Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2015 Všehochuť Advent

Bradavické pravidlo č. 360

2015 Všehochuť Advent
Vložené: Lupina - 13.12. 2015 Téma: 2015 Všehochuť Advent
Lupina nám napísal:

 

13. december

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Bradavické pravidlo č. 360

Hogwart's Rule Number 360

Autor: Mister Jackkkk

Překlad: Lupina, Hedvika             beta: Marci

Povolení k překladu: Žádost zaslána

Originál: https://www.fanfiction.net/s/9376190/1/

Albus B. 

Rating: 9+

Kapitol: 1

Humor

Slov: 1 080

 

Shrnutí: Bradavické pravidlo č. 360: Prosím, přestaňte říkat prvákům, že bradavický vánoční strom snědl studenta. 

 

Postavy obsažené v tomto příběhu jsou majetkem J. K. Rowlingové, autorky Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harry Potterovi přeložili do češtiny. Autorství této fanfikce náleží Mister Jackkkk. Ani příběh, ani jeho překlad, nevznikly za účelem finančního zisku.

 

 

Bradavické pravidlo č. 360: Prosím, přestaňte říkat prvákům, že bradavický vánoční strom snědl studenta.

„-prostě ho schlamstl!“ vykřikl Ron a zacvakal zuby.

Prváci se rozprchli do všech stran a ječeli, některé dívky se rozplakaly, když vrazily do páru jedlí v síni.

„Ronalde!“ hubovala Hermiona, když se její dva nejlepší přátelé divoce rozřehtali, „přestaň říkat mladším studentům, že – ach! Podívej!“ Hermiona přešla k dívce, která byla příběhem tak vyděšená, že začala nekontrolovatelně škytat. „Nikdy se to nestalo!“

Ron se plácl do kolena.

„Co se nikdy nestalo?“

Skupinka se otočila k jiskřivému pohledu profesora Brumbála.

„Ron tady děsil prváky povídačkou o vánočním stromu, který jí studenty,“ zafuněla Hermiona, střelila pohledem po Weasleym a dál hladila dívčina záda.

„Ohó! Ale to je pravda!“ řekl Brumbál uvážlivě, ačkoliv trochu moc vesele.

Prvačka s dramatickým povzdechem omdlela. Harry se podíval na Rona a oba se zamysleli, jestli byli v prvním ročníku také takhle citliví.

„Profesore!“ zalapala Hermiona po dechu, „jak by se něco takového mohlo stát?!“

Brumbál se posadil k oknu. „No,“ začal, jednou rukou si pohladil plnovous a druhou pokynul třem studentům, aby se posadili, „celé se to přihodilo… asi před padesáti lety… tehdy jsem nebyl ředitelem…“

ooOOoo

Albus Percival Wulfric Brian Brumbál si pohladil krátký, úhledně upravený, šedivějící plnovous.

Profesor Dippet tento rok nechal práci na výzdobě na profesorech – a Albus se víc než šťastný zapojil. Tento kouzelník středního věku se pyšnil tím, že je docela slušný dekoratér.

Ve skutečnosti Dippet požadoval jediné. Použít vánoční strom ze skladu: „Už začíná stárnout, ale to já také! Budeme jej používat, dokud se nerozpadne – rozumíte Brumbále?“

Albus si v prstech kroutil vousy a přikývl.

„Dobře – ach!“ zvolal Dippet. „Nu, do práce! Rozveselte tuto školu!“

A tak se Albus pustil do díla.

Povolal víly, aby se třepotaly kolem větviček jmelí, zakouzlil baňky, aby měnily barvu, jakmile kolem nich projde nějaký student, a brnění naučil zpívat několik koled! Ačkoliv pár jich to nepochopilo.

Albus také do Velké síně přilevitoval starou douglasku a postavil ji vedle dveří, aby ji mohli obdivovat všichni, co šli kolem!

Ach a oni by strom obdivovali, kdyby nevypadal tak… smutný.

Ve větvích měl díry, kde mu jehličí opadalo, jinde uvadalo a zhnědlo.

Kouzelník si zamyšleně broukal – až se mu obočí spojilo, když hleděl na ten velmi depresivní strom.

„Co jen s tebou udělám?“ zeptal se nahlas a kroutil si vous. „Ano!“ vykřikl a vyděsil tím párek prváků, kteří prchli. Pak Albus namířil hůlku a seslal několik kouzel.

