Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2015 Advent Škriatkovia

Pátá část

2015 Advent Škriatkovia
Vložené: LadyF - 05.12. 2015 Téma: 2015 Advent Škriatkovia
LadyF nám napísal:

5. december 2015

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Kapitola 13: Souhrn informací o personálu: Severus Snape – podzim 1991

 


13

autor: bluestocking

překlad: arabeska

český betaread: LadyF




Text před grafickým zpracováním:

Kapitola 13: Souhrn informací o personálu: Severus Snape – podzim 1991 

Škola čar a kouzel v Bradavicích

Souhrn informací o personálu

Školní rok: Podzim, 1991
Jméno: Severus Snape
Předmět: Lektvary
Doplňkové povinnosti: Ředitel Zmijozelu, vařitel lektvarů pro ošetřovnu, sklízitel ingrediencí do lektvarů
Poloha komnat: Podzemí, za portrétem Borise Bezskrupulného
Poloha kabinetu/učebny: Podzemí čtyři
Nejlepší čas pro úklid: Během jídla, když byje ve Velké síni, nebo pozdě v noci, když dělá hlídku
Poznámky pro úklid v učebně: Vždy s rukavicemi – nedotýkat se cákanců lektvarů holými prsty! (Profesor Snape křičí, když skřítek zapomeněl rukavice, ale dá Popálpastu, když ji potřeboval.)
Poznámky pro úklid v kabinetu: Držet nádobky oprášené a naleštěné a doplňovat červený inkoust podle potřeby. V zimě nutno hořet oheň.
Poznámky pro úklid v komnatách: Opatrně kolem hromad knih na zemi. Oprašovat police, ale nehýbat s knihami.
Prádelní preference: Škrobová a ohnivzdorná kouzla na všechno oblečení a vlnivé kouzlo na učitelský hábit. ODDĚLOVAT bílé od černého.

(Profesor Snape velmi rozzlobený, když jeho bílé spodky tmavě šedé.)
OBEZŘETNĚ zacházet s: Všechny knihy musí zůstat tam, kde byjí! Profesor Snape má v knihovnách a hromadách systém a nerad ho narušený. (Otázky ptát Bluey a Voxy: ty systému rozumějí.)

Všechny lektvarové ingredience nesmí být dotčeny bez souhlasu profesora Snapea.
Oblíbené jídlo: Vepřová pečeně, yorkshirský puding, litý perník,  červené elfí víno
Neoblíbené jídlo: Brukev, fazole na toustu, dýňová šťáva
Čajové preference: Lapsang Souchong, bez mléka a cukru
Obvyklé tresty: Křik, házení nádobek a švábů, říkání skřítkům, aby vypadli.
Počet udělených trestů: 1234
Obvyklé důvody udělení trestu: Dotýkání se lektvarových ingrediencí bez rukavic, zavření knih bez založení stránky, praní bílého a černého prádla dohromady, hlasité uklízení, když Profesor Snape trpět bolest hlavy.
Kolikrát hrozba oděvů: 752 (Ale nikdy nic nedá.)
Kdy se stranit: Brzy ráno, po vyučování, před vypíjením čaje, po mluvení s ředitelem nebo profesorkou Trelawneyovou. 

Dodatečné poznámky: Profesor Snape velmi, velmi nerad Halloween, takže při něm nevyrušovat. 

Aktualizováno: 15. srpna, 1991

 

*



Intermezzo – červenec, 1998

 

Hermiona vklouzla do svého pokoje, unavená až do morku kostí. Měsíce následující po Poslední bitvě byly náročné, ale práce, kterou odvedl Bradavický rekonstrukční tým, stála za to.

Základy hradu a Velká síň byly hotovy, stejně jako většina učeben. Před zahájením nového školního roku zbývalo dokončit jen kuchyň, knihovnu – zde bylo potřeba pouze opravit regály a důkladně roztřídit vzácné spisy; ochranná kouzla zabránila škodám na nich samotných – a ředitelov-činu pracovnu.

Přešla na druhý konec pokoje a svalila se na postel. Po Bitvě nebylo snadné najít si čas pro sebe, mezi broušením stavebnických a řemeslnických kouzel a muchlováním s neodbytným Ronem. Naposledy se jí to podařilo možná tak před rokem, na svatbě Billa a Fleur.

Díky Merlinovi potřeboval Ronovu pomoc George před znovuotevřením obchodu v Příčné ulici.

Očima zabloudila k malé zdobené krabici, která spočívala na jejím stole, a provinile nakrčila nos. Neměla by se radovat, že její přítel musí odjet. A neměla by se bez svolení hrabat ve skřítčích záznamech, bez ohledu na to, jak byly její objevy fascinující.

