Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2015 Všehochuť Advent

Hledání

2015 Všehochuť Advent
Vložené: Lupina - 08.12. 2015 Téma: 2015 Všehochuť Advent
denice nám napísal:

 

8. december

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Hledání

The Quest

Originál: https://www.fanfiction.net/s/8914857/1/ 

Pairing: Hermiona/Draco

Autor: l0stinl0ve

Překlad: denice

Beta: Jimmi a Lupina

Žádost: zaslána

Shrnutí: Draco ztratí svůj seznam přání, a při jeho hledání najde mnohem víc.

 

Hledání

 

Draco šílel.

Kdyby nebyl Malfoy, zaléval by ho ledový pot, když pobíhal hradem a hledal to, co ztratil. Místo toho se rušnými chodbami uspěchaně rychle vracel ve vlastních stopách. Ovládl se, aby nahlas nemumlal, ale v duchu nadával.

Myslel si, že po válce bude žít lépe než před ní. Ale tak to samozřejmě nefunguje.

Bylo to prostě stejné. Nebylo to horší – nebyl v Azkabanu – ale rozhodně se to nezlepšilo.

Ne, člověk by řekl, že na tom byl úplně stejně. Místo toho, aby musel sloužit jednomu šílenému despotovi, byl vydaný na milost pomstychtivému ministrovi.

Namísto strachu o bezpečí své matky se bál, jestli ještě někdy v životě uvidí svého otce.

Draco Malfoy pořád vězel ve sračkách a teď se to měl dozvědět celý svět.

Věděl, že je to hloupý nápad. Vážně hloupý nápad. Pro Salazara, vždyť mu bylo osmnáct. Tak proč si musel psát seznam přání?

No, věděl, co dělá. Sepsal si jej jen proto, že jen tak mohl přežít tento den. Jeho seznam byl jednoduchý, byly na něm ve skutečnosti jen pár věcí. Za prvé láska, za druhé nebýt přehlížený, za třetí magie. Tři věci, o nichž věděl, že jich v dohledné době nedosáhne, ale které by způsobily, že by jeho život stál za to žít.

Jeho ložnice zela prázdnotou. Byl jediný Zmijozel, který se po válce vrátil, a doufal, že by seznam mohl najít tam. Možná ho vytrousil mezi čtyřmi dalšími neobsazenými lůžky. Domácí skřítci jej mohli uklidit do některé prázdné komody.

Nebyl tam.

Místo toho zahlédl na horní desce svého prádelníku lístek. Byl sám, tak si mohl přiznat, že při pohledu na něj sebou trhl. Překvapilo jej to. Nikdo mu v pokoji nenechával vzkazy. Nikdo do jeho pokoje nechodil. Mladší ročníky se mu vyhýbaly, jako by měl dračí neštovice, a učitelé se snažili chovat, jako by neexistoval.

Merline, Draco se snažil chovat, jako by neexistoval. Někdy se probudil a snažil se na sobě objevit první příznaky dračích neštovic jen z toho důvodu, že by to ze světa udělalo šťastnější místo.

A po tom všem, co světu provedl, věděl, že všem kolem tu špetku štěstí dluží.

Natáhl se a ostražitě pozoroval lístek. Vrhl každé kouzlo, které znal, odhalující kletby, uřknutí a temnou magii.

Lístek nejiskřil, nezářil, nedělal nic.

Byl čistý.

Povzdechl si úlevou.

O krok vykročil, jemně rozložil vzkaz, oklepal z něj několik třpytek a přečetl jej nahlas:

„Někdo tě miluje. Veselé Vánoce.“

No, to bylo divné. Nepoznal, kdo napsal malá, úhledná písmena. Vánoční pozdrav už dostal od své matky – jediného člověka, který mu kdy projevil lásku. Byl zmatený, ale na rtech mu vykvetl malý sentimentální úsměv.

Někdo ho miluje.

***

Když studenti nižších ročníků opustili společenskou místnost – přes prázdniny zůstali jen dva – zvedl se z pohovky, na níž rád sedával. Odhodil polštáře a sáhl mezi vycpávky.

Našel několik srpců, jeden galeon, pár vánočních řetězů, ale žádný seznam.

