Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2015 Advent Škriatkovia

Dvacátá část

2015 Advent Škriatkovia
Vložené: LadyF - 20.12. 2015 Téma: 2015 Advent Škriatkovia
LadyF nám napísal:

20. december 2015

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Kapitola 61: Souhrn informací o personálu: Severus Snape – jaro, 1996

 



autor: bluestocking

překlad: arabeska

český betaread: LadyF

 

Text před grafickou úpravou:

Škola čar a kouzel v Bradavicích

Souhrn informací o personálu

Školní rok: Jaro, 1996
Jméno: Severus Snape
Předmět: Lektvary
Doplňkové povinnosti: Ředitel Zmijozelu, vařitel lektvarů pro ošetřovnu, sklízitel ingrediencí do lektvarů, léčitel kleteb
Poloha komnat: Podzemí, za portrétem Borise Bezskrupulného
Poloha kabinetu/učebny: Podzemí čtyři
Nejlepší čas pro úklid: Pozdě v noci, když dělá hlídku, nebo plíží ven
Poznámky pro úklid v učebně: Vždy s rukavicemi – nedotýkat se cákanců lektvarů holými prsty!
Poznámky pro úklid v kabinetu: Držet nádobky oprášené a naleštěné a doplňovat červený inkoust každý den. V zimě nutno hořet oheň. Pozn.: Skříň s hotovými lektvary chráněna proti paní Umbridgeové, takže když si vyžádala lektvar, skřítkové pro něj NE chodit. Hlásit profesoru Snapeovi, stranou schované lektvary speciální pro ni.
Poznámky pro úklid v komnatách: Opatrně kolem hromad knih na zemi. Oprašovat police, ale nehýbat s knihami. O polštářích poznámka níže.


Prádelní preference: Škrobová PLUS ohnivzdorná kouzla (velmi důležité) na všechno oblečení, taky pláště, a vlnivé kouzlo na učitelský hábit. ODDĚLOVAT bílé od černého. Pozn.: Extra hábit z jiné černé látky, velmi těžké, často potřeba speciální zacházení, zvlášť při odstraňování krve. Skřítkové předstírají, že ho nevšimli a že nevědějí, na co byje. Nikdy nezmiňovat před profesorem Snapem.

OBEZŘETNĚ zacházet s: Všechny knihy musí zůstat tam, kde byjí! Nedotýkat lesklé stříbrné mísy v kabinetu, nikdy; plná soukromých myšlenek a vzpomínek. Skřítkové je nevylévat ani nešířit! Taky NIKDY nedotýkat lesklé masky ve skříni, ani nezmiňovat. Skřítkové předstírat, že ji nevidí.
Oblíbené jídlo: Vepřová pečeně, yorkshirský puding, litý perník,  červené elfí víno (Pozn.: Letos pije mnohem více ohňové whisky, zvlášť když vrací velmi pozdě po plížení z pozemků. Nedolévat lahev víc než jednou týdně.)
Neoblíbené jídlo: Brukev, fazole na toustu, dýňová šťáva
Čajové preference: Lapsang Souchong, bez mléka a cukru. (Když se vrátí z plížení pryč, přidat do konvice pět kapek uklidňující směsi. On nevšimne a pak více uvolněný.)
Obvyklé tresty: Křik, vyhrožování dání skřítky do sklenice se vzorky, házení věcí, říkání skřítkům, aby vypadli.
Počet udělených trestů: 2006


Obvyklé důvody udělení trestu: Zmiňování Harry Potter nebo ozdravující lektvar, zmiňování paní Umbridgeová, dotýkání se lektvarových ingrediencí bez rukavic, zavření knih bez založení stránky, praní bílého a černého prádla dohromady, hlasité uklízení nebo dýchání, když Profesor Snape předtím dlouho v noci venku. (Pozn.: Byje víc uremcaný, než kdy byl. Zacházet obezřetně.)

Kolikrát hrozba oděvů: 925 (Ale pořád je nedá.)
Kdy se stranit: Brzy ráno, po vyučování, před vypíjením čaje, po mluvení s ředitelem nebo paní Umbridgeovou, po učení ve třídě, kde byje Harry Potter. ZVLÁŠŤ se stranit, když mne ruku a dělá mrzutý obličej, nebo po  doučování Harry Pottera z lektvarů. 

Dodatečné poznámky: Skřítkové pokračovat dávat na jeho polštáře Doubrounocníčková kouzla, a taky na přikrývku. (Nutno tři lusknutí každý.) Když se vrací pozdě v noci z plížení pryč, skřítkové pozorně sledovat a zavolat Matrona, když hábit od krve. Když hábit čistý, přinést konvici čaje, příprava výše, a přinést lektvary, jaké nutno. 