Bylo zvláštní, že při čtení žádosti madame Hoochové o kuřecí tikka masála – jednoho z jejích nejoblíbenějších jídel – nebo skřítčích komentářů k jejím čepičkám, se pouze pousmála či zamračila, ale teprve když četla svitek věnovaný profesoru Snapeovi, probudilo se v ní svědomí. Cítila se, jako by se znovu ocitla v učebně lektvarů, kde se nad ní tyčil a káral ji za narušování svého soukromí. Pitomá, vlezlá vševědko, huboval jí v jejích myšlenkách. Domníval jsem se, že ctíte práva domácích skřítků.

Přikrčila se, hodila svitek zpátky do krabice a od té chvíle na ni nepohlédla. Přestože při pomyšlení na její skrytá tajemství pociťovala hučení v hlavě a svrbění prstů.

Co bylo ještě zvláštnější, během rekonstrukce viděla minimum skřítků… zamyšleně se zamračila. Kéž by byl Dobby naživu. Spolkla vzlyk. Krátura se krátce po Bitvě vrátil na Grimmauldovo náměstí, kam se v září přestěhují Harry a Ron, kteří vstoupí do bystrozorského kurzu na londýnské akademii. Partnerem v Georgeovu obchodu s žertovnými předměty se tou dobou měl stát Lee Jordan. Hermiona musela zahanbeně přiznat, že žádného jiného skřítka nezná dost dobře na to, aby se ho odvážila požádat o souhlas. Leda…

Posadila se a kousla se do rtu. „Winky?“ zamumlala váhavě.

Ozvalo se slabé lupnutí. „Ano, slečno?“ zeptala se Winky, která se před ní objevila v čisté, naškrobené utěrce s bradavickým erbem.

Ahoj. Jak se máš?“ odvětila Hermiona nejistě. Netušila, co by měla říct… jak by se měla zeptat…

Winky naklonila hlavu na stranu a slabě přimhouřila oči. „Winky se má dobře, slečno. Skřítkové vědí, že záznamy byjí tady.“

Aha!“ Zarděly se jí tváře. „Ehm, myslíš, že by nevadilo, kdybych si je pročetla?“ Pché! Zněla trochu jako Ron.

Skřítkové dali hlasovat. Měli rozhodnutí, že když slečna číst jejich záznamy, slečna velmi lépe poznat skřítkové zvyky. Slečna má dovolení. Skřítkové vemou krabici, když ji potřebovali, a pak dají zpátky.“

Hermiona se ironicky usmála. „Už jsem se dozvěděla, že bych měla vylepšit své pletení.“

Winky zatřásla ušima. „Jenom čepice pro kouzelníkové. Ne skřítkové. Slíbila?“

Slibuji.“ Povzdechla si.

Najde jiný způsob, jak skřítkům pomoct. Příště s nimi bude spolupracovat. S trochou štěstí jí záznamy – jak skřítci předpověděli – pomůžou jim předtím nejdřív porozumět.

 



autor: pokeystar

betaread: bluestocking

překlad: LadyF

český betaread: arabeska


*

URL:

kapitola 13

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 29.02. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Pátá část Od: sisi - 09.02. 2016
Moc děkuji.Děkuji za tuto kapitolu, děkuji za obrázek mladého Severuse, děkuji za Hermionu,která obhajuje práva skřítků, za to že komunikuje se skřítkou, že se někomu urodilo v hlavě a začal psát o skřítcích, a je to fajn. Skřítkové děkovat taky. Myslela jsem na to již dlouho a ejhle, už je tu toto giga dílo s 99 kapitolami. Tak jsem si představila třeba Moodyho nebo Křiklana v důchodu, jak sedí u krbu, poslouchají pohádky a moudra skřítků a sepisují je. Do toho má co mluvit samo i Luna Lovegoodová, která vlastní časopis Jinotaj a tam pohádky tisknou. Tím se dostanou do povědomí širokého spektra veřejnosti, pozdvihne se životní úroveň skřetstva všeobecně a tím je dosaženo úspěšného zakončení činnosti SPOŽÚS. Kromě jiných nápadů,které zahrnovaly skřítkovský bazar pro méně majetné kouzelníky, kde by se prodávaly výrobky ze skřítčí chráněné dílny, nebo jiné věci, (pozůstalost, ...) Tak fakt dík, je to kouzelné.

Re: Pátá část Od: Keiko - 27.12. 2015
Tak na záznamy Severuse Snapea jsem se těšila už od první kapitoly :) a přesně splnily mé očekávání... Na "současnost" jsem trošku pozapomněla, ale vypadá to, že se bude ubírat taky velmi zajímavým směrem, proto se nedočkavě vrhám na další kapitolu :)

Re: Pátá část Od: ansus - 16.12. 2015
To je naprosto přesný slovutný lektvarolog, i s tou kouzelnou fotkou. Kam ta Lily dala oči. Arabesko, LadyF, veliké díky!