Zhroutil se do křesla a zhluboka se nadechl. Složil hlavu do dlaní a potřásl jí. Nebyl si jistý, co udělá. Věděl, že kdyby lidé zjistili, že si napsal seznam přání, jeho mizerná existence by skončila. Na cestě do Velké síně by byl terčem posměchu. Druhý den by Denní věštec vytruboval znepokojivé strasti Malfoyova dědice.

Málem se rozplakal.

Ale dříve, než mu vyklouzl vzlyk, který dusil v hrdle, uslyšel prásknutí. Vzhlédl, a před ním se vznášelo pozlacené ruční zrcadlo. „Já tě vidím,“ přečetl neslyšně slova, jež na něm byla napsána rtěnkou, a usmál se na svou tvář mezi drobnými klikyháky.

Zřejmě nebyl tak neviditelný, jak si myslel.

***

Ukryl se ve stínech na chodbě vedoucí ke knihovně. Zoufale doufal, že by konečně mohl mít štěstí a nikdo ho neuvidí. Ani ty dvě ranní vzpruhy jeho pátrání po seznamu nezjednodušily.

Prošel dveřmi knihovny a viděl, že madame Pinceová nesedí na svém obvyklém místě. Místnost byla prázdná – nastal čas oběda – a pro jednou všechno vyšlo tak, jak to plánoval. Přistoupil ke svému obvyklému stolu v zadním koutě, kde se mohl schovat za svazky o lektvarech, ale stále vidět, co se v místnosti děje.

Seznam tam neležel, ale místo toho spatřil něco, co by ho dokázalo rozplakat.

Jeho hůlka.

Jeho desetipalcová hlohová hůlka s jádrem z žíně jednorožce.

Ta, o níž si myslel, že ji už nikdy neuvidí. Pokoušel se zapomenout na den, kdy ji měl v ruce naposled. Otřásl se při tom pomyšlení, ale stále žasl nad tím, že tam jen tak leží.

Musel snít. Štípl se a ucítil ostrou bolest. Pohnul se kupředu, uchopil svou hůlku – známý proud magie proudil jeho nitrem – a přitiskl si ji k tváři.

„Veselé Vánoce, Draco,“ promluvil za ním plachý vysoký hlas.

Otočil se a uviděl, že červenající se Hermiona Grangerová drží v ruce jeho seznam. Vytáhl obočí – nedokázal uvěřit, že to ona zorganizovala celou tu věc, protože našla jeho vánoční seznam přání.

Možná, že ztratit ho nebylo nakonec tak špatné.

Pokrčil rameny, možná se jeho život obrátí k lepšímu. „Veselé Vánoce, Hermiono.“

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Hledání Od: Jimmi - 13.02. 2016
V tejto chvili lutujem ze som na mobile pretoze ma to priserne obmedzuje. Az v polovici som si spomenula o com to bolo a ku koncu mi to rovnako vyrazilo dych a zabechalo v tvari potutelny usmev. Dakujem

Re: Hledání Od: JSark - 25.12. 2015
Pekný preklad, vďaka. Len som zmätená, ako mohol vrhnúť nejaké kúzla na ten lístok, keď nemal prútik? Jj, viem, som vrták. :)
Re: Hledání Od: denice - 30.12. 2015
JSark - před tebou klobouk dolů! Celou dobu jsem čekala, kdy si toho někdo všimne :-) Jsi úžasná! Děkuji. P.S. Všechno se asi bezhůlkovou magií vysvětlit nedá, ale budeme se tvářit, že to bylo záměrem;-)

Re: Hledání Od: ladyF - 22.12. 2015
Tak tohle dokonale osladilo mou smutně slanou snídani. Děkuji, denice!
Re: Hledání Od: denice - 30.12. 2015
Bylo mi potěšením! A doufám, že všechny tvé snídaně už zesládly. Děkuji, ladyF.

Re: Hledání Od: cuc - 21.12. 2015
Ďakujem za tohto Draca, mám ho tak moc rada :) Ďakujem
Re: Hledání Od: denice - 30.12. 2015
Takový kajícný a zmoudřelý, to mu sluší, že? Děkuji.