Aktualizováno: 2. dubna, 1996

 

 

 

 

*




Intermezzo – únor, 1999



Pche, pomyslela si Hermiona a křivě se pousmála. Zněla jako profesor Snape. Svatý Valentýn. Samoúčelné komerční vykořisťování citů za účelem zaplavení všech osamělých duší lavinou sebelítosti. Až na to, že nebyla osamělá. Měla spoustu skvělých přátel a před sebou hromadu učení. Co na tom sejde, že jí dnes nepřišla žádná pošta?

Vrátila se k učebnici formulí pro pokročilé, kterou měla otevřenou na stole, a sotva si všimla, když do místnosti vplula zasněná Ginny. Rusovláska si tiskla k hrudi růžovou obálku a neohrabaně zabalenou krabičku z pergamenu, došourala se k Hermionině posteli a bezvládně se svalila na jasně rudý přehoz, na němž byly zlatnou nití vyšiti gryfové.

Taková bomba, jooo?“ zamumlala Hermiona, většinu pozornosti upírajíc k nácviku správného pohybu hůlky, aby pokořila náročnou léčitelskou formuli.

Ginny vzdechla a zamávala na ni kouskem pergamenu. „Tohle ti posílá Harry.“

Co píše?“ zeptala se Hermiona a prázdnou rukou před sebou kopírovala komplikovanou osmičku.

Že se mu po tobě stýská a že Ron se pořád zlobí.“ Ginny se zaškaredila na pergamen, který si držela nad obličejem.

Dobře mu tak.“ Hermiona potáhla nosem. Ten ať se klidně zlobí tak dlouho, dokud lidstvo nenalezne důkaz o existenci muchlorohých chropotalů. „Harry mi taky chybí. Napíšu mu večer.“

Ginny se posadila a podrobila tvrdohlavou kamarádku svému pohledu. „Brzy dostane rozum a omluví se.“

Jako vždy,“ odvětila nadlehčeně.

Ginny se nedala oblafnout. „Tentokrát mu ale neodpustíš,“ konstatovala.

Ale jo. Jinak by to bylo asi trapné, hlavně kvůli tobě a Harrymu,“ odvětila Hermiona. „Ale nezapomenu mu to. Už nikdy si nejspíš nebudeme blízcí jako předtím.“

To je víc, než si zaslouží.“ Ginny pokrčila rameny. „Mamka ti vzkazuje, že jsi na Velikonoce u nás vítána.“

Rodiče asi přijedou na návštěvu z Austrálie,“ omluvila se Hermiona a zaklapla učebnici.

Díky kultivovanému lokačnímu kouzlu nebylo těžké najít rodiče a po návratu vzpomínek s nimi obnovit kontakt. Nepočítala však s tím, že se zamilují do uvolněné země, kterou nyní nazývali domovem. Na druhou stranu to možná byla právě vzdálenost, jež jim umožnila udržet si láskyplné, rodinné pouto. Předtím, než je poslala pryč, jim sice vysvětlila své důvody, zatajila jim však skutečnost, že nepojede s nimi, jak slíbila. Stále na ni za to byli naštvaní, zcela oprávněně. Budou to nejspíš vyčerpávající Velikonoce.

Můžeš je vzít s sebou,“ navrhla Ginny. Všimla si otevřené krabice se záznamy na jejím stole. „Narazila jsi ještě na něco zajímavého?“

Hmm?“ zamumlala Hermiona, ztracená ve svých myšlenkách. Podívala se, kam směřuje Ginnyin pohled. „A jó. Akorát jedno interní sdělení staré pár týdnů.“ Přisedla si k Ginny na postel a podala jí zmíněný pergamen.

Ginny ho rychle přelétla pohledem a zahihňala se. „Zdá se, že McGonagallová má na Křikouše pěknou pifku,“ poznamenala a vrátila svitek Hermioně.

Ale četla jsi tu divnou pasáž, kde píše o svých výslovných přáních? Nemělo by to být součástí té pracovní smlouvy?“ vyptávala se Hermiona a natočila svitek tak, aby Ginny pořádně viděla.

Ne nezbytně nutně. Skřítci skládají slib domácnosti, které slouží, že jo? A ředitelka je hlavou této domácnosti. Takže nová smlouva nejspíš může skřítky mást, pokud je v rozporu s jejich slibem,“ řekla Ginny a zamyšleně poklepávala prstem po pergamenu.

