradmo podívala na Draca, ale jeho oči se soustředily na ředitelku. "Rozhodl se, že Scorpius i Elladora prozatím zůstanou v Bradavicích."

"Ach, dobře," řekla Hermiona, která se snažila neznít až tak moc překvapeně. Draco se na ni ani nepodíval, cítila potřebu šťouchat ho do ruky, dokud si jí nevšimne. "Scorpius si rychle zvyknul a jeho první hodina byla vskutku výjimečná."

"Výtečně!" zaradovala se profesorka McGonagallová. "Draco by rád projednal několik věcí ohledně Scorpiusova zařazení a má také pár požadavků, které by chtěl, abychom zvážili. Myslím si, že nejlepší bude, když to prodiskutujete spolu."

"Samozřejmě." Hermiona zůstávala profesionální, ale vůbec se tak necítila. Pořád to byl otravný arogantní obtěžující blb. Takže už mu došlo, že jeho dětem bude dobře v nejlepší kouzelnické škole, ale chce 'projednat nějaké věci' a má 'nějaké požadavky'? Jak se vůbec opovažuje očekávat, že se mu dostane nějakého speciálního jednání?

"Nuže, nechám vás osamotě, abyste mohli vše projednat," řekla profesorka McGonagallová, zatímco se zvedala a procházela kolem nich. Potom ale udělala něco překvapivého a Hermiona věděla, že se jí na tváři odráží údiv. Ředitelka prošla zezadu k Dracovi a položila mu ruku na rameno. Vzhlédl ke své bývalé profesorce, ale nijak se nepokusil uhnout.

"Jsem ráda, že jste dostal rozum, Draco." Hermiona věděla, že tohle by ředitelka Bradavic za normálních okolností nikdy žádnému rodiči neřekla. Mluvila k Dracovi, jako kdyby ho měla stále na starost, protože tam byla, tehdy, když se Dracův život změnil, a tahle výměna odrážela jejich společnou minulost.

Překvapivě se zdálo, že Dracovi nedělá starosti, jak s ním profesorka McGonagallová mluví. Dodala: "Je to správné rozhodnutí pro vaše děti i pro vás samotného."

Odstúpila od neho a prehovorila k obom: "Aj keď riskujem, že s vami budem znova hovoriť ako so študentmi, verím, že pre dobro Scorpiusa budete schopní spolupracovať. Musíme mať vždy na pamäti našu minulosť, ale tiež sa cez ňu musíme preniesť." A bez ďalších slov opustila svoju pracovňu a zanechala Hermionu s Dracom samých.

Hermiona prepla do profesionálneho módu, keďže vedela, že to je ten najlepší a pravdepodobne jediný spôsob, ako to zvládnuť. Vstala a posadila sa na opačnú stranu stola do kresla profesorky McGonagallovej.

"Scorpius bol včera večer spokojný, vyzeral, že sa rýchlo spriatelil s ostatnými chlapcami…"

"Myslíš, že ma to zaujíma?" prerušil ju Draco.

Hermiona sa naňho ľadovo pozrela. "Rada by som si myslela, že zaujíma!"

"Áno, to by si si rada myslela," Draco sa naklonil, jeho tmavé oči sa blýskali. "A to je presne to! Slizolinčania nepovažujú priateľstvá za tú najdôležitejšiu vec na škole. Škola je o napĺňaní tvojich ambícií a tvojho potenciálu a nie o užívaní si."

"Nič z toho nie je možné, keď si nešťastný," šikovne mu oplatila Hermiona. "Práve ty, zo všetkých ľudí, by si to mal vedieť!"

"A to čo malo znamenať?" Dracov hlas o stupeň klesol.

Hermiona si uvedomila, že sa začínajú hádať. Zhlboka sa nadýchla a prikázala si zostať pokojná. "Snažím sa tu povedať iba to, že Scorpius všetko zvláda veľmi dobre a dokonca dnes ráno vynikal na hodine trasfigurácie. Ako jediný zo študentov dokázal premeniť zápalku na ihlu a za to som mu udelila 25 bodov."

Věděla, že Draco bude přesně vědět, o čem mluví, když byl na jejich první hodině přeměňování – na té, kde Hermiona uspěla.

"Doufám, že ty body byly uděleny Zmijozelu," řekl Draco. Znělo to, jako by to měl být vtip, ale on se vůbec neusmíval.