Re: Hledání Od: ansus - 16.12. 2015
Denice, díky za překlad, moc hezké. Draco je absolutně roztomile nemalfoyovský.
Re: Hledání Od: denice - 20.12. 2015
Ano, velmi nemalfoyovský :-) Já děkuji za komentář.

Re: Hledání Od: solace - 10.12. 2015
To bola veľmi milá vianočná poviedka. Hermiona má, ako vždy, všetko pevne v rukách:-) Ďakujem za preklad, denice.
Re: Hledání Od: denice - 11.12. 2015
Jsem ráda, že se ti líbila. Děkuji, solace!

Re: Hledání Od: doda357 - 10.12. 2015
To bolo krásne, ďakujem pekne za preklad :-)
Re: Hledání Od: denice - 10.12. 2015
Já děkuji za pochvalu :-)

Re: Hledání Od: Fluoris - 08.12. 2015
No to je nádherné :3 Ďakujem za preklad
Re: Hledání Od: denice - 08.12. 2015
To mě těší, děkuji :-)

Re: Hledání Od: Julie - 08.12. 2015
Milé, slaďučké...potěšilo. Děkuji!
Re: Hledání Od: denice - 08.12. 2015
Takže čokoládička na dobrou noc :-) Děkuji!

Re: Hledání Od: gama - 08.12. 2015
Moc krásné. Děkuji.
Re: Hledání Od: denice - 08.12. 2015
To jsem ráda .-) Děkuji.

Re: Hledání Od: arabeska - 08.12. 2015
Nadhera, denice, moje dnesni davka romantiky. Bylo to vazne rozkosne, dekuji! :)
Re: Hledání Od: denice - 08.12. 2015
Mám opravdu radost, že sis jednohubku přečetla a že se ti líbila :-) Děkuji!

Re: Hledání Od: Iveta - 08.12. 2015
Chudak Draco, pripada mi, ze k tomu zas prisel trochu jak slepy k houslim...ale snad se ted jeho status zlepsi :-) Diky za preklacf
Re: Hledání Od: denice - 08.12. 2015
Myslím, že už na tom zlepšení začal pracovat :-) Děkuji!

Re: Hledání Od: larkinh - 08.12. 2015
To by nebyla Hermiona, kdyby nebyla milosrdná. Akorát to s tím zrcadlem bylo takové - no napadlo mě slovo stalking (aspoň tak jsem to pochopila, že ho přes to zrcadlo vidí). Díky za překla.d
Re: Hledání Od: denice - 08.12. 2015
Ano, ale myslím, že tady šlo o něco víc než pouhé milosrdenství :-) Děkuji. P.S. Našla jsem si stalking ve slovníku cizích slov ABZ.cz a tam je: cílevědomé, úmyslné, zlovolné a nebezpečné pronásledování a obtěžování jiných osob - z toho bych Hermionu neobviňovala:-)

Re: Hledání Od: Lupina - 08.12. 2015
Opět mě příběh pohltil. Opět pohladil po duši. Nádhera a já Ti děkuji, denice :-)
Re: Hledání Od: denice - 08.12. 2015
Já tobě taky - za všechno :-)

Re: Hledání Od: soraki - 08.12. 2015
Chudák Draco... děkuji, moc se mi to líbilo ;-)
Re: Hledání Od: denice - 08.12. 2015
Chudák, ale už se před ním rýsují lepší časy :-) Děkuji.

Re: Hledání Od: elllie9 - 08.12. 2015
Moc milé a krásné :) díky za pěkný začátek dne :)
Re: Hledání Od: denice - 08.12. 2015
Bylo mi potěšením, elllie9 :-)

Re: Hledání Od: Marti - 08.12. 2015
To bylo krásné pohlazení po duši. Tyhle příběhy s nadějí do budoucna mám ráda. Děkuji!
Re: Hledání Od: denice - 08.12. 2015
Myslím, že podobné příběhy se nikdy neomrzí, naději potřebujeme pořád, že? Děkuji!