Re: Pátá část Od: lenty - 11.12. 2015
Chtěla jsem jenom zmáčknout tlačítko děkuji, ale pocit viny by mi nedal spát. Ke čtení adventu jsem se bohužel dostala teprve dnes. Geniální nápad a bravurní překlad, opravdu smekám pletenou čepičku! Popalpasta mě opravdu dostala a pročpak asi Sevík trvá na ohnivzorném kouzlu :D

Re: Pátá část Od: maria - 07.12. 2015
Dakujem, cim dalej lepsie

Re: Pátá část Od: zuzule - 07.12. 2015
Na Severuse jsem cekala. A zaznamy o variteli a skliziteli nezklamaly. :) Moc diky!

Re: Pátá část Od: cuc - 07.12. 2015
V tento záznam som dúfala. A nesklamal. Myslím, že škriatkovia Snapea super vystihli, kričí, s radosťou a hojne rozdáva tresty, ale keď je treba pomôže. Intermezzo potešilo, uvidíme kam to povedie... Ďakujem.

Re: Pátá část Od: soraki - 06.12. 2015
vařitel a sklízitel :-D, a nemá rád tmavě šedé spodky, to jsem tak vyprskla, až se mně manžel zeptal - co je? - ale nic, co by bylo :-D Díky, těším se na další!

Re: Pátá část Od: solace - 05.12. 2015
Á, Severus, vařitel a sklízitel!:-D Dúfala som, že sa dočkám. Bez neho by to nebolo ono. A konečne som sa dozvedela dôležité info - akú farbu spodkov preferuje. Ako vidím, necrcá sa ani so škriatkami a udelil im už peknú kôpku trestov. Chúďatká snaživé! Vďaka dievčatá, stále sa kráľovsky bavím:-)

Re: Pátá část Od: grepik03 - 05.12. 2015
Nemůžu se dočkat dalších dílů :))) Severusuv záznam i s fotkou. ..aaaaa aaaaa. ....nadhera, takova sobotní namka Takže, ti co si myslí, že Severus nosi cerne hedvabne trenky se dnes konecne dozvěděli pravdu :))))) Děkuji děkuji děkuji ♡

Re: Pátá část Od: marci - 05.12. 2015
Krásné, krásné, krásné! Dnes jste mi udělaly obzvláštní radost, čardějky. Skřítčí záznamy o profesoru Snapeovi nejen splnily, ale dokonce předčily mé očekávání! merlinku - zaprané spodky - nedivím se, že ctihodný profesor vyhrožoval :) No a intermezzo mě nadchlo! Domnívala jsem se, že se budeme zaobírat pouze skřítčími záznamy. Tohle je bonus navíc! A velice milý!! Díky holky, teď se budu na všechna další pokračování těšit ještě víc.

Re: Pátá část Od: Zuzana - 05.12. 2015
Veľmi ma potešilo, že si Hermiona vypýtala povolenie na čítanie záznamov, aj keď až dodatočne...

Re: Pátá část Od: doda357 - 05.12. 2015
1234 trestov a vyhrážanie sa oblečením, ktoré im nikdy nedá, to mu je taaak podobné :D :D Som zvedavá, čo tam ešte Hermiona vyčíta....Ďakujem za preklad :-)

Re: Pátá část Od: margareta - 05.12. 2015
Krása!! Snape jako vyšitý. Ostatně jsem si jistá, že ve většině z toho, co nesnáší , se shoduje s většinou z nás. Zabarvené prádlo, zmatek v osobních věcech, zpřeházené knihy, vyrušování, když potřebuje klid....!? /Sakra, on je tak normální, až z něho jde strach!!!! / Jenom nechápu Hermionu a ty její čepičky!!! Propána krále, JAK asi taková čepička může takovému skřítkovi na té jeho glaculce držet????!!!!Připínáčkama? Nebo lepidlem??? / a koho teď napadlo, že by si je mohli přidržovat plácačkama, je necita a sprosťák!/ Už se ale moc těším, kdy si Hermiona- mimo výše uvedené- uvědomí, kdo je pro ni ten pravý ořechový.....a beton, že Lonánek to určitě nebeje. Díky holky moje, jste super!!

Re: Pátá část Od: martian - 05.12. 2015
Vlnivé kouzlo na učitelský hábit - to je prostě kouzelné. Díky za překlad. :D

Re: Pátá část Od: larkinh - 05.12. 2015
Skřítci mají pravdu - Hermiona je musí nejdřív poznat, než jim bude chtít pomoct, jinak by to mohla být zase medvědí služba. Juchů - mám něco společného se Snapem - oba máme rádi Lapsang Souchong! Díky za překlad.