"Rozhodně ne!" vyštěkla Hermiona

"Podívej, Grangerová. Tohle jsem nechtěl – měl by být ve Zmijozelu, ale když ho ta zatracená McGonagallová nechce přesunout…"

"Ona ho nemůže přesunout."

"To je fuk," mávl Draco rukou. "Není to mé rozhodnutí, ale stěhování Scorpiuse a jeho sestry by bylo horší. Takže budu muset přijmout jeho zařazení, ale mám pár pravidel."

"Pravidel?" Hermiona chtěla říct, že si nemůže určovat pravidla, ale věděla, že se musí pokusit zastavit nastávající hádku.

"Áno, Grangerová – pravidiel," odsekol Draco, ako keby bola hlúpa len preto, že sa ho pýta. "Scorpius musí mať dovolené stretávať sa so slizolinskými študentami a bude sa v tom aktívne podporovať."

"V tom sa podporujú všetky fakulty," oznámila Hermiona uhladene. "Scorpius sa môže kamarátiť s kýmkoľvek si želá."

Draco sa predklonil. "Chcem, aby s ním bolo zaobchádzané s rešpektom – musíš mať na pamäti, čí je to syn!"

Hermionine oči sa rozšírili. "So všetkými študentmi sa zaobchádza s rešpektom! Nepotrebujem na to žiadne pravidlo a ani neoceňujem tvoju narážku, že tomu tak nie je."

"Tohle není o tobě, Grangerová," odpověděl Draco pohrdavě a Hermiona cítila, jak se jí začíná vařit krev v žilách. "Tohle je o mém synovi a uděláš jenom dobře, když budeš mít jeho pohodlí na první příčce svých priorit."

Hermiona přimhouřila oči a položila obě ruce na stůl. "Se Scorpiusem bude zacházeno naprosto stejně jako s ostatními studenty! Neděláme mezi nimi rozdíly a ani je dělat nebudeme," zdůraznila svá slova. "Měl bys ustoupit a nechat mě dělat moji práci. Jsem schopna zajistit, aby byl tvůj syn šťastný, dobře vzdělaný a vědom si svých možností. Taky jsem naprosto schopna ho nechat činit svá vlastní rozhodnutí!"

Tón jejího hlasu nenechal nikoho na pochybách, že naznačovala, že Draco to Scorpiusovi neumožňoval, a všimla si, jak jeho tvář potemněla.

"Nie je dosť starý na to, aby robil vlastné rozhodnutia!" Draco sa uškrnul. "Potrebuje viesť správnym smerom, čo je moja starosť. Ako môže byť správne vedený v Chrabromile?"

Hermiona stratila posledné zvyšky sebaovládania a udrela päsťou do stola. "Ak nie si ochotný rozprávať sa so mnou s rešpektom, potom ťa budem musieť požiadať, aby si odišiel."

"Jsem rodič – nemůžeš to udělat."

"Ale áno, môžem a aj to urobím," trvala na svojom Hermiona.

"Ako by si sa cítila, keby tvoje dieťa bolo zaradené do Slizolinu, Grangerová?" spýtal sa Draco. Predtým, ako Hermiona stihla odpovedať, sa oprel dozadu a povýšene sa na ňu pozrel: "Och, samozrejme, ty nemáš ani tušenia, že? Vzhľadom na to, že žiadne deti nemáš, čo? Pretože si smutná stará panna!" Posledné slovo vyriekol veľmi pomaly, vedome a pomstychtivo.

Hermiona, ktorá doposiaľ nebola až toľko rozrušená, pocítila teraz ostrú bolesť kombinovanou so zlosťou. Ako sa opovažuje využiť tento rozhovor na to, aby ju urážal? Vstala, s rukami stále na stole.

"Dobre, Malfoy, teraz ma počúvaj," riekla tichým hrozivým hlasom. "Nebudem tolerovať takéto správanie. Nedovolím ti robiť narážky na môj súkromný život. Nenechám sa nikým šikanovať a už vôbec nie niekým, ako si ty. Rozumieš?"

Draco otvoril ústa k odpovedi, ona však pokračovala: "Neobťažuj sa mi odpovedať, pretože ak mi nerozumieš, musím ťa požiadať, aby si zobral svojho syna zo školy, či už chceš alebo nie. Je to jasné?"

Dracove oči boli stále nepriateľské a jeho pery pevne zovrené do neoblomnej línie, avšak Hermiona si všimla, že ho jej slová zasiahli.