Nebo někdo našel způsob, jak slib obejít,“ napadlo Hermionu. „Jako třeba Křiklan.“

Ne, ten to podle mě nebude,“ odpověděla Ginny. Svraštila čelo. „O něm už tam přece přímá zmínka je. Ledaže by to chtěla zdůraznit dvakrát.“

Nebo zamezit mylnému výkladu,“ řekla Hermiona a pozorně zkoumala pergamen. „Asi se zeptám Winky.“

Proč Winky?“

Protože mi dovolila nahlížet do dokumentů...“ Hermioně se vytratil hlas, neboť se ztratila ve vlastních myšlenkách. Hluboko v její mysli slabě blikalo světélko. „O Vánocích jsem ji zahlédla vcházet do sklepení s vrchovatě naloženým tácem. Tvářila se provinile.“

Tam má komnaty Křiklan, ne?“ nadhodila Ginny a odhodila pergamen.

Ano.“ Hermiona si povzdechla. „To byl možná ten důvod.“ Poté si však vybavila, že kandovaný ananas obvykle necinká.

*

Nač slečinka ptá Winky?“ Skřítka pleštila oči na mladou čarodějku.

Snažím se pochopit skřítčí kulturu,“ odvětila Hermiona trpělivě, takřka podbízivě.

Stála před obrazem s mísou ovoce téměř půl hodiny, než Winky vylezla, s dalším plným tácem ve vzduchu před sebou. Dva týdny se ji pokoušela přivolat do své ložnice, ale skřítka se jí úspěšně vyhýbala. A nyní záměrně dělala blbou – tím si Hermiona byla jista – a kulila oči v předstírané nevinnosti.

Winky souhlasně přikývla. „Skřítkové poslouchat všechny příkazy, pokud ředitelníčka neříká jinak.“

Ale kdo vám dává rozkazy, které neodpovídají přáním ředitelky?“ pokračovala Hermiona příkře ve vyzvídání.

Skřítka pouze vzhlédla, ústa stažená v tenkou linku, oči vypoulenější než dosud.

Hermiona měla nutkání trucovitě dupnout nohou.

Winky zatřásla ušima, celá se uvolnila a ohrnula horní ret. „Winky byje volaná jinde, slečinka. Musíme promluvit později.“

Než Hermiona stačila říct ň, Winky s tichým lupnutím zmizela.

Do prkýnka dubovýho!

Na hradě se rozhodně dělo cosi podivného, a když skřítci dělají tajnosti...

Hermiona si skousla ret v hlubokém zamyšlení.





autor: pokeystar

beta: bluestocking

překlad: LadyF

český betaread: arabeska

*

URL:

kapitola 61

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 01.03. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre


Re: Dvacátá část Od: kakostka - 29.12. 2020
zlatí skřítci... oni dopují Severuse, tak nenápadně:-))) kéž by bylo víc skřítkovských povídek a Hermiona už konečně větší, to je dobře.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Dvacátá část Od: Iveta - 26.01. 2016
Správně, Hermi, nebudeme řešit Valentýna, ale důležtiější věci (což je fakt téměř cokoli). Skřítkové, když náhodou nejsou blbí, mají předstírání blbosti v popisu práce :-D (vlkodlak, smrtijedské masky, a tak dále, a tak podobně :-D)

Re: Dvacátá část Od: solace - 26.12. 2015
Winky sa hrá na blbú? Tí škriatkovia sú pekné potvorky! Hermiona sa nenechá odradiť, nanajvýš ju to trošilinku zdrží. Vďaka za preklad.

Re: Dvacátá část Od: JSark - 22.12. 2015
A my tušíme, s čímže (alebo s kýmže) to škriatkovia robia tajnosti... :D

Re: Dvacátá část Od: grepik03 - 22.12. 2015
Jo jo jo !!!!! Nemůžu se dočkat jak tohle dopadne. .... Děkuji za úžasný překlad ♡

Re: Dvacátá část Od: doda357 - 21.12. 2015
Ako poznám Hermionu, toto jej tak ľahko nedá pokoja :D Ani mne by nedalo :) Som zvedavá na zistenia :) Ďakujem za preklad :)

Re: Dvacátá část Od: marci - 21.12. 2015
Tak jsem si znovu přečetla ředitelčin výnos, či co to bylo - chytřejší z něj nejsem, teorie spřádám už dávno a dávno také doufám, že správné :) Skřítkové jsou úžasní, jak dávají na Severuse pozor! A líbilo se mi, jak Winky záměrně dělá blbou :D Krása, čarodějky, už se těším, až si to přečtu celé odznovu :)

Re: Dvacátá část Od: ansus - 21.12. 2015
Hermiona už tuší? Jen doufám, že tuší správně. Těším se na další, děkuji za překlad.