Ozvalo se hlasité prásk a kmen se sám narovnal, šup a jehličí nabylo na objemu a zezelenalo. A konečně řízné křup a dorostly nové větve, které vyplnily díry.

„To je lepší,“ přikývl Brumbál a pokračoval v práci. Umístil světýlka, navlečený popkorn a tak podobně. Když však skončil, strom byl tak přezdobený, že musel třikrát použít kouzlo Engorgio, aby se vše na strom hezky vešlo.

„Brumbále, to je nádhera,“ zalapal po dechu ředitel Dippet, když si přišel prohlédnout profesorovu práci.

„Děkuji vám, pane řediteli.“ Albus se dmul pýchou, zatímco se kolem shromáždili studenti.

„Mnohem působivější, než strom v sirotčinci,“ vydechl Tom Raddle a zíral na přeplněnou douglasku.

„Děkuji vám, Tome!“ zanotoval Brumbál, zubil se od ucha k uchu a zase si kroutil vousy.

Pak se ozvalo hlasité zasténání.

„… Co to bylo?“ zeptal se Dippet a síní se rozběhl čilý šepot.

„Myslím, že to přišlo z toho stromu…“ zamumlal Tom.

„Ano…“ souhlasil Brumbál, vykročil a přestože mohl znít pošetile, zeptal se: „Jsi v pořádku, strome?“

Další zasténání.

„… Možná potřebuje odlehčit, Brumbále,“ navrhl ředitel. „Ten strom je starší než já, víte?“

„Možná…“ zopakoval profesor a zvedl hůlku, aby to provedl.

Nicméně starý strom toho měl opravdu, opravdu dost! A vrškem praštil kouzelníka středního věku do tváře a zlomil mu nos.

Zdmi se neslo hlasité křup, když ze sebe douglaska setřepala ozdoby. Větve se přesunuly a vytvořily zubatá ústa, takže studenti se rozkřičeli a utekli.

Všichni až na Toma Raddlea, který byl až příliš šokovaný tím, co se děje ani ne krok od něj, takže když z douglasky vyrostly paže a nabraly jej, strom jej spolkl.

„ALBUSI!” zaječel Dippet. „Ten strom zhltl studenta!“ zamračil se ředitel. „Dělejte s tím něco!“

Brumbál prudce vstal, krev mu crčela z nosu a kouzelník začal horečně kouzlit ve snaze strom uklidnit.

„Jestli se tohle rozkřikne, skončili jsme!“ hlomozil Dippet.

Po dvou hodinách vyčerpávající bitvy se Albusovi podařilo strom si podmanit a z jeho břicha vytáhnout chudáka Tomíka.

Dippet spěchal vymazat vzpomínky studentů, kteří ten strom viděli.

„Jste v pořádku, Tome?“ zeptal se Brumbál, když se pokoušel o kouzlo Episkey na svůj vlastní nos.

„Žiju… i když – beru své předchozí prohlášení zpět – mnohem víc se mi líbí stromky v sirotčinci,“ což Tom Raddle vzápětí potvrdil sesláním Incendia na starou douglasku.

„Dobře řečeno,“ zamumlal Albus, když si konečně dokázal vyléčit nos, ačkoliv mu zůstal lehce nakřivo.

ooOOoo

„… a tak jsem si zlomil nos!“ zvolal ředitel s širokým úsměvem, „a tak také vánoční strom snědl studenta,“ dodal.

Nebelvírské trio sedělo beze slov.

Byl to úžasný příběh, i když měli problém uvěřit, že by mu ten strom zlomil nos… alespoň teď již věděli, že kdysi, skutečně, jednou existoval masožravý vánoční strom.

 

PA: Chudák Raddle! A to je asi důvod, proč se stal velkým, zlým Lordem Voldemortem, že?

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: Iveta - 07.01. 2016
Tak to už je mi vodlyho kariéra jasná - dvě hodiny v břiše masožravé douglasky by určitě poznamenaly každého. No jo, ale kdo by se tomu stromu divil, že byl naštvaný a hladový, když ho Brumbál naprosto přezdobil a třikrát zvětšil? Takže, kdo za to za všechno může?

Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: Julie - 22.12. 2015
Čtu opožděně, ale s velkou chutí. Děkuji za tuto vtipnou povídku. Říkám si, že ho tam měl Brumbál nechat, ale o čem bychom si ta léta etli, že?
Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: Lupina - 31.12. 2015
Jo, kdyby Brumbál nebyl tak schopný,mohli jsme mít po sedmiletém dramatu :-D Díky za komentář, Julie :-)

Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: solace - 20.12. 2015
Áno, určite to bol práve tento hrozný traumatizujúci zážitok, ktorý bol pre Toma tou povestnou poslednou kvapkou v pohári. Za všetko môže vianočný stromček!:-) Vďaka za preklad.
Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: Lupina - 31.12. 2015
Máme viníka! Stromeček :-D Díky za odezvu, solace :-)

Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: doda357 - 18.12. 2015
Na konci som čakala niečo iné, napr. to, že vedeli, že raz mal Dumbledore aj rovný nos :D Dnes sme zdobili stromček, tak budem dúfať, že ma nezje :D Robím si srandu, ďakujem za preklad :-)
Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: Lupina - 31.12. 2015
Co stromeček? V pohodě? :-D Já nechala zdobit děti - ne záměrně, angína mě totálně odvařila. A přežily všecky :-D Díky za komentář, dodo :-)

Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: Jimmi - 18.12. 2015
Tak som klikla na druhé okienko a zase tvoje :) Po takomto šoku sa nečudujem, že sa z Voldyho stalo to, čo sa stalo... Ďakujem moc za preklad
Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: Lupina - 31.12. 2015
Jsem jak morová rána, co? :-D Po této povídce je to jasné. Největší oběť byl chudák Tomík!

Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: ansus - 16.12. 2015
Nebohý Voldy, a to ještě určitě netušil, že z něj jednou budou na starém hřbitově vařit vývar, aby se mohl znovu vrátit na svět.
Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: Lupina - 17.12. 2015
Život je spletitý :-) Díky za komentář, ansus.

Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: larkinh - 14.12. 2015
No, myslím, že Brumbál si ten zlomený nos zasloužil... takhle přezdobovat vánoční strom - taky bych ho praštila, kdyby se na mě snažil pověsit popcorn :D Díky za milou povídečku.
Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: Lupina - 17.12. 2015
No jo, mohl si za to sám :-) Děkuji za odezvu, larkinh.

Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: zuzule - 14.12. 2015
Asi to byla tak silna zkusenost, ze se potom i Brumbala bal. Co kdyby zase prisel s masozravym stromem? :D
Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: Lupina - 14.12. 2015
To je fakt :-D Chudák Tomik, takové celoživotní trauma neustále připomínané Brumbálovou existencí :-D

Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: scully - 13.12. 2015
Brumbál ho měl v tom stromku nechat-Moc děkuju za vtipný překlad Lupinko
Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: Lupina - 13.12. 2015
Těší mě, že se líbilo :-) Díky za odezvu, scully :-)

Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: marci - 13.12. 2015
My už máme koupenou borovičku a rozhodně masožravá nebude :) (Ačkoli bych jí pár lidí s potěšením nabídla - co kdyby?)
Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: Lupina - 13.12. 2015
My ještě stromek nemáme. Ale obávám se, že letos by žádný takový pažravý šanci neměl. Máme obranáře, který by z něj nadělal třísky :-D V tom je skvělý. Díky, marci :-)

Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: denice - 13.12. 2015
Takže je naprosto jasné, kdo může za Voldemortovo řádění - kdyby ho Brumbál tehdy nevytáhl stromu z břicha, kouzelnický svět by měl pokoj .-) Díky.
Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: Lupina - 13.12. 2015
Neměl být tak rychlý, ale to měl kdosi strach o své bydlo... :-D I když, kdyby to tušil, možná by do záchranné akce nebyl tak hrr :-) Díky za komentář, denice :-)

Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: Marti - 13.12. 2015
Ahááá, tak odsud pramení Voldyho averze k Vánocům (viz Voldemortova vánoční koleda...). :-D
Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: Lupina - 13.12. 2015
Hezky jsme navázaly :-D Ano, klidně to mohlo být kvůli této příhodě :-D

Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: arabeska - 13.12. 2015
Takže vlastně vůbec není divné, že zhltl zrovna Voldyho. Od té doby si nesl komplex, že ho nenávidí celá kouzelnická vegetace, a z komplexů nikdy nic dobrého nevzešlo. Se pak rozpadl na prach stejně jako ten stromek, takže je to vlastně epické. Děkuji! :))
Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: Lupina - 13.12. 2015
Tak. Nejspíš máš pravdu :-) Díky, arabesko :-)

Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: Jacomo - 13.12. 2015
Škoda, že byl Brumbál už tehdy tak dobrý kouzelník - kdyby byl strom sbaštil Raddlea definitivně, mohl si kouzelnický svět celou tu patálii s Lordem Voldemortem ušetřit :-) Ach, děkuji za suprovou povídečku na další adventní ráno!
Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: Lupina - 13.12. 2015
Taktak. A mohl být klid :-) Díky za komentář, Jacomo :-)

Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: Liz - 13.12. 2015
Já si myslím, že strom z něj budoucího Voldemorta vycitil a chtěl se ho zbavit.
Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: Lupina - 13.12. 2015
To by mohla být pravda. Věkovitý jehličnan už mohl mít dobře vyvinutou intuici :-) Pokud necítil konkurenci ve zle :-D

Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: grepik03 - 13.12. 2015
Lupino díky za vtipný překlad ♡ Nechápu proc to Brumbal nepouzil. ...."Tome , polepsi se, jinak všem řeknu, že te před léty sežral vánoční stromeček! " ....a bylo by vymalováno, Voldemort by radši zaavadoval sám sebe , než aby se tohle někdo dozvěděl :)))))))
Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: Lupina - 13.12. 2015
No vidíš! Být Brumbál chytřejší, nemuselo dojít k válce :-D Díky, grepiku :-)

Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: maria - 13.12. 2015
dakujem
Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: Lupina - 13.12. 2015
Také děkuji za odezvu.

Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: cuc - 13.12. 2015
Jeee :) toto bolo super :) som sa sem dlho nedostala a tak mám čo doháňať a našťastie som sa rozhodla začať od tejto poviedky. Moc som sa pobavila! Ďakujem :)
Re: Bradavické pravidlo č. 360 Od: Lupina - 13.12. 2015
To mě těší, že se líbilo. Překlad mě moc bavil. Díky, cuc:-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Andy’sGirl4485: ( denice )06.01. 2016Řádky napsané za trest
opalish: ( LadyF )01.01. 2016Vendelín, který nikdy nebyl
Laurielove: ( Lupina )31.12. 2015Užvaněná a nachmelená
cathedral carver: ( solace )26.12. 2015Keď som prekliala učiteľa 2/2
cathedral carver: ( solace )25.12. 2015Keď som prekliala učiteľa 1/2
l0stinl0ve: ( Lupina )24.12. 2015Sám
shiv5468: ( denice )23.12. 2015Sépie
AnneM.Olivier: ( Lupina )22.12. 2015Polibek pod jmelím 4/4
AnneM.Olivier: ( denice )21.12. 2015Polibek pod jmelím 3/4
AnneM.Olivier: ( Sevik99 )20.12. 2015Polibek pod jmelím 2/4
AnneM.Olivier: ( soraki )19.12. 2015Polibek pod jmelím 1/4
Savva: ( denice )18.12. 2015Dokonalá blaženost
Gibsos: ( eryenie )17.12. 2015Ten zvláštní bublavý zvuk
dragoon811: ( Lupina )16.12. 2015Vyšel ze cviku
ashindk: ( marci )15.12. 2015Duet v pěti větách
Lady Mage: ( Lupina )14.12. 2015Bez komentáře
Mister Jackkkk: ( Lupina )13.12. 2015Bradavické pravidlo č. 360
Tierfal: ( Jacomo )12.12. 2015Vánoční nálada
silverbirch: ( arabeska )11.12. 2015Viděla jsem mamku pusinkovat jiného!
sadiekate: ( Jimmi )10.12. 2015A takto púť nocou končí
Hannah_1888: ( Lupina )09.12. 2015Letošní láska
l0stinl0ve: ( denice )08.12. 2015Hledání
Dizzy Wiz Bang: ( eryenie )07.12. 2015Voldemortova vánoční koleda 4,5/5
Dizzy Wiz Bang: ( eryenie )06.12. 2015Voldemortova vánoční koleda 1,2,3/5
loralee1: ( Jacomo )05.12. 2015Vánoční přání
scifichick774: ( holloway )04.12. 201512 vánočních dnů - 2/2
scifichick774: ( holloway )03.12. 201512 vánočních dnů - 1/2
Darkrivertempest: ( Lupina )02.12. 2015Hudba srdce
wallyflower: ( solace )01.12. 2015Strieborná laň