Po čase, ktorý sa zdal ako večnosť, čo sa ich uprené pohľady stretli, konečne veľmi slabo prikývol a mávnutím ruky jej naznačil, aby si sadla. Hermione chvíľu trvalo, kým tak urobila. Rýchlo zažmurkala, prekvapená vlastným výbuchom aj Dracovou reakciou.

"Budem požadovať pravidelné hlásenia, ako Scorpius napreduje," potichu povedal Draco. Hermiona iba prikývla. "Môžem sa o týždeň vrátiť a stretnúť sa s tebou?"

"Ano."

Draco se postavil, krátce na ni kývl a opustil místnost. Hermiona chvíli počkala, než si položila ruce na stůl a opřela se o ně hlavou.

Merlin! To bola ale nočná mora. Naprostá absolútna nočná mora, z ktorej sa v dohľadnej dobe určite nezobudí.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 2. Nočná mora Od: Nesiss - 18.01. 2018
Tak veľmi sa mi páči predstava malých kópií Harryho a Draca ako spolu vychádzajú. Je v tom niečo neuveriteľne dojímavého a smutného zároveň.

Re: 2. Nočná mora Od: Ganlum - 01.10. 2017
Draco, držet hubu a krok!!

Re: 2. Nočná mora Od: MichelleF - 13.09. 2016
No, Dracova reakce nepřekvapila.. jako matka fandím Hermione a lituju Scorpiuse.. ty přeskoky mezi jazyky jsou zajímavé, ale je to osvěžující :-)

Re: 2. Nočná mora Od: mami - 05.09. 2016
A ešte by mu mala dať pravítkom po ruke a povedať, no no..

Re: 2. Nočná mora Od: maria - 11.08. 2016
dakujem

Re: 2. Nočná mora Od: MIRA - 08.08. 2016
Každá kapitola je parádna. :) Tie preskoky medzi slovenčinou a češtinou my pripomína nás, ako sa rozprávame spolu.:D Hermiona ho na konci pekne sfúkla.:) Dracovi vôbec nezáleží, ako sa jeho syn cíti v novom prostredí, len mu ide o to, aby s ním bolo zachádzané ako s s nafúkaným fafrnkom. Žiadne samostatné rozmýšľanie, fuj.:( dúfam, že si neskôr uvedomí, ako nezdravo bol on sám vychovávaný.:) Nádherný preklad a korekcia, ďakujem všetkým, ktoré to prekladajú, je to super.:)

Re: 2. Nočná mora Od: Jacomo - 08.08. 2016
Nádhera - smekám a děkuju všem, co na tom spolupracují. Česky nebo slovensky, je to naprosto jedno, důležitý je krásný plynulý text a zajímavý příběh a to tu všechno máme. Hermiona je navenek profesionální, uvnitř nejistá a osamělá, Draco je navenek snob a otravný chlap, čili jsem náramně zvědavá, jaký bude uvnitř. Za těmi osobními poznámkami McGonagallové vůči němu tuším ještě nějaký střípek příběhu, který zatím neznáme, nebo možná jen Minervino větší povědomí o Dracově komplikovaném životě. Každopádně jsem nadšená a zaujatá a moc moc moc se těším na další kapitoly. Hurá na ně, báječné překladatelky! A ještě jednou děkuju!

Re: 2. Nočná mora Od: denice - 08.08. 2016
Nějak se nedokážu rozhodnout, kdo je otravnější osina v zadku, jestli Draco, nebo Fabien. Ale asi Draco - tím víc mě těší, že ho nejdřív pěkně setřela Minerva a pak Hermiona. Ještě že Scolrpius je tsk milé děcko. Líbil se mi už originál, ale tenhle československý překlad je vážně paráda. Děkuji.

Re: 2. Nočná mora Od: silrien - 07.08. 2016
Ah, ambiciózní rodič, který ví naprosto přesně, co je pro jeho dítě nejlepší a rozhodně nebude spolupracovat s podřadným učitelem. I moje noční můra. Ačkoliv když má vizáž Draca, tak aspoň se na něj hezky kouká

Re: 2. Nočná mora Od: Gift - 07.08. 2016
A mame tu najezd na dalsi krasnou klasickou dramione. Cetlo se to uplne samo! :-) Navic si velmi uzivam skoky ze slovenstiny do cestiny. Pokud se nemylim, je to prvni povidka vubec, ktera na zdejsich strankach spojuje tyto dva krasne jazyky. Dekuji!