Re: Dvacátá část Od: maria - 20.12. 2015
dakujem

Re: Dvacátá část Od: larkinh - 20.12. 2015
No, to jsem zvědavá, o co půjde... Krásný překlad, děkuji.

Re: Dvacátá část Od: zuzule - 20.12. 2015
Hermiona je chytrá holka, ona na to určitě brzy přijde. :)

Re: Dvacátá část Od: denice - 20.12. 2015
Vždycky mě dostane to vlnivé kouzlo na učitelský hábit :-) Hermiona je na stopě - to se mi moc líbí! Ta už se nenechá odradit, ona na to přijde, je děvče šikovné a paličaté ;-) Díky.

Re: Dvacátá část Od: Lupina - 20.12. 2015
Ty Snapeovy zápisy mě vždycky dostanou. Je fakt dobře, že se o něj skřítkové starají. A Hermiona se určitě brzo dopátrá pravdy. Díky, děvčata. :-)

Re: Dvacátá část Od: margareta - 20.12. 2015
Oprava. Ne elfí víno, ale ohnivou whisky. I když možná časem dojde i na to víno, stres je pes.

Re: Dvacátá část Od: margareta - 20.12. 2015
Dobráčci skřítci! Takové soucítění! To aby se u té jeho postele uluskali. Spekuluju, že hábit od krve mohl znamenat, že to na setkání schytal on, kdežto ve druhém případě to schytal někdo jiný.Jeho rukou. A možná neodpustitelnou. Musel být z toho totálně na dně ,když mu skřítci začali omezovat už i elfí víno! Díky Merlinovi za nutné lektvary! Jestli ti ušatí všudybýlkové a všeználkové i po válce vědí něco, co nechtějí, aby se vědělo, začíná to smrdět!!! To jsem zvědavá, co zas kde vyplave za sajrajt! Ale proti Hermi nemají šanci, i když to u nich má nejspíš ještě pořád dost polepený .Hrom do šatiček,čepičky nevyjímaje! Myslela to sice dobře, ale akorát pro ně vymyslela další formu trestu. A soudě podle jejich reakcí, dost pádnou. Děkuji za krásné počteníčko!! Už aby bylo zítra!

Re: Dvacátá část Od: Marti - 20.12. 2015
Taky něco tuším a taky doufám, že tuším správně... Bylo by to super, kdyby se mi moje dohady potvrdily. Nu, nechám se překvapit dalším úžasným pokračováním!

Re: Dvacátá část Od: Neprihlásený - 20.12. 2015
Něco tuším a doufám, že tuším dobře.

Prehľad článkov k tejto téme:

pokeystar: ( LadyF )06.01. 2016Devětadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )01.01. 2016Osmadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )31.12. 2015Sedmadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )26.12. 2015Šestadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )25.12. 2015Pětadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )24.12. 2015Čtyřiadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )23.12. 2015Třiadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )22.12. 2015Dvaadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )21.12. 2015Jednadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )20.12. 2015Dvacátá část
pokeystar: ( LadyF )19.12. 2015Devatenáctá část
pokeystar: ( LadyF )18.12. 2015Osmnáctá část
pokeystar: ( LadyF )17.12. 2015Sedmnáctá část
pokeystar: ( LadyF )16.12. 2015Šestnáctá část
pokeystar: ( LadyF )15.12. 2015Patnáctá část
pokeystar: ( LadyF )14.12. 2015Čtrnáctá část
pokeystar: ( LadyF )13.12. 2015Třináctá část
pokeystar: ( LadyF )12.12. 2015Dvanáctá část
pokeystar: ( LadyF )11.12. 2015Jedenáctá část
pokeystar: ( LadyF )10.12. 2015Desátá část
pokeystar: ( LadyF )09.12. 2015Devátá část
pokeystar: ( LadyF )08.12. 2015Osmá část
pokeystar: ( LadyF )07.12. 2015Sedmá část
pokeystar: ( LadyF )06.12. 2015Šestá část
pokeystar: ( LadyF )05.12. 2015Pátá část
pokeystar: ( LadyF )04.12. 2015Čtvrtá část
pokeystar: ( LadyF )03.12. 2015Třetí část
pokeystar: ( LadyF )02.12. 2015Druhá část
pokeystar: ( LadyF )01.12. 2015Úvod a první část