Re: Pátá část Od: JSark - 05.12. 2015
Takže takto to je! Vlnivé kúzlo na hábit. A 1234 testov, evidentne tento zvyk nemá len pri študentoch. :) Díky moc, je to zábavné.

Re: Pátá část Od: denice - 05.12. 2015
Jo, jo, JO! Už je to tady, Severus v plné parádě! Je zajímavé, jak se skřítkům povedlo ho kupodivu charakterizovat na tak malé ploše. Úplně ho vidím před sebou - vařitel lektvarů, sklizitel ingrediencí, který křičí, ale ochotně pomůže... rozzlobený z tmavě šedých spodků... trpí bolestmi hlavy - asi vždy po mluvení s ředitelníkem... a miluje litý perník! Líbilo se mi, že teprve vzpomínka na Severuse v Hermioně probudila výčitky svědomí - ale skřítci ji převezli, už všechno věděli a strkání nosu do jejich soukromí jí dovolili :-) Díky!

Re: Pátá část Od: Marti - 05.12. 2015
Takže vlnivé kouzlo na hábitu, tak odtud vítr vane... :-D Co všechno se člověk nedozví...

Re: Pátá část Od: samba - 05.12. 2015
Záznam o Severusovi hodně vypovídá, křičí ale nekouše, pomůže. Přiznám se někdy, mám problém přečíst záznamy, když jsou psány klikyháky ale pilně čtu i přesto.

Re: Pátá část Od: Lupina - 05.12. 2015
Božínku, ještě jsem se nezačetla, a už zástava srdce! Mňam! Popálpasta je dost dobrý obchodní název. A konečně vím, jeké barvy trenek má Mistr lektvarů :-D A pak to trochu vážnější téma. Jsem moc zvědavá, jak se Hermiona z přečteného poučí. Děkuji děvčátka. Další okýnko otevřeno a já jsem velmi spokojená :-)

Re: Pátá část Od: Iveta - 05.12. 2015
To je super, že nad tím Hermiona začala tak moc přemýšlet :-) A Severus je naprosto přesný - hromady knih a po ránu na mě nemluvte :-D

Re: Pátá část Od: Gift - 05.12. 2015
Sikovna holka, ta Hermiona. Tedy az na to ocucmavani se s rysavcem, to mi rozum nebere. Diky!

Re: Pátá část Od: Jacomo - 05.12. 2015
I ve mně přečtení záznamů o vařiteli lektvarů a skliditeli ingrediencí vyvolalo určitou nostalgii. Stačí jen takové náznaky - vyhrožuje tresty, ale nikdy žádný nedá, nebo "křičí, když skřítek zapomněl rukavice, ale dá Popálpastu, když ji potřeboval". Skřítkové tedy dobře věděli, že je to bručoun a mrzout, ale se srdcem... Ovšem co mě dnes nadchlo, je vložené intermezzo. Dává totiž naději, že za celým tím probíráním krabice s dokumenty je ještě další příběh! Páni, takový bonus - a jak slibně se tváří! Jsem zaujatá, jsem natěšená, jsem nadšená. Převeliké díky, kouzelné čarodějky! :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

pokeystar: ( LadyF )06.01. 2016Devětadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )01.01. 2016Osmadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )31.12. 2015Sedmadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )26.12. 2015Šestadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )25.12. 2015Pětadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )24.12. 2015Čtyřiadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )23.12. 2015Třiadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )22.12. 2015Dvaadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )21.12. 2015Jednadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )20.12. 2015Dvacátá část
pokeystar: ( LadyF )19.12. 2015Devatenáctá část
pokeystar: ( LadyF )18.12. 2015Osmnáctá část
pokeystar: ( LadyF )17.12. 2015Sedmnáctá část
pokeystar: ( LadyF )16.12. 2015Šestnáctá část
pokeystar: ( LadyF )15.12. 2015Patnáctá část
pokeystar: ( LadyF )14.12. 2015Čtrnáctá část
pokeystar: ( LadyF )13.12. 2015Třináctá část
pokeystar: ( LadyF )12.12. 2015Dvanáctá část
pokeystar: ( LadyF )11.12. 2015Jedenáctá část
pokeystar: ( LadyF )10.12. 2015Desátá část
pokeystar: ( LadyF )09.12. 2015Devátá část
pokeystar: ( LadyF )08.12. 2015Osmá část
pokeystar: ( LadyF )07.12. 2015Sedmá část
pokeystar: ( LadyF )06.12. 2015Šestá část
pokeystar: ( LadyF )05.12. 2015Pátá část
pokeystar: ( LadyF )04.12. 2015Čtvrtá část
pokeystar: ( LadyF )03.12. 2015Třetí část
pokeystar: ( LadyF )02.12. 2015Druhá část
pokeystar: ( LadyF )01.12. 2015Úvod a první část