Re: 2. Nočná mora Od: samba - 07.08. 2016
To bylo jiskřivé, jsem ráda za Scorpiuse, že to dopadlo jak to dopadlo. Moc se mi povídka líbí, děkuji parádní překlad

Re: 2. Nočná mora Od: Sally - 07.08. 2016
Hezky holky! :) Len mi vadí občasné objavovanie slovenčiny :D menší nezvyk asi, ale bolo by fajn udržať v jednom jazyku :) (tým nechcem na nikoho frflať!)
Re: 2. Nočná mora Od: soraki - 07.08. 2016
Sally,já myslím,že tato povídka se do češtiny či slovenštiny jednotit nebude. Je to práce ochotných lidiček v nezávazných překladech a zcela upřímně, musím se sakra soustředit, abych si uvědomila, že se jazyk střídá po větách. Myslím, že bych si to neuvědomila ani kdyby to bylo slovo od slova. A navíc, upozornění na dvojjazyčný překlad byl avizován v úvodu.

Prehľad článkov k tejto téme:

Hesaluti: ( Online preklady )13.10. 2017Epilog
Hesaluti: ( Online preklady )07.10. 201740. Když se zdi bortí
Hesaluti: ( Online preklady )01.10. 201739. Souvislosti
Hesaluti: ( Online preklady )24.09. 201738. Poslední kapka
Hesaluti: ( Online preklady )17.09. 201737. Minulost
Hesaluti: ( Online preklady )10.09. 201736. Jen my dva
Hesaluti: ( Online preklady )20.08. 201735. Mentoři
Hesaluti: ( Online preklady )06.08. 201734. Prasinky
Hesaluti: ( Online preklady )30.07. 201733. Z hrany na pevnou zem
Hesaluti: ( Online preklady )23.07. 201732. Lekce, otázky a odpovědi
Hesaluti: ( Online preklady )16.07. 201731. Test z přeměňování
Hesaluti: ( Online preklady )09.07. 201730. Ranní setkání
Hesaluti: ( Online preklady )02.07. 201729. Návrat
Hesaluti: ( Online preklady )25.06. 201728. Tajemství
Hesaluti: ( Online preklady )18.06. 201727. Padá sníh
Hesaluti: ( Online preklady )11.06. 201726. Útulno
Hesaluti: ( Online preklady )04.06. 201725. Sníh a jahody
Hesaluti: ( alichay )29.05. 201724. V kuchyni to vře
Hesaluti: ( alichay )21.05. 201723. Bouře
Hesaluti: ( Online preklady )14.05. 201722. Chalupa
Hesaluti: ( Online preklady )16.04. 201721. Vzlétnout výš
Hesaluti: ( Online preklady )09.04. 201720. Šťastněji
Hesaluti: ( Online preklady )26.02. 201719. Smíšené pocity
Hesaluti: ( Online preklady )09.02. 201718. Lekce o hůlkách
Hesaluti: ( Online preklady )21.01. 201717. Zkouška lektvarů
Hesaluti: ( Online preklady )12.01. 201716. Odposlouchávání
Hesaluti: ( Online preklady )07.01. 201715. Kruval
Hesaluti: ( Online preklady )29.11. 201614. Umístění
Hesaluti: ( Online preklady )22.11. 201613. Okouzlení
Hesaluti: ( Online preklady )15.11. 201612. Suchar?
Hesaluti: ( Online preklady )08.11. 201611. Příjezd
Hesaluti: ( Online preklady )01.11. 201610. Tiebreak
Hesaluti: ( Online preklady )14.10. 20169. Na stadionu
Hesaluti: ( Online preklady )04.10. 20168. Lektvary
Hesaluti: ( Online preklady )23.09. 20167. Urovnání
Hesaluti: ( Online preklady )16.09. 20166. Tradície
Hesaluti: ( Online preklady )11.09. 20165. Hůlky
Hesaluti: ( Online preklady )24.08. 20164. Znovu pozvaný
Hesaluti: ( Online preklady )13.08. 20163. Traja Malfoyovci
Hesaluti: ( Online preklady )07.08. 20162. Nočná mora
Hesaluti: ( Online preklady )31.07. 20161. Rokfortský klobúk
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )13.07. 2016Úvod k poviedke