Re: Hledání Od: luisakralickova - 08.12. 2015
Malé, milé, krásné. Díky:)
Re: Hledání Od: denice - 08.12. 2015
Já děkuji :-)

Re: Hledání Od: maria - 08.12. 2015
dakujem
Re: Hledání Od: denice - 08.12. 2015
Rádo se stalo :-)

Re: Hledání Od: marci - 08.12. 2015
Obecně jsem o Adventu ráda za kratší povídky - alespoň je jistota, že se nedostanu do skluzu ve čtení. Takže když jsem rozklikla Tvoje "hledání", říkala jsem si - paráda, krátká, to stihnu. No a teď mě mrzí, že povídka nebyla delší a že jsem do ní nemohla být začtená dýl :) Ale nevadí - krásná byla i maličká a já si ji mohu přečíst znovu :) K ranní kávě jako stvořená :) Díky, denice!
Re: Hledání Od: denice - 08.12. 2015
Jednohubka, kterou mi svěřila Lupina - to je záruka kvality. Děkuji :-)

Re: Hledání Od: Jacomo - 08.12. 2015
Strašně moc děkuju za krásnou povídečku, denice. Přesně tohle jsem dnes moc potřebovala - naději...
Re: Hledání Od: denice - 08.12. 2015
Moc mě těší, že ti dnes povídka sedla. A doufám, že naděje není marná. Děkuji:-)

Re: Hledání Od: zuzule - 08.12. 2015
Je dobre, ze ho nasal ta spravna osoba. :) Diky!
Re: Hledání Od: denice - 08.12. 2015
Ano, mělo to tak asi být. Děkuji :-)

Re: Hledání Od: gleti - 08.12. 2015
díky za milé probuzení
Re: Hledání Od: denice - 08.12. 2015
Já děkuji :-)

Re: Hledání Od: grepik03 - 08.12. 2015
Denice, moc děkuji za milý překlad ♡
Re: Hledání Od: denice - 08.12. 2015
Rádo se stalo :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Andy’sGirl4485: ( denice )06.01. 2016Řádky napsané za trest
opalish: ( LadyF )01.01. 2016Vendelín, který nikdy nebyl
Laurielove: ( Lupina )31.12. 2015Užvaněná a nachmelená
cathedral carver: ( solace )26.12. 2015Keď som prekliala učiteľa 2/2
cathedral carver: ( solace )25.12. 2015Keď som prekliala učiteľa 1/2
l0stinl0ve: ( Lupina )24.12. 2015Sám
shiv5468: ( denice )23.12. 2015Sépie
AnneM.Olivier: ( Lupina )22.12. 2015Polibek pod jmelím 4/4
AnneM.Olivier: ( denice )21.12. 2015Polibek pod jmelím 3/4
AnneM.Olivier: ( Sevik99 )20.12. 2015Polibek pod jmelím 2/4
AnneM.Olivier: ( soraki )19.12. 2015Polibek pod jmelím 1/4
Savva: ( denice )18.12. 2015Dokonalá blaženost
Gibsos: ( eryenie )17.12. 2015Ten zvláštní bublavý zvuk
dragoon811: ( Lupina )16.12. 2015Vyšel ze cviku
ashindk: ( marci )15.12. 2015Duet v pěti větách
Lady Mage: ( Lupina )14.12. 2015Bez komentáře
Mister Jackkkk: ( Lupina )13.12. 2015Bradavické pravidlo č. 360
Tierfal: ( Jacomo )12.12. 2015Vánoční nálada
silverbirch: ( arabeska )11.12. 2015Viděla jsem mamku pusinkovat jiného!
sadiekate: ( Jimmi )10.12. 2015A takto púť nocou končí
Hannah_1888: ( Lupina )09.12. 2015Letošní láska
l0stinl0ve: ( denice )08.12. 2015Hledání
Dizzy Wiz Bang: ( eryenie )07.12. 2015Voldemortova vánoční koleda 4,5/5
Dizzy Wiz Bang: ( eryenie )06.12. 2015Voldemortova vánoční koleda 1,2,3/5
loralee1: ( Jacomo )05.12. 2015Vánoční přání
scifichick774: ( holloway )04.12. 201512 vánočních dnů - 2/2
scifichick774: ( holloway )03.12. 201512 vánočních dnů - 1/2
Darkrivertempest: ( Lupina )02.12. 2015Hudba srdce
wallyflower: ( solace )01.12. 2015Strieborná laň